اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول

سعید آقابابایی
۱۲:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

استفاده از تم اخرالزمان در صنعت بازی های رایانه ای و بین بازی سازان و البته گیمر ها تبدیل به یک بستر بسیار محبوب برای رخ دادن وقایع بازی شده است و کم کم دارد تبدیل به یک پدیده ی همه گیر مانند استفاده از تم زامبی در بازی های رایانه ای می شود. شاید دلیل اصلی این علاقمندی ریشه در ذات کنجکاو انسان برای یافتن پاسخ سوال هایی مثل ” در اینده چه می شود؟ ” و یا ” اگر نسل انسان در معرض نابودی قرار گیرد جهان چگونه خواهد بود؟ ” داشته باشد. طی چند سال اخیر و از طریق مدیوم های مختلف شامل فیلم های سینمایی، سریال ها و بازی های رایانه ای بارها و بارها به این مسئله پرداخته شده است و هر کدام به روش خود دنیایی را به تصویر کشیده اند که در ان به دلایل مختلف جهان از بین رفته است و عده ای از انسان ها باقی مانده اند و به هر شکل ممکن قصد دارند بقای خود را در دنیایی وحشی تضمین نمایند. انسان ها به گروه های مختلف تقسیم می شوند و همه به جان هم می افتند و حتی به خاطر نیازهای اولیه ای مانند غذا و اب یکدیگر را می کشند. اگر روزی ” جهان مانند تئاتری بود که انسان ها بازیگران ان بودند ” اکنون جهان به مانند جنگلی شده است که انسان ها حیوانات ان هستند و البته هم وحشی دارند و هم اهلی. زمانی که دنیا به جنگلی وحشی تبدیل شده است طبیعتا قانون جنگل بر ان حکفرما می شود و قوی تر ضعیف تر را از بین می برد. در چنین دنیایی دیگر نیازها هدف را تعیین نمی کنند و بلکه این هدف است که نیازها را تعیین می کند، هدفی به نام زنده ماندن و بقا. به طور خلاصه باید گفت وقتی با مفهوم پسااخرالزمان سروکار داریم نخستین کلمه ای که به ذهن ما خطور میکند کلمه ی بقاست. به راستی اگر روزی حادثه ای رخ دهد و جهان و نسل و انسان را در معرض نابودی قرار دهد چه انفاقی خواهد افتاد؟ اگر ما روزی درگیر چنین اتفاقی شویم تا چه حد شخصیتمان تغییر خواهد کرد؟ ایا تبدیل به انسانی دیگر نخواهیم شد؟” در این مطلب دو قسمتی قصد داریم تا به ۱۸ عدد از بازی هایی که داستان آنها در فضای آخرالزمان و پساآخرالزمانی رخ می دهند اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. بازی هایی که برخی از آن ها شاهکارهایی بی نظیر هستند و هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده اند و بسیار محبوب هستند. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول

در ابتدا باید عرض کنم که قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “برترین عناوین دارای موضوع آخرالزمان در تاریخ بازی های رایانه ای ” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین لازم به ذکر است که از هر فرنچایز سعی شده است تا یک بازی انتخاب شود. رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی که داستانش در زمان حال است را بیاورد و در صدر لیست بازی های آخرالزمانی قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این بازی ها سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر بازی که خاطرات بیشتری داشته و به آن ها بیشتر علاقمند باشد، آن عناوین را بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا بازی هایی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد برترین بودن آنها در فضای آخرالزمانی برقرار است و بدون شک بازی های حاضر در این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به برترین عناوین دارای موضوع آخرالزمان در تاریخ بازی های رایانه ای، با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی برتر آخرالزمانی تاریخ است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه قسمت نخست مطلب “برترین عناوین دارای موضوع آخرالزمان در تاریخ بازی های رایانه ای” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۱۸ – Tom Clancy’s The Division

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

Tom Clancy’s The Division

سازنده: Ubisoft

ناشر: Ubisoft

ژانر: Third Person Shooter

پلتفرم مقصد: PC, PS4, Xbox One

سال انتشار: ۲۰۱۶

امتیاز متا: ۸۰/۱۰۰

 بارها و بارها در مورد ارزش و اهمیت کمپانی یوبیسافت در صنعت و هنر بازی های رایانه ای صحبت کرده ایم و واقعا وجود این شرکت مثل یک نعمت برای بازیبازان است. شرکتی که اگر نبود باید سال ها و سالها صبر می کردیم تا مثلا راک استار و ناتی داگ عشقشان بکشد و یک بازی بدهند بیرون! اما وقتی یوبیسافت را داریم فارکرای و اساسینز کرید و رینبوسیکس و گوست ریکان و فور آنر و دیویژن و جاست دنس و پرنس او پرشیا و ریمن و واچ داگز و صدها بازی دیگر را داریم که لحظه ای نگذارند حوصله ما سر بروید و از نبود بازی های AAA پرتعداد گلایه کنیم. بله… واقعا سهم بزرگی از لذت هایی که از دنیای بازی ها برده ایم و می بریم متعلق به یوبیسافت است . اساسین کرید آدیسی و اساسین کرید ۲ و اساسین کرید “برادری” و اساسین کرید ۴ بلک فلگ را یادتان است؟ ریمن را به خاطر دارید؟ Beyond Good and Evil را چطور؟ فارکری ۳ و ۴ را می توان از یاد برد؟ ماجراجویی با سم فیشر را چطور؟ داستان های زیبای تام کلنسی تا ابد فراموش خواهند شد؟ واچ داگز ۲ و فور آنر چگونه بازی هایی هستند؟ مگر می شود ماجراجویی های شاهکار شاهزاده ایرانی را از یاد برد؟ بازی اول ساوث پارک غیر از یک نقش آفرینی بی نظیر بود؟ Child of Light و Valiant Hearts از یاد رفتنی هستند؟ رینبو سیکس از یادتان رفته است؟…. می بینید؟ خیلی از خاطرات فوق العاده ما مربوط به این شرکت بزرگ بوده و هست. درست است که در سالهای اخیر  اشتباهاتی را از این کمپانی بزرگ دیده ایم ولی به هر حال نمی توانیم بی انصاف باشیم و کلی خاطره بی نظیر را از یاد ببریم. در همین سال ها نیز که این شرکت اشتباهات زیادی داشته است ولی باز هم کلی بازی فوق العاده عالی و بی نظیر را برای ما به ارمغان اورده است و بازیبازان زیادی را غرق در لذت کرده است.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

یک شوتر سوم شخص با ثبات و عمیق که سیستم گان پلی و کاورگیری و شلیک آن یکی از برترین هایی است که در تاریخ بازی های رایانه ای تا به امروز دیده ایم و کمتر عنوانی این چنین لذت کاور گیری و شلیک های عالی و با وزن را به ما هدیه داده است. در بازی و هنگام مبارزات کاملا وزن سلاح و شلیک ها و لگد اسلحه و … به شما منتقل می شود و آن را حس می کنید.

بدون شک یکی از همین عناوین زیبا و جذاب سال های اخیر شرکت بوبیسافت، عنوان جذابی بود به نام Tom Clancy’s The Division که از همان زمان معرفی تبدیل به یکی از مورد انتظار ترین عناوین این صنعت شد و بسیاری برای اننشار آن لحظه شماری می کردند و حالا همین وضعیت در مورد نسخه دوم این بازی نیز صا دق است و یکی از مورد انتظارترین های نسل هشتم است. بازی Tom Clancy’s The Division که کار ساخت و توسعه آن را یوبیسافت برعهده داشت، عنوانی در ژانر شوتر سوم شخص محسوب می شود که در سال ۲۰۱۶ و در نسل هشتم توسط کمپانی یوبیسافت برای پلتفرم های Playstation 4 ,Xbox One و PC منتشر گردید. خوشبختانه وقتی که بازی منتشر گردید انتظارها تا حد زیادی به بار نشست و شاهد یک بازی بسیار جذاب و لذتبخش بودیم. Tom Clancy’s The Division با ارائه یک تم آخرالزمانی جذاب و طراحی عالی نیویورک و گیم پلی بسیار متنوع موفق شد تا پس از انتشار بازخوردهای مناسبی را از سوی منتقدین و بازیبازان دریافت نماید و نهایتا توانست تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار خوب ۸۰/۱۰۰ را به دست بیاورد تا به عنوان یکی از بازی های موفق دارای تم آخرالزمانی یا Post-Apocalyptic در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود و فروش خوبی نیز برای یوبیسافت داشته باشد تا اکنون منتظر انتشار نسخه دومش باشیم که مدتی دیگر عرضه خواهد شد.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

امیدواریم که نسخه دوم این بازی جذاب نیز که با تریلرهایش خیلی ها را امیدوار کرده است و قرار است این بار ما را به واشنگتن و کاخ سفید آخرالزمانی ببرد نیز موفقیت آمیز عمل کند.

Tom Clancy’s The Division عنوانیست پر از محتوا و مراحل جذاب و ارتقاهای پر تعداد و مبارزات و مراحل بی نظیر و جذاب. یک شوتر سوم شخص با ثبات و عمیق که سیستم گان پلی و کاورگیری و شلیک آن یکی از برترین هایی است که در تاریخ بازی های رایانه ای تا به امروز دیده ایم و کمتر عنوانی این چنین لذت کاور گیری و شلیک های عالی و با وزن را به ما هدیه داده است. در بازی و هنگام مبارزات کاملا وزن سلاح و شلیک ها و لگد اسلحه و … به شما منتقل می شود و آن را حس می کنید. شاید بعد از ۴۰ تا ۵۰ ساعت مراحل و ماموریت های بازی مقداری تکراری شوند ولی این در مورد تمام شوترهای آنلاین چند نفره وجود دارد و علاوه بر آن این موضوع اصلا در مورد سیستم شلیک و کاور گیری و مبارز ات بازی صادق نیست و هیچ گاه از گان پلی و شوتینگ فوق العاده بازی سیر نمی شوید. بدون شک بازی Tom Clancy’s The Division جزو بازی های باکیفیتی که از تم آخرالزمانی برخوردارند به حساب می آید و  این عنوان زیبا در لیست ما از “برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای” در جایگاه هجدهم قرار گرفته است. امیدواریم که نسخه دوم این بازی جذاب نیز که با تریلرهایش خیلی ها را امیدوار کرده است و قرار است این بار ما را به واشنگتن ببرد نیز موفقیت آمیز عمل کند.

۱۷ –  Left 4 Dead

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

Left 4 Dead

سازنده: Valve South

ناشر: Valve Corporation

ژانر: First Person Shooter و Survival Horror

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows, Xbox 360, OS X

سال انتشار: ۲۰۰۸

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰

 

 Left for Dead عنوانی بود بسیار زیبا، هیجان انگیز و فوق العاده که یکی از برترین تجربه های کواپ در تاریخ بازی های رایانه ای را در اختیار بازیبازان قرار داد و تجربه کردن آن و مبارزه با زامبی های مخوف بازی، در کنار دوستانتان لذتی وصف نشدنی داشت و به این ترتیب نام  Left for Dead در تاریخ بازی ها جاودانه شد. بازی Left 4 Dead که کار ساخت و توسعه آن را والو برعهده داشت، عنوانی در ژانر وحشت بقا و شوتر اول شخص محسوب می شود که در سال ۲۰۰۸ و در نسل هفتم توسط والو برای پلتفرم های Microsoft Windows, Xbox 360 و OS X منتشر گردید. Left 4 Dead با ارائه یک تم آخرالزمانی مخوف و گیم پلی بسیار عمیق موفق شد پس از انتشار امتیازات و نقدهای مثبتی را نیز کسب نماید. این عنوان زیبا نهایتا موفق شد تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای فوق العاده عالی ۸۹/۱۰۰ را به دست بیاورد تا به عنوان یکی از برترین بازی های دارای تم آخرالزمانی در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود.  همان طور که قبلا نیز در این مورد خدمت شما عرض کرده ام برخورد کاربران و مخاطبین Left 4 Dead نیز تا حدود نسبتا زیادی با امتیازات منتقدین به این بازی همسو بود و بازیبازهای مختلف با درج امتیازات خود به این عنوان در وبسایت متاکریتیک، سبب ثبت User Score بسیار عالی ۹٫۲ برای Left 4 Dead گردیدند که نشان از این داشت که نظر منتقدین و متخصصین در مورد این بازی فرق خیلی زیادی با نظر بازیبازان ندارد و از هر دو دیدگاه، Left 4 Dead عنوانی بی نظیر قلمداد شده است.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

بدون شک باید گفت بازی Left 4 Dead الگویی برای سازندگانی است که می خواهند عناوینی با موضوع آخرالزمان بسازند. کاش والو به سراغ نسخه سوم این سری نیز برود. البته اصلا اگر کلا بازی بسازد!!

یکی از برترین جنبه های این بازی مربوط به تعدد و تنوع عالی دشمنان بود و در بازی انواع و اقسام زامبی های معمولی و خاص و بزرگ و کوچک و زامبی های ویژه و … وجود داشتند که باید با هر کدام از آن ها به روش خاص و تاکتیک تیمی خاصی مقابله می کردید و آن ها را شکست می دادید که این کار در مقابله با دشمنان ویژه بازی مثل The Witch بسیار سخت تر هم بود. بد نیست کمی هم در مورد این Witch ها صحبت کنیم. دشمنانی مخوف و به یادماندنی که زنانی هستند لاغر و رنگ پریده که چشم های قرمز درخشانی دارند و آرام در گوشه های تاریک اتاق ها و… نشسته اند و گویی ضجه می زنند و ناله می کنند. در بازی خیلی وقت ها لازم نیست که اصلا با این دشمنان درگیر شوید، زیرا وقتی که از آن ها فاصله داشته باشید کار خاصی به شما ندارند و می توانید آرام و در تاریکی بدون این که متوجه شود از او بگذرید و وارد مبارزه ای مرگبار نشوید. این موجودات به طور شدیدی به نور حساسیت دارند و همیشه در تاریکی حضور دارند.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

یکی از برترین جنبه های این بازی مربوط به تعدد و تنوع عالی دشمنان بود و در بازی انواع و اقسام زامبی های معمولی و خاص و بزرگ و کوچک و زامبی های ویژه و … وجود داشتند که باید با هر کدام از آن ها به روش خاص و تاکتیک تیمی خاصی مقابله می کردید و آن ها را شکست می دادید که این کار در مقابله با دشمنان ویژه بازی مثل The Witch بسیار سخت تر هم بود.

همین طور آن ها شدیدا حضور انسان های غیر آلوده را در نزدیک خود حس می کنند و سریعا واکنش مرگباری نشان می دهند و می توانند بدترین کابوستان در بازی شوند. آن ها می توانند در لحظه ای شما را بدرند و تبدیل به ترسناک ترین دشمن بازی شوند. اگر روی آن ها نور بیاندازید و یا زیادی نزدیکشان شوید دیگر خدا بهتان رحم کند! آن ها ناگهان بر می خیزند و با قیافه فوق وحشتناک خود و چنگال های مرگبارشان با سرعت هر چه بیشتر به سمت شما حمله می کنند و البته چنان جیغ بدی می کشند که از صدای نکرومورف های دد اسپیس هم بدتر است. آن ها روی شما می پرند و به سرعت با چنگال های بلند و وحشتناک خود به شما ضربه وارد می کنند و اگر زود نتوانید نسبت به آن ها واکنش نشان دهید کارتان تمام است. بدون شک باید گفت بازی Left 4 Dead الگویی برای سازندگانی است که می خواهند عناوینی با موضوع آخرالزمان بسازند و این عنوان در لیست ما از “برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای” جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داده است.

۱۶ – Dead Island

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

Dead Island

سازنده: Techland

ناشر:   Techland Publishing, Deep Silver

ژانر:  First Person Action RPG, Survival Horror

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Microsoft Windows, Linux, Macintosh operating systems

سال انتشار:  ۲۰۱۱

امتیاز متا:  ۸۰/۱۰۰

Dead Island با تریلر اولیه خود که واقعا بی نظیر بود خیلی زود بین تمام اهالی دنیای گیم مشهور شد و مورد توجه قرار گرفت. حتما می دانید که تریلر سینماتیک معرفی این بازی به قدری بی نظیر و شاهکار و البته جنجالی بود که تبدیل به یکی از برترین تریلر های تاریخ گیم و یکی از پربازدیدترین ها شد و مطمئن هستم که خیلی از شما آن تریلر زیبا که مسیر وارونه ای را از حمله زامبی ها به یک خانواده طی می کرد تماشا کرده اید. Dead Island نخستین بار در نمایشگاه E3 سال ۲۰۰۶ معرفی گردید و قرار بود زودتر منتشر شود ولی نهایتا تا سال ۲۰۱۱ تاخیر خورد. بازی Dead Island که کار ساخت و توسعه آن را استودیو Techland برعهده داشت، عنوانی در ژانر اکشن نقش آفرینی اول شخص و وحشت بقا محسوب می شود که ابتدا در سال ۲۰۱۱ و سپس در طول سال های بعد توسط کمپانی های Techland Publishing و Deep Silver برای پلتفرم های PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360, Microsoft Windows, Linux و Macintosh operating systems منتشر گردیده است. البته حتما می دانید که نسخه های نسل هشتمی این بازی به صورت ریمستر شده و در قالب کالکشن Dead Island: Definitive Collection هستند. نسخه دوم این بازی نیز با یک تریلر زیبا معرفی شد ولی سپس تاخیر خورد و گویا دیگر کلا کنسل شده است.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

Dead Island با تریلر اولیه خود که واقعا بی نظیر بود خیلی زود بین تمام اهالی دنیای گیم مشهور شد و مورد توجه قرار گرفت. حتما می دانید که تریلر سینماتیک معرفی این بازی به قدری بی نظیر و شاهکار و البته جنجالی بود که تبدیل به یکی از برترین تریلر های تاریخ گیم و یکی از پربازدیدترین ها شد و مطمئن هستم که خیلی از شما آن تریلر زیبا که مسیر وارونه ای را از حمله زامبی ها به یک خانواده طی می کرد تماشا کرده اید.

 برای عنوان Dead Island یک بسته الحاقی Stand Alone در قالب یک بازی مجزا با نام Dead Island: Riptide در سال ۲۰۱۳ عرضه گردید و همچنین یک عنوان اسپین آف با سبک گرافیکی سل شید نیز از این بازی با نام Escape Dead Island در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم های نسل هفتم در دسترس علاقمندان قرار گرفت. حتی یک بازی ساید اسکرولینگ ۱۶ بیتی نیز بر پایه این بازی با نام Dead Island: Retro Revenge منتشر شده است که این بازی در کنار Riptide و تمام بسته های الحاقی دیگر, در کالکشن نسل هشتمی بازی موجود هستند. داستان بازی بر ۴ نفر بازمانده تمرکز دارد که در یک جزیره گیر افتاده اند. این ۴ نفر باید از از این جزیره زامبی زده که Banoi نام دارد فرار کرده و خود را نجات دهند که در این مسیر اتفاقات و وقایع زیادی بر ای آنها رقم می خورد. البته نه آن طور که فکر کنید شاهد یک داستان بی نظیر با کلی پیچش های داستانی عالی هستیم زیرا بازی در اصل تمرکزش را بر روی گیم پلی قرار داده است و در این کار نیز کاملا موفق عمل کرده است. Dead Island با گیم پلی بسیار جذاب و پرهیجان و لذتبخش خود و با خشونت بالای مبارزاتش موفق شد تا پس از انتشار بازخوردهای مناسبی را از سوی منتقدین و بازیبازان دریافت نماید. این عنوان زیبا نهایتا موفق شد تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار خوب ۸۰/۱۰۰ را به دست بیاورد تا به عنوان یکی از بازی های موفق دارای تم Post-Apocalyptic در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

بازی پر است از المان های نقش آفرینی و سیستم کسب امتیاز تجربه بر اساس انجام فعالیت های مختلف و لول زدن شخصیت, که باعث شده است حتی اگر از این عنوان با عنوان یک اکشن نقش آفرینی یاد کنیم نیز چندان بیراه نگفته باشیم. شما باید اسکیل پوینت های مختلفی را که از لول زدن به دست می آورید را در درخت مهارت ها و بر روی مهارت های مورد علاقه تان خرج نمایید و شخصیت خود را ارتقا دهید. گیم پلی بازی خشونت بالایی دارد و سیستم قطع کردن اعضای بدن و جدا کردن سر زامبی ها با سلاح سرد به صورت صحنه آهسته لذت خاص و معرکه ای به بازی بخشیده است

