بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا
بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا
بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا
بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا

بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی]

سعید حلاجیان
۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا

بازی محبوب و مورد انتظار Spider-Man طی روزهای آینده رسما عرضه می‌شود و حال به تازگی نقدها و نمرات این بازی نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

شاید سری Spider Man برای بسیاری از بازی‌بازان تجربه‌ی جدیدی باشد؛ تجربه‌ای که برای اولین بار آن را در نسل هشتم تجربه می‌کنند و یا برخی دیگر نیز ممکن است نسخه‌های نسل هفتمی این سری را نیز تجربه کرده باشند. اما شاید هنوز هم بازی‌بازانی هستند که تجربه‌ی این سری را از چند نسل قبل آغاز کرده‌اند؛ زمانی که صنعت بازی‌های ودئویی به مانند حال رنگ و بوی جدی به خود نگرفته و بسیاری از ما دوران کودکی خود را به تجربه‌ی بازی‌هایی هم‌چون سری Spider Man بر‌روی کنسول‌های آتاری ۲۶۰۰ یا سگا جنسیس پرداختیم؛ زمانی که مسائلی به مانند افت فریم، رزلوشن، جزئیات گرافیکی، مکانیزم‌های گیم‌پلی برایمان اصلا مطرح نبوده‌اند. نام سری Spider-Man در نسل ششم بیش از پیش مطرح شد. اولین نسخه‌ای که از این سری برای کنسول پلی‌استیشن ۲ منتشر شد، فروش بسیار موفقی را تجربه کرده و  توانست به عنوان هفتمین بازی پرفروش سال ۲۰۰۲ لقب بگیرد. موفقیت نسخه‌ی اول باعث شد تا سازندگان سریعا به سراغ ساخت نسخه‌ی دوم آن بروند و نسخه دوم بازی یعنی Spider-Man  ۲ را می‌توان دوران طلایی این سری به شمار آورد. استودیوی تری آرک و اکتیویژن با الهام گرفتن از بازی ۳ Grand Theft Auto ایده‌های نابی را در بازی Spider-man 2 پیاده کردند؛ تبدیل کردن Spider-man به یک بازی جهان آزاد. ایده‌ای که تا به امروز در تمامی نسخه‌های سری مرد عنکبوتی شاهد آن بوده‌ایم. از آن زمان ۱۴ سال می‌گذرد و اگرچه طی سال‌های اخیر نسخه‌های زیادی را از این سری تجربه کرده‌ایم اما نسخه جدیدی این بازی که توسط استودیوی اینسامنیاک گیمز ساخته می‌شود رنگ و بوی دیگری دارد؛ نه به این دلیل که منحصرا بر‌روی کنسول خاصی منتشر می‌شود بلکه با توجه به سابقه‌ای که از استودیوی اینسامنیاک گیمز سراغ داشته و آن‌چه که تا به حال از بازی Spider-Man مشاهده کرده‌ایم‌، همه و همه نوید تجربه‌ای متفاوت و منحصر بفرد را می‌دهند.

به تازگی نقد‌ها و نمرات بازی  Spider-Man منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

Game Rant 10/10

از داستان بازی گرفته تا کاوش در دنیای آن و حتی مبارزات به طور بی‌نظیری بهبود یافته‌اند. در بازی Spider_Man کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد که انجام دادن آن‌ها جالب و سرگرم کننده است. استودیوی اینسامنیاک گیمز با تلاش بی وقفه‌ای این بازی را ساخته و فراتر از استانداردهای یک بازی ویدئویی به طراحی و احیای شخصیت‌های آن پرداخته است. Spider-Man یک بازی ابرقهرمانی فوق العاده، یک انحصاری عالی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ و از همه مهم‌تر به تنهایی یک بازی فوق‌العاده در نوع خود به شمار می‌آید.

DualShockers 10/10

چه زمانی که شما با تار اندازی میان ساختمان‌های شهر تاب خورده، به دنبال کاوش در مناطق مختلف شهر و جمع آوری آیتم‌های مختلف بوده یا زمانی که با قدرت‌های ابرقهرمانی مرد عنکبوتی و گجت‌های وی مشغول مبارزه با جرم و جنایت هستید، تجربه‌ی بازی Marvel’s Spider-Man واقعا در تمام لحظات لذت بخش است. من با اطمینان می‌توانم بگویم که این بازی با اختلاف بهترین بازی ابرقهرمانی است که تا به حال تجربه کرده‌ام.

