اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

ادامه راهنما از کنار حوضچه موم: 

از حوضچه به سمت قفسه هایی که می بینید بروید و فعلا بی خیال درب سمت راست شوید. از کنار قفسه ها به یک راهروی باریک می رسید که یک درب در جلوی آن است و مقداری قفسه ها و نرده های شکسته و.. در سمت راستش قرار دارند و می توانید از اینجا  Titanite Chunk را بردارید و همین طور می توانید آن شوالیه ای که قبلا دیده بودیم را از اینجا اسنایپ نمایید. بعد از این بخش یک اتاق است که در آن Crystal Chime را بردارید. برگردید به سمت درب نزدیک حوضچه موم و ابتدا خودتان را در حوضچه “کله مومی” کنید و سپس وارد شوید. اینجا خیلی تاریک است نه؟ اینجا دو کریستال لیزارد هستند که Titanite Scale, Chaos Gem و Twinkling Titanite می اندازند و یک آیتم درخشنده هم می بینید که البته برای برداشتنش مراقب scholar روی بالکن هم باشید. قفسه هایی که می بینید، از درونشان یک تعداد زیادی دست هایی بیرون می آیند که شما را می زنند و Curse می کنند ولی اگر کله مومی باشید دیگر اثری رویتان ندارد. البته آسیب می بینید ها ولی دیگر لااقل نمی میرید! آیتم درخشنده یک soul است و نزدیک آن دنبال یک دستگیره کنار بخش متحرک قفسه های کتابخانه بگردید که یک اتاق در سمت چپتان را باز می کند. درون اتاق Power Within pyromancy را بردارید و یک صندوق هم هست که Witch’s Locks whip درونش است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

نزدیک soul دنبال یک دستگیره کنار بخش متحرک قفسه های کتابخانه بگردید که یک اتاق در سمت چپتان را باز می کند. درون اتاق Power Within pyromancy را بردارید و یک صندوق هم هست که Witch’s Locks whip درونش است.

برگردید به اتاق تاریک اصلی و وقتی که از پله های آن سمت اتاق تاریک بالا بروید یک scholar دارد در سمت راست گشت زنی می کند. قبل از این که به چپ بروید او را بکشید و Titanite Scale را بردارید و مراقب قفسه ها هم باشید. وقتی که از دربی که اینجاست بیرون بروید Crystal Sage از محل اولش تلپورت می کند به منطقه دوم که روی مخ هم هست و باید هر وقت شنیدید که او از بالا دارد جادو Cast می کند که به سمتتان بزند غلت بزنید و از آن ها دوری کنید. ابتدا مستقیم بروید و نردبان را به پایین بیاندازید تا میانبری باز شود. سپس از سمت راست Titanite Chunk را بردارید. ۱۸۰ درجه بچرخید و به سمت رسیدن به یک کریستال لیزارد پیش بروید که وقتی دنبالش بدوید باید چندین حمله قفسه ها را رد کنید و چند Scholar را هم متوجه خود خواهید کرد ولی می توانید خیلی سریع لیزارد را بکشید و برگردید دوباره به همان محل امن که از درب وارد این بخش شدیم و بروید داخل درب تا اوضاع آرام شود و دوباره بتوانید به پیشروی ادامه دهید. از اینجا به بعد Crystal Sage دیگر خیلی اذیت خواهد کرد. او بالای سر شما و سمت چپ است ولی اگر بخواهید بروید و از بخش کناری وی را بزنید کلی دشمن به شما حمله می کنند و باید هم آنها را بکشید و هم از حملات کریستال سیج دوری کنید که خیلی سخت است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

طبقه ای که از روی بالکن خارجی ساختمان به آن می آیید و در اطرافش پله دارد و ابتدا باید پله ها سمت چپ را بروید بالا

بهترین کار این است که از همان ورودی درب با این که کار تقریبا سختی است ولی کریستال سیج را اسنایپ کنید و او را وادار نمایید که به محل سومش که روی یک پل در وسط اتاق است تلپورت کند و کارتان خیلی راحت تر شود. حالا بروید به سمتی که دنبال کریستال لیزارد رفتیم و آن را کشتیم. پله های سمت چپ و راستتان را بی خیال شوید تا روی یک بالکن خارجی برسید. در این منطقه قفسه هایی که بین کریستال سیج و شما هستند معمولا باعث می شوند که هیچ جادوی او به شما نخورد. از این بالکن Homeward Bone را بردارید. برگردید به داخل ساختمان و وقتی از بالکن رو به سمت بخش داخلی ساختمان ایستاده اید به سمت پله های سمت چپتان بروید و از آنها بالا رفته و سریعا به پایین برگردید! این کار ۳ اساسین را به سمت شما می کشد که مراقب بمب هایشان باشید و هر ۳ را بکشید و سپس از بالای پله ها روح را بردارید و البته مراقب حملات قفسه ها و سیج باشید. اینجا هم یک حوضچه دیگر موم است که یادتان باشد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

بهتر است دشمنان را در اینجا که شامل اساسین ها و اسکولار هستند بکشانید به این بخش پایین پله ها و در این جا که باز تر است آنها را از بین ببرید. مراقب بمب های اساسین ها باشید

پله هایی که آن سمت هستند خیلی کابوس وارند. بهتر است که به نزدبان آن سمت بالکن رفته و از آن پایین بروید که دقیقا پشت سر کریستال سیج در می آیید. اگر به او تیر بزنید وی جایش را به سمت چپ یا راست انتهای این پل عوض می کند و خوشبختانه در این حالت اکثر جادوهایی که می زند به به آیتم هایی که بین شما و اوست برخورد می کند و می توانید باز هم او را با تیر بزنید. حالا در کنار نردبان به سمت چپ نگاه کنید تا یک Scholar را ببینید و او را اسنایپ کنید یا به سمت خود بکشانید و همچنین چند اساسین هم می بینید که همه را بکشید. سپس ارام به جلو بروید و کمی سمت راست را نگاه کنید تا یک scholar دیگر هم ببینید و او را نیز بکشید. ارزشش را دارد که از اینجا یک scholar دیگر هم که در دیدتان است را اسنایپ نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

وقتی وی تلپورت می کند به آن طرف پل، شما هم زود بدوید به همان سمت پل (اگر نزدیک مبارزه می کنید با وی) و بروید پشتش و چند ضربه بزنید. بعد از کشتن کریستال سیج آیتم Crystal Scroll که مهم است را می گیرید و بعدا باید به شخصیت Orbeck در فایرلینک شراین بدهید.

خب حالا دیگر این بخش یک تله مرگ مخوف نیست! از اینجا می توانید انتخاب کنید که با امنیت بالا و خیال راحت به کریستال سیج شلیک کنید و او را بکشید. باید به لبه بالکن و خارج از دامنه رسیدن جادوهای او رفته و بایستید و وی را از لابلای دو بخشی که بین شما است بزنید. مخصوصا با تیرکمان Black Bow of Pharis و با تیرهای Feather Arrow می توانید بیشتر به او آسیب بزنید. بعد از کشتن او بروید به داخل و سمت چپ یک طبقه پایین تر سرتان را مومی کنید در آن حوضچه دومی که گفتم یادتان باشد. سپس از پله های سمت آن طرف بالکن بالا بروید و از جایی که قبلا یک اساسین بود و وی را اسنایپ کردیم می گذرید و به بخشی می رسید که تعدادی کتاب های نفرین شده روی زمین هستند. اگر سرتان مومی باشد مشکلی ندارید اما یک Scholar هم گوشه این منطقه هست که باید بکشید و Titanite Scale را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

یک دیوار کاذب در سمت راست و در گوشه طرف شکستگی پل وجود دارد که ضربه بزنید تا باز شود. این اتاق خانه یک Outrider لعنتی است. حواستان به تمام کناب های اطرف این اتاق باشد که همگی نفرین شده هستند. می توانید مدام یک تیر به سر Outrider بزنید و بدوید بیرون از اتاق و برگردید عقب و به گوشه این بخش نزدیک نردبان بروید تا دیده نشوید! سپس دوباره همین روند را تکرار کنید تا کشته شود! با کشتن وی ست لباس معرکه و زیبای Outrider set را می گیرید

کمی جلوتر در کنار دیوار سمت راست به پایین بپرید و می رسید دقیقا به پلی که کریستال سیج آن جا بود و اگر او را با اسنایپ نکشته باشید باید یک نبرد نزدیک سخت با او داشته باشید که البته اگر بقیه دشمنان را طبق راهنما کشته باشید زیاد هم مرگبار نیست. البته قبل از پریدن از این لبه به پایین و رسیدن به محل این دشمن هم می توانید از همان بالای لبه با تیر وی را بزنید. وقتی وی تلپورت می کند به آن طرف پل، شما هم زود بدوید به همان سمت پل (اگر نزدیک مبارزه می کنید با وی) و بروید پشتش و چند ضربه بزنید. بعد از کشتن کریستال سیج آیتم Crystal Scroll که مهم است را می گیرید و بعدا باید به شخصیت Orbeck در فایرلینک شراین بدهید. در اینجا توضیحات کوتاهی از این شخصیت مهم را که تاکنون زیاد در موردش در این راهنما صحبت نکرده ام برای شما قرار می دهم تا کلیت روند خط داستانی وی و چگونگی شکست در خط داستانی اش و انتخاب در کشتن و نکشتنش برای کامل کردن خط داستانی یک شخصیت مهم دیگر و رسیدن به پایان سوم را در یابید.

dark souls iii orbeck

نخستین محلی که Orbeck of Vinheim را ملاقات خواهید کرد.

