بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا
بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا
بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا
بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا

بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است

حسن شکیبایی
۲۳:۳۰ ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا

خبر‌های بسیاری از Anthem منتشر شده است و می‌دانیم که این بازی تجربه‌ای بسیار متفاوت نسبت به دیگر عناوین بایوور (BioWare) خواهد بود. با توجه به اطلاعات منتشر شده، Anthem عنوانی چندنفره است که در آن شاهد داستانی جذاب خواهیم بود. بنابراین با توجه به چندنفره بودن بازی، ایجاد داستانی فوق‌العاده، موضوعی چالش‌برانگیز برای سازندگان بوده است.

به تازگی مارک دارا (Mark Darrah)، تهیه کننده اجرایی Anthem در مصاحبه‌ای با US Gamer اعلام کرد که اگرچه Anthem عنوانی چندنفره است اما با این حال بازی تاکید بسیاری برروی نحوه روایت داستان، شخصیت‌ها و جهان ساخته شده دارد.

من فکر می‌کنم ما می‌خواهیم مردم متوجه این موضوع که Anthem بازی بسیار متفاوت نسبت به دیگر ساخته‌های بایوور است، شوند. با این حال هنوز هم روایت داستان نقشی حیاتی در بازی را ایفا می‌کند. این بازی هنوز هم در مورد شخصیت‌ها و شناخت افراد مختلف در جهان بازی است. به این طریق ما با روشی جدید به روایت داستان خواهیم پرداخت، روشی که ما آن را “جهان ما، داستان من” می‌نامیم. این روش به معنای کاوش در جهان مشترک با دیگر بازی‌بازان است، جهانی که داستان به وسیله آن روایت می‌شود. اما پس از آن، داستان شما در Fort Tarsis روایت خواهد شد و شما باید با تصمیمات گرفته شده زندگی کنید که از این طریق شما تجربه‌ای تک نفره و یکپارچه‌تر در روایت داستان خواهید داشت.

در ادامه مایک گمبل (Mike Gamble)، تهیه‌کننده ارشد Anthem به صحبت در مورد سختی ایجاد داستانی متعادل و یک گیم‌پلی چندنفره پرداخت. بنابر گفته او، این موضوعی است که تاکنون آن‌طور که باید در هیچ یک از عناوین دارای جهان‌ مشترک میان بازی‌بازان، تحقق نیافته است و بایوور قصد دارد تا با Anthem به آن دست یابد.

این مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است. مسئله این است که چگونه عنوانی چندنفره بسازیم که ضمن وجود المان‌‌های Co-Op، موفق به ارائه داستانی فوق‌العاده شود؟ و من فکر می‌کنم که هنوز کسی نتوانسته به معنای واقعی کلمه به آن دست یابد. به نظرم ما شانسی بسیار خوب برای تحقق آن داریم اما از همان ابتدای کار به طراحی منسجمی برای دست یافتن به این هدف نیاز است. ما با خود می‌گوییم ” بسیار خب، شما به این روش ماموریت را انجام می‌دهید و این‌گونه شخصیت خود را می‌سازید.”

Anthem تجربه‌ای بسیار متفاوت نسبت به دیگر عناوین بایوور (BioWare) خواهد بود که به نظر می‌رسد اینبار شاهد تاکید کمتری بر سیستم مبتنی بر تصمیم‌گیری خواهد داشت.

بازی Anthem در تاریخ جمعه ۳ اسفند ماه ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. مشترکین سرویس Origin Access Premier قادر خواهند بود تا بازی را یک هفته زودتر و از تاریخ جمعه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ (۱۵ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) تجربه کنند. می‌توانید برای پیگیری سایر اخبار بازی به این قسمت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا
بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا
بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا
بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا
بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بایوور: روایت داستان در یک بازی چندنفره مسئله‌ای دشوار برای حل کردن است - گیمفا