جزئیاتی از حالت Exploration در عنوان Assassin’s Creed Odyssey منتشر شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

به تازگی و در جدیدترین دور از پیش‌نمایش عنوان Assassin’s Creed Odyssey، اطلاعات جدیدی از این عنوان منتشر شده است. طبق این اطلاعات، عنوان اکشن نقش‌آفرینی یوبی‌سافت، در نخستین تجربه‌ی شما، در دو حالت متفاوت قابل بازی خواهد بود: Guided Mode و Exploration Mode.

حالت Guided دقیقا همان Assassin’s Creed مرسوم است که همه می‌شناسیم. در این حالت “تجربه‌ای مرسوم‌تر” را از Assassin’s Creed Odyssey خواهیم داشت. این بدان معنی است که waypointهایی برای یافتن مسیر و نشان‌گرهای مراحل، این قابلیت را برای بازی‌بازان فراهم می‌آورند تا با استفاده از این سیستم‌های هدایتی، لحظه به لحظه‌ی موقعیت خود را به راحتی تشخیص دهند.

اما از طرفی حالت Exploration نیز در بازی وجود دارد که بسیار جالب‌تر از حالت قبلی به نظر می‌رسد. این حالت یکی از ویژگی‌هایی است که قبلا در سری Assassin’s Cree دیده نشده و سیستمی شبیه به عناوین کلاسیک را تداعی می‌کند. به موجب این حالت نشان‌گرهای مراحل و هدف‌های ترور که برروی نقشه مشخص می‌شدند، حذف می‌شوند. با فعال بودن حالت Exploration در Assassin’s Creed Odyssey، بازی‌بازان مجبور خواهند شد تا با تکیه بر خود، جهان بازی را کاوش کنند، سرنخ‌ها را بیابند و برای یافتن مقصد خود، از دستورالعمل‌هایی که توسط NPCها ارائه می‌شود پیروی کنند.

اما چیزی که بر جذابیت این موضوع می‌افزاید این است که هدف از حالت Exploration فقط پر کردن عریضه نیست. طبق توضیحات رسمی‌ای که برای Exploration Mode ارائه شده است، “این حالت روش اصلی برای تجربه Assassin’s Creed Odyssey به شمار می‌رود”.

کسانی که تجربه عناوینی همچون Elder Scrolls III: Morrowind را داشته باشند، قطعا اطلاع دارند که این حالت تا چه اندازه باعث عمیق‌تر شدن جهان بازی خواهد شد؛ البته در صورتی که به خوبی در بازی پیاده‌سازی و اجرا شود. اگر این حالت‌ بیش از اندازه پیچیده و دستورالعمل‌ها درهم و یا نامعلوم باشند، قطعا ناامیدی بازی‌بازان را به دنبال خواهد داشت؛ اما از طرفی اگر سازندگان به خوبی آن را در بازی پیاده‌سازی کنند، شاهد تحولی بزرگ در بازی خواهیم بود.  در این صورت این حالت موجب می‌شود که تمرکز بازی‌بازان از توجه به نشان‌گرهای نقشه، به کاوش در جهان بازی و جستجوی نشانه‌ها و مناطق کلیدی‌‌ای معطوف شود که می‌تواند آن‌ها را به مقصد موردنظر برساند.

نظرتان در مورد حالت جدید Exploration در Assassin’s Creed Odyssey چیست؟ تمایل دارید که در کدام حالت بازی را تجربه کنید؟ Exploration یا Guide؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در تازه‌ترین اخبار Assassin’s Creed Odyssey، اخیرا تریلری جدید در مورد اهمیت تصمیمات بازی‌بازان در بازی منتشر شده است. همچنین مدیرعامل یوبی‌سافت به تازگی اظهار داشته که بازی‌بازان از تجربه‌ی Assassin’s Creed Odyssey شگفت‌زده خواهند شد. شاید حالت Exploration یکی از موارد شگفت‌آور این بازی باشد. برای پیگیری سایر اخبار مربوطه به این نشانی مراجعه کنید.

Assassin’s Creed Odyssey قرار است روز جمعه ۱۳ مهر ۹۷ (۵ اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی) بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ منتشر شود. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید می‌توانید تحلیل و بررسی نمایش این بازی در رویداد E3 2018 که توسط محمد آریامقدم به رشته‌ی تحریر درآمده است را در این نشانی مطالعه کنید.

