نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

سرانجام رسیدیم به مقاله ای که تا امروز تعداد خیلی خیلی زیادی از شما عزیزان نوشتن ان را درخواست کرده بودید و از آن جا که چیزی مهم تر از درخواست شما وجود ندارد این مقاله را در اسرع وقت برایتان آماده کردم تا تقدیم حضورتان گردد. در پس نقاب انیمیشنی تمام شخصیت‌های محبوب ما در بازی‌های رایانه‌ای که شیفته آن‌ها هستیم، یک فرد و یک شخصیت واقعی وجود دارد. فردی که در قالب نقش شخصیت دوست‌داشتنی ما فرو رفته است و با صدای خود و یا با صدا و همچنین موشن کپچر کردن آن نقش، شخصیتی را برای ما باورپذیر کرده است که علیرغم این که می دانیم فقط یک شخصیت خیالی است ولی به قدری برای ما با اهمیت و عزیز می‌شود که شاید برخی شخصیت‌های واقعی هم آن‌قدر برایمان ارزشمند نباشند. نیتن دریک، جوئل، الی، اسنیک، ادزیو آدیتوره، مسترچیف، کریتوس و بسیاری از دیگر شخصیت‌های دنیای بازی به قدری باعظمت و پرابهت و عمیق خلق شده اند که نمی‌توان به آنها وابسته نشد. اما یک شخصیت هرچقدر هم که روی کاغذ قدرتمند باشد تا زمانی که ایفاگر نقش وی یا صداگذار او درست نتواند او را باورپذیر جلوه دهد هیچ اهمیتی نخواهد داشت و تنها باعث از بین رفتن یا کم شدن پتانسیل‌های بالای آن شخصیت می شود، پس انتخاب شخصی درست و توانا برای صداگذاری یا ایفای یک نقش کاری حیاتی و بسیار مهم تلقی می شود که می‌تواند سرنوشت یک بازی یا یک شخصیت را عوض کند. هیچ موفقیتی بدون دلیل به دست نمی‌آید. هیچ کس بیهوده و بدون تلاش به یک جایگاه رفیع و ارزشمند دست پیدا نمی‌کند. حتما از نام مقاله متوجه شده‌اید که در مورد چه کسی حرف خواهیم زد. بله… Nolan North، یکی از موفق‌ترین و شاید باید گفت موفق‌ترین صداگذار و بازیگر حاضر در صنعت بازی های رایانه ای با کلی شخصیت خاطره‌انگیز. کیست که بتواند ایفای نقش بی‌نظیر وی در نقش Nathan Drake در شاهکارهای آنچارتد را فراموش کند و یا نقش فوق‌العاده Deadpool در بازی هم نامش را از یاد ببرد؟ اما همان طور که گفتم هیچ کس بیهوده به جایی نمی‌رسد. گمان نکنید که یک باره به Nathan Drake گفته‌اند که تشریف بیاورید و در شاهکار ناتی‌داگ نقش اصلی را بر عهده بگیرید. خیر اینطور نیست. Nathan Drake کلی نقش های کوچک و غیر اضلی بازی کرده است و از سال‌ها قبل کلی نقش‌های ناچیز در بازی‌های کوچک را ایفا کرده است تا سرانجام موفق شده است به جایگاه برترین‌ها برسد. Nolan North شخصی است که محال است بازیباز باشید و با هیچ یک از شخصیت‌هایی که وی تاکنون در نقش آنها ظاهر شده است خاطره‌ای نداشته باشید. از لست او اس و دد پول گرفته تا آنچارتد و بتمن و …. همگی شاهد حضور Nolan North در عناوینشان بوده‌اند و از هنر وی بهره برده‌اند.
جدیدترین هنرنمایی وی هم در عنوان شاهکار و به یادماندنی ناتی‌داگ یعنی آنچارتد‌۴ بود که در نقش نیتن دریک افسانه‌ای، در کنار تروی بیکر، دیگر صداگذار و بازیگر قهار این صنعت که در نقش برادر نیتن بود قرار گرفت و نقطه عکس بازی The Last of Us رقم خورد، زیرا این بار وی نقش اول و تروی بیکر در نقش دوم بود (در The Last of Usتروی بیکر نقش اول بود و نولان نورث در نقش دیوید و نقش دوم).

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

خیلی مردی… دمت گرم به مولا!

وقتی که به لیست فعالیت‌های Nolan North در بازی‌های رایانه‌ای نگاه کنید قطعا از تعداد ایفای نقش‌های وی که بسیار زیاد هستند تعجب خواهید کرد زیرا که از سال‌ها قبل وی در این زمینه فعال بوده است و آرام آرام تجربه کسب کرده است تا اکنون به پختگی و به نقطه اوج فعالیت حرفه‌ای خود برسد. انتخاب کردن از بین تمامی شخصیت‌هایی که وی تاکنون در کالبد آن‌ها فرورفته است کار آسانی نیست (البته انتخاب دو سه مورد اول آسان است!) زیرا که بازی‌های خوب و عالی زیادی از وی سراغ داریم که بتوان نقش Nolan North در آنها را در لیست بهترین کارهای وی قرار داد. در این مطلب قصد داریم تا به ۱۵ تا از برترین شخصیت‌ های دنیای بازی‌های رایانه ای که Nolan North به آن ها جان بخشیده است اشاره کنیم و در مورد هر یک از آن ها به طور مختصر توضیحاتی را ارائه دهیم. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” به انتخاب و بر اساس رتبه بندی نویسنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای شخصیت های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است، البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی که نولان نورث در آن نقش رهگذر در اوایل کارش بوده است را بیاورد و در جایگاه اول لیست قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

می دونید این یعنی کی؟ یعنی نیتن دریک…

قطعا در رده بندی این شخصیت ها مخصوصا در رتبه های سوم چهارم به بعد (زیر در یکی دو عنوان اول همه هم نظر هستند) سلایق و علایق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر عنوان و شخصیتی که بیشتر از آن خاطره داشته باشد و به آن علاقمند باشد، آن را بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا عناوینی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان و منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا در مورد ایفای نقش بی نظیر نولان نورث در آنها برقرار است و بدون شک شخصیت های این لیست در تمامی ویدئوها و مطالب مربوط به این موضوع با مطلب ما مشترک هستند و شاید جایگاه ها فرق کند. در نظر داشته باشید که شخصیتی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن شخصیت حتما و به صورت وحی منزل، ششمین ایفای نقش برتر نولان نورث است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. دوستان عزیزم توجه داشته باشید که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا شخصیت دیگری می تواند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. نکاتی که خدمت شما عرض کردم مهم ترین مواردی بود که باید هنگام خواندن مقاله در نظر داشته باشید تا نظراتی عجیب و غریب را شاهد نباشیم. بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور کرده و یا با برخی شخصیت های جذاب و باکیفیت که نولان نورث به آنها جان بخشیده است، آشنا خواهید شد، نگاه کنید. پس اگر به Nolan North و شخصیت‌های ایفا شده توسط وی علاقمند هستید با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا در مقاله “برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای” همراه باشید.

۱۵ – Dr. N. Gin

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Dr. N. Gin

سری بازی:  Crash Bandicoot

صاحب امتیاز شخصیت و سری: (Sony Computer Entertainment (1996–۲۰۰۰) – Vivendi Games (2001-2008) –  Activision (2008–present

نخستین حضور: Crash of the Titans در سال ۲۰۰۷

آخرین حضور: Crash of the Titans در سال ۲۰۰۷

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۶/۱۰۰ در بازی Uncharted 2: Among Thieves

خودم هم نمی دانستم نولان نورث حتی در سری محبوب کرش هم حضور داشته است. سری عناوین Crash Bandicoot یکی از محبوب ترین و به یادماندنی ترین عناوین در نسل پنجم و بر روی کنسول پلی استیشن ۱ بودند و قطعا تا همیشه در یاد علاقمندان خواهند ماند. وقتی یک بار این لیست را از اول تا اخر نگاه کردم دریافتم که واقعا نولان نورث انگار در تمام فرنچایزهای شاهکار دنیا حتی شده یک حضور کوتاه داشته است! یعنی از گاد او وار گرفته تا بتمن آرکام و ددپول و لست او اس و آنچارتد و…  نولان نورث در نقش شخصیت Dr. N. Gin در بازی Crash of the Titans، ساخته Radical Entertainment و SuperVillain Studios و Amaze Entertainment که در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت Vivendi Games برای پلتفرم های پPlayStation 2, Xbox 360, Game Boy Advance, Wii, PlayStation Portable و Nintendo DS منتشر گردید ایفای نقش کرد و موفق شد تا به شکلی هنرمندانه از پس انجام این کار بر آید. نخستین و تنها حضور نولان نورث در نقش شخصیت Dr. N. Gin نیز در همین بازی Crash of the Titans رقم خورده است که امتیاز متای ۷۳/۱۰۰ را به خود اختصاص داد. البته شخصیت Dr. N. Gin در بازی های دیگری نیز مثل عنوان محبوب و جاودانه  Crash Tag Team Racing و Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back و نهایتا Crash Bandicoot N. Sane Trilogy نیز حضور داشته است ولی دیگر نولان نورث صداگذاری وی را عهده دار نبوده است و جالب است بدانید که تا امروز ۱۱ شخص گوناگون صداگذاری این شخصیت را انجام داده اند. مداخله های تمام نشدنی کرش در کار و بار کورتکس و Dr. N. Gin در بازی Crash of the Titans همواره نقشه های او را از کار می اندازد و واکنش های آنها بعد از این شکست ها بسیار جالب است و خنده را بر لب های ما می نشاند. طراحی شخصیت ها و حال و هوای بازی کاملا کمدی است و در راس این موارد، خود شخصیت اصلی بازی یعنی کرش قرار دارد که دنیایی از طنز است برای خودش و حتی نگاه کردن به ظاهرش و راه رفتن او هم خنده دار و جذاب است.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Dr. N. Gin یک سایبورگ مسخره و خنده دار و ضیقی است که بعد از وقایع  Crash Bandicoot به کمک دکتر نئو کروتکس می آید

حتی طراحی آنتاگونیست های این فرنچایز مثل دکتر کورتکس و Dr. N. Gin هم مانند همه چیز در این سری، حالتی کمدی و خنده دار و جذاب دارند. از داستان گرفته تا گیم پلی بی نظیر و مراحل به یاد ماندنی آن، همه و همه به بهترین شکل ساخته و پرداخته شده اند. همواره علاوه بر گیم پلی فوق العاده این سری که برگ برنده اصلی آن محسوب می شده، شخصیت های جذاب و بامزه ای نیز مثل Dr. N. Gin در بازی وجود داشتند که به زیباتر شدن هر چه بیشتر آن کمک می کردند. ناتی داگ همیشه بازی های عالی و شخصیت های جذابی را خلق کرده و می کند. چه شخصیت های یک داستان درام و غم انگیز باشند، چه شخصیتی شوخ و طبع و دوست داشتنی و بذله گو و چه شخصیت های یک بازی با حالتی کاملا طنز. Dr. N. Gin که یک سایبورگ مسخره و خنده دار و ضیقی است بعد از وقایع  Crash Bandicoot به کمک دکتر نئو کروتکس می آید و جایگزین Doctor Nitrus Brio می شود. از خود شخصیت فوق العاده جذاب و خنده دار دکتر کورتکس نیز نمی شود گذشت. او نیز یک دانشمند کاملا دیوانه است و می خواهد بر تمام دنیا تسلط یابد (در انتقام این که همواره وی را نادیده گرفته است). وی قصد دارد تا با ایجاد تغییرات ژنتیکی و جهش یافته کردن حیوانات آن ها را به سربازهای خود تبدیل کند و در نهایت Crash Bandicoot شخصیت محبوب و اصلی این سری را خلق می کند که همین شخصیت بلای جانش می شود. Cortex وی را بی مصرف تشخیص می دهد و او را از ارتش خود بیرون می اندازد و از قصر بیرون می کند و نمی داند که چه بدبختی برای او در آینده ایجاد خواهد کرد. بدون شک باید اذعان داشت که ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت Dr. N. Gin در همان تک بازی Crash of the Titans همواره در کارنامه او به عنوان یکی از بهترین کارهایش شناخته خواهد شد  و صداگذاری شخصیت Dr. N. Gin در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است در جایگاه پانزدهم قرار می گیرد.

