توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا

توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی

امیرحسین نصرتی
۱۰:۳۰ ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا

استودیو مدیا مولکول (Media Molecule) از زمان معرفی کنسول پلی‌استیشن ۴ شروع به انتشار نشانه‌های از بازی جدید خود کرد و بالاخره در سال ۲۰۱۵ از عنوان Dreams رونمایی به عمل آورد. نکته‌ی جالب اما ناراحت کننده این است که اکنون در سال ۲۰۱۸ قرار داریم و هنوز این بازی نه منتشر شده و نه تاریخ انتشار مشخصی دریافت کرده است.

به تازگی تصویر بازی (اگر بتوان آن را بازی قلم‌داد کرد) Dreams برروی جلد مجله‌ی این ماه Game Informer قرار گرفته و اطلاعات زیادی از آن منتشر شده است. این وب‌سایت در مصاحبه با افراد استودیو مدیا مولکول از آن‌ها سوالی جویا شده که احتمالاً سوال بسیاری از بازی‌بازان است؛ این‌که چرا روند توسعه‌ی Dreams تا این حد به طول انجامیده است؟ مارک هیلی (Mark Healey)، مدیر نوآوری مدیا مولکول، در پاسخ به این سوال بیان کرد:

ما مدت زیادی است که برروی Dreams کار می‌کنیم اما وقتی در نظر بگیریم درواقع چه چیزهایی درون آن است، فکر می‌کنم کارمان را حتی خیلی هم سریع پیش‌ برده‌ایم. ما بسته‌های موسیقی و انیمیشن ساخته‌ایم. تمام این چیزها معمولاً در بسته‌های جداگانه‌ای قرار دارند که می‌توانستند زمان زیادی را برای ساخته شدن طی کنند.

کارگردان و بنیان‌گذار استودیو، خانم سیوبهان ردی (Siobhan Reddy)، در ادامه اضافه کرد:

تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی کوچک بود چراکه هم‌زمان در حال کار برروی عنوان Tearaway نیز بودیم. تیم در دسامبر ۲۰۱۵ به صورت کامل در کنار هم قرار گرفت بنابراین فکر می‌کنم کاری که ما در این مدت زمان انجام داده‌ایم بسیار غیرمعمول است. ساخت بازی‌ها زمان می‌برد اما من نسبت به تلاشی که همه‌ی افراد برای تحقق بخشیدن به هدف و در کنارِ هم گذاشتنِ ابزارها زیر یک سقف انجام داده‌اند، بسیار بسیار احساس افتخار می‌کنم.

اما آیا مدیا مولکول به دلیل این روند توسعه‌ی طولانی مدت، از جانب شرکت سونی تحت فشار قرار دارد؟ خانم ردی توضیح می‌دهد:

ما بسیار خوش‌شانس هستیم که از حمایت شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) [رئیس بخش استودیوهای جهانی سونی] و مایکل دنی (Michael Denny) برخورداریم. این‌که بخشی از تیم استودیوهای جهانی [سونی] هستیم شگفت‌انگیز است. طبق تجربه‌ی من، اگر با ناشران دیگری کار می‌کردیم از چنین مزایایی بهره‌مند نمی‌شدیم.

عنوان Dreams در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید مقاله‌ی اولین نگاه به این بازی و تریلر گیم‌پلی جدید آن‌ را از طریق وب‌سایت گیمفا مطالعه و مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    روند بازی سازی در سونی متاسفانه زیادی کنده. کوجیما هم ۶ ساله مشغوله .بر عکس بیتسدا اونا ۱۴هزار کارمند دارن

  • Last Of Us گفت:

    معلومه
    ناشرای دیگه هستند که هرکی باهاشون کار کرده افت کرده نام نمیبریم
    این بازی دو سه بار ریختن پایین دوباره شروع کردن به ساخت. یعنی چی؟ یعنی کلی هزینه میکنی حقوق کارگر و …. میدی ولی بازی رو میریزی پایین. دوباره باید از اول حقوق بدی و خرج کنی که بازی رو بسازن
    واقعا سونی سلطان صنعت گیم هستش و هرکسی دیگه بود یکبار بازی کنسل میشد ولش میکردن
    این بازی ابرشاهکار هستش در اصل یک موتور بازی سازی هستش که طبق خبرهایی که ازش اومده میشه توش حتی بازی اول شخصم ساخت
    بهش ۱۰۰ ندن نامردیه. خیلی حرفه یک موتوربازی سازی روی کنسول
    خوبیش اینه بخش داستانی هم داره
    البته بازی ها رو نمیشه فروخت که منطقی هم هستش. ولی میشه به اشتراک گذاشت و با بقیه کو آ پی بازی کرد
    سلطان صنعت گیم
    مدرک : متا جوایز افتخارات فروش محبوبیت :heart:

    • PERSIAN NAZI گفت:

      اشتباهت همین جاست که نمیدونی سونی تمامی هزینه هاش صرف قرارداد با بازیگران سینما میشه .الان مدذ میکلسون ۵۰میلیون و لئا سیدوکس ۶۵میلیون پول گرفتن برای همکاری با کوجیما پولشم سونی داده.اون کجا مثل استاد بارلوگ با ۱۸میلیون GOD بسازی واین کجا با ۲میلیارد کوجیما معلوم نیست داره چیکار میکنه. بنظر شما برای ساخت بازی مهندس گرافیک وکامپیوتر و نویسنده میخای یا بازیگر هالیوود

    • PERSIAN NAZI گفت:

      یه چیزی رو باید اصلاه کنم .سونی تنها کمپانی نیست که پول هنگفت به بازیگر میده الان توی BF V شاهدیم که مدل ویکتوریا سیکرت اوردن که هزار پله بد تره COD رو هم از قلم نمیندازم .یه جورائی مود شده. صدا پیشه واقعا احتیاجه اما بازیگران خیلی گران نه .این عناوین انحساری چند تا شصد دلار باید بفروشن؟یه بابای مثل دیوید کیج ضرر محظه یکی مثل بارلوگ سود خالص .کوجیما هر روز پول بیشتری میگیره و شک نکنید بازیش شکست محظه .SONY ضرر میکنه همین جور که کونامی بابت متال گیر ضرر کرد چیزی که بجز اسپنسر هیچ کس خوشحال نمیشه.پول حیفومیل شده به جیب برنمیگرده.همین جور که من منتظر عناوین مورد انتظارم هستم شما هم هستید پس چه بسا زود تر بایدبه دستمون برسه روزهای انتظار از عمر ادم میره

    • SLλYER #2077 گفت:

      یه موتور بازی سازی ساده رو دارن بعنوان یه گیم به خوردتون میدن شده شاهکار و بینظیر و منحصر بفرد؟
      wtf,really WTF

      • Last Of Us گفت:

        موتور بازی سازی ساده :rotfl:
        یک شبیه سازی نارگیل چین بهتون دادن
        یک شبیه ساز باگ
        یک شبیه ساز مثلا تخریب
        و …. همشون روی قوی ترین کنسول تاریخ با ۶ فلافل قدرت
        بعد تو اومدی به یک ابرشاهکار انقلابی گیر میدی

        • SLλYER #2077 گفت:

          اولا که وقتی پروفایل من DOOM هست ینی به احتمال ۷۰ درصد یه پی سی فنم
          دوما این موتور بازی سازی ساده میخواد چیکار کنه که میگی انقلابی؟
          برات ولفنشتاین میسازه؟
          یا تو میخوای باهاش کاری کنی که انقلاب کنه برات؟
          ابر شاهکار انقلابی به نسخه اول دووم میگن که شوتر اول شخص رو به وجود اورد
          به رزیدنت اویل ۴ میگن که ترسناک رو متحول کرد
          به نسخه های قدیمی نید فور اسپید میگن که ریسینگ ارکید رو بهت به لذت بخش ترین و فان ترین شکل ممکن تقدیم کرد
          به ویچر ۳ و قبل ترش اسکایریم میگن که زد هر جنبه یک بازی رو زیر و رو کرد و ماجراجویی و نقش آفرینی رو استاندارد کردن
          دریمز؟
          شبیه شوخیه پیش اینا، نه مثل ایناست و نه نو آوریه
          موتور بازی سازی ساده قبلا وجود داشته
          تاکید میکنم پی سی گیمرم و مخالف اکس باکسم و اگر میگی فن متعصب هستم بهتره بگم د لست و رد دد ۱ رو زدم، جهت اینکه نگی ندیده و نشنیده نظر میدم راجب پلتفرمت و گیماتون
          یکم منطق داشته باشی بد نیست، دریمز چیزی بیشتر از یه موتور بازی سازی ساده نیست که یکی مثل تو که تاحالا با یه موتور بازی سازی کار نکرده براش جذاب بنظر میاد و خودت شاید برداشت کنی از حرفم که نماد چی هستی
          یه فن بوی محض هستی که توی سایت همه بهت گیر میدن و از رو هم نمیری

        • PERSIAN NAZI گفت:

          THREADRIPPER 1950.GREEN1500W.24G RAM 3200.X 2 GTX TI EX ASUS SLID.مشخصات سیستم منه هر وقت فهمیدی چیه بیا به یه PC گیمر گیر بده.شورشو در اوردین شما سونی فن نماها.یه بار گفتم مامور مخصوص حاکم بزرگ انویدیا و عمو بیل گیتز بزرگتر ما هستند.

      • Mikasa گفت:

        تو چرا میسوزی برو doom بزن با اون داستان “شاهکارش” و مولتی فوق فعالش 🙂

        • SLλYER #2077 گفت:

          نمیسوزم چون ده ها موتور پیشرفته تر از این بصورت رایگان توی دسترس هستن، و ملتی که پابجی پسند شدن معلومه مولتی یه آرنا شوتر مثل DOOM و Quake قرار نیست دقیقا اونطوری که به کلاسیک بازایی مثل من میچسبه بهشون بچسبه
          در ضمن، دووم داستانش رو اگر، فقط اگر ۲ خط از Codex های گیم و ویکی دووم خونده بودی و همچنین تعوری های داستانی پیرامونش رو بخونی متوجه میشی چقدر پیچیدست و البته، حماسی و زیبا
          در ضمن، من توی اون کامنت حرفی جز حقیقت نزدم و اینطور که معلومه اگر حرف من درست باشه شما با نقض کردنش دارید میسوزید میکاسا جان
          کسی که کلاسیک پسند باشه و متالهد باشه، و آدرنالین بخواد میره سراغ گیم هایی مثل دووم نه کسایی که “در انتظار کاد بلک اپس ۴” یا “فورتنایت پلیر” هستن، و یا حتی نمیتونن تفاوت یه گیم شاهکار رو از یه فیلم سینمایی قابل بازی تشخیص بدن و خودشون رو بجای منطق به احساسات میسپارن
          برای این صنعت گیم باید گریه کرد، همین و بس…
          اگر مشتاقی داستان دووم رو بصورت خیلی خلاصه بشنوی تا متوجه بشی بک استوری عالی ای داره میتونی به تلگرامم با همین ID مراجعه کنی که با زدن روی یوزرنیمم بالا میاد

          • Mikasa گفت:

            دقیقا این بازی برای کنسولی که روش میاد نوآوریه و شاهکار
            چرا ؟ چون رو ps4 موتور بازیسازی دست گیمر نمیدن و این بازی اولین باره چنین قابلیتیو به یه گیمر میده تو کنسول
            پس همین میشه انقلاب در سطح کنسولی
            در ضمن اون موتور های بازیسازی که شما ازش حرف میزنی یه بچه هفت ساله میتونه باهاش بازی بسازه؟ من که شک دارم
            مدیامولکول قبلا خودشو با شاهکار little big planet ثابت کرده اینبار هم بدون شک میتونه خودشو ثابت کنه
            خیلیا از بچگی دوست داشتن هرچیز که به ذهنشون میرسه رو تبدیل به بازی کنن بدون اینکه مجبور باشن کد بزنن یا با نرم افزار های پیچیده و تخصصی کار کنن
            این کار مدیا مولکول دقیقا پیش زمینه ی تحقق تمام این رویا هاست
            فعلا با دریمز میشه این چیزا رو ساخت
            ولی کسی چه میدونه دریمز میتونه آغازگر چه تحولی تو گیم بشه
            و شاید با نسخه های بعدیش و بازی هایی که بعدا ازش تاثیر می پذیرن به این رویا که هرچیز تو ذهنمونه براحتی تبدیل به بازی کنیم تحقق پیدا کنه
            و شاید اون موقع بشه شاهکار هایی رو از همین موتور ها بسازن گیمرا
            هر انقلابی نیاز به یه جرقه داره دریمز هم تازه شروع یه جنبش “هر گیمر یه بازیسازه”
            در مورد بقیه حرفا تفاوت گیم شاهکار از فیلم سینمایی قابل بازی؟
            دقیقا تیکه انداختی به بازی تعاملی؟
            اولا بازی تعاملی از سال ۱۹۹۴ وجود داشته
            و صدها عنوان به این شکل اومدن
            پس به عنوان یه ژانر قابل توجه گیمینگ شناخته میشه و شما به عنوان یه گیمر ” مجبوری ” بازی داستان محور رو قبول کنی
            وگرنه توصیه میکنم بری تاریخ گیمو یه دور بخونی
            گیم فقط این نیست که بی کله تفنگ بدن دستت بری چهارتا آدم فضایی شلیک کنی یا با اره برقی بزنی از وسط نصفشون کنی که چهارتا مهمات بهت بده و دوتا انیمیشن تکراری ببینی
            گیم خیلی گسترده تر از این حرفاست
            گیم میتونه صرفا انتخاب دیالوگ باشه و شاهکار قلمداد بشه
            در ضمن نقد مولتی دووم رو از شکمم در نیاوردم منتقد های معتبر به مولتی دووم توپیدن نه چهارتا گیمر پابجی بازD:

  • postman گفت:

    من دقیق نمیدونم . مدیا مولکول فرست پارتیه ؟

  • Y PS گفت:

    “اگر با ناشران دیگری کار می‌کردیم از چنین مزایایی بهره‌مند نمی‌شدیم.”
    بله 😎 :rotfl:

  • Clara گفت:

    سونی واقعا باید به استودیو هاش افتخار کنه که البته خودش اون استودیو ها رو به اینجا رسونده… ناتی داگ، گوریلا گیمز، ساکر پانج، مدیا مولکول، کوانتیک دریم، سانتا مونیکا و حتی اینسومنیاک و قطعا خیلی استدیو های دیگه بخاطر حمایت های سونی به اینجا رسیدن و الان سونی هست که از حمایت اونا برخورداره و این یعنی خانواده پلی استیشن….

  • Clara گفت:

    دوستان به خدا با مایکرو فن ها مشکلی ندارم و قصد توهین ندارم ولی به نظرم سیاستی که مایکرو برا نسل بعد در نظر گرفته ( خرید استدیو های توسعه یافته) کمی ناجوانمردانه و سیاست ضعیفی هست ، ببخشید ولی مثل تیم های عربی که بازیکن وارد میکنن،،…… ناشر واقعی یه استودیو رو توسعه یافته میکنه و اونو به اوج میرسونه و به نظرم متاسفانه مایکروسافت حداقل تو این نسل و نسل بعدی چنین برنامه ای نداره ببخشید اگه توهین شد به مایکرو فن ها ولی فکر کنم حرفم درسته

    • Last Of Us گفت:

      خداییش استودیو هایی که خریده فقط توشون نینجا تئوری خوبه
      پلی گراند که قبلا هم باهاش کار میکرد میخرید نمیخرید انحصاری براش میزد هیچی
      بقیشون هم در حد بازی AA هستند یعنی گرافیک نسل ۶ ۷
      پس نسل بعدم همینه نگران نباش

  • Clara گفت:

    دوست عزیز من که پدر کشتگی با مایکروسافت ندارم آرزو نابودی شو که ندارم ( قبلا هم گفتم مشابه سری گیرز رو پلی استیشن نداریم) که شما میگی خیالت راحت نسل بعد هم سونی میبره…. میگم مایکی کاشکی به جای خرید استدیو یه استدیو شاهکار مثل سانتا مونیکا رو پرورش بده تا رقابت نزدیک تر بشه و سودش فقط تو جیب من گیمر میره

توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا
توضیحات مدیا مولکول از توسعه‌ی طولانی مدت Dreams و پشتیبانی قدرتمند سونی - گیمفا