اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

  • مبارزه با Dragonslayer Armour

مهم ترین موضوع در نبرد با این باس و رفیقش “Pilgrim Butterfly” که از آسمان به شما حمله عنایت می کند، حفظ تمرکز و هول نشدن است. در واقع بهتر است که قبل از این که بخواهید هی امبر مصرف کنید و به نبرد این باس بیایید ابتدا چند باری را در حالت فانتوم به این نبرد بیایید و تمرین کنید و حالات و حملات باس را یاد بگیرید. این باس در واقع یک old knight خیلی غول پیکر است. او بسیار بسیار مرگبار ضربه می زند ولی خب در عوض تقریبا کند است و روش مبارزه اش هم حقه و .. ندارد و یک نبرد معقول و مردانه و رو در رو است که البته بعدا رفیق هاش هم میان!! این نبرد را شاید باید چند بار تمرین کنید تا به آن مسلط شوید فقط یادتان باشد که هر بار به دروازه باس می رسید آسانسور را دوباره بفرستید پایین که دفعه بعدی که می خواهید به اینجا بیایید آسانسور پایین باشد و زود بیایید بیالا بدون این که مجبور شوید کشیش و . را بکشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

یک والپیپر جذاب و زیبا از این باس قدرتمند و پر ابهت تقدیم شما

شیوه نبرد با این باس تقریبا ساده است. از حملاتش جاخالی دهید و سپس وقتی بعد از کمبوی دو ضربه ای باس مقداری فرصت دارید، سریعا به او ضرباتی را وارد کنید و همین روند را تکرار نمایید. فقط جوگیر نشوید و بعد از زدن دو ۳ ضربه زود به حالت جاخالی دادن و غلت زدن برگردید که غافلگیر نشوید. غلت زدن در این نبرد برای جاخالی دادن از حملات خیلی راحت تر از دفاع کردن است و در واقع اصلا دفاع کردن فایده ای ندارد! چند حمله این باس هستند که باید خیلی مراقبشان باشید. زمانی که او کاملا صاف می ایستد و یا زانو می زند یعنی میخواهد یک حمله با دامنه اثر خیلی بالا بزند و در این حالت تا حدی که می توانید از او دور شوید زیرا غلت زدن به پشتش فایده ای ندارد. جالب است که سپر این باس خیلی از شمشیرش مرگبار تر است. در واقع بهتر است همیشه در سمت دست باس که شمشیر دارد بمانید تا در سمت سپرش زیرا ضربات سپر شما را گیج می کند و با یکی دو ضربه بعدی خداحافظی می کنید!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

مهم ترین موضوع در نبرد با این باس و رفیقش “Pilgrim Butterfly” که از آسمان به شما حمله عنایت می کند، حفظ تمرکز و هول نشدن است. در واقع بهتر است که قبل از این که بخواهید هی امبر مصرف کنید و به نبرد این باس بیایید ابتدا چند باری را در حالت فانتوم به این نبرد بیایید و تمرین کنید و حالات و حملات باس را یاد بگیرید. این باس در واقع یک old knight خیلی غول پیکر است. او بسیار بسیار مرگبار ضربه می زند ولی خب در عوض تقریبا کند است و روش مبارزه اش هم حقه و .. ندارد و یک نبرد معقول و مردانه و رو در رو است که البته بعدا رفیق هاش هم میان!!

هر وقت که باس یک ضربه به شما وارد می کند خیلی سریع به عقب چند بار غلت بزنید و زود آیتم سلامتی مصرف کنید. بهتر است در این نبرد زره سبک داشته باشید زیرا زره خیلی در این نبرد کاری برای شما نمی کند غیر از این که سرعتتان را بگیرد. غلت زدن در این نبرد همه چیز است و اگر آن را خوب بلد باشید کارتان خیلی راحت تر است. فاز دوم نبرد هم خیلی متفاوت از اولی نیست. غیر از این که باس خیلی وحشی تر و مرگبارتر می شود و Opening های کوتاه تری قبل حملاتش نشان می دهد و بنابراین مهم ترین موضوع در این فاز صبور بودن است. مهمترین بخش این فاز دست و پنجه نرم کردن با مزاحمت های خارجی است! بهترین راه برای فرار از حملات آتشی دوست پرنده باس چرخیدن به دور بخش دایره ای شکل انتهای این منطقه است که حتی راستش را بخواهید در فاز اول نبرد هم من همین کار را کردم و مدام دور این بخش می چرخیدم و زاویه ضربات باس خراب می شد و من زود یکی دو ضربه می زدم و باز می چرخیدم تا باس ضربه دیگری بزند و دوباره همین روند. برای آتش پرنده هم همین کار عالی است و بهتر است دور این بخش بچرخید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

این نبرد را شاید باید چند بار تمرین کنید تا به آن مسلط شوید فقط یادتان باشد که هر بار به دروازه باس می رسید آسانسور را دوباره بفرستید پایین که دفعه بعدی که می خواهید به اینجا بیایید آسانسور پایین باشد و زود بیایید بیالا بدون این که مجبور شوید کشیش و . را بکشید.

اگر یک شخصیت کاملا متمرکز بر مبارزات نزدیک دارید بهتر است که از weapon art ها روی باس استفاده کنید. زیرا که او در نهایت یک شوالیه است و در برابر هر حمله ای که از سپرش بگذرد و اثر Stagger یا گیج کننده داشته باشد ضعف دارد. در بیرون منطقه نبرد کلی علامت احضار مثل Eygon و Sirris وجود دارد (اگر داستانشان را دنبال کرده باشید) که می توانید از آنها کمک بگیرید. همراه بردن یک جادوگر در این نبرد عالی است و تا می توانید کاری کنید که تمرکز باس روی وی نرود که او بتواند راحت از راه دور مدام به باس ضربه بزند. بعد از کشتن باس، Soul of Dragonslayer Armour را می گیرید. فقط حواستان باشد که تا خط سلامتی باس خالی شد نایستید زیرا تا چند ثانیه بعد رفقای پرنده اش آتش و .. به سمت شما می زنند! وقتی منطقه امن شد بروید و بونفایر Dragonslayer Armour bonfire را روشن کنید. حالا که این باس را کشتیم می توانیم به Grand Archives دسترسی پیدا کنیم ولی قبل آن میخواهیم یک منطقه جانبی و انتخابی را برویم. پس از اینجا سفر کنید به بونفایر Lothric Castle bonfire.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

از بونفایر محل باس Dancer از نردبان بالا بروید و قبلا گفتیم سمت چپ یک منطقه انتخابی است که حالا وقتش است به ان جا برویم. مسیر چپ را دنبال کنید و به پله ها که پایین می روند می رسید (درب سمت چپتان قفل است و از آن سمت بعدا یک میانبر باز می کنیم) و یک cathedral knight پایین پله ها کمی جلوتر می بینید که کشتنش سخت است زیرا راه خیلی باریک است و رد شدن از وی و سپرش خیلی سخت است ولی بهترین کار هدشات کردن وی از روی پله ها و سپس برگشتن به عقب و دوباره تکرار کردن است تا وقتی که بمیرد.

  • منطقه Consumed King’s Garden

برای این منطقه ای که می خواهیم برویم بهتر است تعدادی Blooming Purple Moss Clump همراه داشته باشید. از بونفایر محل باس Dancer از نردبان بالا بروید و قبلا گفتیم سمت چپ یک منطقه انتخابی است که حالا وقتش است به ان جا برویم. مسیر چپ را دنبال کنید و به پله ها که پایین می روند می رسید (درب سمت چپتان قفل است و از آن سمت بعدا یک میانبر باز می کنیم) و یک cathedral knight پایین پله ها کمی جلوتر می بینید که کشتنش سخت است زیرا راه خیلی باریک است و رد شدن از وی و سپرش خیلی سخت است ولی بهترین کار هدشات کردن وی از روی پله ها و سپس برگشتن به عقب و دوباره تکرار کردن است تا وقتی که بمیرد. سپس Soul of Weary Warrior را می توانید بردارید. این شوالیه از یک آسانسور نگهبانی می کرد که می توانید با آن به پایین بروید ولی قبل از این که این آسانسور به پایین برسد باید روی یک بالکن که می بینید غلت بزنید. حواستان باشد که وقتی که آسانسور دارد پایین می رود روی بالکن غلت بزنید تا آساسنرو پایین برای شما بعدا وجود داشته باشد که بتوانید با آن در بروید! روی بالکن به راست بروید و Estus Shard را بردارید. سپس به سمت دیگر این بالکن که یک بخش دیوار شکسته وجود دارد بروید. روی لبه پایین بپرید و Titanite Chunk را بردارید. سپس از اینجا snake beast را اسنایپ کنید. تا این بالا هستید وی نمی توانید کاری به شما داشته باشد پس راحت باشید! اگر با دقت این منطقه را نگاه کنید در وسط این بخش یک قسمت سنگی وجود دارد که می توانید یک snake beast دیگر را هم نزدیک آن ببینید و آن را نیز اسنایپ کنید. حالا می خواهیم پایین بپریم ولی بدانید که بخش سفید رنگ زیرین که در این منطقه وجود دارد سمی است. بعد از پایین پریدن سریعا به روی بخش سنگی امن بروید تا سمی نشوید. ضبر کنید تا کاملا نوار سم خالی شود و سپس به بخش دیگر برجی که آسانسور دارد بروید و غلت بزنید و Ring of Sacrifice را بردارید و دوباره سریع غلت بزنید عقب روی بخش امن تا نوار سم خالی شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

یک منطقه سمی و روی مخ!

حالا به cathedral knight که روی یک پلتفرم سنگی روبروی برج آسانسور ایستاده نگاه کنید. به نبرد با او بروید و به هر شکلی که دوست دارید آن را بکشید. حتی می توانید مدام به او تیر بزنید و سپس بروید روی اسانسور و برگردید بالا و وقتی نوار سم خالی شد باز برگردید پایین و ادامه تیر اندازی! وقتی او را کشتید به روی پلتفرم سنگی وسط این بخش نروید و به جایش دور این پلتفرم را در جهت عقربه های ساعت بزنید تا به زیر آن برسید و از اینجا می توانیدا با تیر، سومین snake beast  که دیده می شود را نیز بکشید. slug هایی که اینجا هستند را نیز می توانید همه را بکشید تا راحت شوید. حالا بروید روی پلتفرم سنگی وسط منطقه و روی آن به شکلی که پشتتان به آسانسور است بایستید و خوب به این منطقه نگاه کنید. سمت چپ یک passive را می بینید؟ بروید و آن را بکشید قبل از این که یک snake beast شود. حالا دیگر کاملا امن است که اطراف این پلتفرم سنگی و زیر آن را و .. را بگردیم. در این گشت و گذار می توانید Human Pine Resin, یک Claw weapon و ست لباس the Shadow set را بردارید. از روی پلتفرم سنگی به سمت چپ این منطقه بروید و از کنار دیوار ادامه دهید و دشمنی که خود را به مردن زده بکشید و Dark Gem را از زیر پله های این بخش بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

به cathedral knight که روی یک پلتفرم سنگی روبروی برج آسانسور ایستاده نگاه کنید. به نبرد با او بروید و به هر شکلی که دوست دارید آن را بکشید. حتی می توانید مدام به او تیر بزنید و سپس بروید روی اسانسور و برگردید بالا و وقتی نوار سم خالی شد باز برگردید پایین و ادامه تیر اندازی و هد شات!

سپس بالای همین پله ها Titanite Chunk را بردارید. حالا بروید دقیقا به ان گوشه این منطقه، یعنی از روی پلتفرم سنگی به سمت راست این بخش بروید و Titanite Chunk و Human Pine Resin را بردارید. وارد دربی که اینجاست شوید تا به یک آسانسور دیگر برسید. با آن بالا بروید و در سمت دیگر به سمت درب بروید. یک assassin که کورکی پرتاب می کند در تاریکی منتظر شماست و می توانید از قبل از درب او را اسنایپ کنید. دو کشیش هم در آن روبرو در بالا هستند ولی اسنایپ کردنشان خیلی سخت است چون خودشان را درمان می کنند. فعلا بی خیال آنها شوید و از همین طبقه پایین Titanite Scale را بردارید و سپس از پله ها بالا بروید. یک اساسین دیگر می پرد جلویتان و یکی دیگر هم کمی بعد می پرد پایین. هر دو را بکشید و سپس سراغ کشیش ها بروید و بعد از کشتنشان Titanite Chunk را بردارید و دربی که اینجاست را باز کنید تا یک میانبر عالی دقیقا به همان اولین بخشی که از بونفایر Dancer of the Boreal Valley حرکت به این منطقه انتخابی را شروع کردیم باز کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

درون درب روبرو یک آسانسور دیگر خواهید دید که میانبری به بونفایر باز می کند تا برای باس کارتان راحت تر شود.

البته هنوز کارمان با گاردن تمام نشده است. پس دوباره همین بخشی که برای باز کردن میانبر آمدیم را برگردید و با آسانسور پایین بروید و وقتی در حدود دو سوم مسیر طی شد می توانید به جلو غلت بزنید تا روی پلتفرمی بروید که از روی آن می توانید Dragoncrest Ring را بردارید. کمی جلوتر به یک overseer می رسید که هر چه سریع تر آن را بکشید. از اینجا بخش انتهایی باغ که به آنجا نرفته بودیم مشخص است و می توانید از این بالا دو cathedral knight را که در این بخش هستند و پایین منتظر شما هستند را بکشید. وقتی آن ها را کشتید بپرید پایین و Magic Stoneplate Ring را بردارید. جلوتر فقط یک راه است که به باس می رسد و اگر در فرم امبر باشید علامت احضار Hawkwood را خواهید دید. بد نیست تا قبل از باس در مورد این شخصیت و خط داستانی جالبش کمی برای شما صحبت کنیم تا با وی بیشتر آشنا شوید زیر روند جذابی دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

برای این منطقه بهتر است حتما تعدادی Blooming Purple Moss Clump همراه داشته باشید.

  • Hawkwood

Hawkwood یکی از شخصیت های غیر قابل بازی در Dark Souls 3 است. او یک فراری از Farron’s Undead Legion و همچنین از وظایف خود به عنوان Unkindled است و همواره قدرت اژدهایان را تحسین می کند. مانند همیشه در ابتدا با بیان نکاتی در مورد این شخصیت، توضیحات مربوط به وی را ادامه می دهیم.

  • Hawkwood به بازیباز gesture (حالت) “Collapse” را یاد می دهد.
  • وی در دو منطقه ذیل می تواند احضار شود:
  1. در منطقه Consumed King’s Garden در محلی که درست قبل از مه باس مبارزه با Oceiros دو شوالیه حضور دارند. بعد از پریدن به داخل قسمتی که Hollow cleric در آن حضور دارد به سمت چپ بپیچید و به سوی باغ مرکزی بروید تا علامت احضار Hawkwood را بیابید. (اگر قبلا خط داستانی وی را تمام کرده باشید و یا او را کشته باشید، مطابق انتظار، دیگر علامت احضار او را نمی بینید).
  2. در منطقه Archdragon Peak درست بیرون محل بونفایر Great Belfry. بعد از این که در بونفایر ظاهر شدید به سمت چپ بروید و علامت احضار Hawkwood را نزدیک دیوار خواهید یافت. او به شما کمک می کند تا به altar در بالای peak برسید. بعد از این که رسیدید، وی از حالت Path of the Dragon استفاده می کند و سپس ناپدید می شود و احتمالا Twinkling Dragon Head Stone را به دست می آورد. دقت کنید که اگر بخواهید باس فایت Nameless King را با به صدا در آوردن زنگ فعال کنید، Hawkwood با استفاده از Black Separation Crystal آن جا را ترک می کند.
۳۰۳۸۲۱۹ screenshot2016 03 31at2 58 34pm

Hawkwood از لباس Undead Legion Armor که یکی از جذاب ترین زره های بازی است. البته وی از کلاه Chain Helm استفاده می کند نه کلاه مربوط به این لباس که در تصویر می بینید.

  • قبل از جدا شدن، Hawkwood از شمشیر Bastard Sword استفاده می کند یا به صورت دو دستی و یا به حالت یک دستی با سپر. اما بعد از جدایی، وی سپر خود را در Firelink Shrine می گذارد و از شمشیر Farron Greatsword استفاده می کند.
  • بعد از شکست باس های Curse-Rotted Greatwood یا Crystal Sage، اگر با Hawkwood صحبت کنید به شما Heavy Gem می دهد.
  • بعد از شکست باس Abyss Watchers، اگر با Hawkwood صحبت کنید به شما Farron Ring می دهد.
  • در مبارزه نهایی با او برای به دست آوردن Twinkling Dragon Stones، وی ۶ عدد Estus Flask دارد.
  • Hawkwood از لباس Undead Legion Armor که یکی از جذاب ترین زره های بازی است به همراه کلاه Chain Helm استفاده می کند.
  • برای کشتن Hawkwood در مبارزه نهایی که اتفاقا حریف سرسختی نیز هست یک راه بسیار آسان وجود دارد. وی به هیچ وجه از اتاق Abyss Watchers خارج نمی شود و شما می توانید به راحتی بیرون از در اتاق بایستید و پشت سر هم او را با تیرکمان و گلوله هدشات کنید یا با جادو به وی ضربه بزنید.  تا زمانی که به وی ضربه می زنید او به طور مداوم به سمت شما در انتهاب خروجی اتاق می دود و وقتی شما کاملا از در خارج می شوید آرام آرام به عقب می رود.
dark souls 3 defeating hawkwood 1152x648

Hawkwood را در منطقه مبارزه با Abyss Watchers ملاقات کرده و با او بر سر دیگر “سنگ اژدها” دوئل کنید. اگر او شما را بکشد آن را از شما می گیرد و اگر شما او را بکشید Twinkling Dragon Head Stone را به دست می آورید.

محل قرارگیری و خط داستانی Hawkwood:

در ابتدا شما Hawkwood را در نزدیک بونفایر  Firelink Shrine روی پله ها می بینید اما گاهی نیز وی بیرون از ساختمان در سمت چپ خروجی کنار قبری که یک شمشیر در آن فرو رفته است. وی بعد از این که باس های مختلف را شکست می دهید و با وی حرف می زنید آیتم هایی را به شما می دهد.

بعد از این که باس های Abyss Watchers, Curse-Rotted Greatwood, Deacons of the Deep و the Crystal Sage را شکست دادید، Hawkwood منطقه Firelink Shrine را ترک می کند و سپر خود را نزد آهنگر Andre می گذارد تا به شما بدهد.

اگر بعد از به دست آوردن Twinkling Dragon Torso Stone با آهنگر Andre صحبت کنید، وی پیامی از Hawkwood را به شما می دهد که از شما درخواست یک دوئل را کرده است.

وی را در منطقه مبارزه با Abyss Watchers ملاقات کرده و با او بر سر دیگر “سنگ اژدها” دوئل کنید. اگر او شما را بکشد آن را از شما می گیرد و اگر شما او را بکشید Twinkling Dragon Head Stone را به دست می آورید. اگر او شما را بکشد و سنگ شما را بگیرد می توانید بار دیگر با کشتن او، سنگ را پس بگیرید. البته در این دفعات وی ۷ عدد  Estus Flask در اختیار دارد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

Oceiros, the Consumed King هم مثل همه موجودات و شخصیت های این سرزمین لعنت شده سرنوشت تلخی دارد. او قبلا پادشاه Lothric بوده است ولی علاقه وسواس گونه و بیمارگونه ای به اژدهایان و انجام جادوهای عجیب و غریب پیدا می کند و حالا می بینید که به چه شکلی در آمده است.

  • ادامه راهنما

مسیر را از انتهای باغ بروید جلو و وارد منطقه باس شوید که باید با Oceiros, the Consumed King نبرد کنیم. این باس که او هم مثل همه موجودات و شخصیت های این سرزمین لعنت شده سرنوشت تلخی دارد، قبلا پادشاه Lothric بوده است ولی علاقه وسواس گونه و بیمارگونه ای به اژدهایان و انجام جادوهای عجیب و غریب پیدا می کند و حالا می بینید که به چه شکلی در آمده است. این باس نبرد سختی نیست، البته در مقایسه با باس های این بازی. شما که Dragonslayer Armour را کشته اید دیگر کسی جلودارتان نیست! یادم هست که این باس را در بارهای آخر تنها و تنها با ۴ تا ۵ ضربه می کشتم!! خود را آسیب lightning مجهز کنید تا کار ساده تر هم بشود. نکته اصلی مبارزه با این باس آن است که وی را روی حملات نزدیکش متمرکز نگه دارید زیرا او یک flying magic breath دارد که می تواند ادیتتان کند ولی تا وقتی نزدیکش باشید معمولا فقط ضربات نزدیک می زند. Hawkwood اینجا خیلی به کمکتان می اید و با این که آسیب زیادی به باس نمی زند ولی راه را برای شما خیلی هموار می کند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

نکته اصلی مبارزه با این باس آن است که وی را روی حملات نزدیکش متمرکز نگه دارید زیرا او یک flying magic breath دارد که می تواند ادیتتان کند ولی تا وقتی نزدیکش باشید معمولا فقط ضربات نزدیک می زند. Hawkwood اینجا خیلی به کمکتان می اید و با این که آسیب زیادی به باس نمی زند ولی راه را برای شما خیلی هموار می کند.

حملات این باس به راحتی با یک سپر خوب قابل دفاع کردن هستند و اکثر ضربات او را نیز می توانید با چسبیدن به وی و رفتن به کنار او رد کنید. حملاتش را دفاع کنید و سپس یکی دو ضربه به او بزنید. در فاز دوم نبرد به جای این که جلو و کنار او باشید مدام به پشتش بروید. البته در پشت، او یک حمله با دمش می کند ولی خیلی دفع آن راحت است. زیرا اگر جلوی او باشید وی dash attack انجام می دهد که خیلی بدتر از حمله با دمش است!!  کسانی که شخصیتشان بر پایه جادو است مقداری کارشان در این فاز شاید سخت تر باشد. مدام به پشت کاورها بروید و از او دور شوید تا حمله dash attack را بزند و سپس در فرصتی که دارید سریعا دوباره از او دور شوید و چند ضربه جادویی نثار باس کنید!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

در فاز دوم نبرد به جای این که جلو و کنار او باشید مدام به پشتش بروید. البته در پشت، او یک حمله با دمش می کند ولی خیلی دفع آن راحت است. زیرا اگر جلوی او باشید وی dash attack انجام می دهد که خیلی بدتر از حمله با دمش است!!  کسانی که شخصیتشان بر پایه جادو است مقداری کارشان در این فاز شاید سخت تر باشد. مدام به پشت کاورها بروید و از او دور شوید تا حمله dash attack را بزند و سپس در فرصتی که دارید سریعا دوباره از او دور شوید و چند ضربه جادویی نثار باس کنید!

برای حمله جادویی از راه دور این باس بهتر است که مقاومتتان در برابر یخ زدگی بالا باشد زیرا اغلب حملات از راه دورش دارای این خاصیت هستند. این باس در برابر جادوی خالص مقاومت بالایی دارد و بهتر است به سراغ جادوهای آْتش و لایتنینگ بروید. اگر شخصیتتان بر پایه جادو است احضار Hawkwoodمی تواند کمک خوبی برایتان باشد. وقتی که باس را کشتید Soul of Oceiros را می گیرید و می توانید بونفایر Oceiros, the Consumed King bonfire را روشن کنید. می توانید درب های جلو را باز کنید و به منطقه بعدی بروید که Untended Graves است و در قسمت بعدی برای شما شرح خواهیم داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی و سوم - گیمفا