غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا

غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد

امیرحسین نصرتی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا

در حالی که مدتی پیش خبر کنسل شدن تمام پروژه‌های در دست توسعه‌ی استودیو کپکام ونکوور (Capcom Vancouver) منتشر شده بود اما شرایط از چیزی که به نظر می‌رسد بحرانی‌تر است چراکه به تازگی مطلع شدیم این استودیوی کانادایی که جهت کار برروی مجموعه‌ی Dead Rising  شناخته می‌شود، به پایان عمر خود رسیده است.

اخیراً کپکام طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که این شرکت پس بررسی‌های داخلی تصمیم گرفت تا استودیوی ونکوور را تعطیل کرده و تمرکز برروی عناوین صاحب امتیاز خود را بر عهده‌ی توسعه‌دهندگان ژاپنی بگذارد. متاسفانه ۱۵۸ کارمند به دلیل تعطیلی استودیو، شغل خود را از دست خواهند داد.

با بررسی عناوین تحت توسعه‌ی کپکام ونکوور، تصمیم گرفتیم تا این پروژه‌ها را کنسل کرده و در ژاپن برروی توسعه‌ی بازی‌های بزرگمان تمرکز کنیم. کارمندان استودیو تا ژانویه ۲۰۱۹ باقی می‌مانند تا عملیات تعطیلی و تدارکات مربوط به آن نهایی شوند.

باوجود مشکلات Dead Rising 4 و بازخوردهای متفاوتی که دریافت کرد اما شاید این تصمیم کپکام در قبال استودیو ونکوور کمی بی‌رحمانه به‌نظر برسد. به هر صورت هزینه‌ی سرسام آور ساخت بازی‌ها و ریسک‌های فروش آن‌ها موجب شده‌اند تا کپکام تا حد ممکن هزینه‌ها را پائین آورده و به تقویت مجموعه‌های محبوب و تضمین شده‌ی قدیمی خود بپردازد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ASSADullah گفت:

    ۱۵۸ کارمند!!! 😯
    باو خودتون میتونید باهم دیگه یه استودیو بسازید
    البته میدونم ساختن استودیو اونم مستقل شاید کار عاقلانه ای نباشه
    ولی یکدفعه ۱۵۷ نفر رو اخراج کنن… :curse:

  • Blackandblu3 گفت:

    چقدر تلخ
    ولی حالا خدایی dead rising 4 اون قدر هم بد نبود که بخوان بخاطرش یه استودیو رو تعطیل کنند و شغل ۱۵۸ نفر رو بگیرن. شاید علت دیگه ای داشته.

  • اقای نصرتی: باور کنین با این خبر دلم درد گرفت یهو وقتی که اول این ((غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد)) تیکرو خوندم وای رنگم پرید تا اومدم خوندم فهمیدم چی به چیه خوت تو تنم خوشک شد بود بخدا

  • خبر بدی برای من هست
    من شخصا از طرفداران dead rising هستم نسخه دوم رو ساعت ها روی ۳۶۰ و نسخه سوم هم از اولین بازی هام روی ONE بود نسخه چهارم هم ۲ سال پیش اومد
    توی این چند فرانک خاطرات خوبی برامون ساخته بود حیف شد واقعا

  • Oracle گفت:

    معلوم بود این اتفاق میفته.
    از شروع نسل هم مایکروسافت بود که هواشو داشت و هزینه های زیادی میکرد.
    اما خب گویا زیاد به دل مایکروسافت ننشسته و تنهاش گذاشته.
    این ۱۵۰ نفرم با توجه به رزومه خوبشون تو کپکام قطعا رو زمین نمیمونن و به راحتی به استخدام استدیو های دیگه درمیان.