۱۴ – El Jefe

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

El Jefe

بازی:  Sly Cooper: Thieves in Time

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Sony Interactive Entertainment

نخستین حضور: Sly Cooper: Thieves in Time در سال ۲۰۱۳

آخرین حضور: Sly Cooper: Thieves in Time در سال ۲۰۱۳

تعداد حضور در بازی های رایانه ای: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۷۵/۱۰۰ در بازی Sly Cooper: Thieves in Time

بی شک یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین سری بازی های انحصاری سونی که از زمان کنسول پلی استیشن ۲ تا به امروز دوست داران زیادی در سراسر دنیا و حتی کشورمان پیدا کرده است، بازی های “اکشن ماجرایی مخفی کاری پلتفرمر” فرنچایز Sly Cooper هستند که از انحصاری های کارتونی بسیار جذاب سونی به حساب می آیند. لازم به ذکر است که از این فرنچایز تا به حال ۳ نسخه اصلی و اولیه برای کنسول پلی استیشن ۲، یک مجموعه ریمسترد شده از ۳ نسخه اصلی و بازی Sly Cooper: Thieves in Time نیز برای کنسول های پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ویتا عرضه شده اند. ۳ بازی اصلی نسل ۶ توسط استودیو ساکرپانچ و ۲ بازی کالکشن و Thieves in Time توسط Sanzaru Games ساخته شده اند. حضور نولان نورث در این سری به یکی از جدیدترین عناوین آن باز می گردد به نام Sly Cooper: Thieves in Time. نولان نورث در نقش شخصیت El Jefe در این بازی که ساخته Sanzaru Games است و در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت Sony Interactive Entertainment برای پلتفرم های PlayStation 3 و PlayStation Vita منتشر گردید ایفای نقش کرده است و موفق شد تا به شکلی بسیار قابل قبول و حرفه ای این کار را انجام دهد. در این بازی شخصیت منفی El Jefe که یک ببر سایبریایی با رنگ های نارنجی و مشکی و سفید است به عنوان اولین باس در بازی روبروی شما قرار می گیرد.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

El Jefe یک فرمانده مزدور بسیار رده بالا بوده است که توانسته است چندین کشور مختلف را در دنیا (دنیای سری اسلای کوپر) فتح کند و سپس آن ها را به بالاترین قیمت به فروش رسانده است! یعنی مثلا توی بخش شغل می نوشته: فروش اقساطی کشور!!

El Jefe قبلا  عضوی از گنگ Cyrille Le Paradox بوده است که جالب است بدانید صداگذاری خود  Cyrille Le Paradox را نیز نولان نورث انجام داده است. در واقع نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت El Jefe با همین بازی Sly Cooper: Thieves in Time رقم خورده است که موفق شد تا امتیاز متای ۷۵/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد. بازی Sly Cooper: Thieves in Time نیز مانند سایر عناوین این سری که همواره در سبک اکشن ماجرایی مخفی کاری پلتفرمر دنیال می شوند، داستان راکون شاه دزد مشهور ما با نام Sly Cooper را دنبال می کند که از قدیم و از نسل های مختلف به صورت خانوادگی به شغل شریف دزدی مشغول بوده اند و البته نه از آن دزدهای بی همه چیز و نامرد بلکه به حالت عیارگونه و رابین هود وار که از قوی ها و زورگویان بگیرد و به ضعفا و فقرا کمک کند. دوستان با مزه اسلای نیز در این راه شامل بنتلی لاکپشته (Bentley the turtle) و مورای (Murray the hippopotamus) هستند که البته هر ۳ تای آنها نیز مثل همیشه توسط معشوق اسلای یعنی بازرس Carmelita Fox همیشه تعقیب می شوند تا آنها را دستگیر کند. در مورد پیشینه شخصیت El Jefe این گونه می دانیم که او یک فرمانده مزدور بسیار رده بالا بوده است که توانسته است چندین کشور مختلف را در دنیا (دنیای سری اسلای کوپر) فتح کند و سپس آن ها را به بالاترین قیمت به فروش رسانده است! نهایتا بایستی گفت ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت El Jefe در بازی Sly Cooper: Thieves in Time همواره در کارنامه او به عنوان یکی از بهترین کارهایش شناخته خواهد شد و صداگذاری شخصیت El Jefe در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است  جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده است.

۱۳ – Raphael

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

بازی: TMNT

صاحب امتیاز شخصیت و سری:  

نخستین حضور:  TMNT در سال ۲۰۰۷

آخرین حضور:  TMNT در سال ۲۰۰۷

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۷۷/۱۰۰ در بازی

ساختن بازی از روی فیلم، انیمیشن، کمیک و … هم برای خودش داستانی دارد. در اکثریت موارد این پروسه مخصوصا اگر مربوط به فیلم‌های سینمایی باشد به یک شکست ختم می‎شود و البته گاهی هم باعث خلق عناوین بی‎نظیری مثل ۳ گانه آرکهام می‎شوند. اما به طور کلی نسبت به فیلم‎بازی‎ها و بازی‎فیلم‎ها یک دید منفی بین منتقدین وجود دارد و به نوعی معتقدند “همه فیلم‌بازی‌ها و بازی‌فیلم ها افتضاح هستند مگر این که خلافش ثابت شود”. ولی در مورد بازی‌هایی که از روی کمیک یا انیمه‌ها ساخته می‌شوند وضعیت بهتری وجود دارد و عناوینی مثل ناروتو و One Piece و … طرفداران خاص خود را در سراسر دنیا دارند و بازخوردهای خوبی را نیز از سوی منتقدان دریافت می‌کنند. در این شماره از لیست به طور خاص، صحبت از فرنچایزی است که بر اساس یکی از محبوب‌ترین سری‌های کارتونی و انیمیشنی که از سال‌های دور تا به امروز همراه بوده‌ است یعنی “لاک‌پشت‌های نینجا” یا همان “Ninja Turtles” ساخته شده‌ است. یادم هست زمانی که کودکی ۸-۹ ساله بودم عاشق کارتون های ویدئویی لاک پشت های نینجا بودم و همیشه چند نوار ویدئویی (یادش بخیر “نوار کوچیک” و “نوار بزرگ”) که از آنها داشتیم را با برادرم که آن زمان ۵-۶ ساله بود تماشا می کردیم و من همیشه شخصیت مایکل آنجلو بودم و برادرم لئوناردو!! حتی چشم بندهای نارنجی و آبی هم داشتیم و آنها را می بستیم و به پشتی های خانه در زمان های معینی از روز مشت می زدیم و تمرین می کردیم تا مثل لاک پشت های نینجا قوی شویم!! خدایا… انگار صد سال از آن روزها گذشته است… چقدر تلخ و چقدر شیرین است. بگذریم.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

میگم این لاک پشت های نینجا، لاک پشت های اینجان یا لاک پشت های اونجا؟!

نولان نورث محبوب ما به دنیای لاک پشت های نینجا هم سری زده است و در قالب یکی از این ۴ برادر قدرتمند قرار گرفته است. می دانید کدام؟ برادری با هد بند قرمز! یعنی رافائل که دو سلاح چنگال مانند در دستانش دارد و با آنها به زیباترین شکل مبارزه می کند. نولان نورث فقط یک بار به این دنیا سری زده است و این یک بار به واسطه یوبیسافت بوده است زیرا تنها یک بازی از این سری قدیمی تا امروز توسط یوبیسافت یوببسافت ساخته و منتشر شده است که البته توفیق چندانی هم به دست نیاورده است، مثل اکثر بازی های این سری. نولان نورث در نقش شخصیت Raphael در بازی TMNT، ساخته Ubisoft Montreal که در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت Ubisoft برای پلتفرم های Wii, PC, PS2, PSP, Xbox 360 و GBA و همچنین Nintendo DS و GameCube منتشر گردید ایفای نقش کرد و موفق شد تا این کار را به شکلی حرفه ای به انجام برساند تا نامش در کنار ۴ تا از محبوب ترین لاک پشت های دنیا نیز دیده شود و در این سری بزرگ دنیای بازی ها و سینما و کارتون ها نیز در قالب یکی از ۴ لاک پشت محبوب ایفای نقش کرده باشد. در واقع همان طور که قبل تر هم گفته شد نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت Raphael با همین بازی TMNT رقم خورده است که این بازی امتیاز متای پایین ۵۸/۱۰۰ را به خود اختصاص داد که البته خوب می دانید که متای ۵۸ ارتباطی به صداگذاری نولان نورث ندارد زیرا که او در کار خود خبره است و یکی از بهترین های این صنعت است اگر نگوییم بهترین. گیم اینفورمر به این بازی امتیاز ۷۵ و ای جی ان امتیاز ۶ را اختصاص داد. بی تردید ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت Raphael در بازی TMNT همواره در کارنامه او به عنوان یکی از کارهای به یادماندنی وی این هنرمند قهار شناخته خواهد شد و صداگذاری Raphael در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است  جایگاه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

۱۲ – The Boss

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

The Boss

بازی: Saints Row IV

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Deep Silver

نخستین حضور: Saints Row IV در سال ۲۰۱۳

آخرین حضور: Saints Row IV در سال ۲۰۱۳

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۸۶/۱۰۰ در بازی Saints Row IV

یکی از معدود فرنچایزهای جهان آزاد و سندباکسی که از همان قدیم توانسته خودش را از سایه قدرت عظیم سری جی تی ای دوام بیاورد و خودش را با المان ها و شخصیت و طنز خاص خودش حفظ نمایدٰ و طرفداران خودش را هم پیدا کند فرنچایز Saints Row بود که محبوبیت خوبی را در بین بازیبازان از نسل ششم تا امروز کسب نموده است. حضور نولان نورث در این سری به جدیدترین بازی آن یعنی نسخه چهارم باز می گردد و در نقش شخصیت اصلی آن ایفای نقش کرده است. نولان نورث در نقش شخصیت The Boss یا همان پروتاگونیست اصلی (که رئیس جمهور آمریکا بود) در بازی Saints Row IV، ساخته Volition که در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت Deep Silver برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One, Microsoft Windows و Linux منتشر گردید ایفای نقش کرد و موفق شد تا این کار را به شکلی هنرمندانه به انجام برساند، البته هنگام ساخت شخصیت و شخصی سازی شما گزینه های خاصی هم برای صداگذاری شخصیت اصلیتان در اختیار داشتید.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

عناوین مختلف این سری همیشه دارای یک طنز عجیب و غریب بوده و هستند و سازندگان آنها هیچ ابایی از قرار دادن عجیب ترین سلاح ها و اتفاقات یا انواع المان های بزرگسالانه و شوخی با هر چیزی در بازیشان ندارند، حتی از بردن رئیس جمهور آمریکا به جهنم!! (کاش در واقعیت هم الان همین اتفاق می افتاد و ترامپ “بوق زاده”به جهنم می رفت)

در واقع نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت The Boss با همین بازی Saints Row IV رقم خورده است که موفق شد تا امتیاز متای معرکه ۸۶/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و یک برگ زرین دیگر در کارنامه نولان نورث به عنوان اصلی ترین نقش این بازی فوق العاده محبوب رقم بخورد. عناوین مختلف این سری همیشه دارای یک طنز عجیب و غریب بوده و هستند و سازندگان آنها هیچ ابایی از قرار دادن عجیب ترین سلاح ها و اتفاقات یا انواع المان های بزرگسالانه و شوخی با هر چیزی در بازیشان ندارند و از بردن رئیس جمهور آمریکا به جهنم (کاش در واقعیت هم الان همین اتفاق می افتاد و ترامپ بوق به جهنم می رفت) گرفته تا رگبار صندلی شکل و.. در عناوین این فرنچایز دیده می شود. بدون شک ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت The Boss در بازی Saints Row IV همواره در کارنامه او به عنوان یکی از کارهای به یادماندنی وی این هنرمند قهار شناخته خواهد شد و صداگذاری The Boss در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است  جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

۱۱ – Elliot Salem

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Elliot Salem

بازی: Army of Two: The 40th Day

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Electronic Arts

نخستین حضور: Army of Two: The 40th Day در سال ۲۰۱۰

آخرین حضور: Army of Two: The 40th Day در سال ۲۰۱۰

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۷۴/۱۰۰ در بازی Army of Two: The 40th Day

سری بازی های Army of Two بازی های باحالی بودند و با این که به طور کلی کیفیت خوبی داشتند اما نکته ای در موردشان وجود داشت که آنها را ارزشمندتر هم کرده بود. این نکته وجود بخش دو نفره آفلاین بود آن هم در یک بازی شوتر سوم شخص که واقعا در نسل هفتم و هشتم چنین عناوینی کمیاب و اخیرا نایاب شده اند که بتوانی یک شوتر باکیفیت داستانی را با دو شخصیت با حال و جذاب به صورت آفلاین و اسپلیت اسکرین تجربه کنی. هر ۳ بازی این سری در نسل هفتم این قابلیت را داشتند. در دو عنوان نخست که Army of Two و Army of Two 40TH Day نام داشتند دو شخصیت اصلی بازی به نام الیوت سالم و تایسون ریوس ثابت بودند اما در بازی سوم که Army of Two The Devil’s Cartel نام داشت این شخصیت های اصلی تغییر کردند و اتفاقا الیوت سالم تبدیل به منفی ترین شخصیت شد. صداگذاری نولان نورث برای الیوت سالم در زمان پروتاگونیست بودن وی بود. نولان نورث در نقش شخصیت الیوت سالم در بازی Army of Two: The 40th Day، ساخته EA Montreal و Buzz Monkey Software که در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت الکترونیک آرتز برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360 و PlayStation Portable منتشر گردید ایفای نقش کرد و موفق شد تا شخصیت الیوت را به یک شخصیت باورپذیر در دنیای بازی های رایانه ای  تبدیل نماید. در واقع نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت الیوت با همین بازی Army of Two: The 40th Day رقم خورده است که موفق شد تا امتیاز متای ۷۴/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

الیوت سالم بعد از یک اتفاق مرگبار که در آن همکار و یار همیشگی اش به همراه دو عضو آلفا و براوو وی را رها می کنند تا فیونا را نجات دهند، دچار جنون می شود و به این ترتیب در بازی آخر به همراه رئیسش Bautista تبدیل به آنتاگونیست اصلی می شود.

