اطلاعات بسیاری از بازی JUDGE EYES: Testament of the Reaper منتشر شد
حدود یک هفتهی پیش بود که سونی در طی مراسمی از عنوان JUDGE EYES: Testament of the Reaper رونمایی کرد. این عنوان توسط سازندگان بازی Yakuza ساخته میشود و اطلاعات نسبتا جالبی نیز از آن منتشر شده است. شما میتوانید برای اطلاع از جزئیات منتشر شده از این بازی به اینجا و برای مشاهدهی ۳۰ دقیقه از گیمپلی بازی به اینجا مراجعه کنید.
امروز مصاحبهای از آقایان ناگوشی (Toshihiro Nagoshi) و هوسوکاوا (Kazuki Hosokawa) منتشر شده است و جزئییات بسیاری در رابطه با این بازی ارائه شده: چگونه بازیگران را برای نقشهای مختلف انتخاب کردند، چگونه از سری بازیهای Yakuza به این عنوان روی آوردند و اینکه صداگذاری بازی چگونه پیش میرود. آقای ناگوشی پیش از این به عنوان تهیه کنندهی اجرایی بازی Yakuza فعالیت میکردند و اکنون کارگردان اصلی بازی JUDGE EYES است. آقای هوسوکاوا نیز به عنوان تهیه کنندهی این بازی انتخاب شده است. مصاحبهی اصلی متنی بسیار طولانی است ولی در قسمت زیر میتوانید خلاصهای از نکات مهم این مصاحبه را مشاهده کنید:
- ایدهی اصلی این بازی متعلق به آقای ناگوشی است. اولین بار فکر ساخت چنین بازی حدود ۳ یا ۴ سال پیش به ذهن ایشان خطور کرده بود ولی هیچگاه فرصتی پیش نیامد که این ایده مطرح شود.
- موتور استفاد شده در بازی با عنوان Yakuza 6 یکی است (Dragon Engine) ولی با پیشرفتهای بسیاری در حیطههای حالت چهره، نورپردازی و فضای کلی بازی روبرو هستیم. به گفتهی سازندگان، بهبود گرافیکی بازی به آنان کمک میکند تا بتوانند احساس “کارآگاهی” بازی را بهتر به بازیباز منتقل کنند.
- توسعهدهندگان تصمیم گرفتند که بازی را تنها ۳ ماه پیش از عرضه به عموم معرفی کنند، در این صورت این عنوان تا زمانی که منتشر میشود هیچگاه از ذهن بازیبازان بیرون نمیرود.
- توسعهی بازی در حال حاضر به اتمام رسیده است و سازندگان تنها در حال رفع باگها و مشکلات مختلف بازی هستند.
- با توجه به قدرت نسبی بالای Dragon Engine سازندگان تصمیم گرفتند تا از آقای تاکویا کیمورا (Takuya Kimura) برای نقش شخصیت اصلی بازی یعنی تاکایوکی یاگامی (Takayuki Yagami) استفاده کنند. در این صورت بازیبازان به محض دیدن شخصیت اصلی بازی، آقای کیمورا را میشناختند و این امر خود باعث افزایش فروش بازی میشد. البته پیش از این، استودیو سازنده استفاده از افراد مشهور را در عنوان Yakuza 6 امتحان کرده بود و اینبار با اطمینان کامل به سراغ آقای کیمورا رفته است.
- شخصیت اصلی این بازی از همهی شخصیتهای سری Yakuza بیشتر دیالوگ دارد. با توجه به شغل تاکایوکی، طبیعی است که بسیاری از دیالوگهای او شامل موارد قانونی و تبصرههای مختلف باشد. در ابتدا صحبت کردن به جای تاکایوکی برای آقای کیمورا اصلا آسان نبوده ولی او با علاقه بسیار و البته پشتکار فراوان همراه با تیم سازنده موفق به اتمام صداگذاری این شخصیت به بهترین نحو ممکن شده است. در بعضی موارد دیالوگهای تاکایوکی تغییر کرده بودند تا آقای کیمورا بیشتر بتواند با آنها رابطه برقرار کند و با کیفیت بالاتری به صداگذاری او بپردازد، هرچند که آقای ناگوشی تایید کرد که این تغییرات اصلا در حدی نبودند که بخواهد به هویت اصلی تاکایوکی لطمه وارد کند و یا آن را تغییر دهد.
- به دلیل بالا بودن حجم صداگذاریها در حیطهی خط داستانی اصلی و ماموریتهای فرعی برای افزایش کیفیت صداگذاری و صرفهجویی در وقت، پروندههای فرعی بازی به طور کامل صداگذاری نشدهاند.
- همانند آنچه در بازی Yakuza 6 دیدیم، در این عنوان نیز بعضی از ماموریتها ماهیتی طنز دارند.
- شخصیتهای مونث زیادی در بازی وجود دارد ولی هیچگونه امکانی برای ایجاد رابطهی عاطفی با آنها وجود ندارد.
- در ابتدا سازندگان در فکر این بودند که بازی در محلی بجز مکانی به تصویر کشده شود که بازی Yakuza در آن روایت شد ولی پس از مذاکراتی به این نتیجه رسیدند که بازی JUDGE EYES به اندازهی کافی با عنوان Yakuza تفاوت دارد و حتی اگر بازی در یک مکان مشابه روایت شود، بازیبازی احساس نمیکند که در حال تجربهی عنوانی تکراری است. استفاده از محلهی بازی Yakuza همچنین به سازندگان این اجازه را داد که تمام تمرکز خود را برروی گیمپلی بازی معطوف کنند.
- خوابیدن و غذا خوردن در بازی تاثیر دارد. بعد از هر پروندهای که حل میکنید به سراغ این دو مورد بروید. برای مثال ممکن است پس از خوردن غذایی مشخص، هنگام باز کردن قفل درها کنترلر شما در مکان مناسب به لرزه درآید و شما را از مکان درست برای باز کردن قفل مطلع نماید.
- مبارزات در این سری بسیار نفسگیر خواهند بود پس بسیار توصیه میشود که قابلیتهای مبارزهی شخصیت اصلی را به درستی انتخاب کنید.
- توسعهدهندگان بسیار تلاش کردهاند تا سیستم مبارزات بازی با عنوان Yakuza متفاوت باشد. شخصیت اصلی بازی از شیوهی هنرهای رزمی چینی استفاده میکند که این امر خود ریتم مناسبی به حرکات تاکایوکی میدهد. همچنین به نظر میرسد که تاکایوکی خود شیوهی مبارزه را یاد گرفته است؛ البته در طول داستان توضیح داده میشود که چگونه یک وکیل به چنین مبارز قهاری تبدیل شده است.
- برای به اتمام رساندن مراحل، شیوههای مختلفی در بازی وجود دارد و بسته به شیوههایی که شما برای پیشروی در مرحله انتخاب میکنید، بازی امتیازهای متفاوتی به شما میدهد.
- پروندههای فرعی بازی اکثرا از پروندههای واقعی الهام گرفته شدهاند و بعضی از آنها شما را تعجبزده خواهند کرد. قابل ذکر است تمامی تواناییهای کارآگاهی که شما در طول خط داستانی به دست میآورید در ماموریتهای فرعی قابل استفاده هستند.
- آقای ناگوشی مدت زمان زیادی را بر سر این موضوع که کدام گروه باید موسیقی بازی را بسازد صرف کرد، که در نهایت گروه Alexandros را انتخاب کرد.
- سازندگان میدانستند که جلب علاقهی بازیبازان به یک عنوان کاملا جدید کار سختی است در نتیجه برای اینکه به همگان اثبات کنند که این بازی با Yakuza تفاوتهای بسیار دارد، در هنگام معرفی بازی، دمویی از آن را نیز منتشر کردند. (ویدئوی این دمو را از لینک بالای صفحه میتوانید تماشا کنید)
- دمویی که در مراسم TGS 2018 به نمایش در خواهد آمد با چیزی که تا به الان از بازی دیدهایم تفاوت خواهد داشت و شامل ۲ مینیگیم (Mini Game) است که در سری Yakuza وجود نداشتند.
- در نهایت سازندگان امیدوارند که بازیبازان به این عنوان علاقه نشان دهند و آن را تجربه کنند، مخصوصا که این عنوانی کاملا جدید است و برای درک داستان آن نیازی به تجربهی عنوان دیگری نیست.
این بازی در تاریخ پنج شنبه ۲۲ آذر ماه سال ۹۷ (۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد. در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز شاهد عرضه نسخه غربی Project JUDGE خواهیم بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
این جاپونیا نفت ندارن ولی عوضش مخ دارن تا از کوچکترین چیزی که به ذهنشون میرسه منبع درآمد درست کنن
تو کشور خودمون تا دلت بخواد از این مخ ها زیاده ولی وقتی مملکت صاحب نداشته باشه همشون یا فرار میکنن یا مسافر کش میشن یا………
من که میگم تا ۵ سال دیگه یعنی وقتی نسخه بعدیش اومد این نسخه واسه پی سی هم میاد
شخصیت قابل بازیش باحال بود حالت دویدن و… ولی از یه چیزیه این سری یاکوزا که اینم مثل اون یاکوزا با یه موتور ساختن بدم میاد
اونم محدودیت های بازی
مثلا توی یاکوزا هرجایی نمیتونی بری ماشینب در کار نیس
و…….
اگه مثل اسلیپینگ داگز بود میترکوند !!!!
تو ایران از هر چرت و ورتی شامپو درست میکنن اونا هر چرت و پرتی برق میگیرن ورقمون اینه 😀