نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا

نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳

امیر محمد جیریایی
۱۲:۴۵ ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا

اگر به نظر شما سال ۲۰۱۲ یک سال خوب برای صنعت گیم بود ، باید در عقیده خود تجدیدنظر کنید زیرا در سال ۲۰۱۳ از اولین ماه با انبوهی از بازی های معروف و بسیار خوب روبرو خواهیم شد که تا مدت ها شما را سرگرم خود خواهد کرد. به همین علت قصد داریم در این مقاله نگاهی به معروف ترین عناوینی که در سال ۲۰۱۳ منتشر می شوند به ترتیب تاریخ انتشار داشته باشیم.

در زیر با هم فهرستی از بازی های معروفی که در سال ۲۰۱۳ عرضه می شوند به ترتیب تاریخ انتشار با چند خط توضیح مرور خواهیم و در کل می توان سال ۲۰۱۳ را قوی ترین سال برای صنعت گیم نامید.

نکته : به طور قطع بازی هایی مثل Call of Duty و ASSASSINS CREED در سال ۲۰۱۳ هم عرضه خواهند شد ، ولی به علت این که هیچ گونه خبر خاصی از این بازی ها نیامده است در این لیست قرار نمی گیرند.

DmC

PS3, pc . Xbox 360
ناشر: Capcom
سازنده: Ninja Theory
تاریخ انتشار: January 15, 2013 

dmc-devil-may-cry

DMC

Capcom  در حالی فرنچاینز Devil May Cry را به سمت ریبوت کشانده است که آن ها وظیفه ساخت قسمت جدید را بر عهده ی یک سازنده ی غربی گذاشته اند. استدیوی Ninja Theory که بیش از دو عنوان خوب (Heavenly Sword, Enslaved) را در کارنامه خود دارد با DmC به معرفی دانته ی جدیدی خواهد پرداخت ، اما هنوز هم سعی کرده است تا این عنوان خیلی از ریشه های خود دور نشود. با این که دموی بازی در حال حاضر در PS3 و Xbox 360 موجود است ، ولی طرفداران همچنان برای این که این نسخه چگونه عمل خواهد کرد کنجکاو هستند و مدت زمان زیادی هم به پایان این انتظار نمانده است.

Sniper: Ghost Warrior 2

pc  ps3 . xbox 360

ناشر : City Interactive 

سازنده : City Interactive

تاریخ انتشار :  January 15, 2013

sniper ghost warrior 2

یک شلیک و یک کشته. این شعاری است که City Interactive در قسمت دوم Sniper: Ghost Warrior هم همچنان بر روی آن تاکید دارد. این عنوان دقیقا در تاریخی همزمان با DMC عرضه می شود و پیشرفت های بسیار زیادی را نسبت به قسمت اول داشته است ، که از قابل توجه ترین آن می توان به ساخته شدن بازی با موتور CryEngine 3 اشاره کرد. اگر بخواهیم مقایسه ای بین قسمت دوم و قسمت اول داشته باشیم ضرب المثل فیل و فنجان به وجود می آید ! محیط هایی با تنوع بالا ( از جمله شهرها ، کوه ها ، جنگل ها و..) بخش کوچی از پیشرفت های بازی می باشد. در این بازی کاملا باید به مانند واقعیت اصول یک تک تیرانداز حرفه ای را رعایت کنید. البته Ghost Warrior 2 ابتدا قرار بود در تابستان امسال عرضه شود اما تنها یک ماه مانده به زمان انتشار با تاخیری بسیار زیاد مواجه شد و حالا اندک زمانی دیگر شاهد تجربه این سبک پرطرفدار خواهیم بود.

Aliens: Colonial Marines

PS3, Xbox 360, Wii U ، pc
ناشر : SEGA
سازنده : Gearbox Software
تاریخ انتشار: February 19, 2013

AliensColonialMarines

Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines یکی از عناوینی است که سازنده بازی Gearbox مانور بسیاری بر روی آن به خصوص در بخش گرافیک بازی داده است ( به گونه ای که در اغلب تریلرهای بازی آن ها با نوشته ای گرافیک بازی را صد در صد IN GAME می دانند ). این عنوان اول شخص که گیم پلی جالب اکشن همراه با چاشنی ترس را دارد به نظر می رسد که بتواند خاطرات خوب اولین عناوین ساخته شده این سری را زنده کند. اگر کیفیت این بازی به مانند Borderlands 2 باشد ، پس قطعا طرفداران فیلم ها و بازی های Aliens روزهای خوشی را با تجربه ی این عنوان خواهند داشت.

Metal Gear Rising: Revengeance

PS3, Xbox 360, PC
ناشر: Konami
سازنده:  Platinum Games
تاریخ انتشار: February 19, 2013

111212025339_Metal-Gear-Rising-Revengeance

Metal Gear Rising: Revengeance

بالاخره  Raiden را قرار است در نقش اصلی عنوانی از سری Metal Gear ببینیم. این عنوان که تاخیرها  و حاشیه های زیادی هم داشت در نهایت  تا دو ماه دیگر شاهده عرضه آن خواهیم بود. با این که این عنوان نام Metal Gear را همراه خود دارد ، ولی کسی چندان توقع مخفی کاری بسیار را از  Revengeance ندارد ، عمده تمرکز بازی بر روی برش ها و صحنه های پر زد و خورد متمرکز شده است. امید می رود که Platinum Games از تجربیاتی که بر روی عنوان موفق Bayonneta داشته در Revengeance هم از همین موارد استفاده کند ، تا این عنوان بتواند در صف شلوغی بازی هایی که در ماه فوریه منتشر می شوند موفق عمل کند.

Dead Space 3

PS3, Xbox 360, PC
ناشر : EA
سازنده: Visceral Games
تاریخ انتشار : February 5, 2013

DeadSpace3

Dead Space3

Dead Space 3 دقیقا پس از حوادث پایانی قسمت دوم اتفاق می افتد و این بار آیزاک کلارک وظیفه دارد تا در یک سیاره برفی نسل Necromorph ها را یک بار برای همیشه منقرض کند. اما در قسمت سوم EA می خواهد تا موارد جدیدی را به روح این سری در سبک sci-fi horror منتقل کند. Visceral با اضافه ردن یک همکاراختیاری با نام جان کارور ، آیزاک کلارک را از تنها بودن در ماجراجویی های خود در خواهد آورد. علاوه بر یک همکار جدید ، قابلیت جا خالی دادن از حملات دشمنان و کاورگیری هم به گنجینه بازی اضافه شده است. با این حال باید دید که آیا Dead Space 3 راه اکشن شدن را پیش گرفته یا همچنان به سبک ترسناک خود وفادار مانده است ؟  ماه فوریه زمان پاسخ دادن به این سوالات می باشد.

Crysis 3

PS3, Xbox 360, PC
ناشر: EA
سازنده: Crytek
تاریخ انتشار: February 19, 2013

Crysis3PC

Crysis3

در ماجراجویی های خود در قسمت سوم باری دیگر کنترل Prophet را در نیویورکی که به شدت نابود شده است در اختیار خواهید گرفت. این بار شهر به شکل یک روکش Nanodome درآمده و توسط شرکت CELL هم اداره می شود. همچنین رشد درحتان و گیاهان در نیویورک این شهر را به صورت یک جنگل درآورده و نمایی جالب به آن داده است. Prophet این بار باید با هر دو جناح Ceph و CELL برای پیدا کردن حقیقت به مبارزه بپردازد.

Crytek  با وعده گیم پلی که از ابتدا تا آخر با هیجان بالا و تنوعی خوب شما را میخکوب خواهد کرد ، می خواهد تا به نوعی در مقابل گیم پلی نسبتا آرام Crysis 2 جبران مافات کند. همچنین در بخش مولتی پلیر هم حالت های جدیدی به عنوان مثال حالت شکارچی اضافه شده و سرعت حرف اول را می زند. همچنین همگان در انتظار این هستند که Crytek با مانور بسیاری که بر روی گرافیک این عنوان داده چگونه عمل خواهد کرد.

Tomb Raider

PS3, Xbox 360, PC
ناشر: Square Enix
سازنده: Crystal Dynamics
تاریخ انتشار: March 5, 2013

Tomb Raider

قسمت جدیدی از عنوان Tomb Raider البته این بار در قالب ریبوت در حال ساخته شدن است و قصد دارد تا تغییراتی بنیادی در هسته اصلی این فرنچاینز به وجود آورد. Crystal Dynamics از زمین تا آسمان در گیم پلی بازی تغییر ایجاد کرده و این بار با لارایی بی تجربه  روبرو خواهیم شد که در اولین ماجراجویی خود به سر می برد و حتی کوچکترین خطرات هم می تواند برای او به مشکل بزرگی تبدیل شود.

با این که Crystal Dynamics هر گونه شباهت بین گیم پلی این عنوان و عنوان موفق Uncharted را رد کرده ، ولی به هر حال نمی توان از این شباهت ها به راحتی گذشت و البته می توان گفت این شباهت ها از بعضی جهات خوب هم می باشد. Tomb Raider یکی از عناوینی است که با نمایش های عالی خود باعث شده تا عده ی بسیاری امید به موفقیت آن داشته باشند.

God of War: Ascension

PS3
ناشر: Sony
سازنده: Sony Santa Monica
تاریخ انتشار: March 12, 2013

God of War: Ascension (

احتمالا هیچ کس توقع نداشت تا قسمت جدید God of War با توجه به پایان بحث برانگیز God of War 3 یک  prequel باشد ، ولی سانتا مونیکا با تایید این خبر در Ascension آرام ترین کریتوس در تاریخ این سری را به نمایش درخواهد آورد که به دنبال انتقام ار اریس به دلیل کشته شدن زن و فرزندش می باشد. می توان گفت که دارا بودن یک داستان خوب و گیم پلی با هیجانی بالا برای God of War: Ascension با توجه به نمایش های بازی از الان تضمین شده است . ولی اضافه شدن حالت مولتی پلیر به این سری برای اولین بار نکته ای بوده که بحث های زیادی را با خود به همراه داشته است. البته نسخه بتای این عنوان در حال حاضر برای کاربران PS3 در دسترس می باشد و آن دسته منتقدانی هم که این بتا را تجربه کرده اند از بخش مولتی پلیر بازی به خوبی یاد کرده اند.

Gears of War: Judgment

Xbox 360
ناشر: Microsoft
سازنده: People Can Fly
تاریخ انتشار: March 19, 2013

Gears of War Judgment

Gears of War Judgment

Judgment هم یکی از عناوینی است که به مانند  God of War: Ascension به جای این که مستقیما اتفاقات پس از آخرین قسمت را به نمایش درآورد به صف عناوین prequel پیوسته است. البته تنها این نیست و ما دیگر با فرمانده مارکوس بازی را تجربه نخواهیم کرد و این بار شخصیت های اصلی بازی Baird و Cole می باشند. حتی سازنده بازی نیز تغییر کرده و People Can Fly که بیش از این Bulletstorm را ساخته بود ، در حال ساخت Gears of War: Judgment می باشد.

در زمینه گیم پلی  Judgment قصد دارد از هر لحاظ از جمله محیط ها ی بزرگتر و متفاوتی را برایمان به ارمغان آورد.

BioShock Infinite

PS3, Xbox 360, PC
ناشر: ۲K Games
سازنده: Irrational Games
تاریخ انتشار: March 26, 2013

http://blogs-images.forbes.com/erikkain/files/2012/12/bioshock-infinite-box-art.jpg

BioShock Infinite

Irrational Games با ساخت Infinite وعده داده است تا خاطرات خوب BioShock 1 و حتی بهتر از آن برایمان زنده خواهدشد. عنوانی که از اعمقاق دریا بیرون آمده و با چرخشی ۱۸۰ درجه به آسمان ها رفته است. BioShock Infinite در نمایشگاه E3 با یک نمایش فوق العاده رونمایی شد اما پس از آن تاخیرهای متعددی داشت و بسیاری از مردم را برای کیفیت این عنوان ترساند. اما در چند هفته گذشته کن لوین خالق این سری و Irrational Games با نمایش های حیرت انگیزی که یکی پس از دیگری از این عنوان داشتند ، این ترس را ریخته و همگان را به موفقیت Infinite امیدوار کرده اند. این بازی در ماه مارس عرضه می شود و بسیاری از مردم در انتظار آن هستند.

Metro: Last Light

  PS3, Xbox 360, PC

ناشر: THQ
سازنده: ۴A Games
تاریخ انتشار: March   ۲۰۱۳

Metro: Last Light

Metro: Last Light دنباله ای بر قسمت اول این عنوان یعنی Metro 2033 خواهد بود که توانست با ترکیبی درست از دنیایی نابود شده و سبکی ترسناک با چاشنی اول شخص اکشن و همچنین اتمسفری بی نظیر موفقیت خوبی به دست بیاورد. Last Light به مانند قسمت اول شما را در مسکویی که به وسیله بمباران هسته ای نابود شده ، قرار خواهد داد که در این شهر باید با هر گونه خطرات انسانی و جانوران تکامل یافته برای پیدا کردن آذوقه و مهمات مبارزه کنید. البته سازندگان در قسمت دوم پیشرفت های بسیاری را به روح این سری منتقل کرده اند. از گرافیک زیبای بازی هم که در سبک هنری و هم فنی تحسین های بسیاری را به همراه داشته تا صحنه های سینمایی هیجان انگیزی را در بازی شاهد خواهیم بود . همچنین جستجو در متروها برای پیدا کردن مهمات نقشی اساسی در بازی دارد . البته محیط های بیرونی در مقایسه با قسمت اول بیشتر شده است. Metro: Last Light یکی از عناوین جالب سال ۲۰۱۳ می باشد که شرکت ورشکسته THQ امید بسیاری به موفقیت آن دارد.

The Last of Us

PS3
ناشر: Sony
سازنده: Naughty Dog
تاریخ انتشار: May 7, 2013

the-last-of-us-4-big

The Last of Us

ناتی داگ پس از عرضه موفقیت آمیز قسمت سوم Uncharted ، خبر از رونمایی یک IP جدید با نام The Last of Us داد. عنوانی که دارای داستانی با مضمون پایان دنیا و زامبی گونه می باشد و دو شخصیت جویل و الی قهرمانان بازی خواهند بودد. این عنوان در e3 امسال توانست نمایش فوق العاده ای داشته باشد و جوایز را یکی پس از دیگری درو کند. گیم پلی متفاوتی که ناتی داگ با آن وعده یک انقلاب را در میان بازی های ویدیویی داده است و به همراه اتمسفری جالب و گرافیکی بی نظیر ،  همگان باعث شده تا The Last of Us علی رغم  این که یک IP جدید است ، طرفداران بی شماری برای خود پیدا کند.

Battlefield 4

PS3, Xbox 360, PC
ناشر: EA
سازنده: DICE
تاریخ انتشار: TBA

Battlefield4

Battlefield4

زمانی که EA اعلام کرد که کسانی که  Medal of Honor Warfighter را پیش خرید کرده باشند ، می توانند بخش بتای Battlefield 4 را تجربه کنند بسیاری از مردم غافلگیر شدند زیرا مدت زمان کمی از عرضه Battlefield 3 گذشته بود و البته بر روی ساخت قسمت سوم زمان زیادی هم صرف شده بود. به هر حال با توجه به این که BF3 توانسته تاکنون ۱۷ میلیون نسخه بفروشد ، چنین حرکتی از طرف EA به هیچ وجه جای تعجب ندارد. عنوانی که قرار است بر طبق گفته های سازندگان همچنان در دوران مدرن باقی بماند. به نظر می رسد با ادامه وضعیتی که Call of Duty در پیش گرفته ، Battlefield 4 در زمان عرضه خود پایه های Call of Duty را بسیار سست خواهد کرد. ( مگر این که در قسمت بعدی Call of Duty هم شاهد یک پیشرفت اساسی به خصوص در گرافیک باشیم.)

Watch Dogs

PS3, Xbox 360, PC
ناشر: Ubisoft
سازنده: Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار: TBA

WATCH_DOGS2

Watch Dogs

Watch Dogs یکی از عناوینی بود که در نمایشگاه E3 امسال با نمایشی فوق العاده و غیر منتظره همگان را در بخش گرافیک و هوش مصنوعی انگشت به دهان گذاشت. این عنوان جهان آزاد بازیباز را در نقش یک هکر قرار خواهد داد. با این حال علامت سوال بزرگی که بعد از این نمایش فوق العاده از Watch Dogs برای عده ی زیادی به وجود آمد این بود که آیا بازی برای همین نسل است یا نه ؟ البته با این که یوبی سافت اعلام کرده است که این عنوان برای همین نسل است ولی همچنان عده ای اصرار دارند که این عنوان را در نسل بعد خواهیم دید. به نظر می رسد که رقیب بسیار جدی بعد از مدت ها برای پادشاه سبک جهان آزاد یعنی Grand Theft Auto در حال به وجود آمدن است.

  Castlevania: Lords of Shadow 2  

pc  Xbox 360 ، PS3
ناشر: Konami
سازنده: Mercury Steam
تاریخ انتشار: TBA

castlevania-lords-of-shadow-2-primer-trailer-img317850

Castlevania: Lords of Shadow 2

در Lords of Shadow 2 گیمرها باری دیگر کنترل گابریل را به دست خواهند گرفت. البته تا به این لحظه هیچ گونه سرنخ کلیدی از آن پایان بحث برانگیز Lords of Shadow 1 و تاثیر آن بر قسمت دوم به دست نیامده است. در پایان قسمت اول حتما به یاد دارید که وقایع بازی به زمان حال و امروزی کشانده می شود. آیا قابلیت سفر در زمان به بازی اضافه شده است ؟ در مورد انگیزه های گابریل و وفاداری او هم سوال هایی وجود دارد. به هر حال چندان اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست ولی می توان آن را یکی از عناوین خوب سال ۲۰۱۳ نامید.

Splinter Cell Blacklist

PS3, Xbox 360, PC
ناشر: Ubisoft
سازنده: Ubisoft Toronto
تاریخ انتشار: بهار ۲۰۱۳

splinter_cell_blacklist_2013-HD

Splinter Cell Blacklist

پس از پایان حوادث Conviction سازمان Third Echelon در حال حاضر از بین رفته است و رئیس جمهور آمریکا آزانس جدیدی را با نام Fourth Echelon به فرمانده ای سم فیشر تشکیل داده است. کشورهای خاورمیانه از حضور آمریکا در کشورهایشان عصبانی هستند و توطیه ای را علیه نابودی منافع آمریکا اغاز می کنند و این سم فیشر و تیمش است که باید جلوی این حادثه را بگیرد. البته این فقط مقداری کمی از داستان Splinter Cell Blacklist می باشد.

در بخش گیم پلی به نظر می رسد که Blacklist همچنان بر روی قسمت های اکشن هیجان انگیز تکیه داده است. لحظات سینمایی در بازی به وفور یافت خواهد شد. البته بسیاری از دوستداران این سری امیدوارند که Blacklist هم بتواند طرفداران اکشن را راضی کند و هم باعث خشنودی طرفداران قدیمی این فرنچاینز شود.

The Last Guardian

PS3
ناشر: Sony
سازنده: Team ICO
تاریخ انتشار: TBA

LastGuardian

The Last Guardian

The Last Guardian بزرگ ترین علامت سوال در این لیست می باشد. در حالی که سونی خبر ساخت این بازی را مدتها پیش اعلام کرد ولی چیزی که بیشتر از نمایش های بازی شاهد آن بوده ایم خبرهای مربوط به تاخیرهای پی در پی این عنوان می باشد ! با این که خالق بازی Fumito Ueda مدتی پیش از سونی جدا شد ولی همچنان بر روی ساخت بازی نظارت دارد و البته همین خبرهای حاشیه ای بسیار هم باعث شده تا عده ی بسیاری با نگرانی به The Last Guardian نگاه کنند. با این دیگر همگان انتظار دارند در سال ۲۰۱۳ شاهد انتشار این بازی باشیم ، ولی واقعیت این است که حتی سونی هم نمی داند که The Last Guardian در سال ۲۰۱۳ خواهد آمد یا خیر. البته احتمال این که این عنوان  نتواند به این نسل هم برسد و برای PS4 عرضه شود چندان عجیب نیست.

Grand Theft Auto V

PS3, Xbox 360
ناشر: Rockstar Games
سازنده: Rockstar North
تاریخ انتشار: بهار ۲۰۱۳

GTA V

احتمالا GTA V مورد انتظارترین بازی در این لیست می باشد . با این که تنها دو تریلر از بازی منتشر شده ولی همین نمایش های کم باعث شده تا عده ی بسیاری از خود بی خود شوند ! در بازی کنترل سه شخصیت را در لس سانتوس بزرگ در اختیار خواهیم گرفت و اسا سا GTA V تمامی مواردی که از یک دنیای آزاد را می خواهیم ( از جمله حیوانات ، جنگل و بیابان ) را  دارا می باشد. Rockstar اظهار داشته است که  جهان GTA V حتی بزرگتر از ترکیب سه نقشه  Red Dead Redemption, GTA: San Andreas و GTA IV می باشد. دیگر بهتر از این چه می خواهید ؟!

Rainbow 6: Patriots 

 pc. xbox 360 . ps3 
ناشر: Ubisoft 
سازنده: Ubisoft Montreal  ،Ubisoft Red Storm ، Ubisoft Toronto  
تاریخ انتشار:  ۲۰۱۳

Rainbow 6: Patriots

Rainbow 6: Patriots را باید یکی از متفاوت ترین شوتر های اول شخص سال ۲۰۱۳ نامید. عنوانی که یوبی سافت هم در مورد آن اذعان کرده است که باعث شگفتی صنعت گیم خواهد شد. تیمی با نام Rainbow به شهر نیویورک اعزام شده اند تا در برابر یک گروه تروریستی که خود را میهن پرستان واقعی می نامند قرار بگیرند . این گروه میهن پرست هم قاضی هستند ، هم هیت منصفه و هم جلاد و هر کسی از جمله افراد بی گناه را برای مقابله با نابرابری های  اقتصادی از بین می برند. جالب اینجا است که در بازی بسیار پیش می آید که دوربین از دید فرد گروگان گرفته شده دنبال خواهد شد و شما استرس او را در چنین مواقعی حس خواهید کرد. حتی تیم Rainbow هم باید برای جلوگیری از حوادث بزرگتر در بعضی موارد یک فردبی گناه را برای حفظ جان افرادی دیگر قربانی کند. گیم پلی با هیجانی بالا و همچنین انتخاب های اخلاقی بسیار زیاد در Rainbow 6: Patriot در انتظار شما است و با چنین ویژگی های جالبی چندان جای تعجب نیست که یوبی سافت این عنوان را یکی از شگفتی های صنعت گیم می داند.

 Beyond: Two Souls

PS3
ناشر: Sony
سازنده: Quantic Dream
تاریخ انتشار: TBA

beyond two souls

beyond two souls

Quantic Dream  بعد از بازی جذاب Heavy Rain همچنان قصد دارد با Beyond: Two Souls هم ترکیب فیلم و بازی در یکدیگر را ادامه دهد. البته گیم پلی بازی مقداری با Heavy Rain فرق می کند و تخیلی تر شده است. شما کنترل شخصیتی با نام جودی هلمز را در اختیار خواهید گرفت که حرکات و چهره او توسط  یکی از بازیگران معروف هالیوود یعنی Ellen Page اجرا می شود.

صرف نظر از آن چه که با  Heavy Rain تجربه کرده اید ، Beyond: Two Souls می خواهد پیشرفت های حیرت انگیز  داستان سرایی  و موشن کپچر را به رخ همگان بکشد و حتی در این بین فیلم های با جلوه های ویژه بالا را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا
نگاهی به معروف ترین بازی های سال ۲۰۱۳ - گیمفا