این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

سلام خدمت گیمفایی های عزیز و گل. امیدوارم در وهله اول تنتون سلامت باشه و در وهله دوم جیبتون پر پول( ترجیحا دلار!!!). تو این روزا که تقرییا همه ی گیمرا و منتقدای خارجی و وطنی منتظر Red dead redemption 2 هستن و گیمرای وطنی با حل معادلات چند مجهولی، دارن تلاش میکنن به هر ضرب و زوری شده پول این شاهکارو جور کنن، پیش خودم گفتم مقاله ای بنویسم مفصل و کامل درباره یک شاهکار دیگه، فرانچایز uncharted, البته خب این مقاله نه نقد، نه تحلیل، بلکه تو این مقاله اگه خدا بخواد، به طور کامل، مفصل و پر و پیمون به اینده این سری یه نگاهی می اندازیم و احتمالا و سناریوهای احتمالیو با هم بررسی میکنیم.

هشدار اسپویل: درسته که مدت نسبتا زیادی از عرضه ی دو عنوان uncharted 4 و uncharted lost legacy می گذره اما با این وجود اگر در بین شما کسایی هستن که هنوز نتونستن این بازیای فوق العاده رو تجربه کنن و میخوان به زودی این بازیارو انجام بدن، بهنره همین الان از خوندن مقاله دست نگه دارین و وقتی این بازیارو بازی کردین بیاین این مقاله رو بخونین، چون کل بخش داستانی انچارتد تو این مقاله گفته میشه. دیگه خود دانید!!!

بعد پایان نسخه چهارم، به نظر می رسید که احتمال بسیار زیاد، نیتن محبوب و دوست داشتنی، اون غلاف چرمی کلت کمریشو بیاویزه و با همسر گرامی(النا خانم) به دور از هرگونه شکار گنج و گلوله و انفجار به خوبی خوشی زندگی کنه(الان ممکنه بگین خب چرا احتمال زیاد؟؟ اخر بازی نشون داد همین کارو کرد!!! جواب این سوالتونو در ادامه مقاله می گیرین. اگه دوست داشتین، با من همراه باشید تا هم نگاهی بندازیم به اینده این سری، هم لحظات خاطره انگیز نسخه چهارمو با هم مرور کنین) طرفدارا شروع کردن به نظر دادن و پیش بینی راجع به نسخه بعدی، اگه حال و.پ حوصله داشتین و وقتتون خالی بود، با من و گیمفا همراه باشید تا کل حالتا و احتمالات این فرانچایز فوق العاده رو باهم بررسی کنیم

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

Uncharted فرانچایزی کم نظیر و فوق العاده توی نسل هفت و هشت. این سری کم نظیرترین ماجراجویی هارو برای بازییازان به ارمغان اورده.

بازنشتگی انچارتد؟؟ چرا عاقل کند کاری که باز اید؟

خب قبل از اینکه رسمی و جدی مقاله رو شروع کنیم بد نیست یه توضیحات کلی هم درمورد این نظریه ی به اصطلاح بازنشستگی و اتمام سری انچارتد بدم که تعداد کمی به این قضیه اعتقاد دارن. جواب این سوال این است که چرا؟؟؟ واقعا چرا؟؟؟ چرا باید سونی همچین تصمیمی بگیره؟، تو رو جون نیتن دریک یکم از سلولای خاکستریتون استفاده کنین(خطاب به گروهی که اعتقاد دارن این فرانچایز دیگه تموم شده میگم. اکثرا هم خارجی بودن این گروه تا داخلی) چرا سونی تصمیم بگیره پرچمدار عناوین انحصاریشو باز نشسته کنه؟؟ اونم فقط بعد از گذشت یک دهه؟؟ درسته که سونی ثابت کرده با انحصاریاهای متعدد تو سبکای مختلف طرفدارارو راضی نگه میداره( از infamous و horizon و little big planet و last of us و spiderman و bloodborme گرفته تا … یا ابالفضل، چقدر زیادن لامصبا!! داشتم میگفتم تا god of war) اما بعضی فرانچایزها تبدیل به برند شدن و ارزششون خیلی خیلی بالارفته. تا حدی که شاید وقتی اسم پلی استیشنو بشنویم ناخوداگاه last of us و god of war هم به ذهنمون میاد. Uncharted تو نسل هفت و هشت پرچمدار عناوین انحصاری سونی بود. تو نسل هشت با سه گانه drake’s fortune, among thieves و drake deception. سه گانه ای که همه متای بالای ۸۷ گرفتنو و جوایزو درو کردن از دم. شاخشون هم انچارتد دو بود که هم متاش ۹۶ شد، هم بهترین بازی سال شد، هم اینکه خروار خروار بهترین باری سال از این سایت و سایت گرفت. تو نسل هشتم uncharted 4 پرچمو گرفت تو دستش و علاوه بر کسب متای ۹۴، ده میلیون نسخه هم فروخت( پرفروش ترین بازی انحصاری ps4 در نسل هشت تا الان). اونوقت با وجود این همه موفقیتا و افتخارافرینی، چرا باید سونی همچین کاری بکنه؟ روند بازی تکراری شده؟؟ نویسندگان سناریوی مناسب برای نسخه های بعد ندارن؟؟ فروش بازی ناامید کننده بوده؟؟ حتی یک دلیل هم وجود نداره. از موهای سفید ویکتور سالیوان خجالت بکشین.

خب یکم اعصابم خورد شد اجازه بدین به صرف یه شربت، به ادامه مقاله بپردازیم. از همان اولین لحظات uncharted 4, مشخص شد دیگر از ان نیتن دریکی که برای یافتن گنجینه های باستانی و مناطق گمشده، یا کشف راز و رمز های تاریخی دست به انواع و اقسام ماجراجویی ها میزد خبری نیست، در عوض کله ی نیتن به سنگ خورده، با النا خانم سر و سامان گرفته و مثل یه پسر خوب و سر به زیر، از راه غواصی توی یه شرکت خصوص پول درمیاره. تو همین موقع مشخص میشه برادر نیتن، یعنی سم که همه فکر می کردن مرده زندس و سالم و قبراق میاد در اتاق نیتن رو میزنه و ازش کمک میخواد، حالا جریان جیه؟ جریان اینه سم دریک توی زندون با یه قاچاقچی گردن کلفت هم سلولی میشه و بعد گذروندن مدت زیادی با هم، سم علایق و ارزوهاشو به طرف میگه، اون قاچاقچی هم ترتیب فرار خودش و سم رو میده به امید اینکه بتونه به گنج افسانه ای Henry avery دست پیدا کنه. نیتن هم که هنوز ته ته دلش علاقه به ماجرجویی و شکار گنج داره، هم برای کمک به برادرش هم برای پیدا کردن بزرگترین گنجینه دزدان دریایی تو طول تاریخ، یه ماجراجویی تازه رو شروع می کنه. اولین کاریم که می کنه اینه یه پیام تو تلگرام میفرسته برای ویکتور خان(ویکتور سالیوانو میگم، درجریان هستین که؟) و میگه بدو بیا که دستم به دامنت به کمکت احتیاج دارم. البته خوب تا ویکتور بیاد پیامو سین کنه یه مدت طول میکشه و دو سه تا مرحله بعد به نیتن و برادرش سم ملحق میشه. بعدشم کلی اتفاقات مختلف که خودتون بهتر از من میدونین. از دروغ گفتن نیتن به النا خانم گرفته تا رو شدن دست سم(که تمام مدت داشته بلف میزده)، تا کتک خوردن نیتن و سم(بیشتر نیتن)، به دست nadine تا مبارزه نیت با ریف…

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

احتمال کمی وجود دارد که برادران دریک را دوباره در کنار یکدیگر ببینیم. حداقل به عنوان شخصیت های اصلی و قابل بازی.

حالا چرا رفتم سراغ داستان uncharted 4؟، به دو دلیل، اول اینکه یه مروری کنیم با همدیگه داستان این شاهکارو و یادی از خاطرات بازی داشته باشیم، و.دوم هم اینکه قسمت پایانی بازی خیلی در اینده این سری تاثیر گذاشت. حالا جلوتر بیش تر صحبت می کنم در این باره، بگذریم… بریم سراغ پایان بازی uncharted 4, خب تقریبا از اونجایی که نیتن فهمید که ای دل غافل، برادرم دروغ بهم دروغ گفته و اون قضیه قاچاقچی و فرار و… همه کشک، دیگه علاقه ای به پیداکردن گنج نشون نمی داد و تو مراحل اخر بازی هم، کلا فقط میخواست بردارشو و نجات بده. همین، اخر بازی هم همونطور که دیدین کلا دیگه کلتشو بوسید و گذاشت کنار و رفت سر خونه زندگیش و با سکه هایی که سم یواشکی گذاشته بود تو جیبشون، کلا زندگیشون از این رو به اون رو شد و اون شرکت غواصی که نیتن توش کار میکرد و خریدن و حتی از یارانه هم انصراف داد(میگن که نیتن نقد سه تا پراید هم خرید، یکی برای خودش، یکی برای عیال، یکی هم بزای ویکتور جون)اما از اونجایی که این سری قطعا ادامه داره، جریان نسخه های بعدی جی میشه؟ اگه نیتن دریک شخصیت اصلی نباشه پس کی شخصیت اصلیه؟ داستان در مورد چیه؟ و هزارتا سوال دیگه که ممکنه به ذهنتون رسیده باشه. چندتا تئوری و نظریه مختلف وجود داره که در ادامه تک به تک بررسیشون می کنیم. البته همینجا میگم این چیزایی که ادامه میخونین همه تئوری و فرضیه هستن ودلیل نمیشه ناتی داگ حتما یکی از این گزینه های پیش رو رو انتخاب کنه برای ادامه ی این سری(با شانسی که من دارم و اول مقاله گفتم قطعا سری uncharted بازنشسته نمیشه و ادامه داره، فردا سونی اعلام می کنه سری انچارتد پروندش بسته میشه برا همیشه!!!)

بازگشت نیتن؟!، بعید اما امکان پذیر

بخش قابل توجهی از موفقیت بازی uncharted, با شخصیت نیتن دریک گره خورده. فردی باحال، خوش تیپ، با جنبه و البته کله خراب که سرش برای ماجراجویی درد می کنه و اگه کاری رو شروع کنه تا تهش میره. همین ویژگی ها نیتن رو به شخصیتی دوست داشتنی و فوق العاده تبدیل کرده که طرفدارانش،از تک تک جملاتش خاطره دارن. پایان قسمت چهارم انچارتد دیدیم که نیتن کلا ماجراجویی و کنار گذاشت و رفت سر زندگیش. و از اونجایی که توی فیلما و بازیا، اکثرا شخصیت اصلی یا قهرمان، فقط یه بار از بازنشستگی در میاد و میره سراغ کارای سابق، بسیار بعید به نظر می رسه حداقل به این زودیا شاهد یه انچارتد با همراهی نیتن باشیم( توی نسخه ی چهارم به نوعی نیتن از بازنشستگی دراومد و بعد از سالها سراغ ماجراجویی رفت.) بنابراین بهتره الکی امید به خودمون ندیم و بپذیریم نیتن بنده خدا داره زندگیشو میکنه و سرش به کار خودشه. البته این احتمال به صورت کلی رد نمی شه، چون انچارتد خونه ی نیتن دریک محسوب میشه و طرفدارا و منتقدا، تشنه یه ماجراجویی بزرگ دیگه با او هستن. شاید نیتن دریک برای اخرین ماجراجویی برگرده، و ممکن هم هست هیچوقت این اتفاق نیفته. البته یه نکته هم اینجا بگم. یکی از دلایلی که بعصی از طرفدارا اعتقاد دارن ماحراهای نیتن دریک برای همیشه تموم شده، این بود که قسمت اخر بازی که داستان دوازده سیزده سال جلو رفت، شاهد یه نیتن دریک معمولی بودیم که تمامی اتفاتو پشت سر گذاشته و به نظر می رسه کاری با گذشته نداره. اما اتفاقا یه نکته جالب وجود داره. نویسندگان(سلامی عرض کنم خدمت نیل دراکمن) هیچگونه اطلاعاتی به بازیبازان درمورد این مدت نمیدن. بلکه فقط اخر اتفاقاتو نشون میدن. کسی چه میدونه، خدارو چه دیدین، شاید تو همین ده دوازده سال، نیتن ماجراجویی های دیگه ای هم داشته و بعد کلا شکار گنج رو گذاشته کنار. شاید مهم ترین دلیلی که قسمت اخر بازی ده دوازده سال بعد رو نشون میده این باشه که ناتی داگ میخواسته یه پنجره ی کوچکی در اینده برای نیتن باز بزاره که اگه قرار شد، به راحتی بتونه یه ماجراجویی بزرگ دیگه برای نیتن درست کنه و تناقض داستانی هم نداشته باشه. اما با همه ی این حرفا، احتمال زیاد حداقل در نسخه بعدی به نظر می رسه نیتن به عنوان شخصیت اصلی حاضر نباشه. البته امکان بالایی وحود داره که نیتن به عنوان یکی از شخصیتای داستان، یا حتی همراه حضور داشته باشه که جلوتر بیشتر توضیح میدم.

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

هنوز هم هواداران امیدوار هستند که نیتن کاملا بازنشسته نشده باشد و دوباره به سراغ یک ماجراجویی بی نظیر دیگه بره. هر چند منطقی نگاه کنیم احتمالش خیلی کمه.

سم دریک، ویکتور سالیوان… تفنگ ها اماده، سیگارها روشن!!!

بریم سراغ اولین تئوری اصلی برای بازی. قسمت اخر بازی دیدیم که سم دریک که مدت زیادی ازعمرشو تو زندون بود و فقط میتونست تو خیالاتش دنبال گنج بره و ماجراجویی کنه، بالاخره تونست با داداش گلش، نیتن، گنج henry avery رو پیدا کنه. البته تو قسمتای اخر، وقتی سالیوان ازش پرسید چه حسی داری؟ جواب داد فکر میکردم خیلی خوشحال باشم اما هنوز راضی نشدم و احساس پوچی می کنم. این نشون میده هنوز تازه شاهد شروع ماجراجویی های سم دریک بودیم و در ادامه خیلی بیشتر از او خواهیم شنید. بعدشم دیدیم که سم به ویکتور سالیوان ملحق شد برای همکاری های احتمالی اینده. همین اتفاق باعث شد شایعات مختلفی در مورد این دوتا شخصیت مهم شکل بگیره، ویکتور سالیوان از یه طرف که یار همیشگی نیتن دریک تو ماحراجویی ها و دردسرهاش بوده و همیشه به موقع به دادش رسیده و از نسخه ی اول، شخصیتی مهم محسوب میشه، از طرف دیگه هم سم که اولین حضورش تو نسخه چهار بود، شخصیتی اساسی محسوب می شد و به خصوص رابطه برادریش با نیتن، باعث شده هوادارا و طرفدار هم ببشتر ازش خوششون بیاد. پس ترکیب این دوتا شخصیت میتونه جذاب و دیدنی باشه. به خصوص اینکه اول بازی که این دوتا با هم اشنا میشدن، یه حس عدم اعتماد و غریبگی بینشون بود. اما اخر بازی و بعد از گذروندن کلی اتفاق، خیلی به هم نزدیک تر شده بودن. شوخ طبعی و باحال بودن سم در کنار میل و اشتیاق شدیدش به ماجراجویی و شکار گنج، یه جورایی مارو یاد نیتن می ندازه و شاید اگر سم شخصیت اصلی نسخه بعدی باشه، نبود نیتن کمتر به چشم بیاد(هر چند هیچکس نیتن دریک نمیشه). حضور سم توی نسخه lost legacy هم نشون داد ناتی داگ با سم دریک کلی کار داره و برنامه های مختلفی براش در نظر داره. به خصوص اینکه تو lost legacy, حتی با وجود حضور کوتاهش، خیلی نمک میریخت و بامزه بازی در میاورد. و این همون چیزی که uncharted بهش نیاز داره در نبود نیتن. ادمی شوخ طبع، و در عین حال کله خراب که اماده است هر ماجراجویی رو شروع کنه. کی از سم بهتر؟ برادر نیتن که هست، بامزه که هست، کلی هم اشتیاق داره برای گنج و ماجراجویی.ترکیب این دوتا شخصیت یه خوبی دیگه هم داره اونم اینکه این بار میتونیم شاهد مکان و محیط هایی متفاوت تر به دو نسخه قبل باشیم و همش بین سبزه ها و درختا چرخ نزنیم.

یه نکته هم لازمه این جا بگم. احتمال زیاد توی نسل هشت، سری uncharted دو شاخه بشه. یه بخش اصلی که خط داستانی اصلی سری محسوب میشه و یه بازی کامل و پر و پیمون. و یه بخش فرعی که یجورایی نسخه ی جانبی سری انچارتد حساب میشه. تقریبا شبیه همین نسل که uncharted 4 بازی اصلی و شماره دار سری بود و lost legacy, کاملا حالتی فرعی و در حاشیه داشت و کوتاه تر از بازی اصلی بود. این احتمال وجود داره که سونی تو نسل بعدی هم تصمیم بگیره همین کارو بکنه و خط داستانی انچارتد رو دو قسمت کنه(دلیل اینگه میگم سونی نه ناتی داگ اینه که حق ip انچارتد مال سونی و ممکنه انچارتد بدون ناتی داگ ساخته بشه)در هر صورت، ترکیب سم دریک و ویکتور سالیوان هم به عنوان خط اصلی، و هم به عنوان خط فرعی میتونه استفاده بشه. البته اگه قراره این دوتا بشن پرچمدار انچارتد، باید یه داستان محکم و قوی رو شاهد باشیم با یه ماجراجویی فوق العاده در کنارش. چون از الان تا قیامت هر نسخه که از انچارتد عرضه بشه و نیتن دریک شخصیت اصلیش نباشه، خواه ناخواه با نسخه های قبلی مقایسه میشه(شاید دلیل نمرات نسبتا معمولی lost legacy همین قضیه بود). در هرصورت یکی از  ایده ال ترین و مناسب ترین سناریو های احتمالی برای استفاده در نسخه های بعدی، استفاده از زوج سم دریک و ویکتور سالیوان.

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

ترکیب سم دریک و ویکتور سالیوان می تواند بسیار جذاب باشد. سالیوان مدتها به نیتن دریک کمک کرده بود ودر ماجراجویی هاش همراهش بود. باید دید ایا این ترکیب در نسخه های اینده مورد استفاده قرار میگیرد یا نه.(هر دو سیگاری هستن احتمالا خوب باهم کنار بیان!!!)

کلویی و ندین، خیلی دور خیلی نزدیک

در نسخه lost legacy, شاهد معرفی یک زوج دیدی در فرانچایز uncharted بود. کلویی فریزر که در نسخه دوم بازی حضور داشت، در کنار ندین راس که در نسخه چهارم یکی از دشمنای سر سخت برادران دریک بود(دو سه باری هم قشنگ دهنشونو صاف کرد) شخصیت های اصلی بازی uncharted lost legacy بودن. این دوتا اول به خاطر مسائل کاری و مالی با هم همراه شدن، اما اخرای بازی کاملا با هم رفیق شده بودن و با وجود جر و بحث های گاه و بیگاه، همدیگرو نه به چشم شریک کاری. بلکه به چشم دوست می‌دیدند. درسته که شباهت های خیلی زیاد lost legacy به theif’s end, کوتاه بودن بازی و عدم حضور نیتن باعث شد این نسخه مثل بازیای قبلی سر و صدا نکنه، اما با این وجود lost legacy یه بازی لذت بخش و حذاب بود که دوباره باریبازان را درگیر یک ماحراجویی دیگر، این بار در هند میکرد.

احتمال دارد درادامه دوباره شاهد حضور این دو شخصیت به عنوان شخصیت های اصلی باشیم. حالا ممکنه دوباره این دوتا تو قالب یه تیم تو بازی حضور داشته باشن یا به صورت جداگونه و فردی. البته با توجه به صحبت ها و دیالوگ ها پایانی lost legacy, به نظر می رسید نیدین و کلویی، دوباره سراغ ماجراجویی و شکار گنج خواهند رفت. البته از طرف دیگر احتمال بالایی نیز وجود دارد که سازندگان تصمیم بگیرن که از شخصیتهایی جدید(منظور از جدید لزوما شخصیت های تازه معرفی شدهه نیست) برای نسخه های بعدی استفاده کنند و پرونده ماجراجویی های ندین راس و کلویی فریزر را در همین یک نسخه ببندن. به شخصه فکر می کنم اگر هم قراره دوباره این دوتا شخصیت های اول یه نسخه از انچارتد باشن، بهتره که یه نسخه ی فرعی باشه تا اصلی، چون با وجود همه ی نکات مثبتی که کلویی و ندین داشتن، باز نمیشد به این دوتا به چشم شخصیتای اصلی خط اصلی داستانی مهم ترین انحصاری سونی نگاه کرد. نمی دونم، شاید من اینجوری فکر می کنم اما عقیده دارم شخصیتای اصلی این سری باید قویتر و کامل تر باشن.

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

Uncharted lost legacy با این که نسبتا کوتاه بود و شباهت زیادش به نسخه چهارم باعث شد مثل بازیای قبلی موفق ظاهر نشه، با این حال تجربه ای لذت بخش بود. مرحله اخر این بازی رو میشه به عنوان یکی از بهترین مراحل کل سری در نظر گرفت.

انچارتدی بدون ناتی داگ؟؟ به نظر عجیب اما امکان پذیر

سری uncharted یک حالت و احتمال دیگه رو هم به خودش میبینه، اونم این که نسخه های بعدی این سری به جای ناتی داگ، توسط استودیو یا استودیو های دیگری ساخته بشن. اون اوایل که این شایعه کم کم داشت پخش می شد، خیلیا این احتمال رو احمقانه می دونستن که نسخه ای از انچارتد ساخته بشه و ناتی داگ سازنده اون نباشه. اما شایعات جایی بسیار رنگ و بوی واقعیت گرفت که نیل دراکمن که وظیفه نویسندگی و کارگردانی نسخه چهارم رو در کنار بروس استارلی برعهده داشت(و الان یکی از معاونان ناتی داگ مخسوب می شه) اشاره کرد که احتمال ساخت انچارتد های بعدی توسط استودیویی به غیر از ناتی داگ وجود داره. چون ناتی داگ ایده های مختلفی برای عناوین بعدی داره و ممکنه به خاطر ساخت بازیای جدید، زمانی برای ساختن و توسعه نسخه بعدی انچارتد نباشه. از طرف دیگه فراموش نکنین که حق و حقوق ip انجارتد به شرکت سونی تعلق داره و این شرکت میتونه وظیفه ساخت این بازیو به هر استودیویی که دوست داره بده. هر چند اولویت اول سونی همچنان تاتی داگ خواهد بود. در اخر تصمیم گیرنده همونطور که گفتم شرکت سونی است و اگر استودیو ناتی داگ درگیر توسعه بازیهای دیگری باشه و وقت و نیروی انسانی کافی جهت کار روی نسخه بعدی انچارتد نداشته باشه، احتمال زیاد سونی وظیفه ساخت این بازیو به استودیویی دیگه می سپاره. جون بلاشک سونی توی نسل هشت هم حساب ویژه ای روی انچارتد به عنوان پرچمدار عناوین انحصاری باز کرده.

ماجراجویان جدید، ماجراجویی های جدید

تئوری بعدی بسسار متفاوت تر از نظریه های قبلی است. دلیلشم اینه که شخصیتایی که تو حالتای قبلی ازشون نام بردم همه برامون اشنا بودم و میشناختیمشون. اما یه احتمال دیگه هم وجود داره. اونم اینه که سازندگان کلا پروند ماجراجوبی های خانواده ی دریک و افراد مرتبط بهش رو ببندش و یه خط داستانی کاملا جدید شروع کنن. یعنی داستانی جدید با ادمای جدید. درسته که نبود هیچکدوم از شخصیتای سری انچارتد تو نسخه بعدی میتونه حال گیری باشه، اما خلق یک خط داستانی جدید دست سازندگان رو خیلی باز میزاره و ازادی عملی زیاده بهشون میده. فرص کنیم یه جوون کله خراب دیگه رو باید کنترل کنیم و اتفاقات مختلفی رو پشت سر بذاریم. شایدم از نیتن دریک هم تو بازی اسمی برده بشه، ناسلامتی پدر اکتشاف و پیدا کردن گنج محسوب می شه تو دوران جدید!!. به طور کلی احتمال اینکه کلا سازندگان یه مسیر متفاوتی رو پیش بگیرن هست، به خصوص اگه قرار باشه استودیویی به غیر از ناتی داگ سازنده بازی باشه، این احتمال که کلا تصمیم بگیره بازی رو بکوبه و از اول بسازه هست. هر چند نام انچارتد با خونواده ی دریک و سالیوان و کلویی و… پیوند خورده و تصور انچارتدی بدون این شخصیتا، یکم عجیب به نظر می رسه…

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

یعنی می شود شخصیت های فرانچایز انچارتد دور هم جمع بشنو به شکار بزرگترین گنجینه ی تاریخ برن؟؟؟

بازنشستگی پدر، ظهور دختر

و اما می رسیم به محتمل ترین و قوی ترین نظریه درمورد اینده سری uncharted. اخرین قسمت انچارتد ۴، ما کنترل دختر نیتن دریک cassie رو به عهده می گرفتیم و تو همون مدت کم، باید می رفتیم تو وسایل پدر عزیزمون یعنی نیتن دریک فضولی می کردیم. بعدشم که مچ دختر گرفته شد و نیتن و النا، تصمیم گرفتن گذشته ای که تا اون موقع، کاملا از دخترشون مخفی کردنن رو بهش بگن.خیلیا اعتقادا داشتن و دارن که معرفی این شخصیت در قسمت پایانی، یجورایی نشون دهنده جانشین نیتن دریک تو نسخه های بعدیه. و در واقع ناتی داگ کار بی دلیل انجام نمی ده و با معرفی و نشون دادن cassie drake, در واقع پرونده ای رو باز کردن برای ادامه ی سری انچارتد. چیزهایی هم هستند که به شدت این نظریه رو تایید می کنن. یکیشون مهارت و استعدادای cassie تو.همون سن بچگی. بعد اینکه cassie کلید کمد نیتن رو پیدا می کنه و اونو باز می کنه، با تعداد زیادی اشیاء قدیمی و باستانی و وسایل مختلف روبه رو میشه. نکته جالب اینحاست که وقتی او سکه ای قدیمی، یا وسلیه ای عتیقه رو برمیداره، میتونه بگه اون وسیله مال کدوم کشور و تمدن و مربوط به چه دورانی. حتی تا حد کمی هم پرتغالی و لاتین هم بلد بود که برای دختری تو سن ۱۲-۱۳ سالگی،.خیلی جالب توجه. شاید سازندگان با این کار به نوعی مهر تاییدی زدن بر نظریه ی هواداران. در همان خانه نیتن در قسمت پایانی، مجله ای وجود داشت که عکس cassie روی جلد ان بود و از این صحبت میکرد که چجوری ماجراجویی و اکتشاف، توی خونواده دریک جریان داره

اما فارغ از درست یا غلط بودن این حالت، بازی کردن در نقس دختر نیتن دریک، روی گیم بازی هم تاثیری اساسی می ذاره. چجوری؟ اولین تاثیرش تو بخش مبارزات و درگیری های بازی خواهد بود. به خاطر جنسیت شخصیت اصلی و همچنین اون چیزایی که از شخصیت و حالت روحی cassie drakدیدیم.، به احتمال خیلی زیاد اگه شخصیت اصلی نسخه ی بعد همین ادم باشه، بخش مبارزات بازی تا حدودی تغییر می کنه. همونطور که توی نسخه lost legacy یکم تغییرات داشت و تمرکز بیشتری روی مخفی کاری بود تا تیراندازی مستقیم. به نظر می رسه اگه شخصیت اصلی دختر نیتن باشه، بخش مبارزات درگیری های بازی ازلحاظ تعداد بازهم کمتر بشه و در عوض بخش های مربوط به پلتفرمینگ، و همچنین معماها و پازل ها بیش تر شود. و همان بخش های درگیری با دشمنان هم احتمالا با تاکید نسبی بر روی مخفی کاری خواهد بود. البته این ففط یه احتمال که بر اساس ویژگی های شخصیتی cassie و روند بازی درنظر گرفته میشه. اما احتمال درست بودنش زیاده و احتمال اینکه بخش های معماها و پازل های بازی و پلتفرمینگ بازهم بیش تر از قبل بشه زیاده. همچنین احتمالا نسخه ای با حضور cassie بیشتر روی کاوش و اکتشاف مانور بده تا مبارزات با دشمنان و بازی بیش از پیش حالت ماجراحویی-اکتشافی پیدا کنه. علاوه بر این موضوع، احتمال داره سم دریک عموی Cassie, کلویی یا حتی ساید خود نیتن دریک به عنوان شخصیت همراه در طول بازی حضور پیدا کنن و به cassie در ماجراجویی هاش کمک کنن. البته احتمالات مختلفی هم در زمینه همراه، یا همراهان cassie در بازی وجود داره. از خود نیتن دریک و النا فیشر گرفته، تا سم دریک، کلویی و حتی شاید پیرمرد خسته، یعنی ویکتور سالیوان، یا ممکنه شاهد حضور مثلا دوست صمیمی و نزدیک cassie به عنوان شخصیت همراه باشیم. کسی که تفکراتی مانند او داره و همان اندازه یا بیشتر کله خراب و دنبال ماجراجویی و اکتشاف. در کل دست سازندگان خیلی باز برای انتخاب شخصیت های فرعی و.همراه  ئ همچنین شکل دادن به داستان، چون داستان بازی توی خونواده ی دریک باقی میمونه و بنابراین نویسندگان میتونن از شخصیتهای قدیمی به خوبی استفاده کنن.همچنین یه حالت دیگه هم وجود داره اونم اینه سازندگان از cassie, برای ساخت نسخه فرعی استفاده کنن، نه نسخه اصلی، البته این حالت احتمالش خیلی ضعیفه، به خصوص با توجه به مانور سازندگان روی شخصیت cassie, بعید به نظر می رسه سازندگان از او توی یه نسخه فرعی استفاده کنن تا اصلی.

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

Cassie drake مهم تربن کاندید برای حضور در نسخه ی بعدی به عنوان شخصیت اصلی

اکتشاف در گذشته؟

این نظریه انچنان قوی نیست و احتمال کمی درباره درستی اون وجود داره. حالا این نظریه چیه، این نظریه ای که توسط گروهی از طرفدارا مطرح شد، میگه که توی نسخه بعدی احتمال زیاد یا کل بازی، یا بخش هایی از بازی در گذشته روایت میشه و بازیبازان، نقش cassandra Morgan, مادر سم و نیتن رو به عهده خواهند گرفت. همونطور که میدونین، مادر سم و نیتن هم یه پا برای خودش ماجراجو محسوب می شده و تاریخ دان و جغرافی دان بسیار برجسته ای بوده. کما اینکه اطلاعات در مورد گنج بزرگ henry avery توی دست نوشته های او پیدا شد. پس احتمال داره تو نسخه ی بعدی یا شاهد خود cassandra Morgan باشیم به عنوان شخصی اصلی(احتمال خیلی کم)، یا این که یکسری از مراحل بازی حالت فلش بک داشته باشن و تو گذشته روایت بشن. مثلا ممکنه cassie drake, یه نوشته یا دفترچه از مادربزرگش پیدا کنه درمورد یک گنج و اکتشاف بزرگ ، بعد هم داستان درباره ی این باشه که cassie باید این گنچ رو پیدا کنه. همونطور که قبل تر گفتم، اگه سازندگان تصمیم بکیرین داستان همچنان درمورد خونواده دریک و افراد نزدیک به اونها باشه. احتمالات زیادی سر و کلشون پیدا میشه و دست سازندگان حسابی بازه. هر چند احتمال حضور cassandra drake انچنان زیاد نیست، اما بازهم جزء گزینه های احتمالی میتونه باشه.

یک تئوری دیوونه کننده

و اما می رسیم سراغ اخرین احتمال موجود، که البته احتمال درست بودنش از تموم نظرهای قبلی هم کمتره البته چندین برابر جذاب تره و دیوونه کننده تره. اما این نظریه چیه؟ توی فیلما و داستانا، بعضی وقتا اعضای یه خونواده یا یه گروه، پس از مدت ها دور هم جمع میشن تا اخرین کار بزرگ یا پروژه نهاییشون رو انجام بدن. چیزی که اکثرا ازش به عنوان، one last job یاد می کنن. درمورد سری uncharted هم این احتمال وجود داره که نیتن دریک، سم دریک، کلویی، النا فیشر، ویکتور سالیوان و… همه دور هم جمع بشن برای بزرگترین ماجراجویی سری انچارتد و کشف بزرگترین گنج تاریخ. پروژه ای که با دو سه نفر قابل انجام نیست و یک تیم کامل باید دور هم جمع بشن برای موفقیت. از طرف دیگه دشمنان مختلفی هم میتونه وجود داشته باشه که اونا هم برای به دست اوردن این گنج بزرگ تلاش می کنن. اگه همچین بازی، با همچین داستانی ساخته بشه، احتمال زیادی وحود داره که در طول مراحل کنترل چند شخصیت را به عهده بگیریم. نیتن دریک، سم دریک، کلویی و شاید حتی ندین. البته همچین نظریه ای بسیار دیوونه کننده و جاه طلبانه است و بعید به نظر می رسه شاهد ساخته شدن نسخه ای از انچارتد با این حال و هوا باشیم. اما اگر این اتفاق بیفته، میتونه مزه ی واقعی ماجراجویی در صنعت گیم رو به همگان نشون بده.

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

این ماجراجویی همچنان ادامه دارد…

سخن پایانی:

حالت ها و احتمالات مختلفی برای نسخه یا نسخه های بعدی انچارتد وجود داره که مهم تریناشون رو با هم بررسی کردیم. از بازگشت نیتن گرفته ظهور دخترش یا ترکیب سم دریک و ویکتور سالیوان. یا شایدم کلا داستان بازی جدید باشه و قهرمان یا قهرمانای جدیدی هم معرفی بشن. اما در هر حالت چه نسخه های بعدی درمورد خونواده ی دریک باشه یا نه، پتانسیل بالایی برای موفقیت خواهد داشت. همونطور که چندبار تو این مقاله گفتم. دست سازندگان بسیار بازه و گزینه های متعددی جلوشون. به هر حال به شخصه امیدوارم در نسخه های بعدی، شاهد یک ماجراجویی و اکتشاف بزرگ و لذت بخش با داستانی جذاب و گیرا باشیم البته برای تجریه ی این بازی احتمالی باید تا نسل نه صبر کرد و البته با توجه به شرایط اقتصادی، ممکنه تجربه این بازی برای ما تبدیل به یک آرزوی محال باشه، اما به هر حال امیدوارم نسخه های بعدی انچارتد، باز بتونن درخشان ظاهر بشن.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا
این ماجراجویی تمام شدنی نیست… | نگاهی کامل به احتمالات و تئوری ها درباره ی آینده سری Uncharted - گیمفا