به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey

محمد آریامقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

انتشار تقریبا هرساله نسخه‌ای جدید از فرنچایز Assassin’s Creed، محصول یوبی‌سافت، بر هیچ بازیکنی پوشیده نیست. اگر بسته‌های الحاقی و نسخه‌های فرعی را هم فاکتور بگیریم باز هم Assassin’s Creed از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸، هر سال به استثنای سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶، یک نسخه اصلی را روانه بازار کرده است. به غیر از نسخه‌های اول تا Brotherhood، تمامی نسخه‌های بعدی Assassin’s Creed مخالفین خود را داشته‌اند اما حقیقت این است که به غیر از دو نسخه Unity و Syndicate، بقیه نسخه‌های این مجموعه نمرات قابل قبولی را از منتقدین دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، Assassin’s Creed به لحاظ اقتصادی نیز برای یوبی‌سافت فوق‌العاده بوده و خریداران زیادی داشته است. فرنچایز Assassin’s Creed با فروش فراتر از ۱۰۰ میلیونی خود نه تنها بدون رقیب در صدر بازی‌های پرفروش یوبی‌سافت است، بلکه خود را در لیست ۱۵ بازی پرفروش‌ تاریخ نیز می‌بیند. از Assassin’s Creed به عنوان قاتل Prince of Persia نیز شاید یاد شود! عملکرد فوق‌العاده این فرنچایز کاری کرده که یوبی‌سافت عملا Prince of Persia را به دست فراموشی بسپارد و تمام تمرکز خود را روی AC بگذارد. که البته نتیجه هم گرفته!

از نسخه دوم تا نسخه Syndicate، AC هر سال یک نماینده در بازار بازی‌های ویدئویی داشته است. آخرین نسخه‌ای که از این عنوان منتشر شد، Assassin’s Creed Origins بود که توانست با بازخوردهای مثبتی رو به رو شود! بحث کاربرانی که می‌خواهند در خاطرات بمانند البته جداست. Assassin’s Creed Origins یک تغییر بزرگ برای AC بود و نسخه‌ای که قرار است در سال ۲۰۱۸ منتشر شود و Odyssey نام گرفته است به طور کامل سبک این فرنچایز را تغییر خواهد داد و زین پس با یک بازی RPG سر و کار خواهیم داشت. اگرچه انتقادهای زیادی از سوی کاربران در این مورد مطرح است، اما بیشترین مشکلی که طرفداران با فرنچایز Assassin’s Creed دارند دور شدن آن از ریشه‌هاست; سوال این‌جاست که آیا واقعا Assassin’s Creed از ریشه‌هایش فاصله گرفته است؟ خب طبیعتا قبل از پاسخ دادن به این سوال باید بدانیم منظور از “ریشه‌ها” چیست! برخی معتقد هستند که پس از مرگ دزموند مایلز، نباید Assassin’s Creed ادامه پیدا می‌کرد، عده‌ای دیگر می‌گویند که سه گانه اتزیو باید پایان راه فرنچایز محبوب یوبی‌سافت باشد! کمی فضای مجازی را بگردید با انواع دیدگاه‌ها و منطق‌ها مواجه خواهید شد که البته در برخی موارد منطق و علم خاصی پشت آن‌ها نیست و بیشتر حالت تکرار مکررات و سوار بودن بر روی موج را دارند. اجازه دهید از فرصت استفاده کرده و همین‌جا به شما قول بدهیم که به زودی تحت مقاله‌ای جداگانه، ریشه‌های Assassin’s Creed را به طور کامل مرور خواهیم کرد و به این سوال که آیا واقعا این فرنچایز از ریشه‌های خود دور شده است یا خیر، پاسخ خواهیم داد. سوالی که شاید ذهن افراد زیادی را درگیر کرده باشد.

از بحث اصلی دور نشویم به عنوان Assassin’s Creed Odyssey بپردازیم، عنوانی که به لحاظ زمانی حتی قبل‌تر از Origins اتفاق می‌افتد و شرایط یونان باستان را به تصویر می‌کشد. Assassin’s Creed Odyssey حدودا سه ماه به صورت رسمی تایید شد و یوبی‌سافت نیز از پرده‌بردازی از این عنوان در E3 خبر داد. اتفاقی که رخ داد و آخرین نمایش کنفرانس یوبی‌سافت در E3 چیزی نبود جز تریلری از Assassin’s Creed Odyssey. آغازی شکوهمند برای این عنوان با انتشار تریلری حماسی که بیشتر مربوط به بخش داستانی بازی می‌شد و سپس هم برای چند دقیقه‌ای گیم پلی این عنوان به نمایش درآمد. از همان روز به بعد یوبی‌سافت مطابق عادت همیشگی، سعی در انتشار اخبار و تریلرها به صورت روزانه داشته و اگر نگوییم هر روز، اما هر هفته حداقل یک خبر از این بازی به بیرون انتشار پیدا می‌کرد. سیاستی که شاید چندان کاربرپسند نباشد اما به لحاظ اقتصادی، یک تاکتیک امتحان پس داده به شمار می‌رود. به هر حال پیش از اینکه به سراغ بحث اصلی خود و صحبت راجع به جزئیات Assassin’s Creed Odyssey بپردازیم، لازم است که از ذکر این حقیقت که Odyssey یک بازی کاملا متفاوت با Assassin’s Creed‌های دیگر است غافل نشویم. اگرچه هنوز تا انتشار این بازی چند هفته‌ای فاصله داریم اما تغییر کلی سبک بازی انتقادات بازیکنان زیادی را برانگیخته است. حال باید دید Assassin’s Creed Odyssey چه پاسخی در مقابل موج انتقادات خواهد داشت.

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

با پیش نمایش جدیدترین و متفاوت‌ترین نسخه Assassin’s Creed همراه ما باشید.

حقیقتی که شاید نتوان آن را کتمان کرد موفقیت یوبی‌سافت در داستان‌سرایی در بسیاری از بازی‌هایش است. همین Assassin’s Creed را مثال بزنیم، فرنچایزی که همواره از داستانی قابل قبول بهره برده و در بحث شخصیت‌پردازی هم به غیر از یکی دو نسخه، همیشه توانایی‌های خود را ثابت کرده است. اگر از دوقلوهای فرای ( در نسخه Syndicate ) فاکتور بگیریم، یوبی‌سافت در ساخت شخصیت بقیه اساسین‌ها موفق عمل کرده است، این موضوع حتی برای شخصیت‌های فرعی نیز صادق است. روایت داستانی نیز جزو مواردیست که کمتر فرنچایز Assassin’s Creed به خاطر آن زیر سوال رفته است. ارتباط قوی‌ای که بین نسخه‌های مختلف فرنچایز می‌بینیم نیز از جمله مواردی است که مورد کم لطفی قرار گرفته و می‌توانست بیشتر مورد بحث قرار بگیرد. این‌ها همه مقدمه‌هایی بودند که به شما بگوییم Assassin’s Creed Odyssey در تمام ابعاد داستانی پتانسیل‌های بالایی دارد. از تمام ابعاد، منظور شخصیت‌پردازی، روند روایت داستان، پیچیدگی‌های داستانی و موارد این‌چنینی است اما اصلا داستان Assassin’s Creed Odyssey چیست؟ خب طبیعتا این اولین سوالیست که باید در این پیش نمایش بدان پاسخ دهیم. آن‌چه در Assassin’s Creed Origins گذشت به طور خلاصه این بود که یک زوج با نام‌های Bayek و Aya فرقه‌ای را تاسیس کردند که قوانین خاصی داشت، قوانینی که خودتان از آن‌ها مطلع هستید. Bayek در مصر ماند و Aya به روم نقل مکان کرده و نام خود را به Amunet تغییر داد. نکته اینجاست که ما Assassinها را با دشمنیشان با Templars می‌شناسیم در حالی که در Origins خبری از تمپلارها نبود. البته این نکته اهمیت چندانی ندارد و مهم‌ترین چیزی که در Origins یاد گرفتیم، چگونگی ایجاد انجمن برادری بود. حال اگر DLC‌های بازی را هم تجربه کرده باشید، بیشتر با آغاز این فرقه آشنا هستید. متاسفانه Assassin’s Creed Odyssey ارتباط مستقیمی با دیگر نسخه‌ها ندارد. شما همیشه در بند قوانین خاصی بودید، قوانینی که در Odyssey برای شخصیت اصلی بازی مفهومی ندارند چون اصلا آن دوران اصلا انجمنی وجود نداشته است. البته در این مورد در بخش گیم پلی توضیحات جامع‌‎تری را خواهید خواند. شخصیت‌های اصلی بازی، Kassandra و Alexios 400 سال قبل از اتفاقات Assassin’s Creed Origins می‌زیسته‌اند. برای اولین بار در فرنچایز Assassin’s Creed شما می‌توانید از بین دو شخصیت یکی را انتخاب کرده و بازی را با همان شخصیت شروع کنید. در نسخه‌هایی چون Syndicate و Origins نیز شاهد سیستم دو شخصیتی بودیم منتهی در Origins تنها در برخی مراحل می‌توانستید کنترل آیا را در دست بگیرید. در Syndicate هم دو شخصیت را همزمان در اختیار داشتید و می‌توانستید بین جیکوب و ایوی سوییچ کنید. در Odyssey اما از همان ابتدا بین الکسیوس و کاساندرا یکی را باید انتخاب کنید و تا پایان هم با همان کاراکتر به بازی کردن بپردازید. شخصیت اول بازی یک اسپارتان است که توسط خانواده‌اش طرد شده و راه یک مزدور را پیش گرفته و در نهایت به یک قهرمان تبدیل می‌شود. اتفاقات بازی در سال ۴۳۱ قبل از میلاد و در دوران جنگ‌های پلوپنز ( جنگ‌های بین آتن و اسپارت ) رخ می‌دهند. به گفته یوبی‌سافت اتفاقات بازی رابطه مستقیمی با نسخه‌های دیگر نخواهند داشت و در جایی دیگر عنوان شده که تمرکز داستان بازی بیشتر بر روی تکه‌های سیب عدن خواهد بود. جالب اینجاست که نیزه لئونیداس ( که بعدا مورد بحث قرار خواهد گرفت ) احتمالا یکی از تکه‌های بهشت ( Pieces of Eden ) خواهد بود.

