اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

  • Untended Graves

Untended Graves.. دنیایی بدون آتش؟ دنیایی بدون اتصال به  abyss؟ عجیب است…  بعد از بونفایر باس Oceiros, the Consumed King تعدادی درب قرار دارند که به یک تونل می روند که در آن تعدادی dragon hybrid مرده هستند و یک عدد از آنها که زنده است بسیار آرام در اینجا در حال گشت زنی است و خیلی هم تهاجمی نیست. می توانید از دور او را با تیر بزنید. کلا این موجودات با کمبوهای بسیار سریع مبارزه می کنند ولی بدترین حمله آنها وقتی است که با گردن دراز خود سرشان را به سمت شما پرتاب می کنند و بهتر است که همیشه در کنار آنها باشید. گاهی هم از دور با گلوله آتشین شلیک می کنند.

جلو بروید و از روی جسد نشسته ایموت Path of the Dragon emote را بیاموزید و از صندوقی که در اطراف است Titanite Scale را بردارید. همچنین یک صندوق دیگر با Titanite Scale هم در انتهای اتاق است. به دیوار پشت آن ضربه بزنید تا راه دیگری هم باز شود. در تونل تاریک جلوٰ ارام حرکت کنید تا به یک لبه برسید. بهتر است از Spook یا Silvercat Ring برای امنیت بیشتر استفاده کنید. سپس به گوشه ترین بخش سمت چپ بروید که معمولا وقتی انلاین هستید در اینجا نوشته است “اینجا!!” در این بخش پایین بپرید و وقتی فرود آمدید می توانید بونفایر Untended Graves bonfire را روشن کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

Untended Graves.. دنیایی بدون آتش؟ دنیایی بدون اتصال به  abyss؟ عجیب است…

پایین خیلی خیلی تاریک است. نترسید.. اگر همیشه با دقت و تمرکز کمی جلوتر را نگاه کنید غافلگیر نخواهید شد. همچنین شاید هنوز متوجه نشده باشید ولی اینجایی که هستید خیلی هم برایتان غریبه نیست زیرا اول بازی اینجا بوده اید. جلو بروید و سمت چپ Shriving Stone را بردارید. سپس دور این بخش سمت چپ بگردید. جلوتر در تاریکی یک عدد corvian shaman و ۳ تا corvian منتظر شما هستند. اسنایپ کردن در تاریکی خیلی سخت است ولی غیرممکن نیست و بهتر است سعی کنید که شامان را از دور بزنید و به پایین بکشانید. این نوع خاکستری این دشمنان کمی سخت تر از مدل معمولی است که قبلا در بازی دیده ایم ولی زیاد هم مشکلی نیستند. بعد از کشتن همه این ۴ دشمنٰ Ashen Estus Ring را بردارید. فکر کنم با دیدن این تابوت. متوجه شده باشید که کجا هستیم. این تابوت شما در ابتدای بازی است که از آن برخواستید!! بله… اکنون در Cemetery of Ash هستیم. برگردید به مسیر اصلی و جلو بروید و فواره را که در وسط این جا یادتان هست؟ دقیقا از همین منطقه اولین لحظات بازی را شروع کردیم… از کنار فواره Soul of a Crestfallen Knight را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

شاید هنوز متوجه نشده باشید ولی اینجایی که هستید خیلی هم برایتان غریبه نیست زیرا اول بازی اینجا بوده اید. جلوتر در تاریکی یک عدد corvian shaman و ۳ تا corvian منتظر شما هستند.  بهتر است سعی کنید که شامان را از دور بزنید و به پایین بکشانید. این نوع خاکستری این دشمنان کمی سخت تر از مدل معمولی است ولی زیاد هم مشکلی نیستند. بعد از کشتن همه این ۴ دشمنٰ فکر کنم با دیدن تابوت. دیگر متوجه شده اید که کجا هستیم. این تابوت شما در ابتدای بازی است که از آن برخواستید!! بله… اکنون در Cemetery of Ash هستیم.

اینجا همان محل اول بازی است ولی خب موضوعی که فرق کرده است دشمنان لعنتی هستند که به جای گرانت های آسان و گیج اول بازیٰ با Grave Warden ها جایگزین شده اند که قبلا اولین بار در  Cathedral of the Deep آنها را دیده بودیم. یک Grave Warden و ۲ سگ در سمت راست هستند و یک Grave Warde هم از بخش هلالی شکل به سمت راست گشت می زند. یک سگ هم در سمت چپ کمین کرده است در نزدیک ایتم Titanite Chunk. دو سگ هم در مسیر سمت راست این بخش هستند. یادتان است این مسیر کجا می رفت؟ در اول بازی این مسیر می رسید به آن کریستال لیزارد غول پیکر و سخت که ابتدای بازی خیلی خیلی دشوار بود کشتنش. دو سگ را بکشید و Titanite Chunk را بردارید. در منطقه کریستال لیزارد غول پیکرٰ حالا دو عدد از آنها هستند. یکی یکی آنها را به سمت خود بکشید و از پای در آورید یا دقت و تمرکز. مثل همیشه آنها بعد از مردن Titanite Scale می اندازند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

اینجا همان محل اول بازی است ولی خب موضوعی که فرق کرده است دشمنان لعنتی هستند که به جای گرانت های آسان و گیج اول بازیٰ با Grave Warden ها جایگزین شده اند که قبلا اولین بار در  Cathedral of the Deep آنها را دیده بودیم.

اگر در حالت امبر هستید وقتی جلوتر بروید توسط یک NPC phantom مورد حمله قرار می گیرید که Daughter of Crystal Kreimhild نام دارد. اسنایپ کردن وی برای کشتن خیلی سخت است زیرا او دوباره خط سلامتی اش را پر می کند. این لعنتی soul spear و homing soul های قدرتمند پرتاب می کند و در مبارزه نزدیک نیز خیلی سریع و مرگبار ضربه می زند. با دقت و تمرکز بالا وی را از پای در آورید و مسیر را به جلو ادامه دهید. مراقب یک گرانت عصبانی در سمت چپتان باشید! همچنین یک تیرانداز در تاریکی جلوتر ایستاده است. همچنین یک گرانت دیگر بعد از تیرانداز برای شما کمین کرده است و آن را نیز بکشید. خیلی زود و با عجله به سمت آیتمی که زیر این دشمنان است نپرید پایین. آن پایین دو گرانت دیگر هستند و آن ایتم هم Hidden Blessing است. یک تیرانداز و دو گرانت دیگر هم بین این لبه و دروازه وجود دارند و دیده می شوند و یک تیرانداز دیگر هم در گوشه سمت چپ این بخش ایستاده است. یعنی تقریبا ۶ دشمن آن پایین هستند. آنها را از این بالا تا جایی که می توانید بکشید و یا بپرید پایین و دخلشان را بیاورید و خلاصه به هر روشی که دوست دارید همه را از بین ببرید. آیتم دیگری هم در این بخش نیست و به سمت دروازه و تنها مسیری که می بینید بروید و آماده باس فایت باشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

اگر در حالت امبر هستید وقتی جلوتر بروید توسط یک NPC phantom مورد حمله قرار می گیرید که Daughter of Crystal Kreimhild نام دارد. اسنایپ کردن وی برای کشتن خیلی سخت است زیرا او دوباره خط سلامتی اش را پر می کند. این لعنتی soul spear و homing soul های قدرتمند پرتاب می کند و در مبارزه نزدیک نیز خیلی سریع و مرگبار ضربه می زند.

 باس فایت Champion Gundyr

چه چیزی در این آینه تاریک از دنیا انتظارتان را می کشد؟ قبل از منطقه باس معمولا علامت های احضار وجود دارند و اگر در اوایل بازی آن دشمن لاغر لخت که Sword Master نام داشت و uchigatana داشت کشته باشیدٰٰٰٰ وی اکنون اینجا برای احضار حاضر خواهد بود. در این دنیای عجببٰ Iudex Gundyr به abyss متصل نیست بنابراین او در نیمه نبرد ناگهان به یک snake beast تغییر شکل نمی دهد ولی خوشحال نشوید! شاید او تغییر شکل ندهد ولی  این به آن معنی است که او دو برابر در فنون و کمبوها و مبارزات قوی تر شده است. او چندین حمله قوی دارد مثل یک لگد شدید که اگر درست جلوی او باشید بدجوری اذیتتان می کند. یک لگد بدجور هم وقتی پشت سر وی قرار گرفته باشید دارد و همچنین یک حمله و یورش سریع با کتفش به سمت شما که خیلی پیش بینی کردنش سخت است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

قبل از منطقه باس معمولا علامت های احضار وجود دارند و اگر در اوایل بازی آن دشمن لاغر لخت که Sword Master نام داشت و uchigatana داشت کشته باشیدٰٰٰٰ وی اکنون اینجا برای احضار حاضر خواهد بود.

مثل نبرد در دنیای دیگر با این باسٰ چرخیدن دور او خیلی کار مناسبی است. دفاع خود را بالا نگه دارید ولی زیاد روی آن حساب نکنید. غلت غلت غلت غلت… اگر ضربه خوردید دو بار غلت به عقب بزنید و آیتم سلامتی بخورید قبل از ادامه نبرد. در این نبرد در هر دو فاز و مخصوصا در فاز دوم مهم ترین نکته این است که خیلی محافظه کار و قانع باشید. یعنی وقتی فرصت گیر آوردید فقط یکی دو بار با یک سلاح سریع به وی ضربه بزنید و سریعا بزنید به چاک!! لایتنینگ مقداری در این نبرد برایتان مفید است ولی بی خیال دیگر آسیب ها مثل آتش و.. و همچنین status effect ها شوید. اگر شخصیت شما یک استفاده کننده سریع از جادو است می توانید مثل همین استراتژی مبارزان نزدیک عمل کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

در این دنیای عجببٰ Iudex Gundyr به abyss متصل نیست بنابراین او در نیمه نبرد ناگهان به یک snake beast تغییر شکل نمی دهد ولی خوشحال نشوید! شاید او تغییر شکل ندهد ولی به این آن معنی است که او دو برابر در فنون و کمبوها و مبارزات قوی تر شده است.

این منطقه نسبتا بزرگ است ولی گول نخورید زیرا این باس مخصوصا در فاز دوم به طرز وحشتناکی سریع است و فاصله ها را در کسری از ثانیه در می نوردد! Parry کردن حملات باس برای حرفه ای ها خیلی خیلی راه عالی است ولی ابدا فکر نکنید که خب برم سراغ این کار زیرا اگر خیلی حرفه ای نباشید این کار برایتان مثل یک عذاب خواهد شد و در زیر ۱۵ ثانیه می میرید!

بعد از کشتن باس Soul of Champion Gundyr را می گیرید و بونفایر Champion Gundyr bonfire را روشن نمایید. از گوشه این منطقه Black Knight Glaive را بردارید و در بونفایر استراحت کنید تا ادامه دهیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

و چندین حمله قوی دارد مثل یک لگد شدید که اگر درست جلوی او باشید بدجوری اذیتتان می کند. یک لگد بدجور هم وقتی پشت سر وی قرار گرفته باشید دارد و همچنین یک حمله و یورش سریع با کتفش به سمت شما که خیلی پیش بینی کردنش سخت است.

– Dark Firelink Shrine

می رسیم به فایرلینک شراین ولی نه آنجوری که آن را می شناسید. از بونفایر باس دروازه را باز کنید و مسیر تاریک به سمت فایرلینک شراین را ادامه دهید. دشمنان این منطقه Black Knight ها هستند ولی اصلا در حد نصف شوالیه های نقره ای که در آنور لوندو دیدیم هم نیستند. “این ها علاقه ای ندارند که به درون منطقه باس فایت قبلی یا درون فایرلینک شراین بیایند.” فکر کنم خودتان فهمیدید که با این جمله اخر که گفتم چکار باید بکنید!! در مسیر سمت چپ این بخش هیچ نکته خاصی وجود ندارد که انجام دهیم پس مسیر اصلی را بالا بروید و ادامه دهید. در تقاطعی که به ان می رسید شوالیه را از بین ببرید. به پله های سمت راست بروید و کمی جلوتر بایستید و صدای یک شوالیه دیگر را خواهید شنید. او معمولا در پایین پله های سمت چپ گشت می زند بنابر این اگر می خواهید می توانید او را رد کنید و به درون شراین بروید. وقتی او را کشتید به دور منطقه راست شراین بروید که قبرها بودند و اگر یادتان باشد در دنیای دیگر یک سگ اینجا بود. حالا یک شوالیه دیگر اینجاست. او را بکشید و حلقه Hornet Ring را بردارید. حالا بروید به دور منطقه سمت چپ شراین. جلوتر آیتمی برق می زند ولی یک شوالیه روی پله های راست آن کمین کرده است و مراقبش باشید و او را بکشید. حالا Chaos Blade را بردارید که لامصب واقعا سلاح باحالی است!! از پله هایی که شوالیه رویش کمین کرده بود بالا بروید و جلوتر Soul of a Crestfallen Knight را بردارید. حالا وقت رفتن به درون فایرلینک شراین است. در داخل این معبد Coiled Sword Fragment را از وسط منطقه بردارید. این آیتم به عنوان یک Homeward Bone دائمی و بی نهایت عمل می کند ولی می توانید هم آن را با کلاغ در ازای Titanite Slab عوض کنید. در این دنیا حتما به Shrine Handmaid سر بزنید زیرا که ست عالی Wolf Knight set و حلقه Priestess Ring را دارد که هیچ جای دیگری نمی توانید بگیرید. اگر روح ندارید بعدا می توانید برگردید به این منطقه و بخرید. سپس بروید به بخش آندره آهنگر و Blacksmith’s Hammer را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

در این دنیا حتما به Shrine Handmaid سر بزنید زیرا که ست عالی Wolf Knight set و حلقه Priestess Ring را دارد که هیچ جای دیگری نمی توانید بگیرید. اگر روح ندارید بعدا می توانید برگردید به این منطقه و بخرید. سپس بروید به بخش آندره آهنگر و Blacksmith’s Hammer را بردارید.

Eyes of a Fire Keeper

اینجا هیچ اثری از دیگر دوستانتان در شراین نیست مگر در گوشه ای که Irina of Carim در آنجا بود جا دارد خط داستانی کوتاهش را برای شما قرار دهم تا برایتان یادآوری شود. در تونلی که به محلی می رسد که شخصیت آیرینا نشسته بود به دیوار ضربه بزنید تا راه باز شود و آیتم کلیدی Eyes of a Fire Keeper را بردارید که نقش مهمی در پایان بازی دارد.

Irina of Carim

  • Irina of Carim قابل کشتن است.
  • Irina of Carim معجزات مختلف را به شما می فروشد.
  • به شما gesture (حالت) “Prayer” را یاد می دهد.
  • تمامی divine tome ها را از شما می پذیرد.
۴۳۷۵۶۴۹۲۶

اگر از صخره کنار Eygon of Carim به ایین بپرید و راه را دنبال کنید مانند این تصویر از پشت درب قفل سلول به داخل آن می رسید و دیگر نیازی به خرید کلید Grave Key ندارید. خط ماموریت و داستانی Irina of Carim کاملا به خط ماموریتEygon of Carim و رفتار او با شما و سرنوشتش تاثیر گذار و وابسته است.

  • بعد کشته شدن خاکستر او را می توانید بر دارید.
  • بعد از کشته شدن کلید Tower Key را می اندازد.
  • اگر حتی یک معجزه تاریک از Irina of Carim خریداری کنید، وی اسیر تاریکی می شود و توسط Eygon of Carim از Firelink Shrine برده می شود تا از او در برابر شما محافظت کند.
  • خرید تمامی معجزات سیاه از Irina of Carim سبب می شود که وی دیگر در نقش فروشنده نباشد و وقتی با او صحبت کنید دیالوگ غمگینی را بیان می کند. (اگر وقتی که دستکش Morne’s Gauntlets را به دست دارید با او صحبت کنید دیالوگهای جدیدی را نیز بیان می کند).
  • خرید تمامی معجزات مقدس از او بدون این که حتی یک معجزه تاریک بخرید، Irina of Carim را به Fire Keeper تبدیل می کند.
dark souls 3 grave key 05

در سلول باید خدمات Irina of Carim را بپذیرید تا وی به Firelink Shrine برود.

خط ماموریت:

۱- شما می توانید Irina of Carim را در سلولی نزدیک آسانسور ورودی منطقه Road of Sacrifices در منطقه Undead Settlement 1 پیدا کنید. هم می توانید از کنار صخره ای که Eygon of Carim کنار آن نشسته است به پایین بپرید و مسیر را تا رسیدن به سلول Irina of Carim ادامه دهید و یا می توانید کلید Grave Key را از پیرزن حاضر در Firelink Shrine بخرید و از طریق فاضلاب پر از موش نزدیک بونفایر Dilapidated Bridge درب قفل را باز کنید و به سلول Irina of Carim برسید.

۲- وقتی Irina of Carim را از سلول آزاد کردید و خدمات او را پذیرفتید، او به Firelink Shrine می رود و در آنجا مستقر می شود. اگر از پله های سمت چپ آهنگر پایین بروید و راهرو را دنبال کنید به وی می رسید. Irina of Carim دو خط ماموریت تاریک و روشن دارد که هر کدام را جداگانه مطرح خواهیم کرد.

dark soul 3 wiki irina of carim

سرنوشت و مسیر به خریدن یا نخریدن Irina of Carim معجرات تاریک از او بستگی دارد و همین طور سرنوشت Eygon of Carim نیز به همین مسئله وابسته است.