گیم پلی بازی بر اساس گشت و گذار آزادانه در دنیایی آزاد (جزیره ای با بخش های مختلف) از زاویه اول شخص و مبارزات با زامبی های مختلف بنا شده است که این مبارزات غالبا بر محور حملات با سلاح های نزدیک و Melee قرار دارند و بازی خیلی بیشتر از سلاح گرم, بر مبارزات با سلاح های سرد مختلف تمرکز دارد. بازی پر است از المان های نقش آفرینی و سیستم کسب امتیاز تجربه بر اساس انجام فعالیت های مختلف و لول زدن شخصیت, که باعث شده است حتی اگر از این عنوان با عنوان یک اکشن نقش آفرینی یاد کنیم نیز چندان بیراه نگفته باشیم. شما باید اسکیل پوینت های مختلفی را که از لول زدن به دست می آورید را در درخت مهارت ها و بر روی مهارت های مورد علاقه تان خرج نمایید و شخصیت خود را ارتقا دهید. گیم پلی بازی خشونت بالایی دارد و سیستم قطع کردن اعضای بدن و جدا کردن سر زامبی ها با سلاح سرد به صورت صحنه آهسته لذت خاص و معرکه ای به بازی بخشیده است که مطمئن هستم هر کس که این بازی را تجربه کرده است دقیقا این حس را لمس کرده است و البته در نسل هشتم هم مشابه این حال و هوای خاص مبارزات نزدیک را در بازی جدید همین سازنده Dying Light مشاهده کرده ایم. بدون شک بازی Dead Island جزو بازی های باکیفیتی که از تم آخرالزمانی برخوردارند به حساب می آید و همواره از آن در دنیای بازی ها به نیکی یاد خواهد شد. این بازی زیبا در لیست ما از “برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای” موفق شده است تا در رتبه شانزدهم قرار گیرد.

۱۵ – Resistance: Fall of Man

resistance fall of man

Resistance: Fall of Man

سازنده: Insomniac Games

ناشر: Sony computer entertainement

ژانر: First Person Shooter

سال انتشار: ۲۰۰۶

پلتفرم مقصد: Playstation 3

امتیاز متا: ۸۶/۱۰۰

Resistance: Fall of Man بدون شک در زمره بازی هایی قرار دارد که اگر آن را تجربه کرده باشید همیشه آن را به یاد خواهید داشت و قطعا سراغ نسخه های بعدی آن هم رفته اید. داستان و روایت جذاب و هیجان انگیز، محیط ها و مراحل متنوع، گیم پلی و مبارزات بسیار لذتبخش و هیجان انگیز با ترکیب سلاح های یونیک و معرکه که هیجانی بی نظیر به بازی بخشیده است، دشمنان قدرتمند و مخوفی به نام کایمراها و وجود یک تم ظریف و مناسب از وحشت در لایه زیرین بازی، همگی سبب خلق یک شوتر اول شخص فوق العاده خوش ساخت و هیجان انگیز شده اند که جزو بهترین لانچ تایتل های تاریخ محسوب می شود و اولین بازی پلی استیشن ۳ بود که به فروش بالای ۱ میلیون نسخه رسید. بازی Resistance: Fall of Man که کار ساخت و توسعه آن را Insomniac Games برعهده داشت، عنوانی در ژانر شوتر اول شخص و اکشن ماجرایی محسوب می شود که در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک لانچ تایتل کنسول پلی استیشن ۳ توسط سونی برای این کنسول انحصارا منتشر گردید. وقایع بازی در سال ۱۹۵۱ (خیالی) دنیال می شود و داستان گروهبان Nathan Hale را دنبال می کند که وی و نیروهای مقاومت تلاش میکنند تا تهاجم یک سری موجودات بیگانه ترسناک را به بریتانیا خنثی کنند و در این راه با مشکلات و مصائب زیادی روبرو می شوند زیرا که دشمن بسیار قدرتمند است. وقایع این بازی مستقیما در نسخه دوم دنیال می شود. صحبت از نسخه دوم شد. به طور کلی باید گفت سری عناوین Resistance یکی از برترین و خوش ساخت ترین عناوین انحصاری سونی و یکی از بهترین ۳ گانه های این کمپانی و پلی استیشن ۳ در طول تاریخ محسوب می شود که دارای عناوین Resistance: Fall of Man و Resistance 2 و Resistance 3 بر روی کنسول پلی استیشن ۳ و دو نسخه برای کنسول های دستی PSP و PS Vita به نام های Resistance: Retribution و Resistance: Burning Skies می باشد و نسخه های پلی استیشن ۳ آن بازخوردهای بسیار خوب و مثبتی را دریافت نموده اند. کنسول دوست داشتنی پلی استیشن ۳ در زمان عرضه خود بازی های لانچ تایتل خیلی خوب انحصاری را در اختیار داشت که بازیبازان را ترغیب به خرید این کنسول می کردند.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

طراحی این کایمراها واقعا معرکه است

بدون شک یکی از این عناوین بازی Resistance: Fall of Man بود که موفق شد موفقیت زیادی را برای خود و کنسول پلی استیشن ۳ کسب نماید و پایه گذار یکی از سری عناوین انحصاری بی نظیر سونی شود. Resistance: Fall of Man مانند دیگر شوترها نیست، زیرا با گیم پلی جذابش و ترکیب آن با سلاح های معرکه از نوع اینسامنیاکی می توانید لذت ناب یک بازی بسیار خوش ساخت را از این عنوان که در مرز شاهکار بودن قرار دارد، کسب نموده و مبارزات بسیار جذابی را با دشمنان مخوف و قدرتمند بازی یعنی انواع کایمراها تجربه نمایید. مخصوصا این که با خوش ذوقی سازندگان و طراحی مخوف و ترسناک کایمراها، یک تم ظریف و جذاب وحشت بقا نیز در بازی قرار داده شده است که آن را هیجان انگیز تر از حالت عادی کرده است. Resistance: Fall of Man با روایت داستانی عالی و گیم پلی بسیار متنوع و عمیق در یک فضای آخرالزمانی موفق شد تا پس از انتشار بازخوردهای عالی را از سوی منتقدین و بازیبازان دریافت نماید.   وبسایت ژاپنی مطرح فامیتسو به این عنوان امتیاز ۳۳ از ۴۰ را اختصاص داد و وبسایت معتبر IGN امتایز فوق العاده ۹ از ۱۰ را به Resistance: Fall of Man اعطا کرد. وبسایت های معتبر گیم اینفورمر و گیم زون امتیاز ۹٫۵ را به بازی اختصاص دادند و از آن به عنوان یک شاهکار یاد کرده بودند و وبسایت گیم اسپات نیز امتیازی دقیقا مانند امتیاز متای بازی یعنی ۸٫۶ را به این عنوان اعطا کرده بود که همگی نشان از یک شوتر اول شخص انحصاری فوق العاده با کیفیت و عالی داشتند و این عنوان حتی برنده چندین جایزه مختلف نیز شد. Resistance: Fall of Man نهایتا موفق شد تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای عالی ۸۶/۱۰۰ را به دست بیاورد تا به عنوان یکی از بازی های موفق دارای تم Post-Apocalyptic و یکی از انحصاری های موفق سونی در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

تصویری از نسخه سوم سری که واقعا بازی قشنگی بود

Resistance: Fall of Man دارای نقاط قوت بسیاری است که سبب شده اند نقاط ضعف خیلی کم تعداد آن در بخش گرافیک فنی بسیار کم رنگ شوند و خاطره فوق العاده ای از این عنوان برای بازیباز باقی بماند. در حقیقت نقاط قوت پرتعداد Resistance: Fall of Man سبب می شوند تا یک تجربه لذتبخش در یک داستان و دنیای آخرالزمانی برای شما رقم بخورد و عنوانی را تجربه نمایید که وقنی آن را به پایان می رسانید، از وقتی که برای آن گذاشته اید کاملا راضی هستید. در مجموع باید گفت Resistance: Fall of Man یک شوتر اول شخص جذاب با گیم پلی عالی و سلاح های بسیار متنوع است که این گیم پلی جذاب در کنار جو و داستان تاریک و آخرالزمانی بازی و وجود موجودات مخوفی مثل کایمراها، ترکیب لذتبخشی را پدید آورده اند و  مطمئن باشید که این را به جرات می گویم هنوز هم کاملا ارزش دارد که به نسل هفتم بازگردید و این شوتر اول شخص عالی انحصاری را تجربه نمایید تا یکی از بازی های انحصاری خوب نسل هفتم سونی و اینسامنیاک را از دست نداده باشید، بدون شک Resistance: Fall of Man عنوانی است که همواره از آن در دنیای بازی ها به نیکی یاد می شود و فضای آخرالزمانی به بهترین شکل در آن پیاده شده است. Resistance: Fall of Man در لیست ما موفق شده است تا در رتبه پانزدهم قرار گیرد. امیدوارم که سونی و اینسامنیاک انتشار نسخه بازسازی یا ریمستر شده ۳ گانه بی نظیر Resistance و یا ساخت نسخه جدیدی از آن را در دستور کار قرار دهند تا بار دیگر لذت ناب این سری را تجربه نماییم.

۱۴ –   Dying Light: The Following 

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

Dying Light: The Following

 سازنده:  Techland  

ناشر:  .Warner Bros

ژانر:   Open World First Person Survival Horror Action-Adventure

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux  

سال انتشار:  ۲۰۱۶   

امتیاز متا:  ۸۷/۱۰۰ 

کمپانی Techland با عنوان Dying Light بسیاری را سورپرایز کرد، عنوانی جذاب با فضای آخرالزمانی و زامبی محور که المان های موفق Dead Island و Mirror’s Edge را با هم ترکیب کرده بود و نتیجه آن ترکیبی منحصر به فرد، جدید و سرگرم‌کننده بود. البته در این بخش از لیست، صحبت ما در واقع از نسخه کامل بازی Dying Light است که فرق بزرگی لااقل از نظر امتیازات با بازی اصلی دارد. چرا این نسخه کامل بازی با نسخه اصلی از نظر امتیازات خیلی متفاوت است؟ عرض می کنم خدمتتان! این نسخه که Dying Light: The Following نام گرفت علاوه بر بازی اصلی و یکی دو بسته الحاقی نسبتا کوچک، یک بسته الحاقی بزرگ با اضافاتی تعیین‌کننده به نام The Following را نیز در خود داشت که این دی ال سی تفاوت و تنوع فوق العاده ای در بازی ایجاد کرد و فرق امتیاز متای ۷۵ بازی اصلی و ۸۷ نسخه Dying Light: The Following در واقع در همین بسته الحاقی عالی است. خود بسته The Following که داستان بازی را دقیقا بعد از اتمام بازی اصلی ادامه می‌دهد نیز به تنهایی موفق به کسب متای ۸۴ گردید. بد نیست تا مثل سایر عناوین این لیست اطلاعات پایه و کلی در مورد این بازی را نیز برای شما عزیزان بیان کنم. بازی Dying Light: The Following که کار ساخت و توسعه آن را Techland برعهده داشت، عنوانی در ژانر اکشن ماجرایی و وحشت بقای اول شخص جهان آزاد محسوب می شود که در سال ۲۰۱۶ (بک سال بعد از انتشار بازی اصلی) توسط کمپانی برادران وارنر برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows و Linux منتشر گردید.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

م از آن طراحی های بی نظیر و هنرمندانه دنیای گیم است. واقعا این نایت هانترها ترسناک و مخوف هستند.

البته لازم به ذکر است که بازی Dying Light ابتدا قرار بود برای نسل هفتم نیز منتشر شود ولی در ادامه تبدیل به عنوانی مختص نسل هشتم و رایانه‌های شخصی شد. همان طور که می دانید طی سال‌ها، تعداد زیادی عناوین مختلف از بسیار بی‌کیفیت گرفته تا عناوینی شاهکار از زامبی‌ها یا مرده‌های متحرک به عنوان زمینه اصلی بازی خود استفاده کرده‌اند که Dying Light به عنوان یکی از نخستین بازی‌هایی که موضوع زامبی را به عنوان اصل محوری خود در نسل هشتم قرار داد بدون شک جزو دسته دوم و بازی های فوق العاده عالی در حوزه فعالیت زامبی های گرامی و گرانقدر شناخته می شود! Dying Light: The Following با ارائه یک فضای جذاب آخرالزمانی و روایت داستانی منطبق با آن فضا به همراه گیم پلی بسیار متنوع موفق شد تا پس از انتشار بازخوردهای مناسبی را از سوی منتقدین و بازیبازان دریافت نماید و امتیازات و نقدهای مثبتی را نیز کسب کرد.این عنوان زیبا نهایتا موفق شد تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای فوق العاده عالی ۸۷/۱۰۰ را به دست بیاورد تا به عنوان یکی از بازی های موفق دارای تم آخرالزمانی یا Post-Apocalyptic در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

از قدیم گفتن لذتی که در قطع کردن سر و اعضای بدن هست در کشتن نیست!!!

Dying Light: The Following یک سرزمین بسیار بزرگ برای اکتشاف، یک داستان پر رمز و راز و پر تنش و مکانیک‌های فوق العاده جذابی را در گیم‌پلی در اختیار شما قرار می دهد. buggy ها یک افزونه فوق‌العاده برای بازی هستند که سرگرمی جدید و بی ‌نظیری را در دنیای Dying Light برای ما به ارمغان آوردند و با بسته الحاقی The Following به بازی اضافه شدند. صحبت از داستان پررمز و راز شد. در داستان نسخه The Following، پروتاگونیست بازی یعنی Kyle Crane و دوستانش در برج (Tower) با کمبود شدید ماده Antizin روبرو هستند و در این حین مردی مرموز نیز پای به Harran می‌گذارد و در مورد مکانی صحبت می‌کند که در آن همه نسبت به ویروس زامبی مقاوم و ایمن هستند.  Crane پس از اطمینان از امنیت و نجات دوستانش، از نقشه این مرد برای ورود به سرزمین مرموزی که از آن صحبت می کند استفاده می‌کند و در یک ماجرای رازآلود و پیجیده درگیر می‌شود. بدون شک باد گفت بازی Dying Light: The Following الگویی برای سازندگانی است که می خواهند عناوینی با موضوع آخرالزمان بسازند و فضای آخرالزمان به شکل باورپذیری در آن پیاده شده است. Dying Light: The Following در لیست ما از “برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای” جایگاه چهاردهم را کسب نموده است. اکنون نیز نسخه دوم این عنوان  در دست ساخت است و به خاطر همین کیفیت بالای بازی اول، تبدیل به یکی از مورد انتظارترین عناوین نسل هشتم برای بازیبازان شده است.

۱۳ –   Mad Max  

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

Mad Max

سازنده:  Avalanche Studios  

ناشر:  .Warner Bros

ژانر:   Action-Adventure, Vehicular Combat

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, Microsoft Windows, Linux  

سال انتشار:   ۲۰۱۵  

امتیاز متا:   ۷۳/۱۰۰

به شخصه باید بگویم لذتی که از تجربه Mad Max بردم خیلی بیشتر از امتیاز متای آن بود و جذابیت بازی سبب شد تا کاملا آن را صد در صد کرده و تمامی نقشه بازی را از هر نظر پاکسازی نمایم. البته خیلی از شما هم که این عنوان را تجربه کرده اید خوب می دانید که کیفیت و جذابیت این بازی خیلی بیشتر از امتیاز ۷۳ آن است و در واقع مد مکس جزو عناوین Underrated در دنیای بازی هاست. بازی Mad Max که کار ساخت و توسعه آن را Avalanche Studios برعهده داشت، عنوانی در ژانر اکشن ماجرایی با مبارزات ماشینی محسوب می شود که در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی برادارن وارنر برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, Microsoft Windows و Linux منتشر گردید. اتفاقا فیلم سینمایی Mad Max هم فیلم خیلی جذاب و هیجان انگیزی بود و مورد استقبال زیادی هم از سوی عموم مردم و حتی بازیبازان واقع قرار گرفت. با توجه به دنیای فیلم و داستان آن کاملا واضح بود که این اثر می تواند دستمایه ساخت یک بازی رایانه ای جهان آزاد جذاب نیز قرار بگیرد. بازی Mad Max با ارائه یک تم آخرالزمانی هیجان انگیز موفق شد تا پس از انتشار بازخوردهای تقریبا مناسبی را از سوی منتقدین و مخصوصا بازیبازان دریافت نماید و امتیازات و نقدهای اغلب مثبتی را نیز کسب کرد.این عنوان زیبا نهایتا موفق شد تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای ۷۳/۱۰۰ را به دست بیاورد که در مورد آن کمی قبل صحبت کردیم. اگر بخواهیم بازی Mad Max را از نظر گیم پلی دقیقا در قالب یک سبک بگنجانیم باید گفت این عنوان یک بازی اکشن ماجرایی سوم شخص با محوریت مبارزات ماشینی و یا به قول خودمان ماشین جنگی می باشد. در حقیقت محور اصلی گیم پلی بازی که سازندگان بر آن تاکید زیادی داشته اند مبارزات با ماشین های تا دندان مسلح با یکدیگر است و عمده ی گیم پلی بازی حول این محور می چرخد. در Wasteland مرد بدون ماشین مانند مرد بدون خانه است!!!

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

مک مدس!!!

برای ماشین ها قابلیت های شخصی سازی بی نطیری در نظر گرفته شده است و حتی کوچکترین جزییات آن ها نیز قابل شخصی سازی و مسلح کردن هستند. از سوار کردن انواع اسلحه های مرگبار بر روی ماشین ها گرفته تا تقویت کردن بدنه ی ان ها و قرار دادن میخ های تیز و برنده بر روی لاستیک ها همه و همه در بازی وجود دارند. همچنین نکته ی دیگری که در مورد مبارزات ماشین ها در بازی قابل ذکر است تخریب پذیری فوق العاده آن ها می باشد که جذابیت بسیار زیادی را به این بخش از بازی بخشیده است و حس واقعی بودن را هر چه بیشتر برای گیمر به ارمغان می اورد. در مورد مبارزات تن به تن یکی از مواردی که بسیار به چشم می آید شباهت سیستم مبارزه با عناوین Batman می باشد که بر پایه استفاده از ضدحمله بنا شده است.  شما می توانید از تمامی اسلحه های دشمنان هنگام مبارزه استفاده کنید و آن ها را از روی زمین بردارید. در بازی انواع اسلحه های سرد مثل چوب، چماق، تبر، میله ی فلزی و…. وجود دارند و همچنین انواع اسلحه های گرم مثل مسلسل، اسنایپر و…. نیز در اختیار شما بوده و سیستم مبارزات پیاده بازی نیز مانند مبارزات ماشینی جذاب هستند. در واقع باید گفت تنوع در گیم پلی برگ برنده ی بازی است. با وجود مبارزات ماشینی، مبارزات پیاده، اسلحه های سرد و گرم، قابلیت های شخصی سازی برای ماشین ها و شخصیت بازی، قابلیت گشت و گذار آزاد در محیط و جمع کردن منابع و….. سبب شده اند تا کمتر گیمری از انجام بازی خسته و بی حوصله شود.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

برای ماشین ها قابلیت های شخصی سازی بی نطیری در نظر گرفته شده است و حتی کوچکترین جزییات آن ها نیز قابل شخصی سازی و مسلح کردن هستند. از سوار کردن انواع اسلحه های مرگبار بر روی ماشین ها گرفته تا تقویت کردن بدنه ی ان ها و قرار دادن میخ های تیز و برنده بر روی لاستیک ها همه و همه در بازی وجود دارند. همچنین نکته ی دیگری که در مورد مبارزات ماشین ها در بازی قابل ذکر است تخریب پذیری فوق العاده آن ها می باشد که جذابیت بسیار زیادی را به این بخش از بازی بخشیده است و حس واقعی بودن را هر چه بیشتر برای گیمر به ارمغان می اورد.