بازی دارای خط داستانی زمان حال نیز خواهد بود، جایی که ما آنرا بیشتر با دزموند مایلز می‌شناسیم و در Origins نیز لیلا حسن در آن حاضر بود. برخلاف داستان اصلی بازی، خط داستانی حال آن ارتباط قوی‌ای با نسخه‌های دیگر AC خواهد داشت اما این ارتباط‌ها به چه ترتیب هستند سوالیست که هنوز پاسخ دقیقی برای آن مطرح نشده است. مثل دیگر نسخه‌ها، در Assassin’s Creed Odyssey نیز با شخصیت‌های تاریخی مثل سقراط و بقراط ملاقات خواهید داشت. همان‌طور که گفته شد داستان این نسخه مربوط به قبل از پیدایش انجمن برادری بوده و بیشتر داستان تمدن نخستین ( First Civ ) را دنبال خواهد کرد. نکته اینجاست که داستان بازی با توجه به انتخاب‌های بازیکن پیش خواهند رفت و برخلاف نسخه‌های قبلی، اینجا باید مراقب انتخاب‌هایی که پیش روی شما قرار می‌گیرد باشید. راجع به این سیستم در ادامه بیشتر صحبت خواهد شد. به قول آقای Scott Philips نحوه روایت داستان بازی حالتی داینامیک ( پویا ) خواهد داشت و این یک انقلاب در داستان‌سرایی برای این مجموعه به شمار می‌رود. داستان بازی کماکان بر روی نبرد میان هرج و مرج و نظم تمرکز خواهد داشت. برخی از وبسایت‌های مطرح در زمینه بازی‎های ویدئویی چند ساعتی Assassin’s Creed Odyssey را تجربه کرده و همه آن‌هایی که ما می‌شناسیم از داستان بازی استقبال کرده‌اند. پس حتی اگر از طرفداران تعصبی این سری هستید و عدم حضور اساسین‌ها و تمپلارها شما را نگران کرده، بهتر است زود قضاوت نکنید و تا انتشار بازی منتظر بمانید.

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

Alexios و Kassandra شخصیت‌های اول بازی هستند که یکی را باید انتخاب کرده و تا پایان با وی پیش بروید. داستان بازی مربوط به تمدن اولیه بوده و شخصیت اول بازی نیز به نظر می‌رسد با لئونیداس نسبتی داشته باشد.

گیم‌پلی بازی Assassin’s Creed Odyssey بیشترین چیزیست که تغییر کرده است. سابقا عادت داشتیم که بگوییم اساس بازی همان است و تنها مواردی کم و زیاد شده‌اند اما اکنون کلا گیم پلی بازی از این رو به آن رو شده است. Assassin’s Creed Odyssey حالا یک اکشن نقش آفرینی است و نسبت به نسخه‌های قبلی که صرفا اکشن ماجرایی بودند تفاوت‌های زیادی دارد. تفاوت‌هایی مثل اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ، اهمیت انتخاب‌ها، سخت شدن مبارزات و موارد این چنینی که تنها در بازی‌هایی مثل The Witcher یا Skyrim می‌توانیم ببینم. نکته این‌جاست که یوبی‌سافت تاکنون یک بازی نقش آفرینی کامل نساخته و تجربه زیادی در این زمینه ندارد و Odyssey اگرچه یک پروژه جاه‌طلبانه محسوب می‌شود، اما می‌تواند به یک قربانی بزرگ برای یوبی‌سافت شود. البته همان‌طور که گفته شد بازخوردهای منتقدین به چند ساعت اولیه بازی مثبت بوده و سایت‌های بزرگی چون پالیگان، یوروگیمر وVG247 از بازی راضی بوده‌اند. اولین انتخاب شما در بازی جاییست که باید بین Alexios و Kassandra یکی را انتخاب کنید و تا پایان هم با وی همراه باشید. همین‌جا لازم به ذکر است که یک داستان معیار به صورت رمان‌ گونه روایت خواهد شد که سرگذشت کاساندرا را بازگو خواهد کرد. البته اولین مبارزه شما در Assassin’s Creed Odyssey نه با الکسیوس خواهد بود و نه با کاساندر! سکانس آغازین بازی یک فلش بک به گذشته خواهد بود، جایی که شاه لئونیداس را در نبرد معروفش کنترل خواهید کرد. اولین انتخاب دیالوگ شما نیز مربوط به جایی می‌شود که اساسین انتخاب شده شما به آدم‌های نادرستی مقداری پول بدهکار است و همین موضوع سبب ایجاد درگیری می‌شود. پس از مبارزه با چند دشمن و شکست دادن آن‌ها، شما برای اولین بار سیستم انتخاب دیالوگ را در بازی مشاهده خواهید کرد. سیستم انتخاب دیالوگ به بازی گستردگی زیادی داده و کارهای زیادی را با آن می‌توانید انجام دهید. مواردی که در ادامه بیشتر درموردشان بحث خواهیم کرد ولی به طور خلاصه در همین حد بدانید که سیستم انتخاب دیالوگ عموما مجازات‌کننده نخواهد بود و تماما به “انتخاب” محدود می‌شود.

در واقع انتخاب‌هایی که انجام خواهید داد درست یا غلط نیستند و مورد سرزنش قرار نخواهید گرفت. بازی شما را تشویق هم نمی‌کند. شما در Assassin’s Creed Odyssey تصمیم می‌گیرید چه کسی باشید، با انتخاب‌هایتان می‌توانید صلح ایجاد کنید و یا بجنگید، عاشق شوید یا سبب ایجاد تنفر شوید. تصمیماتی که می‌گیرید روی مبارزات هم تاثیر خود را خواهند گذاشت. شما کاملا مختار خواهید بود که هدف را بکشید و یا به او رحم کنید. دیالوگ‌هایی که انتخاب می‌کنید این پتانسیل را دارند که رابطه عاطفی به وجود آورند. در واقع شما می‌توانید با NPC‌ها فارغ از جنسیتشان، رابطه عاشقانه داشته باشید. طبق گفته سازندگان، حدودا بیست هزار خط دیالوگ برای بازی Assassin’s Creed Odyssey نوشته شده که رقمی فوق‌العاده به شمار می‌رود. سازندگان می‌خواهند آزادی کامل در Odyssey به شما بدهند و در عین حال، عواقب انتخاب‌ها نیز پای خودتان است. به عنوان مثال اگر بخواهید با کسی رابطه عاشقانه ایجاد کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که شخصیت مقابل نیازهای مختلفی خواهد داشت که شما باید به آن‌ها پاسخ دهید. حال این نیازها می‌توانند کمک‌های عادی باشند و گاها نیازهایی کمی عجیب‌تر! در نهایت هم اگر بتوانید به اندازه کافی به وی نزدیک شوید او پیشنهاد یک شب به یاد ماندنی با شما را قبول خواهد کرد. انتخاب‌ها بعضی اوقات می‌توانند خیلی ساده باشند و اصلا تغییری را در روند بازی ایجاد نکنند. به عنوان مثال در یکی از مراحل فرعی دیده شده، زنی از شما تقاضایی دارد و شما نیز باید کمک کردن به او را قبول کنید. حال می‌توانید با صدایی آرام به طرف مقابل قول حل کردن مشکلش را بدهید. در عین حال می‌توانید با تن صدای عصبانی به او دستور دهید که ساکت باشد و بگذارد کارتان را انجام دهید. هر دو عملی که انجام می‌دهید در نهایت به یک نتیجه ختم می‌شوند و تاثیر خیلی مهمی را روی بازی نخواهند گذاشت با این وجود، دستتان برای انتخاب باز خواهد بود. دسته دیگر دیالوگ‌ها، دیالوگ‌هایی هستند که حیاتی بوده و می‌توانند مشکلی را حل کنند و یا جان فرد یا افرادی را نجات دهند. طبق گفته‌های آقای Mel MacCoubrey، مکالمات بازی به ۱۳ حالت خواهند بود از جمله توانایی دروغ گفتن، تهدید کردن و مکالمات عاشقانه.

همان‌طور که گفته شد Assassin’s Creed Odyssey قبل از ایجاد انجمن برادری و فرقه قاتلان جریان دارد. همین‌طور اشاره کردیم که با این تفاسیر، قرار نیست الکسیوس / کاساندرا از قوانین خاصی پیروی کند. درست است که الکسیوس یا کاساندرا پروتاگونیست اصلی بازی خواهند بود اما این بدین معنا نیست که آن‌ها واقعا آدم‌های خوبی هستند! انتخاب‌های شما سبب تبدیل شدن این دو به افرادی درست‌کارمی‌شوند. با توجه به چنین صحبت‌هایی اگر بگویم که کشتن شهروندان باعث ریستارت شدن بازی نخواهد شد نباید تعجب کنید. به هر نحوی که بخواهید می‌توانید رفتار کنید و در بند هیچ قانونی نیستید. شخصیت اصلی بازی یک مزدور است و می‌تواند هم برای اسپارت کار کند و هم برای آتن. این نیز به نوعی یک انتخاب است که البته ربطی به دیالوگ‌ها ندارد. دیالوگ‌های منتخب شما گاها اثر فوری خواهند داشت و برخی نیز عواقب بلند مدت دارند. کارگردان بخش داستان بازی خانم Mel MacCoubrey از مثال زدن امتناع کرد، اما این موضوع را که برخی از انتخاب‌های شما عواقب بلند مدت خواهند داشت را تایید کرد. کمی بالاتر اشاره کردیم که شما می‌توانید روابط عاطفی نیز در AC Odyssey داشته باشید. نکته اینجاست که با هر NPC نمی‌توانید چنین روابطی را تجربه کنید. به عنوان نکته تکمیلی در نظر داشته باشید که فارغ از جنسیتی که شخصیت انتخاب شده شما دارد، بازی برایتان شش شریک عاطفی در نظر گرفته که حتی می‌توانید آن‌ها را به کشتی خودتان نیز بیاورید. یکی از این شخصیت‌ها Odessa نام دارد که پس از انتشار بازی بیشتر با وی آشنا خواهید شد. همان‌طور که بالاتر اشاره شد بازی در حد چند ساعت در اختیار برخی از سایت‌های معروف قرار گرفته است. گیم اسپات می‌گوید که روابط میان کاراکترها کمی غیر طبیعی است اما در نهایت جذابیت خاص خودش را خواهد داشت. نکته دیگری که منتقد گیم اسپات به آن اشاره کرده است، عدم وجود سانسور در کلمات بازی است. ظاهرا بیش از آنچه فکرش را بکنید از کلماتی که با F شروع می‌شوند استفاده خواهد شد! سیستم انتخاب دیالوگ اصلا چالش ساده‌ای برای یوبی‌سافت نیست و باید دید آیا از عهده چنین چالشی با موفقیت برخواهد آمد یا خیر. با تنها ۷ یا ۸ ساعت بازی کردن شاید بتوانیم راجع به دیگر بخش‌های بازی مثل گرافیک، داستان و شخصیت پردازی، مبارزات و موارد دیگر صحبت کنیم اما برای نظر دادن راجع به کیفیت سیستم انتخاب دیالوگ‌ باید عمیق‌تر بازی را تجربه کنید. به همین خاطر بهتر است تا زمان انتشار بازی منتظر بمانید.

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

دقت داشته باشید که عاقبت کار خوبی که می‌کنید لزوما خیر نیست! همچنین به این نکته دقت داشته باشید که انتخاب‌هایتان در گفتن جملات تاثیر بسزایی روی روند بازی خواهد گذاشت.

برخلاف آن‌چه به نظر می‌رسد مبارزات در Assassin’s Creed Odyssey تغییرات مهمی نسبت به قبل داشته‌اند. پیروزی در مبارزات حالا به شدت متکی بر استفاده درست از توانایی‌های خاصی است که نحوه یاد گرفتن آن را بعدا توضیح خواهیم داد. دشمنان شما به صورت گروهی به شما حمله‌ور می‌شوند و اگر می‌خواهید همه آن‌ها را شکست دهید باید از توانایی‌های خاصی که دارید استفاده کنید. به همین منظور درخت توانایی برای شما در بازی تعبیه شده که می‌توانید تا پایان بازی همه مهارت‌ها را آنلاک کنید و در مبارزات از آن‌ها استفاده کنید. در Assassin’s Creed Odyssey شما تجربه‌ای کاملا متفاوت از نسخه‌های قبلی فرنچایز خواهید داشت. شما می‌توانید مهارت‌های خود را نیز شخصی‌سازی کنید و خلاصه کاراکتری بسازید که دقیقا ویژگی‌هایی را دارد که شما می‌خواهید داشته باشد. همان‌طور که گفته شد الکسیوس یا کاساندرا یک درخت مهارت دارند و این قضیه بدیهی است. درخت مهارت را قبلا نیز در سری AC دیده‌ایم و تکامل یافته‌ترین نسخه این درخت نیز در Assassin’s Creed Origins دیده شد. اکنون از این درخت در نسخه Odyssey هم استفاده شده. این درخت پر از مهارت‌های جدید و خاص است که برای مثال می‌توان به آتشین شدن سلاح یا شلیک کردن تیر آتشین هوایی با تیر و کمان ( بدین ترتیب بارانی از تیرهای اتشین بر سر دشمنان فرود خواهد آمد ) اشاره کرد. قبول دارم برای کسانی که با AC بزرگ شده‌اند چنین قابلیت‌هایی نمی‌توانند خیلی خوشحال کننده باشند. برای یک بازی مستقل از Assassin’s Creed قطعا چنین ویژگی‌هایی برگ برنده محسوب می‌شوند. شاید این سوال اما مطرح شود که آیا طرفداران Assassin’s Creed نیز می‌توانند اضافه شدن چنین مواردی را تحمل کنند؟ طبیعتا هر چیزی که بازی را از واقعیت دور کرده و به افسانه نزدیک کند برای طرفداران این مجموعه ناخوشایند خواهد بود. استفاده از اسکیل‌هایتان وابسته به نوار انرژی است که به تدریج پر می‌شود. در گوشه صفحه شما می‌توانید ۴ مهارت را ببینید و از آن‌ها استفاده کنید. البته به مرور تعداد مهارت‌های گوشه صفحه افزایش پیدا خواهد کرد. سازندگان گفته بودند که شما در AC Odyssey استایل مبارزه خاص خودتان را خواهید داشت. واقعا هم دروغ نگفته‌اند! هر بازیکن می‌تواند چهار مهارت خاص خودش را در گوشه صفحه ببیند، طبیعتا کمتر پیش می‌آید که دو بازیکن دقیقا مثل هم از مهارت‌ها استفاده کنند. البته به جز مهارت‌هایی که از Skill Tree آنلاک می‌کنید، قابلیت‌های دیگری هم هستند که بین همه بازیکن‌ها مشترک بوده و عموما در نسخه‌های گذشته نیز دیده شده‌اند. مثلا شما هر کجا که باشید می‌توانید برای اسب خود سوت زده و او را فراخوانی کنید. عقابی نیز به مانند Senu خواهید داشت که دقیقا همان کاری را برای الکسیوس/کاساندرا می‌کند که برای بایک در Origins انجام می‌داد. راجع به پرنده‌ای که در AC Odyssey دارید بیشتر از این‌ها صحبت خواهیم کرد. بخشی از پیش نمایش بازی به مخفی‌کاری در Odyssey اختصاص خواهد داشت، همان‌جا بیشتر در مورد پرنده شخصیت اصلی Assassin’s Creed Odyssey خواهید دانست.

شما می‌توانید شب را به روز و یا برعکس تغییر دهید. این توانایی را نیز قبلا در نسخه‌های دیگر Assassin’s Creed دیده‌ایم و در Origins خیلی بیشتر به چشم می‌آمد. دلیلش هم سختی بازی و اهمیت مخفی‌کاری بود. درخت مهارت در Odyssey پیشرفته‌تر از نسخه Origins خواهد بود. چند مثال از قابلیت‌های اضافه شده به Odyssey زدیم، این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر قابلیت ممکن است چند ورژن داشته باشد. به نقل از گیم اسپات، Assassin’s Creed Odyssey به شما این فرصت را خواهد داد تا مهارت‌های مختلف در مبارزه را تجربه کنید. تفاوت مهمی که Odyssey با نسخه قبلی دارد عدم وجود سپر در مبارزات است. بدین ترتیب Assassin’s Creed Origins همچنان تنها نسخه مجموعه فرنچایز محبوب کمپانی فرانسوی می‌ماند که در آن از سپر استفاده شده است. خب می‌توانید حدس بزنید که دیگر با فشردن و نگه داشتن یک دکمه نمی‌توانید از ضربات حملات دشمنان در امان باشید. مثل نسخه‌های قبلی باید به موقع و با فشردن یک دکمه ضربات دشمن را دفع کنید. به همین خاطر است که Dodging اهمیت ویژه‌ای در بازی پیدا خواهد کرد. به دلیل سخت بودن بازی و اضافه شدن المان‌های نقش آفرینی، دیگر قرار نیست مثل نسخه‌های Syndicate به قبل تنها به شمشیر یا نیزه خود برای دفع ضربات دشمن متکی باشید. البته اساس مبارزات با بخش Combat بازی AC Origins شباهت زیادی دارد و دشمنان شما به چند تیپ تقسیم شده و ضمنا باید حواستان به سطح دشمن هم باشد. نکته جالب دیگر این است که می‌‎توانید چند مهارت را با هم ترکیب کنید و ضرباتی قدرتمند را به دشمنان خود وارد کنید. البته این کار را در حین بازی کردن انجام خواهید داد. بنابراین باز هم تاکید می‌کنیم که سازندگان دروغ نگفته‌اند و واقعا می‌توانید سبک و استایل خودتان را در مبارزات داشته باشید. یکی از معروف‌ترین مهارت‌های شخصیت اول بازی Spartan Kick است که در تصاویر آن را چندین بار دیده‌ایم و حتی در تریلر معرفی بازی نیز، این ضربه قدرتمند دیده شد. همان ضربه‌ای که شخصیت اصلی با پای خود زده و علاوه بر کم کردن سلامتی دشمن، او را برای چند ثانیه از خود دور می‌کنید. همچنین Shield Grab نیز یکی دیگر از توانایی‌های جالب الکسیوس یا کاساندرا خواهد بود. به این ترتیب که شما در وسط مبارزه سپر دشمن را از وی گرفته و ضربه سهمگینی را به دشمن بیچاره وارد می‌کنید. تنوع مبارزات در Assassin’s Creed Odyssey بی‌بدیل به نظر می‌رسد و از این حیث این نسخه، بهترین نسخه فرنچایز است. در نظر بگیرید که هنوز در مورد مکانیزم‌های Stealth و مبارزات دریایی هم صحبت نکرده‌ایم! مثل نسخه‌ Origins، در Odyssey نیز تیر و کمان شما اهمیت بسیار زیادی چه در Combat و چه در Stealth خواهد داشت. طبق گفته سازندگان، در عنوان Assassin’s Creed Odyssey خبری از نوار روحیه ( Morality ) نخواهد بود اما نوار آدرنالین را در بازی خواهید داشت که طبیعتا رسالتی شبیه به همان نسخه قبلی خواهد داشت.

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

Spartan Kick از مهارت‌های مهمی است که بارها در توسط یوبی‌سافت به تصویر کشیده شده است. از این پس بد نیست نام این حرکت را هم بدانید!

به عنوان یک بازی RPG اما، Assassin’s Creed Odyssey مشکلاتی هم دارد. شما نمی‌توانید تغییری در صورت کاساندرا یا الکسیوس ایجاد کنید. در The Witcher 3: Wild Hunt می‌توانستید ریش‌های خود را بزنید و یا به موهایتان مدل دهید. حتی در Assassin’s Creed Origins هم بایک می‌توانست موهای خود را بلند نگه دارد و ریش خود را هم نزند. همچنین می‌توانستید موهای سر و صورت بایک را کوتاه کنید. اینطور که پیداست در Assassin’s Creed Odyssey شما هیچ تغییری روی صورت کاراکتر نمی‌توانید اعمال کنید و تا پایان چاره‌ای جز تحمل ظاهر شخصیت الکسیوس یا کاساندرا نخواهید داشت. این‌که در یک بازی با این همه المان نقش آفرینی، چنین امکانی وجود ندارد عجیب است، اما عجیب‌تر آنکه در نسخه قبلی تا حدی می‌شد ظاهر شخصیت را تغییر داد. در Odyssey شما انتخاب‌های خود را دارید، سبک مبارزه‌ای برای خود انتخاب خواهید کرد، می‌توانید تصمیم بگیرید که برای کدام جبهه بجنگید اما روی صورت شخصیت نمی‌توانید تغییری اعمال کنید. اما از این موضوع که بگذریم، بخش مخفی‌کاری بازی نیز نسبت به گذشته تغییراتی داشته است. شخصیت‌های اصلی Assassin’s Creed Odyssey نیز مثل بایک از یک پرنده استفاده خواهند کرد که البته نامش هنوز مشخص نیست. به طور کلی عقاب از نمادهای فرنچایز Assassin’s Creed بوده و در نسخه بعدی هم این فرنچایز را تنها نمی‌گذارد. مثل نسخه قبلی، در این نسخه هم می‌توانید دشمنان خود را شناسایی کرده و تگ کنید و این کار را با کمک پرنده‌ای که بازی در اختیارتان می‌دهد انجام خواهید داد. در Assassin’s Creed Odyssey الکسیوس یا کاساندرا در کشتن دشمنان به صورت مخفیانه تنوع بیشتری نسبت به بایک به خرج خواهند داد. علاوه بر این، حالا مخفی‌کاری تنها وابسته به سطح و لول نیست و ارتباط زیادی با قدرت سلاح‌ها و مهارت‌هایتان دارد. اگر خاطرتان باشد در AC Odyssey نمی‌توانستید دشمنانی که سطح خیلی بالاتری نسبت به سطح شما دارند را با استفاده از Hidden Blade به قتل برسانید. در Odyssey تا حدی این معضل حل شده اما نه به طور کامل! اولا که کلا خبری از Hidden Blade در این نسخه نخواهد بود و این موضوع نیز می‌تواند برای طرفداران سری ناراحت‌کننده باشد. اگرچه نیزه لئونیداس شاید بتواند جایگزین خوبی برای تیغه معروف اساسین‌ها باشد، اما شاید عادت کردن به آن حداقل در چند ساعت آغازین بازی کمی دشوار به نظر برسد. برای کشتن دشمنان به صورت مخفیانه می‌توانید نیزه شکسته لئونیداس را به سمت یکی از دشمنان پرتاب کرده و به سرعت خود را به وی برسانید و نیزه را از بدن او بیرون بکشید. اگر دشمنان شما دو نفر باشند، خیلی سریع پس از بیرون کشیدن نیزه از بدن دشمن اول، دشمن دوم را نیز می‌‎توانید به قتل برسانید. در واقع در نسخه‌های قبلی به چنین حرکتی Chain Assassination گفته می‌شد. در ابتدای کار شما می‌توانید دو نفر را با همین روش به قتل برسانید و بعدا با ارتقا دادن توانایی‌هایتان از طریق درخت مهارت، این تعداد را می‌توانید حتی افزایش دهید. در واقع استفاده از نیزه و چاقو به مراتب روش بهتری نسبت به استفاده از Hidden Blade است. البته حتی با این روش نیز مشکلاتی را با کشتن دشمنان سطح بالاتر خواهید داشت.

درخت مهارت شما همان‌طور که گفته شد مشابه Assassin’s Creed Origins است و تنها کمی پیشرفته‌تر شده. همچنین دیگر خبری از مهارت‌های Seer نخواهد بود و کلمه Mercenary ( مزدور ) جایگزین واژه Seer شده است. روش مخفی ماندن از دید دشمنان نیز مشابه نسخه قبل بوده و تفاوتی نکرده است. دنیای بازی پویاتر از نسخه‌های قبلی بوده و این را نیز می‌توان به پیشرفت‌های Assassin’s Creed Odyssey اضافه کرد. با توجه به صحبت‌های سازندگان، دشمنان شما حالا می‌توانند نوار سلامتی خود را دوباره پر کنند. یکی از روش‌هایی که شخصا برای کشتن دشمنان قوی‌تر در Origins استفاده می‌کردم، این بود که به دشمن مورد نظر حمله کرده و فرار می‌کردم. دوباره بعد از مدتی این کار را تکرار می‌کردم و در نهایت با به خرج دادن کمی زیرکی و حوصله، می‌توانستید دشمنان سطح بالاتر را از بین ببرید. این امکان اما در نسخه Odyssey از شما گرفته شده و نمی‌توانید از چنین باگی استفاده کنید. این حرکت یوبی‌سافت در جهت چالش برانگیزتر کردن بازی خواهد بود. نکته دیگر مربوط به NPC‌های بازی و در واقع مردم عادی است. در نسخه‌های قبل شما به عنوان عضوی از فرقه اساسین‌ها اجازه نداشتید به مردم عادی صدمه بزنید اما همان‌طور که گفته شد، در Odyssey همه چیز دست خودتان است. می‌توانید بین خوب بودن و بد بودن یکی را انتخاب کنید. شما می‌توانید به مردم عادی هم حمله‌ور شوید و آن‌ها نیز می‌توانند یک سلاح از روی زمین برداشته و به حملات شما پاسخ دهند. عنوان Assassin’s Creed Origins توانست دنیای پویای و زنده‌ای را به تصویر بکشد که هر بازیکنی از آن لذت می‌برد، اکنون AC Odyssey نیز همین راه را در پیش گرفته و حتی می‌خواهد نسبت به قبل بهبودهایی نیز داشته باشد. بازی به طور کلی نسبت به نسخه قبل وسیع‌تر بوده و محتویات بیشتری را هم در بر خواهد گرفت. به طور کلی ۵۰ سطح در بازی وجود دارد که با بدست آوردن امتیاز XP می‌توانید به سطوح بالاتر دست پیدا کنید. کشف مکان‌های جدید، انجام ماموریت‌های فرعی، کشتن برخی افراد خاص و غیره راه‌هایی هستند که به افزایش سطح شما کمک می‌کنند. از این لحاظ Odyssey تغییری نسبت به قبل نداشته است. نقشه بازی نیز بزرگ‌ترین نقشه فرنچایز Assassin’s Creed خواهد بود و شما محل‌های بیشتری را برای جست و جو و کاوش در بازی خواهید دید. سازندگان قول داده‌اند که بازیکنان فعالیت‌های جانبی متنوع و زیادی را تجربه خواهند کرد. گستردگی محیط بازی هم مربوط به خشکی و هم مربوط به آب می‌شود.

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

اگرچه نقشه بازی خیلی بزرگ‌تر از نسخه‌های قبلیست منتهی با توجه به RPG بودن این نسخه، انتظار دیگری هم نداشتیم.

اولین نسخه از Assassin’s Creed که در آن از مبارزات دریایی استفاده می‌شد  AC III بود که البته این مبارزات تنها به چند مرحله محدود می‌شد. Assassin’s Creed IV Black Flag کمبودهای نسخه قبلی را جبران کرد و کلا بیشتر اتفاقات بازی مربوط به دریا می‌شد. سازندگان Assassin’s Creed Odyssey تایید کرده‌اند که مبارزات دریایی هم به AC Odyssey برخواهند گشت اما به گستردگی IV Black Flag نخواهند بود. اگر خاطرتان باشد، ادوارد کنوی در Black Flag حتی می‌توانست کوسه شکار کند. خبری از شکار کوسه در Odyssey نیست اما مبارزات دریایی نقش مهمی را در گیم پلی بازی ایفا خواهند کرد. با توجه به دوره زمانی که Odyssey در آن اتفاق می‌افتد، در مبارزات دریایی خبری از توپ‌های متنوع نخواهد بود و به جای آن از تیر و نیزه استفاده خواهد شد. همچنین می‌توانید کشتی و خدمه آن را ارتقا دهید. در کل دریانوردی در Assassin’s Creed Odyssey نیز اهمیت بالایی خواهد داشت، خبری که برای طرفداران نسخه Black Flag، خبر خوبی است. بد نیست راجع به حیوانات بازی هم کمی صحبت کنیم. برای اولین بار در Assassin’s Creed Origins بود که شخصیت اول بازی می‌توانست بعد از کسب مهارت خاصی، شیرها را تحت فرمان خود درآورد. البته به غیر از شیرها، شما کلا می‌توانستید حیوانات وحشی را کنترل کنید. این حیوانات کمک ویژه‌ای برای شما به حساب می‌آمدند. در AC Odyssey شما با حیوانات در ارتباط خواهید بود. ظاهرا در این نسخه، در محیط بازی از گربه استفاده نشده اما می‌توانید سگ‌ها را نوازش کرده و آن‌ها را رام کنید. اواخر خردادماه بود که متوجه شدیم در نسخه Odyssey مهارتی به نام Arrow Master وجود دارد که به کمک آن می‌توانید دشمنان را فلج کنید. به احتمال فراوان به واسطه چنین مهارتی، قادر خواهید بود انواع و اقسام حیوانات وحشی را رام کرده و تحت کنترل خود درآورید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که حیوان رام شده برای همیشه با شما نخواهد بود. تنها یار همیشگی شما، پرنده‌تان، ایکاروس است. حیواناتی نظیر شیر، خرس و گرگ در بازی قابل رام شدن خواهند بود. باید دقت داشته باشید که عنوان Assassin’s Creed Odyssey فاقد بخش چند نفره خواهد بود و وجود احتمالی یک بخش بتل رویال را نیز کلا رد کنید.