  • مسیر تاریک: اگر به Irina of Carim آیتم های Londor Braille Divine Tome یا Deep Braille Divine Tome را بدهید و از او حتی یک جادوی تاریک بخرید، Eygon of Carim که محافظ اوست و می خواهد او را از تاریکی جفظ کند  Irina of Carim را از Firelink Shrine می برد. آن ها دقیقا بعد از درب نزدیک بونفایر Iudex Gundyr’s مستقر خواهند شد و اکنون دیگر Eygon of Carim شدیدا دشمن شماست، آن هم یک دشمن قدرتمند و سرسخت. وی به شما حمله می کند و ضربات مرگبار و علاوه بر آن قدرت دفاعی بالایی نیز داردو وقتی او را بکشید آیتم های Morne’s Great Hammer و Moaning Shield را می اندازد و Irina of Carim را کنار درب خواهید یافت. اگر او آن جا نبود یک بار با بونفایر از آن منطقه بروید و دوباره بازگردید تا وی را همان جایی که Eygon of Carim ایستاده بود بیابید. با وی حرف بزنید تا او به همان محلی که در Firelink Shrine بود بازگردد.
  • اگر شما همه معجزه های تاریک را از Irina of Carim نخریده باشید، هنوز می توانید بعد از بازگشت وی به Firelink Shrine از او خرید کنید ولی وی دیالوگ تاریکش را دیگر بیان نمی کند.
  • اگر شما همه معجزه های تاریک را از Irina of Carim خریده باشید، او دیگر بعد از بازگشت وی به Firelink Shrine به شما معجزه نمی فروشد اما همچنین می توانید با وی صحبت کنید و برای کامل کردن خط ماموریت تاریک وی، باید دستکش Morne’s Gauntlets زا بخرید و در اولین بار صحبت بعد از کشتن Eygon of Carim با آن وی را لمس کنید.
maxresdefault

در مسیر تاریک ماموریت، بعد از کشتن Eygon of Carim در این منطقه که بیرون درب نزدیک بونفایر Iudex Gundyr’s است، باید Irina of Carim را با دستکش Morne’s Gauntlets لمس کنید تا او دوباره به Firelink Shrine بازگردد.

  • توجه داشته باشید که وقتی Irina of Carim به محل خود در Firelink Shrine بر می گردد دیگر چیزی نمی فروشد و فقط از شما خواهش میکند که او را لمس کنید. اگر او را بدون دستکش Morne’s Gauntlets لمس کنید وی شما را نمی شناسد و دوباره میخواهد که کسی دیگر او را لمس کند. اگر با دستکش Morne’s Gauntlets وی را لمس کنید او فکر می کند که شما Eygon of Carim هستید واز شما می خواهد که همان طور که Eygon of Carim قول داده بود اگر Irina of Carim به تاریکی افتاد وی را بکشد، به قولش عمل کند و او را بکشد. اگر او را بکشید می توانید خاکستر او را بردارید.
  • مسیر روشن: اگر شما به جای این که معجرات تاریک از Irina of Carim بخرید تمام معجرات غیر از آن ها را از وی بخرید و حتی یک معجزه تاریک نیز نخرید، Irina of Carim تبدیل به یک Fire Keeper می شود و به طبقه پایین برج بیرون از Firelink Shrine می رود (جایی که Blade Master ایستاده بود). اگر شما به او  Londor Braille Divine Tome یا  Deep Braille Divine Tome را داده باشید بدون این که از وی معجزه تاریک بخرید می بینید که این دو آیتم کنار وی روی زمین هستند. می توانید اکنون این ها را به  Karla بدهید و تمامی معجزات تاریک را از وی بخرید. بعد از این کار Irina of Carim هم مانند Fire Keeper اصلی بازی می تواند شما را لول آپ کند و ارتقا دهد.

ادامه راهنما

دیگر در این منطقه کاری نداریم که انجام دهیم. مسیر را برگردید به بونفایر Champion Gundyr یا از Coiled Sword Fragment استفاده کنید که برگردید به آن. وقتش است که به منطقه Grand Archives برویم. پس سفر کنید به بونفایر Dragonslayer Armour bonfire.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

کتابخونه دوست دارید؟ دیگه دوست نخواهید داشت!! اینجا خیلی بدجور روی مخ است و از آن بدتر توضیح دادنش برای من است که راستش “اصلا نمیدونم چطوری باید مسیریابی کنم براتون این کتابخونه لعنتی چند طبقه رو که همش عین هم هست!!”

– Grand Archives

کتابخونه دوست دارید؟ دیگه دوست نخواهید داشت!! از بونفایر Dragonslayer Armour به جلو بروید. به سمت راست بچسبید و بعد از دروازه از پله هایی که پایین می روند پایین رفته و Titanite Chunk را بردارید. چیز دیگری اینجا نیست. پس برگردید بالا از پله های اصلی بالا بروید و بونفایر Grand Archives bonfire را روشن کنید. امیدوارم از قیافه این جا خوشتون بیاد چون قراره خیلی از این محیط فرهنگی ببینیم!! جلو بروید و از روی جنازه Grand Archives key و Gotthard Twinswords را بردارید. درب سمت راستتان به یک آسانسور می رسد که بعدا باید فعالش کنیم. پس مستیم بروید و وارد درب کتابخانه شوید. اینجا خیلی بدجور روی مخ است و از آن بدتر توضیح دادنش برای من است که راستش اصلا نمی دونم چطوری باید مسیریابی کنم براتون این کتابخونه لعنتی چند طبقه رو که همش عین هم هست!! اینجا پر است از دشمنانی که جادو به سمتتان پرتاب می کنند پس تجهیزاتتان را هوشمندانه انتخاب کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

امیدوارم از قیافه این جا خوشتون بیاد چون قراره خیلی از این محیط های فرهنگی ببینیم!!

دقیقا روبروی شما بعد از ورود به دربٰ یک Crystal Sage است که یه زمانی باس بودن اینا ولی حالا مثل مور و ملخ ریختن در محیط فرهنگی کتابخانه! بهترین کار در حال حاضر این است که اصلا نادیده بگیریدش. اگر بزنیدش او تلپورت می کند و دیگر شروع می کند به اذیت کردنتان هر جا که می روید. ولش کنید تا کمی راحت باشید از دستش. فعلا نمی توانید او را بکشید. به محض ورود به کتابخانه به راست بروید و آنجا یک اساسین می بینید که دنبالش نروید زیرا می بردتان پیش یکی دو تای دیگر. این ها هم از قبلی ها مقداری قوی تر شده اند و ارتقا یافته اند! اینها را بکشید و از چند پله کوتاه بالا بروید و  Titanite Chunk را بردارید که البته شما را در دید کریستال سیج قرار می دهد و باید سریع آن را بردارید. در بخش ورودی و امن این بخش طبقه بالا را می بینید؟ یک شوالیه چشم قرمز آنجاست که می توانید بکشیدش پایین و در ورودی این بخش از پای در آوریدش.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

دقیقا روبروی شما بعد از ورود به دربٰ یک Crystal Sage است که یه زمانی باس بودن اینا ولی حالا مثل مور و ملخ ریختن در محیط فرهنگی کتابخانه! بهترین کار در حال حاضر این است که اصلا نادیده بگیریدش. اگر بزنیدش او تلپورت می کند و دیگر شروع می کند به اذیت کردنتان هر جا که می روید.

از ورودی کتابخانه در سمت چپ از پله ها بالا بروید و مقداری جلوتر یک کریستال لیزارد می بینید. مسیر سمت راست اینجا می رسد به کریستال سیج پس بهتر است که دنبال کریستال لیزارد بدوید و بپرید روی یک لبه پایین تر. دنبالش کنید و وقتی به دیوار رسید دخلش را بیاورید! البته ممکن هم هست به سمت راست بپیچد و شما را صاف ببرد در آغوش یک wax-headed scholar که دشمنان کله مومی جدید ما هستند! کریستال لیزارد بعد مردن Crystal Gem و یک Titanite Scale می اندازد. جلو بروید و به خروجی چپ بروید. یک اساسین پایین می پرد که بکشیدش و Soul of a Crestfallen Knight را بردارید. برگردید به مسیر اصلی و به جلو بروید. اینجا به سمت چپ نگاه کنید. اگر از مبارزه با wax-headed scholar پرهیز کرده باشید و آن را نکشته باشید وی جلوتر به چندتای دیگر که در کنار یک حوضچه موم ایستاده اند ملحق خواهد شد. قبل از رفتن به آنجا سمت راست و بالا را نگاه کنید. اساسین را می بینید؟ آن را بکشید و Titanite Chunk را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

این حوضچه موم را که اینجا می بینید یادتان باشد. می توانید سرتان را در موم فرو کنید و کله مومی شوید تا بعدا از حملات وحشتناک و پی در پی که از درون قفسه های کتاب به شما خواهد شد در امان باشید و دیگر شما را نزنند!