0
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • panzer kind گفت:

    ویژگی جالبیه و واقع گرایانه تریه اما به چند تا شاخص بستگی داره تا لذت بخش باشه
    انصافا فقط به خاطر تاریخی بودنشم باشه باید تجربش کنیم
    کمتر بازی بزرگی تو این دوره به تاریخ چند صد سال قبل اهمیت میده

    0
    0
  • Hamed78 گفت:

    «Exploration mode» ؟؟؟؟
    عجب؟؟؟!!!! Shock Shock Shock ROTFL ROTFL ROTFL

    0
    0
  • mehrdad65 گفت:

    Exploration مگه خلیم وقتمون بگیریم باهاش

    0
    0
  • Nima.ZM گفت:

    شاید بعد از عناوین
    Rdr 2
    Sm
    Shadow of the tomb raider
    Re2 remake
    و دیگر عناوین بشه این بازیو بازی کرد

    0
    0
  • Paprika گفت:

    ۸ ساعت اول بازی در اختیار منتقد ها قرار گرفته و تعدادی preview ازش منتشر شده.
    گیم اسپات از سیستم مبارزات و سیستم دیالوگ تعریف کرده و از بخش رومنس و کندی کشتیرانی رو ایراد گرفته.
    آی جی ان ادیسی رو متفاوت تری نسخه سری تا کنون دونسته [چه فایده بازم عده ای پیدا میشن میگن دی ال سی اوریجینزه Big Smile ]
    پالیگان گفته این بازی مخفیکاری ای رو ارائه میده که سری رو به خاطر اون میشناسیم(کسایی که میخوان به صورت مخفیکاری بازی کنن نگران نباشن) و بخش مبارزات رو بهبود میده و همچنین المان های rpg رو در مبارزات و سیستم دیالوگ دو برابر میکنه .اون هم در سال هایی که خیلی ها در مورد مرگ بازی های سینگل پلیر حرف میزنن.
    یورو گیمر میگه: بازی ۱۰۰ ساعت گیم پلی داره و در ۸ ساعت اولیه داستان های درخشانی ارائه داده و من نمیتونم بگم داستان تا چه حد خوبه + از کات سین ها و موسیقی بازی و گیم پلی متنوع هم تعریف کرده.
    —-
    ویندوز سنترال: “من میخواستم بگم در چنین بازی هایی اگر شما از نسخه قبل لذت بردید از این نسخه هم لذت می برید وگرنه باید جای دیگری دنبال سرگرمی باشید اما چنین چیزی در مورد ادیسی درست نیست وقتی که میتونید از طریق های راه های بسیاری همون کسی بشید که میخواید و این به طرز شگفت انگیزی هیجان انگیزه.من احساس میکنم احتمالا ۵ بار این بازی رو تموم میکنم و ۵ تجربه متفاوت به دست میارم و هر بار کلی خوش می گذرونم.
    ————
    به نظر میاد ۸ ساعت اولیه خیلی خوب بوده.امیدوارم همین رویه رو تا آخر ادامه بده.
    طبق اطلاعات منتشر شده ۳ خط داستانی اصلی در بازی وجود داره.یکی در مورد راز های گذشته ی خانواده شخصیت اصلی. یکی در مورد تمدن اولیه و ابزارش. یکی در مورد Cult Of Cosmos که به نوعی همون تمپلار های نسخه های قبل هستن.
    ————————–

    0
    0
    • مشکل من شخصا با اینه که سری اساسین خیلییییی با اساسین واقعی فاصله گرفته ..انقدر عنوان دادن بیرون که تکراری شد مجبور شدن فاصله بگیرن… مسخرست که فری رانینگ رو اتو کردن…مسخرست که محیط شهری رو انتخاب میکنن که اصن جایی واسه پارکور یا فری رانینگ نداره .. مسخرست که المان های مخفی کاری رو بیشتر فانتزی کردن تا واقعی !
      یه دیالوگ خیلی باحال داشت بتمن از ارکهام اوریجینز “اونا هیچوقت مراقب بالای سرشون نیستن”
      اینو اگر دقت کنید تو اکثر بازی های مخفی کاری درسته…
      از همون بتمن گرفته تا دیس انرد و تیف و اساسین های قدیمی… تو واقعیت هم همینه بادیگارد ها هر ده دقیقه یه بار اسمونو نگاه میکنن ..
      همینا بود که حس خوب بهت میداد اساسین…
      بعد هم مشکل دیگه م داستانه…
      واقعا برام هیچ جذابیتی نداره دیگه داستانش … تا ۳ عالی بود….
      عنوان unity هم داستانش رومنس جالبی داشت دوسش داشتم ….متفاوت بود رومنسش… ولی بازم در حد برادرهود یا ۳ نبودن… در کل امیدوارم برگرده به قدیم

      0
      0
  • ادم واسه فورزا هورایزن اکسپلوریشن میذاره نه نید فور اسپید…
    نمیدونم مثال واضحی بود یا نه … بذارید توضیح بدم
    بازی های اساسین هنوز خیلی خیلی فاصله دارن از واقعیت از دید فیزیک مبارزات و حرکات راه رفتن و دویدن و پارکور و فری رانینگ … کاری به عناصر تخیلی داستانی حالا ندارم
    حتی خیلی از عناصر گیم پلی هم فانتزین (میپری تو هوا تیرکمون میزنی .. حالا این غیر طبیعی نیست ولی یارو دستاشو جوری گرفته که تو واقعیت اگر تو کمان رو اونقدر بکشی تیر تا ده سانتیت هم نمیره )

    پس قطعا تو بیای مارکر ها رو از رو نقشه برداری نه تنها واقعی نمیکنن بازی رو برات بلکه میتونه به شدت رو مخ بره و حتی باعث افت تجربه از بازی بشه …

    0
    0