شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا
شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا
شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا
شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا

شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت

آرش سعادتمند
۱۱:۱۵ ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا

بنیان‌گذار راک‌استار (Rockstar Games) در رابطه با یکی از جنجالی‌ترین اخبار این شرکت دست به شفاف‌سازی زده تا بلکه شاید ابهامات و خشم هواداران کمتر شود.

دهن هوسر (Dan Houser) که به عنوان یکی از بنیان‌گذاران شرکت راک‌استار شناخته می‌شود به تازگی نکات جالبی را پیرامون مراحل ساخت و توسعه بازی Red Dead Redemption 2 منتشر کرد. او در میان صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که کارکنان در برخی از هفته‌های سال ۲۰۱۸ مجبور بودند تا هفته‌ای ۱۰۰ ساعت مشغول کار باشند؛ مسئله‌ای که بازخورهای منفی بسیاری را هم دریافت کرد.

هوسر برای رفع ابهامات پیرامون این موضوع در پاسخ به سایت کوتاکو (Kotaku) مدعی شده است که این موضوع صرفا شامل برخی اعضای کلیدی تیم نویسندگان بود. او در ادامه گفته است:

بعد از کار بروی بازی به مدت هفت سال، تیم نویسندگان ارشد که شامل مایک آنزورث (Mike Unsworth)، روپرت هومفریز (Rupert Humphries)، لزلو (Lazlow) و من می‌شود، مانند همیشه سه هفته کار بسیار سخت داشتیم تا همه چیز جمع‌بندی شود. سه هفته، نه سه سال. ما حداقل ۱۲ سال می‌شود که با یکدیگر کار می‌کنیم و حس کردیم که لازم است همه چیز را به پایان برسانیم. بعد از سال‌ها سازماندهی و آماده‌سازی‌های مختلف برای این پروژه، ما به این کار نیاز داشتیم تا کل کار جمع‌بندی شود.

هیچ کس چه ارشد چه رتبه پایین با زور مجبور به کار سخت نشد. فکر میکنم که در بحث اهمیت به کارکنان و تبدیل شرکت به مکانی فوق‌العاده برای کار ما آوازه زیادی داریم.

فشرده کار کردن در یک بازه زمانی خاص چیز جدیدی در صنعت‌ بازی‌های ویدئویی نیست و تاکنون بارها استودیوهای گوناگون دست به آن زده‌اند اما این مهم، همیشه تضمین کننده موفقیت هر کمپانی نیست. تیم باندی (Team Bondi) که بر روی بازی L.A.Noire کار می‌کرد چنین وضعیت را گذراند اما در آخر تعطیل شد. از طرف دیگر شعبه سن‌دیگو راک‌استار در سال ۲۰۱۰ هم گزارش شد که ساعات کاری طولانی و پر استرسی دارد.

صرف نظر از خوب یا بد بودن وضعیت کارکنان راک‌استار، این آخرین بار نخواهد بود که شاهد چنین فشرده‌ کاری‌های سنگینی هستیم مخصوصا اگر پروژه‌ها و بودجه هزینه شده برای آن‌ها بالا باشد.

بازی Red Dead Redemption 2 در ۴ آبان ۱۳۹۷ (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. برای مشاهده کلیه اخبار و مطالب بازی نامبرده می‌توانید به این بخش مراجعه کنید. قبل از خرید  هم توصیه می‌کنیم نگاهی به این نکات و پیش‌نمایش بازی به قلم مصطفی زاهدی داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا
شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا
شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا
شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا
شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mr Hill93 گفت:

    هیچ کس چه ارشد چه رتبه پایین با زور مجبور به کار سخت نشد.
    __________________
    همون حرفی که من دیروز تو پست مربوط به توهین کاربران توییتر گفتم ی روشن فکر پیدا شده بود کاسه داغ تر از آش
    خب کسی و مجبور نکردن که بیاد ۱۰۰ ساعت کار کنه بدون اینکه صداش دربیاد خودشون دوست داشتن کار کنن با علاقه بعد از انتشار بازی یا مثلا در طول ساخت بازی مطمئنا از خجالتشون دراومده شده
    طرف تا وقتی به چیزی علاقه نداشته باشه مثلا بیان بهش بگن ی میلیون دلار بهت میدیم ولی این کارو انجام بده وقتی علاقه نداشته باشه یا انجامش نمیده یا اگرم انجام بده بی کیفیت انجام میده نه تنها سر بازی سازی سر همه موارد این قضیه صدق میکنه

    • shadowwarior گفت:

      اره اتفاقا متنو خوندم یاد کامنت شما افتادم دقیقا همینو گفتی :yes:

    • Last Of Us گفت:

      کسی مجبور نشده
      میگن این کار با این ساعت کاری هستش میخوای کار کن حقوقش رو بگیر
      نمیخوای برو بیکار شو یا یک شغل دیگه پیدا کن
      مجبورم نشده کسی

      • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

        حالا همه اینا به کنار قشنگ کنسولارو دستمال بکشید یه کنسول تکونی بدید :laugh: که داره مهمون میاد ،اونم چه مهمونی شاهکار رد دد وقشنگ هارد های کنسول رو خالی کنید کنسول رو هواگیری کنید :laugh: کنسول هارو اپدیت کنید :-)) پول خریدن اکانت رو توی حساب خود داشته باشید 😉 رمز دوم فعال کنید 😐 قبل اومدن بازی دیتا شو دانلود کنید 😛 همین که روزش رسید .بخرید اکانتو بزنید کنسول دیتا انتغال بدید و کنسول افلاین برای یکسال و استارت و کل جهان :bomb: منفجر کنید وااااااااااااای

  • گفتم روشن فکر نشید بشینید بازیتونو بکنید اینا گفتن در یک مقطع که الان اومدن شفاف گفتن ۳ هفته بوده اون مقطع 😀

  • Lord-Sega گفت:

    اونجا هرکی کار زیادی میکنه حقوق خوبی هم دریافت می کنه، الان پرداختی های شرکت راکستار به همینا رو بیارین بزارین تا کله ی همه سوت بکشه، برعکس کار کردن تو ایران که بیشتر به بیگاری شباهت داره تا کسب درامد،برا فرعون مصر هم کار میکردی تو ساخت اهرام ثلاثه حداقل یه سلف سرویس داشت بهت غذا بدن، تو ایران همین هم نیست کارگر بدبخت رو بدون غذا ول میکنن به حال خودش

  • PERSIAN NAZI گفت:

    برای یک اثر عالی باید سخت کار کرد

    • NAVID741 گفت:

      زحمت کش ترین آدم گیما نه سعید آقابابایی هست و نه بقیه نویسنده ها! بلکه این آدم پر تلاشی هست که زحمت میکشه و تو هر پست به هر کامنتی یه منفی میده 😐 خوش به حالت! خیلی خوشی داداش! کاش ما هم مث تو بودیم 😐

      • احسنت عالی گفتی. بعضیا فازشون عقده خالی کردنه. بعضیا لیاقت ندارن که کمپانی هایی مثل راک استار.. سانتا مونیکا.. ناتی داگ. و… به شعورشون احترام بزاره و بازی درخور براشون بسازه. اینا باید برن همون فورتنایت بازی کنن.

  • از همون ابتدا هم این موضوع مشخص بود، به هر صورت نزدیک به تاریخ انتشار این بازی هستیم و راک‌استار مجبور هست حتماً بازی رو در این تاریخ منتشر کنه
    مخصوصاً این که بازی قرار بود پائیز سال گذشته منتشر بشه اما دو بار تاخیر خورد و این دفعه دیگه نباید جای تاخیر وجود داشته باشه، به همین دلیل کارمندا سعی می‌کنن حتماً حتماً این چند روز بازی رو آماده کنن

  • heropersia گفت:

    منکه گفتم کاربرهای خارجی چرت پرت میگن.کار با عشق خستگی نداره…

  • Cell گفت:

    دیروز یکسری فن متعصب و فن نما یا حسود دم از ساعات کار زیاد در راک استار میزدن به احتمال زیاد بیشترشون فن PC بودن :yes: حالا چه کاربرای سایت خودمون یا کاربرای توییتر الکی شلوغش کرده بودن :yes: از اول گفتیم صنعت گیم یعنی کنسول و جان کبیر یعنی جان کنسول :yes:
    کارکنان راک استار دوست دارن زیاد کار کنن و شاهکار بسازن و دوست دارن برای کنسول فداکاری کنن تا وقت بیهوده بزارن برای نسخه کرک شده PC
    کارکنان راک استار حقشون رو حتما میگیرن و مثل جان کبیر برای همیشه رستگار یا{Redemption} میشن
    بهتر نگران کلاه خودمون باشیم که باد نبره کارکنان راک استار اگه کسی توان خوردن حقشون رو داشت الان مشغول کار در راک استار نبودن 😉

  • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

    هیچ کس چه ارشد چه رتبه پایین با زور مجبور به کار سخت نشد. دوستان دقیق من دیروز این حرف رو زدم یانه؟

  • fbjg گفت:

    قبلا گفتم که میخواست مثلا بگه که کار و زحمت زیادی رو بازی انجام دادند ولی نتیجه چیزی نشد که فکر میکرد

  • Darkmax204 گفت:

    میدونم اونجا کارو با عشق پیش می برن
    هم دست داشته تو ساخت بازی، هم پول میگیره، هم نسخه ویژه از بازی میگیره، دیگه بهتر از اینم مگه هست؟
    ولی داداش هاوسر آدم همه چیز رو نمیگه، یکم از ما ایرانیا یاد بگیر
    از کارگرا مثل چی بیگاری می کشیم بعد رسانه ـیی که میشه- “بله تمام کارکنان ما راضی هستن و بهترین خدمات رو دارن”

  • maziyar.tds گفت:

    سلام دوستان یه پیشنهاد.میدونم خود شرکت راکستار بهترین موسیقی هارو برای این شاهکار درنظر گرفته.یه آلبومه موسیقی هست که لینکشو براتون میزارم خیلی ترک های زیبایی داره.زمانیکه میخواین پلی کنین بازی براتون جذاب تر میشهhttps://discogs.vmusic.ir/single-albums.php?id=1426

  • کاری که با عشق انجام بشه خستگی زیادی نداره ولی توی هرچیزی افراطو تفریط خوب نیست هرچیزی جای خودش

شفاف‌سازی بنیان‌گذار راک‌استار در رابطه با کار فشرده توسعه‌دهندگان این شرکت - گیمفا