صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا

صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است

آرش سعادتمند
۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا

سرج هسکوئت (Serge Hascoet) به عنوان مدیر نوآوری ارشد شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) اخیرا مصاحبه بی‌نظیر و کاملی با گیم‌اینفورمر (Game Informer) داشته است و بخش‌های مختلف آن را تاکنون مطالعه کرده‌اید. او در حرف‌های خود، به وضوح می‌گوید که صنعت بازی‌های ویدئویی چه چیزی کم دارد.

هسکوئت معتقد است که این صنعت فاقد روح بوده و می‌گوید که بازی‌های ویدئویی نباید فقط جنبه سرگرمی داشته باشند و باید چیزی را هم به شما آموزش دهند. هسکوئت گفته است:

می‌دانید جای چه چیزی در این صنعت خالی است؟ یک روح. بازی‌های ویدئویی در رابطه با گیمینگ هستند و بحث گیمینگ ختم به سرگرمی نمی‌شود و مربوط به یادگیری هم است. ما فقط سرگرمی هستیم و در حال از دست دادن چیزی هستیم.

این فرد که به مدت ۳۰ سال است کم و بیش بر عرضه تمامی عناوین یوبی‌سافت نظارت می‌کند، می‌گوید که با تیم خود صحبت کرده تا بازی‌های این شرکت، عنصری برای استفاده در زندگی واقعی بازی‌بازان داشته باشند. هسکوئت اینطور ادامه می‌دهد:

من این سوال را از تیم می‌کنم که بازی‌بازان چه چیزی از بازی می‌توانند برای زندگی واقعی خود دریافت کنند. در حال حاضر ما عملکرد کافی پیرامون این موضوع نداریم. این چیزی است که من را هیجان زده می‌کند، چیزی که باعث شود شما حداکثر لذت را ببرید اما چیزی مفید هم در زندگی نصیبتان شود.

بازی‌های Assassin’s Creed از بزرگترین و پرفروش‌ترین عناوینی هستند که شرکت یوبی‌سافت ارائه می‌کند. بازی Assassin’s Creed: Origins در سال ۲۰۱۷ دارای بخشی به نام Discovery Tour بود که در آن هیچ‌گونه درگیری وجود نداشت و شما می‌توانستید با گشت و گذار در محیط، موارد مختلفی را از تاریخ فرا بگیرید. برای این کار شرکت نامبرده از تاریخ‌دانان واقعی بهره برده است. بازی Assassin’s Creed: Odyssey که امسال عرضه می‌شود هم دارای چنین بخشی خواهد بود و قرار است که بعد از عرضه ارائه شود.

در ادامه هسکوئت مدعی این مسئله شده که صنعت بازی‌های ویدئویی، زیادی به قتل و کشتار وابسته است. او می‌گوید که بازی‌ها ظرفیت استفاده نشده بسیار زیادی دارند و کارهای جدید و مهیج زیادی می‌توان با آن‌ها انجام داد.

بعضی از بازی‌های تخته‌ای و کارتی مزایای بیشتری نسبت به بازی‌های ویدئویی دارند زیرا شما می‌توانید چهره افراد را تحلیل کنید. آیا من می‌خواهم همکاری کنم؟ آیا وقتی که در شخصیت قرار می‌گیری باورت می‌کنم؟بدست آوردن این علم که در حین سرگرم شدن محقق می‌شود برای زندگی شما مفید خواهد بود زیرا زیرا می‌تواند شناخت چهره افراد را برای شما بهبود بخشد. ما باید بفهمیم که چطور می‌شود بازی‌ها و قوانین را طوری عوض کرد که چنین مزایایی را بدست بیاوریم.

صحبت‌های هسکوئت همه منفی نبوده و او در رابطه با موارد گوناگونی پیرامون وضعیت حال حاضر صنعت همچون عناوین رایگان مشابه Fortnite، اضافه شدن کشور چین به عنوان بازاری بزرگ برای یوبی‌سافت و واقعیت مجازی خرسند است.