    • خدایی خود مایکرو سافت هم نمیدونه چکار کنه من به هر دو کمپانی احترام میذارم چه سونی چه مایکرو سافت خدایی کارای مایکرو سافت غییر قابل تحمله مایکرو سافت سهلنگاری شدیدی داره خودش کمپانیِ چند محصولی هستش و ترسی نداره اما این مردم هوادار یک دلو روده دارن بلخره خسته میشن .
      خودش بزرگیشو داره و قابل احترامه اما ببین سونی چکار میکنه برای موفقیتش! اما مایکرو هر فرنچایز جدیدی که میسازه اونو مولتی میزنه بین PC و XBOX به قول معروف خوب بودن هم حدی داره زیادی خوب بشی خورده میشی و چیزی ازت باقی نمیمونه.
      خوب این احمقانست اگه بازی بسازه برای اونو دو پلیتفرمی بسازه جز PS اخه که چی؟ یعنی میخای کسی PS نخره؟ و همه PC و XBOX بخرن؟ این چه کار اشتباهی!؟ مردم به راحتی میرن بازیای XBOX روی PC بازی میکنن و انحصاریای PS رو بازی میکنن
      خودم اگه PS و PC دارم بخاطر اینه همه بازیای بسار عالی XBOXرو روی PCم بازی میکنم و بازیهای انحصاری PS رو هم دارم دیگه چی کم میمونه واسم!؟ هیچی
      والله خدایی مایکرو سافت باید رسیدگی کنه به این کارش کارایی که انجام میده بزرگ وارانه هست اما باید حدی بذاره!
      جالبه والله هلو HALO5 انحصاری ایکس باکسه خوب و هلو جدید اینفنتی مولتی برای پلیتفرم PC و XBOX ! مگه PS خار داره یا فکر کردی دیگه کسی با این کارت PS نمیخره اخه چرا HALO5 رو انحصاری خودت کری ایا این خیانت نیست به هوا داران این فرنچایز!؟
      خدایی قسم میخورم که مایکرو در این زمینه خنده دار عمل کرده
      (باور داشته باش که اگه Devil May Cry:sun: کبیر فردا انحصاری PS شد بدون که کنسول مایکرو دیگه هیچی نیست! حتا به فرنچایزهای قدیمی هم احترام نمیذاره)
      __________________
      استراتیژیک مردم اینه: یکی بازی میکنه بازیهای مایکرو رو روی PC چون کنسول XBOX نداره بعد میبینه که مایکرو به PS نفرت و حسادت داره اینجا چی میشه!؟ بازی میکنن رو PC وقتی میبینن مایکرو از PS نفرت داره اینجا مردم به مایکرو نگاه بدی میکنن! PS هم درت به سینه نمونده اینجا کلی انحصاری داده معلومه عزیز دل مردم میشه این کنسول!
      اینم از کار اشتباه مایکروسافت. خودت میدونی من کنسولی و فن بوی و این کاره نیستم و میدونی فنون DMC :sun: فنها یک دلیم و میدونی فقط CAPCOM:sun: عشقمه که این حرفو زدم

      • asasin گفت:

        والله بنی داش انگاری یک بچه ی ۱۲ ساله داره برای مایکرو تصمیم گیری و مدیریت میکنه
        من اگه به جای مدیرش بودم یکمی فکر میکردم مغزمو به کار مینداختم که یک بازی برای PC به صورت انحصاری میساختم و یک بازی دیگه برای فن XBOX میساختم اینجوری میشد بهش فکر کرد و فهمید کنسول XBOX از لحاط انحصاری قویه و ارزش خریدنرو داره این شکلی هم PC جاشو میگیره و هم کنسول XBOX جاشو میگره.
        برای مثال: هلو برای PC به شکل انحصاری در بیاره و فورزا موتور به شکل انحصاری بر روی کنسول XBOX در میاورد اینجوری خیلی خیلی سود میکنه و میره با سودش انحصاریای دیگه ای بساره اما انگاری یک بچه ۱۲ ۱۳ ساله مدیریت میکنه شرکتو بخدا
        اگه بخاد هر فرنچایزی دو پلیت فرمه باشه خوب همه PC دارن اینجا کنسول XBOX صدمه میبینه اعترا میکنم گرز اف وار بازی خیلی خوبیه و باید انحصاری یک پلیتفرم بشه بلخره یا PC یا XBOX با این چیز حتا اعتبار شرکت بالا میره و نمیشه سو استفاده کرد که مردم همشونو با PC بازی میکنن والله من که PC دارم نمیرم XBOX بگیر میرم یک کارت گرافیک میخرم یا میرم یک میموری بخرم یا هارد یا CPU یا مادربرد بلخره ارزون تر از خریدن یک XBOX هستنش و هم سیستممو که خیلی دوسش دارم اپشنش بالاتر میره

        • aiHan گفت:

          من مایکروسافتو دوست دارم هممون میدونیم مایکرو سافت لطفش تو دنیا زیاده محصولات نرم افزاری خیلی خوبی داره اما برای بازیا نمیشه اینجوری ادامه داد
          والله منم مثل بنی فکر میکنم اگه DMC انحصاری بشه برای کنسول ایکسباکس بد میشه و اگه انحصاری PS بشه باید مایکروسافت از لحاظ کنسولی بره تو لونش و کنسول نسازه اما مایکرو انگار هنوز فکر نکرده به این چیز و هنوز سهل انگاری داره با این کارهاش از لحاظ کنسولی نمیتونه بیشتر دووم بیاره و به نظرم با این چیزایی که فرمودین: اگه انجام بدن حالش خیلی بهتر از حال فعلی میشه اشالله رسیدگی کنن و مشکلشونو درست کنن اره قبول دارم کنسولشون خیل قویه قویتر از کنسول سونی هست اما سونی بازیهایی انحصاری ساخت که جوری بهینه شدن دیگه ادم نهایت لذت و گیمپلی بازیرو میبره و چیزی به فکرش نزنه به این میگن راه صحیح و معقول

      • Oracle گفت:

        من هم مثل شما فن بوی کنسول نیستم.
        اما خب هر دو کمپانی بزرگ هستن،سونی و مایکرو کلی بخشای مختلف دارن و هر کدوم یه جا خوب عمل کردن،گزارشات مالی سونی هم نشون میده که اونچه که باعث و رشد سودش میشه کنسوله و تجهیزات عکاسی مثل سنسور و… که اونم به خاطر خرید اخیر بخش سنسور توشیبا بود اما متاسفانه بخش هایی مثل موبایل ضرر ده و تی وی هم چندان سود نداشته واسش.
        مایکروسافت هم که غول نرم افزاریه چیزی به یک تیلیارد شدنش نمونده اما باید پذیرفت که کلا این نسل رو با دان متریک بسیار بد شروع کرد و اون سخت گیری های بیموردش دل همه رو زد.
        فیل اسپنسر بود یکم جمع جورش کرد.
        اگر ماکرو تالا ول نکرده بخش کنسول رو بخاطر اینه که این بخش واسش سوددهی داشته هرچند که مثل سونی هنگفت نبوده ولی سود داشته.

        مایکروسافت شک نکنین که نسل بعد تمام تمرکزش روی گیمینگ میره،داشتن استدیو های فرست پارتی قوی و… اینا خیلی مهمه.چیزی نیست که سونی یک شبه انجامش داده باشه و یکم زمانبره.

  • asasin گفت:

    بهتره برن سر کارشون تا مدتی فرنچایزی که موفق نیست نباید روش سعی کرد که موفق بشه خوب فعلا وقت این حرفا نیست بهتره تمرکز کرد توی فرنچایزهای بزرگ وگرنه نمیشه نفسی کشید (انشالله به توفیق الاهی) ولی خدایی خبر ترسناکی بود بازم خدارو شکر امیدوارم REریمک موفقیت خوبی رو کسب کنه تا عناوین دیگه هم ریمک بشن تا بتونه با این کار کمی خودشو از این رو به اون رو بچرخاند.
    ممنون از این خبر ترسناک اقای امیر حسین نصرتی موهای تنم فرو خورد انشالله خوش خبر باشیو باشیم.

  • اشکالی نداره همین جوری که DR ساخته شد و تعطیل شد باز هم ساخته میشه
    اگرم هم DR ساخته نشد حتماً در اینده یک IP فوق العاده و جدیدی رو خاهیم دید و بازم کپکامCAPCOM را سر بلند تر از قبل میبینیم اما فقط باید صبر کرد تا این مشاکل ختم و اختتام پیدا کنن کپکام همیشه جاشو خاهد داشت به هر حالی که باشه و هیچ چیزی جاشو نخاهد گرفت به علت این که تو دلمون ساکن شده :heart:

  • aiHan گفت:

    باز شکر خدا که DMC و RE یعنی دل کاپکام کپکام CAPCOM زندست و هاواران و مارو به اخرین درجه ی هایپیرو رسونده یعنی میشه با این دوتا کپکام بازم به حالت اولش برگرده.
    بشتر کمپانیها یک ورشکستگی هایی داشتن و بعضیاشون تازه ساخت هستن و موفق شدن!! ترسی به کاپکام کبیر ندارم بعد این بازم به حال اولش بر میگرده. کپکام با این راهی که داره میره تازه از نو ساخته شده و با نشر DMC و RE داره تبدیل یک شرکت بزرگی میشه
    این درسی میمونه برای کپکام که فرنچایزهای اصلی همیشه سر جاشون میمونن و همیشه قابل ستایش و تحسین هستن! مدتیه DMCرو دست کم گرفتن و ده ۱۰ ساااااااال پروندشو بستن اصلان کار صحیحی نبودش اخه دانته بزرگترین قهرمان کپکام و از محبوب ترین قهرمانهای گیمرا میبایست همیشه در نسلها وجود داشته باشد که یکی از ستونهای قوی کپکامه که به نظر خودم شخصیا DMC قویترین ستون کپکام هستش (بابا زنده باد مخ)

غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا
غروب مردگان | استودیو کپکام ونکوور تعطیل شد - گیمفا