جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا

جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود

امیرحسین نصرتی
۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا

بدون شک اکثر بازی‌بازان شرکت راک‌استار (Rockstar) را به عنوان سردم‌دار استودیوهای تولیدکننده‌ی بازی‌های جهان باز می‌دانند. تحولی که این شرکت از زمان عرضه‌ی Grand Theft Auto III تاکنون در صنعت بازی‌ها و عناوین جهان باز ایجاد کرده به اندازه‌‌ای بزرگ بوده است که کم‌تر استودیویی را می‌توان در کنار نام راک‌استار قرار داد.

اما آیا مهم‌ترین مشخصه‌‌ای که مُعرف این شرکت است در بازی جدید آن یعنی Red Dead Redemption 2 نیز خودنمایی خواهد کرد؟ اخیراً آرون گاربوت (Aron Garbut)، کارگردان هنری استودیو راک‌استار نورث (Rockstar North) و جاش باس (Josh Bass)، کارگردان هنری راک‌استار سن دیگو (Rockstar San Diego)، در مصاحبه با وب‌سایت Hollywood Reporter حاضر شده‌اند تا به این سوال پاسخ دهند. گاربوت در این‌باره می‌گوید:

ما در تلاش هستیم تا دنیایی را بسیازیم که در عین گستردگی، عمیق باشد. ما همیشه سعی کرده‌ایم تا جهان‌هایی خلق کنیم که به عنوان یک بازی، تا حد ممکن واقعی به‌ نظر برسند و توانسته‌ایم از آخرین تکنولوژی‌های روز برای پیاده‌سازی ایده‌های‌مان از طریق راه‌هایی که هرگز امتحان نکرده بودیم، استفاده کنیم.

البته صحبت‌های گاربوت تنها محدود به محیط‌های فیزیکی بازی نیست:

تفاوت میان افراد فقیر و ثروتمند، ضعیف و قوی و تضاد میان فرد متمدن و وحشی به خوبی مشخص است. ما در تلاش هستیم تا دنیایی بسازیم که همه چیز در آن منسجم‌تر است، بنابراین صرف‌نظر از کاری که انجام می‌دهید و مکانی که در آن قرار دارید، فعالیت‌های شما و نحوره‌ی عکس‌العمل جهانِ بازی به آن‌ها با هم پیوستگی دارد.

او ادامه داد:

این جریان مداوم و زنده اما حساب شده‌تر است تا با دنیایی که درون آن سوار بر اسب یا پیاده هستید، تطابق داشته باشد. شما می‌توانید داستان‌های بازی را از طریق برخورد با متصدی قهوه‌خانه‌ها تغییر دهید، به‌وسیله‌ی حرف زدن با مامور قانون‌ از دردسر فرار کنید، به امید به‌دست آوردن پول یا غذا به سرقت قطار بپردازید یا به سادگی کِشوهای یک خانه‌ی اربابی قدیمی را زیرورو کنید تا بتوانید کمک حال بقای گروه خود باشید. ارتباط یکپارچه میان تمام این چیزها در مسیری است که هم سرگرم‌کننده باشد و هم هویت آرتور (Arthur) به عنوان یک شخصیت را حفظ کند.

در حال حاضر جهانِ بازیِ GTA V، بزرگ‌ترین جهانِ ساخته شده توسط راک‌استار است اما به گفته‌ی باس، Red Dead Redemption 2 تمام بازی‌های دیگر این شرکت را از این حیث پشت سر خواهد گذاشت:

Grand Theft Auto V معیار بسیار خوبی برای شرکت ما بود اما حتی نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان آن نیز برپایه‌ی مشخصات فنی کنسول‌ پلی‌استیشن ۳ ساخته شده بودند. Red Dead Redemption 2 اولین بازی ما برای آخرین نسلِ سخت‌افزارها و فرصت جدیدی برای تیم است تا تمامی جنبه‌های طراحی بازی‌مان از گرافیک و نورپردازی تا هوش مصنوعی، آب و هوا، انیمیشن‌های چهره و بدن و… را ارتقا دهیم. ما از این قدرت استفاده کرده‌ایم تا جهانی خلق کنیم که از هر چیزی که تاکنون در هر عمق، تعامل و پایداری ساخته‌ایم فراتر باشد.

گاربوت در ادامه اضافه کرد:

هنگامی که شما برای اولین بار وارد شهری شوید، پس از دیدن این‌که مردم شهر در حال تجارت، ساخت و ساز، فروش روزنامه یا حلق‌آویز کردن مجرمی هستند، فوراً متوجه می‌شوید که تاکنون در هیچ عنوانِ جهان بازی این مقدار جزئیات را تجربه نکرده‌اید. هنگامی که کلبه‌ای را برروی یک تپه مشاهده کنید، می‌دانید که در آن چیز جالبی انتظار شما را می‌کشد؛ شاید وارد آن شوید و راز جدیدی کشف کنید یا پس از دیدن صاحب کلبه، با او درگیر شوید. من فکر می‌کنم زمانی که شما حتی نمی‌دانید کاری که انجام داده‌اید یک ماموریت بوده است یا نه، با خود می‌گویید این یک دنیای جدید است. زمانی که تمام قسمت‌های سیستمیِ جهان بازی به محتویات از پیش تعیین شده‌ی ما متصل می‌شوند، نتیجه شگفت‌انگیز خواهد بود.

در نهایت گاربوت هدف اصلی راک‌استار را غوطه‌ور شدن بازی‌بازان در دنیای بازی دانست:

به جای این که بازی‌بازان را با خاطره‌ای از یک مکان تنها بگذاریم، کاری می‌کنیم که فراموش کنند در حال بازی هستند.

بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ جمعه ۴ آبان ماه ۱۳۹۷ (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. در دیگر اخبار مربوط به این عنوان، اخیراً سازندگان اعلام کرده بودند که امکان جابجایی میان شخصیت‌ها در Red Dead Redemption 2 وجود ندارد و داستان بازی فروپاشی گروه داچ را روایت خواهد کرد. همچنین می‌توانید اولین تریلر از گیم‌پلی این عنوان به همراه تحلیل فنی آن را از طریق وب‌سایت گیمفا مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا
جهان بازی Red Dead Redemption 2 فراتر از تمامی عناوین راک‌استار خواهد بود - گیمفا