گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

یوبی‌سافت: شرکت ما جای مناسبی برای توسعه‌ی عناوین داستان محور نیست

اخبار بازی ها
یوبی‌سافت: شرکت ما جای مناسبی برای توسعه‌ی عناوین داستان محور نیست

شرکت یو‌بی سافت (Ubisoft) یکی از معدود ناشرانی است که می‌تواند سالانه عناوین متعددی را عرضه کند که اکثراً به موفقیت زیادی می‌رسند. اما با این‌حال، تعداد زیادی از توسعه دهندگان برتر یوبی‌سافت این شرکت را ترک می‌کنند. چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟

برای مثال، ما می‌دانیم که آقای پاتریس دسیلتس (Patrice Désilets)، خالق Assassin’s Creed و خانم جید ریموند (Jade Raymond) تهیه کننده‌ی این سری محبوب، شرکت یوبی‌سافت را ترک کرده‌اند. اگر یوبی‌سافت عناوین موفق بسیاری را در اختیار دارد، پس چرا این توسعه دهندگان از این شرکت جدا شده‌اند؟

در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Game Informer، آقای سرج هسکوئت (Serge Hascoet) مدیر نوآوری ارشد شرکت یوبی‌سافت، اشاره کرد که در اکثر موارد، این موضوع به تفاوت‌های خلاقانه مربوط می‌شود؛ برای مثال، شاید کسی بخواهد برروی یک بازی داستان محور کار کند اما چنین عنوانی با بازی‌هایی که یو‌بی سافت می‌خواهد بسازد در تضاد است.

من می‌دانم که این موضوع همیشه به یوبی‌سافت مربوط نمی‌شود. ممکن است به خاطر یک شرایط ویژه در نقطه‌ای خاص از زندگی شخص باشد. آن‌ها می‌خواهند جای دیگری بروند یا آن حس اشتیاق سابق را ندارند یا این‌که می‌خواهند خود را به شکل متفاوتی نشان دهند. برای مثال، پاتریس دوست داشت تا خارج از یوبی‌سافت کار جدیدی را انجام دهد و همچنین آزادی بیشتری می‌خواست؛ این موضوع اشکالی نداشت.

فکر می‌کنم یو‌بی‌سافت به مدیر‌های نوآوری آزادی زیادی را ارائه می‌دهد اما زمان مشخصی را نیز برای اتمام کار داریم. ما قالب جهان‌باز را در اخیتار داریم؛ اما بیشتر سیستمیک است تا داستانی. بعضی وقت‌ها اگر کسی بخواهد یک بازی داستان محور بسازد، انجام این کار در یوبی‌سافت آسان نیست. ما آزادی و فرصت‌های بسیاری را ارائه می‌دهیم؛ اما درون یک قالب مشخص.

در برخی موارد دیگر، مشکل می‌تواند مربوط به فلسفه باشد. من تمام دلایل جدا شدن دین (Dean) را توضیح نمی‌دهم. اما اگر بخواهید، می‌توانم تمام پیام‌هایی که پیش از ترک شرکت برایم فرستاده‌اند را نشانتان دهم؛ آن‌ها عاشق یوبی‌سافت بودند.

البته وی در ادامه اضافه کرد با وجود تمام چالش‌هایی که کار با ناشری مانند یوبی‌سافت به همراه دارد، اکثر مدیر‌های نوآوری استودیو‌ها از کار خود بشدت راضی هستند.

ما ۴۵ مدیر نوآوری در استودیو داریم. شما می‌توانید از خودشان بپرسید؛ آن‌ها بشدت خوشحال هستند؛ حتی اگر کارشان سخت باشد.

توضیات بالا نشان می‌دهند که اگر به عناوین داستان محور – مانند بازی‌هایی که سونی منتشر می‌کند – علاقه دارید، آن‌ها را در لیست عناوین یوبی‌سافت پیدا نخواهید کرد.

12345678910(15 رای, میانگین آرا 3٫40 از 10 )
Loading...
برچسب ها،
نظرات

  1. mohamad 47 گفت:

    پس یعنی نمیخوایین اساسین یا اسپلینتر سل جدید رو بسازین.این چیزی که الان میگین با اون خبر قبلی تضاد داره که؟
    یا نه میسازین ولی مثلا پرنسس نقش افرینی جهان باز میخوایین بسازین مثلا!

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 56Thumb up 2Thumb down
    • postman گفت:

      نه . شما یه نگاه به بازی مثل اساسینز کرید بنداز . داستان فقط یه بخش از بازی رو تشکیل میده . نه اینکه بهش کم پرداخته بشه . ولی اون تمرکز و تاکیدی که بتزدا و فرست پارتی های سونی روی داستان دارن اصلا ندارن . به قول خودش سیستمیکه . نه صرفا داستانی . از این جهت منظورش بود و گرنه شک نکن اساسینز کرید همیشه بخش داستانی خواهد داشت

      نظر محبوب به انتخاب کاربران 50Thumb up 2Thumb down
      • mohamad 47 گفت:

        ببین اساسینی که من میشناختم یا پرنس او پرسیا و اسپلینتر سل همه بر پایه داستانی قوی و کار شده ساخته شده بودن و گیم پلی زیباشون چاشنی اون داستان.
        اگر به عنوان مثال میخواد پرنس بسازه،چیزی دوست دارم بسازه،هر چی بیشتر شبیه بودن به اون نسخه های قدیمیه!من نقش افرینی و جهان باز نمیخوام.همون هسته دوست دارم حفظ بشه مثله کاری که کاپکام داره با dmc ۵ میکنه.اون بازی کاملا یه بازی متکی به هستشه و اضافات الکی و به دور از ریشه ها نداره.

        30Thumb up 3Thumb down
    • STAR1 گفت:

      چرا میخوان بسازن، فقط گفته جای مناسبی نیست، البته مشکل اینه که یوبی سافت تو ساخت عنواین آنلاین و چند نفره هم کوتاهی میکنه و سری اساسین و فارکرای بخش چند نفره جذابی ندارن متاسفانه و تعداد عنواین چند نفرشون هم خیلی کمه.

      8Thumb up 4Thumb down
  2. mohamadrza گفت:

    حرف خیلی بی شرمانه ای بود انگار بخش داستانی
    تازه اومده تو صنعت گیم همون بهتر که نسازی

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 62Thumb up 4Thumb down
  3. General RAAM گفت:

    دیگه دوره داستان محور و افلاین به سر رسیده و به جز یکى دوتا شرکت زدن تو کار آنلاین و این خبر خوبى براى جامعه گیمرهاست Yesبازى ساز ها همون چیزى رو میسازن که گیمرا میخوان الان ۹۹ درصد گیمرا انلاین میزنن اون یک درصد هم به خاطر این مخالفن که دیگه نمیتونن هکى بازى کنن منتظر یه عنوان بتل رویال خفن از یوبیسافت کبیر هستم In Love

    5Thumb up 136Thumb down
  4. حالا که حرف از پاتریس دسیلتس و خروجش پیش اومد، یاد یه نکته‌ای افتادم که فکر کنم جالبه دوستان هم در حریان باشن
    آقای پاتریس دسیلتس توی مصاحبه با یکی از وب‌ سایت های ایرانی، گفته بود که توی یوبی سافت مجبور بود دروغ هایی بگه که دوست نداره، یکی از دلایل ترکش هم همین موضوع بود

    31Thumb up 3Thumb down
  5. PlayDead گفت:

    “توضیحات بالا نشان می‌دهند که اگر به عناوین داستان محور – مانند بازی‌هایی که سونی منتشر می‌کند – علاقه دارید، آن‌ها را در لیست عناوین یوبی‌سافت پیدا نخواهید کرد.”
    اگه بخواد هم نمیتونه مثل انحصاری های سونی بده(نه که نخواد , نمیتونه) یوبی سافت که هیچ بزرگ تر از اونم نمیتونه…من پلتفرم پرست نیستم یعنی از سنم گذشته این چیزا ولی چه بخواید چه نخواید این نسل رو سونی و تا حدودی بتسدا سرپا نگه داشتند(راکستار و سی دی رد عالین ولی عناوین کمی میدن) بقیه داشتند میچاپیدن این وسط

    39Thumb up 19Thumb down
    • mohamad 47 گفت:

      واقعا کمتر شرکتی مثله ناتی داگ پیدا میشن که دارن با جرعت بازی خطی میسازن و گیمرهای دوست دار بازی های داستان محور رو امیدوار نگه داشتن.شرکت یوبی سافت میتونه بسازه ولی همون طور که تو این خبر گفتن یه جورایی جرعت همچین ریسکی رو ندارن که یه بازی خطی مثله انچارتد بسازن که فروش خوبی بتونه بکنه.

      22Thumb up 2Thumb down
  6. postman گفت:

    چقدر تلخ . این شرکت میتونه کولاک کنه با ورود به ساخت بازی های داستان محور . امیدوارم یه روز ایو گیلمو نظرش عوض بشه

    27Thumb up 1Thumb down
  7. fbjg گفت:

    الان خود یوبی فهمید چی گفته ؟
    یه نگاه به کارنامه خودش بندازه میفهمه این عناوین داستان محور بودن که باعث محبوبیتش شدند . بعد اونوقت میاد چی میگه Neutral Neutral

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 45Thumb up 0Thumb down
  8. kiya_rb گفت:

    “ما آزادی و فرصت های زیادی را ارائه می دهیم اما در یک قالب مشخص ”
    مفهوم آزادیو زیر سوال برد کلا
    فک کنم هرکیَم اعتراض کنه میگن حداقل امنیت دارید

    27Thumb up 2Thumb down
  9. behnam_HZ گفت:

    و دقیقا به همین خاطر هستش که لااقل من توی چندسال اخیر دیگه نتونستم با تمام وجودم در بازی های یوبی غرق بشم در حالی که آدم تک به تک سکانس های نسخه های مثلا شاهزاده پارسی قدیمی یا اسپلینتر سل و اساسین های قدیمی تر رو به یاد دارم(بعضی هاشون قریب به ۱۷ سال از انتشارشون میگذره و به اقتضای سنم همشون رو یادمه) اما حتی یک سکانس احساسی شاهکار که توی ذهن حک بشه از اوریجینز یا بلک فلگ و یونیتی و دیویژن و بلک لیست و رینبو توی ذهنم تداعی نمیشه(با اینکه به شدت عناوین سرگرم کننده ای بودند و خودم ده ها ساعت وقت صرفشون کردم).یوبی با ساختن اودیسه ها و اوریجینز ها بازی های خوش ساختی داره میسازه اما خیلی وقته که دیگه خاطره سازی بلد نیست…

    30Thumb up 3Thumb down
    • PARSARAD777 گفت:

      همین اودیسی هم با وجود موفقیت های زیادش باز از نظر داستان درسته که نقصی بهش وارد نیست ولی از طرف دیگر داستانی خارق العاده و خیلی سطح بالا رو روایت نمیکنه… این مورد در نقد گیمفا هم آورده شده بود.. درسته که هنوز تا انتشار رسمی مونده ولی از نقد ها میشه متوجه این موارد شد

      19Thumb up 2Thumb down
  10. Ali.Sony گفت:

    یعنى یوبیسافت بعد از سال ها یه شاهکار مثل اودیسى منتشر کرد ، آدمو کمى به آیندش امیدوار کرد ، الان داره هى زور میزنه که نه آقا بیخودى امیدوار نشو من آدم بشو نیستم Neutral پست قبلى اساسین کرید آنلاین ، این هم از این Neutral
    البته من که نگاه میکنم فرنچایز هاى داستانى خوبى مثل اساسینز کرید ، فارکراى ، اسپلینترسل و … داره ولى انگار بدبخت سازنده هاى این بازى ها هم براى یه نسخه یه عالمه زحمت و مشکل فقط براى راضى کردن یوبى سافت میکشند Big Frown
    این سیاست یوبیسافت اصلا خوب نیست و همین هم باعث میشه که از هر ده بازى ، فوقش یکى خوب از آب دربیاد No

    13Thumb up 9Thumb down
  11. legendboy گفت:

    خب مقصد بعدی بتل رویال مشخص شد !
    بهتره بگی عناوین داستان محور اونجور که به دلمون بچسبه پول ساز نیست !

    22Thumb up 1Thumb down
  12. Smoking Alien گفت:

    عه؟خب پس ببخشید خدافظ

    16Thumb up 1Thumb down
  13. Never Ever Cry گفت:

    یوبی‌سافت: شرکت ما جای مناسبی برای توسعه‌ی عناوین داستان محور نیست
    موافقم

    15Thumb up 1Thumb down
  14. younes -pc gamer گفت:

    پس خودشونم قبول دارن دیگه به جز یه مشت چرت و پرت نمیتونن بسازن خداروشکر

    10Thumb up 8Thumb down
  15. younes -pc gamer گفت:

    خودشونم نمیدونن چی توی اساسینای بعدی بکنن به خاطر همینه که میخوان نقش افرینی بکنن چون تنبلن و میدونن خیلیا با شنیدن اسم اساسین دیوونه میشن میرن میخرن با خودشون میگن اینا که هر چرت و پرتی بسازیم با سر میخرن دیگه چرا زحمت بکشیم ای لعنت بر اون کسی که این بلا رو بر سر بازی های یوبیسافت اورد

    10Thumb up 10Thumb down
  16. Click گفت:

    “یوبی‌سافت: شرکت ما جای مناسبی برای توسعه‌ی عناوین داستان محور نیست”
    .
    الان این یعنی چیییییییییییییی؟؟ Question
    .
    عنواین داستان محور مثل ac اسپلینتر سل و فارکرای و شاهزاده ایرانی یوبیسافت رو معروف کرد من که شکه شدم Shock

    14Thumb up 1Thumb down
  17. Cell گفت:

    خیلی وقته بود یا نبود Ubisoft مهم نیست
    بودن یا نبودن Yes
    این نسل و نسل بعد به کار خودش ادامه میده با شما یا بدون شما صنعت یعنی همین Yes

    9Thumb up 10Thumb down
  18. Former Mr20)NooB Lv.0) گفت:

    وقتی امثال کوری می و جفری یولهام (نویسندگان اسسین یک، دو، برادرهود، رولیشن، ۳، ۴بلک فلگ، پرنس ایرانی ۲ جنگجوی درون، پرنس ایرانی ۳ دو سریر و شهزاده ایرانی ۴، بتمن آرخام اوریجینز و…) از یوبیسافت برن همین اتفاق میفته، حداقل باز جای شکرش باقیه فارکرای۵ و اودیسه یه داستان درست و درمون دارن.

    7Thumb up 1Thumb down
  19. MrHill93 گفت:

    هه اینم از یوبی تون تو زرد از آب در اومد
    مطمعنم اون نمرات بالای ادسی هم به خاطر ی سری مسایل سیاسی مثل ده دقیقه اول بازی گرفته
    شاید بگید ده دقیقه س ولی تو همون ده دقیقه اومدن ملت پرشین و به سخره گرفتن ینی کوروش کبیر و نشون دادن که از لعونیداس شکست میخوره و میمیره
    صداگذاری شخصیت اصلی بازی ینی الکسیوس ی جوریه که انگار ی NPC داره حرف میزنه
    نصف دیگه امتیازاتش هم به خاطر یونان و گرافیک بازی هست در کل چیز خاص و جدیدی برا ارایه دادن نداره
    داستانش هم مطمعنا کلیشه ایی هست
    اول باید ی سری cult بکشی کم کم برسی به گنده هاشون اونارم بکشی تا داستان تموم بشه مثل خیلی بازیای دیگه باگی سافت مثل فارکرای ۵ که اول بچه های فادر و میکشی بعد میری که خودش و بکشی و اون پایان رخ میده
    قبل ترش هم گوست ریکان وایلد لند همینطوری بود ی سری افراد خورده پا تو مواد مخدر و میکشی تا برسی به گنده هاش بعدشم میرسی به سر دسته شون اونم میکشی تموم میشه
    ادسی هم از این قاعده مستثنی نیست

    11Thumb up 4Thumb down
  20. مازیار گفت:

    یوبیسافت فقط به فکر منافع خودشه و به فکر گیمرا نیست

    12Thumb up 2Thumb down
  21. Behnam11 گفت:

    یوبیسافت واقعا نابود شدست دیگه، از oddessey میشه فهمید دارن به کجا میرن البته نمیگم بازی ضعیفیه ولی موقع تجربه کردنش اصلا حس اینکه داری اساسین بازی میکنی نداره…

    16Thumb up 4Thumb down
  22. Senatorbigy گفت:

    خوب قاعدتا نسبت به عظمت یوبیسافت این تعداد کمه Yes امیدوارم که تو نسخه های بعدی AC و splinter cell و پرینس آف پرشیا شاهد داستان های قوی باشیم و صد البته مولتی پلیر قوی In Love In Love tnx

    1Thumb up 5Thumb down
  23. PC Gamer 007 گفت:

    حالا چندتا عنوان rpg زده فکر کرده خیلی شاخ شده ، برو بازی بساز هچل هفت دوره تو گذشته یوبی جون ، درسته که من پی سی گیمر هستم اما یه کنسول پی اس فور هم گرفتم فقط بخاطر بازی های داستانیش ، عزیزم یوبی جان بازی هایی که داستان محور نیستن مفت نمی ارزن ، حالا برو rpg بساز خخخ ، خدایی من موندم rpg چی توش دیدی رفتی اساسین رو کردی rpg خخخ ( یوبیسافت قدیم = عشق ، یوبیسافت جدید = تنفر )

    12Thumb up 0Thumb down
  24. cloner12345 گفت:

    وقتی حرف از داستان میشه یاده مافیا میافتم …
    مافیا ۲ تنها عنوانی بود که قفط یک گیمر بزرگسال میتوانست آن را درک کند.

    1Thumb up 0Thumb down
  25. farhad357 گفت:

    برای اینکه یوبیسافت اصلا بلد نیست داستان گیرا و درست و حسابی و غافلگیر کننده بسازه و خودشون هم اینو فهمیدن . داستان بازیهاش از اول معلومه اخرش چی میشه . یا نجات دادن هست . یا انتقام گرفتن هست و امثال اینها . نوشتن داستان کار هرکسی نیست و راحت هم نیست . باید وقت گذاشت . مطالعه کرد تحقیق کرد . من فارکرای ۴ و ۵ رو نصفه کاره ول کردم . اساسین رو هم فقط یک و دو رو بازی کردم . سر فارکرای دیدم هر کاری میتونسته بکنه تو همون نسخه ۳ کرده .

    1Thumb up 2Thumb down
عضویت در سایت

ثبت نام برای این سایت

A password will be e-mailed to you.

دریافت رمز جدید

لطفا نام‌کاربری یا نشانی رایانامه خودتان را وارد کنید. برای ساخت یک گذرواژه تازه با رایانامه، شما یک پیوند دریافت خواهید کرد.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت