گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا
گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا
گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا
گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا

گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد

آرش سعادتمند
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا

مایکروسافت اخیرا سخت در تلاش است تا تعداد استودیوهای فرست پارتی خودش را افزایش دهد. در ماه ژوئن این شرکت اعلام کرد که قصد بدست آوردن پنج توسعه‌دهنده جدید را دارد که باعث می‌شود در یک حرکت، تعداد استودیوهای فعال در زمینه عناوین فرست پارتی برای آن‌ها دو برابر شود. حال اینطور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت در مراحل آخر ارزشمندترین معامله خود است.

طبق گزارش منتشر شده از طرف کوتاکو (Kotaku)، منابع این سایت اعلام کرده‌اند که مایکروسافت مراحل آخر بستن قرار خود با استدیو آبسیدین اینترتیمنت (Obsidian Entertainment)، که در زمینه عناوین نقش‌آفرینی فعالیت می‌کرد را سپری می‌کند. منابع اعلام کرده‌اند که نه تنها معامله قطعی شده و فقط باید منتظر زمان باشیم تا مایکروسافت اعلامیه رسمی خود را منتشر کند، بلکه ۹۰ درصد کار هم به پایان رسیده و دیگر چیزی نمانده است.

این معامله برای هر دو طرف یک برد حساب خواهد شد؛ آبسیدین حمایت مالی که شدیدا به آن نیاز دارد را دریافت می‌کند و از طرفی عناوین بسیار خوبی را برای سیستم‌های مایکروسافت تولید خواهد کرد.

مایکروسافت فعلا نظری در رابطه با این موضوع ارائه نمی‌کند و نماینده آن گفته است که “در رابطه با شایعات یا احتمالات نظری نمی‌دهند”.

از بازی‌های معروف ساخته شده توسط آبسیدین می‌توان به Fallout: New Vegas، سری Pillars of Eternity و South Park: The Stick of Truth اشاره کرد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا
گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا
گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا
گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا
گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • الله اکبر
    الله اکبر
    من چندین ماهه پیش اکر دوستان یادشون باشه در یکی از پست ها بیان کردم که مایکروسافت داره obsidian رو میخره اتفاقا اشکان هم همون کامنت رو ریپلای کرد و نظرش رو گرفت و دلقک های همیشگی هم شروع کردن به نمک ریختن
    به هر حال هنور هم رسمی نشده اما وای که اگر رسمی بشه
    استودیو سازنده عنوان بزرگی مثل fallout new vegas که همه در نسل قبل باهاش خاطره داریم میشه فرست پارتی XBOX و این خرید حتی از خرید نینجا تئوری هم مهم تر هست

    • dl گفت:

      تبریک به شما دوست عزیز امیدوارم باز هم برای همه ی شما دوستان مایکرو فن خبر های بهتری در راه باشه …

    • Cuphead گفت:

      الان ۳ ماهه شایعه خریدش هست که دیگه کوتاکو گفته
      اینام همیشه هستن محمدرضا ولی از اول مهر وضع سایت خیلی بهتر شده :-))

    • دلقک هارو خوب اومدی :yes: :yes: :yes:
      همه میشناسیمشون

    • postman گفت:

      محمد رضا یه خبر دارم که اگر بهت بگم از شادی سر از پا نخواهی شناخت . شایعه شده بروس استرلی به مایکروسافت پیوسته . منبع شایعه هم همون شخصیه که سه ماه پیش خرید آبسیدین رو خبر داده بود . اگر این اتفاق افتاده باشه سونی نسل ۹ سختی رو در پیش داره . بر خلاف نسل ۸ .

      • شایعه ی زیبایی هست خداییش هم اگر درست در بیاد همه فن های XBOX باید از جذبش خوشحال بشن :heart: :rose: و فعلا تنها استودیویی که نیرو جذب میکنه انیشتیو هست بعید هست اگر رسمی بشه بشه ۳۴۳ یا کوالیشن پیوسته باشه چرا که همیشه روی عناوین اکشن ماجراجویی تمرکز داشته و با توجه به عنوان در دست ساخت انیشتیو احتمالا اگر شایعه ای که گفتی درست در بیاد میره انیشتیو

      • Last Of Us گفت:

        میشه بگی سختیش کجاس؟؟؟
        هیلو و گیرز که افت دارن هیچی
        یک فورتزا هستش که اونم دیگه چقدر ازش بیرون بیاد ریسینگ؟
        نینجا تئوری هم که هنوز شاهکار بیرون نداده
        دیگه بقیه استودیو هاش هم که بازی گرافیک نسل ۷ و AA به گفته خودشون
        دقیقا سونی چه جوری کارش سخته با رسم شکل توضیح بدی ممنونت میشم۲نمره
        و یادی کنیم از استودیو هایی که با ماکروسافت کار کردن و دیدیم چی شدن
        مثل رمدی و کرایتک و ریر و ….

      • PS4EVER گفت:

        postman
        من اتفاقا فکر میکنم نسل نهم هم سونی با اقتدار پیش میفته . علت هم مشخصه . ببین اینقدر مایکروسافت این نسلو ضعیف کار کردش که سونی بسیاری از آی پی هایی که میتونست این نسل بده رو قطعا گذاشته واسه نسل بعد . از اون پنهانیا بگیر تا اونایی که حدس میزنم میره نسل بعد مثلا Wild یا Deep Dawn . مشخصا امثال تلو دو و دیس استرندینگ و سوشیما قطعا زمانی میان که نسخه نسل نهمشون هم میاد ( احتمال میدم تو E3 2019 دیگه بگن PS5 تو راهه ) حالا در نظر بگیر کلی آی پی پنهانی هم سونی واسه نسل بعدی قطعا در دستش داره . گوریلاگیمز شده دو تا تیم پس میشه گفت ۳ تا ۴ بازی AAA واسه نسل بعد میشه روش حساب باز کرد . سونی تنها نسلی که رقابت پایاپایی رو کنارش حس کرده نسل هفتم بود اونم فکر میکنی چرا ؟ علت مشخصه چون ایکس باکس ۳۶۰ همون سال اول عرضه هک و کپی خور شد . خب مشخصه که دستگاهی که زودتر کپی خور شده فروشش در اون سالها بالاتر میره ولی ps3 بعد از حدود ۴ سال در سال ۲۰۱۱ کپی خور شد . یعنی چهار سال نبرد نابرابر یک دستگاه کپی خور شده علیه یک دستگاهی که فقط اوریجینال میفروخت ولی به محض اینکه ps3 هم کپی خور شد تنها در عرض دو سه سال سونی آمار فروشش رو رسوند به ایکس باکس و الان هم ازش جلو زده . این واقعیت مثل روز روشنه در شرایط برابر و عادلانه در بحث فروش سونی بی رقیبه . اگه امسال هیلو و گیرزو فورزا و گیم پس و گلد و اکسس های زود هنگام و پول خرج کردن فراوان مثل انحصاری زمانی کردن پابجی و … خیلی تاثیر گذار بود نباید اینقدر اختلاف فروش در این نسل ایجاد میشد . خرید استودیو به تنهایی کافی نیست . به هنره به نبوغه به ریشه ست . شاید به مرور زمان مایکروسافت بخاطر سرمایه ای که داره بتونه با پول کمبودهارو پر کنه ولی سونی هم دست رو دست نمیزاره که مایکرو براش شرایط رو سخت کنه و برای هر استراتژی یا خریدی سونی هم مسلما یه آی پی جدید یه استودیو جدید یا تیم جدید رو میکنه . آخرین حرفامو هم بگم و از بالای منبر بیام پایین اینه که سونی داره تو هر نسل یه آی پی نو و فک برانداز رو میکنه در حالی که مایکرو همچنان داره رو فرمول قدیمی فورزا – گیرز – هیلو پیش میره . دقت کن نسل شش گاد اف وار نسل هفت آنچارتد و تلو نسل هشت Harizon zero dawn و بلادبورن و تولد یه گاد جدید مسلما واسه نسل نهم هم سونی با آی پی های جدید میترکونه . حتی همین الان هم که خیلیا میگفتن سونی بازی دیگه ای تا آخر نسل نداره ( مثل بعضی دلقکایی که همه میشناسیم ! ) همین یک ماهه آمار دو تا بازی انحصاری جدید اومده ! البته رقابت لازمه و مسلما یه مایکرو قوی سبب میشه سونی و نیتندو قوی تر کار کنن و سودشو ما گیمرا میبریم ولی با این استراتژی مایکرو که فقط با قدرت پول میخواد کمبوداشو جبران کنه قطعا این آش و کاسه همینه و عوض بشو نیست و نسل نهم رو هم سونی با اقتدار میبره . میخوای نظرمو قاب کن همین الان اسکرین شات بگیر یا هر چیز دیگه * نسل نهم هم سونی مایکرو رو با اقتدار تو فروش شکست میده * اواخر نسل نهم همدیگه رو میبینیم . در هر صورت خواستم برات یه کم مسائل رو باز کنم اگه تعصب و این چیزا رو کنار بزاریم . این استودیو رو هم بخرید تبریک میگم ولی به من میگی اگه مدیریت استودیوها برای مایکروسافت خیلی راحته پس چرا امثال بازیایی مثل Scalebound کنسل شد و چرا امثال کرک داون ۳ تو این وضعیت خرابه ؟ من زیاد حرف زدم بسه ! راستی حوصله ریپلی کردن به دلقکایی که همه میشناسیم رو ندارم خودتون با هم حلشون کنید !