الیوت سالم را دوباره در بازی آخر این سری یعنی The Devil’s Cartel ملاقات می کنیم و این بار وی یک شخصیت منفی است که به او El Diablo می گویند، ولی دیگر نولان نورث صداگذاری او را انجام نداده است. در واقع الیوت سالم یکی از پروتاگونیست های اصلی این سری است که تبدیل به آنتاگونیست اصلی سری می شود و از این نظر روند تغییر شخصیتی جذابی را طی می کند. او سابقا برای  SSC به همراه دوست صمیمی اش  Tyson Rios کار می کرد و بعدا نیز با هم T.W.O را تشکیل دادند. الیوت سالم بعد از یک اتفاق مرگبار که در آن همکار و یار همیشگی اش به همراه دو عضو آلفا و براوو وی را رها می کنند تا فیونا را نجات دهند، دچار جنون می شود و به این ترتیب در بازی آخر به همراه رئیسش Bautista تبدیل به آنتاگونیست اصلی می شود. بدون شک ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت الیوت در بازی Army of Two: The 40th Day همواره در کارنامه او به عنوان یکی از بهترین کارهایش شناخته خواهد شد و صداگذاری شخصیت الیوت در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است  جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

۱۰ – Hades

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Hades

سری بازی:  God of War

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Sony Computer Entertainment

نخستین حضور: God of War در سال ۲۰۰۵

آخرین حضور: God of War در سال ۲۰۰۵

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۴/۱۰۰ در بازی God of War

همین ابتدا بگویم که اشتباه نکنید. اگر نولان نورث در نسخه سوم گاد او وار هیدیس را صداگذاری کرده بود اکنون در ۵ جایگاه نخست لیست بود و فکر نکنید که او در نسخه سوم در نقش هیدیس ظاهر شده است، بلکه به صورت خیلی کوتاه فقط در بازی نخست گاد او وار در قالب خدای دنیای زیرین ایفای نقش کرده است. ولی به هر شکل باز هم نولان نورث است و یک سری انحصاری دیگر از سونی! در واقع اگر چه حضور نولان نورث در این سری تنها در یک بازی و آن هم بسیار کوتاه بوده است ولی خب به هر شکل در تاریخچه با شکوه بزرگترین فرنچایز هک اند اسلش تاریخ نام نولان نورث نیز به چشم می خورد و در نقش یکی از خفن ترین و مخوف ترین خدایان یعنی خدای دنیای زیرزمینی با مردگان به نام هیدیس در بازی نخست سری قرار گرفته است. نولان نورث در نقش شخصیت Hades (که با القاب God of the Underworld و Lord of the Dead نیز شناخته می شود) در بازی نخست God of War، ساخته SCE Santa Monica Studio که در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت سونی برای پلتفرم پلی استیشن ۲ منتشر گردید (بعدا این بازی برای پلتفرم های پلی استیشن ۳ و ویتا و ۴ نیز در دسترس قرار گرفت) ایفای نقش کرد و شروعی بر شخصیت مخوف و منفور و البته بسیار قدرتمند هیدیس در سری خدای حنگ بود که البته بعد از نسخه اول، دیگر کار صداگذاری هیدیس را Clancy Brown انجام داد و در نسخه سوم که پررنگ ترین حضور هیدیس بود نولان نورث حضور نداشت. در واقع نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت Hades با همین بازی نخست God of War رقم خورده است تا نام مولان نورث در تاریخچه پرافتخار و عظیم سری خدای جنگ نیز ثبت شود.  این بازی شاهکار و جودانه موفق شد تا امتیاز متای شگفت انگیز ۹۴/۱۰۰ را کسب نماید.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

اشتباه نکنید. اگر نولان نورث در نسخه سوم گاد او وار هیدیس را صداگذاری کرده بود اکنون در ۵ جایگاه نخست لیست بود و فکر نکنید که او در نسخه سوم در نقش هیدیس ظاهر شده است، بلکه به صورت خیلی کوتاه فقط در بازی نخست گاد او وار در قالب خدای دنیای زیرین ایفای نقش کرده است.

در مورد شخصیت هیدیس آمده است که او بزرگترین پسر کرونوس و Rhea است و همچنین همسر Persephone نیز محسوب می شود که حتما در جریان ماجرای او و کریتوس در نسخه سوم شاهکار گاد او وار هستید. هیدیس در بازی نخست گاد او وار تنها یک نقش جانبی کوتاه داشت ولی در گاد او وار ۳ یکی از آنتاگونیست های اصلی بود که سرانجام توسط برادرزاده اش به زانو در آمد و کریتوس قبل از این که او را بکشد کلاه‌خود هیدیش را درید و روح او را با سلاح های خود هیدیس از کالبدش بیرون کشید، دقیقا کاری که خود هیدیس با قربانیانش می کرد. بدون شک حضور نولان نورث در نقش شخصیت خدای زیرزمینی یا هیدیس در بازی اول خدای جنگ همواره در کارنامه او به عنوان حضور در یک فرنچایز عظیم و ماندگار ثبت خواهد شد و با این که زیاد شاهد هنرنمایی و حضور پررنگی از هیدیس در بازی نبودیم ولی به هر شکل نام نولان نورث در بازی شاهکار خدای جنگ ماندگار خواهد بود و صداگذاری شخصیت هیدیس در بازی God of War در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است موفق به کسب جایگاه دوم گردیده است.

۹ – Edward Richtofen

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Edward Richtofen

سری بازی: Call of Duty

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Activision

نخستین حضور: Call of Duty: World at War در سال ۲۰۰۸

آخرین حضور: Call of Duty: Black Ops 4 در سال ۲۰۱۸

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۵ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۶/۱۰۰ در بازی Uncharted 2: Among Thieves

 سال ۲۰۰۳ بود که اتفاق سیرینی در دنیای بازی ها رخ داد و فرنچایز Call of Duty توسط استودیو اینفینیتی وارد خلق و توسط کمپانی بزرگ Activision (که البته از بعد از انتشار سری ندای وظیفه بسیار بزرگتر و معروف تر شد) منتشر گردید و در طول ۱۴ سال تا به امروز، این سری موفق شده تا خود را به عنوان یکی از محبوبترین و پرفروش ترین فرنچایزهای تاریخ بازی های رایانه ای مطرح کند. در واقع باید گفت شروع این سری بسیار قدرتمند بود و همان نسخه اول آن بعد از عرضه، انواع و اقسام موفقیت ها و تحسین های بازیبازان و منتقدین را کسب کرد و بارها به عنوان بازی سال ۲۰۰۳ انتخاب شد و متای فوق العاده ۹۱ را نیز دریافت نمود. سری عناوین Call of Duty آن قدر تاریخچه و پیشینه قدرتمندی در داستان و شخصیت پردازی دارد که هیچ گاه نمی توان داستان ها و ماجراهای آن را کوچک شمرد و با این که امروز شاهد یک بازی کلا آنلاین و فاقد بخش داستانی از این سری هستیم ولی باز هم این سری آن قدر داستان و شخصیت بی نظیر داشته است که جزو برترین های تاریخ قلمداد شود. خیلی رک و راست باید بگوییم معمولا بدترین عنوان های کال او دیوتی از بیشتر (نه همه) بازی های شوتر اول شخص زمان خودش برتر است و البته که محبوب تر هم هست. Call of Duty یعنی یکی از ستون های صنعت بازی های رایانه و هر چه هم که در سال های اخیر ضعیف شده باشد آن قدر عظیم و بزرگ است که باز هم از تمام بازی ها بیشتر بفروشد و محبوب تر باشد. باید گفت بسیای از بازیبازان مخصوصا در کشور ما به خاطر Call of Duty بود که بازیباز شدند. به این خاطر که در زمان انتشار Call of Duty آن قدر صحبت از آن مطرح می شد و همه جا حرف یک شوتر نظامی عالی بود که خیلی آدم ها برای این که فقط ببینند این بازی چیست که این قدر از آن تعریف می شود، سراغ بازی کردن Call of Duty رفتند و آن قدر لذت بردند که جذب دنیای بازی های رایانه ای شدند و در حقیقت تبدیل به گیمر گشتند. حتی خیلی از زمان ها فروشنده های بی اطلاع از بازی ها، از انواع بازی های سبک شوتر اول شخص نظامی با نام کال اف دیوتی یاد می کردند و در حقیقت این بازی تبدیل به معنای سبک اول شخص نظامی شده بود.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

چرا می خند؟

بگذریم.. هر چقدر از بزرگی این سری بگوییم کم است ولی اینجا صحبت اصلی در مورد نولان نورث است. نولان نورث عزیزی که کلا همه فرنچایزهای بزرگ را استاد کرده است و از کال او دیوتی هم نگذشته است و ۱۰ سالی همراه با این سری و طرفدارانش بوده است! در نقش شخصیت Edward Richtofen (در خط داستانی زامبی) که نولان نورث به بهترین شکل تغییر حالات و شخصیت وی را در موقعیت های مختلف برای ما کاملا باورپذیر کرده است. نولان نورث در نقش شخصیت Edward Richtofen در سری بازی های Call of Duty که ساخته Treyarch هستند ایفای نقش کرده و موفق شده تا شخصیت Edward Richtofen را به یک شخصیت باورپذیر و قدرتمند در سری Call of Duty تبدیل نماید.

“نام من Edward Richtofen است و خیلی خیلی سخت تلاش کرده ام تا کار درست را انجام دهم. خیلی وقت پیش من قولی دادم. عهدی برای محافظت از او. برای این که قولم را نشکنم کارهای بد زیادی انجام دادم اما از درد و رنجی که باعثش شده ام پشیمان نیستم زیرا که دیگر هیچ کدام واقعا اهمیتی ندارد. این لحظه… این.. من.. همه اش خیلی زود خواهد رفت. من دروغ گفتم، خیانت کردم، فریب دادم، همه اش برای هدفی که شما هرگز نمی توانید درک کنید. هیچ چیزی را تغییر نخواهم داد. او فکر می کند من نمی دانم، اما من خوب می دانم. خون از من محافظت خواهد کرد.”

این بخشی از صحبت های Edward Richtofen است که یک دانشمند آلمانی ملقب به “قصاب” در خط داستانی زامبی در سری بلک آپس است و همچنین یک شخصیت قابل بازی هم در مد زامبی محسوب می شود.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

یعنی فرنچایز بزرگ و شاهکاری نیست که این نولان نورث عزیز استاد نکرده باشد!!

نخستین حضور نولان نورث در قالب شخصیت Edward Richtofen در سال ۲۰۰۸ و با بازی تحسین شده Call of Duty: World at War رقم خورد و تا به امروز وی در ۵ بازی  مختلف از این سری شخصیت Edward Richtofen را صداگذاری کرده است. این عناوین شامل Call of Duty: Black Ops III ،Call of Duty: Black Ops II  ،Call of Duty: Black Ops ،Call of Duty: World at War و Call of Duty: Black Ops 4 هستند و البته او را در دو بخش Call of Duty: Zombies و Call of Duty: Black Ops Zombies نیز ملاقات کرده ایم. جدیدترین بازی که شخصیت Edward Richtofen با صداگذاری نولان نورث در آن حضور یافته است بازی بسیار جدید Call of Duty: Black Ops 4 در سال ۲۰۱۸ است که کمی قبل برای پلتفرم های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی عرضه گردید. همچنین لازم به ذکر است که برترین حضور شخصیت Edward Richtofen با هنرنمایی نولان نورث در بازی های Call of Duty: Black Ops و Call of Duty: Black Ops 4 رقم خورده است که موفق شده اند تا امتیاز متای عالی ۸۸/۱۰۰ را به خود اختصاص دهند. شکی وجود ندارد که ایفای نقش نولان نورث در قالب شخصیت Edward Richtofen در سری Call of Duty تا همیشه در یاد و خاطر طرفداران این سری و مخصوصا آن دسته ای که عاشق سری بلک آپس و نسخه های ساخته شده توسط تری آرک و مد زامبی آنها هستند، خواهد ماند و جزو به یادماندنی ترین کارهای او در پرونده پربارش قلمداد خواهد شد. صداگذاری این شخصیت در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است موفق به کسب جایگاه نهم گردیده است.

۸ – Alberto Clemente

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Alberto Clemente

بازی: Mafia II

صاحب امتیاز شخصیت و سری: ۲K Games

نخستین حضور: Mafia II در سال ۲۰۱۰

آخرین حضور: Mafia II در سال ۲۰۱۰

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۷۷/۱۰۰ در بازی Mafia II

همان گونه که قبلا نیز گفته ام و حتما شما بهتر از من هم می دانید، برخی از نام ها و بازی ها در صنعت بازی جاودانه اند و هر وقت که آن نام را می شنویم به صورت یک اسطوره از آن یاد می کنیم و می گوییم “واااای… یادش بخیر… عجب شاهکاری بود.” یکی از این قبیل نام ها بدون شک فرنچایز “MAFIA” و مخصوصا بازی نخست این سری است که برای بازیبازان حکم یک بازی اسطوره ای را دارد. البته جالب است بدانید که محبوبیت بازی نخست این سری در کشور ما شاید بیشتر از تمام جهان باشد و به نوعی خیلی از بازیبازان در کشور ما با بازی اول MAFIA خیلی خیلی خاطرات خوبی دارند و علاقه شدید به این بازی در کشور ما موج می زند که البته در تمام دنیا هم هست، فقط در کشور ما موجش قوی تر است! ابتدا بد نیست تا سری به گذشته این فرنچایز بزنیم و سپس به سراغ نولان نورث برویم. سری عناوین مافیا تا به امروز بازی های مختلفی را در اختیار بازیبازان قرار داده اند که شامل عناوین Mafia III ،Mafia II Mobile ،Mafia II: Joe’s Adventures ،Mafia II: Jimmy’s Vendetta ،Mafia II: The Betrayal of Jimmy ،Mafia II ،Mafia و همین طور Mafia III: Rivals می باشند و در بین آنها بدون شک محبوب ترین و موفق ترین بازی همان نسخه اول سری یعنی بازی Mafia است. عنوان بی نهایت محبوب MAFIA توسط Illusion Softworks در سبک Open world Action-adventure ساخته شد و در سال ۲۰۰۲ توسط کمپانی Gathering of Developers برای پلتفرم های Microsoft Windows ,PlayStation 2 و Xbox منتشر گردید.  جالب است بدانید که کمپانی Gathering of Developers از زیر شاخه های Take Two interactive است که مالک راک استار و ۲K Games می باشد. در ۳ بازی مختلف این سری شاهد حضور پروتاگونیست هایی هستیم که سعی دارند درجه و رتبه خود را در بین گروه های جنایتکاری و گانگستری بالا ببرند که البته انگیزه و هدف آن ها در بازی های مختلف، متغیر است. آنتاگونیست های بازی هم معمولا افرادی هستند که بیشترین نقش را در مسیر رشد پروتاگونیست بازی داشته اند و یا دوست صمیمی او بوده ولی نهایتا به وی و سازمان او خیانت کرده اند. عناوین مافیا در شهرهایی خیالی که برگرفته از شهرهای مختلف آمریکا هستند رخ می دهند و معمولا نیز در یک دوره تاریخی خاص که به سبب یک موضوع خاص شناخته شده است؛ واقع می شوند. از دوره Great Depression  (افسردگی شدید مردم آمریکا) در بازی اول گرفته تا ۱۹۶۰s New Bordeaux در بازی سوم. گیم پلی بازی به صورت جهان آزاد است که بازیباز می تواند در آن به گشت و گذار در محیط و انتخاب و انجام ماموریت های اصلی بپردازد تا در داستان بازی پیشروی نماید. همچنین ماموریت های جانبی نیز در بازی وجود دارند ولی نه به شکلی که فکر کنید که با یک نقش آفرینی طرف هستید زیرا که به صورت خیلی خطی تری در این بازی وجود دارند. بازی نخست مافیا در سال ۱۹۳۰ و در شهر خیالی Lost Heaven که شهری ساحلی با معماری خاص و سیستم حمل و نقل عمومی و مکان هایی برجسته و مهم بود که کاملا از شهرهای San Francisco و Chicago در همان زمان الهام گرفته شده بود.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

پدرمانده!

وقتی که بازی نخست MAFIA پس از انتشار موفقیت های بسیار عالی را کسب کرد و بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای  فوق العاده ۸۸/۱۰۰ را دریافت کرد، می دانستیم که باید بالاخره منتظر ساخت نسخه دوم نیز باشیم. نسخه ای که در این بخش لیست صحبت در مورد َآن است. فکر کرده اید نولان نورث عزیز دل ما از مافیا گذشته است؟ خیر.. نولان نورث از هیچ فرنچایز بزرگی نگذشته و همگی را دست در دست هم استاد کرده است! نولان نورث در نقش شخصیت Alberto Clemente در بازی Mafia II، ساخته ۲K Czech و Feral Interactive که در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت ۲K Games برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows و Macintosh operating systems منتشر گردید ایفای نقش کرد و موفق شد تا این کار را به شکلی حرفه ای و فوق العاده هنرمندانه به انجام برساند تا نامش در تاریخ سری فوق محبوب مافیا نیز ثبت شود. در واقع نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت Alberto Clemente با همین بازی Mafia II رقم خورده است که موفق شد تا امتیاز متای ۷۷/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد.

Alberto Clemente که موسس خانواده مافیایی کلمنته است و “دون” این خانواده محسوب می شوذ یکی از شخصیت های قدرتمند مافیا ۲ است که در سال ۱۸۹۷ در سیسل متولد شده است و در سال ۱۹۵۱ خط عمرش به سر می رسد. او بعد از این که در سال ۱۹۲۰ برای عمویش سیلویو یک کاپیتان پلیس پالرمو را می کشد، در سال ۱۹۲۶ به Empire Bay وارد می شود. با کمک رابط های زیرزمینی عمویش او سرانجام موفق می شود که پول زیادی به جیب بزند و سپس در  The Commission مجوز تاسیس خانواده خودش را کسب می کند. او شخصیتی بسیاز زودجوش و طماع است. با این که گنگ او قدرتمند است ولی همیشه به این خانواده از سوی دیگر خانواده ها به عنوان یک خانواده رده دوم نگاه می شود. او حتی برای حق عضویت در خانواده اش ۵ هزار دلار از هر شخص دریافت می کند! وی  Freddy’s Bar و کشتارگاه کلمنته را مدیریت می کند و البته کسب و کارهای کوچک دیگری هم در سرتاسر Empire Bay دارد. از مهم ترین نکات در مورد وی آن است که این کلمنته هیچ نسبتی با خاویر کلمنته مربی اسپانیایی فوتبال ندارد!! بدون شک ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت Alberto Clemente در بازی Mafia II همواره در کارنامه او به عنوان یکی از کارهای به یادماندنی وی این هنرمند قهار شناخته خواهد شد و صداگذاری Alberto Clemente در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است  جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.

۷ – The Prince

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

The Prince

سری بازی:  Prince of Persia (نسخه سال ۲۰۰۸)

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Ubisoft

نخستین حضور: Prince of Persia در سال ۲۰۰۸

آخرین حضور: Prince of Persia در سال ۲۰۰۸

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۸۵/۱۰۰ در بازی Prince of Persia

نمی دانم چرا ولی به شخصه خیلی بازی Prince of Persia در سال ۲۰۰۸ که کلا با سایر عناوین این سری از همه نظر فرق داشت را دوست دارم و به نظرم یکی از بهترین و جذاب ترین بازی های سری همین نسخه است. البته کسانی هم هستند که این اعتقاد را ندارند و این نسخه را عجیب و غریب قلمداد می کنند. لااقل نظر منتقدان که با ما هماهنگ است و امتیازات عالی این بازی نشان دهنده جذاب بودن آن در این فرنچایز عظیم و فوق محبوب است. فرنچایزی که نمی دانیم پس کی یوبیسافت می خواهد دوباره آن را بر ما نازل کند مثل یک باران رحمت!! در واقع یکی از بزرگترین گلایه های طرفداران شرکت یوبیسافت از این کمپانی بزرگ در مورد همین سری است که یکی از محبوب ترین فرنچایزهای این شرکت و تاریخ بازی ها محسوب می شود ولی به طور عجیبی چندین سال است کاملا بی صداست و رفتار یوبیسافت با این فرنچایز قدرتمند و فوق محبوبش که شاید بعد از اساسینز کرید دومین سری محبوب این کمپانی به حساب می آید بسیار عجیب و غریب است. نولان نورث در این فرنچایز هم سرک کشیده است و در نقش یکی از بهترین و باحال ترین شاهزاده های این سری نقش آفرینی کرده است که در اصل می شود گفت همین صداگذاری فوق العاده نولان نورث بوده که باعث شده این شاهزاده تبدیل به یکی از باحال ترین ها شود! نولان نورث در نقش شخصیت The Prince در بازی Prince of Persia (نسخه سال ۲۰۰۸)، ساخته Ubisoft Montreal که توسط شرکت یوبیسافت برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows و Macintosh operating systems منتشر گردید ایفای نقش کرد و موفق شد تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و یکی از بهترین و جذاب ترین شخصیت های شاهزاده پارسی را برای طرفداران پرتعداد این سری عظیم خلق نماید.  نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت The Prince یا شاهزاده پارسی با همین بازی Prince of Persia در سال ۲۰۰۸ رقم خورده است که بسیار هم موفق عمل کرد و تمجید و تحسین های زیادی به سوی آن روانه شد. شخصیت پردازی در این بازی مثل همه عناوین دیگر این سری بی نظیر و فوق العاده بود و این بار شخصیت طنازتری را از شاهزاده عزیزمان شاهد بودیم. بازیباز کاملا تک تک دیالوگ های شخصیت ها را درک کرده و با صداگذاری عالی شخصیت ها بیشتر و بیشتر در بازی غرق می شد.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

شاهزاده سرزمین پارس و الیکا.. البته نمیدونم که فامیلیش عبدالرزاقی بوده یا نه!!

شاهزاده سرزمین پارس در این نسخه بعد از یک طوفان شن عظیم راهش را گم می کند و سر از سرزمینی مرموز و عجیب در می آورد و با دختر زیبارویی به نام Elika (یکی از اهوراهاست که نژادش از سوی خدای نور، اورمزد، مسئول نگهبانی و مراقب از اهریمن زندانی شده در درخت بوده اند) برخورد می کند. هزار سال قبل از رخ دادن وقایع این بازی، یک جنگ قدرت بین خدایان Ahriman و Ormazd در می گیرد. در نتیجه این نبرد Ormazd (اهورامزدا) و مردمش (اهورا)، اهریمن و برده هایش (the Corrupted) را در یک درخت زندانی می کنند. سپس اورمزد آنجا را ترک می کند و از مزدمش اهورا می خواهد که همواره مراقب باشند که اهریمن در زندانش باقی بماند. به مدت هزار سال آنها موفق هستند ولی کم کم اهورا شروع به از دست دادن قدرتشان و ترک آنجا می کنند و برخی قصد می کنند تا اهریمن را دوباره آزاد کنند. کمی قبل از شروع داستان بازی، اهریمن در آستانه دوباره آزاد شدن است و سرنوشت این سرزمین و مبارزه با اهریمن در دستان شاهزاده سرزمین پارس قرار می گیرد. سپس در طول بازی متوجه می شویم که پدر الیکا با اهریمن عهدی بسته است که در ازای دوباره زنده کردن دخترش، باید آن را انجام دهد. در طول بازی Prince of Persia (نسخه سال ۲۰۰۸) و همراهی Elika با شاهزاده، همواره الیکا نقش خیلی مهمی در شکل گیری شخصیت پرینس دارد. The Prince و الیکا جریانات و مشکلات زیادی را با یکدیگر از سر می گذرانند و همواره یکدیگر را برای بهتر شدن به جلو می برند و البته در طی این مسیر به هم علاقمتد می شوند. در واقع به نوعی می توان گفت شخصیت بسیار مثبت و دوست داشتنی الیکا و جذابیت ذاتی او او باعث می شود تا شاهزاده ما تبدیل به شخصیتی مسئولیت پذیرتر از قبل از وقایع داستان بازی و ابتدای آن گردد. بازی در زمینه مبارزات و المان های پلتفرمینگ و باس فایت ها هم مثل داستان و روایت و شخصیت هایش فوق العاده بود و هر بازیباز علاقمند به اکشن ادونچر را جذب خود می کرد. Prince of Persia (نسخه سال ۲۰۰۸) پس از انتشار هم موفقیت های بسیار عالی را کسب کرده و بازخوردهای فوق العاده ای را از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود تا نهایتا امتیاز متای ۸۵/۱۰۰ را کسب نماید و تبدیل به یکی از کارهای جاودانه و موفق نولان نورث در یکی از برترین عناوین اکشن ماجرایی شود. بی تردید باید اذعان داشت ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت The Prince در بازی Prince of Persia در سال ۲۰۰۸ همواره در کارنامه او به عنوان یکی از شاهکارهای این هنرمند بزرگ شناخته خواهد شد و صداگذاری شاهزاده پارسی در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است  جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

۶ – Desmond Miles

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Desmond Miles

سری بازی:  Assassin’s Creed

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Ubisoft

نخستین حضور: Assassin’s Creed در سال ۲۰۰۷

آخرین حضور: Assassin’s Creed Syndicate در سال ۲۰۱۵

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۷ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۱/۱۰۰ در بازی Assassin’s Creed II

دون شک سری عناوین محبوب و پر‌طرفدار Assassin’s Creed یکی از برترین فرنچایزهای دو نسل اخیر بازی‌ های رایانه‌ ای محسوب می‌ شود و با وجود فراز و نشیب‌ های زیادی که در مسیر خود از آغاز تاکنون داشته است باز هم توانسته تا محبوبیت خود را بین بازیبازان حفظ کرده و آن‌ ها را مجاب به انجام تک‌ تک نسخه‌ های این سری کند. با این که در برخی نسخه‌ های جدیدتر این سری شاهد مشکلاتی بوده‌ ایم و برخی نسخه‌ ها زیاد در حد و اندازه‌ های بازی های شاهکار این سری ظاهر نشده‌ اند اما باید قبول کرد که نسخه‌ هایی که ما از آن‌ ها به عنوان ضعیف یاد می‌ کنیم تنها در برابر عناوین قدرتمند خود این سری ضعیف‌ تر هستند و در مقایسه با سایر عناوین هم‌ سبک شاید از بسیاری از آن‌ ها برتر و زیباتر باشند. بسیاری از شیرین‌ ترین و به یاد ماندنی‌ ترین لحظات و خاطرات بازی ما با نسخه‌ های گوناگون این سری رقم خورده است و حتی زمانی که سالی یک نسخه از آن منتشر می شد هم ته دلمان از بازی کردن آن ها خوشحال بودیم. فرنچایز Assassin’s Creed دارای پتانسیلی بی‌نهایت بالا برای خلق عناوینی زیبا و بی‌نظیر است و در نسخه‌هایی که سازندگان از این پتانسیل استفاده کرده‌اند شاهد خلق یک Masterpiece یا به قول خودمان شاهکار بوده‌ایم ولی در بعضی نسخه ها نیز یوبیسافت از این پتانسیل بهره خوبی نبرده است و تجربه‌ای متوسط (برای نام این سری) و البته باز هم لذت‌بخش را برای ما به ارمغان آورده است. از مهم ترین دلایل فوق العاده بودن این سری روند داستان گویی و روایت در دو زمان حال و گذشته به همراه شخصیت های قدرتمندی نظیر الطائر و اتزیو و دزموند مایلز است. در این شماره صحبت از همین دزموند مایلز است که فرنچایز اساسینز کرید کلی مدیون اوست و آخرش هم جانش را از دست داد ولی آبسترگو از حافظه ژنتیکی او بعد از مرگش هم استفاده کرد تا نسخه های اساسینز کرید دیگری را شاهد باشیم. در واقع پس از این که شاهد مرگ Desmond Miles در پایان نسخه سوم این سری بودیم، شرکت آبسترگو با موفق شد تا به قابلیتی دست پیدا کند که از طریق حافظه ژنتیکی Desmond، به مشاهده سرگذشت اجداد وی بپردازد. از اصلی ترین باورپذیر بودن و جذاب بودن شخصیت دزموند، صداگذاری عالی و فوق العاده او در طول چندین سال توسط نولان نورث بزرگ بوده است که به بهترین شکل این کار را به سرانجام رسانید.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

زندگی این بدبخت رو سری اساسینز کرید به فنا داد کلا!! به حافظه مرده اش هم رحم نکردن!

نولان نورث طی ۹ سال در نقش شخصیت Desmond Miles در سری بازی های فوق محبوب Assassin’s Creed که ساخته کمپانی فرانسوی بزرگ یوبیسافت هستند ایفای نقش کرده و موفق شده تا شخصیت Desmond Miles را به یک شخصیت عمیق و قدرتمند و یکی از اساسی ترین و مهم ترین شخصیت های این سری بزرگ در دنیای بازی های رایانه ای تبدیل نماید. نخستین حضور نولان نورث در قالب شخصیت Desmond Miles در سال ۲۰۰۷ و با بازی نخست سری Assassin’s Creed رقم خورد و تا به امروز وی در ۷ بازی  مختلف از این سری شخصیت Desmond Miles را صداگذاری کرده است. این عناوین شامل Assassin’s Creed: Brotherhood ،Assassin’s Creed II ،Assassin’s Creed ،Assassin’s Creed: Revelations و همینطور Assassin’s Creed III و Assassin’s Creed IV: Black Flag و Assassin’s Creed Syndicate هستند. جدیدترین بازی که شخصیت Desmond Miles با صداگذاری نولان نورث در آن حضور یافته است بازی نسل هشتمی Assassin’s Creed Syndicate در سال ۲۰۱۵ است که  برای پلتفرم های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی عرضه گردید. همچنین لازم به ذکر است که برترین حضور شخصیت Desmond Miles با هنرنمایی نولان نورث در شاهکار جاودانه Assassin’s Creed II رقم خورده است که موفق شد متیاز متای فوق العاده عالی ۹۱/۱۰۰ را کسب نماید. بدون شک ایفای نقش نولان نورث در قالب شخصیت Desmond Miles در سری Assassin’s Creed جزو به یادماندنی ترین کارهای او قلمداد خواهد شد و صداگذاری این شخصیت در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است جایکاه ششم را تصاحب کرده است.

۵ – Captain Walker

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Captain Walker

بازی:  Spec Ops: The Line

صاحب امتیاز شخصیت و سری: ۲K Games

نخستین حضور: Spec Ops: The Line در سال ۲۰۱۲

آخرین حضور: Spec Ops: The Line در سال ۲۰۱۲

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۷۶/۱۰۰ در بازی Spec Ops: The Line

وقتی از بین بد و بدتر، بدون هیچ چاره و گریزی، بد را انتخاب کنید و مثلا انتخاب کنید که به جای ۱۰۰ نفر، ۳۰ نفر کشته شوند، دلیلی بر این نیست که با خود حس کنید موفق شده اید و خوشحال باشید، بلکه بار گناه و عذاب وجدان تا ابد بر دوشتان سنگینی می کند و اگر شما را دیوانه نکند، مطمئنا عذاب سختی را به شما تحمیل خواهد کرد. بدتر آن که بدانید یک تصمیم که در زمان اتخاذ آن درست به نظر می رسیده است، باعث خلق یک فاجعه شده است و این از درون شما را خواهد خورد. اینها همه مواردی بودند که در بازی  Spec ops: The Line با آن ها دست به گریبان بودیم. نولان نورث در نقش شخصیت Captain Walker در بازی Spec Ops: The Line، ساخته Yager Development و Darkside Game Studios که در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت ۲K Games برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows و Macintosh operating systems منتشر گردید ایفای نقش کرد و موفق شد تا شخصیت Captain Walker را به یکی از عمیق ترین و قابل لمس ترین و واقعی ترین شخصیت های حاضر در دنیای بازی های رایانه ای  تبدیل نماید. Spec ops: The Line واقعیت جنگ بود و اثرات واقعی عواقب روانی و انسانی آن را در بر داشت. این بازی تعداد ۴ پایان فوق العاده تاثیرگذار و سنگین داشت که اصلا شوخی و مثبت و Happy Ending نبوده و ابایی از بیان واقعیت نداشتند و اثر واقعی تصمیمات سخت بازیباز را به او نشان می دادند. در واقع بازی نشان می داد در چنین تراژدی هایی اصلا سمت مثبت و منفی و رستگار شدن و … نداریم و آخر چنین فجایعی، به صورت دو سر باخت تمام شده و عواقب کشتار مردم، چه با هدف منفی و چه بر اساس گول زدن خود و مثلا دیدن Greater Good، گریبان همه را خواهد گرفت و سرانجام آن ها را به زمین خواهد زد.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

بازی نشان می داد در چنین تراژدی هایی اصلا سمت مثبت و منفی و رستگار شدن و … نداریم و آخر چنین فجایعی، به صورت دو سر باخت تمام شده و عواقب کشتار مردم، چه با هدف منفی و چه بر اساس گول زدن خود و مثلا دیدن Greater Good، گریبان همه را خواهد گرفت و سرانجام آن ها را به زمین خواهد زد.

 نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت Captain Walker با همین بازی Spec Ops: The Line رقم خورده است که موفق شد تا امتیاز متای ۷۶/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد. البته Spec ops: The Line یکی از آن عناوینی است که خیلی ها اعتقاد دارند به حق واقعی خود نرسید و با متای ۷۷ که منتقدان برای این بازی به ثبت رساندند از چشم خیلی ها افتاد و آن را نخریده و تجربه نکردند تا بازی تقریبا شکست بخورد. در حالی که وقتی این بازی را انجام دهید چنان به عمق داستان و انتخاب ها و گیم پلی بازی کشیده می شوید که در پایان بازی و دیدن ارزش تکرار بالای آن با خود می گویید ۷۷؟ واقعا فقط ۷۷؟ خیلی بی انصافی است. البته باید به این نکته اشاره کنم که بازی Spec ops: The Line انصافا در یک بخش بسیار بسیار مورد توجه و تحسین قرار گرفت و آن هم داستان فراتر از شاهکار و روایت بی نظیر و استثنایی آن بود که اصلی ترین نقطه قوت بازی بود و حتی گمان می کنم در لیست کاندیداهای برترین داستان سال ۲۰۱۲ نیز قرار گرفت و هر گاه صحبت از برترین داستان ها، برترین پایان ها، برترین روایت ها و واقعی ترین نمایش تلخی های جنگ و تصمیمات سخت مطرح باشد نام بازی Spec ops: The Line را خواهیم شنید و بدون شک ایفای نقش و صداگذاری هنرمندنه نولان نورث در قالب پروتاگونیست اصلی بازی، یکی از اصلی ترین دلایل این موفقیت داستانی است. به شخصه گمان می کنم که منتقدان در آن ابتدا که می خواستند بازی را نقد کنند، نگاهی به نام سازنده کم نام و نشان بازی یعنی Yager Development انداختند و بازی را در سطح شناخته شده بودن این سازنده پایین آوردند و به آن فرصت دیده شدن به عنوان یک بازی فارغ از نام سازنده اش را ندادند و با دیدی منفی آن را نقد کردند.  بازی حتی در زمینه گیم پلی هم چیزی از یک بازی خوش ساخت و عالی کم نداشت و بازی بسیار منحصر به فردی بود. با آن طوفان های شن دبی و تصمیمات خیلی خیلی سخت و تاثیرگذار در داستان بازی و ارزش تکرار بالا و تیراندازی خوش دست، امتیاز Spec ops: The Line می توانست و می بایست خیلی بالاتر می بود و این حرف اکثریت بازیبازان دنیاست و البته عده ای هم مخالف آن هستند. به هر شکل تمام منتقدان چه آنهایی که به بازی نمره کمی دادند و چه آنهایی که حق بازی را به آن اعطا کردند، در این موضوع هم عقیده اند که صداگذاری های شخصیت های بازی فوق العاده بود و در این زمینه بازی کاملا استانداردهای جهانی داشت. بدون شک ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت Captain Walker در بازی Spec Ops: The Line همواره به عنوان یک صداگذاری بی نظیر و جاودانه (مخصوصا با توجه به داستان شاهکار این بازی) در کارنامه وی قلمداد خواهد شد و صداگذاری شخصیت Captain Walker در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است  جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

۴ – The Penguin

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

The Penguin

 بازی:  Batman: Arkham City/Arkham Origins

صاحب امتیاز شخصیت و سری: DC Comics

نخستین حضور: Batman: Arkham City در سال

آخرین حضور: Batman: Arkham Origins در سال

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۲ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۶/۱۰۰ در بازی Batman: Arkham City

همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام هیچ گاه از کودکی به طرز خیلی شدید و عجیبی دوستدار بتمن و دنیای آن و شخصیت های عجیب و غریبش نبودم اما درست از بعد از نخستین فیلم ۳ گانه بسیار زیبای کریستوفر نولان یعنی Batman Begins بسیار به این شخصیت علاقمند شدم، اما بعد از فیلم دوم یعنی The Dark Knight بود که واقعا عاشق شوالیه تاریکی شدم و باعث شد تا هر ۴ بازی سری آرکهام یعنی ۳ گانه Rocksteady Studios و بازی Arkham Origins برای من لذت بسیاری داشته باشند. اما اگر بخواهیم از بین این ۴ بازی یک نسخه را به عنوان برترین بازی انتخاب نماییم بی شک انتخاب تقریبا تمامی بازیبازان و طرفداران و منتقدان و .. در دنیا یک بازی خواهد بود و آن هم عنوانی نیست جز Batman: Arkham City. نخستین حضور نولان نورث در قالب شخصیت پنگوئن در سال ۲۰۱۱ و با همین عنوان که بازی سال ۲۰۱۱ شد رقم خورد تا نام نولان نورث در یک ابرشاهکار دیگر نیز ثبت شود و نامش ماندگارتر گردد.  Batman: Arkham City که در ژانر Action-Adventure و Open world قرار داشت توسط Rocksteady Studios ساخته و توسط کمپانی .Warner Bros برای پلتفرم های PlayStation 3، Xbox 360 و Microsoft Windows منتشر گردید. البته در نسل هشتم هم این بازی در قالب یک کالکشن با آرکام اسایلوم برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان هم در دسترس علاقمندان قرار گرفت. فرنچایزی که یکی از بهترین و افسانه ای ترین ۳ گانه های تاریخ بازی هاست و بدون شک یکی از برترین عناوین اکشن ماجرایی ابرقهرمانی در تاریخ بازی های رایانه ای است و نولان نورث موفق شد تا باز هم در یکی دیگر از بهترین بازی های تاریخ ایفای نقش کرده و نام خود را جاودانه تر نماید. نولان نورث در نقش شخصیت پلید پنگوئن در سری بازی های بتمن آرکام که ساخته راک استدی و  WB Games Montréal هستند ایفای نقش کرده و موفق شد تا شخصیت پنگوئن را به بهترین شکل ممکن بازسازی کرده و آن را به یکی از واقعی ترین و نزدیک ترین اجراهای شخصیت پنگوئن به خصوصیات واقعی او در کمیک تبدیل نماید.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

به طور عجیبی از این مرتیکه متنفرم!

ذکر یک نکته در مورد چنین عناوینی مثل ارکام سیتی لازم است و آن هم این است که اگر می بینید مثلا شخصیت ها و صداگذاری آنها و .. این قدر به چشم می آیند قطعا به خاطر دیگر بخش های بی نقص بازی نیز هست و باید گفت علاوه بر هنرنمایی صداگذاران بازی در نقش شخصیت های قدرتمند آن، هر چیز دیگری هم که در ارکام سیتی وجود داشته شاهکار و بی نقص بود و تنها چیزی که می توان در مورد Batman: Arkham City گفت این است که چقدر این بازی زیبا بود. چقدر گرافیک بازی فوق العاده بود. از فوق العاده هم فوق العاده تر بود جلوه های بصری این بازی بی نظیر. چقدر گیم پلی و مبارزات این شاهکار جذاب و لذتبخش بودند. چقدر تنوع ماموریت ها و فعالیت ها در بازی بالا بود. دیگر از این بهتر و زیباتر نمی شد در نسل هفتم عنوانی از بتمن را خلق کرد که تا این حد از همه لحاظ بی نظیر باشد. در واقع باید گفت این زیباترین بازی بتمن بوده که تا به حال خلق شده است. کیفیت گرافیکی بازی چه از لحاظ فنی و چه هنری در نسل هفتم در بالاترین سطح قرار دارد و شهر و طراحی آن، شخصیت های بازی، ساختمان ها و تمام المان های گرافیکی و طراحی بازی در بالاترین سطح قرار دارند. نورپردازی بازی با توجه به تاریکی شهر بسیار زیبا انجام شده است و وقتی در حال پرواز بر فراز شهر هستید از دیدن ساختمان ها و نورپردازی بازی لذت می برید. از لحاظ طراحی و گرافیک هنری تنها کافیست تا دقایقی را در بازی سپری کنید تا متوجه اوج زیبایی آن شوید و طراحان بازی را تحسین کنید. وقتی با شوالیه تاریکی بر فراز شهر پرواز می کردید از شدت هیجان و زیبایی شهری که در زیر بال های پر ابهت و قدرتمند بتمن قرار داشت به وجد آمده و انگار که دوست داشید مدتی بسیار طولانی فقط بر فراز این شهر پرواز کنید. گیم پلی بازی از نمای سوم شخص بتمن را نشان می دهد و بر مبارزات نزدیک، قابلیت های مخفی کاری، قابلیت های کارآگاهی و گجت های وی تمرکز دارد. بازی در این نسخه المان های جهان آزاد بیشتری را نسبت به آرکام اسایلوم در اختیار شما می گذارد و ساختار آزادتری دارد و به شما اجازه می دهد تا کلی ماموریت جانبی را در جای جای نقشه شهر انجام دهید.   آنقدر این بازی زیبا بود که به جای این که بیشتر در مورد نولان نورث و شخصیت پنگوئن صحبت کنیم در مورد بتمن آرکام سیتی حرف زدیم!!

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

هر ۳ بخش نام پنگوئن کاملا در مورد این یارو صادق است!

نولان نورث تا به امروز در ۲ بازی  مختلف از این سری شخصیت پنگوئن را صداگذاری کرده است که این عناوین شامل Batman: Arkham City و Batman: Arkham Origins هستند. در واقع جدیدترین بازی که شخصیت پنگوئن با صداگذاری نولان نورث در آن حضور یافته است بازی Batman: Arkham Origins در سال ۲۰۱۳ است که برای پلتفرم های پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه های شخصی عرضه گردید و البته چون توسط راک استدی ساخته نشد همیشه زیر سایه ۳ بازی بتمن این استودیو قرار می گیرد ولی خب نولان نورث به هر شکل به بهترین و بی نظیرترین شکل ممکن در بازی آرکام اوریجینز هم کار خودش را در نقش پنگوئن انجام داد. اما همان طور که می دانید برترین حضور شخصیت پنگوئن با هنرنمایی نولان نورث در بازی جاودانه ارکام سیتی رقم خورده است که موفق شد تا امتیاز متای شاهکار ۹۶/۱۰۰ را به خود اختصاص دهند. بدون شک ایفای نقش نولان نورث در قالب شخصیت پنگوئن در سری بتمن آرکام تا همیشه در یاد و خاطر بازیبازان خواهد ماند و صداگذاری این شخصیت در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است موفق به کسب جایگاه چهارم گردیده است.

۳ – David 

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

David

 بازی:  The Last of Us

صاحب امتیاز شخصیت و سری:  Sony Interactive Entertainment

نخستین حضور: The Last of Us در سال ۲۰۱۳

آخرین حضور: The Last of Us در سال ۲۰۱۳

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۵/۱۰۰ در بازی The Last of Us

The Last of Us، عنوانی که هرگاه اسمش مطرح می شود کلی خاطرات شیرین به یادم می آید و نامش با شکوه و عظمت و بزرگی همراه است. اگر این بازی را تجربه کرده باشید قطعا و بدون شک این شکوه و ابهت را لمس کرده اید و همواره نیز در طول زندگی‌تان از آن به نیکی یاد خواهید کرد. یکی از مهمترین دلایل قدرتمند بودن این بازی، داستان عالی و از آن مهمتر روایت بی نظیر آن است که به هنرمندانه ترین شکل ممکن صورت گرفته است و در این میان دو شخصیت اصلی بازی و اجرای فوق‌العاده آنها در نقش خود و همین طور دیگر شخصیت های بازی که در راس آنها دیوید قرار دارد، بیشترین نقش را در جذابیت بی نهایت این بازی دارند. تروی بیکر در نقش جوئل و اشلی جانسون در نقش الی، به نوعی یکی از برترین ارتباط‌های بین دو شخصیت در تاریخ بازی های رایانه ای را رقم زدند و The Last of Us نقطه اوج فعالیت کاری و حرفه‌ای آنها محسوب محسوب می‌شود. رابطه‌ای که ابتدا تنها بر اساس انجام یک ماموریت شکل گرفت و قرار نبود تا احساس به میان بیاید ولی هرچه گذشت رابطه عمیق و عمیق تر شد تا به حسی مثل پدر و دختر تبدیل شود، آن هم با تمام پیچیدگی‌ها و سختی‌ها و موانعی که بر سر راه این رابطه قرار داشت. همان طور که نام نولان نورث را همیشه اول با آنچارتد می شناسند، همواره اگر کسی بخواهد نام تروی بیکر را هم با یک بازی و یک شخصیت مطرح کند بی شک آن بازی The Last of Us و آن شخصیت جوئل است. نقشی که تروی بیکر در با کیفیت ترین حالت ممکن آن را اجرا کرد و همین نقش، بیش از پیش وی را به اوج قله های موفقیت رساند.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

الی با دیوید در صحنه آخر همان کاری را کرد که با سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ انجام دادیم، چون ول کن دیوید به چشای الی اتصالی کرده بود!! 

نولان نورث در نقش شخصیت فوق منفور، مریض روانی، قاتل و آدمخوار David در ابرشاهکار The Last of Us، ساخته ناتی داگ که در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت سونی برای پلتفرم PlayStation 3 و سپس در نسل هشتم برای پلی استیشن ۴ نیز منتشر گردید ایفای نقش کرد و موفق شد تا این کار را به حدی حرفه ای و بی نقص انجام دهد که بدون تردید دیوید را به یکی از منفورترین و پست ترین شخصیت های دنیای بازی ها تبدیل نماید که حتی با دیدن عکسش اعصابمان به هم می ریزد. الی با دیوید در صحنه آخر همان کاری را کرد که جمهوری اسلامی با سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ انجام داد چون ول کن دیوید به چشای الی اتصالی کرده بود!! در واقع نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت دیوید با همین بازی The Last of Us رقم خورده است که یکی از برترین بازی های تاریخ است و موفق شد تا امتیاز متای ۹۵/۱۰۰ را به خود اختصاص دهد و به این ترتیب نولان نورث نامش را در یک بازی انحصاری دیگر سونی و یکی از باکیفیت ترین بازی های تاریخ از نظر شخصیت پردازی نیز ثبت و جاودانه نماید. داستانی بسیار پرکشش همراه با پیچش های داستانی و جذابیت های فراوان در تلفیق با ایفای نقش حرفه ای دو نفر از برترین های این حرفه یعنی نولان نورث و تروی بیکر، معجونی را به وجود آورد که تمام این صنعت به آن افتخار می کنند و یک اثر بزرگ و یک موفقیت دیگر را در کارنامه نولان نورث و تروی بیکر و تک تک عوامل ساخت این بازی ثبت کرد. بدون شک ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت دیوید در ابرشاهکار The Last of Us همواره در کارنامه او به عنوان یکی از شاهکارترین کارهای این هنرمند قهار شناخته خواهد شد و صداگذاری دیوید در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است با شایستگی هر چه تمام تر بر جایگاه سوم تکیه زده است.

۲ – Deadpool

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Deadpool

 بازی: Deadpool

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Marvel Comics

نخستین حضور: Deadpool در سال ۲۰۱۳

آخرین حضور: Deadpool در سال ۲۰۱۳

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث: ۱ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۶۳/۱۰۰ در بازی Deadpool

 نولان نورث در سال ۲۰۱۳ علاوه بر حضور در شماره قبلی لیست و شخصیت دیوید در شاهکار لست او آس، یک اجرای جاودانه دیگر را نیز داشته است که برآیندش را در قالب شخصیت Deadpool در بازی ددپول در سال ۲۰۱۳ دیدیم که درست است که این بازی از نظر کلی در برابر لست او اس هیچ حرفی ندارد و حتی مقایسه شان هم زشت است، ولی جان بخشیدن به شخصیت بسیار پیچیده و عجیب و سخت Deadpool در این بازی باعث خلق یکی از بهترین و به یادماندنی ترین و واقعی ترین Deadpool هایی شد که تا به امروز در کمیک و سینما و .. دیده ایم. صداگذاری شخصیت دد پول بدون شک کار سخت و پیچیده ای است زیرا که شخصیت دد پول در عین این که یک ضد قهرمان بی شیله پیله و صاف و ساده است، باید لایه باریک طنز جذاب خود را برای مخاطب حفظ کند و به شکلی هیجان انگیز بتواند با بازیباز ارتباط برقرار کند و حتی با او مستقیم صحبت کند. نولان نورث در نقش شخصیت Deadpool و در بازی Deadpool، ساخته High Moon Studios که در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت Activision برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows و سپس در سال ۲۰۱۵ برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر گردید، ایفای نقش کرد و موفق شد تا این کار را به شکلی حرفه ای و فوق العاده هنرمندانه به انجام برساند تا نامش در تاریخ سری فوق محبوب مافیا نیز ثبت شود.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

“استخر مرده” یا “میز بیلیارد مردگان”… نام نسخه فارسی سازی شده و قانونی ددپول با حذف ۹ ساعت از بازی و کلا گیم پلی بازی ۴۵ دقیقه!!