خریدن تجهیزات نیز طبیعتا یکی از مواردی است که در Assassin’s Creed Odyssey باید بدان دقت کنید. سطح تجهیزاتی که مورد استفاده شما قرار می‌گیرند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما برای مبارزات خود باید همواره بهترین تجهیزات را در اختیار داشته باشید تا از یک از قبل بازنده میدان نبرد نباشید. البته Assassin’s Creed Origins ضعف‌های خیلی ریزی در این زمینه داشت که امیدواریم در Odyssey برطرف شده باشند. تنوع کلمه‌ای است که برای مراحل فرعی عنوان AC Origins معنای خاصی نمی‌داد. سازندگان قول تنوع بیشتر در جدیدترین نسخه Assassin’s Creed را داده‌اند. فعالیت‌های فرعی شما در Assassin’s Creed Odyssey حالا گستردگی بیشتری دارند و به عنوان مثال می‌توانید به دنبال گنج بگردید، در نبردهای دریایی شرکت داشته باشید و از سیستم Mercenary ( بعدا توضیح خواهیم داد ) استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید در نبردهای میان آتن و اسپارت شرکت کنید. طراحی اسپارتان‌ها و آتنی‌ها نیز در نوع خود جالب توجه است. به نقل از کارگردان بازی آقای Scott Philips، اسپارتان‌ها در بازی وحشی‌تر و خطرناک‌تر هستند و در صورتی که سلامتیشان کم شود، عصبی‌تر از قبل به مبارزه خواهند پرداخت و کار را برای شما سخت خواهند کرد. در سوی دیگر میدان آتنی‌ها بیشتر تاکتیکی بوده و در مبارزات خود از کماندارها و سپر استفاده خواهند کرد. به این دو گروه مهم بازی، راهزنان را نیز اضافه کنید که دشمنانی سریع و خطرناک برای شما به حساب می‌آیند. با توجه به اینکه شخصیت اول بازی Assassin’s Creed Odyssey چیزی بیش از یک مزدور نیست، می‌تواند هم برای آتنی‌ها بجنگد و هم برای اسپارتان. البته دقت داشته باشید که اگر بیش از اندازه برای یک سمت ماموریت انجام دهید، تحت تعقیب نیروهای سمت مقابل قرار خواهید گرفت. این نیز از ویژگی‌های جالب بازی به شمار می‌رود. همچنین در سرتاسر نقشه قراردادهایی دیده می‌شوند که می‌توانید در ازای رسیدگی به آنها مبلغی پول به اضافه امتیاز تجربه به دست آورید. حتی در بعضی موارد ممکن است آیتم‌های پرکاربردی را هم هدیه بگیرید. بدیهی است که اگر می‌خواهید بازیکنی موفق در Assassin’s Creed Odyssey باشید، باید به غیر از مراحل اصلی فعالیت‌های جانبی زیادی را نیز به انجام برسانید. همان‌طور که گفته شد علاوه بر فعالیت‌های جانبی، مراحل اصلی نیز بهبود یافته‌اند. وسعت نقشه Assassin’s Creed Odyssey نیز مثال زدنی است. یونان باستان از ۲۸ منطقه شهری تشکیل شده است که از همان ابتدای بازی نیز کل نقشه در دسترس شماست منتهی اگر زودتر از موعد وارد محدوده‌ای شوید، ممکن است دشمنان آنجا بدون هیچ دردسری شما را از بین ببرند. یونان باستان در AC Odyssey به مراتب بزرگ‌تر از مصر در Assassin’s Creed Origins خواهد بود. عکس نقشه بازی نیز منتشر شده که آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد. بخش اعظمی از نقشه بازی‌ را آب‌های آزاد تشکیل می‌دهند و محیطی فوق العاده برای افرادی خواهد بود که به مبارزات و سفرهای دریایی علاقه‌مند هستند. طبق اطلاعات منتشر شده نقشه AC Odyssey شصت و دو درصد بزرگتر از نقشه AC Origins خواهد بود. یوبی‌سافت محیطی وسیع و متنوع را در اختیار بازی‌بازان قرار داده تا در آن به کاوش و گشت و گذار بپردازند. بخش گیم پلی بازی تقریبا تمام شده و تمام نکات ریز و درشت را ذکر کردیم. توضیحی مختصر در مورد سیستم استخدام و سیستم Mercenary نیز خدمتتان ارائه خواهیم داد و به سراغ بخش‌های دیگر بازی خواهیم رفت.

Phylakes‌ها را به خاطر دارید؟ همان قاتل‌هایی که به دنبال بایک در Assassin’s Creed Origins راه افتاده و به شدت هم قدرتمند و آموزش دیده بودند؟ البته به تعبیر صحیح‌تر Phylakes نگهبانان حکومتی مصر بودند و بایک نیز یک تهدید جدی برای این حکومت محسوب می‌شد. به طور کلی ۱۰ نگهبان حکومتی در AC Origins حاضر بودند که با کشتن همه آن‌ها، بازی به شما لباسی نیز هدیه می‌داد. همچنین کشتن رئیس این نگهبانان خود جزو Quest‌های بازی به شمار می‌رفت. حالا این ایده را در Assassin’s Creed Odyssey پر و بال داده و گسترش داده‌اند. شخصیت اصلی بازی می‌توانید انواع و اقسام جرم‌ها را چه به صورت مخفیانه و چه به صورت عمومی مرتکب شود. در Odyssey در صورتی که قانون شکنی کنید، برای سر شما جایزه‌ای تعیین خواهد شد و مجبور هستید با مزدورانی مبارزه کنید که گاها با خود خرس نیز به میدان مبارزه می‌آورند. البته بازی شما را مجبور نمی‌کند که این افراد را به قتل برسانید. تعداد مزدورها در وهله اول ۵۰ نفر است و شما می‌توانید بدون کشتن حتی یکی از آن‌ها بازی را به پایان برسانید. در AC Origins بعد از کشتن Phylakes دیگر خبری از نگهبانان جدید نبود ولی در Odyssey شرایط کمی متفاوت است. شما حتی اگر موفق به کشتن هر ۵۰ مزدور شوید که صد البته کاری بسیار دشوار خواهد بود، باز هم مزدوران دیگری برای شکار شما اعلام حضور خواهند کرد و این بار با دشمنانی قوی‌تر دست و پنجه نرم خواهید کرد. البته این نکته آخر خیلی رسمی نیست و احتمال درست نبودنش را نیز باید در نظر بگیرید. در برخی نسخه‌های قدیمی Assassin’s Creed شما می‌توانستید افرادی را نجات داده و آن‌ها را به انجمن برادری معرفی کنید. قابلیت جالب دیگری که به Assassin’s Creed Odyssey اضافه شده است، سیستم استخدام بوده که قصد داریم در رابطه با آن کمی صحبت کنیم. یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت کشتی شما استخدام افراد ماهر و آموزش دیده است. تقریبا تمام NPC‌های بازی قابل استخدام شدن هستند و می‌توانید افرادی با ویژگی‌های منحصر به فرد را به تیم خود اضافه کنید و روز به روز قوی‌تر شوید. به کمک ایکاروس، شما قادر خواهید بود توانایی‌های خاص دشمن را شناسایی کرده و اگر صلاح دیدید به جای کشتن آن‌ها، اقدام به اضافه کردنشان به تیمتان بکنید. سیستم استخدام به صورت عادی بدین ترتیب است که دشمن خود را ناک اوت کرده و با فشردن یک دکمه خاص او را به افراد خود اضافه می‌کنید. از این لحاظ این سیستم شباهت زیادی به سیستم استخدام نیرو در Metal Gear Solid V Phantom Pain دارد. برخی از افراد دیگر نیز طی Quest‌هایی خاص به شما می‌پیوندند که البته در این مورد خاص، دیالوگ‌هایی که انتخاب می‌کنید نیز در تصمیم آن‌ها تاثیر خواهد داشت. برای کشتی خود می‌توانید افسر انتخاب کنید و افسران خود را نیز تغییر دهید. ظاهرا بازیکن می‌تواند نهایتا ۴ افسر را برگزیند. Lieutenant‌ها همچنین می‌توانند در خشکی نیز به کمکتان آمده و حواس دشمن را پرت کنند. البته به این منظور باید یکی از مهارت‌های Skill Tree را آنلاک کنید. هر کاراکتر برای خود یک اسم منحصر به فرد و رفتاری خاص خود را خواهد داشت. همچنین امتیازات افراد نسبت به هم متفاوت است و توانایی‌هایشان یکسان نخواهد بود. کشتی شما نیز مثل کشتی ادوارد قابل ارتقا دادن خواهد بود. آخرین نکته این است که در Assassin’s Creed Odyssey شاهد قابلیت Exploration Mode خواهیم بود. حالتی که همه ما با آن سر و کار داریم Guided Mode نام دارد، مثل همیشه نقشه را باز می‌کنید و به دنبال علامت‌هایی که روی نقشه هستند می‌گردید اما در Exploration Mode شرایط فرق دارد. در این حالت روی نقشه هیچ نشان‌گری وجود نداشته و برای پیدا کردن مکان‌های کشف نشده و یا آیتم‌های مختلف نمی‌توانید از نقشه کمک بگیرید.

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

Assassin’s Creed Odyssey دارای بیش از ۳۰ ساعت میان‌پرده تعاملی است. شما می‌توانید در این عنوان روابط عاطفی و عاشقانه را نیز تجربه کنید. نکته اینجاست که الکسیوس و کاساندرا نمی‌توانند با هم چنین روابطی داشته باشند.

برخی از نسخه‌های Assassin’s Creed از مشکلات شدید فنی رنج می‌‍بردند. بزرگ‌ترین قربانی این مشکلات را همه می‌شناسند; Assassin’s Creed Unity که شاید بدون وجود چنین مشکلاتی می‌توانست یکی از نسخه‌های محبوب این فرنچایز باشد. خوشبختانه در Assassin’s Creed Origins هم گرافیک فنی بازی و هم گرافیک هنری بازی فراتر از تصورات بوده و انتظار می‌رود که همین روند در Assassin’s Creed Odyssey نیز ادامه پیدا کند. به لحاظ معماری، محیط Assassin’s Creed Odyssey شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد منتهی اگر خاطرتان باشد در مصر باستان بیشتر محیط را بیابان‌ها و شن و ماسه پوشانده بودند. البته ایرادی بر سازندگان وارد نیست و مصر واقعی نیز همین خصوصیات را دارد. تنوع محیط‌ها اما در Odyssey مطمئنا بیشتر خواهند بود. یونان باستان علاوه بر آب‌های آزاد و محیط‌های سرسبز، محیط‌های کوهستانی را نیز در خود می‌بیند. مکان‌های قدیمی و باستانی یونان در بازی Assassin’s Creed Odyssey حاضر هستند و انتظار می‌رود در طراحی آن‌ها دقت زیادی شده باشد. با نگاهی به تریلرهای منتشر شده از بازی، می‌توان هم امیدوار شد هم ناامید. متاسفانه طراحی چهره‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زند و با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸ به سر می‌بریم و Assassin’s Creed Odyssey نیز از بازی‌های بزرگ امسال محسوب می‌شود، انتظار داشتیم طراحی چهره‌ها دقیق تر صورت بگیرد. فراموش نکنید که بازی هنوز عرضه رسمی نشده و احتمال دارد چنین مشکلاتی را در نسخه اصلی شاهد نباشیم.

اما در طراحی محیط ظاهرا سازندگان باز هم موفق عمل کرده‌اند. یونان باستان به لحاظ بصری فوق العاده طراحی شده و چشم‌اندازی زیبا خواهد داشت. محیط‌های چشم نواز بازی شما را جذب خواهند کرد و وقتی بحث نورپردازی و ترکیب رنگ‌ها به وسط می‌آید Odyssey حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. متاسفانه در مورد بخش‌های فنی بازی نمی‌توان تا پیش از انتشار به صورت قطعی صبحت کرد ولی به لحاظ هنری، به نظر می‌رسد که نسخه بعدی Assassin’s Creed بتواند جامعه بازی‌باز را راضی نگه دارد. در نقاط مختلف محیط بازی مجسمه‌های خدایان و اساطیر یونان را مشاهده خواهید کرد. طبیعت بکر نقاط مرتفع یونان نیز در تریلرها قابل رویت بود. برای اینکه راجع به جزئیات و کیفیت تکسچرهای بازی صحبت کنیم هنوز کمی زود است. کیفیت بافت‌ها قاعدتا باید بتواند بازیکنان را راضی نگه دارد. در این میان مشکلاتی نیز باقی می‌مانند که امیدواریم محصول یوبی‌سافت گریبانگیر چنین مشکلاتی نشود. مواردی نظیر افت فریم و یا افت گرافیکی پس از انتشار نکاتی هستند که باید Ubisoft به آن‌ها دقت کند. مورد دوم قبلا برای بازی‌های کمپانی فرانسوی زیاد اتفاق افتاده و امیدواریم Assassin’s Creed Odyssey بتواند متفاوت از چنین بازی‌هایی عمل کند.

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

طراحی هنری عنوان Assassin’s Creed Odyssey در حد نسخه قبلی به نظر می‌رسد و اگر در نسخه نهایی نیز این چنین باشد، می‌توان به آن نمره قبولی داد. معماری محیط منتهی شباهت زیادی نسبت به نسخه‌های Origins و Black Flag دارد.

با توجه به وسعت بازی Assassin’s Creed Odyssey و تغییرات زیادی که نسبت به نسخه‌های قبل داشته است، می‌توانیم ساعت‌ها نشسته و در مورد این بازی بحث و تبادل نظر کنیم. عنوانی که چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید، حالا دیگر جزو نقش آفرینی‌های سال ۲۰۱۸ به حساب آمده و تغییرات بنیادین نسبت به نسخه‌های سال‌های گذشته داشته است. از اضافه شدن مهارت‌های مختلف گرفته تا سیستم انتخاب دیالوگ و حتی حالت Exploration Mode، همه خبر از تغییر سبک دادن کلی Assassin’s Creed می‌دهند. باید دقت داشته باشید که یوبی‌سافت اگرچه در بسیاری از عناوین خود از المان‌های نقش آفرینی استفاده کرده و معمولا هم موفق بوده، اما شاید تجربه کافی برای ساخت یک بازی نقش آفرینی کامل را نداشته باشد. به هر حال انتخاب نسخه‌ای جدید از Assassin’s Creed برای کسب تجربه هم خیلی ریسکی به نظر می‌رسد و هم خیلی جاه‌طلبانه! در حال حاضر هشت استودیو در حال روی Assassin’s Creed Odyssey هستند تا بهترین تجربه ممکن را برای شما به ارمغان بیاورند. در سال ۲۰۱۹ قرار نیست نسخه جدیدی از Assassin’s Creed منتشر شود و دست‌کم برای یک سال، Odyssey آخرین نسخه منتشر شده از AC خواهد بود. با فرض بر اینکه به طور کلی Assassin’s Creed تغییر سبک خواهد داد، بعید است که دیگر شاهد عرضه سالانه این فرنچایز باشیم. به عنوان سخن پایانی باید گفت که Assassin’s Creed Odyssey تاکنون برای چند ساعت در اختیار منتقدین چند وبسایت مطرح صنعت گیم قرار گرفته و اکثر این سایت‌ها نیز از عملکرد این نسخه راضی بوده‌اند. در نهایت سعی شده که تمام اطلاعات موجود از این نسخه را در این پیش نمایش بگنجانیم تا شما با AC Odyssey آشنایی صد در صد پیدا کنید. تاریخ انتشار رسمی بازی ۵ اکتبر ( ۱۳ مهرماه ) است و مطمئنا این نسخه نیز مثل نسخه‌های قبل مخاطبین خاص خود را خواهد داشت. Assassin’s Creed Odyssey یک پروژه جاه‌طلبانه برای یوبی‌سافت است که شاید یک انقلاب بزرگ برای فرنچایز Assassin’s Creed باشد و شاید هم تبدیل به شکستی بزگ شود که البته با توجه به بازخوردهای منتقدین، احتمال اول قوی‌تر به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا
به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • پیش نمایش رو حتما سر فرصت میخونم
    بعد از تریلرهای گیم پلی از انیمیشنای خشک بازی ناامید شدم راستش. امیدوارم تا زمان عرضه برطرف بشه این مشکل

  • تشکر بابت پیش نمایش…. زیبا بود
    در مورد داستان بازی سعی میکنم خیلی قضاوت نکنم چون سر رشته زیادی در باره این فرانچایز ندارم… تنها نکته ایی که میخوام بگم اینه که قطعا عدم حضور هیدن بلید و از این قبایل توی ذوق آدم میزنه… بگذریم
    در مورد گیم پلی… اینکه گیم پلی متنوع و غنی داره جای شکی نیست… اما با توجه به نمایش ها و دیدن سیستم مبارزات بازی از نظر من مبارزات جذاب و اعتیاد اور نیست و میشد که گیم پلی در این زمینه خیلی متفاوت تر و بهتر عمل کنه…
    گرافیک بازی از نظر من اصلا در حد عناوین شاخ نسل ۸ نیست…. طراحی چهره ها شاید به طور کلی جذاب باشه ولی چهره های ماندگار و زیبایی رو شاهد نیستیم.. طراحی هنری و گرافیک هنری بازی از نظر من خیلی خوب و مناسب یونان هست…
    حرف کل من که البته نظر شخصی من هم هست اینه که با وجود تمام تغییرات این نسخه اما باز هم با توجه به نمایش ها حس خیلی متفاوتی رو ارائه نمیده و به هیچ عنوان بی نقص نیست…

    • مرسی
      دیگه واقعا با این همه تغییر بگیم بازم گیم پلی بازی باید متفاوت تر عمل کنه بی انصافی نیست؟ خب شما جای سازنده باشی چی اضافه میکنی به بازی؟

      • نه منظور من اضافه کردن چیزی به بازی نیست…. اتفاقا در این این زمینه بازی مشخصه خیلی خوب عمل کرده… منظور من اینه که مبارزات انگار خیلی جذاب و اعتیاد اور نیستند… یعنی به جای افزایش کمیت بیاند و کیفیت مبارزات رو ارتقا ببخشند…شاید هم نظر من اشتباه باشه
        چون من اولین بار که نمایش گیم پلی و مبارزات بازی رو دیدم اصلا مجذوب مبارزات نشدم
        البته از نظر من توی سایر زمینه بازی میتونه خیلی هم خوب عمل کنه

        • شاید… خب البته از روی تریلر قضاوت کردن هم همیشه درست درنمیاد منتهی احتمالش بالاست که مشکلاتی در زمینه مبارزات داشته باشه بازی. هر چند که اونها بازم بیشتر سلیقه‌ای هستش. مثلا من عاشق Black Flag بودم و خیلیا اصلا اون نسخه رو تموم نکردن، خب اون نسخه متای ۸۶ هم داشت حتی پس بازی ضعیفی نبود ولی مبارزات دریایی با همه سلیقه‌ها همخوانی نداشت. در مورد اوریجینز هم بود چنین چیزی

  • بدور از تعصب و با تفکر و تعقل و بدون لجبازی با یوبی سافت بازی عالیه حتی به نظر من اوریجینزم عالی بود.بابت پیش نمایش تشکر آقای آریا مقدم

  • pc and ps4 گفت:

    این عنوان هم مثل تومب ریدر میشه :no: گرافیک و انیمیشن های بازی بد جور مشکل دارن :no: موی شخصیت ها و npc ها در حد عناوین اوایل نسل هفت :no: به احتمال زیاد خراب می کنه :-/من خودم از اورجینز خیلی خوشم اومد تازه هم تجربش کردم اما این نسخه از همه نظر از اورجینز ضعیف تره خیلی هم ضعیف تره

  • michaelbn گفت:

    همه ی ما میدونیم که این بازی یه بازیه خیلی قوی و محشره، مهیج و سرگرم کننده و قطعا بعنوان یک بازی، حالا در ژانرهای منحصربه‌فرد خودش یک موهبت هست ولی بعنوان یک اسسین کاملاً ضعیف و شکست خورده.