Orbeck of Vinheim یکی از شخصیت های جالب در عنوان دارک سولز ۳ است که ممکن است با اشتباهات شما حتی در اولین برخوردی که با او دارید، باعث شوید تا وی ناپدید شود و دیگر او را نبینید و بنابراین قادر به انجام خط ماموریت و داستانی او نباشید. ابتدا با توضیحاتی کلی آغاز می کنیم.

  • وی فروشنده انواع Sorcery ها در بازی است.
  • کتیبه ها (Scroll) را از شما می پذیرد که شامل Golden Scroll ،Sage’s Scroll, Logan’s Scroll و Crystal Scroll هستند و با دادن هر کدام به او تعداد جدیدی حادو به فروشگاه او اضافه می شوند.
  • برای مبارزه با Lothric, Younger Prince می توانید وی را احضار کنید.
  • به شما Gesture (حالت) “Silent Ally” را می دهد.
  • به شما حلفه های Young Dragon Ring و Slumbering Dragoncrest Ring را می دهد.
  • از ست لباس Clandestine Set استفاده میکند.
dark souls 3 orbeck of vinheim 1024x581

اینجا و در بار اول صحبت کردن با وی باید حداقل ۱۰ امتیاز Intelligence داشته باشید

محل پبدا کردن Orbeck of Vinheim:

شما می توانبد این شخصیت را در منطقه Road of Sacrifices و در طبقه دوم ساختمان خرابه ای که درست قبل از مبارزه با باس Crystal Sage نزدیک بونفایر Crucifixion Woods قرار دارد پیدا کنید. هنگامی که وارد این ساختمان می شوید پس از رد کردن اولین اتاق به منطقه ای می رسید که دشمنی پشت به شما ایستاده است و ۴ درب در این بخش وجود دارند که یکی از آن ها یه طبقه دوم ساختمان می رسد که Orbeck of Vinheim در ان قرار دارد. در اینجا دقت داشته باشید که اگر با وی صحبت کنید در حالی که شخصیتتان کمتر از ۱۰ امتیاز Intelligence داشته باشد وی برای همیشه ناپدید می شود و فقط در صورتی که حداقل ۱۰ امتیاز Intelligence داشته باشید و با او صحبت کنید، وی به Firelink Shrine می رود و می توانید روند داستانی وی را دنیال کنید.

نکته: اگر شخصیتتان کمتر از ۱۰ امتیاز Intelligence دارد می توانید با استفاده از حلقه Scholar Ring آن را به ۱۰ برسانید و با Orbeck of Vinheim صحبت کنید تا به Firelink Shrine برود و دیگر پس از رفتن به آن جا برایش اهمیتی ندارد که شما چند امتیاز Intelligence دارید.

dark souls 3 schriftrollen an orbeck

orbeck در Firelink Shrine در سمت چپ پیرمرد آهنگر، در منطقه پایین پله ها می نشیند.

خط داستانی Orbeck of Vinheim:

وقتی که برای اولین بار با وی صحبت کردید و او به Firelink Shrine منتقل شد، اگر شخصیت  Yuria نیز در آن جا باشد از شما می خواهد که Orbeck of Vinheim را بکشید و اگر برای او خاکستر Orbeck را ببرید به شما  Morion Blade را خواهد داد. اگر می خواهید خط داستانی Orbeck of Vinheim را ادامه دهید و با دادن کتیبه های مختلف به او جادوهای جدید یاد بگیرید، این کار را نکنید. زیرا که در نهایت طی روند داستانی و به طور طبیعی Orbeck خواهد مرد و می توانید خاکستر وی را به Yuria بدهید و شمشیر را بگیرید تا همه راضی باشند!

مرحله اول: بعد از این که از Orbeck of Vinheim بیشتر از ۳ حادو خریدید با وی صحبت کنید و اگر یک کتیبه به او بدهید (و از هر کلاسی غیر جادوگرها و ساحره ها باشید) وی از شما تشکر می کند و آیتم حلقه Young Dragon Ring را به شما می دهد.

مرحله دوم: بعد از این که از وی Farron Flashsword, Pestilent Mercury, Aural Decoy و Spook را خریدید با وی صحبت کنید و او این بار به شما Slumbering Dragoncrest Ring و Gesture (حالت) “Silent Ally” را می دهد.

orbeck of vinheim0

موراد گفته شده در متن را رعایت کنید وگرنه وی برای همیشه ناپدید خواهد شد و نمی توانید خط داستانی او را دنیال کنید.