او در دیگر بخش‌های صحبت خود خواهان بازگشت بخش چند‌نفره به سری Assassin’s Creed شده و شرکت یوبی‌سافت را جای مناسبی برای توسعه‌ی عناوین داستان محور ندانسته است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mahdi.r گفت:

    تنها ناشری که همیشه کاراش این ویژگی رو داشته سونی بوده

  • M.C گفت:

    روح دیگه چیه؟؟؟ بازی یعنی سرگرمی یعنی بازی‌ای خوبی که بتونه سرگرمت کنه دیگه روح اشباح لازم نداره الآنم بازیایی که واقعا بازین پر طرفدارترن، بیشترم فروش می کنن مثل PUBG, Fifa یا COD
    از نظر من و خیلیای دیگه بازیی خوبه که گیم پلی و مولتی پلیر خوبیه داشته باشه ‌یعنی مهم این دوتا فاکتور داستان گرافیک چندان مهم نیس

  • Clara گفت:

    خیلی جالبه همین دیروز گفتن یوبی سافت دیگه جای ساخت بازی های داستان محور نیست. نکنه آنلاین محور ها روح دارن؟

  • Clara گفت:

    سو تفاهم نشه بازی های آنلاین محور و بتل رویال هم بازی ن دلیل اینکه از این بازی ها خوشم نمیاد بی انگیزه شدن استودیو های بازی سازی داستان محور ( به خاطر زحمت زیاد برای ساختن این بازی ها و فروش کمتر اونها نسبت به آنلاین محور هاس) و حتی ورشکست شدن شون ( telltale)

  • من هیچ اهمیتی برای این حرفا قائل نمیشم…. تا ابد هم عاشق عناوین داستان محور هستم و خواهم بود… صنعت گیم برای من فقط و فقط بخاطر داستان ها و شخصیت ها و دنیا هایی که داره زییا هست ولاغیر…. فاقد روح بودن هم بستگی داره… اکر طرف عشق عناوین صرفا آنلاین باشه معلومه که اینجور عناوین فاقد روح هستند…. یکی مثل من که از خردسالی با عناوین و شخصیت های داستانی بزرگ شده به هیچ عنوان هیچ چیزی رو به لحظه ایی از این عناوین رو ترجیح نمیده…
    برای من همیشه زیباترین های زندگی و صنعت گیم در عناوین داستانی هستند…. حالا چه بلادبورن چه گاد چه رد دد و… همه این نوع عناوینی که قابلیت میخکوب کردن گیمر و خاطره سازی رو داشته باشند نه عناوینی که فقط برای گذراندن وقت استفاده میشند و دارای مفهوم خاصی نیستند

  • PlayDead گفت:

    همونقدر که بازی های آنلاین و بی محتوا تو این نسل زیاد دیدیم(که دلیلش گیمرهای بی مغزی مثل همین Electro pop تو سایت خودمونن!) ولی بازی های داستانی هم این نسل دیگه فقط یه بازی معمولی نبودن کافیه یه نگاه به بلادبورن و ویچر ۳ بندازیم یا اینساید با اون مفاهیم و هنر نابش…به نظرم کل رسالت صنعت گیم به سرگرم شدن ختم نمیشه و باید در کنارش روح هم جلا پیدا کنه یا به عبارتی موهای تن آدم سیخ بشه و هنوزم هستن سازنده هایی که این کار رو بکنن که اگه نبودن شخصا دیگه سمت این صنعت نمیومدم

  • Y PS گفت:

    روح صنعت گیم The Last Of Us هست که عشق و وابستگی انسان ها به همدیگه رو یاد میده…روح صنعت God Of War هست که از خودگذشتگی های پدر برای فرزند رو نشون میده…آقای Hascoet یا این عناوین رو تجربه نکردن یا منظورشون از روح صنعت گیم rainbow six هستش!

  • PC Gamer 007 گفت:

    حرف تورو باید با آب طلا بنویسن ، دقیقا هم همینطوره بی روح هست ، قدیم مدیما بازی میکردیم همراش گریه میکردیم میخندیدم هر حسی طرف داشت به ما هم انتقال میداد ، هه الان چی ! یه مشت چرند که اسمش رو میذارن گیم ، الان به ندرت بازی درست درمون میبینیم که یکم حس قدیم رو بهمون منتقل کنه ، که اکثرا سونی داره اینکارو میکنه ، امیدوارم روزی برسه که روی همه پلتفرما بازی های شاهکار داستان محور ناب بیاد که همه لذت ببرن ، نه اینکه یه عده بازی کنن یه شاهکاری رو یه عده حسرت بخورن ، البته ی چیز هم بگم این عکس که واسه این مطلب گذاشتین واقعا مناسبشه ، این عکس و هم خود بازی یه مرخزف محض هست و روحی توش وجود نداره ، وای خدا چقدر حس تنفرم نسبت به بازی های جدید امروزی و آر پی چی زیاد هست ، ( ما بازی میخوایم از نوع روح دارش )

  • P30PlayBox گفت:

    بازیهای که از نظر من روح دارن:
    سه گانه مس افکت
    سه گانه بایوشاک
    دلست آف آس
    هوی رین
    بیوند
    دیترویت
    گیرز
    گاد
    مکس پین
    ریممبر می
    و چند بازی دیگه که اسمشون یادم نیست.

  • Senatorbigy گفت:

    غلط کرده میگه روح نداره این صنعت 😐 تازه اولشه و قراره خیلی بیشتر و باحال تر بشه در آینده :inlove: :inlove: tnx

  • navid313714 گفت:

    کاملا درست گفته
    بازی ها باید مفاهیم رو هم انتقال بدند
    باید پر باشند از هنر
    نه که فقط صرفا هیجان و گرافیک خالی باشند…
    متاسفانه بازی های آنلاین دچار این درد هستند

  • Cuphead گفت:

    نکات خیلی خوبی گفت
    خیلی مهمه که در کنار سرگرم شدن آدم چیزای جدید هم یاد بگیره و باعث شه آدم به فکر فرو بره مثل بازیای کن لوین افسانه :inlove:

  • Sir Sonic گفت:

    یادمه وقتی زلدا عرضه شد، خیلی از منتقدها از حسی میگفتن که خیلی وقته تو بازی های معاصر ندیده اند
    که به نظرم با حرف ایشون خیلی نزدیکی داره
    زلدا واقعاً بازی ای بود که روح داشت…بهت المان ها رو دیکته نمی کرد، بهت یاد می داد
    الان همه فکر می کنن بازی روح دار یعنی این که داستان خفنی داشته باشه
    خب این جوری که مشکلی نیست…این همه بازی با داستان خفن و احساسی داریم…کتاب داستان که نمی نویسیم، داریم بازی میسازیم…همه ی اجزای بازی باید روح داشته باشه…موسیقی اش باید روح داشته باشه
    گیم پلی اش باید روح داشته باشه
    گرافیک و استایل هنری اش باید روح داشته باشه…همه بازی ها شدن شبیه هم، یه سری المان های اکشن ادونچر سوّم شخص رو تو گرافیک ریلستیک به پلیر دیکته میکنن
    د لست آ آس روح داشت! با اون موسیقی شاهکار، گیم پلی استرس آمیز، داستان محشر
    زلدا روح داشت، طبیعت بکر، آرامش بخش ترین موسیقی ها، و یکی از عجیب ترین و ساده ترین گیم پلی ها
    دارک سولز روح داشت، که با راه رفتن تو محیط هاش میتونستی یه تاریخ رو بفهمی
    آندرتیل روح داشت، که نگم چرا بهتره! همه چیز این بازی فراتر از یک محصول سرگرمیه

صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدئویی از دید سرج هسکوئت فاقد روح است - گیمفا