سازندگان از مدت زمان بازی و نحوه پیشروی در داستان Metro Exodus میگویند
ظاهرا ۴A گیمز (۴A Games) به جملهی معروف “هرچه بیشتر بهتر” در مورد عنوان جدید خود یعنی Metro Exodus ایمان آورده است. تیم سازنده بازی وعده داده است که این عنوان تیراندازی اول شخص موردانتظار هم از نظر گرافیکی و هم از نظر محتوایی بسیار پربار باشد.
طبق اظهارات هیو بینون (Huw Beynon)، مدیر برند جهانی در شرکت دیپ سیلور (Deep Silver)، تجربهی Metro Exodus به اندازهی مجموع دو عنوان Metro 2033 و Metro: Last Light به طول خواهد انجامید. همچنین بازی از لحاظ جغرافیایی نیز چندین مرتبه بزرگتر از این دو عنوان خواهد بود. در ادامه صحبتهای بینون را در مصاحبه با GamesTM میخوانید:
ما به عنوانی نگاه میکنیم که برای تجربه آن به زمانی برابر با مجموع دو عنوان قبلی این سری نیاز داریم. در مورد مساحت جغرافیایی بازی و با توجه به این که با مناطق بازتری سروکار داریم، میتوانیم کل مساحت دو عنوان نخست سری را تنها در یکی از مراحل بزرگ بازی جای دهیم. دو عنوان آخر هر کدام حدود ۱۲ گیگ حجم داشتند و حال ما به سختی تلاش میکنیم که Metro Exodus را در یک دیسک بلوری جای دهیم. این یک قدم بسیار بزرگ برای استودیو است.
ظاهرا ۴A گیمز قصد ندارد که در دام مشکلات همیشگی ناشی از گذر به یک عنوان شبه جهان باز گرفتار شود. این بازی قرار نیست که لیستی بیانتها از اقلام قابل جمعآوری و مراحلی کپی پیست شده را صرفا برای خالی نبودن عریضه ارائه دهد. در عوض بازی شامل مراحلی بزرگتر است که به گیمپلی سبک بقای آن کمک میکند و بازیبازان را مجبور نخواهد کرد تا از مرحلهای به مرحلهی مشابه دیگر پرت شوند:
اینطور نیست که ما لیستی را برروی صفحه نمایش ارائه دهیم که به شما بگوید کجا بروید، چکار کنید و چه چیزی را بردارید. ما همچنان تلاش داریم تا همه چیز را به شیوهای طبیعی ادغام کنیم. محتواهای بسیاری وجود دارند که به شیوهای طبیعی و در جریان گشت و گذار خود با آنها روبرو خواهید شد و اینطور نیست که به شما چیزی دیکته شود؛ مثلا بگوییم که ده عدد از فلان آیتم را جمعآوری کنید. ما خواهان چنین چیزی نیستیم و آن را در بازی اعمال نکردهایم.
بخش عمدهای از روند طراحی Metro Exodus بر پایهی برقراری تعادل بین این مراحل بزرگ و نیز مراحلی متمرکز و کوچکتر بوده است که اشاراتی به عناوین قبلی این سری دارد. در ابتدا ۴A گیمز کاملا به سمت مراحل جهان باز رفته بود؛ بدون آنکه بداند چه چیزی این سری را تبدیل به Metro کرده است. آنها سپس راه دیگری را انتخاب کردند؛ روشی هوشمندانه که بین دو بخش خطی و جهانباز بازی، تعادل برقرار میکند:
با فرمولی که در حال حاضر دنبال میکنیم، راهی را برای ارائه پیچشهای داستانی و پیشرفت در این مناطق باز یافتهایم که به خوبی تعریف شدهاند.
امیدواریم در نهایت شاهد عنوانی باشیم که هم از نظر انسجام و هم از نظر میزان غنی بودن بتواند عالی عمل کند. این موضوع قطعا گامی ضروری بعد از عرضه Metro: Last Light به شمار میرود؛ عنوانی که شاید در فرمولی مشابه با عنوان قبلی خود یعنی Metro 2033 گرفتار شده بود. از لحاظ طراحی انتظار میرود که Metro Exodus چیزی در مایههای Dishonored را ارائه دهد؛ هرچند که این دو بازی تفاوتهای بسیاری نیز با هم دارند. عنوان مخفیکاری استودیوی آرکین (Arkane) مراحلی گسترده با اهداف و پیچشهای داستانی ویژهای را ارائه میداد و در عین حال دست بازیبازان را در نحوهی برخورد با موقعیتهای مختلف باز میگذاشت. شاید این چیزی باشد که استودیو ۴A گیمز نیز به دنبال آن است.
بازی Metro: Exodus در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۹) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. شما میتوانید تحلیل فنی نسخهی آزمایشی بازی Metro: Exodus برروی کنسول اکس باکس وان را اینجا، پیشنمایش آن را از اینجا و اخبار مربوط به بازی را نیز از اینجا مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
از معدود عناوینی که زیاد برای گرفتنش نیاز ندارم صبر کنم :inlove:
به اینا نیست.داریم کجا میریم همه ی بازی ها جهان باز میشن
گفتی به اینا نیست یاد سه جمله افسانه ای افتادم
به اینا نیست
پس چی شد
شیمی یعنی ابگوشت
(کاربرهای قدیمی می فهمن چی میگم )
😀
میگن هرچه بگندد نمکش میزنند
وای به روزی که بگندد نمک
جعل کار و مولتی اکانت رو جعل کردن؟
مترو ۲۰۳۳ یه چیز عجیبی بود،وقتی شلیک میکردی حس عجیبی داشت،نسخه دومش بد نبود ولی چیز جدیدیم نداشت،این نسخشم ظاهرا فقط رو گرافیک کار کرده فقط ۲۰۳۳
داداش وات د فاز ؟ 😐
یه چیزی هست که من همیشه به همه گیمرا ( یا گیمر نماها ) میگم ولی کو گوش شنوا ! بازی که شما باهاش حال نکردی بازی بدی نیست ! من خودم شخصا همین spider man رو که اومده رفتم گیم نت محل بازی کردم ولی بعد حدود ۲ ساعت همه چیشو یاد گرفتم و دیگه ازش خسته شدم و اصلا نمیتونستم ادامش بدم اما قرار نیست بگم بازی بدیه بلکه بازی خیلی خوبیم هست اینو حداقل متای بازی میگه…… هر دو نسخه قبلی مترو شاهکار بودن و واقعا یکی از بهترین تجربه های زندگی من بودن !