    • Rorschach گفت:

      خیلی هم خوب
      خرید این شرکت ها به شرطی که ایده های بلند پروازانه خوبی داشته باشن که بتونه به شکلی حرفه ای و با بالاترین درجه های کمی و کیفی اجرا بشه (هم در بخش گیمپلی و هم احتمالا داستان)، میتونه خروجی بسیار خوبی برای ایکس باکس باشه.
      من منتظر معرفی شدن پروژه پلی گراند و نینجا تئوری هستم
      خیلی مشتقام بدونم چی دارن میسازن این شرکت ها

    • Last Of Us گفت:

      حالا استودیو شاقی رو نمیخره که اینقدر ذوق کردیا
      هرکی ندونه فکر میکنه راک استاری ناتی داگ سانتامونیکایی چیزی داره میخره بابا
      آرووووووم
      استودیو های خوب قدیم هم با ماکروسافت کار کردن و نتیجش رو دیدیم عمو

    • UniversAgent گفت:

      فقط مینونم بگم تبریک. اگر این اتفاق بیفته انحصاری های جذابی تو راهه. البته سونی هم بیکار نمیشینه و حتما شاهد رقابت خواهیم بود.

    • Kazuhira گفت:

      جدا از اون امروز شایعه شده بروس استرلی هم به initiative پیوسته

    • AXEL STONE گفت:

      https://media.begeek.fr/2018/10/Obsidian-Entertainment-Microsoft.jpg زیباست
      مبارک باشه داش از حرفای فنون سونی ناراحت نباش توی هایپینگ خودتم قرق بمون این حق شماست

    • arian 76 گفت:

      چقدر شما خوشحالید الان 😐
      این استودیو که کلا یه عنوان فرعی داده بیرون مگه در حد ناتی داگ و سانتامونیکا هست

  • navid313714 گفت:

    دو تا شرکت درست حسابی بخر اگه راست میگی
    یه استودیو در حد و اندازه شرکت های سونی
    این شرکت های در پیت به چه دردی میخورن آخه :wilt:

    Hitasep
    • Harley Quinn گفت:

      به obsidian میگی درپیت؟! :sarcasm: جای دیگه نگو بهت می‌خندن :yes: هرچی باشه صد شرف داره به اون لوله پلیکا :rotfl:

    • dl گفت:

      دوست عزیز لازم نیست به دیگران توهین کنی این خبر برای دوستان مایکرو فن پس لطفا با بحث های بیهوده ارزش خودتون رو …

    • saeedgreat گفت:

      درپیت؟نیوگاس بهترین بازی عمر ۱۸ سال گیمینگ منه.ابسیدیانم یکی از نقش افرینی ساز های برتره.

      • IDtech گفت:

        واقعا new vegas بهترین بازی توی فرنچایزه.
        Fallout 1,2 از نظر گیمپلی خسته کننده بودند( ولی با این حال عاشق هر دو بودم)
        Fallout 3,4 از نظر گیمپلی خوب بودند اما از نظر عناصر rpg خیلی ضعیف شده بودند
        New vegas هم از نظر گیمپلی و هم از نظر عناصر rpg عالی بود.
        یکی از بهترین های بازی های که تا به حال تجربه کردم.

      • javoonearyayi گفت:

        چه عمر کوتاه و تجربه گیمری زاقارتی . عزیزم فالوت ای پی بتسدا است و ایده و رشدش ازآن بتسداست .
        یعنی بازی ساخته که داستان و المانها و سبکش قبلا تعیین شده بوده . یعنی به کارگر افغانی نقشه یه کانال رو بدی بگی حالا بکن . البته این کارگر افغانیمون خوب کنده .