DarkStation 10/10

جملات برای وصف زیبایی بصری بازی و یا کاستوم‌های اضافی که به آن‌ها دسترسی خواهید داشت کافی نیست؛  هیچ چیز به اندازه‌ی کاستوم جدیدی که اینسامنیاک گیمز ساخته است جذاب نیست. من می‌توانم ساعت‌ها در رابطه با باس فایت‌های فوق العاده بازی و این‌که چگونه آن‌ها مهارت‌های شما را به چالش می‌کشند و حتی دشمنان بازی صحبت کنم؛ من قادر به انجام همه این‌ها هستم اما این کار را نمی‌کنم زیرا شما باید خود بازی را تجربه کنید. دوباره تکرار می‌کنم بدون در نظر گرفتن نمرات بازی، Marvel’s Spider-Man بهترین بازی است  که شما امسال تجربه خواهید کرد. برای من که قطعا این گونه است.

COGconnected 10/10
من نمی‌توانم از فکر کردن به این بازی دست بردارم. اگر این بازی را تجربه نکنم می‌خواهم همچنان در فکر آن باشم. سیستم تار اندازی بسیار عالی، مبارزات عمیق و متنوع و میلیون‌ها کار دیگری که می‌توان در بازی انجام داد. داستان بازی بسیار احساسی و عمیق است و بسیاری از طرفداران این سری را هیجان زده می‌کند. بازی دارای زیباترین جلوه‌های بصری در میان بازی‌های سال ۲۰۱۸ بوده و صادقانه بگویم یکی از بهترین بازی‌هایی است که من تا به حال تجربه کرده‌ام.
Game Informer 9.5/10
از لحظه ای که بازی به دستتان می رسد تا آخرین سکانس داستانی بازی هیجان زیادی در انتظار شما قرار دارد. تجربه‌ی بازی نکته ای را فضا می کند که با فهمیدن آن انتظار برای نسخه‌ی دوم بازی بسیار سخت می‌شود.
Playstation Universe 9.5/10
بازگشت باشکوه قهرمان پلی‌استیشن. اینسامنیاک گیمز تنها یک بازی انحصاری دیگر را به ما ارائه نداده بلکه Spider-Man را می توان بهترین بازی بلک باستر کنسول پلی استیشن ۴ به شمار آورد.  Spider-Man یک بازی پر سر و صدا و یک پیروزی بزرگ می باشد که شکوه و عظمت سینمایی آن از هر جلوه ای نمایان است. هر بازی بازی که دارای کنسول پلی استیشن۴ است باید Spider-Man را به کالکشن بازی های خود اضافه کند.
GamesBeat 9.5/10
استودیوی اینسومنیاک گیمز توسعه‌ی بازی Spider-Man را به عهده گرفت و حال این بازی به عنوان بهترین نسخه‌ی این سری پادشاهی می‌کند.
GameSpot 9/10
مشکلات کوچک بازی نمی‌تواند مانع این شود که بگوییم استودیوی اینسامنیاک گیمز با خلق بازی که یادآور دوران طلایی و نسخه‌های محبوب این سری می‌باشد به دستاورد بزرگی دست یافته است. به تصویر کشیدن مرد عنکبوتی، پیاده سازی قابلیت‌های وی در بازی و وقتی که استودیوی اینسامنیاک گیزم بر‌روی طراحی شخصیت‌های بازی گذاشته تا عمق و احساس بیشتری به داستان بازی منتقل کند واقعا شگفت انگیز است. بازی‌های جهان آزاد زیادی با موضوع Spider Man ساخته شده که بازی‌باز قادر بود تا آزادانه در دنیای آن‌ها به کاوش بپردازدو با خلافکاران مبارزه کند اما هیچ‌کدام از آن‌ها دارای تجربه و هویت کاملی نبوده‌اند. استودیوی اینسامنیاک گیمز تجربه شگفت انگیزی را از Spider-Man خلق کرده است که تاثیر ماندگاری بر جای می‌گذارد؛ تجربه‌ای که حتی پس از پایان داستان بازی نیز مطمئنا مدت زیادی شما را به خود مشغول خواهد کرد.
Stevivor 9/10
در حالی که داستان بازی کمی نا امید کننده است اما ما این بازی را به دلیل دنیای جهان آزاد ابر قهرمانی آن تجربه می‌کنیم، Spider-Man در این زمینه فوق العاده عمل کرده است.
Destructoid 9/10
Spider-Man یک بازی ابرقهرمانی فوق العاده است، کاری که فقط استودیوی اینسامنیاک گیمز از پس آن بر می‌آید.
Wccftech 8.8/10
اینسامنیاک گیمز به طور استادانه‌ای شخصیت پیتر پارکر را با مبارزات و تاراندازی ( هویت) مرد عنکبوتی ترکیب کرده است تا تجربه‌ای را خلق کند که تمام کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ حتما باید آن را تجربه کنند.
IGN 8.7/10
