آهنگساز Cyberpunk 2077 از ویژگیهای موسیقی در این عنوان میگوید
این روزها تا دلتان بخواهد پیرامون موضوعات مختلف از Cyberpunk 2077 خبر منتشر شده است: گیمپلی، مراحل فرعی، ساخت بازی و غیره. در این میان، از یک موضوع بسیار مهم کمتر صحبت شده است و آن هم چیزی نیست جز موسیقی. در جدیدترین مصاحبه سازندگان این عنوان، ما شاهد توضیحات مفصلی پیرامون عنصر نامبرده هستیم.
موسیقی یکی از بهترین مواردی بود که بازی The Witcher 3 در خود داشت. حال به لطف تکنولوژی و زمانی که وقایع بازی Cyberpunk 2077 در آن جریان دارد، ما میتوانیم شاهد قطعههایی متنوعتر هم باشیم. مارسین پرزیبیلوویچ (Marcin Przybyłowicz) به عنوان آهنگساز این عنوان اخیرا در صحبتهای خود با گیم پروفشنالز (Gamer Professionals) پیرامون این موضوع گفته است:
راهکار ما همانطور که گفتم متفاوت است زیرا جهان بازی متفاوت است. یک دنیای کاملا متفاوت. هدف این است که موسیقی تفاوت چندانی با The Witcher نداشته باشد اما من فکر میکنم با دنیای Cyberpunk این عنصر بازتر باشد. واضح است این بازی در سال ۲۰۷۷ جریان دارد و به واسطه این مهم ما از برق و تکنولوژی برخوردار بوده که به همین خاطر هم دستگاههای پخش موسیقی متنوعی را داریم. به عنوان مثال پخشکنندههای شخصی موسیقی، سیستم P.A در کلوپها، ضبط، هرچیزی، هیچکدام از آنها در The Witcher نبود. پس این مسئله بدین معنی خواهد بود که ما موسیقیهای بسیار بسیار بیشتری در مقایسه با The Witcher، در محیط خواهیم داشت که به شکلی طبیعی، به دنیای Cyberpunk 2077 و روایت داستان آن متصل میشوند. در The Witcher به خاطر قرن وسطایی ساختگی خود بسیار محدود بودیم.
تکنولوژی، امکانات و انتخابهای بیشتر، طبیعتا مسئولیت و تنوع کاری بالاتری را میطلبد؛ مسئلهای که در مقایسه با The Witcher به خاطر بازه زمانی داستان آن، زمین تا آسمان فرق میکند. پرزیبیلوویچ ادامه میدهد:
در زمینه منبع موسیقی شما میتوانید یک گروه متشکل از شاعر و نوازندهها داشته باشید تا مثلا در Novigrad موسیقی گیرایی بنوازند اما بیشتر از این نیست. بیشتر از این هم نمیتوان رفت چون با دنیای بازی مطابقت نخواهد داشت. اینطوری باور پذیر نخواهد بود و مردم آن را به عنوان پیشزمینه داستان Geralt قبول نمیکنند. با Cyberpunk همه چیز به کلی متفاوت است و این مهم به ما اجازه میدهد تا در سراسر دنیای این بازی، قطعههای مخلتفی را به عنوان بخش صوتی قرار دهیم. این تغییر بسیار بزرگی برای ما است. این موضوع در بحث وسعت کار ما هم تاثیر بسزایی دارد و ما باید بسیار بیشتر از چیزی که با The Witcher ارائه کردیم نشان دهیم.
هرچند خبری از ساز و آوازهای The Witcher 3 در Cyberpunk 2077 نخواهد بود اما در یک موضوع این دوبازی قرار است که مشترک باشند و آن هم زمان، سبک و پخش موسیقی در کنار طبیعی جلوه کردن آن است. پرزیبیلوویچ در رابطه با این مسئله میگوید:
سیستم طوری طراحی شده است که برای هر لحظهای، گزینهای پیش روی خود داشته باشد. به عنوان مثال اگر بازیباز بخواهد دیوانه شود موسیقی هم او را همراهی خواهد کرد و فضا را برای موقعیت به وجود آمده تقویت خواهد کرد.
سازندگان سری بازی Grand Theft Auto همیشه مجوز یک سری قطعه را برای پخش در عناوین خود دریافت میکنند. آیا The Witcher 3 هم چنین روشی را در پیش خواهد گرفت؟
این موضوع مربوط به بحثی میشود که من در آن راحت نیستم صجبت کنم. از الان به مدت شش ماه دیگر شاید درباره آن صحبت کنیم (خنده).
Cyberpunk 2077 در حال حاضر تاریخ عرضه مشخصی ندارد ولی قرار است برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان، در کنار رایانههای شخصی عرضه شود و سازندگان قصد دارند برای محقق شدن این مسئله، تمام تلاش خود را بکنند. برای آشنایی بیشتر با فضا و گیمپلی این بازی، پیشنهاد میکنیم مقاله “قدرت نمایی به سبک CD Project | نگاهی به گیم پلی بازی Cyberpunk 2077” به قلم سعید آقابابایی را مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
موسیقی ویچر ۳ مثل همه بخش های بازی شاهکار بود…چه لذتی داشت سواری با روچ توی اسکالگا یا کائر مورهن به همراه موسیقی وصف نشدنی:inlove:
سایبرپانک هم قطعا موسیقی های فوق العاده ای خواهد داشت :yes:
خسته نباشید آقای سعادتمند
دیگه چی از این بهتر برای صداگذاری که موسیقی ها با همون کیفیت ویچر ۳ باشه در یک بازه ی وسیعتر
با آرزوی موفقیت
شما فقط اهنگ تریلر رو گوش بدید اسمشم اسپویله معلومه ک بقیشم عالی میشه ولی خوب این بیشتر اهنگاش اکشن. میزنه ویچر بعضی اهنگاش واقعا احساساتی میکرد ادمو. مخصوصا توی غروب های نویگراد و توزان هنوزم موندم اصلا چجوری همچین اتمسفریو ساخت این کمپانی
:yes: :yes: :yes: :yes:
منتظرشم
خیلی عالی باید کار بشه بخش موزیک بازی مثلا اول بازی که اسم cyberpunk 2077 رو نشون میده بعد مرحله اول خیلی باید باحال شه یا موزیک تو منو(اگه منویی داشته باشه)خلاصه که CDRP کار رو واسه خودش سخت کرده با بازیه قبلی که ساخته :inlove: :inlove: :inlove: tnx
میگم مگه ۲۰۲۰ نمیخواد بیاد این بازی؟
این سازنده هاش میخوان تا ۲۰۲۰ هر روز یه خبر از بازی بدن بیرون؟! :reallypissed:
من به شخصه از ویچر ۳ خوشم نیومد ولی واقعا مناظر و موسیقی هایی که در حین اسب سواری یا راه رفتن کار شده بود عالیییی بودن