به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2

مصطفی زاهدی
۱۱:۲۲ ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

کمپانی راکستار(rockstar) را می توان بزرگ ترین سازنده ی عناوین جهان ازاد در تاریخ دانست. ناشری که در سال ۱۹۹۸ به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت عظیم تیک تو(take two) تاسیس شد و از ان تاریخ تا به امروز، ناشر برخی از برجسته ترین و برترین عناوین تاریخ دنیای بازیهای ویدیویی در سبک open world بوده است. از انتشار grand theft auto III که از دیدگاه بسیاری از کارشناسان انقلابی ترین بازی جهان ازاد تاریخ به شمار می رود گرفته، تا بازی بسیار خلاقانه و متفاوت bully و همچنین برجسته ترین باری در دنیای وسترن یعنی red dead redemption. تا نسخه پنجم سری grand theft auto که توانست به عنوان پرفروش ترین اثر در دنیای سرگرمی نام خود را در تاریخ بازیهای ویدیویی ماندگار سازد. خط مشی و رویه اصلی این شرکت، بیشتر تمرکز بر روی کیفیت عناوین داشته تا کمیت، به همین دلیل است که حداقل سه-چهار سال بین انتشار دو بازی این شرکت فاصله است. اکنون و پس از گذشت پنج سال از عرضه grand theft auto v, تا چندین روز دیگر جهان شاهد انتشار جدیدترین بازی این شرکت خواهد بود. نسخه دوم بازی به شدت موفق و پرفروش red dead redemption. عنوانی که در سال ۲۰۱۰ متولد شد و در آن سال، علاوه بر توفیق بسیار در زمینه فروش، توانست عنوان بهترین بازی سال را از دید بسیاری از منتقدان کسب کند. فروش نسخه اول red dead redemption بر اساس اخرین امار اعلام شده، از مرز ۲۵ میلیون نسخه نیز گذشته است. اگر این بازی برای نسل هشتم نیز منتشر می شد، فطعا این رقم بسیار بالاتر می رفت. اما به هر حال راکستار تصمیم گرفت به جای ساختن نسخه نسل هشتمی red dead redemption, تمرکز خود را بر روی نسخه دوم این سری بگذارد. با پیش نمایش بازی red dead redemption 2 همراه گیمفا باشید.

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

Red dead redemption 2

زمان وقوع اتفاقات داستانی بازی قبل از نسخه ی اول بازی است. بازی در سال ۱۸۹۹ جریان دارد. غرب وحشی به پایان دوران خود نزدیک می شود. با یکپارچگی بیشتر مردان قانون و کلانتر ها و همچنین سخت گیری بیشتر قوانین، دار و دسته های گانگستری هر روز کمتر و کمتر می شوند و مردان قانون، در حال تعقیب و از پای در اوردن اخرین یاغیان و راهزنان و گانگسترها هستند. هر کس از این خلافکاران خود را تسلیم نکند، کشته خواهد شد و بدین ترتیب، شرایط برای گروه های گانگستری بسیار سخت شده است.

ارتور مورگان( Arthur Morgan ) و ون در لیند( van der linde) و دار و دسته شان در صدد انجام سرقتی بزرگ هستند. اما مانند همیشه هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی رود و سرقت با مشکل مواجه می شود. بعد از این افتضاح بزرگ. ارتور مورگان و ون در لیند و گروهشان مجبور به فرار می شوند در حالی که ماموران ایالتی و جایزه بگیران خبره و طماع از سرتاسر غرب وحشی در تعقیب انها هستند. اکنون این گروه از گانگستر ها، باید از کاروان ها دزدی کنند، از مغازه ها سرقت کنند و به بانک ها و محموله های بزرگ دستبرد بزنند و با نیروهای قانون و شکارچی بگیران که به سختی در صدد پیدا کردن و دستگیری انها(مرده یا زنده) درگیر شوند. در این شرایط اختلافات درون گروهی و مشکلات مختلف و همچنین چند دستگی اعضای گروه، باعث می شود که این گروه بزرگ با خطر فروپاشی مواجه شود. اکنون ارتور مورگان انتخاب سختی را پیش رو دارد.  او یا باید انچه به سود خود است انتخاب کند و منافع شخصی را به منافع گروه ترجیح دهد، یا در کنار گروهی که او را بزرگ کرده اند و به نوعی خانواده او محسوب میشوند باقی بماند.

همچنین بنابر شنیده ها، به طور قطع ما درگیری بزرگ در شهر blackwater که موجب دستگیری حان مارستون شد را هم شاهد خواهیم بود. درگیری بسیار شدید که به استناد به جملاتی از نسخه ی اول موحب کشته شدن ۳۷ نفر شد که از این ۳۷ نفر، ۱۵ نفر ماموران ایالتی و جایزه بگیران بودند. لازم به ذکر است که در red dead redemption 2, ما شاهد حضور جان مارستون جوان نیز خواهیم بود که یکی از اعضای گروه ون در لیند به شمار می رود. البته سازندگان اطلاعات بیشتری در خصوص جان مارستون منتشر نکرده اند و برای درک بهتر نقش او در داستان red dead redemption 2, باید تا زمان عرضه این بازی صبر کنیم.

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

دوئل ها همچنان یکی از بخش های اصلی گیم پلی بازی محسوب می شوند. باید دید سازندگان چه تغییراتی قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی در این بخش ایجاد کرده اند.

داستان بازی بسیار جذاب به نظر می رسد. با توجه به این که که مفاهیمی چون بقا، وفاداری، خیانت و انتقام نقش پررنگی را در ان ایفا می کنند و بازی پیش درامدی بر نسخه ی قبلی محسوب می شود. البته در نسخه قبلی در هیچ قسمتی شاهد شنیدن اسم ارتور مورگان نبودیم بنابراین شخصیت ارتور کاملا جدید محسوب می شود. هر چند برخلاف بخش های دیگر، در مورد بخش داستانی به جزء اطلاعات بالا، اطلاعات خاص دیگری توسط سازندگان منتشر نشده است و راکستار سعی در تازه و جذاب نگه داشتن بخش داستانی بازی کرده است. اما با توجه به داستان نسخه قبل، و شناختی که از راکستار داریم، به احتمال فراوان بازهم شاید روایت داستانی فوق العاده جذاب با تعلیق بالا خواهیم بود که در کنار گیم پلی بی نظیر و گرافیک خارق العاده، می تواند یکی از دلایل همراهی بازیبازان تا پایان بازی باشد

همانطور که قطعا به خوبی می دانید، red dead redemption عنوانی سوم شخص است که گیم پلی ان به طور کامل بر اساس دنیای غرب وحشی یا چیزیکه به ان وسترن هم می گوییم ساخته شده است. همانطور که احتمالا میدانید، گان پلی بازی بسیار به گان پلی max Payne 3 شباهت دارد(البته از جهات مختلف کاملا بهبود یافته و بهینه تر شده است). اگر بازی max Payne 3 را تجربه کرده باشید، به خوبی می دانید چقدر گیم پلی بازی در بخش تیراندازی لذت بخش و جذاب طراحی شده بود. در کنار گان پلی با کیفیت، هوش مصنوعی قابل قبول و فیزیک مناسب شخصیت ها، موجب شد در سال ۲۰۱۲ مکس پین ۳ یکی از لذت بخش ترین گیم پلی ها را ارائه دهد. مکانیزم کلی گیم پلی مکس پین ۳، در بازی grand theft auto v نیز استفاده شد که در انجا نیز نتیجه بسیار راضی کننده بود. حال راکستار اعلام کرده است که هسته و اساس گیم پلی red dead redemption, همان هسته و اساس گیم پلی بازی max Payne 3 است. این مسأله که حتی به خودی خود جذاب و راضی کننده است را در کنار گان پلی بازی در دنیای غرب وحشی بگذارید تا انتظاراتتان بیشتر از پیش شود.

