بهروزرسانی جدیدی برای بازی Amnesia: The Dark Descent معرفی شد
به تازگی بهروزرسانی جدیدی برای بازی قدیمی Amnesia: The Dark Descent معرفی شده است که یک درجه سختی جدید را به آن اضافه خواهد کرد و کاربران یک تجربه کاملا چالش برانگیز خواهند بود.
بدون شک یکی از ترسناکترین عناوین در صنعت بازیهای ویدئویی، مجموعه بازی Amnesia خواهد بود که هر نسخه به طور جدی کاربران را به چالش میکشد و حس واقعی ترس را به آنها منتقل میکند. شاید در برخی از قسمتها بازی دارای مشکلاتی باشد و نتوان آن را شاهکاری بیمثال تعریف کرد، اما در زمینه انتقال ترس به کاربران بهخوبی کار خود را انجام میدهد.
حال تیم سازنده این بازی یعنی استودیو فریکشنال گیمز (Frictional Games) به تازگی اعلام کرده است که تا چند روز دیگر بهروزرسانی جدیدی برای بازی Amnesia: The Dark Descent منتشر خواهد شد. این بازی هشت سال پیش و در سال ۲۰۱۰ به دست کاربران رسید و در زمان انتشار خود توانست موفقیت خوبی برای سازندگان به ارمغان بیاورد. حال با گذشت مدت زمانی طولانی نسبت به عرضه آن، هنوز هم شاهد انتشار بهروزرسانیهای جدید برای آن هستیم و سازندگان کار پشتیبانی از Amnesia: The Dark Descent را بهخوبی انجام میدهند.
به طور دقیقتر، این بهرزورسانی درجه سختی جدیدی را با نام Hard Mode به بازی اضافه خواهد کرد که کاربران را باری دیگر برای تجربهی چالش برانگیز بازی دعوت میکند. در حال حاضر تیم سازندهی بازی تمرکز خود را برروی ساخت نسخهی ایکس باکس وان بازی Amnesia: Collection گذاشته اما به طور همزمان نیز، در حال ساخت این حالت است و تا چند روز دیگر آن را به بازی اضافه خواهد کرد. طبق گفته عوامل سازنده، با اضافه شدن درجه سختی جدید به بازی ما شاهد یک گیمپلی سختتر و درگیرانهتر هستیم که ممکن است ذهن شما را اذیت کند.
از بزرگترین ویژگیهای درجه سختی جدید Hard که تاثیر بسیار زیادی در سختی گیمپلی خواهد داشت، میتوان به حذف قابلیت ذخیرهسازی خودکار یا به اصطلاح Autosaves اشاره کرد که دیگر شما شاهد حضور آن در بازی نخواهید بود و باید عملیات ذخیرهسازی را به طور دستی انجام دهید. در این حالت هم فقط چهار فرصت خواهید داشت و اگر این فرصتها به اتمام برسد، دیگر نمیتوانید بازی را ذخیره کنید.
اگر قبلا این بازی را تجربه کرده باشید، حتما باید بدانید که یکی از ویژگیها و شناسههای شما در آن عقلانیت یا Sanity است از یک میزان خاصی برخوردار خواهد بود. هرچه میزان این عقلانیت کاهش پیدا کند، ما شاهد کاهش تمرکز و هوشیاری شخصیت اصلی هستیم و گاهی هم باعث توهمهای مختلف میشود. کم شدن میزان عقلانیت شما بسیار مهم خواهد بود و میتواند به شما ضربه وارد کند. توهمهای مکرر مشکلساز خواهند بود و در مکانی که هیچ دشمن یا هیولایی وجود ندارد، شما یک موجود عجیب را مشاهده میکنید که دقیقا از حضور آن مطئمن نیستید. حال ما در درجه سختی Hard شاهد افزایش سرعت کم شدن میزان سطح عقلانیت خواهیم بود و در زمانی که این سطح به کمترین حد خود برسد، شاهد مرگ شخصیت بازی خواهیم بود. همچنین سرعت هیولاها و موجودات مختلف در این درجه سختی افزایش خواهد داشت که میتواند بسیار بازی را طاقتفرسا کند. تا قبل از این و مانند بسیاری از بازیهای ترسناک دیگر، در مواقعی که بازیکنان با یک موجود ترسناک رو به رو میشدند یا در حال پیمودن مسیر خود آن را در نزدیکی خود یافت میکردند، یک موسیقی ترسناک، دلهرهآور و گاهی هم اذیتکننده برای آنها پخش میشد و در واقع از این راه همگان متوجه میشدند که بهزودی با یک هیولا مواجه خواهند شد. حال در درجه سختی Hard این موسیقی نیز حذف شده و از هیچ طریقی رو به رو شدن با دشمن به شما اطلاع داده نخواهد شد. در نهایت ما شاهد کاهش میزان آیتمها خواهیم بود و آیتم مهمی مثل نفت بسیار کمتر یافت میشود.
سازندگان بازی در رابطه با این بهروزرسانی توضیح دادند:
اگر بخواهیم به طور خلاصه توضیح دهیم، کاهش سطح عقلانیت شما را با مرگ رو به رو خواهد کرد. درگیریها در محیط افزایش داشته و اگر دچار اشتباهی حتی کوچک شوید، دشمنان این اشتباه را بدون چشمپوشی جریمه خواهند کرد. هر لحظه منتظر مرگ خود باشید…
در زمانی که بازی را بهروزرسانی کردید، دو درجه سختی Normal و Hard در دسترس شما خواهد بود که میتوانید هریک را با توجه به توانایی خود انتخاب کنید. در صورت انتخاب هر گزینه و در زمان سپری کردن مراحل بازی، قادر نخواهید بود تا درجه سختی را تغییر داده و باید تا انتها ادامه بدهید.
تیم سازنده بازی برای افرادی که بتوانند این عنوان را برروی درجه سختی Hard به اتمام برسانند، یک دستاورد یا اچیومنت با نام خود آزار (Masochist) در نظر گرفته است.
بهروزرسانی جدید بازی که حالت و درجه سختی Hard Mode را به آن اضافه خواهد کرد، در تاریخ ۶ مهر ماه سال ۱۳۹۷ (۲۸ سپتامبر سال ۲۰۱۸) برای رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
واوو ! این بازی عالیه هنوز چهره ی اون عزیز دهن گشاد جلوی چشمامونه!
این بازی رو بعد از outlast تجربه کردم ولی بعد فهمیدم outlast الگوهای زیادی از این بازی گرفته
داستان و موسیقی هم از نکات مثبتش بود البت دفعه ی اول هیجان عجیبی داشت این بازی ولی بعدا یه قلقی دست گیمر میاد که با کمترین استرس بازی رو به اتمام برسونه(یه اشکال برای این بازی بود)
این جریان ۴بار فرصت سیو کردن ادمو یاد دی ال سی بازی میندازه (دی ال سی نسخه ی dark descent) که با یه بار مردن بازی تموم میشد حتما برید سراغش اگه هنوز تجربه ش نکردین
یه بازی بی ادعا که واقعا تونست ترس رو در کنار پازل ها و داستان مخوف و غمناکش به گیمر القا کنه برخلاف بازی مثل اوت لست که همون متایی که گرفت همه چیز رو در موردش توضیح میده