علاوه بر گیم پلی جذاب، بازی از نظر داستان هم تقریبا قابل قبول عمل می کند. مکس که تنها مشغول سفر است و روزگار می گذراند طی حمله ای توسط گروهی از غارتگران به سرکردگی Scabrous Scrotus (پسر Immortan Joe که در فیلم سینمایی شخصیت منفی اصلی بود) همه چیز خود را اعم از لباس و اسلحه و اذوقه و حتی ماشین خود را از دست می دهد و در افتاب کشنده ی بیابان رها می شود تا بمیرد.اما وی در برابر مرگ مقاومت می کند و نا امید و خسته تصمیم می گیرد تا وسایل و تجهیزات خود را از غارتگران پس بگیرد. در ادامه وی با مکانیکی به نام Chumbucket اشنا می شود که در ساخت و تجهیز کردن انواع ماشین ها و تا دندان مسلح کردن آن ها بسیار کارکشته و خبره است. پس از آشنایی با وی و امیدوارتر شدن مکس به انتقام گرفتن از غارتگران، وی و Chumbucket با هم متحد می شوند تا با کمک یکدیگر و البته ماشین های مجهزی که Chumbucket می سازد بتوانند به هدف خود دست یابند. سپس آن ها با هم به جستجوی متحدانی دیگر و همچنین تجهیزات و غذا و اسلحه و… می پردازند که البته این وظیفه شماست تا این کارها را در دنیای دیوانه وار اخرآلزمان انجام دهید و ادامه داستان بازی را در دست بگیرید. در مجموع باید گفت بدون شک بازی Mad Max جزو بازی های جذاب و باکیفیتی است که از تم آخرالزمانی برخوردارند و فضای آخرالزمان به شکل باورپذیری در آن پیاده شده است.  Mad Max در لیست ما موفق شده است تا در رتبه سیزدهم قرار گیرد.

۱۲ –  Wasteland 2

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

سازنده: inXile Entertainment, Obsidian Entertainment

ناشر: Deep Silver

ژانر:  RPG

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Linux, Microsoft Windows, Macintosh operating systems

سال انتشار:  ۲۰۱۴

امتیاز متا:  ۸۱/۱۰۰

یکی از سری بازی های محبوب سبک نقش آفرینی که البته یکی از قدیمی‌ترین آن ها نیز هستند بازی های Wasteland می باشند که اولین بار در سال ۱۹۸۸ به دنیای بازی های رایانه ای معرفی شدند و با کیفیت بالای خود طرفداران زیادی نیز کسب کردند. این سری در واقع به نوعی الهام بخش سری عناوین فال اوت است که حتی نام دنیای بازی فال اوت نیز هم نام این سری است. در واقع هر گاه که صحبت از برترین عناوین و فرنچایزهای نقش آفرینی در تاریخ بازی های رایانه ای باشد نام سری زیبای Wasteland نیز شنیده خواهد شد و از آن به عنوان یکی از فرنچایزهای مطرح این سبک یاد خواهد شد. در این بخش از لیست صحبت از نسخه دوم این سری است که به عنوان دنباله ای بر بازی نخست سال ۱۹۸۸ با نام Wasteland است و خیلی ها قبل از انتشار خواهان عرضه آن بودند و زمان زیادی را صبر کردند تا سرانجام نسخه دوم بعد از گذشت ۳۶ سال از انتشار بازی نخست, در دسترس طرفداران قرار بگیرد. هزینه ساخت این نسخه نیز از طریق کیک استارتر تامین گردید که یک پروژه بسیار موفق بود و خیلی زود توانست مبلغ مورد نیازش را جمع کند زیرا طرفداران خیلی زیادی داشت و حتی بسیاری از عاشقان فال اوت نیز شدیدا منتظر این بازی بودند.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

حس نایر اتوماتا را دارد این عکس…

بازی Wasteland 2 که کار ساخت و توسعه آن را inXile Entertainment و Obsidian Entertainment برعهده داشتند، عنوانی در ژانر نقش آفرینی محسوب می شود که در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی دیپ سیلور برای پلتفرم های PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Linux, Microsoft Windows و Mac منتشر گردید. البته نسخه اولیه این بازی که برای ویندوز و لینوکس بود در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و نسخه های کنسولی آن برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در واقع با نام Wasteland 2: Director’s Cut در سال ۲۰۱۵ منتشر شدند و نسخه ای ارتقا یافته هستند. نسخه نینتندو سوییچ بازی نیز در سال ۲۰۱۸ در دسترس طرفداران قرار گرفت. گیم پلی بازی بر پایه زاویه دید ایزومتریک با دوربینی که کاملا قابلیت چرخاندن به تمام سمت ها را دارد بنا شده است. بازی در واقع عنوانی نقش آفرینی turn-based و party-based با مبارزات کاملا تاکتیکی، عمیق، جذاب و البته دشوار است. گروه شما جا برای قرار گرفتن ۷ شخصیت مختلف را در خود دارد که شامل ۴ شخصیت کاملا طراحی شده توسط شما و ۳ شخصیت NPC می باشند.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

این سری در واقع به نوعی الهام بخش سری عناوین فال اوت است که حتی نام دنیای بازی فال اوت نیز هم نام این سری است. در واقع هر گاه که صحبت از برترین عناوین و فرنچایزهای نقش آفرینی در تاریخ بازی های رایانه ای باشد نام سری زیبای Wasteland نیز شنیده خواهد شد و از آن به عنوان یکی از فرنچایزهای مطرح این سبک یاد خواهد شد.

قابلیت های شخصی سازی شخصیت های مختلفی که شما خلق کرده اید بسیار بسیار پرتعداد و متنوع هستند و تا کوچکتربن موارد از نظر قابلیت ها و خصوصیات شخصیتی و ظاهری قابل شخصی سازی هستند. شخصیت های مختلف و حتی NPC ها هر کدام کاملا از لحاظ ویژگی های شخصیتی، نظرات و عقاید، انگیزه ها و روحیات از دیگران متفاوت هستند و تمام این موارد در گیم پلی بازی و تصمیم گیری های شما در بازی تاثیرگذارند و دستخوش تغییر می شوند. Wasteland 2 با ارائه یک تم آخرالزمانی جذاب و گیم پلی بسیار متنوع و عمیق و تاکتیکی موفق شد تا پس از انتشار بازخوردهای مناسبی را از سوی منتقدین و بازیبازان دریافت نماید. این عنوان زیبا نهایتا موفق شد تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای فوق العاده عالی ۸۷/۱۰۰ (نسخه Wasteland 2: Director’s Cut) را به دست بیاورد تا به عنوان یکی از بازی های موفق دارای تم آخرالزمانی یا Post-Apocalyptic در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود. بدون شک بازی Wasteland 2 جزو بازی های قدرتمند و باکیفیتی که از تم آخرالزمانی برخوردارند به حساب می آید و همواره از آن در دنیای بازی ها به نیکی یاد خواهد شد و الگویی برای سازندگانی است که می خواهند عناوینی با موضوع آخرالزمان بسازند که فضای آخرالزمان به شکل باورپذیری در آن پیاده شده است.  Wasteland 2 در لیست ما از “برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای” در جایگاه یازدهم قرار گرفته است و جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است و موفق شده است تا در رتبه دهم قرار گیرد و جایگاه دوازدهم را کسب نموده است.

۱۱ –  RAGE

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

RAGE

سازنده:  id Software

ناشر:  Bethesda Softworks, Square Enix Holdings, Aspyr

ژانر:   First-Person Shooter, Action-Adventure, Vehicular Combat و racing

پلتفرم مقصد:  Xbox 360, PlayStation 3, Microsoft Windows, iOS, Macintosh operating systems

سال انتشار:  ۲۰۱۱

امتیاز متا:  ۸۱/۱۰۰

  RAGE عنوانی است که وقتی واردش می شوید و چندین ساعت را می گذرانید و یا آن را تمام می کنید با خود می گویید که “بازی به این خوبی با این نمره های خوب، چرا آن استقبال عمومی که لایقش بود را دریافت نکرد؟”می دانید بزرگترین مشکل بازی RAGE چه بود و با این که نمره هایش خوب بود، کلی از آن تعریف شد؟ مشکل در “ارائه” و “معرفی” و در یک کلام Presentation بازی به بازیباز است و انگار حس می کنید که بازی خودش خودش را دست کم می گیرد و به ما نمی گوید ببینید من چقدر خفن هستم، در حالی که در خیلی موارد، واقعا هست.  بدون شک اگر بازی ارائه یا Presentation بهتری داشت وضعش خیلی خیلی بهتر از اکنون بود و حتی نمره هایش خیلی بالاتر بود زیرا یکی از بهترین هاست. بازی RAGE که کار ساخت و توسعه آن را استودیو id Software برعهده داشت، عنوانی در ژانر اکشن و شوتر اول شخص به همراه مبارزات ماشینی محسوب می شود که در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی های Bethesda Softworks, Square Enix Holdings و Aspyr برای پلتفرم های Xbox 360, PlayStation 3, Microsoft Windows و Macintosh operating systems منتشر گردید. یک نسخه مخصوص سیستم عامل iOS نیز از این بازی منتشر گردید که Rage: Mutant Bash TV نام داشت و بازخوردهایی متوسط تا خوب را دریافت نمود.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

ازی RAGE شاید دقیقا و کاملا آن عنوانی که منتظرش بودیم و قرار بود باشد، نبود و ضعف هایی داشت ولی نمی توان کتمان کرد که واقعا در سبک خاص خود یک بازی فوق العاده بود و کمتر عنوانی را شاهد هستیم که در آن تمامی المان های سبک های مختلف از ریسینگ گرفته تا مبارزه با ماشین و اکشن ماجرایی جهان آزاد و شوتر اول شخص و … به شکلی بسیار سرگرم کننده و خاص، در کنار هم جمع شده باشند