  • ساز مخالف گفت:

    با توجه ب تریلر گیم پلی و نقد بی نقص و عالیه اقای مقدم جا داره بگم که این بازی شاهکار خاهد بود و بسیاری از رقبای خودش رو کنار خاهد زد ب جرعت میتونم بگم متای بالای ۸۵ در انتظارشه

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون محمد جان هم خیلی کامل گفتین و هم بسیار زیبا و خوب :yes:
    تنها نگرانی من مطلبی بود که درباره ابتدای بازی و نبرد(ترموپیل) لئونیداس (پادشاه اسپارت) داشتین که امیدوارم یه بار دیگه به کشورمون و تاریخ خیلی غنی تر و کهنترش از یونان بی احترامی نشه

  • pc and ps4 گفت:

    ممنون بابت پیش نمایشتون :-*

    اسپم:
    دوستان من داشتم gta v رو با مود های redux و nvr و mvga و چند مود گرافیکی دیگه روی بالاتربن گرافیک بازی میکردم و متوجه شدم بازتاب نور یا همون تکنولوژی rtx توی بازی هست پس این کارت گرافیکای جدیدی چی میگن مثلا یک جایی حتی وقتی چراغ ماشین رو روشن میکردم به صورت کاملا طبیعی روی اب نور می افتاد یا انعکاس اتیش روی ماشین افتاد :yes: البته قبلا توی عناوین tlou و انچارتد۴ دیده بودم اما توی عناوین pc این تکنولوژی رو فقط توی gta v دیدم اما فقط با مود گرافیکی و فریم هم فکر کنم همشون با هم ۱۰ فریم مصرف کردن 😐 پس الان دلیل این کارت گرافیک های جدید برای این تکنولوژی چیه :-|تازه یه مود هم ریختم برای witcher 3 عنکاس نور کاملا طبیعی توی چشم گرالت می افتاد و کلا ۳ یا ۴ فریم گرفت

  • kz77 گفت:

    “در واقع شما با NPC‌ها فارغ از جنسیتشان، رابطه عاشقانه داشته باشید.”
    “اگر بخواهید با کسی رابطه عاشقانه ایجاد کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که شخصیت مقابل نیازهای مختلفی خواهد داشت که شما باید به آن‌ها پاسخ دهید. حال این نیازها می‌توانند کمک‌های عادی باشند و گاها نیازهایی کمی عجیب‌تر!در نهایت هم اگر بتوانید به اندازه کافی به وی نزدیک شوید او پیشنهاد یک شب به یاد ماندنی با شما را قبول خواهد کرد.”
    “Assassin’s Creed Odyssey دارای بیش از ۳۰ ساعت میان‌پرده تعاملی است. شما می‌توانید در این عنوان روابط عاطفی و عاشقانه را نیز تجربه کنید. نکته اینجاست که الکسیوس و کاساندرا نمی‌توانند با هم چنین روابطی داشته باشند.”
    اقایون فک کردن witcher به خاطر این مسایل پرطرفداره . نه یوبی داری اشتباه میزنی ویچر به خاطر داستان وگیم پلی خوب مپ وسیع وپر جزییات وشخصیت پردازی عالیش وآزادی عملش پرطرفداره نه به خاطر مسایل این چنینی

  • Y PS گفت:

    خسته نباشید آقای آریامقدم
    ما باید قبول کنیم که Assassin’s Creed عوض شده و شاید هیچوقت مثل نسخه های اول نشه!
    در مورد روند جدیدی که در پیش گرفتن به نظرم از هر لحاظ باید نسبت به origens پیشرفت داشته باشه و پسرفت اصلا قابل قبول نیست ولی نکته مهم اینه که بازی از لحاظ داستان باید بیشتر به ریشه ها پایبند باشه

  • kz77 گفت:

    ببین یوبی سافت از چند تا بازی اسکی رفته
    metal gear solid v
    shadow of war
    witcher 3
    دیگه یه بتل رویال هم میزدی کپی ازpubg

  • kz77 گفت:

    ولی با این همه انتقادی که کردم میگم متای این بازی بالای ۹۰ است این حرفو ۹۰ درصد مطمئنم

  • بنظر من در هر صورت یک فرانچایز بزرگ تو نسخه های بعدیش احتیاج به تغییر داره و همیشه نمیشه از یک سبک و روش پیروی کرد.
    نسخه اورجینز یک از اون نسخه های این بازی بود که تغییرات مثبتی داشت و من نقطه ضعفش رو تو تکراری شدن بعد ساعات زیاد گیم پلی میدانم.وگرنه بازی از هر لحاظ خوب بود.
    در مورد نسخه جدید هم اول از همه با باقی ماندن این فرانچایز در گذشته موافقم.بنظرم بی ربط ترین نسخه سری سیندیکیت بود که اصلا به این فرانچایز نمی‌خورد.کاری به خوب یا بد بودنش ندارم ولی این بازی برای زمان حال ساخته نشده از نسخه اول قرار بر این بوده خاطرات پدربزرگ ها مرور کنیم. 😀
    این بازی هر چه به زمان حال نزدیک شد بیشتر افت کرد پس بازگشت به گذشته به نفع این فرانچایز های و در واقع تم اصلی و سلاح های مخصوص در دوران گذشته رو برای ما فراهم می‌کنه.دو چیز در مورد نسخه جدید برام هنوز واضح نیست.اول آنکه با روش مبارزات RPG مانند این بازی میشه کنار اومد یا نه ؟!! 😐
    و دوم آنکه باز هم مثل برخی نسخه های قبلی شاهد تکراری شدن گیم پلی خواهیم بود یا خیر؟!! :-/ هنوز در مورد تجربه این بازی تصمیم نگرفتم .

  • mehrdad65 گفت:

    کدوم سری ac اکشن خوبی داره و سرگرم کننده تره؟

    • kz77 گفت:

      بلک فلگ یا یونیتی
      فقط یونیتی باگ زیاد داره

    • michaelbn گفت:

      بستگی داره:
      برای من هنوز بهترین نسخه همون نسخه اوله. هنوز اکشن و مبارزات بازی بعد از ۱۰سال بازی کردنش، چالش برانگیزه و زمان بندی و مهارت زیادی میخواد. هیچ بازی ای تا الان برای من نتونسته در حد مبارزات این نسخه ظاهر بشه. از لحاظ سرگرمی بازی ازت میخواد که یک اسسین واقعی باشه، همیشه توی سایه ها با صبر و حوصله فراوان که خیلی ها میگن به همین علت خسته کننده و تکراری هست ولی من قلق بازی رو میدونم و هیچوقت تکراری برام نشده.
      نسخه سوم اکشنش خیلی سریع و نفس گیره، انواع و اقسام دشمن با چالش ها و تکنیک های مختلف و به همراه سلاحهایی مثل شمشیر و تبر و چماق و چاقو و… که هرکدوم تاثیر خاص خودشون رو دارن و میشه با سلاحهای جانبی مثل تیر و کمان و تفنگ موقع مبارزه ترکیبی حمله کرد، از اون بهتر با دستای خالی مثل بتمن آرکام هم میشه دمار از روزگار همه دراورد. بازی کلی مرحله فرعی با کلی تنوع از مرحله های شکار تا حمله به پایگاه و ماموریتهای کاراگاهی و مبارزه های دریایی خفن و پرچالش.
      یونیتی هم یکی از بهترین نسخه های سری هست به شرط اینکه دو یا سه تا آپدیت نصب کنی که ۹۹% باگ و گلیچهاش میرن و اونایی هم که میمونن اصلا مزاحم بازی نمیشه و بیشتر خنده دارن مثل موندن جنازه رو هوا یا اینکه کنار دشمن وایسادی و نمیبیندت ولی در کل چیزی نمیشه (خودم رو پی سی ذغالی تمومش کردم 😛 :rotfl: ) مبارزه های بازی بیشتر روی دفاع و زمان بندی درست و ضدحمله های مرگبار تمرکز داره ولی مهیج و چالش برانگیزه، تنها بدی که داره نشونه گیری دشمناس که از ۵۰کیلومتری هم شلیک کنه بازم تیر میخوری و کل جونت میره، مرحله های فرعیش مثل نسخه سوم شدیدا سرگرم کنندس و حتی تنوع و چالشش هم بیشتره.
      بلک فلگ مبارزه های تن به تنش خیلی راحته ولی عوضش مبارزه های دریاییش جای حرفی نمیزاره، مرحله های فرعیش هم درست عین یونیتی هستن فقط محتوای خیلیاش فرق داره ولی همون لذت رو داره.
      اگه با بلک فلگ خیلی حال کردی با روگ هم حال میکنی، خیلی ها میگن کپی پیس بلک فلگه و به طور کلی هم هست ولی اگه وقت بزاری میفهمی خیلی هم فرق داره، مبارزش نسبت به بلک فلگ سخت تره و ماموریت هاش هم ماهیتش فرق داره چون بلک فلگ تو کاراییب بود این یکی تو قطب شماله و جنگلهای کانادا و آمریکای شمالی، ولی همون سرگرمی و لذت رو داره و شاید هم بیشتر، چون ایندفعه برخلاف همه ی نسخه ها یک تمپلاری و باید با اسسین ها مبارزه کنی.
      برادرهود هم خیلی خفنه، باید خودت تجربش کنی چون با کلمات نمیشه توصیفش کرد.
      اوریجینز رو اگه بعنوان یک بازی اکشن و سندباکس بازی کنی واقعا معرکس ولی بعنوان یک اسسین چنگی بدل نمیزنه.

    • Brotherhood بنظرم کامل ترین بود.البته اگه با گرافیک اون زمان مشکل نداشته باشی.وگرنه تو نسخه های جدیدتر بنظرم Unity و Origins .
      البته Black Flag هم عالیه بخصوص پیدا کردن نقشه های گنج.

    • اوریجینز اکشن باحالی داره
      یونیتی فایتش واقعن سخته ولی اگه حوصله داشته باشی خیلی خوبه

  • نصف جذابیت اساسین به اون کلاهش و هیدن بلیدشه
    اینو حتما بازی میکنم ولی خب امید چندانی بهش ندارم که همون لذت نسخه های قبلی رو بهم بده

  • عرض تشکر و قدردانی دارم خدمت آقای آریا مقدم بابت پیش نمایش.به نظر بنده،سری اساسین مثل یک قلم است که هر سال،مقداری از آن را می‌تراشند و هر چه بیشتر تراشیده شود،بی‌محتواتر می‌شود.اودیسی هم چون در انتهای قلم قرار دارد و دیگر چیزی برای تراشیدن نمانده است،خود به خود از راهش منحرف شده و به خلق اثری بی محتوا پرداخته است.در این نسخه،کمترین کنش‌های یک اساسین به چشم میخورد و المان‌های نقش‌آفرینی در آن به طور وفور یافت میشود و میتوان این مورد را یکی از عوامل منحرف شدن این نسخه از مسیر خود دانست.در پایان بازهم از محمد آریا مقدم بابت این زحمتی که کشیده‌اند،تشکر می‌کنم و به نظر من این پیش نمایش از خود بازی هم بهتر بود.
    با سپاس. 😎
    https://forum.gamefa.com/User-White-Beard–82530

  • kz77 گفت:

    آقای آریا مقدم واقعا دمتون گرم
    دقیقا حرف دل منو زدید
    “برخی از نسخه‌های Assassin’s Creed از مشکلات شدید فنی رنج می‌‍بردند. بزرگ‌ترین قربانی این مشکلات را همه می‌شناسند; Assassin’s Creed Unity که شاید بدون وجود چنین مشکلاتی می‌توانست یکی از نسخه‌های محبوب این فرنچایز باشد.”
    اگه واقعا همچین مشکلات فنی برای یونیتی پیش نمیومد قطعا بهترین اساسین تاریخ میشد اصلا فوق العاده بود.
    شخصیت پردازی خوب(آرنو و الیز)
    داستان خوب وارتباط داستانی بین unity و rogue
    انقلاب خونین فرانسه
    تنوع اسلحه ها
    گیم پلی جذاب
    وجود شخصیت های تاریخی بزرگی مثل ناپلئون
    بازهم ممنون از شما آقای آریا مقدم

    • مرسی که مطالعه میکنید 🙂
      کلا نسخه‌هایی که کارگردانیشون دست الکس آمانسیو ( شاید هم آمانچیو :دی ) بوده نسخه‌های خاصی بودن. یونیتی و رولیشنز با اینکه متای جالبی ندارن هیچ کدوم تو گیم پلی واقعا قوی عمل کردن.
      در مورد یونیتی به جز نکته اولی که گفتید، در بقیه موارد باهاتون موافقم. در کنار اوریحینز و بلک فلک، یونیتی با آپدیت‌هاش میشد یکی از ۳ نسخه برتری که تجربش کردم

  • ممنون بابت مقاله …
    به امید بازگشت مقتدرانه AC …

  • RAZIEL گفت:

    ممنون و خسته نباشید..
    Spartan Kick از مهارت‌های مهمی است که بارها در توسط یوبی‌سافت به تصویر کشیده شده است. از این پس بد نیست نام این حرکت را هم بدانید! بله مثل همونیه ک تو فیلم ۳۰۰ یکی از ایرانیا تجربش کرد و افتاد ته چاه.
    منتقدا اصلا ب این از ۱۰۰ بدن ۱۰۰۰ بازم هیچ ارزشی نداره.ی گیمر از منتقد بیشتر حالیشه.من ب طرفدارای این نسخه احترام میزارم انشاالله مبارکشون باشه

  • Senatorbigy گفت:

    دلار ۳ تومن الان این بازی هم pre-order کرده بودم به همراه سیزن پسش که عشق من رو(AC 3)رو ریمستر کرده :inlove: :inlove: :inlove: tnx

  • محمد جان گل سپاس به خاطر پیش نمایش
    مشکل من با خود سری نیست…اریحینز خوب و لذت بخش بود اما، از اساسینز کرید فقط یه هیدن بلید نصف و نیمه رو همراه خود داشت…مشکل من گم شدن نام سری و هویت بازی…وگرنه بلاشک خود بازی میتونه یه بازی حداقل خوب با متای ۸۳-۸۴ باشه…اما بازی خیلی داره از هویتش فاصله میگیره. هر چند مطمئنم اکثر ما تجربش می کنیم و لذت میبریم، ولی باز اون چیزی نیست که ما از یه اساسینز میخوایم…

  • dark ghost گفت:

    از قدیم گفتن به دو تریلر هیچوقت نگاه نکن ۱ تریلر ها کوجیما ۲ تریلر های یوبیسافت.

  • سلام رفقا
    من یه بار گفتم دوباره هم می گم
    تغییر خوبه مخصوصا برای یه همچین فرنچایزی ولی تغییر واقعی نه الگو برداری کامل از بازی های موفق…….
    الان من هر چیز جدیدی که می بینم المان های تقویت شده از ویچر سه بوده تا حالا

  • mohsen گفت:

    تنها سوالی که باقی میمونه اینه که چرا هنوز اسم سری اسسینز رو روی این بازی میذارن؟؟
    تنها جوابی که موجوده اینه که میخوان فقط پول در بیارن. همین.
    “اسسینز” خیلی وقته تموم شده…

  • مبین گفت:

    باگ خرابش نکنه، میتونه عالی باشه :yes:

  • واقعا هرچی گیمپلی ازش دیدم هیچ ربطی به اساسین نداره این بازی.به نظرم اگه اسمش رو عوض میکردن و یه آیپی جدید معرفی میکردن خیلی بهتر بود.ولی خب بخاطر اسمش هم که شده خیلیا میخرن و نون اسمش رو میخوره.

  • واقعا AC باید با سه گانه اتزیو به پایان میرسید چون الان دیگه از ریشه هاش خیلی دور شده هم سبک بازی از ادونچر به RPG تغییر کرده هم دیگه اصلا اساسینی یا هیدن بلیدی وجود نداره یعنی اودیسی به هر چیزی جز AC میخوره فقط به خاطر پول پرستی یوبیسافت اسم اساسین رو یدک میکشه :no:
    اگر یه آی پی جدید هم بود به نظر من از حیث گیمپلی و سیستم مبارزات مثل همیشه مشکل داره و کلا اتمسفرش خیلی مصنوعی هست و به من حال نمیده اما اونموقع میشد گفت یه بازی در سطح عالی هست

  • dl گفت:

    با تشکر از این پیش نمایش زیبا

  • ashkan گفت:

    سلام به دوستان عزیز
    در سری اساسینز سری خاطره هاست
    و ما هرکدممون با خیلی از سکانس هاش خاطره داریم از اتزیو گرفته تا ادواد دزد دیایی تا شی پاتریک که اخرش هم ….
    در کل اساسینز رو نمیشه کنار کذاشت با همه تفاسیر چون واقعا بازیه که ما هممون باهاش حال کردیم فقط میتونم بگم زیاد سخت نگیرید چون اساسینز ارزششو داره.

  • caocao گفت:

    درسته ها اینجا جاش نیس :talktothehand: ولی اینو میتونم با این سیستم اجرا کنم؟؟؟؟؟؟؟؟
    windows 10 64bit
    intel core i7 3770 3.40 ghz
    ram 8 gb ddr3
    graphic nvidia GeForce gtx 730 2gb

  • s3me گفت:

    من که اساسین کرید چندین ساله بوسیدم گذاشتم کنار واقعا شماها هنوز بازی میکنید

  • PewDiePie گفت:

    کجاس اون اتزیو 😥 😥 😥
    ****************************
    اینم بد نیست ولی نمیشه بش گفت اساسین :-/

  • gamer 5 گفت:

    بعد از انتشارش کلی یه لیست نقد میبینیم.ولی نقد فانی که بجه های ایرانی میکنن خیلی خوبه XD . اینم لینک یکی از اون خوباش . خیلی خوبه https://www.aparat.com/v/WNo5t

  • ShahinSky گفت:

    اسسین کرید بازییه که تجربش واجبه بیشتر بخاطر محیط زیباش. حال میده تو نقشه بگردی و پایگاه نابود کنی

به شکوه یک افسانه | پیش نمایش Assassin’s Creed Odyssey - گیمفا