مرحله سوم: دقت کنید که اگر پس از آمدن Orbeck به Firelink Shrine، شما باس Abyss Watchers (کشتن این باس به تنهایی کافیست) یا ۴ باس دیگر (مهم نیست کدام باس، فقط باید ۴ تا باشند) زا بکشید در حالی که حتی یک کتیبه هم به Orbeck of Vinheim نداده اید، وی برای همیشه ناپدید خواهد شد. دادن یک کتیبه به او برای ناپدید نشدن وی کفایت می کند. توجه داشته باشید که اگر وی از بازی ناپدید شود، علاوه بر این که نمی توانید خاکستر او را به دست آورید، بلکه خط داستانی شخصیت Yuria of Londor’s نیز قطع می شود.

مرحله چهارم: زمانی که تمام کتیبه ها را به او دادید و تمامی جادوهای وی را خریدید، وی دیگر شما را به عنوان یک دوست و یک ساحره قدرتمند می شناسد. سپس وی Firelink Shrine را ترک می کند و بعد از این که یک باس دیگر را کشتید، می توانید Orbeck را برای باس فایت Lothric, Younger Prince احضار کنید و نشان احضار وی نیز درست بیرون از درب دو دهنه بزرگی است که به مه باس می رسد. همچنین شما باید حتما باس Curse-Rotted Greatwood را کشته باشید تا این نشان را ببینید.

orbeckdead

اخرین مرحله خط داستانی Orbeck که مرگ وی ختم می شود و می توانید خاکستر او را بردارید.

مرحله پنجم: بعد از شکست دادن Lothric, Younger Prince، شما جسد Orbeck of Vinheim را که بر روی یک صندلی در طبقه بالای منطقه Grand Archives نشسته است خواهید یافت، در طیقه دوم محلی که ۴ عدد از دشمنان حادوگر سر شمعی حضور دارند. از روی جسد وی می توان خاکستر او را برداشت.

نکته: اگر شما قبل از باس فایت Lothric, Younger Prince تمام جادوهای او را نخریده باشید، وی در Firelink Shrine می ماند و نمی میرد. توجه داشته باشید که اگر مثلا در یک بار تمام کردن بازی تمام کتیبه ها را به وی داده باشید و همه جادو هایش را خریده باشید، در دفعات بعدی بازی کردن مثل NG+ و … هم وقتی با وی صحبت کنید دوباره مسیر مرگ او رقم خواهد خورد. بنابراین اگر در دفعات بعد بازی خود می خواهید  Orbeck در Firelink Shrine بماند و کشته نشود یکی از جادوهای خود که اصلا از آن استفاده ندارید را بفروشید تا در لیست شما نباشد و Orbeck of Vinheim کشته نشود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

اینجا ۲ عدد scholar جلویتان هستند و یکی هم سمت راستتان است و وقتی جلوتر بروید می آید. چهارمی هم کنار قفسه ها پنهان شده است و مراقب تمام قفسه های کتاب های نفرین شده هم باشید. هر چهار تا را بکشید و وقتی امن شد از انتهای اتاق  Large Soul of a Crestfallen Knight را بردارید.

  • ادامه راهنما: 

خیالتان راحت باشد که کریستال سیج دیگر ریسپاون نمی شود و برای همیشه از شرش راحت شده اید و این منطقه تبدیل به یکی از بهترین بخش ها برای فارم کردن روح می شود و می توانید کلی روح از اساسین ها اسکولار ها بگیرید در حالی که چندان سخت هم نیست کشتشنان.

حالا وقت کمی گنج پیدا کردن است. از بخش شکسته پل کریستال سیج به روی بخش پایینی بپرید و یک بار دیگر پایین بپرید و Crystal Lizard را بکشید و Titanite Scale ها را بردارید. سرتان را در حوضچه وسط این منطقه که همان حوضچه اولی کتابخانه است مومی کنید و از اتاق تاریک برگردید به بالا و به قسمت اولین بالکن حارجی که از رویش ایتم برداشتیم بروید. این بار از پله های سمت چپتان بالا بروید (چپ در حالتی که رو به بیرون ساختمان ایستاده اید یعنی رو به بالکن) و مسیر را تا انتها دنبال کنید. اینجا دوباره می توانید پایین بپرید و Titanite Scale را بردارید. سپس از spook یا حلقه silvercat استفاده کنید و غلت بزنید و بیافتید روی سقف جایی که کریستال سیج اولین بار در آنجا بود. از اینجا می توانید Avelyn که یک crossbow خیلی سریع است را بردارید. سپس بپرید پایین و از همان کف کتابخانه دوباره مسیرتان را به بالا برگردید و به جایی برسید که کریستال سیج را روی پل کشتیم. این بار مسیر پل را تا اخر و نزدیک یک نردبان ادامه دهید. غلت بزنید تا یک راه باز شود و از آن Titanite Scale را بردارید. فعلا از نردبانی که دیدیم پایین نروید ولی جایش یادتان باشد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