بیش از ۵۰ سلاح مختلف در بازی وجود دارند که بازیبازان می توانند با استفاده از آنان گیم پلی لذت بخش red dead redemption 2 را تجربه کنند. از انواع شاتگان (shotgun)، رولور (revolver) و… گرفته تا حتی سلاح هایی دوربین دار و تک تیر. در کنار انواع سلاح های مرسوم در دنیای وسترن که در این بازی در دسترس است، احتمالا امکان استفاده از انواع maching gun های بزرگ نیز وجود خواهد داشت که البته این سلاح های سنگین و قدرتمند ثابت هستند و در بعضی مناطق و قسمت های خاص یافت می شوند. در مورد تنوع سلاح ها هم باید گفت ۵۰ سلاح مختلف عدد کاملا راضی کننده ای است. به خصوص اگر این نکته را در نظر بگیرید که نسخه اول red dead redemption, به اضافه بسته های الحاقی، مجموعا دارای ۳۶ سلاح بود. یکی از سوالاتی که بسیاری از بازیبازانی که مشتاقانه منتظر این عنوان هستند(و شاید سوال برخی شما دوستان عزیز هم باشد)، این است که ایا ارتور مورگان به مانند بازی grand theft auto v می تواند یک اسلحه خانه کامل را همراه داشته باشد و بدون محدودیت میتواند سلاح حمل کند، یا به مانند بازی max Payne 3, تعداد سلاح های حمل شده کامل واقع گرایانه خواهند بود. جواب این است که تعداد سلاح های قابل حمل در ان واحد مانند بازی max Payne 3 محدود است. اما نه به ان شدت و محدودیت مکس پین ۳ ارتور می تواند دو سلاح بزرگ(یا یک کمان و یک سلاح بزرگ)، دو سلاح کمری(شامل تپانچه ها و رولور ها و…)، یک چاقو، یک طناب(کمند برای گیر انداختن انسان ها و حیوانات و کاربرد های مختلف دیگر) و تعداد مشخصی وسایل پرتابی(احتمالا شامل دینامیت و نارنجک و…) را حمل کند. همچنین تمامی سلاح های ارتور مورگان بر روی بدن او و دور لباسش قابل مشاهده هستند و هر سلاح جای مشخصی از لباس اورا اشغال کرده است. همچنین همانطور که احتمالا به خوبی می دانید، ارتور می تواند از دو سلاح در دو دست خود به صورت همزمان استفاده کند. در کل سازندگان تلاش کرده اند علاوه بر واقع گرایانه بودن و پویایی بی نظیر جهان بازی و شخصیت ها، جزئیات مربوط به گیم پلی هم بسیار واقع گرایانه و منطقی طراحی شوند.

هسته گان پلی و محدودیت در حمل سلاح ها تنها نکات و ویژگی‌های مورد استفاده و برداشت شده red dead redemption 2 از بازی max Payne 3 نیستند. بلکه دوربین هنگام کشتن(kill cam) هم در این نسخه وجود دارد. برای ان دسته از عزیزانی که ممکن است با این قابلیت اشنایی نداشته باشند باید عرض کنم که حالت kill cam کاربرد های مختلفی دارد و برای مثال در مکس پین سه، پس از درگیری با تعدادی از دشمنان و هنگام کشتن اخرین دشمن، دوربین بازی صحنه مرگ او را به صورت سینمایی و زییا و با جزئیات نشان می داد. در red dead redemption 2 هم حالت kill cam کاملا مشابه max Payne 3 طراحی شده است و سکانس پایانی هر درگیری و نبرد را، به شکلی خاطره انگیز، جذاب و دیدنی به بازیبازان نشان می دهد. البته این سیستم یکسری جزئیات ریزتر هم دارد مثلا اگر در طول بازی بیشتر مشغول انجام کارهای غیر قانونی مثل سرقت و دزدی بوده اید و انتخاب اول شما در مواجه با دشمنان مختلف کشتن دشمن یا دشمنان بوده است، صحنه های نشان داده شده در kill cam خشن تر بوده شاهد خون و دل و روده بیشتری خواهید بود!!! از طرف دیگر اگر تصمیماتی شرافتمندانه و قهرمانانه و متعادل اتخاذ کرده باشید، صحنه های kill cam خشونت کمتری خواهند داشت.

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

سرقت و دزدی از جمله مهم ترین فعالیت های گروه های گانگستری به شمار می رود. باید دید همراهان ارتور چه نقشی را در این سرقت ها ایفا می کنند.

صحبت از روند بازی و اتخاذ تصمیم ها و روش های مختلف در بازی شد، خوب است نگاهی هم به ماموریت های اصلی،فرعی،فعالیت های جانبی و … بیاندازیم. راکستار هیچگونه اطلاعاتی درمورد تعداد مراحل اصلی و فرعی، یا زمان مورد نیاز برای تکمیل این فعالیت ها منتشر نکرده است(که کاملا هم عقلانی به نظر می رسد)، اما شواهد دقیق حاکی از ان است که red dead redemption 2, بزرگ ترین، پویا ترین، واقع گرایانه ترین و عمیق ترین جهان را در بین بازی های راکستار دارا خواهد بود(اگر نگوییم بین تمامی بازی ها). منابع مختلف گزارش داده اند بخش داستانی بازی بسیار طولانی است و تعداد بسیار زیادی فعالیت های جانبی و مراحل فرعی در جای جای نقشه ی بازی برای انجام دادن وجود دارد. مراحل و فعالیت هایی که جدا از خط اصلی داستانی، صدهاساعت می توانند بازیبازان را سرگرم سازند. از کارهایی مانند ماهی گیری گرفته، تا برخی بازی ها و مسابقات دوستانه و گاهی هیجان انگیز و ده ها نوع فعالیت دیگر که بازیبازان می توانند وقت خود را با انجام این فعالیت ها سپری کنند. همچنین بنابر گفته سازندگان و برخی منتقدان که موفق به تجربه ی چند ساعته ی بازی شده اند، مراحل فرعی بسیار با جزئیات و دقیق طراحی شده اند و صرفا به کشتن چندین نفر و یا انجام کاری خاص محدود نمی شوند بلکه  مراحل فرعی یا اصطلاحا side quest, دارای شخصیت هایی کار شده و پرورش یافته و خط داستانی قابل قبول مختص خود هستند. این مسأله باعث می شود تا حد زیادی از یکنواختی مراحل فرعی(که بزرگترین مشکل تمامی عناوین جهان ازاد محسوب می شود) جلوگیری شود و این مراحل را برای بازییازان همچنان جذاب نگه دارد. همچنین مراحل فرعی و فعالیت های جانبی تنوع بسیار بالایی دارند که این مسأله می تواند بسیار جذاب و لذت بخش باشد.

علاوه بر انجام ماموریت ها و مراحل داستانی و فرعی با شکل و شمایل استاندارد و معمول، بخش قابل توجهی از red dead redemption 2, مربوط به سرقت، زورگیری و همچنین دزدی از کاروان ها و قطارهای بزرگ و البته دستبرد زدن به بانک هاست. فعالیت هایی که بهترین منابع و سریعترین راه حل برای به دست اوردن پول در بازی به شمار می روند. البته در این بخش هم ریزه کاری های بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال برای حمله به یک قطار یا کاروان بزرک(هر چه کاروان و محموله بزرگتر تعداد محافظان بیشتر و در نتیجه کار سخت تر خواهد بود) می توانید با دار و دسته ی خود و تعداد زیادی از افراد دست به سرقت بزنید که این کار باعث راحت ترشدن سرقت و بالاتر رفتن احتمال موفقیت می شود اما از طرف دیگر باعث بیشتر شدن تعداد سهم ها شده و طبیعتا پول کمتری به شما می رسد. یا می توانید سختی کار را به جان بخرید تا بتوانید پول و غنیمت های بهتر و بیشتری کسب کنید. انتخاب با شماست.

در مورد دشمنان بازی هم اجازه دهید به نکاتی اشاره کنم. علاوه بر ماموران ایالتی و جایزه بگیران که در به در به دنبال شکار شما هستند، راهزنان، برهی گروه های گانگستری مخالف و گاها مردم عادی بر اساس خط داستانی یا بعضا تصمیم های شما، دشمن شما خواهند بود و شما باید با این افراد مقابله و مبارزه کنید که هر کدام از این برخوردها و درگیری ها، به نوبه خود می تواند جذاب و متفاوت رقم بخورد. صحبت از تصمیمات بازیبازان شد بد نیست نگاهی هم به این بخش بیندازیم. در برخی قسمت ها یا هنگام مواجه با برخی اتفاقات، هم می توانید بدون هیچگونه فرصت گفتگو یا راه حل صلح آمیز، با خشونت و کشت و کشتار مشکل خود را حل کنید، یا اینکه با صحبت، مذاکره و گاها هم پول یا رشوه مشکل خود را از میان بردارید. همچنین بازییاز می تواند به برخی افراد نیازمند در گوشه و کنار بازی مبالغی برای کمک بدهد که البته هنوز مشخص نیست که آیا اطلاعات خاصی یا مزایایی هم این کار در بر خواهد داشت یا خیر، اما احتمالا بنابر آنچه در عناوینی مانند dishonored 2 دیدیم، با دادن مقداری پول به برخی افراد می توانید اطلاعاتی گاها ارزشمند و مفید را دریافت کنید

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

شکار از جمله فعالیت های جانبی جالب بازی است. بر اساس گفته های راکستار، بخش شکار بازی چالش برانگیز و واقع گرایانه طراحی شده تا به خوبی بتواند حس و حال شکار را به بازیبازان منتقل کند.

صحبت از راه حل های بدون خونریزی و کشت و کشتار شد، بد نیست به قابلیتی جدید در red dead redemption 2 نیز اشاره کنم. در این بازی می توانید از طریق جنگ تن به تن و یا حتی تیراندازی مستقیم به سلاح دشمنان، سلاح انان را از دستشان بپرانید ایا این که مسقیما انهارا بشکنید. در برخی قسمت ها که شاید ترجیح دهید طرف مقابل را نکشید یا مراحلی که باید فردی را دستگیر کنید و باید اورا زنده تحویل دهید، با شکستن سلاح انها، دشمنان به نوعی خلع سلاح شده و چاره ای جز تسلیم شدن نخواهند داشت. این امکان می تواند علاوه بر جذابیت های ظاهری و داستانی، در بعضی قسمت ها بسیار موثر واقع شود

امکان بعدی در این بازی وجود مکانیزم “شاهدان عینی” است. چیزی که در نسخه اول هم وجود داشت و اگر هنگام انجام کاری خلاف قانون مانند دزدی یا قتل، فردی شما را ببیند،  او پیش ماموران رفته و شما را لو می دهد.در نسخه اول می توانستید شاهد یا شاهدان را تعقیب کنید و سپس یا انهارا بکشید و یا به انان حق السکوت بدهید. اما در این نسخه گزینه های پیش روی بازیبازان بیشتر شده است. شما می توانید یا شاهد را بکشید، یا با تیر هوایی و تهدید لفظی یا عملی اورا بترسانید، به او رشوه بدهید و کارهای دیگر. در این قسمت هم انتخاب با شماست که ایا ارتور مورگان در دستان شما به یم ماشین کشتار و قاتلی خونخوار تبدیل خواهد شد که به هر قیمتی به هدف خود می رسد و در این راه از هیچگونه قتل و جرمی هراسان نیست، یا اینکه ارتور مورگان تبدیل به فردی نسبتا ارام و منطقی شود که گزینه اول او همیشه صحبت و مذاکره یا  چک و چانه زدن است و مگر در وقت نیاز، اصلا از  اسلحه استفاده نمی کند. انتخاب با بازیبازان است.

برویم سراغ بخش شخصی سازی red dead redemption 2. بگذارید از بخش شخصی سازی مربوط به سلاح ها شروع کنیم. در اوایل مقاله اشاره ای کردم که این بازی دارای بیش از ۵۰ اسلحه خواهد بود که بسیار رقم شگفت انگیزی محسوب می شود. البته فقط از لحاظ تفاوت کلی سلاح ها دست بازیبازان باز نیست بلکه گزینه های متعدد و بسیاری برای شخصی سازی و تغییرات سلاح ها وجود دارند. شما می توانید دسته سلاح، لوله، طرح کلی و شکل و شمایل اسلحه، و ویژگی‌ها و بخش های کلی و جزئی سلاح های خود را بنابر سلیقه و کارایی که مدنظر دارید شخصی سازی کنید. هر کدام از این قسمت ها بر روی اسیب (damage), نرخ و سرعت اتش (fire rate), برد (range) و… تاثیر می گذارند و شما باید براساس روش بازی خود و ترجیح شخصی، سلاح خود را به طور دقیق شخصی سازی کنید. ان طور که به نظر می رسد بازیبازان ساعت ها وقت صرف شخصی سازی در دنیای بزرگ غرب وحشی خواهند کرد.

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

شخصیت های متعدد و متفاوتی در طول داستان بازی معرفی می شوند که وظایف مختلفی را بر عهده دارند. با توجه به تم غرب وحشی بازی و انجه در داستان نسخه قبل دیدیم، انتظار خیانت و مسائل اینچنینی از طرف شخصیت های نزدیک وجود خواهد داشت.

به غیر از شخصی سازی سلاح ها، بازی امکان شخصی سازی گسترده لباس، اسب و دیگر جزئیات را به بازیبازان می دهد. شما می توانید از بین لباس های متعدد لباس مورد نظر و علاقه خود را انتخاب کنید و تغییراتی در ان ایجاد کنید. همچنین برخی امکانات کلی در مورد لباس ارتور وجود دارد. مثلا می توانید آستین لباس های اورا بالا بزنید یا شلوار او را در داخل چکمه اش قرار دهید و یکسری امکانات کلی دیگر. همچنین خالی از لطف نیست که به بخش ساخت و ساز (crafting) بازی هم نگاهی بیاندازیم. در red dead redemption 2, بازیبازان امکان ساخت برخی سلاح های هاص و ویژه و همچنین برخی آیتم ها مانند کوکتل مولوتف را خواهند داشت. البته سازندگان اطلاعات زیادی در مورد بخش crafting بازی ارائه نداده اند و به توضیحات کلی بسنده کرده اند. احتمالا شاهد سوپزایزهایی نیز در این بخش خواهیم بود.

برویم سراغ مغازه ها، فروشنده ها و مسائلی از این دست. در red dead redemption 2, به مانند تمامی عناوین جهان ازاد، مغازه ها و فروشگاه هایی وجود دارند که شما می توانید در این مغازه ها به خرید و فروش و.کارهایی این چنینی بپردازید. از مغازه های سلاح فروشی و لباس گرفته تا برخی مغازه ها برای خرید نوشیدنی و غذا و حتی مسافرخانه ها و هتل های مختلف. راکستار وعده داده است که در مواردی که بالا به ان اشاره کردم شاهد گستردگی بسیار بسیار بالایی باشیم و گزینه های متعدد و مختلفی مقابل بازیبازان باشد.

و اما قابلیت dead eye, قابلیتی که شباهت قابل توجهی به سیستم bullet time در دیگر بازیها دارد. Dead eye یکی از ارکان گیم پلی red dead redemption 2 به شمار رفته و سازندگان مانور زیادی روی این قابلیت داده اند. این قابلیت خود شامل پنج قسمت است. برای مثال قسمت اول زمان برای شما کند می کند و یا قسمت سوم اجازه می دهد به صورت دستی به هر دشمنی که دوست دارید شلیک کنید. در مراحل و قسمت های بالاتر این سیستم، بنابر گفته سازندگان ارتور می تواند قسمت های حیاتی مثل قلب و مغز و… را نشانه گذاری و به انها شلیک کند.

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

صحنه ای از قابلیت dead eye بازی که در ان زمان اهسته سپری می شود.

علاوه بر dead eye, دیگر قابلیت به خصوص ارتور eagle eye است. این ویژگی بیشتر هنگام شکار کاربرد دارد و اطلاعاتی مهم از رد پا، بو و… حیوانات را به بازی باز منتقل می کند. البته به نظر نمی رسد این قابلیت در گیم پلی تیراندازی و یا جنگ تن به تن بازی نقش خاصی را ایفا کند.

بد نیست توضیحاتی راجع به مهم ترین همراه شما در طول بازی، یعنی اسب ارتور بدهم. ارتور اسب به‌خصوصی مانند roach اسب گرالت ندارد، بلکه می توانید از بین اسب های مختلف یک اسب را برای ارتور انتخاب کنید. حال می توانید اسب را بدزدید، بخرید یا در مسابقه برنده شوید. به هر شکلی می توانید اسب تهیه کنید. البته ویژگی منحصر بفرد اسب ها در red dead redemption 2, علاوه بر تفاوت ظاهری، داشتن قابلیت های متفاوت است. برخی نژاد اسب ها در درگیری ها و تیراندازی عملکرد بهتری دارند و مقاوم تر از بقیه اند. نژادی دیگر استقامت بالایی دارد که برای گشت و گذار و ماجراجویی در دنیای بازی مناسب است. و همینطور اسب های دیگر. لازم به ذکر است که اسب ارتور به خاطر دلایلی مانند خستگی، زخمی شدن یا تیر خوردن یا حتی گشنگی و تشنگی ممکن است بمیرد و اگر اسب ارتور بمیرد، نمی توانید دوباره با فشار دادن دکمه ای خاص او را صدا بزنید و او دوباره زنده شود. بلکه باید اسب دیگری برای او فراهم کنید. پس ضروری است که در طول ماجراجویی های دور و دراز خود، از اسب ارتور هم محافظت کنید. اورا تمیز کنید، به او اب و غذا بدهید و او را درمان کنید. بنابر گفته سازندگان هم ارتور و هم بازیبازان از لحاظ احساسی به اسب خود وابسته می شوند تا حدی که هتگام مرگ او، واقعا ممکن است ناراحت شوند.

و اما درباره ی دنیای بازی…به جرأت میتوان گفت red dead redemption 2, پویا ترین و واقع گرایانه ترین دنیای ساخته شده در بین عناوین ساخته شده تا به امروز دارد. توجه سازندگان به کوچک ترین جزئیات بسسار دیوانه کننده است. ارتور پس از گذشت مدتی بدنش بو می گیرد و باید او را حمام کنید. البته می توانید اینکار را نکنید ولی اگر بدن او بوی بد بدهد، مردم عادی در کوچه و خیابان ها از او فرار می کنند و ممکن است اصلا با او صحبت نکنند. حتی بعضی از مغازه ها و فروشگاه ها به خاطر بوی بد بدن ارتور به او خدمات ارائه نخواهند کرد!!!

دنیای بازی به معنای واقعی کلمه پویا طراحی شده. برای مثال در بازی یکسری ساختمان و بناهای نیمه کاره وجود دارند که در حال ساخته شدن هستند. اگر پس از گذشت مدتی سراغ یکی از این ساختمان ها بروید، در کمال تعحب می بینید که ساختمان تکمیل شده و اکنون در قالب یک مغازه فعالیت می کند و شما می توانید از ان مغازه خرید کنید!!! همچنین با گذشت زمان موی سر و همچنین ریش ارتور مورگان بلند می شود و باز باید تصمیم بگیرید که چگونه مدل مو و ریشی برای ارتور در نظر دارید.

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

مغازه ها، فروشندگان و افراد مختلفی در سرتاسر دنیای بازی وجود دارند که شما می توانید با انها صحبت کنید، معامله کنید یا حتی اطلاعاتی راجع به برخی مسائل و ماموریت ها از آنها دریافت کنید.

بر طبق گزارش افرادی که موفق به تجربه بازی شده اند، NPC ها رفتاری کاملا طبیعی داشته و بر اساس رفتار و اعمال شما، پاسخ نشان می دهند و به کارهای مثبت و منفی شما جواب می دهند. همچنین در این دنیای بزرگ و گسترده، مناطق مخفی وجود دارد که بازییازان با کمی تلاش و صرف وقت، می توانند این مکان ها را پیدا کنند و از راز و رمز این مکان ها سردر بیاورند. همچنین از هر حیوانی یک نوع حیوان افسانه ای وجود دارد که شما با شکار انها می توانید علاوه بر کسب پول، با استفاده از پوست و چزم انها، لباس های کم نظیری بزای خود تهیه کنید. در کل به نظر می رسد شاهد دنیایی عظیم، عمیق و بسیار پویا و جذاب باشیم که بسیار تعامل برانگیز عمل خواهد کرد.

همچنین ارتور برای زنده ماندن احتیاج به خوردن غذا دارد و اگر به او غذا ندهید تحلیل می رود و به شدت خسته می شود و حتی وزن کم می کند. اگر از طرف دیگر زیاد به او غذا بدهید چاق شده و یا اضافه وزن پیدا می کند. البته این چاقی و لاغری فقط ظاهری نیست بلکه بر روی گیم پلی نیز تاثیر می گذارد. برای مثال اگر ارتور اضافه وزن داشته باشد استقامت کمتری خواهد داشت و هنگام دویدن خیلی زود خسته خواهد شد، اما از طرف دیگر اگر بدنی اماده داشته باشد، می تواند مسافت بیشتری را بدون خستگی پشت سر بگذارد. در کل می توان گفت به نظر نخی رسد راکستار تمام تلاش خود را برای ساخت واقع گرایانه ترین و تعاملی ترین حخهان در بازیهای open world به کار بسته است.

در مورد گرافیک بازی حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد. چون به استناد به تریلر ها و همچنین سخنان افرادی که موفق به تجربه بازی شده اند، کیفیت تکسجر ها فوق العاده هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. همچنین به نظر می رسد در بخش سایه زنی و  نورپردازی هم شاهد یک شاهکار باشیم. البته باید تا زمان انتشار بازی و تحربه ان صبر کرد، اما اینطور به نظر می رسد راکستار بار دیگر در زمینه گرافیک دست به کار بزرگی زده و شاهد یکی از برجسته ترین گرافیک هایذ هنری نسل هشتم خواهیم بود. تنها موردی که می تواند نگران کننده باشد احتمال افت فریم های گاه و بیگاه است که البته امیدوارم در بازی به کمترین حد ممکن وجود داشته باشند. البته باز برای قضاوت نهایی باید تا تجربه ی این بازی صبر کرد

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

ایا red dead redemption 2 می تواند تبدیل به برجسته ترین بازی open world تاریخ شود؟؟؟

سخن پایانی:

Red dead redemption پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یکی از برترین بازی های نسل هشتم و حتی تاریخ دارد. گیم پلی جذاب، گرافیک هنری خارق العاده، دنیایی فوق العاده عظیم،غنی و پویا، همه و همه نشان دهنده ی اپتانسیل بسیار بالای این بازی برای تبدیل شدن به‌عنوانی موفق هستند. زمان زیادی به عرضه این بازی نمانده است و امیدوارم که red dead redemption 2 بتواند انتظارات را براورده سازد.

Old blacksmith

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ahkratos3 گفت:

    این دو هفته طولانی ترین دو هفته عمرم بوده تا الان :pain: :pain:

    • Dirtyomnic گفت:

      بذار نمراتش بیاد اون فاصله ی بین نمراتش تا بازی خودش یه عمر طول میکشه :beatup:

      • Vito Scaletta گفت:

        شماها چجوری با این قیمتا میخواین بازی رو همون اوایل عرضه بگیرین؟ کسی راه حلی داره که با قیمت کم بشه بازی رو تجربه کرد؟ حالا چه قانونی چه غیر قانونی.

        • Rorschach گفت:

          رفیق از این آدمای فله‌ای‌ریز پیدا کن حله دیگه. اینایی که هارد پر میکنن مثلاً ۱۰۰ تومن.
          من یجا پیدا کردم بازی تکی هم می‌ریزه. بازی‌ای ۱۵ تومن! برای جفت کنسولا هم هست به این شکل.
          فقط تنها بدی که داره اینه که خبری از اچیومنت باز کردن و اینا نخواهد بود. و کنسول هم نباید آنلاین بشه.
          که اون فدای یک دقیقه بازی کردن RED dead Redemption II

          • Hamid V گفت:

            عزیزم بله ps4 کپی خور شده الانم اگه در جریان باشی سونی اپدیت ۶ رو داده ولی اینا هنوز ۵٫۵۰ رو جیل بریک نکردن پس نمیتونی بازیش کنی دو اینکه به غیر از بخش داستانی ک مطمئنن یکی از بهترین داستان ها در صنعت گیم رو خواهد داشت راکستار کلی رو بخش انلاین بازی مانور داده تا اینکه مثل gta تا پنج سال بعدش جزئ پرفروش ترین بازیا باشه پس اصلا به فکر ریختنش نباش…..

            • Rorschach گفت:

              آنلاین که یک ماه بعد از عرضه تازه استارت میخوره. اونم به صورت کامل نخواهد بود و بعدتر کامل خواهد شد. میشه روی اون بعدا برنامه ریزی کرد.
              بعدشم، این جل بریک کردن نیست. کنسول هیچ ایرادی پیدا نمیکنه و اگر خواستی کنسول رو به حالت عادی برمیگردونی. هیچ ایرادی هم پیدا نمیکنه. بپرس خودت.
              من نمیدونم مفتی تر از این دیگه نمیشه بازی کرد. من بعد از سه سال اصرار کردن به اینکه اینکارو با وانم نکنم، حالا رغبت پیدا کردم که بازی ها رو اینطوری تجربه کنم.
              بازم میگم. به همه گیمرا هم توصیه میکنم اینطوری بازی کنن و پول مفت از کفشون نره.
              (البته اینو واسه بچه پایینا میگم. نه اونا که پول این بازیها واسشون پول خرده)

              • Hamid V گفت:

                میدونم انلاینشو منظورم اینه تا وقتی اپدیت ۶ رو هک نکنن نمیتونی بازیش کنی و بری تو یوتوب میفهمی منظورم از جیل بریک چیه و این ک من خودم بچه پایینم و اگه حتی اپدیت ۶ رو هم هک کنن من بازی رو غیر قانونی نمیگیرم و دوست دارم انلاینشم تجربه کنم.

        • sadeghta1366 گفت:

          برادر شما یه پیام به من بده که راهنماییت کنم

    • M.C گفت:

      چرا راکستار ما PC بازا رو خوش نداره؟ اگه برا PC ام منتشر کنه فروشش بیشتر می شه یجور برد برد می شه البته خودم از RDR2 خوشم نمیاد Max Payne 4 رو به RDR2 ترجیح می دادم اگه می ساختنش ولی باید مثل نسخه های یک دو می ساختنش نه مثل نسخه سه

      • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

        ببین دختر خانوم شما چرا وقت تو برای گیم حروم میکنی. بچسب یکم غذا درست کن یکم کارخونه یادبگیر فردا میری خونه….. :laugh: به کارت میاد

        • hesam.impr گفت:

          شاید چند سالی میشه گیم فا رو دنبال میکنم ولی هیچ وقت لازم ندیدم اکانت داشته باشم، الان فقط برای این اکانت ساختم که بهت بگم خیلی بی شعوری. بی شعور بودن رو برای توهین استفاده نکردم (گرچه بار معانی توهین آمیز داره) اما واقعا ثبت این کامنت فقط از یک آدم بی شعور انتظار میره.

          • Dirtyomnic گفت:

            اولندش که این دوستمون جناب تیلور سویفت پسره دختر نیست دومندش منظور دوستمون کلا دخترا نبود منظورش این دوستمون بود که تو هر پست با کامنتای چرت و بی ربطش رو اعصاب من و خیلی از شما ها رژه میره و ترولی بیش نیست و اگه هم واقعا دختر باشه و همچین نظر های چرت و رو اعصابی بده واقعا هم باید بره خونه داری کنه تا بیاد اینجا نظر بده چون اینجوری به چهارنفر ادم میرسه نه اینکه بره رو اعصاب یه مشت ادم!

            • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

              خوشم میاد که داداش متوجه نظرم شدی و ادمایی مثلhesam چون اکانت دوم همون اقایی که توی هرپست چرت میگه است ولشون داداش جوابشون نده .فعلا منتظر رددد و زمستان و اتاق تاریکو…… :laugh:

        • M.C گفت:

          همه حق دارن گیم بزنن فرقی‌ام نداره از چه بازی‌ای خوشت میاد فقط لذت بردن از بازی مهم همینو بس

        • Hala madrid گفت:

          بچه باحالی هستی ولی ازن کامنت ات ناجوانمردانه بود.یعنی چی آخه این حرف؟چون طرف دختره فقط باید بره تو آشپزخونه و غذا درست کنه؟!!خیلی مزدها هستن از زنها بهتر غذا درست میکنن و خیلی زن ها و دخترها هستن که از پسرها بهتر‌گیم میزنن.از روی جنسیت یک فرد نمیشه بهش گفت باید چیکاره بشه.خیلی جاها زن ها هستن که دارن اونجا رو اداره میکننگیم حق همه هستش و فقط بر یک جنسیت خاص دلالت نداره دوست عزیز 😉

        • ۴۷۷ تا منفی حاجی مشکل ناموسی دارن باهات ؟؟؟؟

      • PS4@PS4 گفت:

        وای منم ۳۰۰ تا منفی میخوام 😐 😥 😥 آره دختر خانم برو نوکری کن غذا بپز دل آقا رو شاد کن و من دوست دارم رددد ۲ دوباره تاخیر بخوره انشاالله و ۱ سال دیرتر بیاد من دوست دارم رددد ۲ رو در اتاقی تاریک در سرمای زمستان با یک کافه ی داغ تجربه کنم من از xbox متنفرم و از فیفا بیزارم من دوست دارم دلار بالا بیاد و رددد گرون شده من از بازی call of wwll متنفرم و…….
        ترو خدا اون منفی رو بزن 😀

        • Hala madrid گفت:

          😐 😐 😐 فازت چیه ?:-) ?:-) 😐 😐

        • AXEL STONE گفت:

          کسی که به تو منفی میده برای این حرفات نیست. فقط برای اسکول بودنته!
          من خندم میگیره از این منفی مثبت منفی مثبتا چون یک چیز بی ارزشیه! اگه میتونی یک چیز صحیح فرما بگو یک چیز مفید تا همه قبولت کنن.
          PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 : این دوستمونم اگه چیزی بدی گفته: اولا مطمئن باشید نظرش تئید نمیشد که بهش -۴۰۰ مفی دادید. اگرم جملش اشکال ناخداگاهی داشت قبول کرد اشتباهش رو خوب! دیگه بهش انقد گیر ندید.
          Electro pop : بارها و بارها گفتمت فرنچایزای محترمو با هم مقایسه نکن بارها و بارها گفتمت فرنچایزی رو با فرنچایز بیخودی و بیجا مقایسه نکن و بخاطر این دیگه باهات حرف نزدم. و بعد من یاسین جان چندین بار بهت گفت این کارو نکن و بهت میگفت مشکل مقاسیت کجاست.
          الانم مشکل مقایست اینه که یک دنیای اوپن ورل و گرافیکی با یک بازی ویدیوگیم ساده مقایسه کردی بهم بگو چی از مکس پین۴ دیدی که هنوز صداشم نیومده به بازی RDR میخوره؟
          اگه از راکستار دلخوری داری خوب اره یجوریم حق داری برای PC با تئخیر میاد اونم تئخیر خیلی زیاد اما مقایسه نکن

          • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

            داداش باور کن اگه گیمفا معنی داره برای من به دلیل وجود افرادی مثل شماست .نوکرتم

            • AXEL STONE گفت:

              خاهش میکنم نظر لطف شماست دوست خوبم
              اما گیمفا سرجاشه همیشه گله مثل ادمینای گلشه و مطمئن باش این چیزی که رخ داد از کاربران عزیز گیمفا نیست این از بیرونه تمامی فنون گیمفا گل هستن و راجب هیچ کدومشون فکری نداشته باش درسته مشکلی پیش اومده اما بهتر که این فکرو نکنی چون ادمای بیخاصیتو بیکار زیاد هستن ولی برای اصلاح این امر باید هیچ وقت برای کسی بد نخای حتا در حد یک انلایک! خاستی برای دوستت لایک بدی اره لایک بده اما انلایک نه وقتی همه این راهو برن نسل این بیخاصیتا کاملا منقرض میشه و کسی از این جهت ناراحت نمیشه. نکته مهمتر: حالا اگه این راهو رفتی و فردا صاحب زن و بچه شدی بچت مثل خودت با دل پاک و بی ازار بیاد به دنیا. موفق باشی دوست خوبم :rose:

    • afshin95 گفت:

      خدا تومن این بازی فقط برا کشورای دیگه خوب برا ایران نیست ت این اوضاع فکر کنم گرون ترین بازی تاریخ Ps4 های ایران شه اون از فیفا اینم از این شاهکار :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
      واقعا چرا :struggle: :struggle: :struggle:

  • s.a.m گفت:

    بنازم به این تیتر
    آخه پیش نمایششم خاصه لا مصب
    برم بخونمش ببینم آقای زاهدی عزیز چی تدارک دیدن واسمون

  • khan2000 گفت:

    این یکی رو هکی میزنم
    بی پولی بد دردیه

  • M.C گفت:

    بیشترین فروش تو آمریکا می کنه چون بهتر می تونن بازی رو درک کنن جزوی از تاریخ شونم هس ولی تو ژاپن خیلی کم فروش می کنه ژاپنیا اصلاً به بند ایجور بازیا نیستن

  • Dirtyomnic گفت:

    همین پارسال بود که برای اولین بار سریال وست وورد رو دیدم اون موقع به خودم گفتم فک کن پسر در اینده تفریحات بشر اینجوری باشه یه تجربه خالص و واقعی از دنیای غرب که خودتو میتونی توش ببینی و حسابی حال کنی که بعدش کلا این مسئله تو ذهنم بود که بیست سال دیگه سی سال دیگه چهل سال دیگه بشر به همچین تکنولوژی برسه و یه تجربه واقعی از غرب وحشی به ادم بده ولی حدود یک ماه و نیم پیش وقتی اولین بار تریلر گیم پلی رد دد و دیدم کلا پشمام ریخت چرا؟ چون این حس و کردم که راک استار داره یه تجربه واقعی تر و بهتر و کم خطر تر به ادم از غرب وحشی نسبت به وست وورد میده و اونجا بود که خیلی هایپ شدم چون نمیباس چهل سال صبر کنم نمیباس سی سال صبر کنم تا فقط اون تکنولوژیو ببینم نه اینکه برم ازش استفاده کنم (چون اونموقع پولشو میدونم ندارم 😀 ) ولی با رد دد میتونم یازده روز دیگه خیلی بهتر و واقعی ترشو تجربه کنم واقعا مرسی راک استار گل کاشتی دمت گرم :inlove:

  • Roman گفت:

    از الان معلومه متای بالای ۹۴ میگیره :inlove:

  • Rorschach گفت:

    با ارج گذاشتن به قلم نویسنده و زحمتش برای نوشتن این پیش نمایش، اولین پیش نمایشیه که احتیاجی به خوندنش ندارم!
    چون همه چیو ازش میدونم.
    😀
    یقین بدونید این بازی یکی از برترین بازی های تاریخه. نه الان. که ۵ سال یا ۱۰ سال دیگه هم ازش به عنوان یه شاهکار یاد خواهد شد.
    فقط ۱۰ روز دیگه مونده تا یورتمه بریم تو خاک آمریکا!
    بچه ها به همه پیشنهاد میکنم بازی رو هکی تجربه کنن. بزنید بر بدن که حلال تر از حلاله. فکر اراجیفی مانند درست نیست و اینارو نکنید. نذارید توده حسرت بار این بازی تو ذهنتون لونه کنه
    از ما گفتن بود

    • hamid619 گفت:

      دست گیم فا در نکنه که اخبار این بازی رو روز به روز داره اطلاع رسانی می کنه این بازی هنوذ هیچ گیمپلیی ازش نیومده این همه دنیا داره راجبش بحث میشه حالا اگر بیاد چه کولاکی با خودش میاره
      فعلا که نسخه هک ps4 این بازی رو ساپورت نمیکنه اما فکر کنم به زودی ورژن جدیدی از هک ps4 بیاد هر چند خود هک کنندگان نیازی ندارند و میرن اورجینال می خرند اما برای راضی نگه داشتن فالوراشون همیشه بعد از بازیهای بزرگ یک هک دادند دفعه قبل خدای جنگ ۴ که اومد هک دادند.

      • Vito Scaletta گفت:

        هکر ها کوچکترین اهمیتی به فالوراشون یا اینکه چه بازی میاد نمیدن اگه بتونن هک میکنن بعد از سونی در قبال گزارش و فیکس کردن هک درخواست پول یا پاداش میکنن اگه سونی قبول نکرد و بهشون باج نداد هک رو منتشر میکنن برای ۵٫۰۵ هم همین اتفاق افقاد ولی برای ۵٫۵۵ سونی قبول کرد بهشون باج بده. و باگی که ازش برای هک ۵٫۰۵ و ۵٫۵۵ استفاده کرده بودن برای همیشه بسته شد.

  • Roman گفت:

    اسپم: بچه ها از سلینا کایل خبری ندارید؟ خیلی وقته که دیگه نیست :laugh:

  • AXEL STONE گفت:

    روز فنون RDR و دوستان گیمفایی خوش:
    در واقع گرافیک و رنگپردازی و نورپردازی این بازی خیلی عالیه من حسابی از دیدن گرافیکش لذت بردم و همپنین اولین RDR خدایی گرافیک خیلی خوبی هم داشت.
    خیلی زیباست مبارک تمامی دوستان و فنون RDR باشه انشالله PC بازا هم بتونن تجربشو بکنن و بکنیم
    من مشکلی که دارم با این بازی قیمت فضاییشه انشالله بتونم تجربش کنم
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    یچیزی واسم عجیب:
    ۱-مونده راکستار این بازیرو به PS و XBOX منتشر کرد چرا برای PC منتشرش نمیکنه؟
    ۲-این همه بچها دارن کپی خور میکنن و هکی میگیرن برای PS و XBOX چرا PC از این بازی محرومه؟
    ۳-حالا مگه کپی خوری و هکی و کرکی چه فرقی میکنه؟ خوب همشون هک هستن
    ممنون بابت مقاله اقای زاهدی

    • Rorschach گفت:

      فنون RDR
      :laugh:
      خیلی خوب بود
      دمت گرم
      بازیش میکنی رفیق. چیزی که واقعا بخای، میرسی بهش.

    • Dirtyomnic گفت:

      بحث این نیست بحث موتور بازیسازی rage هستش و یه بهینه سازی عالی برای پی سی خیلی کار سخت و زمان بریه برا همین تمام تمرکزشون رو گذاشتن رو کنسولا و اینو یادت باشه بهینه سازی جی تی ای وی جوری بود که حتی با اون گرافیک خفنش رو سیستمای پایین رده هم حداقل بیست و پنج الی سی فریم میداد و شک نکن رد دد هم میخوان با همچین بهینه سازی برا پیسی بسازن و مشخصا زمان میبره وگرنه الان میخواست برا پی سی بده فقط کسایی میتونستن خوب بازی کنن که سیستمشون بالا باشه و چون رو پی سی بحث انلاین و فروش هست باید همه راحت بازیش کنن چه کسی که سیستم خفن و انچنانی داره و چه کسی که سیستم ذغالی و ارزون داره مثل خودم 😉
      و اینم بدون راک استار اینقد پول داره و شکم سیره که اصلا کرکی زدنش توسط ما اصلا براش مهم نیست چون در اخر خودشم میدونه که برای تجربه انلاین حتما باید بازیو بخرن و خوب هم میدونه که بازیشو میخرن خصوصا که روی پیسی انلاین زدن مجانی هستش و همه راحتن برا انلاین زدن :))

      • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

        دقیقا بانظرت موافقم .اقا یه نفر اینجا هست که بازی gta v رو اورجینال نخریده باشه ؟ چه پی سی چه پی اس فور چه ایکس . اقا محاله کسی بتونه ازانلاینش بگذره. بنده دفعه اولی که اومد روی پی سی هکی ریختم وبعد که فور خریدم .رفتم اورجینال خریدم چون از انلاینش نمیشه گذشت.
        همین رد دد رو هم هرکی الان هکی بخره یه روز مجبوره اورجینال بخره یا ظرفیتی

      • AXEL STONE گفت:

        اره درسته حرفاتون کاملان درسته. اما کاش راکستار این کارو با هم میکرد مثلا برای عرض کردن وقتی که کامل میکرد تمام پلیتفرمارو با هم پخش میکرد تا همه با هم لذت این بازیرو ببرن. :rose: در اصل بنده قصد خریدن دارم و نه گرفتن کرکی اما دوست دارم این بازیرو روی PC برم میتونم هم برای PS بگیرم اما برای RD با PC خیلی لذت بخشتر هست چون کیبرد و موس برای شوتری بهترین لذتور به گیمر میبخشه. :heart: متشکرم بابت پاسوخ گوییتون

    • سلام داداش،نگران نباش، :rose:
      ایشالا تجربش میکنیم

      • AXEL STONE گفت:

        به به سلام عباس جان :heart: اره انشالله همه این بازیرو بازی کنن. من فنچایزهای وتشوتری مثل RE و RDR و چنین عناوینی بیشتر دوست دارم با PC بازیشون گنم :rose: به دلیل کرک و اینا نیست فقط به دلیل کیبرد و موس هست :rose: الانم مشکلی ندارم اما قیمتش مشکلمه کمی باید صبر کنم.

  • z for zack گفت:

    داداشایی که میگن هکی تجربه کنیم
    قربون دهنت ولی با کدوم هک؟
    فعلا ما لنگ ۵٫۵۵ هستیم که بیاد و بتونیم اسپایدی و تامب رایدر رو تجربه کنیم….
    رد دد پیش کش؟

  • z for zack گفت:

    حالا که بحث افتاد…..
    آقا کسی نمیدونه این هک جدید ps4 کی میاد؟
    چوب خشک شدیم اینقدر صبر کردیم

    • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

      داداش تو کنسول نسل هشت خریدی که بازی هایی مثل رددد بازی کنی حالا میخوای هک کنی که بازی های قدیمی رو بازی کنی .بیخیال بابا اپدیت کن رد دد رو بزن دنیا دوروزه کو تا فردا زنده باشیم یانه

      • Vito Scaletta گفت:

        تو یک میلیون پولشو بده ما بازی میکنیم برای تو هم تعریف میکنیم

        • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

          چرا یک میلیون .صدتومان ظرفیت یک بخر . بعدشم تو که هک میخوای بکنی یعنی تو فاز هک حرومه وفلانم که نیستی خوب هکی بخر.
          ببین دیدی راه هست اما تو عادت کردی که مفت مفت بازی کنی .میخوای کنسول هک کنی رددد هم بریزی مفت دانلود کنی بازی کنی .اصلا هم صنعت گیم برات مهم نیست اگه تمام ما مثل تو فکر میکردیم الان رد دد ساخته نمیشد

  • navid1998 گفت:

    با این بازی تا یه سال فقط بخش داستانیشو میریم!!
    فقط میشه گفت شاهکاره
    با این تریلر ها تعریف هایی که من دیدم متاش ۹۸ یا شایدم بیشتر میشه 😀

  • Olaji_ojikvey گفت:

    از الان لحظه شماری میکنم منتظر نقد و بررسی این بازی توسط سعید خان اقابابایی هستم
    چون اگه پولم بیاد دستم باید دسته بخرم تا رد دد

  • johny گفت:

    xbox 360 رد دد ۱ رو بهتر اجرا میکرد از ps3 احتمال زیاد رد دد ۲ هم رو ایکس باکس تجربه بهتری داشته باشه این سونی فنام باز بی منطق حرف میزنن قشنگ معلومه هم ایکس باکس وان اس معمولی هم ps4 slim دیگه به آخر خط رسیدن واقعا الانه دیگه بازی کردن رو رزولیشن ۱۰۸۰ که بعضا به ۹۰۰p هم تقلیل پیدا میکنه با تنظیمات گرافیکی مدیوم که بعضا low هم هست لذت نداره. باز ایکس باکس ایکس و ps4 pro خیلی بهترن وتجربه دلنشینتری دارن مخصوصا با تلویزیون ۴k که تا بازی نکرده باشین نمفهمید فرقشو زمین تا آسمونه
    دلیل اینکه سونی جوگیر شده میخاد ps5 رو سریع بده بیرون فقط به خاطر قدرت سخت افزاریه که دیگه واقعا بازیارو جواب نمیدن مخصوصا ps4 slim که خنده داره اصلا قدرتش یک دلیلشم به خاطر xbox x هست که سونی میخاد سریع نسل بعدو بده که البته کار درستیم هست
    ولی این نسل سونی بازندست چون مایکروسافت دیگه راه و روش کنسول ساختنو یاد گرفته همین xbox x که سوزشیا بهش میگن جعبه بعضیا طراحیشو با ps2 slim افسانه ای مقایسه میکنن که چندین سال بعد تازه میگن اون زمان مایکرو چی ساخته دمش گرم خلاصه که این نسل مایکرو میترکونه سونیم خوبه ولی مایکرو برندست

    • allfreegamer گفت:

      بگذار توی ایستگاه با اتوبوس سه طبقشون حال کنند به اسم فور کی

    • PS1♡PS2♡PS3♡PS4♡PS5 گفت:

      خخخخخخ عزیز دل نمیتونی کنسول سونی بخری چرا گریه میکنی :laugh:
      ایکس باکس دست دوم تو دیوار خریدی حالا رفته توپاچت چرا سونی رو فوش میدی 😀 ببین دوست من نسل بعد تو وقتی کنسول ps5 و بازی های سونی رو ببینی از حسرت خواهی مرد :laugh: خواهی مرد :laugh: البته حق داری سونی چکار کرد این نسل تمام کسانی که کنسول ایکس باکس خریدن رو به شکر خوردن راضی کرد :laugh: :laugh:

  • postman گفت:

    من دیشب خواب متاشو دیدم . ۹۷

  • mbox گفت:

    احتمال زیادی وجود داره که لقب بهترین بازی نسل رو از ویچر ۳ بگیره و بهترین بازی این نسل بشه

  • kurd گفت:

    ایشالله مثله gta برای pc هم بیاد.این بازی فقط با صفحه کلید و ماوس میچسبه.بازیش نمیکنم تا اون موقع 😛 😛

  • Retr0 گفت:

    با تشکر از اقای زاهدی بابت مقاله که خیلی جامع بود.
    دوستان اگر شما هم مثل من باشید احتمالا به جای دو هفته باید ۹ ماه هم وایسید حالا چرا؟ به دو دلیل:
    ۱.من کنکور دارم و اگه امسال یه چیز درست وحسابی قبول نشم سال دیگه سربازم پس گیمی ندارم تا تابستون سال دیگه
    ۲. کنسول رو هک کردم و دیتای هکی برای اکسپلویت ۵.۰۵ هنوز برای هیلی بازیا نیومده
    راستی همین دیروز far cry 5 رو تموم کردم و وقعا بازی عالی بود (به پای ۳ نمی ربه)
    ولی کاقعا اندینگ جالبی داشت ولی حالا با این اندینگ احتمالا fc6 قراره توی جهان اخرالزمانی باشه

  • Roham گفت:

    دوستان یکی میشه منو راهنمایی کنه؟ من تصمیم داشتم با دوستم شراکتی بازی رو پیش خرید کنم( من ظرفیت٢ اون ظرفیت ٣ تا پول بازی نصف شه) ولی دیدم احتمال داره که بخش آنلاینش مثل Gta V باشه! واقعیتش من خیلی از بخش انلاین Gta v خوشم نیومد دیگه زیادی غیر واقعی شده بود! ینی احتمال داره تو اینم به پشت اسب نیترو ببندی؟؟؟؟؟؟ فکرمو مشغول کرده . به نظرتون پیش خرید کنیم یا نه؟

  • aliusa گفت:

    اصلا نظراتتون خوب نیست نسخه اول مگه برا پی سی اومد که این بیاد
    هکی نیاد باید یه میلیون بخرید یه سایت به این بزرگی صدنفر نظر میدن
    بقیه پردیس گیم عضون یا گیمرهای ایران همینقدرن

  • فقط ۱۰ روز مونده بیاد .
    ۶۵ ساعت بخش داستانی بازی هست
    ولی خوب مشخص خیلی خیلی بیشتر از این حرفا تو غرب وحشی قراره بگردیم .
    بخش آنلاین هم‌ که با دوستان گنگ جمع کنی چه حالی بده .
    مرسی راک استار

  • خب میبینیم که راک استار به اون عظمت هم واسه بهبود و گسترش گیم پلی اومده از عناصری مثل شکار و خرید فروش و… استفاده کرده که قبلا تو ساخته های شرکت‌هایی مثل یوبی سافت دیده بودیم، ولی عمرا اگه نیم نمره از بازی به این خاطر کم بشه یا گیمرا بیان متهمش کنن به کپی برداری…
    راک استار که کارش درسته ولی کاش گیمرا و منتقدین هم بفهمن که الگوبرداری از بازیهای دیگه برای بهبود کیفیت، یه امر اجنتناب ناپذیره، و انقدر عناوین کوچک تر رو که با الگوبرداری از بزرگان میخوان کارهای تازه و موفق ارائه بدن نکوبن…

    • Hamidnr70 گفت:

      الگو برداری وقتی خوبه که ناقص نباشه منتقدین بیشتر بخاطر الگو برداری ناقص و کورکورانه نمره کم میکنن

      • این چیزی که شما میگی، کاری هست که باید منتقدین بکنن و درسته… ولی خیلی وقتا صرف الگوبرداری میشه دلیلی واسه نمره کم کردن.
        حالا بخوام توضیح و مثال بیارم یکم وقتگیر میشه، ولی معمولا تقلید و نوآوری دو کلمه ای هست که بهونه ی منتقدان کج سلیقه واسه نمره کم کردن میشه.
        مثلا آثار دیوید کیج هر سری با بالاترین حد گرافیک و یه داستان فوق‌العاده تازه عرضه میشه ولی منتقد انقدر احمقه که میاد میگه گیم پلیش نوآوری نداره و کلی نمره کم میکنه! خب تو سبکی که داستان محوره، مهم داستان جدید و گرافیک هست دیگه، وگرنه مگه آثار تلتیل چی داره که آثار استاد کیج نداره؟؟؟

  • Soroush گفت:

    خدایا پس کی میخواد نسخه pc این بازی تایید بشه ؟؟؟ :smug: :-(( 🙁

  • Max.level گفت:

    یه بازی فوق العاده با جزئیات نجومی و صد البته قیمت نجومی(خودم با این حساب یه یک سالی باید صبر کنم تا بتونم تجربش کنم اونم شاید)مملکت گل و بلبله دیگه از اون طرفم از درو دیوار شاهکار میریزه rdr2_tlou2_sekiro و..

  • ShahinSky گفت:

    توضیحات کاملی بود :yes:
    قطعا بهترین جهان ازاد ساخته شدست، خیلی شدید و حرفه ای رو این بازی کار کردن ولی هیچی نشون نمیدن از مراحل ساخت :/ مثلا کوری بارلوگ نزدیک انتشار بازی از بخشای مختلف بازیش چند تا کلیپ داد ولی برای این بازی سطح جزئیات خیلی بیشتر و واقعی تره هیچی نشون نمیدن چرا راکستار انقدر تو سکوت کار میکنه ولی بازیی میسازه که فک همه بیوفته ،فقط به حرکات بدن اسب دقت میکنم باورم نمیشه این بازیه جالبه باطن اسب هم مثل مدل واقعی احساس یه اسبو داره جالبتر این ک برای تمام موجودات و انسان های تو بازی احساس واقعی ساختن در کنار ظاهر شدیدا با کیفیتشون، خوده رییسشون وقتی بگه از بازیای جهان ازاد خسته شدیم 😐 و میخایم توی بازی گم بشید اصلا متوجه نشید دارید بازی میکنید دیگه معلومه یعنی چی :inlove: ،گرافیک بهترین گیم پلی فراتر از بهترین چون راه رفتنشم خیلی شبیه جوئل هست برای من بهترین گیم پلی همینه چقدر بگردم تو نقشش با اسبش که خیلی حال میده معلومه ولی راه رفتن معمولی شم عالیه کلا ارتور استایل ردیفی داره یه کابوی کاردرست ساختن

  • Shiraz گفت:

    بی نقص و زیبا ، راکستار همیشه قواعد ساخت بازی ها رو متحول میکنه ! البته با این قیمت فک نکنم بشه فعلا بازی کرد ! نوش جان اونایی که میتونن و میخرنش! زمان انتشارش تو ایران بالای ۶۰۰ تومنه فک میکنم
    (راستی من ۵-۶ ساله از گیم . گیمفا دور بودم ، دوستان آقاین دانیال نوروزی ، رسول خردمندی هنوز هستند؟! پستی ازشون نمیبینم)

  • Hamidnr70 گفت:

    با اینکه بعد ازدواج بخاطر کارو مشغله زیاد نمیتونم مثل قبل بازی کنم و نهایتن فیفا میزنم یا دو سه روز نیم ساعت یه ساعت بازیهای دیگه ولی رد دد رو هرطور شده باید بازی کردو لذت برد. یادمه یکشو بازی کردنی بعضی وقتها بابامم نگاه میکردو همش تعریف میکرد عاشق فیلمهای وسترن قدیمیه

  • Green_Beret گفت:

    جدا از بحث سرگرمی در بازیها، همیشه یکی از تصوراتم، نزدیک شدن بازیها به واقعیت بوده… چه از نظر گرافیک، چه از نظر منطق تو بخشهای مختلف بازی و یا از نظر توجه به جزییات… خوشحالم که این موضوع داره به واقعیت نزدیک میشه… گرافیک و موشن و گیم پلی طبیعی TLOS II و حالا هم منطق و طراحی جزییات RDR 2… فقط امیدوارم این تکامل با سلیقه پلیرهای جدید و گرایششون به بازی های آنلاین، منحرف نشه… این سایت yourcountdown.to گوشه دسکتاپم همیشه بازه و برای من هم گذشتن این ۱۰-۱۱ روز سخته…

  • ali1381 گفت:

    سلام بازی خیلی عالیه اما بچه ها الان با وضععیت خیلی گرون در کنار این بازی ها و یاد امام زمان عج باشید ممنون

  • afshin95 گفت:

    لامصب زدی رو دست witcher3 البته شرکت سی دی پراجکت گفته witcher4 هم میسازه ببینیم اون چی میشه
    تا الان که بازی ها دارن میرن رو به سینمایی شدن
    مارو بگو قبلا بچه بودیم فکر میکردیم Ps1 خدای کیفیت چی شد ناموسا
    هیییییییییی روزگار

  • afshin95 گفت:

    تو ایران عرضه نمیشه
    اخه چرا ایران باید اینجوری باووششش خدا
    چی میشد اگه ایرانیا تو گیم پیشرفت میکردن البته خدا نکنه پیشرفت کنن اخه الان بازی علکی بی کیفیت ایرانی خدا تومن دیگه چه بسا بخاد پیشرفت کنه همشم کرک کرک کرک
    اگه جی تی ای رو ایران میساخت اسمش به جا سن اندریاس میشد سن ایران دریاس که شخصیت اصلیشم میشد رستم اون بیگ اسموک مرحوم هم میشد سهراب 😯 :pain: 😯 😯 😯 :pain:

به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا
به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2 - گیمفا