        بازی خوبیه ، استدیوی خوبیه ولی اینکه شما میای میگی بهترین عمرم و … شانتاژه

        • IDtech گفت:

          جالبه، میگی عمر گیمینگ کوتاه بعد میگی فالوت یک ای پیه بتسداست. Interplay سازنده اصلی این فرنچایزه. بتسدا تا نسخه سوم با این فرنچایز هیچ کاری نکرد.
          تو اصلا برو یک نگاه به طرفدارای فالوت بکن، همه دارند داد میزنند که بتسدا این فرنچایز رو با فالوت ۳ و ۴ نابود کرده.

        • saeedgreat گفت:

          فال اوت ایدش از بتسدا نبود.ایدش از همین اعضای سابق استودیو ابسیدیان بوده و بتسدا اومد ای پی رو خرید و یه نسخه سه بعدی که منم دوسش دارم به نام fallout 3 عرضه کرد و بعد ابسیدیان یه نسخه بهتر و با عناصر نقش افرینی بهتر و بیشتر به نام نیووگاس عرضه کرد.نیووگاس یه نقش افرینی فوق العادس اینو فقط من نمیگم و لذتی که به عنوان یه نقش افرینی باز تو این بازی بردم تو هیچ بازی پیدا نکردم.عمر خودم ۲۳ ساله عمر گیمریم هیجده.منم مثلا به طرفدار بازی تحسین شده هورایزن_ که به سلیقم نمیخورد و واسم خسته کننده بود _نمیام بگم تجربه گیمری طرفداراش زاغارته.یخورده ادب و فهم داشته باشیمم بعد نیست.

  • بیچاره ابسیدین. الان باید شروع کنن به ساختن بازی های سرویس محور و فاقد محتوا.
    به احترام ابسیدین یک دقیقه سکوت.

  • مایکروسافت نسل ۸ رو به بد ترین شکل ممکن شروع کرد الان به بهترین جا رسونده و داره واسه شروع طوفانی نسل ۹ از الان برنامه ریزی می کنه اینطور پیش بره چند تا استودیو بزرگ رو هم میخره و کار سونی تو نسل ۹ یکم سخت تر میشه

  • نه، گند نزن به فالوت و اسکایریم و…

    Hitasep
  • این نسل یه گیرز و یه هیلو یه اوری یه کرک داون و یه بتل تواد پایان کار مایکروسافت تو نسل هشت احتمالا با یه فورتزا موتور اسپورت ولی معلومه مایکرو حسابی واسه نسل نه و لانچ نسل نه برنامه ریزی کرده البته در این که راه طولانی در پیش داره تا به سونی برسه شکی نیست چون هرچی مایکرو پیشرفت کنه سونی هم در حال پیشرفت در نتیجه این دوتا به سختی کنار هم قرار میگیرن ولی این استدیو اوبسیدین هم نباید دست کم گرفت بازی های خیلی قشنگی رو ساخته با وجود این که مستقل هم بوده الان به لیست استودیوهای مایکروسافت نگاه کنیم می‌بینیم خیلی زیاد تر شدن و هر کدوم هم دو عنوان واسه اکس باکس بعدی تحویل بدن شاهد کلی انحصاری هستیم خلاصه بگم هرچی از مایکرو تو نسل بعد ببینیم وضعش خیلی بهتر از نسل هشت هست

  • mahdi.r گفت:

    مایکرو ناتی داگ هم بخره ۲ سال بعد ناتی داگ به سرنوشت ریر دچار میشه

    • Last Of Us گفت:

      Rare رو یادت نره
      و همکاری رمدی و کرایتک و …

      • mamad1166 گفت:

        بازم میگم من خودم ps4 دارم میخوای اکانت هم بدم چت کنیم ؟ کرایتک ؟ بازی رایز بازی بدی نبود اما چون نخستین تجربه استودیو در هک اند اسلش بود اشکال زیاد داشت سانست آور درایو بد بود ؟ اصلا کوانتوم بریک بازی کردی ؟ آلن ویک چطور تنها نقش مایکروسافت در ساخت بازیهای رمدی تامین مالی بوده همین خوب یا بد بودن بازیها که البته عالی بودن مربوط به خود رمدی هست !

        • آلن ویک تنها چیزی که سرتاپاش مخاطب رو تشویق به پیشروی میکرد داستان جذابش بود و گرنه یکی از کسل کننده ترین گیم پلی ها و هم چنین گرافیکی متوسط(اگه با آنچارتد یا گیرز آو وار مقایسه کنیم)رو داشت…

          • اتفاقا هم از نظر گرافیک هم از نظر گیم پلی و هم از نظر داستان بازی خیلی خوبی بود
            این که چراغ قوه بگیری طرف دشمنا و بعد شلیک کنی همراه با لرزش دسته موقع نور انداختن خودش یه سبک گیم پلی جدیده داستان هم که حرف نداشت گرافیک هم درسته آنچارتد نبود ولی پایین هم نبود گرافیک لذت بخشی داشت با توجه به زمان عرضه اش

            • Last Of Us گفت:

              داداش شما میگی گیمر قدیمی هستی
              چه جوری نمیدونی چراغ قوه گرفتن و بعد بتونی دشمن رو بکشی برای بازی Alone in dark روی پلی۱ هستش؟؟؟؟؟

              • اولا من هیچ وقت ادعام نشده که گیمر خیلی شاخی هستم و هیچ بازی از دستم در نرفته بله بازی هایی هم بودن مثل alone in dark که بنا به دلایلی مثل سلیقه شخصی یا اطلاع نداشتن از بازی نتونستم بازی کنم اون بازی رو مثل خیلی از دوستان و حتی خود شما دوم این که نگفتم اولین بازی بود که از چراغ قوه و بعد شلیک استفاده کرد گفتم از سبک جدیدی استفاده کردن مثلا همه گیرز او وار رو به خاطر نوع کاور گرفتن تمجید میکنن نه این که اولین بازی بوده که توش از کاور گرفتن استفاده شده بلکه بازی بوده که این نوع مکانیک گیم پلی رو کامل کرده و نهایت استفاده کرده قضیه الان ویک و alone in the dark هم احتمال زیاد همینه یعنی remedy این نوع مکانیک رو عالی بهینه سازی کرده راحت تر بگم مثل قضیه یار همراه تو بازی هاست که Resident evil 4 یه جور بود بعد تو last of us کامل تر شد بعد تو God of War به اوج رسید.
                در هر صورت ممنون بابت اطلاع رسانی در مورد بازیalone in the dark :yes:

        • postman گفت:

          بهونه اولین تجربه بهونه خوبی نیست . ناتی داگ برای ساخت بخش چند نفره تو بازی هاش هیچ تجربه ای نداشت ولی بخش چند نفره ی آنچارتد ۲ که اولین تجربه ی ناتی داگ بود برای مولتی ولی شد یکی از بهترین مولتی های کل نسل ۷ . گوریلا یهو از شوتر فوق خطی اول شخص رفت سمت اکشن نقش آفرینی جهان باز سوم شخص . بدون تجربه و متای ۸۹ رو تحویل داد . تا یه حدی به تجربه ربط داره ولی یک مقدار زیادی هم به ایدئولوژی خود استدیو مربوطه . وقتی یکی از سران استدیوی کرایتک میاد و قبل از عرضه ی کرایسیس ۳ میگه ۶۰ درصد اهمیت بازی رو گرافیک تشکیل میده و بر همین اساس کرایسیس ۳ رو با اعتماد به نفس تمام شاهکار خطاب میکنه نتیجه ی کار این میشه که نسخه به نسخه از کرایسیس ۱ تا ۳ شاهد افت کیفیت بازی های اون شرکت و افزایش گرافیک بشیم و اوج این طرز تفکر به رایز ختم میشه . اگر به تجربس پس چرا کرایسیس بعد از اون شاهکار شماره یک و بازی خوب شماره ۲ به اون بازی متوسط شماره ۳ رسید ؟

  • mbox گفت:

    بهترین بازی این شرکت pillars of eternity هست که جزو بهترین بازی های جهان هست و بعلت سواد پایین در ایران کمتر کسی چیزی ازش سر در میاره.
    واقعاً استدیو خوبی هستن

  • Mohammadreza7 گفت:

    شایعه شده بروس استرلی (سونی فنا خیلی خوب میشناسنش 😉 ) به استودیو The Initiative پیوسته 😀 :yes:
    چه نسلی بشه نسل۹ :inlove:

  • AXEL STONE گفت:

    هرچی که باشه مبارک باشه دوستان :heart:

گزارش: مایکروسافت قصد خرید استودیو Obsidian Entertainment را دارد - گیمفا