پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا

پیش نگاهی بر Unreal Engine 4

...
۱۵:۱۲ ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا

دراین مقاله قصد داریم تا نگاهی برانجین جدید و قدرتمند شرکت Epic Games یعنی انریل انجین ۴ داشته باشیم.این انجین مدتی قبل یعنی در E3 امسال برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.اپیک گیمز ابتدا با نمایش گذاشتن تعدادی تصاویر از این انجین به نمایش قدرت و دستاورد های این انجین پرداخت و مدتی بعد همانطور که گفته شد در E3 سال ۲۰۱۲ دمویی از این انجین را به نمایش گذاشت اما این دمو برخلاف تصور این شرکت نتوانست به خوبی نظر تماشاگران را به خود جلب کند.پس باید دید که ایا این انجین می تواند تمامی استاندارد های ساخت بازی را داشته باشد ؟ و ایا می تواند گیمر ها را نسبت بازی های این نسل راضی نگه دارد ؟درادمه به بررسی این انجین می پردازیم.

 

این انجین جدید که یعنی Unreal Engine 4 (یا به اختصار UE4 ) می تواند میزبان خیلی خوبی برای عنوان های AAA و بزرگی که با موتور نسل قبل این انجین یعنی Unreal Engine 3 ساخته شده بودند مانند : Batman Arkham City و سری بازی های Bioshock و Unreal  باشد.با توجه به گفته ی Alan Willard یکی از کارکنان ارشد اپیک گیمز دموی منتشر شده از این انجین با نمایش کفیت عنصری و تکسچری این انجین شروع می شود او همچنین اضافه کرد که جنگجوی زره پوش اول این دمو به اندازه کافی چشمگیر و قابل توجه نبود و به همین دلیل ما از موتور شبیه ساز مواد مذاب برای در قلعه برای نشان دادن زیبایی محیط و نمایش قدرت انجین استفاده کردیم  و او همچنین اعلام کرده بود که ما در این دمو قصد نشان دادن چیزی فراتر از ان تصاویری را دشتیم که مدتی قبل از انتشار انجین منتشر شده بود.

http://www.unrealengine.com/files/misc/UE4_Elemental_Cine_screen_0003.jpg

بررسی مهترین ویژگی های اضافه شده به Unreal Engine 4   :

global illumination

یکی از ویژگی های جدید و مهمی که به این موتور اضافه شده است سیستم جدید و فوق العاده نور پردازی است که برای اولین بار باعث فعال شدن global illumination (یا به اختصار GI) به صورت real-time  می شود.در پایین تصویری با یک پرچم و دیوار های سفید و نور خورشید را مشاهده می کنید.یک نکته بسیارجالب و  چشم گیری که در این تصویر وجود دارد نورپردازی سطح به سطح است این بدین معنی است که اگر به دیوار ها نگاهی بیندازید خواهید دید که نور قرمزی بر اثر عبور نور از پرچم قرمز برروی دیوار ها و اجسام مقابل ان  ایجاد شده است که این اتفاق مربوط به شبیه ساز GI می باشد.

اما این اتفاق چه معنی برای  گیمر ها خواهد داشت ؟جدای بر کیفیت بصری فوق العاده و چشم نواز این سیستم نورپردازی جدید فرصتی جدیدی در گیم پلی برای گسترش دهندگان بازی قرار می دهد و باعث دوری سازندگان از استفاده از پیش اسکریپت ها و به وجود اوردن محیط های به طور کامل متحرک و پویا می شود.

GPU Particles

ویژگی مهم و جدید دیگری که به این انجین اضافه شده است سیستم GPU Particles نام دارد.این سیستم قابلیت جدیدی به سازندگان بازی می دهد که به جای استفاده از تعداد انگشت شماری از جزییات و چند جرقه و اتش و چیز های ساده مانند انها می توانند از تعداد بیشماری از ذرات اتش و دود و ذرات اتشین مانند تصویر زیر استفاده کنند.لازم به ذکر است که  با استفاده از قدرت GPU در انریل انجین ۴  گسترش دهندنگان می توانند از بیش از یک میلیون ذره در یک محیط استفاده کنند.

یکی از نکات مهمی که در این انجین وجود دارد این است که این موتور با توجه به وجود سیستم نورپردازی خود این امکان را به  بازیساز ها می دهد که بازی های جدید با گیم پلی و نواوری های جدید به وجود بیاورند.

Flexible Developer Tools

یک ویژگی جدید که در این نسخه از این انجین گرافیکی وجود دارد Flexible Developer Tools نام دارد این ویژگی یکی ازز بزرگترین امتیازات انریل انجین ۴ محسوب می شود.توسعه دهندگان می توانند فورا بازی های خود را با کیفیت کامل در ویرایشگر مشاهده کنند و همچنین می توانند به تغییر یا اشکال زدایی کد های بازی بپردازند (که این قابلیت در نسخه های قبلی نیاز به نرم افزار های جانبی داشت)و یا همه چیز را به حالت مکس کرده ببرند و همچنین توسعه دهندگان می توانند بر تمام نقطه های دید در بازی (point of view) واقف باشند و این عوامل امکان کنترل تمام عوامل بازی را در داخل انجین به توسعه دهندگان برای ساخت یک بازی خوب و بدون مشکل می دهند.می توان گفت که یکی از ابزار مهمی که در این انجین بیشتر به ان توجه شده Kismet visual scripting tool است که به برنامه نویسان اجازه می دهد که طیف گسترده ای از کار های ساده و حتی سخت و مهم را بدون حتی یک خط برنامه نویسی انجام دهند.

و اما مهمترین فواید این ویژگی ,می توان گفت که این قابلیت بسیار کار امد و جدید دو فایده بسیار بزرگ دارد : بازی های بهتر برای گیمر ها و کاهش هزینه ی توسعه دهندگان.علاوه بر این می تواند ابزار بسیار مناسبی برای مادسازان برای ساخت یک بازی و سهولت کار باشد.

Fortnite

Fortnite اولین عنوانی بود که ساخت ان به وسیله انریل انجین ۴ تایید شد و البته فقط برروی پلتفرم PC . این عنوان یک بازی تعاملی نشان دهنده ی بقا در شهری با شکوه و البته کارتونی است.دلیل انتشار این بازی برای PC این است که فقط این پلتفرم است که توانایی پردازش این بازی را خواهد داشت.

در پایان این مقاله را با سخنی از Cliff Bleszinski یکی از طراحان  اپیک گیمز به پایان می بریم  امیدوارم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

                   Next-gen’s here. It’s been here. It’s a high-end PC

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا
پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پیش نگاهی بر Unreal Engine 4 - گیمفا