gargoyle warrior

یک دیوار کاذب در سمت راست و گوشه این بخش در طرف بخش شکستگی پل وجود دارد که ضربه بزنید تا باز شود. این اتاق خانه یک Outrider لعنتی است که هنوز هم ترسناک است! حواستان به تمام کناب های اطرف این اتاق باشد که همگی نفرین شده هستند. می توانید مدام یک تیر به سر Outrider بزنید و بدوید بیرون از اتاق و برگردید عقب و به گوشه این بخش نزدیک نردبان بروید تا دیده نشوید! سپس دوباره همین روند را تکرار کنید تا کشته شود! با کشتن وی ست لباس معرکه و زیبای Outrider set را می گیرید و راهی که آن طرف اتاق است به  Soul Stream spell می رسد که آن را بردارید. حالا کلا برگردید عقب و بروید از نزدبانی که کمی قبل گفتیم فعلا از آن پایین نروید. حالا پایین رفته و Shriving Stone را بردارید. حالا برگردید به مسیر دقیقا مخالف این بخش و مسیر را ادامه دهید و می بنید که دوباره برگشتید به پل کریستال سیج.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

بعد از محل گارگویل می توانید بپیچید به چپ و می روید روی یک سقف بالاتر که دو عدد کریستال لیزارد روی آن هستند و یک گارگویل دیگر هم وقتی جلوتر بروید حمله می کند. گارگویل را بکشید و البته قبلش سعی کنید که زود دو کریستال لیزارد را قبل این که در بروند کشته و  چند Titanite Scale , یک Heavy Gem و یک Sharp Gem را بردارید (اگر هر دو را بکشید).

درب سمت راست را بی خیال شوید و دنبال یک دستگیره مخفی بین کناره های پل و قفسه ها بگردید. آن را بکشید تا یک منطقه مخفی باز شود که از آن جا می توانید Scholar’s Ring را بردارید. حالا به سراغ درب سمت راست که کمی قبل تر گفتیم فعلا بی خیالش شوید بروید و در ورودی آن می بینید که مقداری دورتر در آن سمت منطقه یک شوالیه ایستاده است. اگر او را یکی دو بار هدشات کنید معمولا از لبه می افتد پایین. چیز دیگری اینجا نیست و بعدا دوباره اینجا را خواهیم دید. از پل سیج رد شوید و به آن سمت پل بروید و از پله ها بالا رفته و سوار اسانسور سمت راستتان شوید. پایین بروید و در پایین این منطقه دستگیره را در انتها بکشید تا یک میانبر عالی به بونفایر برایتان باز شود. دوباره با آسانسور برگردید بالا ولی از پله ها پایین نروید و دنبال یک سری پله در سمت راست بگردید که دوباره به اتاق اصلی می روند. اینجا ۲ عدد scholar جلویتان هستند و یکی هم سمت راستتان است و وقتی جلوتر بروید می آید. چهارمی هم کنار قفسه ها پنهان شده است و مراقب تمام قفسه های کتاب های نفرین شده هم باشید. هر چهار تا را بکشید و وقتی امن شد از انتهای اتاق  Large Soul of a Crestfallen Knight را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

این راه اول از دوراهی که برایتان جدا در متن نوشتم است که به روی بالکن خارجی ساختمان می رود.

یک صندوق هم نزدیک دربی که از این منطقه خارج می شود وجود دارد که از آن چند Titanite Scale بردارید. از درب وارد شوید و از پله ها بالا بروید. یک Crystal Lizard که Titanite Scale و Refined Gem دارد درست سمت راستتان است ولی مراقب کتاب ها باشید. حلقه Fleshbite Ring هم در گوشه این اتاق وجود دارد. اگر کله مومی نیستید سریعا این آیتم ها را بردارید قبل از نفرین شدن. از درب بیرون بروید و به چپ بپیچید و از یک نردبان کوتاه پایین بروید. در این منطقه شما ایتم های درخشنده و وسوسه کننده ای در بخش های مختلف می بینید که می خواهید بپرید آن جا و آن ها را بردارید اما تا من نگفتم کاری نکنید!

مسیر روی سقف را دنبال کنید و به سمت راستتان نگاه کنید. می بینید آیتم برق می زند؟ وقتی کمی جلو به سمت آیتم بروید یک gargoyle warrior می آید سراغتان. وی را با دقت و تمرکز بکشید و Titanite Chunk را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

این هم راه دوم از دوراهی که برایتان نوشتم است و به پنجره شکسته می رسد. سعی کنید هر دو راه را بروید تا آیتم ها را بردارید، مخصوصا این مسیر پنجره شکسته

مسیر سقف را دوباره ادامه دهید و به لبه این بخش بچسبید و کمی جلوتر و پایین، یک عدد  Corvian shaman و ۴ عدد Corvian می بینید. اگر می خواهید آیتم و گنج اضافه بردارید آن ها را بکشید و بپرید پایین روی بخشی که آن ها بودند. اینجا دو مسیر دارید. ابتدا به سمت راه دورتر در انتهای این بخش بروید و بدوید پایین و بپرید روی یک لبه پایینی و Titanite Chunk را بردارید. سپس می توانید یک پرش خیلی آسان تر به پایین روی بالکن داشته باشید که بر می گردد به اتاق اصلی این ساختمان. همه مسیر را برگردید به جایی که Corvian ها را کشتید و دو راه داشت که یکی را دنبال کردیم. حالا به مسیر دیگر این بخش بروید و Hollow Gem را بردارید و مسیر را ادامه دهید تا جایی که به چپ می پیچد و یک gargoyle warrior و یک آیتم درخشنده می بینید. آن را بکشید و  Soul of a Weary Warrior را بردارید. بعد از محل گارگویل می توانید بپیچید به چپ و می روید روی یک سقف بالاتر که دو عدد کریستال لیزارد روی آن هستند و یک گارگویل دیگر هم وقتی جلوتر بروید حمله می کند. گارگویل را بکشید و البته قبلش سعی کنید که زود دو کریستال لیزارد را قبل این که در بروند کشته و  چند Titanite Scale , یک Heavy Gem و یک Sharp Gem را بردارید (اگر هر دو را بکشید) که کار سختی است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

روی این بالکن یک scholar را بکشید. یک Ember را بردارید و از روی جنازه هم Undead Bone Shard را بردارید. در سمت دیگر این بالکن نردبان را با لگد به پایین بیاندازید تا یک میانبر باز شود که وقتی از نردبان پایین بروید می رسید به محلی که در ۵ عکس بالاتر می بینید و گفتم ۴ عدد اسکولار در آنجا هستند.

حالا مسیر از اینجا دو شاخه می شود. می توانید یکی را بروید و یا هر دو را دنبال کنید:

  • می توانید از بخشی که نزدیک جایی است که از آن به روی این سقف بلند با دو کریستال لیزارد آمدید بپرید پایین و به بالکن برسید. یک لبه پایین تر هم هست که بر می گردد عقب تر و می توانید Titanite Chunk را بردارید و باید یک شوالیه را نیز بکشید. روی بالکن هم دو اساسین هستند که آنها را بکشید.
  • مسیر دیگر جایی است که بعد از سقف بلندی که رویش کریستال لیزاردها بودند قرار دارد و بالا می رود. بالا بروید و مسیر را تا انتها دنبال کنید و به روی سقف دیگر غلت بزنید و Titanite Chunk را بردارید. می بینید که از اینجا می توانید بپرید پایین روی همان منطقه نخست در نزدیک نردبانی که ابتدای این منطقه قرار داشت. اما نپرید ها!! روی این سقفی که هستید دو گارگویل هستند که بهتر است یکی یکی بکشیدشان پایین و بروید عقب تر و آن ها را بکشید. یکی در بخش هلالی مانند است و یکی هم بالای سرتان است. وقتی آن ها را کشتید از روی یک سقف کوتاه تر عبور کنید و از درون یک پنجره شکسته بپرید پایین.

در هر دو مسیری که گفتم (و بهتر است هر دو را بروید}، هدف ما رسیدن به این بالکن داخلی ساختمان است که نزدیک این پنجره شکسته قرار دارد. فقط یکی از راه ها از آن طرف بالکن در می اید و دیگری هم که از این طرف یعنی از نزدیک پنجره شکسته. روی این بالکن یک scholar را بکشید. یک Ember را بردارید و از روی جنازه هم Undead Bone Shard را بردارید. در سمت دیگر این بالکن نردبان را با لگد به پایین بیاندازید تا یک میانبر باز شود. در مسیر راهرو جلو بروید تا به یک حوضچه موم برسید که یک درب نزدیکش است که به یک حیاط بزرگ می رود و مسیر اصلی ما نیز هست.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

از آنجا که احتمال این که این ۳ نفر را یکی یکی بکشید و با هم حمله نکنند خیلی کم است بنابراین در این بخش یکی از سخت ترین مبارزات کل بازی را دارید با این ۳ تا لعنتی، مخصوصا برای شخصیت هایی که بر پایه مخفیانه تر بازی کردن ساخته شده اند. اگر یک خنجر با آسیب خونریزی یا سمی دارید می توانید این دشمنان را تحت تاثیر این آسیب ها قرار دهید تا زودتر کشته شوند. آن یکی که از همه نزدیک تر است سخت ترین هم هست زیرا خیلی خیلی سریع و تهاجمی است. دوتای دیگر که یکیشان مبارز سنگین و دیگری جادوگر است خیلی راحت تر از اولی کشته می شوند. اگر خیلی اینجا اذیت می شوید یک دوستتان را بیاورید کمک.

در این بخش لعنتی خیلی مصیبت دارید! ۳ عدد NPC با هم اینجا هستند که معمولا با هم می آیند و یکی یکی کشتنشان هم کمی سخت است چه برسد به با هم کشتنشان، ولی خب چاره ای نداریم که! اگر یکی را از دور زدید خیلی سریع برگردید به داخل کتابخانه تا دنبالتان همان یک نفر بیاید وگرنه خیلی خیلی سریع دوتای دیگر هم به او ملحق می شوند. از آن جا که احتمال این که این ۳ نفر را یکی یکی بکشید و با هم حمله نکنند خیلی کم است بنابراین در این بخش یکی از سخت ترین مبارزات کل بازی را دارید با این ۳ تا لعنتی مخصوصا برای شخصیت هایی که بر پایه مخفیانه تر بازی کردن ساخته شده اند. اگر یک خنجر با آسیب خونریزی یا سمی دارید می توانید این دشمنان را تحت تاثیر این آسیب ها قرار دهید تا زودتر کشته شوند. آن یکی که از همه نزدیک تر است سخت ترین هم هست زیرا خیلی خیلی سریع و تهاجمی است. دوتای دیگر که یکیشان مبارز سنگین و دیگری جادوگر است خیلی راحت تر از این اولی کشته می شوند. اگر خیلی اینجا اذیت می شوید یک دوستتان را بیاورید کمک. خبر خوب این است که این ۳ تا دیگر ریسپاون نمی شوند و وقتی آن ها را با هر بدبختی کشتید دیگر راحت می شوید. از جنازه آن ها می توانید Onikiri and Obadachi, Sage’s Crystal Staff و Golden Wing Crest shield را بردارید. همچنین از جایی که آن ها ایستاده بودند هم Soul of a Crestfallen Knight را بردارید. بعد از این ۳ دشمن، در اتاق سمت راستتان یک آسانسور است که فعالش کنید و به پایین بروید و می بینید که دقیقا کنار بونفایر در می آیید، از همان جایی که در ابتدای این منطقه گفتم یک آسانسور سمت راستتان است که از این طرف فعال نمی شود. حالا فعال شده و می توانید از کنار بونفایر به منطقه باس برسید که کمی جلوتر از ۳ عدد NPC است که کشتیم. در بونفایر استراحت کنید و ارتقا و .. را انجام دهید تا در قسمت بعدی ادامه مسیر را به سمت باس فایت این منطقه پیش برویم. 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان عالی بود
    من همیشه برای مبارزه با این ۳ تا به سرعت می رم به سمت راهرو و از آسانسور به پایین می رم که معمولا یکیشون دنبال من می آد و از بالا می افته پایین و می میره وقتی دوباره بالا می رم یکیشون جلوی در ورودی هست که سریع اونم می کشم و سومی هم که تکیه و راحت کشته می شه

    • سلام خدمت مهرداد عزیز و گل که همیشه با نظراتت واقعا انگیزه میدی به من و یک دنیا ممنونم از لطف و محبتت.
      چه راه خوب و جالبی رو مطرح کردی مهرداد جان. امتحان نکردم هیچ وقت این راه رو ولی قطعا باید جالب و کارامد باشه. مرسی از نکته خوبی که اضافه کردی.
      https://www.twitch.tv/saeedslayer

      https://t.me/Gametal

  • سلام جناب اقابابایی خسته نباشید با این حجم مشغله این کار ستودنی رو انجام میدین
    من راهنمارو نمیخونم منتظرم فایل PDFکامل راهنمارو دانلود کنم

    • سلام خدمت شما سعید جان. خیلی متشکرم از لطف و محبت شما. سلامت باشید انشالله. با نظرات شما دیگه خستگی باقی نمیمونه. اینقدر محبت دارد که با وجود این که هنوز نخوندید راهنما رو ولی نظر میذارید تا به کار نویسنده ارزش بدین و این خیلی برام ارزشمنده واقعا و ازتون سپاسگزارم سعید عزیز.
      سعید جان فکر کنم ۴-۵ قسمت دیگه بالاخره تموم بشه با تمام مناطق مخفیش و بلافاصله پی دی اف میذارم براتون. هیچ نقطه ای حتی ریزترین و مخفی ترین نکات در راهنما اورده شدن و خدا رو شکر بشسیار کامل هست برای کسانی که میخوان کل بازی رو فتح کنن. باز هم تشکر از شما سعید جان. به زودی براتون پی دی اف رو قرار میدیم.
      https://www.twitch.tv/saeedslayer

      https://t.me/Gametal

  • من تازه این بازی رو گرفتم بسیار زیباست.از وقتی شما این راهنما رو می نویسید آدم تشویق می شه به بازی کردنش.فقط یه سوال.
    از هر نظر بخواهی حساب کنی(وزن،قدرت،تحمل،جادو)کدوم زره ها و اسلحه بهترن؟