من خیلی خیلی توی بازیها ترسو ام واقعیتش حتی یه زمانی از ربات های توی کالاف بلک اپس ۳ میترسیدم ! ) الان خیلی کمتر شده اون حس ) ولی با وجود ترس و استرس و عرق شدید باز نتونستم این بازیو ول کنم و هردو قسمتش رو پست سر هم تموم کردم .
هنوزم وقتی خیلی ناراحتم یه سری از ترک های بازیو گوش میدم حالمو بهتر میکنه و آرامش بهم میده شما فکر کن چه چیزی ساختن که توی زندگی واقعی هم بت حال میده ! این بازی چیز های زیادی به همه ما یاد میده = بخشندگی – ( اون قسمتی که اون هیولاعه رو زخمی میکنی یه سری حیوون بهش حمله میکنن و تو زش دفاع میکنی ! از خود گذشتگی – اون جایی که یکی از دشمنا دختر مورد علاقتو گروگان میگیره و ت وبخاطرش ماسکتو در میاری و تا پای مرگ میری ! اعتماد نکردن به هر کسی – اون جایی که طرف چندین بار نجاتت میده ولی اخرش نفوذی از آب در میاد و تورو زندانی میکنه ! امید – تمام قسمت های بازی سرشار از امیده ، مردمی که زیر زمین هنوز شادن و نمایش برگذار میکنن تمام افرادی که به زندگی امید دارن و سعی میکنن به بقیه هم در شرایط سخت کمک کنن ! آیا این صرفا یک بازیه ؟ خیر ! این یک تابلوی هنریه سرشار از هنر و عشق ! این یک اثر شگفت انگیره که به دستان انسان ساخته شده ! آیاهمه اینها کافی نیست تا نظر شما عوض بشه ؟
شرمنده بابت طولانی شدن کامنت لطفا تایید کنید براش نوشتنش زحمت کشیده شده .
ملاک من متا نیس،همین اسپایدرمن که میگی خسته کننده میشه من قبلش میدونستم چون اسپایدرمن نمیتونه بازی جذابی بشه هر کاریش که بکنن چون آنشو نداره
نرویک تو مه :X-P: ، اینم خریدش واجبه حتی اگه امسال کالاف اصلا بازی نکرد!!!! امیدوارم داستانش بتونه ذهنو درگیر کنه..
وای ۴A گیمز چی کار کرده :laugh:
بعد tlou2 قطعا این عنوان برترین بازی سال ۲۰۱۹ هست :inlove:
آقا شورشو درنیارین دیگه نه بازی کردین هنوز نه چیزی شده بهترین عنوان . گیرم که بهترین عنوان باشه آیا همه ازش لذت میبرن؟
باز شروع شد سر تومب ریدر هم این بساط رو داشتیم دوباره نمرات این بازی میاد و شاهکار میشه قیافه شما دیدن داره 😉
چرا انقدر هایپ برای این بازی کمه :-/ این بازی واقعا شاهکار میشه خدایش فوق العاده هست گرافیکش محشره اتمسفرش فوق العادست داستانش هم خوب به نظر میاد :inlove: نمی دونم چرا انقدر هایپش کمه باید تبلیغات بهتر و بیشتری براش انجامگبدن و هایپ رو بیشتر کنن :yes:
الان ایشون حرف بری زد این همه منفی میدین؟ ?:-)
ببین چه قدر فن بوی بازی در اوردن ایشون سر پستای مختلف که اینجوری میکنن کاربرا …
و درمورد خود نظر… هایپ زیاد مثل بازی های یوبی سافت خوبه ؟
Aradkeshvari
چون باعث شدم بعضی ها از سایت برن و حقیقت رو در مورد بعضی بازی ها گفتم یکسری ها تحمل ندارن کی به مثبت و منفی اهمیت میده :rotfl: (البته تو سایتی که ماشالله افرادی مثل white noiz یا ….به خودشون مثبت و به بقیه منفی 😉
هایپ کم باشه خوبه
LIGHTINING
حرفتون درست هایپ کم باشه خوبه اما بهتر این بازی یکم تبلیغات رو بیشتر کنه :yes:
بیا فقط زودتر لعنتی !!
امیدوارم از اشتباهات square enix درس بگیرن و تمام تمرکزشون رو نزارن رو وسیع کردن محیط و زیاد کردن زمان بازی و در عوض گیم پلی رو نادیده بگیرن…
مترو واقعا بازی قشنگ و طبیعی هست و گیم پلی اون عالیه….کلا من عاشق سبک آخر زمانی ام ولی هیچ بازی تو این سبک the last of us نمیشه و نمیتونه در حد اندازه اون باشه مگر قسمت های بعدی last of us
اتمسفر tlou رو هیچ بازی نداره هیچچچچ بازی :yes: