کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا
کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا
کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا
کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا

کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد

مهیار امیدی
۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا

بالاخره کودک مبتدا به یک سرطان نادر توانست تا قبل از مرگ خود به تجربه Fallout 76 بپردازد که شاید بزرگ‌ترین آروزی او در زندگی به شمار می‌رفت.

سرطان، بیماری شایعی که امروزه بسیاری از انسان‌ها در سراسر جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و به طور کلی مشکلات زیادی را بوجود آورده است. عده‌ای توانایی مبارزه با این بیماری را نداشته و به مرگ رضایت می­‌دهند. عده‌ای دیگر می‌توانند با انواع مختلفی از درمان‌ها و تحت نظر بسیاری از پزشکان مجرب، از خطر این بیماری جان سالم به در برده و درنهایت زنده بمانند. یکی از این نوع سرطان‌ها که بسیار نادر و کم یاب هم بوده سرطان نوروبلاستوما است که بیشتر کودکان و افراد زیر ۱۵ سال را درگیر خود می‌کند و در حال حاضر هیچ درمان خاصی برای آن وجود ندارد.

یکی از کودکانی که به این سرطان مبتلا بوده، وس (Wes) نام دارد که با تنها ۱۲ سال سن، به نظر می‌ر‌‌سد که دیگر شانسی برای ادامه‌ی زندگی او وجود نداشته باشد. شاید بتوان گفت که بزرگ‌ترین آرزوی وس، تجربه بازی Fallout 76 است که مدتی قبل مطلع شدیم وی بالاخره توانسته این بازی را تجربه کند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، وس در منطقه همپتون رودز (Hampton Roads) در ایالت ویرجینیای (Virginia) واقع در آمریکا زندگی میکند و از پنج سالگی به سرطان نوروبلاستوما مبتلا بوده است. همانطور که اشاره شد، هیچ درمان خاصی برای این بیماری وجود نداشته و شاید بتوان با داروها و روشهای گران قیمت و البته محدود، تا حدی سرعت پیشروی آن را کاهش داد اما هیچ وقت موضوع اصلی از بین نخواهد رفت. بیماری وس اکنون به مرحله چهارم خود رسیده که طبق گفته پزشکان بسیار خطرناک است و درمانی برای آن در دسترس نیست. به همین علت تمامی روشهای درمانی مربوط به او متوقف شده و باید نتیجه گرفت که نمیتوان تا مدت زمان زیادی شاهد ادامهی زندگی او باشیم. سرطان مذکور بسیار غمانگیز است و نظر بسیاری از کاربران را در انجمنهای مختلف به سوی خود متمرکز کرده است.

حال در اقدامی جالب و خیرخواهانه، دستیار کارگردان اصلی بازی Fallout 76 یعنی مت گرندستف (Matt Grandstaff) از بیماری این طرفدار کودک مطلع شده و در کنار دیگر اعضای تیم، به سمت خانهی وس حرکت کرده است که از دفتر شرکت بتسدا تا این خانه، تقریبا چهار ساعت با اتومبیل طول میکشد. با توجه به این که بیماری وی هر لحظه درحال پیشروی است و به احتمال زیاد در زمان عرضه رسمی بازی مذکور دیگر در این دنیا نباشد و نتواند آن را تجربه کند، سازندگان بازی در کنار یک نسخه کامل و رسمی از آن، یک کلاهخود کاملا ویژه که متعلق به نسخهی کاملا اختصاصی Power Armor Edition است را برای وی به عنوان هدیه با خود همراه کردهاند که باعث خوشحالی او شده است. به طور کلی ماهیت این کلاهخود کاملا ویژه بوده و یک محتوای گران قیمت به شمار میرود. اما کلاهخودی که به وس هدیه داده شده توسط کارگردان بازی یعنی تاد هاوارد امضا شده و به دست وی رسیده است.

هنوز چند ماه تا عرضه‌ی رسمی بازی زمان باقی‌مانده و وس نمی‌تواند عنوان Fallout 76 را برای همیشه داشته باشد. به همین علت در مدت زمانی که تیم سازنده بازی در خانه آن‌ها مهمان بوده‌اند، توانسته به آروزی خویش برسد و تجربه‌ای چند ساعته از این بازی داشته باشد.

این تنها اقدام خیرخواهانه شرکت بتسدا نبوده و ما قبل از این، شاهد اقدام‌های متفاوت دیگری بودیم. برای مثال در گذشته استودیو بتسدا به کودکان سرطانی و یا مبتلا به بیماری‌های خطرناک و ناعلاج، اجازه داد تا به این استودیو آمده و از روند ساخت بازی‌ها و چگونگی ساخت آن‌ها به طور مستقیم مطلع شوند. در واقع بتسدا با یک سازمان کاملا خصوصی با نام Make-A-Wish همکاری داشته و به خوبی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند تا بتوانند با هر روشی رضایت کودکان مبتلا به این نوع بیماری را به خود جلب کنند.

ما در گذشته شاهد گفت و گوی تاد هاوارد با جف کیلی ( Geoff Keighley) بودیم که در مورد موضوع یاد شده توضیح داد:

تا همین حالا، بسیاری از کودکان را خوشحال کرده‌ایم زیرا توانسته‌اند به استودیو ما بیایند و به طور مستقیم و رو در رو، با سازندگان و عوامل پشت صحنه‌ی ما آشنا شوند. آن‌ها می‌توانند روند ساخت بازی‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند. این که یک بازی با پشت سرگذاشتن چه مراحلی به دست آن‌ها میرسد. این موضوع برای ما بسیار خوشحال کننده است و ما می‌توانیم از این طریق نظر آن‌ها را جلب کنیم. این کودکان قادر خواهند بود تا قبل از عرضه رسمی بازی‌ها، به تجربه‌ی نسخه اولیه آن‌ها بپردازند که خشنودی بسیاری از این کودکان را همراه دارد.

ما معمولا در رابطه با این نوع موضوع‌ها با رسانه‌ها و خبرنگار‌ها صحبت نمی‌کنیم و این خانواده‌ها و طرفداران هستند که صحبت راجب این مسائل را آغاز می‌کنند. وقتی یک خانواده به همراه فرزند خود به استودیو ما می‌آید، می‌تواند موضوعات مختلفی را مشاهده کند و در کل دیدگاه یک خانواده نسبت به بازی‌ها تغییر می‌کند. معمولا والدین یک بازی را تنها یک سرگرمی کوچک می‌دانند اما وقتی تیم سازنده‌ی یک بازی را تماشا می‌کنند که به سختی و به طور جدی درحال کار برروی آن هستند، نوع نگاه آن‌ها متفاوت می‌شود و در نتیجه، شاهد افزایش عاطفه و توجه در رابطه والدین با فرزندان هستیم.

نا گفته نماند که با توجه به تمامی این جزئیات ذکر شده، مسئله‌ی وس کاملا با دیگر کودکان متفاوت بود. زیرا وی نمی‌تواند از خانه خارج شود و باید هر لحظه تحت درمان در خانه‌ی خود باشد. از طرفی خانه‌ی آن‌ها نسبت به دفتر شرکت بتسدا دور بوده و به نوعی ملاقات با سازندگان از سوی آن‌ها غیر ممکن است. به همین علت این سازندگان بازی بودند که به خانه‌ی وی رفته و با او ملاقات کرده و یک نسخه از بازی را در دسترس آن قرار دادند.

تصاویری از ملاقات تیم سازنده ی بازی Fallout 76 با خانواده‌ی وس:

والدین وس در مورد اتفاقات روی داده در زندگی وی توضیح دادند:

مسئله ی بیماری وس به طور کلی زندگی ما را نابود کرد. دقیق به خاطر داریم، اولین بار که پزشک ما را از وجود این سرطان نادر آگاه کرد و موضوع را به وس اعلام دادیم، او به طور مکرر و با گریه می‌گفت: نه، نه ، نه! بدون تردید این بدترین و غم‌انگیزترین صحنه‌ای بود که الان مشاهده کرده بودیم. در هر لحظه شاهد اشک‌های بی‌شمار وس بودیم که قلب ما را به درد می‌آورد. در هفته‌ی گذشته از سازمان خیریه‌ی رونالد مک دونالد خارج شدیم و حال ما اصلا خوب نبود. البته ما برعکس پزشکان، به ادامه زندگی فرزندمان امیدوار هستیم و به هر صورت روش‌ها و درمان‌های مختلف را آزمایش خواهیم کرد!