این بازی که اولین بار در نمایشگاه QuakeCon سال ۲۰۰۷ معرفی شده بود در واقع آخرین بازی استودیو id Software بود که با مدیریت و نظارت بنیان گذار این استودیو یعنی John Carmack بزرگ ساخته شد. RAGE با ارائه فضای آخرالزمانی جذاب و دنیایی ویران و آشفته، امتیازات و نقدهای مثبتی را کسب کرد.این عنوان زیبا نهایتا موفق شد از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار خوب ۸۱/۱۰۰ را به دست بیاورد. خوب می دانید که امتیاز متای ۸۱ خیلی خیلی امتیاز خوبی برای یک بازی محسوب می شود ولی برای RAGE که شاید خیلی ها انتظار داشتند یک شاهکار بی بدیل در حد ۹۰ و بالاتر باشد، چندان هم طرفداران و مخاطبین صنعت گیم را راضی نکرد. بازی به دلیل کیفیت جلوه های بصری، طراحی هنری دنیای بازی و سیستم جذاب مبارزاتش بسیار تحسین شد در حالی که به خاطر داستان و شخصیت پردازی ضعیف و علی الحصوص عدم وجود سیستم جهت یابی صحیح در بازی مورد نقد قرار گرفت و از امتیاز آن کاسته شد. بازی در دنیای پسا آخرالزمانی wasteland در آینده ای نزدیک اتفاق می افتد و وقایع بعد از اصابت سیارک ۹۹۹۴۲ Apophis به زمین را دنیال می کرد. شما در بازی کنترل شخصیتی به نام Nicholas Raine را در دست داشتید که یک سرباز بود که در پناهگاهی زیرزمینی به خواب طولانی مدت یا hibernation فرو رفته بود تا یک قرن بعد بیدار شود و مشاهده می کند که توسط سازمانی به نام The Authority به عنوان یک فرد تحت تعقیب شناخته می شود.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

مشکل Rage در “ارائه” و “معرفی” و در یک کلام Presentation خود به بازیباز است و انگار حس می کنید که بازی خودش خودش را دست کم می گیرد و به ما نمی گوید ببینید من چقدر خفن هستم، در حالی که در خیلی موارد، واقعا هست.

اگر بخواهیم با مثال های سینمایی و بازی، منابع الهام این عنوان را نام ببریم باید گفت بازی RAGE بسیار مشابه فیلم Mad Max 2 است و کاملا از عناوینی مانند Fallout و Borderlands الهام گرفته است. بازی RAGE در زمینه بصری و مخصوصا از لحاظ طراحی هنری یکی از بازی های خوب و زیبای نسل هفتم محسوب می شود و یکی از بهترین بازی های ساخته شده در زمینه خلق دنیای آخرالزمانی از لحاظ جلوه های بصری است که البته مشکلات فنی نیز در آن گاها به چشم می خورند. گیم پلی بازی این عنوان شامل اکشن و شوتر اول شخص و همین طور بخش های سوم شخص ماشین سواری و مبارزات ماشینی و ریسینگ است. وسیله جابجایی شما نیز در دنیای بازی همین ماشین ها هستند که با آنها به ماموریت های مختلف سر می زنید و دنیای بزرگ بازی را در می نوردید. باید گفت بازی RAGE شاید دقیقا و کاملا آن عنوانی که منتظرش بودیم و قرار بود باشد، نبود و ضعف هایی داشت ولی نمی توان کتمان کرد که واقعا در سبک خاص خود یک بازی فوق العاده بود و کمتر عنوانی را شاهد هستیم که در آن تمامی المان های سبک های مختلف از ریسینگ گرفته تا مبارزه با ماشین و اکشن ماجرایی جهان آزاد و شوتر اول شخص و … به شکلی بسیار سرگرم کننده و خاص، در کنار هم جمع شده باشند (مانند سری Borderlands). بدون شک RAGE جزو بازی های قدرتمند و باکیفیتی که از تم Post-Apocalyptic برخوردارند به حساب می آید و این عنوان در لیست ما از “برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای” در جایگاه یازدهم قرار گرفته است . امیدوار هستیم که نسخه دوم این بازی که زمان زیادی تا انتشارش باقی نمانده است خیلی هم بهتر از نسخه اول عمل کرده و عنوانی آخر الزمانی فوق العاده قدرتمند دیگری در اختیار طرفداران قرار گیرد.

۱۰ –    Enslaved: Odyssey to the West

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

Enslaved: Odyssey to the West

سازنده:   Ninja Theory

ناشر:  Bandai Namco

ژانر:   Action-adventure, platform

پلتفرم مقصد:  PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۰  

امتیاز متا: ۸۲/۱۰۰

راستش این بازی Enslaved: Odyssey to the West هم یک جورهایی مثل لردز او فالن تبدیل شده است به پای ثابت مقالات ۱۰ برتر ما! این بار هم که صحبت از آخرالزمان است باز هم در کمال تعجب دیدم که بله! این بازی در این لیست هم می گنجد و من هم گنجانیدمش! از شوخی که بگذریم باید بگویم استودیو نینجا تئوری (که اکنون یکی از استودیوهای مایکروسافت محسوب می شود) همواره از همان ابتدا یا عنوانی را نساخته است و یا اگر ساخته، به بهترین شکل از این کار را انجام داده است، حتی اگر آن بازی نامی عظیم و بی نهایت محبوب مثل DMC را داشته است.  در حقیقت می شود گفت نام نینجا تئوری با هر عنوانی که ساختند بزرگ تر و محبوب تر از قبل شد و اوج کار آن ها هم که به شاهکاری مثل Hellblade رسید. در نسل هفتم Ninja Theory عناوین فوق العاده ای داشت که بدون شک یکی از دوست داشتنی ترین آن ها بازی Enslaved: Odyssey to the West بود. عنوانی در ژانر اکشن ماجرایی، هک اند اسلش و پلتفرمر که در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی Bandai Namco برای پلتفرم های Playstation 3 ,Xbox360 منتشر گردید و سپس در سال ۲۰۱۳ یک نسخه کامل از آن به همراه دی ال سی داستانی و برخی اضافات برای رایانه های شخصی (و مجددا پلی استیشن ۳) نیز در دسترس علاقمندان قرار گرفت. باید گفت Enslaved odyssey to the West، یکی از جذابترین و زیباترین عناوین نه چندان مطرح و کم سر و صدایی است که بسیاری از بازیبازها حتی نام آن را نیز نشنیده اند و آن را تجربه نکرده اند، اما به واقع اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند. این عنوان از لحاظ گیم پلی در زاویه دوربین سوم شخص قرار داشته و مبارزات آن به صورت Hack and Slash دنبال می شود که البته گاهی هم به حالت شوتر سوم شخص تغییر می یابد. مبارزات بازی بسیار سریع و جذاب هستند و شخصیت اصلی بازی که مانکی نام دارد انواع و اقسام فنون مختلف را با اسلحه خود که مانند چوب دستی است اجرا می‎کند و دشمنان را از پای در می‎آورد. همچنین با حضور یک شخصیت همراه به نام Trip، بخش‎هایی را نیز باید به حل کردن برخی معماها بپردازید و البته گاها نیز بخش‎های پلتفرمینگ را شاهد هستید.  در حقیقت شاهد یک ماچراجویی ۸-۱۰ ساعته هستیم که از لحظه اول تا انتها فوق‌العاده سرگرم کننده است و لحظه‌ای نیز شما را ناامید نمی‌کند و از آن دست بازی‌هایی است که سازندگانش کاملا معنای احترام به مخاطب را درک کرده‌ و سعی کرده‌اند تا در تک‌تک بخش‌های بازی حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

راستش این بازی Enslaved: Odyssey to the West هم یک جورهایی مثل لردز او فالن تبدیل شده است به پای ثابت مقالات ۱۰ برتر ما! این بار هم که صحبت از آخرالزمان است باز هم در کمال تعجب دیدم که بله! این بازی در این لیست هم می گنجد و من هم گنجانیدمش!

گرافیک Enslaved odyssey to the West نیز در زمان عرضه آن عالی بود و شاهد یک بازی بسیار خوش آب و رنگ و جذاب بودیم که همه منتقدان و بازیبازان آن را تحسین کردند. در واقع باید گفت گرافیک بازی نسبت به زمان انتشار آن یک گرافیک فوق‌ العاده عالی محسوب می‌ شود و شاهد یکی از چشم‌ نوازترین دنیاها در بازی‌ های کامپیوتری از لحاظ زیبایی و رنگ‌ پردازی هستیم و علاوه بر طراحی هنری زیبای بازی در بخش فنی نیز Enslaved کاملا موفق و قابل قبول بود. Enslaved: Odyssey to the West با ارائه یک تم آخرالزمانی جذاب و گیم پلی متنوع موفق شد تا پس از انتشار بازخوردهای مناسبی را از سوی منتقدین و بازیبازان دریافت نماید و امتیازات و نقدهای مثبتی را نیز کسب کرد.این عنوان زیبا نهایتا موفق شد تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای عالی ۸۵/۱۰۰ را به دست بیاورد و حتی از نظر برخی سایت‌ها کاندید قرار گرفتن در بین برترین عناوین سال نیز شد تا به این ترتیب به عنوان یکی از بازی های موفق دارای تم آخرالزمانی یا Post-Apocalyptic در دنیای بازی های رایانه ای شناخته شود. حالا شاید می گویید اصلا داستان این بازی چه بود که دنیایش آخرالزمانی بوده است؟! باید بگویم Enslaved odyssey to the West داستان جذاب و دوست داشتنی هم دارد. در ابتدای کار شما در قالب شخصیت اصلی بازی که مانکی نام دارد درون یک محفظه دربسته در دنیایی ویران شده به هوش می‌آیید و خود را گرفتار می‌بینید، وقتی با سختی خود را از آن مخمصه نجات می‌دهید طی فعل و انفعالاتی متوجه می‌شوید که توسط دختری زیبا به نام Trip یک هدبند روی سرتان بسته شده است که وقتی از او دور شوید باعث مرگتان خواهد شد! و این گونه وی از شما می‌خواهد که به او کمک کنید و در واقع شما را مجبور می‌کند. مانکی اجبارا به این کار تن در می‌دهد و با Trip عازم سفری می‌شود تا به وی کمک کند ولی در این راه اتفاقات بسیار زیادی می‌افتد. واقعا این روزها کمتر عنوانی است که مثل Enslaved به قدری داستان را زیبا روایت کند و به قدری شخصیت‌پردازی عمیق و عالی داشته باشد که نتوانید از آن دل بکنید و عاشق شخصیت‌های آن شوید و برای همیشه آن‌ها را خاطر خود بسپارید.

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

این روزها کمتر عنوانی است که مثل Enslaved به قدری داستان را زیبا روایت کند و به قدری شخصیت‌پردازی عمیق و عالی داشته باشد که نتوانید از آن دل بکنید و عاشق شخصیت‌های آن شوید و برای همیشه آن‌ها را خاطر خود بسپارید.

روایت جذاب داستان، شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی، دنیایی خیره‌کننده و چشم‌نواز به همراه گیم‌پلی و مبارزات هیجان‌انگیز و سرگرم کننده سبب خلق عنوانی شده‌اند که بی‌شک حیف است لذت بسیار زیاد تجربه آن را از خود دریغ کنید.  مطمئن باشید که حتی اکنون و در نسل هشتم نیز Enslaved یکی از بهترین گزینه‌های بازی کردن در سبک هک اند اسلش و اکشن ماجرایی به شمار می‌رود و نه تنها چیزی از اکثر بازی‌های این نسل کم ندارد بلکه از بسیاری از آنها از خیلی جهات بالاتر، برتر و لذت‎بخش‎تر نیز هست و شخصیت‌های دوست داشتنی آن را تا مدت‌ها به یاد خواهید داشت. جدا از تمامی این موارد مثبت، Enslaved odyssey to the West برای من یک جور خاصی شیرین و لذتبخش بود و هنوز که هنوز است لذت تجربه کردنش را به یاد دارم و جزو بهترین خاطرات دوران بازیباز بودن من است. هر بازیبازی قطعا یکی دو بازی را که شاید آن‎ چنان بزرگ و مشهور هم نباشند ولی در قلبشان جای گرفته است و تا همیشه به یاد آن ‎ها هستند را در ذهن و قلب خود سراغ دارد و عمیقا و در حد یک بازی شاهکار به آنها عشق می‎ورزد و همواره دلش برای آنها تنگ می‎شود و دوست دارد که دوباره پس از چند وقت به آن‎ها بازگردد. برای بنده و شاید دیگر بازیبازانی که عنوان Enslaved odyssey to the West را تجربه کرده اند، این بازی یکی از همان عناوینی است که همیشه در خاطر و یاد ما می ماند. بدون شک بازی Enslaved: Odyssey to the Wes جزو بازی های با کیفیتی که از تم آخرالزمانی برخوردارند به حساب می آید و این عنوان در لیست ما جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. امیدوارم که روزی شاهد انتشار نسخه دوم این بازی و یا ریمستر نسخه اول آن باشیم، هر چند که مقداری بعید است. البته منظورم این نیست که به عنوان یک بازی انحصاری عرضه شود ها!

nobody

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام.لطفا نقد و بررسی ویدویی بازی metal gear solid 3 رو قرار بدید تو سایت با تشکر :-))

  • Lor'themar گفت:

    مد مکس باری با پتانسیل بالا و کیفیت پایین بود
    دنیای بازی یکی از خالی ترین و کم محتوا ترین دنیاهایی بود که تا حالا دیدم،مبارزات کپی برداری سری بتمن ارکهام بود،تنوع اسلحه هم خیلی پایین بود درکل من رو خیلی ناامید کرد

    • PERSIAN NAZI گفت:

      منم با شما هم عقیده هستم :yes:
      از نظر من اگه کسی خواست فضای نابود شده و تم اخر زمانی رو حس کنه بهتره بره بسراغ سری مجموعه استالکر و مترو تا خشونت و وحشت و حس دنیای مرده و هیولاهای جهش یافته رو حس کنه
      هرچند که ما خیلی عناوینی داریم که درباره انقراض و تم اخر زمانیه و میشه به عناوینی همچون لست اف اس و ریج و فال اوت و کیل زون ( فراموش نکنیم که هلگاستها هم نسل بشر رو تا حد جدی به انقراض نزدیک کردن ) و اینورژن و بسیاری دیگه اشاره کرد که تجربه تک تکشون خالی از لطف نیست

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان عالی بود
    به نظر من شماره ۱ باید the last of us باشه

    • Tiva68 گفت:

      سلام خدمت اقا سعید و ممنون از زحماتی که میکشید
      با احترام به نظر و همینطور بازی بزرگی مثل The last of us اما توی این ژانر عنوان ویرانگری مثل Residet Evill 4 جلوی راه The last هستن پس یکم خوش خیالی بخوایم زود قضاوت کنیم.

  • Disorder گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت آقای آقابابایی:)
    با لیست موافقم هرچند انتظار اینکه مد مکس بالاتر باشه رو داشتم…بازی dead Island مطمعنا ایده های بسیار خوبی داشت و کلا نوید یه بازی خوب میداد ولی خودم یادمه اونوقع که گرفتمش بازی حتی سیو نمیشد! مشکل افت فریم باگ ولی خب هدف مقاله چیز دیگریست در ضمن هنوزم تریلر یازی رو میبینم احساس میکنم خفن ترین بازی که توش زامبی هست ولی نخی نیست:/… خلاصه اینچنین زیاد بود…بازی Rage واقعا بازی جذابی بود! یعنی جدا از هرگونه ایرادی که بهش وارد شه واقعا چسبید… در مورد westland 2 خب راستش زیاد با بازی حال نکردم اما اتمسفر بازی واقعا عالی بود و واقعا خوب الهام گرفته بود!!! L2d اما بازی جالبی بنظرم نیست! 😮 :struggle: بقیه رو سعادت نداشتم… اما برسیم به گل سرسبد این لیست تا اینجا یعنی Dying Light واقعا این بازی بی‌نظیر هستش…جالبه که ما بخوایم از نظر آخرالزمانی این بازی و اتمسفر اون بگیم خب اول از همه کلیشه ای هست مطمعنا اما تا به حال از تمام رقبای اول شخص ک این چنین این بازی واقعا سرتره!دلیل هم تجربه و رفع مشکلات قبلی سازنده خلق گیم پلی بسار جذاب روان حتی شب های این بازی! نکته کاملا مثبتش هستن… همه اینها بکنار من با عنوان مقاله و انتخاب جایگاهش موافقم:) :cute: اما خب گفتم ی تعریفی کنم 😀 در مورد ادامه این لیست خب بنظرم جایگاه نخست بدون شک مال یکی از همین بازی هاست که یه دختر کوچولو کرم شب تاب میبینه و ذوق زده میشه 😀 😀 :laugh: من این صحنه واسم خیلی جذاب بود نمیدونم شاید چون خاص بود در ابتدای آشنایی با جو آخرالزمانیش… بگذریم میگم آقای بابایی نمیشه این the Witcher 3 اول باشه 😀 آخه خیلی این بازی شاهکاره… اسپم(هم عقیده با شما که بهترین شاهکار بازی هاست) اینم بگم یادمه یکی نوشته بود ضد نقد ویچر ۳ یا خدا….در مورد dark
    ۲ Soul حتی توضیح هم نمیدم که مطمعنم که با ویچر ۳ دعوام میشه :دی. در آخر ممنون و موفق باشی :))) (ذوق زده می‌شود و یاد آهنگ پایانی ds2
    میفتد)

  • shayanchayjan گفت:

    یکی از چیزایی که tlou توش خفن بود قلع اعضا و پکیدن سرو.. بود هرد دفعه یه حرکت جدید میزد مخصوصا با قمه و تبر
    لفت فور دد دو رو یه بار نصب کردم همه مرحله هاش باز بود و هیچ انگیزه ای برای بازی کردن نبود توش همینطوریه بازیش یا اون هک شده بود؟
    لفت فور دد یک آخرش با هلیکوپتر فرار میکنن؟

  • Y PS گفت:

    بهترین دنیای آخرالزمانی The Last Of Us

  • zireael گفت:

    خوب با توجه به نویسنده این مقاله tlou که شماره یک هست . بعدیش میتونه جهان خلق شده تاد هاوارد باشه یعنی فالوت که به نظر من از اگر گیم پلی و عنصر نقش آفرینی و غرق شدن در دنیای بازی براتون مهم باشه بهترین بازی آخر الزمانی هست صد ها ساعت بازی کردم هنوز تموم نشده چیز های کشف نشده زیادی درش هست . درسته که tlou واقعا عالیه و داستان و شخصیت پردازی عالی داره و بهترینه تو سبک بقا اما تو آخر الزمانی نقش آفرینی فالوت خیلی عالیه . ممنون بابت مقاله .

  • خسته نباشید آقا سعید ایشالا بعد قسمت دوم دارک سولز رو ادامه بدید ممنونم

  • سپاس ویژه
    برای من قطعا لست بهترین بازی آخر الزمانی بود.. جدا از داستان و روایت شاهکارش ، فضا سازی خیلی زیبایی داشت که برای یه بازی آخر الزمانی خیلی هم مهم محسوب میشه .. محیط های غم زده و به قهقرا رفته
    فکر میکنم رتبه ی اول لیست شما هم تلو باشه

  • Amir sy گفت:

    بسیار عالی فقط انتظار داشتم Dying Light جزو تاپ ۱۰ باشه واقعا بازی فوق العاده ای بود
    Darksiders هم همه ی نسخه ها علی الخصوص نسخه اول عالی بود امیدوارم جزو سه تا باشه 🙂

  • lordhossein گفت:

    درچد بر اقا سعید عزیز امیدوارم و تقریبا مطمانم فال اوت تو قسمت بعد هست و البته لست اف اس و زلدا برث اف وایلد

  • Clara گفت:

    رتبه ۱ پای ثابت مقالات ده برتر مثل همیشه معلومه …..
    چه کرد ناتی داگ آخر نسل ۷٫٫٫٫٫

  • Cell گفت:

    خسته نباشی به داداش سعید گل بازم هم ممنونم برای این مقاله
    Dead Island راستش تنها چیزی که به یاد دارم اون تریلر زیبا سینمایی بود عجب کارگردانی بود و چه عالی این تریلر رو درست کرده بود که حتی از نسخه اصلی انیمیشینی اون هم بهتر بود راستش بیشتر یک ساعت برای من قابل تحمل نبود :yes:
    Mad Max شروع خوبی داشت مخصوصا رانندگی و اون صدای موتور خفن ماشیناش
    بازی رو شروع کردم ولی خیلی خسته کننده میشد
    اونجا که mad Max اون سگه رو از دست Chumbucket نجات میده و با Chumbucket رفیق میشن 😐 و سگ رو میبرن و بعد سگه کاملا غیب میشه انگار که نبود 😐 از کل بازی زده شدم :yes:
    Enslaved odyssey to the West
    Resistance: Fall of Man
    به نظرم ارزش بالایی دارن از کل اون عناوین بالا با ارزش ترن :yes:
    عنوان آخر زمانی زیادی در صنعت هستن و نسل به نسل بهتر شدن به نظرم resident evil 3 با اون خرابه های راکون سیتی خیلی لذت بخش بود …
    در عناوین بالا Rage برترین محیط اخرالزمانی رو ارایه میده :yes:

  • Clara گفت:

    من فکر کنم یکی با سعید جان مشکل شخصی داره برای پر کردن اوقات فراغت ش زیر پست های ایشون دست به دامن فیلتر شکن میشه
    اگه گیمفا هم کاری کنه فقط اعضای خودت سایت بتونن لایک و دیسلایک کنن خیلی خوب میشه

    • MetallicA گفت:

      حرفی زدیا، ینی چند سال پیش گیمفا یادت نمیاد، کاربرایی بودن که اسم نمیبرم چون حالتوت بد میشه و همش میومدن چرت و پرت میگفتن؟ فکر میکنی اینا عضو سایت نیستن؟! مشکل روانی که غرور و این حرفا نمیشناسه طرف همه‌ی مقاله‌ها رو میخونه آخرش هم میگه یمش چرت و پرت نوشتن!

    • AXEL STONE گفت:

      خیلی ها حرص و جوش میخورن داش گلم فلفلی سایتای دیگه مشغول این حمالی هستن از شدت بیکاری میان انلایک میکنن وگرنه چیز دیگه ای نیست!

  • Nima.1371 گفت:

    سلام بر استاد عزیز.به نظرم لست میتونه در جایگاه اول قرار بگیره.بعدش هم فالوت.مترو هم میتونه تو لیست باشه

  • NAJI گفت:

    حس کنجکاو بشر باعث نشده به مفهوم آخرالزمان بپردازه.یه عده پول میدن که سازنده ها و نویسندگان آثارشون رو تو سبک آخرالزمانی و زامبی و موجودات فضایی و بقا بسازن.

  • MetallicA گفت:

    سلام سعید جان، فکر میکنم اگه میخواستم بین بازی‌های پسا آخرالزمانی رتبه‌ای بدم به لفت فور دد رتبه پنج یا ده میدادم (الان زیاد عناوین تو ذهنم نیس)، واقعا این بازی دیوونه کننده بود، منتظرم ببینم چه عناوینی جاش رو توی لیست شما میگیرن

  • از همین الان پیش بینی میکنم که جایگاه اول متعلق به The Last of Us هست که واقعا هم شایستگیش رو داره
    رزیدنت اویل هم توی پنج تای برتر باید به نظرم باشه
    راستی سعید جان نمیشه اون قابلیت گیمفا رو برگردونی که به جای ID همون نمایش عمومی نام (لقب) رو نشون بده؟
    من همیشه Neil.Druckmann بودم الان کامنتام با عنوان Dr. House که همون ID من هست میاد هر چقدر هم تو پیشخوان میزنم نمایش عمومی نام Neil.Druckmann باشه بازم کامنتام با اسم ID میاد

  • Strixxx گفت:

    ب نظرم مد مکس اصلا شایسته حضور در لیست نیست

  • مرسی از سعید آقابابایی و مقاله های همواره جذابش :heart: :rose:
    بنظر من tlou با کیفیت ترین بازی آخرالزمانی هست که ساخته شده ولی فالوت باید تو رتبه ی نخست قرار بگیره چون تنها بازیی هست که با تمام وجود آدم احساس میکنه جو آخرالزمانی بازی رو. یعنی کیفیت رو که بذاریم کنار، تو خود معنای آخرالزمانی بودن هیچی فالوت نمیشه.
    _________
    یه خواهشم داشتم سعید جان، اونم دو مقاله که یکی به معرفی بازیهای شبیه سری سولز بپردازه و یکی هم بازیهای شبیه دیابلو.
    قبلا بارها مراتب ارادتم رو ابراز کردم و اینکه بسیار با خودت و مقاله هات همزادپنداری میکنم، پس مطمئنم که اهمیت دو مقاله ای که گفتم رو به شدت درک میکنی.
    راستش چند روزی هست که یه بازی جدید کشف کردم (واسه من جدید) به اسم ویکتور وران که در حد خودش میتونه عطش نبود دیابلو رو برطرف کنه. البته از معدود مقاله هایی که راجع به این بازی بود رو خودت نوشته بودی. ❤️ :yes:
    خلاصه استاد ویدئو و یا مقاله راجع به بهترین عناوین سولز لایک و دیابلو لایک کاری هست که از هیشکی بهتر از خودت برنمیاد :rose:

  • farshadx گفت:

    فکر میکردم Dying Light بالاتر باشه
    mad max هم خیلی خوب بود با اینکه خیلی ازش بد میگفتن
    تو سری resident evil هم نسخه ۴ و نسخه nemisis به نظر عالی هستن
    State of Decay نسخه اولی خیلی خوب بود از نسخه ۲ خیلی بیشتر انتظار داشتم
    سری Fallout هم به نظرم نسخه ۴ اما new vegas هم بد نیست
    Metro: Last Light هم خوبه
    The Walking Dead واقعآ عالی بود
    مقاله ای برای انتخاب بهترین rpg یا بهترین بازیهای رقابتی هم بنویسید(اگه هم نوشتید من ندیدم :D)

  • AlirezaAK47 گفت:

    حتما در قسمت دوم امیدوارم به استالکر یا مترو هم اشاره شده باشه وگرنه کلا مقاله ار بنیان باطله 🙂

  • alirezaviral گفت:

    سلام ممنون بابت مقاله و صد البته ایده ی خوبتون برای مقاله

    خیلی منطقی و ب دور علاقه شخصی میگم :

    اگر ملاک فقط بقا و آخر و زمان باشه جایگاه نخست فقط باید The Last Of Us باشد

    اگر ملاک فقط وحشت باشه جایگاه نخست فقط باید Outlast II باشد ، ب احترامش اصلا نباید زیرش چند تا عنوان بنویسی

    اگر ملاک وحشت و بقا باشه جایگاه نخست میتونه RE 7 باشد یا دو عنوان بالایی

    این ۳ تا گیم پرچم دار این سبک هستند

    رزیدنت اویل ب خاطر قدمتش

    د لست اف آس ب خاطر ایده ای پشتشه و صد البته ناتی داگ کبیر

    اوتلست ب خاطر اینکه تنها گیمی هست ک تونسته وحشت خالص رو برسونه با اینکه کلمه وحشت واس این گیم واقعا چیزی پیش پا افتاده اس !

    در مورد جایگاه های بعد

    Fallout 4
    Dead Space 3
    Silent Hill Home Coming
    Left 4 Dead
    Dead Rising
    Resistance Fall Of Man
    Rage
    Mad Max
    و …

    • Tiva68 گفت:

      خدمت دوست گلم باید بگم silent hill کلا بازی اخر زمانی محسوب نمیشه به دو دلیل
      ۱٫چون ماجرا در ذهنیت و گذشته و خاطرات افراد حاضر در بازی در حال اتفاقه
      ۲٫هر موجودی یا اتفاقی که در حال افتادن منحصرا مخصوص چند شخصیت و یک شهره
      پس ب منطقی کامله که بخواد توی لیست قرار بگیره و فقط عنوان ترس بقا محسوب میشه نه پسا اخرزمانی.

  • Ho3ein Maddah گفت:

    سری بازیهای crysis از نظر من متفاوت ترین اخرالزمان بود
    کاش دوباره بسازن این بازی محشر رو 🙂

  • Parsa.jm.jr10 گفت:

    چقدر با Dying Light: The Following حال کردم جدا خیلی جو ترسناکی داشت و داستان قشنگ .
    .
    منتظر قسمت دوم این بازی هستم تا دوباره اون ترس رو تجربه کنم .
    .ممنون از آقای آقابابایی .

  • سلام و خسته نباشید به اقا سعید گل
    تشکر بابت مقاله منتظر قسمت دوم هستیم و حضور سری re هم در لیست قطعا تضمین شدست!
    ———————–
    با توجه به یسری دلایل من تصمیم گرفتم که به احتمال زیاد این اخرین نظرم در سایت باشه و کم تر نظرم رو بنویسیم
    تا وقتی جو سایت بهتر از اینی که الان هست بشه …
    در بعضی پست ها ادم یسری چیزارو میبینه یسری بحث ها پیش میاد و دیده میشن که به شخصه نمیخام زیاد اشاره کنم فیلم هندی نشه همه میدونن دیگه وضع نظرات سایت چجوریه و چیزی نیست که دیر یا زود داشته باشه خیلی وقته همینه …
    گله ایی هم نداریم دیگه به هرحال…
    از تمامی دوستانی که آشنا هستیم باهم و گیمفایی های عزیز و خصوصا قدیمی های سایت که نام نمیبرم دیگه خودشون میدونن تو قلب ما جا دارن “فعلا ” خدافظی میکنم و امیدوارم هرجا هستن موفق و پیروز باشن و اگه سهوا یا حتی عمدا نمیدونم 🙂 ناراحتشون کردم من عذرخواهی میکنم حقیقتا قصدم این نبوده …
    در اخر
    سعی میکنم مقالات شما اقا سعید و بقیه دوستان رو دنبال کنم و اگه نظری نمیدم شرمنده
    به امید دیدار :heart: :rose:

  • نتیجه اخلاقی
    فقط fallout4 goty
    البته کل سریش مهشره و خواهد بود

  • deadly dude گفت:

    بنظرم اسمی از سری بازیهای مترو هم میبردید بد نبود

  • اصلا میبینم اون بالا نوشته سعید آقابابایی کیف میکنم کیفور میشم.

  • amin_snake گفت:

    بهترین بازی سبک اخر الزمان یعنی Stalker یادتون رفت

اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا
اینک آخرالزمان…. | برترین بازی‌های آخرالزمانی در تاریخ بازی های رایانه ای – بخش اول - گیمفا