شاید دنیای جهان آزاد بازی تجربه‌ی هیجان انگیزی را در طول بخش داستانی ارائه ندهد اما پایه و اساس آن به گونه‌ای ساخته شده که بدون شک تماشایی و شگفت انگیز است.
Everyeye.it ۸٫۳/۱۰
Marvel’s Spider-Man یک بازی تماشایی است که گیم‌پلی پویایی دارد و اینسومنیاک گیمز با ساخت آن به موفقیت بزرگی دست یافته است. اما زمانی که به ماموریت‌های فرعی برسیم بازی فاقد اصالت است.
VideoGamer 8/10
علی‌رغم وجود برخی عناصر تاریخ مصرف گذشته در دنیای جهان آزاد بازی، Spider-Man همچنان شخصیت پردازی عالی، داستان رضایت بخش، مبارزات فوق العاده ای داشته و تار‌اندازی یا تاب خوردن میان ساختمان‌های شهر همچنان لذت بخش است.
Eurogamer Italy 8/10
به غیر از برخی مشکلات کوچک، همه چیز به خوبی کار می‌کند. Spider-Man بیشتر از همیشه روی فرم است؛ او می پرد، می جنگد و در داستانی زندگی می کند که در دنیایی بسیار زیبا جریان دارد؛ دنیای که به خوبی ساخته و به تصویر کشیده شده است. اما Spider-Man بازی است که تا حدودی اسیر جاه طلبی‌های خود شده و سعی دارد تجربه‌ای بیش از ظرفیت خود ارائه دهد. حیف است بدانیم نقطه‌ی قوت این بازی یعنی شهر زیبای نیویورک که با جزییات بسیار بالایی طراحی شده است، دقیقا نقطه‌ی ضعف اصلی آن به حساب می‌آید. در رابطه با جرم و جنایت‌ها، آزادی مرد عنکبوتی تنبیهی برای او است؛ آن‌هم به دلیل شماتیک و ماموریت‌های فرعی تکراری.
Gameblog.fr 7/10
Marvel’s Spider-Man در عین حال که هیجان زیادی را منتقل می‌کند اما در عین حال سقوط آزاد داشته است. شاید بازی اسپایدرمن ( مرد عنکبوتی) را به طرز بی‌نظیری در لوکیشن اصلی بازی یعنی شهر نیویورک به تصویر کشیده باشد اما طرح کلی بازی و بسیاری از ماموریت‌های آن از نسخه‌های اخیر سری Batman کپی برداری شده‌اند. Spider-Man بازی با ثبات و با شکوهی است اما باید گفت که این بازی فاقد جسارت و اصالت است.
M3 7/10
استودیوی اینسامنیاک کارهای درست زیادی با Spider-Man انجام می‌دهد. حس ابرقهرمانی بودن بازی فوق العاده است و طرفداران اسپایدرمن ‌(مرد عنکبوتی) رفرنس‌های زیادی در ارتباط با دنیای این شخصیت خواهند یافت. اما بازی از کمبود یک چیز رنج می‌برد که سخت است تا دقیق به آن اشاره کنیم. تعدادی از ماموریت‌های مضحک بازی اصلا متنوع و منحصر بفرد نبوده و داستان بازی نیز فاقد هیجان است. Spider-Man در عین حال که یک بازی زیبا، وسوسه انگیز و خلاق است، یک تجربه‌ی تکراری و بیش از حد جاه طلب به شمار می‌آید.
Metro GameCentral 7/10
یکی از بهترین بازی های اسپایدرمن ( مرد عنکبوتی) که تا به حال ساخته شده اما تنها مشکل کار این جا است که به هیچ وجه نتوانسته باعث پیشرفت و جلو راندن ژانر بازی‌های ابرقهرمانی شود.
Guardian 6/10
بازی علاقه و عشق شدیدی به اسپایدر من نشان می‌دهد و پایان بازی شامل قسمتی است که او به آن افتخار می‌کند. اما استودیوی اینسامنیاک گیمز برای این که دنیای بازی را بهتر بسازد، بیش از حد بر‌روی قهزمان آن تکیه کرده است که در نتیجه ضعف‌های بسیاری را در طول بخش داستانی و قبل از پایان قدرتمند آن آشکار می‌سازد.

بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا

بازی Marvel’s Spider-Man در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ (۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر می‌شود. شما می توانید تحلیل نمایش بازی در E3 2018 را از اینجا و سایر اخبار آن را نیز از اینجا مطالعه کنید.

ODESpider-Man

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا
بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا
بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا
بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا
بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت با شکوه یک قهرمان | نقد‌ها و نمرات بازی Spider-Man [به‌روز‌رسانی] - گیمفا