حال وس دیگر مثل قبلا نیست. دیگر شاهد گریه‌های مکرر نیستیم که حال همه‌ی ما را آزرده می‌کرد. او دیگر از بیماری خود ترسی ندارد و حتی گاهی با روی خوش و با شوخی ما با برخورد می‌کند. او می‌تواند تغییرات مثبت و بزرگی در احوالات ما ایجاد کرده و ما امید را در چشمان او مشاهده می‌کنیم. البته حالا که در خانه حضور دارد، در برخی مواقع شاهد حالت تهوع در او هستیم زیرا آثار رادیواکتیو در بدن وس وجود دارد.

همان‌طور که اشاره شد پزشکان از او قطع امید کرده و معتقدند که زندگی او کوتاه خواهد بود. به هر حال امیدواریم او بتواند در زمان عرضه بازی Fallout 76 و در کنار دیگر بازیکنان، این عنوان را تجربه کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا
کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا
کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا
کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا
کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • pc and ps4 گفت:

    😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 چقدر ناراحت کننده 😥 😥 دمت گرم بتسدا خیلی خوبی :heart: ولی خیلی دلم برای اون بچه سوخت حالا دارم فکر میکنم بد نیست این کار های خیر خواهانه تو کشورمون یکم رواج پیدا کنه اما متاسفانه هیچی 😥 بعد جالبه بعضیا فکر میکنن چون اون زنه حجاب نداره میره جهنم اما اینجا اگر یکی چادر داشته باشه اما بزنه یکی رو بکشه میره بهشت :pain:

    • Senatorbigy گفت:

      ماشالا حرف حق جوابی نداره :yes: 😥 😉 tnx XX

    • M.C گفت:

      چرا ماستارو میرزی تو قیمه‌آ؟؟؟ هی ایرانو مقایسه می کنین با اون ور که اشتباه محض هر چیزی یه حدی داره یه توانی داره پرایدو که نمی شه با بوگاتی مقایسه کرد

    • فرشاد گفت:

      بابا لست آف آس بس کن جون جدت توروخدا داری بهشت آمریکا رو با ایران مقایسه میکنی تو اصن میدونی دلار چند شده تو اصن کار میکنی پول در میاری که این حرف رو میزنی بس کنید از اینکه هی این کشور رو با بقیه دنیا مقایسه میکنید ماهی ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ درآمد دارم که به دلار میشه ماهی ۷۵ دلار حساب کن چقدر زندگی سگی داریم که به اندازه پول یه بازی اوریجینال ps4 حقوق داریم اول ماه حقوق میگیرم به روز پنجم نکشیده تموم میشه قسط و خرج خونه هزار یک جور گرفتاری اون سر دنیا میبینی کمک مردمی هست و مردم خیر هستن دلیلش اینه تورم ۱۰۰ درصدی نیست بدبختی بیچارگی نمیکشن مثل ما کل اعضای خونه ما کار میکنن میتونیم زندگی کنیم یکیمون کار نکنه به فنا میریم مومن کمتر شعر بگو ناموسا اصن پولی میمونه واسه کار خیر از بوق سگ تا آخر شب فکر این ملت شده یه جوری پول به دست بیارن گشنه نمونن بعد تو میگی کار خیرخواهانه تو چه میدونی کار خیر چیه که اینجا اظهار نظر میکنی شورش رو در آوردید دیگه روز به روز به تعداد گشنه ها و بیکار های کشور داره اضافه میشه هروقت ما هم مثل بلاد کفر تونستیم زندگی کنیم یعنی سطح درآمدمون با خرجمون یکی شد اون موقع بخدا ایرانی جماعت میشه بزرگترین خیر دنیا یه کارگر ظرفشور تو آمریکا ماهانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار درآمدش یعنی ماهانه به پول ما ۳۰ میلیون تومان درآمدشه حالا قیمت یه آیفون چند آیفون از ۶۰۰ دلار شروع میشه که به صورت دو قسطی هم میتونی بخری حاجی ما بدبختیم صاف وسط جهنم زندگی میکنیم

      • navid313714 گفت:

        هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید 🙄

      • M.C گفت:

        نگاه کن هیچ کشوری با آمریکا قابل مقایسه نیس آمریکا هر چی که نیاز داره خودش تولید می کنه حتی همین بازیارو نگاه کن بهتریناش ساخت آمریکاس برعکس ایران که با واژه تولید ناشناس
        باز خوبه حداقل همین نفت هس به هند می فروشن بجاش برنج میگرن می خوریم از گشنگی نمی میریم
        ولی بهشت نیس من باهاشون تو فسبوک میچتم میگن از صبح تا شب کار می کنن مالیات هزینه تحصیل اجاره خونه قیمتاش خیلی بالای ولی ۱۰۰ برابر از ایران بهتر

        • فرشاد گفت:

          جون جدت الکتروپاپ صحبت نکن تو فرق دوغ و دوشاب رو نمیدونی از کشور های غربی و نوع زندگیشون واسه من صحبت میکنی اونجا مالیات هست خوب اینجا هم هست چون تو سنت پایین و تو جامعه نیستی دلیلی بر اینکه فکر کنی ما مالیات نداریم نیست اتفاقا ایران الان بدتر از آمریکا بقیه دنیا داره مالیات میگیره ما هنوز سیستم مالیاتی کشورمون فرق بین کاسبی که مغازه اش اجاره ای با کسی که صاحب مغازه نمیدونه مالیات میگیره بد تو واسه من جوامع غربی حرف میزنی اونجا دموکراسی هست اونجا درآمد بر مالیات هست ولی تورم ۱۰۰ درصدی یا بیشتر تجربه نمیکنن اونجا تعدیل نیرو ندارن فقط کار چیپ دارن مثل ظرفشوری نظافتچی و از این داستانا که الان مردم محتاج همون کارن اونجا اجناس مورد نیاز مردم رو احتکار نمیکنن اونجا ماشین ۷ میلیونی رو نمیان ۴۰ میلیون بدن اونم چجوری اول ۸۰ درصد پول ماشین رو میگیرن بعد ۶ ماه ماشین رو تازه بدون زه و ضبط و باقی لوازم تحویل میدن اونجا اینجوری نیست ماشین میبری همون موقع پولش رو خورد خورد پرداخت میکنی اونجا بیشتر از ۵۰ درصد اقتصاد کشورشون تعطیل نشده و تقریبا ۸۰ درصد تعدیل نیرو نداشتن آره حالا به جا چرت و پرت گفتن برو سر درس و مشقت این حرفا واسه تو امثال تو نیست تو بحثی که بهت نمیخوره گنده تر از دهنت حرف نزن اعصابم داعونه

    • LASTOFUS
      الان این جمله آخرت رو یک بار خودت بخون خندت نمی گیره ؟
      مگه بچه بازیه بهشت و جهنم پسر ؟
      هیچ کس رو ندیدم این مزخرفات رو بگه شما ها چطور گوشاتونو تنظیم کردین که فقط مزخرفات رو می شنوین؟ …
      این کار اینا کار خیلی درست و حسابی هست ولی یه سوال میمونه این وسط … اینا اگه دنبال کار خیر هستن چرا جلوی دولت های پلیدشون رو نمی گیرن که دارن کرور کرور فقیر درست می کنن تو جهان ؟؟ حداقل یه اعتراضی چیزی می کردن تا ما دلمون خوش باشه ؟ جواب بده

  • Senatorbigy گفت:

    آخ آخ آخ آخ چقدر بده که بدونی بچت قراره تو همین نزدیکیا فوت کنه 😥 واقعا آفرین به بتسدا بابت این حرکتش و ایکاش که ایشون روزی بتونه با دوستاش بشینه پای fallout 76 بزرگوار :inlove: 😥 tnx everybody

  • Hala madrid گفت:

    آقا این خبر واسه یک هفته پیشه ها.
    انصافا دمشون گرم.واقعا با این کار خیلی ها بیش از پیش بهشون علاقه منده شدن.دمتون گرم که تنها آرزوی یک کودک سرطانی رو برآورده کردین :-(( :heart: :deadrose:

  • ممنون بتثدا :heart: :heart: :heart: :heart:
    بخاطر این کارش همیشه بازی هاش رو اورجینال میخرم
    انشالا ارزونی بیفته همه سری بازی هاش رو میخرم از فالوت گرفته تا الدر اسکرولز

  • navid313714 گفت:

    خدا همه مریضا رو شفا بده :pray:

کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد - گیمفا