 نخستین و تنها حضور نولان نورث در قالب شخصیت Deadpool با همین بازی Deadpool رقم خورده است که امتیاز متای ۶۳/۱۰۰ را دریافت نمود ولی کار نولان نورث توسط همه شدیدا تحسین شد و واقعا بهترین اجرای ممکن برای شخصیت دد پول در یک بازی رایانه ای را رقم زد تا چه کسانی که به بازی نمره پایینی دادن و چه کسانی که بازی را مثبت قلمداد کردند، در زمینه فوق العاده بودن شخصیت ددپول و صداگذاری نولان نورث و طنز معرکه اش هم عقیده بودند. در واقع نمره های بازی به این صورت بود که همه از داستان و پلات بازی که توسط  Daniel Way (نویسنده کمیک ددپول) خلق شده بود و از صداگذاری بی نقص نولان نورث و طنز عالی بازی تعریف و تمجید کرده بودند و هر چه نکات منفی بود مربوط به گیم پلی می شد. بدون شک ایفای نقش و صداگذاری نولان نورث در قالب شخصیت Deadpool در بازی Deadpool همواره در کارنامه او به عنوان یکی از ۲-۳ اجرای برتر این هنرمند بزرگ و دوست داشتنی شناخته خواهد شد و همگان نیز آن را تحسین کردند و بسیاری از افراد حاضر در این صنعت اعتقاد دارند که این دومین ایفای نقش و صداگذاری برتر نولان نورث بعد از شخصیت نیتن دریک است و اگر نگاهی به لیست های برترین های شخصیت های نولان نورث بیاندازید در بسیاری از آنها ددپول را به عنوان یکی از ۳ شخصیت برتر مشاهده می کنید. به این ترتیب صداگذاری Deadpool در لیست ما از برترین شخصیت هایی که نولان نورث به آن ها جان بخشیده است با شایستگی هر چه تمام تر رتبه دوم را کسب نموده است.

۱ –  Nathan Drake

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

Nathan Drake

سری بازی: Uncharted

صاحب امتیاز شخصیت و سری: Sony Interactive Entertainment

نخستین حضور: Uncharted: Drake’s Forune در سال ۲۰۰۷

آخرین حضور: Uncharted 4: A thief’s End در سال ۲۰۱۶

تعداد حضور در بازی های رایانه ای با اجرای نولان نورث:  ۸ بازی

بالاترین امتیاز متا در بازی های حضور یافته: امتیاز ۹۶/۱۰۰ در بازی Uncharted 2: Among Thieves

یک انتخاب در کل مقالات ۱۰ برتری که تا به امروز برای شما به رشته تحریر در آورده ام از همه واضح تر بوده است و آن هم همین انتخاب رتبه یک لیست این مقاله است!! چون از همان اول که اسم این مقاله را دیدید مطمئنم که مثل روز برایتان روشن بود که رتبه اول کیست و البته نه فقفط برای شما بلکه برای تمام دنیا نفر اول لیست چنین مقاله ای مشخص است. بله نیتن دریک افسانه ای… اصلا نام نولان نورث با نیتن دریک گره خورده و یک جورهایی انگار خیلی هم به هم شبیهند از نظر روحیات و حتی ظاهر خوش تیپ و .. بدون شک اصل جاودانگی نام نولان نورث در دنیا بازی ها به خاطر ایفای نقش نیتن دریک در یکی از محبوب ترین و یکی از ابرفرنچایزهای تاریخ بازی ها یعنی آنچارتد که دوست داران سونی بدجوری عاشق و شیفته اش هستند. نولان نورث در طول سال ها موفق شده است تا خود را به عنوان یکی از صداگذاران و بازیگران مورد اعتماد ناتی داگ  سونی برای شرکت در بازی های این سازنده مطرح کند و این موضوع، فرصت حضور در برخی از برترین بازی های تاریخ بازی های رایانه ای که توسط این استودیو ساخته می شود را برای وی فراهم می کند که این موقعیت به راحتی برای هر کسی فراهم نمی شود. نولان نورث در نقش شخصیت فوق محبوب و دوست داشتنی Nathan Drake به عنوان پروتاگونیست اصلی و همه کاره در ابرشاهکارهای آنچارتد که ساخته ناتی داگ افسانه ای هستند ایفای نقش کرده و موفق شده تا شخصیت نیتن دریک را به یکی از برترین و محبوب ترین شخصیت های اصلی کل تاریخ بازی های رایانه ای و البته خوش تیپ ترین آنها تبدیل نماید که بدون شک اگر لیستی از محبوب ترین پروتاگونیست های تاریخ به رشته تحریر در آید نامش را در همان چند رتبه نخست شاهد خواهیم بود تازه با این که یک شخصیت انحصاری سونی است و نسبت به شخصیت های مولتی پلتفرم کارش خیلی سخت تر است. نخستین حضور نولان نورث در برترین فرنچایز زندگی کاری اش و در قالب شخصیت نیتن دریک در سال ۲۰۰۷ و با بازی زیبای Uncharted: Drake’s Forune رقم خورد تا شروعی بر یک افسانه باشد و تا به امروز وی در ۷ بازی مختلف از این سری و یک بازی جداگانه، شخصیت خوش مشرب و خوش تیپ و محبوب نیتن دریک را صداگذاری کرده است. این عناوین شامل ۵ بازی Uncharted: Golden Abyss ،Uncharted ۳: Drake’s Deception ،Uncharted 2: Among Thieves ،Uncharted: Drake’s Forune و Uncharted 4: A thief’s End و همین طور دو بازی Uncharted: Fight for Fortune (که عنوانی کارتی نوبتی برای ویتا بود) و Uncharted: Fortune Hunter (که یک بازی موبایل رایگان بود) هستند. حضور نیتن در عنوانی خارج از سری آنچارتد هم به بازی مبارزه ای انحصاری سونی با نام PlayStation All-Stars Battle Royale باز می گردد.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

بدجوری ول کنم بهت اتصالی کرده!!

همواره حضور دیگر شخصیت های قدرتمند با صداگذاری های عالی نیز نقش خیلی مهمی در به چشم آمدن بیشتر یک شخصیت اصلی دارند. شخصیت هایی مثل ویکتور سالیوان به عنوان Mentor و صمیمی ترین دوست و هماره نیتن، النا فشر به عنوان عشق زندگی و کسی که همیشه “پایه” نیتن است و همچنین برادرش در نسخه چهارم که برادر بزرگ اوست و رابطه خیلی عمیقی هم با دارند. بد نیست تا کمی در مورد روابط نیتن با این شخصیت ها که نقش چشمگیری در قدرتنمایی هر چه بیشتر شخصیت نیتن دریک و نولان نورث داشته و دارند صحبت کنیم. ابتدا سراغ سالیوان برویم. وقتی دو شخصیت فوق العاده در کنار هم قرار بگیرند و یک دوستی و رابطه عمیق را شکل دهند و آن را در طول آزمایش های مختلف محک بزنند دقیقا می شود حکایت دو شخصیت بی نظیر نیتن دریک و ویکتور سالیوان. رابطه گاها پردردسر اما بسیار عمیق Nathan Drake و Victor Sullivan چیزی نیست که سبک انگاشته شود و دست کم گرفته شود. در حقیقت این رابطه دقیقا مصداق بارز تمام چیزهایی است که شما از یک رابطه دوستی محکم انتظار دارید و البته گاهی همراه با المان هایی از روابط پدر و پسری. چیزی که ناتی داگ به طرز استادانه ای در بازی پیاده کرده است این است که بالا و پایین و فراز و نشیب های این رابطه را با مکانیک های مختلف گیم پلی در هم آمیخته است و چنان معجون یکدستی را پدید آورده است که بازی و داستان و گیم پلی و روابط و…. همه با هم در یک لحظه به خورد بازی باز داده می شود.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

فکر کنم همسر نولان نورث هم توی خونه نیتن صداش می کنه!! از بس که این با شخصیت نیتن گره خورده واقعا انگار که یکی هستن و خود نولان نورث هم خیلی خوش تیپه مثل نیتن!

حالا نوبت به عشق نیتن و همسر او می رسد. با وجود تمام کسانی که نیتن دریک با آن ها در ارتباط است کاملا مشخص است که وقتی با النا فیشر صحبت می کند و وقتی پای او در میان است داستان برای نیتن فرق می کند و رابطه بین این دو نفر واقعا تحسین برانگیز و البته هیجان انگیز است و مثالی بارز برای یک رابطه جذاب و دوست داشتنی و یک زوج خوش تیپ و ماجراجو محسوب می شود. اگر چه نیتن بارها و بارها النا را در موقعیت های مختلف نجات داده است ولی با این حال خود النا به تنهایی نیز در بالا رفتن از مکان های سخت و همچنین تیراندازی بسیار ماهر است و حتی در مواقعی در موقعیت های سخت و حساس به نیتن کمک نیز کرده است و کمی شرایط را به برابری بین کمک کردن این دو به هم نزدیک کرده است و در حقیقت النا هیچ گاه یک همراه دست و پا چلفتی و بار اضافی برای نیتن محسوب نشده است. عشق و علاقه این دو به یکدیگر از نگاهشان به یکدیگر کاملا واضح و مشخص است. حالا به سراغ برادر نیتن به نام سم که در نسخه چهارم چشممان به جمالش روشن شد و اتفاقا دیگر غول صداگذاری در دنیای بازی ها یعنی تروی بیکر بزرگ ایفای نقشش را بر عهده داشت برویم. در کنار قهرمان محبوبی مثل نیتن دریک قرار گرفتن و به چشم آمدن کار آسانی نیست و هر شخصیتی با هر بازیگری نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا نیتن دریک به قدری محبوب و به قول خودمان آرتیست است که کنار او دیده شدن دشوار است ولی تروی بیکر در آنچارتد ۴ موفق شد تا به بهترین شکل این کار را انجام دهد و در نقش برادر بزرگتر نیتن یعنی سم خوش بدرخشد.

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

حالا یارم بیا.. دلدارم بیا!!

جالب است بدانید که نیتن دریک قرار بود تا در بازی Street Fighter x Tekken هم به عنوان شخصیت مهمان حضور یابد ولی این اتفاق رخ نداد (خدا رو شکر!! نیتن نباید از زیر سایه سونی حتی یک لحظه خارج شود و کسی دیگر بتواند در پلتفرمی دیگر کنترل وی را بر عهده گیرد). جدیدترین بازی که شخصیت نیتن دریک با صداگذاری نولان نورث در آن حضور یافته است بازی شاهکار Uncharted 4: A thief’s End در سال ۲۰۱۶ است که برای پلتفرم  پلی استیشن ۴ عرضه گردید و با بی رحمی و تنگ نظری تمام بازی سال نشد. همچنین لازم به ذکر است که برترین حضور شخصیت نیتن با هنرنمایی نولان نورث در بازی Uncharted 2: Among Thieves رقم خورده است که موفق شده اند تا امتیاز متای شگفت انگیز ۹۶/۱۰۰ را به خود اختصاص داده و بازی سال شود. بدون شک تمامی افراد حاضر در صنعت بازی در رتبه یک این لیست اتفاق نظر دارند و شکی نیست که ایفای نقش نولان نورث در قالب شخصیت نیتن دریک افسانه ای در سری آنچارتد، جاودانه ترین کار او در دوره کاری بسیار پربار و کارنامه طولانی اش محسوب می شود و در واقع نولان نورث بوده است که نیتن را برای ما به نیتن دریکی تبدیل کرده است که اکنون می شناسیم و عاشقانه دوستش داریم. پس بی تردید این شخصیت نیتن دریک است که در لیست برترین شخصیت های نولان نورث بزرگ، در رتبه نخست قرار می گیرد و بر تخت پادشاهی تکیه می زند.

Kuros

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Y PS گفت:

    خسته نباشی سعیدجان :yes:
    دمش گرم واقعا
    عجب کاراکترهایی رو صداگذاری کرده :yes:

    • all pacino گفت:

      یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد دید من نسبت به نمرات منتقدان کاملا عوض بشه بازی the line بود آخه واقعا چرا؟ بازی به این خوبی همه جوره عالی بود از گرافیک گرفته تا گیمپلی هیجانی و جذاب و داستان شاهکار و شخصیت فوقالعاده جذاب دلیل اون حجم از گیر دادن های مسخره و بی جا به این بازی چی بود؟ من بالغ بر ۴ بار تمومش کردم و هیچ وقت احساس خستگی یا تکراری بودن نکردم یعنی چه انتظاری داشتن این منتقدا شاید این بازی بیشترین ضربه رو در تمام طول تاریخ از منتقدا خورد منتقدا باعث شدن یه شاهکار به اون صورت دیده نشه….
      در مورد نولان نورث باید بگم که آنچارتد بدون نیتن دریک مثل گاد اف وار بدون کریتوس میمونه درسته آنچارتد شخصیت جذاب زیاد داره ولی کی میتونه جای نیتن رو پر کنه؟ نصف خاطرات گیم من با نیتن دریکه

      • Y PS گفت:

        داداش این بازی به خاطر یه چیز دیگه انقدر کوبیده شد…دلیلش سیاسی بود چون کل سیاست های جنگی غرب تو خاورمیانه رو زیر سوال برده بود اونم به بهترین شکل واسه همین یه گوشمالی بهش دادن که واسه همه عبرت بشه

        • all pacino گفت:

          دقیقا درسته خواستم تو کامنتم اول اینو بگم فکر کردم بقیه مسخره میکنن ولی دقیقا به همین دلیل بود وگرنه کدوم بازی تا حالا چهره جنگ رو به این شکل نشون داده بود؟ خیلی واقع گرایانه چهره جنگ رو نشون داد

  • Hala madrid گفت:

    عالی بود :yes: با تشکر آقای آقابابایی :-* :rose: :heart: “بدجوری ول کنم بهت اتصالی کرده” :rotfl:
    “ول کن دیوید به چشای الی اتصالی کرده بود” :laugh: :rotfl: خیلی بار طنز قشنگی داشت این مقاله :-*
    واقعا لقب آقای صدا برازنده اش هست :inlove: بینهایت دوستش دارم :inlove: :inlove: :-*

  • Poriyarad گفت:

    نولان نورث دوست داشتنی ❤❤چرا داری پیر میشی ؟؟ جایDavid توی last of us اینقدر خوب بازی کرده که آدم از شخصیتش واقعا میترسه و اما ددپول،ددپول یه بازی فوق العاده فان بود که دوبله ای نولان نورث اونو چندین برابر فان تر کرده بود نیتن دریک هم که گفتن نداره همه مون باهاش خاطره داریم آخر مراسم psx پنل آنچارتد وقتی گفت دیگه توی هیچ آنچارتدی حضور نداره اشک تو چشماش جم شد من دلم برای همه ای شخصیت ها و دوبلور های آنچارتد تنگ میشه :((

  • PERSIAN NAZI گفت:

    و باز هم مثل همیشه یک مقاله خوب که دوست نداری تموم بشه ایولا داری اقای اقابابائی .این مرد یه اسطوره زنده هستش و یکی از دیگری بهتر بود شخصیتهاش ولی من بیشتر از همه با ادوارد ریکتوفن حال میکنم یعنی ناجور باحال کمدی و نامرد. دمش گرم که هنر گیم رو تکمیل میکنه و برای بقای هنر گیم از جون مایه میذاره

  • ShadoWWolf2 گفت:

    ممنون از شما سعید آقابابایی عزیز به خاطر این مقاله زیبا وخواندنی :rose:
    به جز نیتن دریک و دزموند مایلز و ریکتوفن،نمی دونستم ایشون صداگذاری خیلی از کارکتر های دیگه رو انجام داده…واقعا مرد هزارحنجرست.

    • PERSIAN NAZI گفت:

      یه چیزی بگم بمیری از خنده بعد از کار توی باغ رفتم پیش اصغر و اشتباهی بلک اپس ۴ رو براش فرستاده بودن و میگفت طرف اسرار داره که حالا نگه دار تو هوا فروش میره فکر کنم این بدشانسیهای من به توهم سرایت کرده :laugh:

  • amin گفت:

    درود و خسته نباشید به اقا سعید گل،خسته نباشید،امیدوارم این سبک مقالات ادامه پیدا کنه در مورد سایر صداپیشگان مطرح،نولان نورث و تروی بیکر واقعا زوج (هنری) خیلی خوبی هستن و هم باحالن و هم کار بلد،من به شخصه با نقش دیوید به شدت حال کردم،لامصب هرچی بیشتر تو بحرش میرم بیشتر میفهمم چه شخصیت کاریزماتیکی بود من توی پشت صحنه بازی تازه فهمیدم این دیوید همون نولان نورثه که خودش هنر این بشرو میرسونه و با وجود قیافه ی خاصش و اون صدا و حرکات بدن یه شخصیت مهربان و قابل اعتماد بود اما یهو به یه ادم خوار وحشی تبدیل شد و اخرشم همونطور که گفتید ول کن الی به نه چشم که به کل صورتش اتصالی کرد و فقط مونده بود بعدش الی تی بگ کنه یارو رو 😀 گرچه اون صحنه واقعا واسم غمگین ترین صحنه ی بازی واسه من بود و یه جورایی د لست اف اس رو واسه همیشه توی یه جایگاه ویژه نگه میداره،
    شدید پیشنهاد میکنم برنامه ی retro replay رو ببینید توی یوتیوب که نولان نورث و تروی بیکر هر هفته یه بازی نوستالژیک و قدیمی رو بازی میکنن و واقعا روانتون شاد میشه از بس این دوتا خوبن 😀

  • ali 110 gamer گفت:

    هر ۳ بخش نام پنگوئن کاملا در مورد این یارو صادق است! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :yes:

  • AmiraliJ38 گفت:

    نوران نورث…عشقه این مرد و اون صداش.

  • دمت گرم سعید جان :heart: :rose:
    مقاله ی متفاوت و جالبی بود، واقعا این آقا مرد هزار چهره صنعت گیمه. ولی لامصب نیتان دریک یه سر و گردن از باقی نقشاش بالاتره، جوری که اصن آدم باورش نمیشه گوینده ی نیتن دریک بعضی از شخصیت های نام برده رو هم دوبله کرده
    😐

  • vergil2max گفت:

    خسته نباشید اقای اقابابایی.مقاله خوب و جالبی بود.اگه ممکن یک مقاله هم درباره تروی بیکر بنویسید
    البته اقای نولان صداگزاری شخصیت Modi را در گاد اف وار انجام داد و کاش اونو به جای هادس داخل لیست میگذاشتید.

  • arian 76 گفت:

    این نولان نورث واقعا فوق العاده اس
    اصلا شخصیت نیتن دریک ۹۵ درصدش رو همین صدای عالی نولان نورث شکل داده و ۵ درصد بقیه چیز ها هست
    فقط فریاد نیتن دریک اونجایش که قسمت ۴ از بالا میاد و یه مشت به نیدین میزنه رو گوش بدین تا معنی صداگذاری رو بفهمید یا تو قسمت ۳ وقتی که یه لشکر حشره دنبالشون هستن
    مقاله هم عالی بود تشکر

  • lordhossein گفت:

    درود بر آقا سعید عزیز درباره پرنس باید بگم منم دقیقا با شما هم نظرم و به نظرم شاید حتی بهترین نسخه هم بود تو سری آقا واقعا نولان نورث یکی از بهترین بازیگران و صداپیشگان تاریخ ویدیو گیمه لطفا یه مقاله هم واسه تروی بیکر برین با تشکر

  • pc and ps4 گفت:

    ممنون اقا سعید عزیز که انقدر برای گیمفا زحمت میکشید :yes: :yes: :yes:

  • samsung7733@ گفت:

    خیلی عالی بود مثل همیشه، فقط به آخرین حضورش تو بازی گاد آف وار ps4 اشاره نکردید؟

  • hamid619 گفت:

    عالی بود چه خاطراتی منم پرنس ۴ رو بیشتر از سه تا اول دوست دارم شاید یکی دلایلش صداگذاری طنز نولان نورث برای پرنس بود یکی دیگش الیکا بود که گاهی با زبون فارسی تاجیک حرف می زد شایدم کمکهاش بود فقط پایانش بد بود اینهمه بازی و تلاش برای نابود کردن شیطان بعد آزادش کردیم دنیا رو بگیره که یوبیسافت با یک بسته الحاقی حلش کرد هم به الیکا برسیم هم شیطان رو زندان بندازیم

  • Clara گفت:

    وای آقای بابایی دمت گرم army of two عجب سری بود خیلی ظلم شد بهش تو متا و فروش اگه میشه نقد نسخه ۴۰ day و devils cartel رو بزارید

  • UnCle K4rIM گفت:

    کاپیتان واکر هم مظلوم تریم هم بی رحم تریم شخصیت تو دنیای بازی…واقعا تشخیص این که واکر قهرمان‌های یا ضد قهرمان خیلی سخته

  • مقاله متفاوت و عالی بود….
    مرسی آقای بابایی….

  • Retr0 گفت:

    خسته نباشید اقای بابایی
    من موندم چرا خود نولان رو برای ایفای نقش نیتن دریک توی فیلم سینمایی که سونی سعی داره بیازه نمی ذارن هم چهره و هم صداش که هردو خوبن( خب خودش بازیگر این شخصیت توی بازی بوده)

  • به جرئت میتونم بگم برترین صداپیشه بازی های ویدیویی همین نولان نورثه! :yes: :yes: :yes:
    شما نگاه کنین واقعا
    صدای نیتن و پنگوئن و ددپول کوچکترین شباهتی به هم نداره
    چیه صدای این بشر :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
    شاهکارش هم که قطعا نیتن هست که واقعا صدای نولان نورث یه روح فوق العاده به این شخصیت داده
    این همه خاطره بی نظیر با نیتن برامون ساخت :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • خسته نباشید اقای اقابابایی عزیز مرسی خیلی ممنون :rose: :heart: جالب بود.

  • ممنون بابت این مقاله ی زیبا، این تنها مقاله ای بود که از اول تا آخرش رو خوندم واقعا زیبا بود :rose:

  • ممنون اقا سعید خسته نباشی عالی بود فقط یکجا با یه جمله حال نکردم که زیره عکس بازیه Saints Row IV نوشتین (کاش در واقعیت هم الان همین اتفاق می افتاد و ترامپ “بوق زاده”به جهنم می رفت)
    بنظر ترامپ باید به بهشت بره چون وعده نموند که عمل نکرده باشه ……

  • Cell گفت:

    گفتم اگه ساین نشم و دست درد نکنه به سعید خان نگم دلم طاقت نمیاره فقط میگم دمت گرم آقا سعید :yes:
    واقعا مقاله لذت بخشی بود یادی شد از نولان نورث که برای من افسانه هست در کنار تروی بیکر افسانه ای :yes:
    واقعا خوشحال شدم انچارتد رو با روح و عشق کار کرد برای من تا به الان بهترین بازی نسل ۸ انچارتد ۴ هست بازی که هم اشک در چشمان جمع شد هم ناراحت شدم هم ماجراجویی کردم هم لذت بردم هم بالاترین گرافیک عمر بود هم بهترین صدا گذاری ، بازیگری ،کارگردانی و…. :yes:

  • ST.ranger گفت:

    من صدای نولان نورث رو همیشه با راجر کریگ قاطی میکنم! ولی صدا هر دوشون فوقالعادست :yes:

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان بازم یه انتخاب عالی دیگه .چقدر جالب که یه نفر اینقدر نقش داشته و واقعا هم مرد هزار چهره لایقشه
    این ۳ تای آخرش خصوصا مورد ۱که جای خودش ولی مورد ۳ واقعا عالی بود و یکی از قسمت های پازل بسیار عالی tlou و شکل داد

  • M.Sj گفت:

    عالی بود با تشکر از شما جناب آقا بابایی

  • Farshidmc گفت:

    تو God of War 4 یکی از پسران تور هست

  • ARMAN گفت:

    واقعا کارش عالیه مخصوصا در کنار صدا گذار های معروف دیگه ای مثل troy baker , steve blum ، laura bailey
    من با نقش black hand تو shadow of mordor از این صدا گذار واقعا حال کردم

  • مازیار گفت:

    سعید جان خسته نباشی مقاله خوبی بود :-* من ازDeadpool بیشتر خوشم اومد خیلی باحال بود ولی خداییش دمت گرم که دوباره یاد مافیا۱و۲ رو در قلب ما زنده کردی :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا
نابغه‌ی هزار چهره… / برترین شخصیت های Nolan North در دنیای بازی های رایانه ای - گیمفا