    • سلام و درود بر شما. باعث افتخارم هست که راهنمای این بازی انگیزه تون رو بیشتر کرده برای تجربه این سری شاهکار. امیدوارم به دردتون خورده باشه. تشکر از شما.
      والا به نظر من شمشیرهای دودستی سنگین اتشین مثلا مثل شوشیرهای شوالیه ها بهترین سلاح بازی هستن با افکت اتش. اگر هم افکت رو خودشون نداشته باشن میتونید اتشینشون کنید چون اتش بهترین المان بازیه از نظر تاثیر بر تقریبا تمامی دشمنان بازی. توی این ویدئو که لینکش رو زیر می ذارم اگر تلگرام هستید میتونید این شمشیر رو در تجربه سولز ۳ توسط بنده ببینید که تقریبا کل بازی رو از ابتدا تا انتها در دفعات دوم سوم و.. با این سلاح بازی می کردم.
      https://t.me/Gametal/81

      • farhad357 گفت:

        ویدئو رو دیدم و کلی حال کردم . به نظر خیلی سخت میاد این مرحله . واقعا با سلاح ضعیف هیچکار نمیشه کرد اینجا . سعید خان شما کلا سپر رو بیخیال شدید . ممنون از شما . ویدئوها رو جایی دیگه هم میزارید غیر از تلگرام . مثلا اپارات ؟؟ گیم پلی که فراوون هست ولی دلم میخواد بازی شما رو ببینم . مرسی .

  • gow dmc ps4 گفت:

    خسته نباشید آقای بابایی
    من الان نزدیک سه هفتهست بلادبورن رو شروع کردم و دارم با راهنماتون پیش میرم و واقعا میخواستم یه تشکر ویژه کنم بابت زحماتتون :inlove: :inlove: :inlove: تا وقتی هم تمومش کنم فکر کنم راهنمای دارک سولز هم کامل بشه بعد میام سراغش واگه راهنمای شما نبود شاید اصلا سمت این بازی نمیرفتم

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. سلامت باشید انشالله. یک دنیا ممنونم از محبتتون. افتخار میکنم که این راهنمایی ها به دردتون می خوره و خیلی ازتون متشکرم که ازشون استفاده می کنید و من هستم که باید از شما تشکر کنم به خاطر ارزشی که قائل می شید برای این راهنماها. واقعا باعث افتخارم هست اگر مورد استفاده قرار بگیره براتون و خیلی خوشحالم اگر که ذره ای باعث شدم به سمت این عناوین شاهکار برید. بسیار ازتون ممنونم.
      https://www.twitch.tv/saeedslayer

      https://t.me/Gametal

  • ali ghorbany گفت:

    بازی رو برای بار دهم شروع کردم خداییش عالی هستش
    آقا سعید دارک ۲ راهنمای بسته الحاقی هاش رو کجا گیر بیارم

  • peymang-69 گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقا بابایی عزیز دل همه مون واقعاخیلی ممنون از زحمات بی دریغ شما بی اغراق عرض میکنم یکی از دلایل طرفداری بنده از سایت گیمفا شخص شمایین و البته دیگر عزیزان هم که زحمت میکشن ازشون تشکر میکنم درود بر شما و همکاران محترمتون❤❤❤❤❤

    • سلام و درود خدمت شما پیمان عزیز. سلامت باشید انشالله. پیمان جان واقعا خیلی ازتون ممنونم که اینقدر با محبت و با معرفت هستید. اگر ذره ای کار ما دیده میشه فقط به خاطر شما هشت که لطف میکنید و وقت عزیزتون رو در سایت گیمفا صرف می کنید و مطالب ما رو میخونید. گیمفا متعلق به شما هست و بس. اگر شما نباشید گیمفای وجود نداره هر چقدر هم مطالبش خوب باشه. ما هستیم که باید ممنون شما باشیم پیمان عزیز. بسیاز از این محبت و بزرگواری شما ممنونم که ارزش قائل می شید برای مطالب ما و برای سایت خودتون. امیدوارم لیاقت این محت و لطف شما رو داشته باشیم.
      https://www.twitch.tv/saeedslayer

      https://t.me/Gametal

  • عالی مثل همیشه
    خسته نباشی سعید جان واقعا کار سختیه ولی ارزشمنده .این منطقه چند بار کشته میشی ولی بعدا لوت عالی میده.

    • درود بر عرفان عزیز و گل. سلامت باشی عرفان جان. خیلی ممنونم از لطف و محبتت. شما هستید که ارزشمند می کنید این مطالب رو با همین محبتتون و استفاده ای که می کنید از این راهنماها.
      بله دقیقا درسته عرفان جان. اینجا برای فارم خیلی خوبه.
      https://www.twitch.tv/saeedslayer

      https://t.me/Gametal

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و پنجم - گیمفا