اطلاعات بسیار زیادی از عنوان Dreams منتشر شد

۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

از زمان معرفی عنوان Dreams در سال ۲۰۱۵ توسط استودیو مدیا مولکول (Media Molecule) تاکنون اخبار زیادی از آن منتشر نشده است. بازی‌بازان و مخصوصاً هواداران سه‌گانه‌ی Little Big Planet به شدت مشتاق هستند تا اطلاعات هرچه بیشتر و کامل‌تری در رابطه با این عنوان بدانند و برای تجربه‌ی آن لحظه‌شماری می‌کنند.

تا بدین لحظه می‌دانیم Dreams یک موتور بازی‌سازیِ کاربر پسند ۳ بُعدی است و به بازی‌بازان اجازه می‌دهد رویاهای خود را توسط آن به تصویر کشیده و به واقعیت تبدیل کنند. باوجود این‌که همه چیز درباره‌ی Dreams به خارق‌العاده بودن آن اشاره دارد اما همچنان پی بردن به ماهیت آن بسیار دشوار است.

خوش‌بختانه اما به تازگی این عنوان برروی جلد مجله‌ی این ماه Game Informer قرار گرفته و همان‌طور که می‌توان حدس زد، اطلاعات بسیار زیادی از آن در این مجله به چاپ رسیده است. اگر از دنبال‌کنندگان مجلات Game Informer باشید حتماً می‌دانید که یکی از بخش‌های جذاب آن، قسمتِ سوالات پیاپِی است و خبر خوب این‌که آقای الکس ایوانس (Alex Evans)، موسس مدیا ملکول، روی صندلی نشسته و به این سوالات پاسخ داده است. به دلیل این‌که تعداد بسیاری از ۲۲۹ سوال مطرح شده در این مصاحبه کم‌اهمیت بوده و تنها جنبه‌ی طنز دارند، در ادامه می‌توانید گلچینی از مهم‌ترین جزئیات منتشر شده را مطالعه کنید:

  • Dreams دارای ساعت‌ها مراحل تمرینی خواهد بود اما این مراحل سرگرم‌کننده هستند.
  • ساخت بازی‌های ۳ بعدی از بازی‌های ۲ بعدی آسان‌‌تر است ولی با این‌حال امکان ساخت بازی‌های ۲ بعدی وجود دارد.
  • کلیدی برای “تبدیل شیء به ۸ بیت” در بازی تعبیه شده است.
  • بازی‌ها می‌توانند در سبک‌های مختلفی ساخته شوند: تیراندازی اول شخص، پینبال، بازی‌های کارتی و…
  • قابلیت بازی چندنفره در روز انتشار در دسترس نخواهد بود. ایوانس مطمئن نیست اضافه شدن این بخش چقدر طول می‌کشد اما با این وجود آن‌ها می‌توانند این قسمت را فردا به بازی اضافه کنند ولی نتیجه خوب نخواهد بود.
  • تعداد بازی‌بازان آنلاین ۴ نفر خواهد بود اما امکان دارد این تعداد به ۸ نفر افزایش یابد.
  • نمی‌توانید یک بازی MMO بسازید.
  • می‌توانید فیلم‌های کوتاه بسازید.
  • می‌توانید ۱۰۰ مرحله را در یک نقشه پیاده‌سازی کرده و ۴ نقشه را در یک نقشه‌ی بزرگ قرار دهید. به‌طور فنی بازی شما می‌تواند ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ مرحله داشته باشد.
  • می‌توانید مراحلی بسازید که غیرقابل برنده شدن باشند.
  • Dreams در روز انتشار از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر پشتیبانی خواهد کرد.
  • حالت Dream Surfing به شما اجازه می‌دهد در ۳ مرحله‌ی تو در تو به انجام بازی بپردازید؛ چیزی مانند سری WarioWare.
  • پشتیبانی از کیبورد وجود دارد اما ماوس خیر.
  • سازه‌های شما در رایانه‌های شخصی یا هر پلتفرم دیگری قابل بازی نیستند.
  • می‌توانید فایل‌های صوتی به بازی اضافه کنید اما ویژگی اختصاصی برای استخراج فایل‌ها وجود ندارد. برای چنین کارهایی مجبور هستید از کلید Share کنترلر Dualshock 4 استفاده کنید.
  • Dreams سعی می‌کند بازی‌های شما را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند اما اگر از موارد و اشیاء بسیار زیادی در بازیِ خود استفاده کنید، نرخ فریم افت خواهد کرد. در صورت شلوغ و سنگین بودن بیش از حد بازی حتی امکان دارد نرخ فریم به کمتر از ۳۰ برسد.
  • مراحل برروی پلی‌استیشن ۴ پرو بهتر اجرا خواهند شد.
  • شما نمی‌توانید مراحل را به قدری سنگین کنید که کنسول پلی‌استیشن ۴ نابود شود.
  • می‌توانید برای تفریح خود بازی‌هایی با درجه‌بندی سنی M (بزرگ‌سال) بسازید اما قادر به انتشار آن‌ها نخواهید بود.
  • چالش‌های خلاقانه‌ی هفتگی وجود خواهند داشت.
  • صاحب یک پرسونا خواهید بود و می‌توانید مهارت‌های مختلف توسعه‌ی بازی‌هایتان را ارتقا دهید. به عنوان مثال می‌توانید به انیمیشن‌سازی در سطح ۳۰ یا طراحی در سطح ۵۰ تبدیل شوید.
  • کمپین داستانی نیز وجود دارد که ایوانس آن را “نسخه‌ی مدیا ملکولِ Psychonauts” توصیف می‌کند.
  • کمپین داستانی به اندازه‌ی کافی طولانی خواهد بود.
  • نسخه‌ی بتای Dreams در سال جاری منتشر خواهد شد. چیزهایی که در نسخه‌ی بتا ساخته می‌شوند، در بازی نهایی نیز قابل استفاده خواهند بود.
  • می‌توانید از بازی‌هایی که توسط Dreams تولید کرده‌اید، کسب درآمد کنید.

عنوان Dreams در تاریخ نامشخصی توسط شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment) به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

 

0
0

مطالب جنجالی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید