مایکروسافت در رابطه با بازی میانپلتفرمی: سونی به صدای بازیبازان خود گوش نمیدهد
مدتی پیش بود که مدیر عامل جدید سونی، دلیل پشتیبانی نکردن از قابلیت بازی میانپلتفرمی (Corss Play) بین پلیاستیشن ۴ و کنسولهای دیگر را بهترین مکان بودن پلیاستیشن برای بازی کردن دانست و از دادن پاسخ واضح و روشن طفره رفت. حال نیز نوبت به سُکانداران شرکت رقیب رسیده است تا به اظهارات او واکنش نشان دهند.
به تازگی مایک ایبارا (Mike Ybarra)، رهبر بخش مهندسیِ ایکسباکس، طی توییتی در حساب شخصی خود به رویکرد سونی دربارهی قابلیت بازی میانپلتفرمی واکنش نشان داده و ادعا کرده است این شرکت به حرف مخاطبان خود گوش نمیدهد:
[سونی همچنان] به صدای بازیبازان خود گوش نمیدهد. تمام بازیها باید از بازی میانپلتفرمی و سیستم پیشرفت انعطافپذیر به همراه گزینههای بیشتر برای بازیبازان، پشتیبانی کنند.
سپس یکی از کاربران به ایبارا خاطرنشان کرد کنسول پلیاستیشن ۴ به لحاظ فروش، ایکسباکس وان را از دور رقابتها خارج کرده است که وی در پاسخ به این کاربر عنوان داشت مایکروسافت با فعالیت در حوزهی کنسول و ویندوز قصد دارد فضای بخش بازیهای خود را گسترش دهد. او همچنین بیان کرد سونی با عدم پشتیبانی از بازی میانپلتفرمی، به جامعهی بازیبازان خود صدمه میزند:
ما در بخش ویندوز و کنسول فعالیت میکنیم؛ جامعهی بازیبازانی که علاوه بر بیشتر بودن به دنبال بازی کردن با یکدیگر هستند. صنعت بازیها متنوع است و اگر شما تنها برای شاد کردن گروهی از بازیبازان تلاش میکنید، در باقی قسمتها در حال عقبگرد هستید.
البته که سونی مجموعهای از بهترین عناوین انحصاری نسل هشتم را اخیتار دارد اما عدم پشتیبانی او از قابلیت محبوبی مانند بازی میانپلتفرمی میتواند صدمهی بزرگی به اعتبار بخش پلیاستیشن بزند. به هر صورت احتمال میرود سونی دستکم تا پایان نسل هشتم از این قابلیت پشتیبانی نکرده و حمایت از آن را به نسل بعدی موکول کند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- شایعه: نسخه جدید Mafia بهزودی معرفی میشود
نظرات