خالق Dark Souls از تفاوتهای این سری بازی با Sekiro: Shadows Die Twice میگوید
بازی Sekiro: Shadows Die Twice یکی از محبوبترین عناوینی بود که در رویداد توکیو گیم شو (Tokyo Game Show) حضور داشت. با توجه به سابقه سازندگان این عنوان، عده زیادی بازی نامبرده را با سری Dark Souls مقایسه میکنند. اگر شما هم جز این دسته هستید، تازهترین توضیحات خالق این عنوان برای شما جالب خواهد بود.
هیداتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) طبق گفته خودش، در زمان معرفی بازی Sekiro: Shadows Die Twice نگرانی زیادی داشته است زیرا این عنوان، دنبالهای بر Dark Souls یا Bloodborne نیست. وی در ادامه صحبتهای خود از طریق مترجم به اعضای سایت پالیگان (Polygon) گفته است:
در همان زمان هم ما اشتیاق زیادی داشتیم تا به مردم نشان دهیم چه کارهایی میتوانیم با Sekiro انجام دهیم. ما این باور را داشتیم که مردم از انجام کارهایی که به خاطر محدودیت در عناوین قبلی ممکن نبود لذت خواهند برد. ما شاهد این مسئله در نمایشها هستیم. ما شاهد سرگرم شدن مردم و دریافت بازخوردهای آنان هستیم. این مسئله دلگرم کننده است.
Sekiro که وقایع آن در یک دوره فانتزی از تاریخ ژاپن قرون وسطایی جریان دارد، بسیاری از عناصر گیمپلی عناوین Demon’s Souls ،Dark Souls و Bloodborne را کنار میگذارد. این عنوان دارای سیستم ساخت شخصیت و تعداد بسیار زیادی زره، اسلحه و جادو نیست. در این میان نحوه دخالت میازاکی هم متفاوت است زیرا میخواهد راهی جدید را در پیش بگیرد. وی اینطور ادامه میدهد:
ما از قصد نمیخواهیم تلاش کنیم که Sekiro حتما ضد بازیهای Souls از آب در بیاید، سمتی که شرکت در آن حرکت میکند را به کلی دگرگون کرده یا زیر پای بازیبازان را خالی کند. ما سری Souls را دوست داشتیم … من ساخت آن بازیها را دوست داشتم. Sekiro قرار است عنوانی تازه و متفاوت باشد اما چیزهایی را هم دارد که برای بازیبازان عناوین قدیمی آشنا هستند. من میخواهم این موضوع دست نخورده باقی بماند زیرا برخی جنبهها از عناوین قبلی را دوست داریم اما نیاز به محتویات و مکانیزمهای جدیدی است تا همه چیز تازه باشد. تازه بودن عنوان و ارائه چیزی جدید، منجر به یک بازی بهتر خواهد شد.
از دیگر مواردی که باعث ایجاد تفاوت بین Sekiro و Dark Souls میشود بخشهای مخفیکاری آن هستند. بازیبازان میتوانند به سلیقه خود خیلی سریع و وحشیانه دشمنان را در میدان نبرد قلع و قمع کنند یا اینکه به صورت مخفیانه کار خود را پیش ببرند. میازاکی در این باره گفته است:
ما مشغول آمادهسازی چند راه هستیم تا این حس به بازیبازان القا شود که میتوانند از تمامی تجهیزات خود در برخورد با لحظات مختلف استفاده کنند. با مخفیکاری شما میتوانید تا حدی مشخص بدون شناسایی شدن پیشروی کنید. وقتی که شما هنوز شناسایی نشدهاید میتوانید مکالمات دشمنان را شنود کنید، از نقطه ضعف دیگر دشمنان مطلع شوید، نکات استراتژیکی را در رابطه با پیشروی در نقشه و موقعیتها دریافت کنید یا اینکه جزئیاتی از داستان دستگیرتان شود. این به گونهای یک عنصری جدید است … و با مضمون شینوبی مطابقت دارد.
بازیبازانی که با عناوین استودیو فرامسافتور (From Software) و میازاکی آشنایی دارند، شاهد بازگشت برخی عناصر سنتی گیمپلی مانند حالت نیو گیم پلاس (New Game Plus) خواهند بود. میازاکی گفته است که این مهم در حال بدست آوردن شکل خود است و مانند عناوین قبلی، با داستان Sekiro در ارتباط خواهد بود. البته برخی موارد هم هستند مانند حضور Patches که اتفاق نخواهند افتاد. میازاکی گفته است که هنوز چیزی قطعی نشده اما فکر نمیکند که Patches در بازی حضور پیدا کند.
میازاکی میداند که Patches برای هوداران سرگرمکننده و خندهدار است اما به دو دلیل بعید میداند که او در بازی جدید حضور پیدا کند: یکی اینکه او اطمینان ندارد تکرار یک جوک چندان جالب باشد و اینکه نویسندگی بر عهده او نیست و شخصی دیگر مسئولیت آن در فرامسافتور را عهده دار است.
در بحث داستانسرایی Sekiro روش عناوین اخیر استودیو را در پیش گرفته است.
هنوز چنین عنصر در هم گسیختگی وجود خواهد داشت و وظیفه کاوش و کشف سرنخها و عمق داستان بر عهده خودتان خواهد بود. در این زمینه فکر نمیکنم که تغییر زیادی صورت بگیرد. رویه ما در بحث داستانسرایی دستنخورده باقی مانده.
این بار ما دارای یک قهرمان ثابت هستیم. ما حس میکنیم که او پایه و اساس داستان را به وجود میآورد. شخصیتهایی که اطراف او حضور دارند هم همینطور. این باعث میشود که ما داستان را در یک قاب قرار داده و آن را نسبت به عناوین قبلی سادهتر کنیم. پس با این حساب در آخر درک و حس کردن آن راحتتر خواهد بود.
وقتی که من جوان بودم، به جای مطالعه کتابهای تصویری و داستانی، به سراغ کتابهای بسیار سخت میرفتم. در ابتدا متوجه نمیشدم اوضاع از چه قرار است اما به مرور درک میکردم. لذت خاصی را این مسئله به من میداد و در بازیهای من هم چنین چیزی وجود دارد. نمیخواهم چیزی به مردم زور شود و به نظرم عناوین ما داستانهای قابل درک سادهای دارند. چرا پس چنین سبکی را بعضی اوقات در پیش نگیریم؟
Sekiro: Shadows Die Twice در اسفند ۱۳۹۷ (مارس ۲۰۱۹) برای رایانههای شخصی و کنسولهای اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد. این عنوان که قرار نیست دارای پرداختهای درون برنامهای باشد، اندازهای برابر با عناوین اخیر فرامسافتور دارد. تریلر توکیو گیمشو بازی نامبرده را میتوانید در این بخش تماشا کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
سختی بازی منطقی تر شده
امکان احیای شخصیت اصلی در محل مرگش وجود داره
انیمیشن ها بسیار پیشرفت کردن
درکل بسیار به موفقیتش امید هست :yes:
اینجوری که به درد نمیخوره
آسون شده
همه سختی سولز بورن و نی اه اینه یک مسافت طولانی رو برگردی بجنگی هلست کم بشه
همونجا بیاد که میشه کال آف دیوتی
آقا در برابر این جعل کار نمیخواید حرکتی بزنید؟ منم برم جعل کنم چند نفرو ؟
من که بشدت از بازی خوشم اومده
هر چی باشه ساخته استاد میازاکیه
نا امیدمون نمیکنه
امیدوارم اکتیویژن غیر از تامین مسائل مالی هیچ نقش دیگه ای نداشته باشه (آمین)
گل گفتی