حالا ۴ عدد wax-headed scholar داریم که بکشیم. اینها در واقع از اسپل استفاده می کنند و تا وقتی که با تعداد زیادی با هم درگیر نشوید مشکل خاصی برایتان ندارند. می توانید یکی یکی آنها را اسنایپ کنید یا بکشانید عقب و با ضربه نزدیک یکی یکی از بین ببرید. تنها چیزی که باید مراقب باشید این است که وقتی موم به اطرف اسپری می کنند که سبب می شود شما نتوانید غلت بزنید و خیلی هم روی مخ است. وقتی همه این دشمنان را کشتید بچسبید به دیوار سمت چپ و کمی جلوتر از چند پله که به روی کتابخانه می روند بالا رفته و Titanite Scale را بردارید. این حوضچه موم را که اینجا می بینید یادتان باشد. می توانید سرتان را در موم فرو کنید و کله مومی شوید تا بعدا از حملات وحشتناک و پی در پی که از درون قفسه های کتاب به شما خواهد شد در امان باشید و دیگر شما را نزنند! سولز است دیگر. پر از موارد عجیب و غریب و خلاقانه و بی نظیر. در اینجا و از کنار همین حوضچه مومی قسمت بعدی را به سمت راست حوضچه ادامه خواهیم داد. می توانید برگردید به بونفایر و استراحت کنید و در قسمت بعدی به اینجا برسید که زیاد هم دور نیست و ادامه راهنما را پیش ببرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

مرتیکه‌ی کله مومی!! ….. سولز است دیگر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • allfreegamer گفت:

    درود بر اقای اقا بابایی عزیز که با اختلاف بسیار بسیار زیاد کامل ترین و جامع ترین راهنمایی دارک سولز رو به زبان فارسی مینویسه :yes: 😀 منی که تازه شروع کردم که بازی این نسخه دنیای بازی و NPC هاش خیلی خیلی پیچیده و گیج کننده هستن.حتی اون قدر پیچیده که به خاطرش میخواستم بازی رو ادامه ندم!!تنها چیزی که من فهمیدم اینکه ماموریت های npc ها خطی و پشت سرم هم نیست که بگیم مثلا فلان npc رو توی بازی دیدم حتما باید باهاش تعامل کنم. من الان تو ی دنیای undead settlement هستم.فقط یه سوال.اگه نزدیک آسانسور با Siegward of Catarina حرف بزنم و اون بره نزدیک بالکن و من بعد از کشتن اون باس درخت به سراغش بیام و بهش تو مبارزه کمک کنم که ناپدید نمیشه تا اون موقع؟

  • s.a.m گفت:

    سلام آقا سعید یه سوال دارم لطفا جواب بده اگه کامنتمو خوندی
    البته لازمه قبل از سوالم یه تشکر کنم واسه نوشتن این مقاله (و کلا سری مقاله های راهنما که از بین اونها بلاد بورن رو خیلی اسفاده کردم تا بهترین تجربه ازش برام حاصل بشه) … ۱۰ برتر ها و … هم که جای خود دارند !!
    آقا من تا حالا کلا BIO SHOCK بازی نکردم (هیچ کدوم از سه نسخه و دی ال سی هاشو) و وقتی ظاهرشو میبینم خیلی برام جذاب نیست و حتی کمی ازش بدم میاد ولی امروز داشتم مقاله ی شما رو که ۱۰ تا بازی برتر ۲k بود رو میخوندم و توی خط آخرش یه چیزی نوشته بودین که خیلی واسم جالب بود ، نوشته بودین که :
    “”
    “” دوستان خواهش می کنم قدر این ۳ گانه ارزشمند را بدانید و آن را از دست ندهید. هر بازی را که انجام ندادید مهم نیست ولی خودتان را از بایوشاک محروم نکنید. “”
    “”
    خواستم بپرسم که دقیقا این بازی چه چیز خیلی خاصی داره که اینقدر برای شما مهمه و گفتین جزو ۲-۳ تا بازی برتر زندگیتون هست .
    اگه میشه خیلی مفصل دربارش برام توضیح بدین ممنون میشم .
    ( تو این وضعیت که رد دد ۲ رو نمیتونم با این قیمت بخرم حداقل با این بازی کمی سرگرم بشم اگه خوب بود واسم)

    • منم با همین تعریف مقاله سعید اقا بایوشاک رو دانلود کردم وتا نصفه های بازی رفتم بهم نچسبید پاکش کردم تنها چیز جالبی که داشت فقط سیبهای توی باغچه هاش بود شاید من حال نکردم ولی شما خیلی کیف کنی نمیدونم

    • joel گفت:

      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://gamefa.com/470509/%25D9%2588%25DB%258C%25D8%25AF%25D8%25A6%25D9%2588-%25DA%25AF%25DB%258C%25D9%2585%25D9%2581%25D8%25A7-%25D8%25AF%25D9%2584-%25D8%25A7%25D9%2582%25DB%258C%25D8%25A7%25D9%2586%25D9%2588%25D8%25B3-%25D8%25B4%25DA%25A9%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2587-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA-%25D8%25A8%25D8%25B1%25D8%25B1%25D8%25B3/&ved=2ahUKEwiewMDInafeAhUXTY8KHbvVDRUQFjABegQIBhAB&usg=AOvVaw2s-LRr7i4HBA2pqHzi4KkG. :-/

    • pc and ps4 گفت:

      s.a.m
      من خودم بایوشاک اینفینیتی رو بازی کردم به مدت یک هفته دهنم باز موند منم مثل تو بودم همش ویدیو میدیدم هر بار بیشتر بدم می مومد میگفتم نه گرافیک داره نه گیم پلی سر گرم کننده ای ولی وقتی خودت واد اتمسفر ابر شاهکار بایوشاک میشی به مدت یک هفته (حداقل)شگفت زده هستی 😉

    • حسام گفت:

      سلام من یک سعال دارم خواهشا کمکم کنید زمانی که باس را زدم وقتی خواستم وارد کتاب خانه شوم آن جنازه که کلید کتاب خانه روش بود نیست جنازه نیست باید چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • Green souls گفت:

    درود.اقا سعید خیلی داره طولانی میشه زمان انتشار این راهنما بین قسمت ها وقفه طولانی خورده.حداقل هفته ای دو قسمت بدین برای شما یا ما هایی که این بازی رو خوردیم فکر کنم بشه حتی چش بسته هم این راهنمارو نوشت و نیاز به زمان برای موشکافی نیست..البته اگه نخوایم ترجمه کنیم

  • سلام سعید اقا به نظرم میخاین این راهنما رو تا دارک۴ کشش بدین اینقدر دیر میزارین راهنما رو که انشا الله دارک ۴ رو هم میازاکی درست میکنه

  • Alireza-spv گفت:

    جامع ترین راهنمای سری دارک سولز فقط ی چیزه
    ترینر
    : ))))

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان خیلی خوب بود
    Eyes of a Fire Keeper برای یکی از پایانای بازی لازمه و تو کتابخونه هم پر از سنگ های لول بالا هست برای آپدیت سلاح ها

  • 3dmotion گفت:

    یعنی انصافاً یکی از سخت ترین بازیها این بازی دارک سولزه

  • خسته نباشید سعید جان مثل همیشه عالی بود

  • Max.level گفت:

    عاشق آثار میازاکی ام سه گانه دارک سولز از بهترین بازی های زندگیمه درسته خیلی سخته ولی با تمرین حل میشه و هر موقع که دست آدم راه بیفته اون موقع اس که دیگه آدم نمیخواد ازش دل بکنه

  • hamed 66 گفت:

    ممنونم از جناب آقا بابایی بابت این راهنمایی ها
    آقا سعید یه عرضی خدمتتون داشتم آیا امکانش هست کنار این حالت نوشتاری ی راهنمای ویدیوی به قولی walkthrough ویدئوی هم بزارین…؟

  • مازیار گفت:

    امیدوارم این راهنما هم مثل رزیدنت اویل۷ تموم بشه تا بریم سراغ راهنمای قدم به قدم اسکایریم و یا دارک سولز۲

  • SSrM گفت:

    به بودنتون افتخار میکنیم اقای بابایی❤

  • Hamid.d گفت:

    افرین به اقای اقا بابایی که واقعا کارشون درسته
    من از روی همین راهنما دارم بازیو انجام میدم
    الان بخش ۱۵ راهنما هستم
    تشکر از این همه راهنمایی خوبتون

  • farhad357 گفت:

    ممنون از شما اقای اقا بابایی . اگر از دارک سولز ریمستر راهنمای فارسی نوشتید لطفا ادرسش رو بگید و اگر هم که نه در صورت امکان برای اون هم بنویسید . میدونم تقاضای زیادیه . ممنون .

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و چهارم - گیمفا