مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا
مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا
مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا
مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا

مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است

امیرحسین نصرتی
۱۱:۱۵ ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا

اگر پیگیر اخبار باشید حتماً می‌دانید که شرکت سونی در قبال انجام بازی میان‌پلتفرمی (Cross Play) با سایر کنسول‌ها و خصوصاً ایکس‌باکس وان بسیار سخت‌گیرانه برخورد می‌کند. این موضوع زمانی بیشتر به چشم آمد که این شرکت درخواست بازی‌بازان و توسعه‌دهندگانِ پرمخاطب‌ترین بازی جهان یعنی Fortnite را برای ایجاد بازی میان‌پلتفرمی، نادیده گرفت.

از آن زمان تاکنون سونی و سران آن واکنش‌های کم و مبهمی به انتقادات وارد شده بر آن‌ها در رابطه با بازی‌ میان‌پلتفرمی نشان داده‌اند. به تازگی نیز کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیر عامل جدید این شرکت، در مصاحبه با وب‌سایت The Independent حاضر شده و به سوال خبرنگار درباره‌ی این موضوع پاسخ داده است:

در رابطه با بازی میان‌پلتفرمی، روش تفکر ما همیشه این‌طور بوده که پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است. در مورد Fortnite نیز من فکر می‌کنم انجام آن برروی پلی‌استیشن ۴ بهترین تجربه‌ی ممکن برای کاربران است و ما به آن اعتقاد داریم.

سخنان یوشیدا همچنان پاسخ قانع‌کننده‌ای به بازی‌بازان عنوان Fortnite نمی‌دهد و به نظر می‌رسد سونی با پلی‌استیشن ۴ که پرفروش‌ترین کنسول نسل محسوب می‌شود، خواهان هم‌کاری در رابطه با این موضوع نیست. یوشیدا در ادامه گفت:

اما درواقع ما بازی میان‌پلتفرمی را با رایانه‌های شخصی و برخی پلتفرم‌های دیگر آزاد گذاشته‌ایم؛ بنابراین تصمیم ما بر این اساس است که بهترین تجربه‌ی کاربری را ایجاد کنیم. روش تفکر ما درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی، بدین صورت است.

وی توضیح نمی‌دهد که چگونه بازی با تلفن‌های همراه، تجربه‌ی بهتری نسبت به بازی با کنسول‌هایی مانند ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل نیز حرف‌های او به نظر غیر منطقی می‌آیند. یوشیدا در رابطه با رقابت با کنسول‌های دیگر این‌طور بیان داشت:

فکر می‌کنم رقابت همیشه خوب است. رقابت سالم و منصفانه همواره برای این صنعت خوب است و موجب رشد آن می‌شود. من فکر می‌کنم رقابت ما با نینتندو و ایکس‌باکس در وضعیت سالمی قرار دارد.

با توجه به صحبت‌های مدیر عامل جدید سونی، به نظر نمی‌رسد این شرکت دست‌کم تا نسل بعدی حاضر به قبول بازی میان‌پلتفرمی بین پلی‌استیشن ۴ و سایر کنسول‌های رقیب شود. به هر صورت شاید زمان بتواند این مسائل را حل کرده و رویکرد نه چندان محبوبِ چشم بادامی‌ها را تغییر دهد. نظر شما در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا
مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا
مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا
مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا
مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خب این نسل بیشتر از دو برابر از مایکروسافت فروخته معلومه بهتره…
    ۸۰>۳۰
    با کنسول سونی از بهترین بازی های نسل که انحصاری اند لذت ببریند و همچنین به تجربه عناوین مولتی پلتفرم و آنلاین با کیفیت مناسب بپردازید :-))
    با کنسول سونی کریتوس شوید و هیولا ها را قلع و قمع کنید.. اسپایدی شوید و در شهر ویراژ دهید… همراه با ماجراجویی های نیتن دریک شوید… در شهر خونین یارنام به عنوان یک هانتر قدم بگذارید.. .. همراه با الوی در دنیای پسا آخرالزمانی برای بقای خود تلاش کنید…
    عجب تبلیغی کردم

    • هرچند که این چند وقت بهم زیادی گیر میدادی،ولی تبلیغ خوبی از سونی کردی،خوشم اومد :yes:

    • Cole Train گفت:

      ParsaRad77
      فامیلمون یکیه.بچه تهرانی؟
      خب بریم سراغ بحث اصلی.طبق انار زغالیه vgchartz که همیشه از امار اصلی کمتره و اخرین اپدیتش واسه اکس باکس وان اواسط ۲۰۱۷ هستش حدود ۳۸٫۵ میلیون واحد فروش رفته.طبق امارایی که توی ریست ارا اومده و باتوجه به فروش دوبرابری وان بخصوص توی امریکا و بریتانیا و استرالیا نسبت به سال ۲۰۱۶ و افزایش ۶۰% نسبت به ۲۰۱۷ و رشد چشمگیری که npd این قضیه رو ماه قبلی اعلام کرد احتمالا فروش وان به محدوده ی ۵۰ میلیون نسخه رسیده نه ۳۰ میلیون
      http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/
      این امار vgchartz هستش.
      بابت برترین بازی های تاریخ هم یه لیست حداقل ۲۰ عنوانه میشه کنار هم قرار داد از مس افکت یک و دو و بایوشاک یک و اینفینیت تا زلدا اوکارین و بریث اف وایلد و ویچر ۳ و تلو و هیلو دو و سه و اسکایریم و ابلیویون و بتمن ارخام سیتی و گاد وووووو.
      همه ی اینا بصورت نسبی شایسته ی این عنوان هستن مجموعه ی متال گیر همینطور یادم رفت.اینقدر لیست عظیمیه که یه سریا از قلم میوفتن.راجع به ویچر سه هم یکی از دوستان گفت که تلو رقیبش جی تی ای بوده,حاجی بایوشاک اینفینیتم بود که حقش خورده شد که بنظرمن دومین بازی برتر عمرمه.دوست عزیز تلو دوتا رقیب داشت ویچر بلادبورن فانتوم پین فالوت ۴ و ووو رقباش بودن در سال ۲۰۱۵٫
      در کل انتخاب بهترین بازیه تاریخ کاملا سلیقه ایه.یکی مثه من بازی های نقش افرینی اولویت اولشه مثه ویچر و الدر اسکرول یکی هم بازی های خطی و سینمایی.

      راجع به این فکت یوشیدا راجع به کراس پلی هم باید گفت حق داره در حال حاضر یکه تاز بازاره واسه همین قبول نمیکنن.نسل قبلم سونی هی میگفت کراس پلی و مایکروسافت قبول نمیکرد.ولی مطمئنا نسل بعد هم بازار متعادل تر میشه و همینطور مجبور میشن همه به سمت کراس پلی رو بیارن

      • نه داداش اهل پایتخت نیستم 🙂 🙂
        در مورد نظرت راجب به بهترین تاریخ هم باید بگم کاملا حق با شماست.. پایین تر خودم هم گفتم که اصلا نمیشه فکت صادر گرد که فلام بازی برترینه تاریخه فقط از نظر شخصی میشه گفت فلان عنوان برای من برترینه..
        در راجب به فروش وان هم اطلاع نداشتم حقیقتش ولی خب در هر صورت اختلاف قابل توجه ایی با سونی داره در این زمینه

      • من گفتم بهترین بازی تاریخ لسته،خب شما نظر من قبول نداری،خب اینم إشکالی نداره،ولیخود سونی گفته برترین بازی تاریخ لسته 🙂 ،از سونی معتبرتر هم مگه نظری هست؟؟؟؟ ?:-)

  • بهترین مکان برای تجربه بهترین عنوان تاریخ یعنی لست اف اس :yes: 😉

    • Mikasa گفت:

      حالا نظر شخصیته عیبی نداره
      ولی ایا تمام بازیای دنیارو انجام دادی میگی بهترین بازی تاریخ لست آف آس؟
      بهترین بازی تاریخ کم حرفی نیستا!

      • هر کسی نظری داره 😉 نمی دونم چرا وقتی طرف در مورد بازیش فکت صادر میکنه میگه برترین بازی تاریخ که کلان چند تا دونه جایزه گرفته اشکال نداره ولی وقتی فنای لست بازیشون از نظر جوایز منتقدا برترین و همینطور دومین بازی برتر تاریخ(که تازه انحصاری هست و رقیباش gta و بایوشاک بودن نه بلادبورن )میگن برترین بازی تاریخ همه حمله ور میشن :-/

        • Mikasa گفت:

          اگه منظورت ویچره
          فنای ویچر اعصاب بحث نمیذارن وگرنه ویچرم ضعفای مختلف کم نداشت 🙂

        • Sir Sonic گفت:

          چون تو این سایت تنها افرادی که به صورت فکت مانند میگن یه بازی بهترین بازی تاریخه فن های تلو اند…
          نمیگم نمی تونه باشه..لیاقتشو داره…ولی میدونی با فکت کردن این و تو سر بقیه کوبوندنش چه حجم عظیمی از شاهکارهای دیگه و فن هاشون رو مسخره کردی…؟
          الان مثلاً زلدا تو تاریخش این حجم از موفّقیت و لیاقت رو برای بهترین بازی تاریخ شدن یکی از نسخه هاش نداشته!؟ خیلی هم داشته
          The Elder Scrolls چی؟… تعداد جایزه هاش کم بود؟ رقیب هاش ضعیف بودن؟ نمود همه رو تو سال عرضه نسخه پنجم خودش که هیچی گیمرهای یه نسل رو با خودش شست و برد…یه دنیا با نسخه چهار و پنج این مجموعه خاطره دارند.
          GTA الان این وسط چی میشه…نقطه اوج بازی های اوپن ورلد تو هر نقطه ی تاریخ…پرفروش ترین بازی تاریخ شدن GTA V کم چیزیه؟ یعنی هیچ نسخه ای از GTA نمیتونه بهترین بازی تاریخ شه و یهو به طور فکت مانندی فقط تلو این لیاقت رو داره؟
          نه واقعاً…این سه تا اسمی که بردم، اسم سه تا از گنده ترین فرنچایزهای تاریخ گیم اند که انداختی کنار داری فکت میدی…Fallout و Mario و Halo و حتی فرنچایز های خفن خود سونی مثل God of War و Uncharted و Persona و… رو همه رو میندازید دور با اعتماد به نفس کامل میگید این بازی بهترین بازی تاریخه!؟؟؟
          و بدبختی این جاست چیزی که میبینیم همون جور که گفتم اینه که تو گیمفا این تلو ئه که همیشه این جوری فکت میشه…بقیه بازی ها هیچ وقت این جوری فکت نمیشن…شاید بدترین موردش ویچر ۳ باشه که بازم وضع فن هاش بهتره و ادعاشون کمتره
          این مشکل گیمفا هم نیست فقط…تو سطح اینترنت این مشکل با Zelda: Ocaina of Time هست… یکی از قدیمی ترین نمونه های این معضله…که هنوز سرش خیلی بحث میشه که چرا بهترین بازی تاریخ نیست ولی ملّت فکر می کنن هست…
          تو این زمینه فکت ندید خواهشا

          • “چون تو این سایت تنها افرادی که به صورت فکت مانند میگن یه بازی بهترین بازی تاریخه فن های تلو اند…”با گفتن این جمله نشون دادی نباید باهات بحث کرد 😐 طرف مایکرو فن هست میاد میگه سایبرپانک برترین بازی تاریخه شما ناپدید میشی 😐 میخوای بگی تا حالا ندیدی 😐 بعد طرف میاد میگه داستان بهتر از گاد نداریم فکت نیست 😐 بعد نویسندگان امریکا به کدوم بازی جایزه برترین نویسندگی رو دادن ?:-) به tlou دادن انا این درکش برای بقیه سخته و تا یه فن tlou میاد میگه برترین بازی تاریخ tlou هست همه روشن فکر میشن اما کسی میاد میگه سایبرپانک(همه ماشالله مایکروفن ) برترین بازی تاریخ هستاشکال نداره :-/

            • Mikasa
              همه ی بازیا ضعف دارن tlou هم ضعف هایی داره هیچ بازی برون ضعف نداریم 😉

            • دوستان خوب من، به نظرم این بحث از ریشه غلطه!
              هیچکس نمی‌ته بهترین بازی “تاریخ” رو مشخص کنه. هرکس صرفاً می‌تونه بهترین بازی عمر خودش رو تعیین کنه و شما هر چقدر هم که بخواین از جوایز و متا و… حرف بزنین باز هم نمیشه بهترین بازی تاریخ رو مشخص کرد!
              The Last of Us برای من خیلی عزیزه، شاید اندازه‌ی الی برای جوئل، این بازی برای من عزیزه، ولی خب نمی‌تونم علاقه‌ی خودم رو به کل تاریخ بازی‌ها ترجیح بدم. هرچند که بهترین بازی شخصی خودم عنوانی دیگه هست… عنوانی که شاید نسبت به بازی‌های دیگه، کمتر بهش علاقه دارم
              شما نگاه کنین…
              بازی‌هایی مثل ویچر و تلو، بخش عظیمی از موفقیتشونو مدیون بازی‌های قدیمی تری مانند همین زلدا و Resident Evil 4 و Ico و حتی Super Mario Bros هستند. اگر بازی‌های قدیمی نبودن، این بازی‌ها هم نبودند. آیا این درسته که حق بازی‌هایی که قبلاً نبودن، فقط به خاطر این که قدیمی ترن نادیده گرفته بشه؟ پس تاثیرشون توی تاریخ و صنعت چی؟
              بعضی از دوستان میان بحث تعداد جوایز و متا رو می‌کشن وسط…
              خوب وقتی قدیم خبری از متا نبوده، تعداد وب‌سایت‌ها، نقدها و حتی جوایز و مراسم‌ها کم تر بوده، چجوری از همچین دلیل پوچی استفاده می‌کنید؟
              نمی‌خوام بازی‌های جدید رو پائین بکشم، ولی حرف من اینه هرگز نمیشه بهترین بازی تاریخ رو انتخاب کرد. میشه بهترین بازی زندگی خودتونو تعیین کنید، ولی بهترینِ تاریخ رو هرگز و با هیچ منطقی نیمشه! حالا بماند که خیلی از بازی‌ها سبک‌های مختلفی دارن و اصلاً به هیچ وجه قابل مقایسه نیستن!!!
              موفق باشید

              • دورد و احسنت بر شما جناب نصرتی.. :yes: :yes: من هم قبلا بار ها گفتم برترین بازی تاریخ اصلا یک چیز غلط و نامشخصه.. بیشتر بحث برترین بازی برای یک گیمر از نظر شخصی باید مطرح باشه.. که در این زمینه عناوین بسیار بسیار زیادی چه قدیم و چه جدید لیاقت دارند برای یک گیمر بهترین عنوان باشند..
                بحث متا و جوایز.. قطعا مهمه و تاثیر زیادی داره ولی من فکر میکنم زیادی بعضی ها متا و جایزه پرست شدند… قطعا من به متا اهمیت زیادی میدم و متای بالا نوید یک عنوان قوی رو میده اما هیچگاه نمیزارم که این مفاهیم بر روی تجربه من اثر بگذاره.. بحث اصلی لذت بردن از عناوین هست

                • درود بر شما پارسا جان عزیز 😉
                  بله باهاتون موافقم، ولی بحث متا یکم پیچیده‌س…
                  همون‌طور که متای پائین نشون دهنده‌ی یه اثر بد نیست، متاسفانه متای خوب هم نشون دهنده‌ی یه اثر خوب نیست! گاهی اوقات می‌بینیم یه سری خوش‌رفتاری‌ها با بعضی سازنده‌ها میشه و از طرفی هم یه سری عناوین به شدت مورد تهاجم قرار می‌گیرن
                  هر چند برای خودم متا تا حد زیادی اهمیت داره اما همون‌طور که شما گفتید: “اما هیچگاه نمیزارم که این مفاهیم بر روی تجربه من اثر بگذاره.. بحث اصلی لذت بردن از عناوین هست”
                  موفق باشید

                • بله فرمایش شما هم درسته در مورد متا.. ولی خب به صورت کلی منظورم این بود که متای بالا نشان دهنده یک عنوان قوی هست.. و البته یک مورد دیگه در مورد متا هم اینه که من معتقدم متای خیلی پایین در یک عنوان از فرانچایز نشان دهنده ضعیف تر بودن اون نسخه و یا افت فرانچایز هست که این مورد هم بار ها در صنعت گیم پیش اومده…
                  شماهم موفق باشید

                • Mikasa گفت:

                  کلا ذات ما آدما اینه دنبال بهترینیم
                  نمیتونیم چندتا چیزو در یک حد قبول داشته باشیم
                  همه میپرسن بهترین فیلم چیه
                  بهترین آهنگ چیه
                  بهترین گروه کدومه
                  بهترین سریال چیه
                  بهترین انیمه چیه
                  بهترین بازی بهترین باس بهترین شخصیت و…..
                  واقعیتش اینه جواب دادن به سوالای بالا خیلی سخته خیلی !! و دهها کاندید برای هرکدوم وجود دارن
                  برای همین با نظرات قطعی حال نمیکنم خیلی 🙂
                  عقیده من اینه هر شاهکاری میتونه جزو بهترینا باشه و الزاما یک چیز برتر نداریم

                • امیر حسین نصرتی
                  :-* :yes: :yes: من به خدا از این مقایسه ها بدم میاد هر کس ممکنه یه بازی برترین عمرش باشه ویچر و tlou و گاد وخیلی از بازی های برتر دیگه میتونن برترین بازی تاریخ باشن برای هر کسی امااااااااا
                  مایکروفنای سایت یه کاری کردن که ادم از شدت عصبانیت فن بازی در بیاره :no: مثلا کاربر microsoft.xboxone برای بد نشون دادن بازی هایی مثل tlou و گاد و…میاد میگه رقابت برترین بازی تاریخ بین سایبرپانک و رد دد با این که میدونه پر انتظار ترین بازی کدوم شد(tlou2)اما اینجوری میگه که این بازی ها رو بی ارزش نشون بده در نتیجه باعث ایجاد تنش و فن بازی میشه :no:

              • دوستان خوبم، Mikasa ، XX—LASTOFWITCHER—XX و پارسای عزیز
                نظراتتونو خوندم، بله با همه‌ی حرفاتون موافقم، ممنون که به نظر بنده توجه کردید
                آرزوی موفقیت برای همه دارم :rose: :rose: :rose:

            • Sir Sonic گفت:

              سایبرپانک که هنوز نیومده…چرا باید حرف یه مشت جوگیر رو جدی بگیریم؟

      • Hala madrid گفت:

        دوست عزیز اگه نگیم بهترین بازی قطعا یکی از بهترین های تاریخه

      • ShahinSky گفت:

        لست بهترین بازیه تاریخه دیگه کجاش عجیبه!

  • fbjg گفت:

    به نظر من سونی دیگه باید کوتاه بیاد و این میان پلتفرمی رو قبول کنه .
    دیگه اوضاع مثل قبل نیست . افزایش محبوبیت بیش از حد بازی های آنلاین تو این زمان عامل اصلی این مسئله هستش
    درسته نسل قبل سونی این تقاضا رو داد و رد شد و کسی خیلی به رقیب گیر نداد نسبت به الان که سونی رو بدجور نشونه گرفتند . اما اون زمان بازی های آنلاین اینقدر محبوب نبودند واسه همین خیلی جدی گرفته نمیشد ولی الان مسئله کراس پلی خیلی جدی شده . دیگه سونی بهتره کوتاه بیاد و گرنه به ضرر خودش میشه

  • Y PS گفت:

    تو این نسل که از رقیب جلوتره احتمال کراس پلی کم هستش ولی از ابتدای نسل بعد به نظرم موافقت میکنه…یه زمانی مایکرو ناز میکرد پس چیزی که عوض داره گله نداره دوستان مایکروفن.
    اسپم:
    دوستان هک کردن ps4 آسیبی به دستگاه میزنه؟! کسایی که هک کردن کنسولشون رو لطفا راهنمایی کنن

  • IDtech گفت:

    خب، سونی کراس پلی رو رد کرد بخاطر اینکه کنسول های دیگه بدترند؟
    این احمقانه ترین دلیلیه که تا حالا شنیدم!
    دیگه راحت باش و بگو “ما با دیگر کنسول ها کراس پلی برقرار نمیکنیم، زیرا ما عاشق پولیم”
    حداقل با مشتریات رو راستی و به کسی توهین نمیکنی.

  • shadowwarior گفت:

    آقا تورو قرآن بدور از فن بازی بنظرتون دیگه زیاد مغرور نشدن ؟ |:
    یعنی خداوکیلی شما یه کامپیوتر با شاخ ترین سیستم داشته باشید میرید رو حس ps بازی میکنین ( بغیر از انحصاریا ) ؟ |:
    خداوکیلی جواب بدین نه از رو تعصب.

    • من یه ps رو با صد تا pc شاخ در حد ۱۰-۱۲ میلیون عوض نمی کنم :no:

    • سلام
      دوست عزیز بحث پول هست… من وقتی میتونم با پول کمتر یک کنسول سونی بگیرم و از عناوین انحصاری لذت ببرم و همچنین عناوین مولتی پلتفرم رو هم تجربه کنم قطعا این گزینه اولویت من میشه.. به خصوص اگر کسی مثل من از بچگی شیفته عناوین انحصاری سونی بوده..
      اگر هم میخوای بحث گرون بودن بازی ها رو به وسط بکشی لازم میدونم بگم شما راحت میتونی ps4 رو کپی خور کنی یا اینکه اکانت هکی بگیری.. البته این مشکلات فقط در جایی مثل ایران مطرح هست
      قطعا همه میدونیم بستن یک سیستم با مشخصات سخت افزاری بالا هزینه زیادی رو برای هر کسی بر میداره و از عهده خیلی ها خارجه… و البته کنسول هم مزایای خودش رو داره و کسانی مثل من در کل فن کنسول هستند… خلاصه بگم که برای کسانی مثل من همیشه و همیشه اولویت کنسول هست و البته کنسول سونی چون همیشه مورد انتظار ترین عناوین برای ما عناوین انحصاری سونیه و البته عناوین مولتی پلتفرم که به راحتی میتونیم اون رو روی کنسول هم تجربه کنیم
      موفق باشی

    • joel گفت:

      چه ربطی داره چون کامپیوتر قطعات قدرتمند تر و گرون تری داره باید از کنسول که خونه اصلی گیم بهتر باشه ?:-) بعدشم سونی تقریبا واسه هر انحصاری درجه یکش بین ۳ تا ۵ سال وقت و هزینه خیلی هنگفتی صرف میکنه که فرضا با فقط ۱۰ تا از انحصاریهاش تقریبا مینیمم ۳۰ سال از رقباش جلوتر بماند که شرکت رقیب با صرف هزینه و وقت باز هم توانایی ساخت یه بازی عالی رو هم نداره ?:-) اونوقت شما تمام این پتانسیل تو یه پرانتز میزاری قیافه حق به جانب هم میگری :rotfl:. :no:. جمع کن کاسه،کوزتو

  • Sony_ps گفت:

    پی اس فور پروم ( قربونش بشم الهی ) بهترین سه طبقه ای دنیاس ، چشم نخوره به حق علی
    یاد اوری: یک هفته تا ، تاب خوردن در فراز نیویورک :inlove:
    انگار همین دیروز بود توی E3 2016 یهو پرید رو دیوار ( کرک و پری بود که ﺗﻮ هوا سرگردون بود) :inlove: :giggle:
    بالا خره بعد از سه سال افتخار تجربه یکی از برترین بازی های سونی قراره نصیبمون بشه

    • shadowwarior گفت:

      ممنون که محرتمانه جواب دادین و مثله بعضیا نیستین…… من گفتم بغیر از انحصاریا دوستان میان بحث انحصاری میکنن ! joel خونه اصلی گیم کامپیوتر هستش چون همه بازیها رو باهاش میسازن چه انحصاری چه غیر انحصاری :yes:

      • joel گفت:

        باشه به حرف شما کلا انحصار و انحصار طلبی رو کلا میبوسیم میزاریم کنار. من شخصا اگه بخوام بین دو پلتفرم یکی رو انتخاب کنم میرم به سمت پلتفرم ارزون تر ?:-). به نظرم تاریخ در دو نسل ۷ و ۸ به همه ثابت کرده که قیمت فقط صد دلاری باعث شکستن کمر یه کمپانی مثل سونی و ناامیدی مایکروسافت از بخش ایکس باکس میشه. ?:-)

    • DAYS GONE گفت:

      داداش خوش به حالت من یک پی اس فور اسلیم دارم و ازش راضیم ولی خیلی دوست داشتم مدل پرو رو بخرم ولی پول ندارم :-((

      • DAYS GONE
        همون بهتر که نخریدی من فت رو فروختم کلی پول روش گذاشتم پرو خریدم ولی اصلا متوجه اختلاف گرافیکی با معمولی نمیشدم :no: خیلی خیلی کم توی بازی های قدیمی تاثیر داره مثل tlou و یکمی انچارتد دیگه تو گاد و هوریزون و لاست لگسی اصلا اختلافی دیده نمیشه من حتی میرفتم خونه پسر خالم با اسلیم بازی میکردم فکر میکردم دارم با ونسول خودم بازی میکنم :-/

  • Scarlet گفت:

    باشه :rotfl: :silly:(به این پست میخندد و پابجى(بهترین انلاین تاریخ) میزند)

  • STAR1 گفت:

    :”فکر می‌کنم رقابت همیشه خوب است. رقابت سالم و منصفانه همواره برای این صنعت خوب است و موجب رشد
    آن می‌شود.”:
    طرف داره میگه بخاطر وجود xbox one x و ۴k native و ۶۰ فریم و وجود دسته Xbox Elite Controller دارندگان پلی استیشن شکست میخورن و ناامید میشن و رقابت دیگه سالم و منصفانه نیست, برا توجیه علتش ممنوعیتش, محصول خودشو نابود کرد :rotfl: :rotfl:

  • joel گفت:

    سونی ابدیت ۵.۵۶ رو واسه ps4 عرضه کرده. به نظرتون حالا دیگه فریمور ۵.۵۵ هک میشه ?:-)

  • fox hunter گفت:

    دقیقا درست گفته هرچند بی احترامی نباشه به دوستان.عملکرد و فروش کنسول و انحصاری های قدرتمند نشون میده سونی اعتماد گیمر ها رو بدست آورده.به امید موفقیت بیشتر :yes:

  • این دوستان فن بوی تعصبی ی لطفی بکنن عکس این بازیای شاهکار مثل هیلو – گاد – لست و… رو بردارن بعد هر نظری خواستن بنویسن اینجوری آدم از هرچی بازی زده میشه مخصوصا لست
    ی مدت بود بخاطر همین مسله اصلا بخش کامنتهارو نمیخوندم باز باید همون کار بکنم

  • فقط این جمله کافیه Best Place to Play
    حقیقتا اینطوریه چون بهترین بازی های تاریخ دست ما هست
    #Only_PS4_Players_Are_Gamer

  • Sir Sonic گفت:

    این که چون “پلتفرم ما بهترین مکان برای تجربه بازی هاست” پس کراس پلتفرم نداریم احمقانه ترین چیزیه که خوندم تو این هفته!
    ایکس باکس طبق آخرین آمارش(که خب خیلی به روز نیست و احتمال زیاد بیشتر باشه) ۳۵ میلیون نسخه فروش داشته…سوییچ هم تا الان ۲۰ میلیون و روند فروشش خوبه و همین جوری میره جلو…
    ببینید معلومه که سونی ۸۰ میلیون فروش داشته و منظور یوشیدا از بهترین محل برای تجربه بازی ها به خاطر انحصاری ها نیست…فورتنایت و ماینکرفت بازی کردن چه ربطی به گاد اف وار و آنچارتد داره واقعاً؟
    منظور یوشیدا قطعاً به خاطر دامنه عظیم جامعه آنلاین PS4 ـه که این کنسول رو بهترین جا برای بازی کردن میکنه و قطعاً هم درست میگه(جدا از انحصاری ها که کامل استحکام میده به این قضیه)
    ولی یوشیدا! PS4 اگه بهترین محل بازی کردن ـه “تنها محل اش نیست” داریم سر جمع در مورد ۵۵ میلیون نفر به صورت حداقلی صحبت می کنیم که روی یه کنسول دیگه دارن این بازی رو می کنن…خیلیاشون ممکنه PS4 داشته باشند ولی دارن رو یه کنسول دیگه هم بازی می کنن و اینا از یه جامعه بزرگ ۸۰ میلیون نفری ای که شما دارید جدا افتادن…چون صرفاً به نظر شما کنسولتون “بهترین مکان برای بازی کردنه”!!!
    اگه نسل بعد PS5 بهترین مکان برای بازی کردن نباشه چی…اون وقت خیلی ضایعس اگه از سیاست های فعلیتون برگردید.
    و تمام چیزهایی که گفتم بدون در نظر گرفتن PC و استیم بود…اون جوری که کلا میز بر می گشت و سونی طرف کوچیک ماجرا می شد.
    لپ کلام … منطقی نیست!!

    • دوستان فقط این نکته رو در نظر داشته باشین که این یوشیدا، اون یوشیدا نیست!
      این مدیرعامل جدید سونیه که جایگزین کاز هیرای شده
      اون یوشیدا (شوهی) هنوزم سر مقام خودش هست 😉

    • اولا ایکس باکس فوقش ٣٢ میلیون فروخته ( فوقشششش )
      دوما براى بند آخرت سونى با PC و موبایل کراس پلى میزاره فقط با کنسول ها نمیزاره چون به ضرر خودشه و هرکسى که کمى عقل داشته باشه نمیخواد ضرر کنه ، میخواد ؟
      سوما نسل بعد اگه PS5 بهترین مکان براى بازى کردن نباشه ( که با احتمال ٩٩ درصد میشه ) و سونى از سیاست هاى فعلیش برگرده و پیشنهاد کراس پلى کنه ، ضایع میشه ولى مایکروسافت نسل هفتم همین کارو کرد و الان هم هى داره فشار میاره براى کراس پلى ضایع نشد ؟
      و در آخر هم بله PS4 بهترین مکان براى بازى کردن هست 😎

  • Pazikon گفت:

    سونی داره از اپل الگو برداری میکنه و میخواد مشتری رو کاملا وابسته به خودش بکنه ، خیلی عجیبه که برخلاف دیدگاه گیمرا مبنی بر اینکه سونی بدون ویژگی کراس پلی ضرر میکنه اما فورتنایت یه جورایی داره به سونی سود ناخواسته ای هم عرضه میکنه شبکه psn با استفاده از همین عدم وجود کراس پلی داره سود قابل توجهی بدست میاره و اصلا شاید بخاطر همینه که سونی شاید هیچوقت دست به استفاده از کارس پلی نزنه، بلکه با عرضه ی بازیای انحصاری و حتی محتوای انحصاری زمانی و محتوای مخصوص برای کاربرای psn در بازیای مولتی پلتفرم مثل RDR2 میتونه روز به روز نه تنها از جامعه ی کاربرانش کم نشه بلکه بیشتر هم بشه ، شاید بگید گاد اف وار سود زیادی برای سونی داره اما اگه دقیق تر نگاه کنید این بازی شاهکار اصلا برای درآمد زایی ساخته نشده بلکه نقش یک نیرو محرکه ی قوی رو بازی میکنه تا موجب جذب مشتری برای سونی بشه، چیزی که سونی از اون درآمد زایی داره،امثال فورتنایت،call of duty , بتلفیلد و رینبو هستن
    تجربه بازیای مولتی پلتفرم با محتوای انحصاری در کنار بازی شاهکار انحصاری، سونی رو به بهترین مکان برای بازی تبدیل کرده
    https://www.google.com/amp/s/www.engadget.com/amp/2018/05/23/fortnite-free-to-play-revenue-playstation/

    • کاملا حرفت درسته :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
      انحصاری باعث فروش میشه اما تعداد کمی نسبت به کل افرادی که کنسول میخرن میگیرن دلیلش اینه که اکثر افراد فقط فورتنایت و اسیسین و کالاف بازی میکنن اما چرا سونی انقدر فروش داره؟دلیلش اینه که این افراد میان برای خرید کنسول اغلب از گیمر ها سوال میکنن و این گیمر ها بازی های انحصاری رو انجام میدن و ps4 رو میشنهاد میدن :yes:

      همونطور که گفتی بازی های انحصاری محرک هستن :yes:

  • فرشاد گفت:

    عمو یوشیدا از تو هرچه رسد خوش است و ما قبولت داریم آقا اصن کراس پلتفرم نزار و صد البته گور بابای فورت نایت با اون بازی مضخرفش ما نفهمیدیم بالاخره این بازی یا خونه سازی از طرفی هم کراس پلتفرم بین کنسول ها و pc به شدت کاره اشتباهی هستش دلیل دارم واسش اگه فقط کنسول های بازی مثل پلی استیشن و ایکس باکس و سوئیچ بین همدیگه کراس باشن خوبه ولی وقتی پی سی میاد وسط کار خراب میشه به عنوان یه پی سی فن و سونی فن این مطلب رو عرض میکنم وقتی شما دست به موس وکیبورد باشی اونی که داره باهات فرضا کالاف دیوتی میزنه خدای این بازی هم که باشه باز اونی که با موس و کیبورد میزنه دهن طرف رو آسفالت میکنه چون دقت و راحتی که تو موس و کیبورد تو بازی های شوتر هست تو هیچی نیست حالا بماند که الان تو این نسل موس و کیبورد رو برای کنسول ها ارائه دادن ولی خوب هرکسی که توان خرید نداره خیلی ها از جمله خود من فقط کنسول رو گرفتن با این وضعیت قیمت ها حتا نمیتونیم یه کنترلر جدید بگیریم اما با این حال از مخالفین سرسخت فورت نایت و کراس پلتفرم هستم به دیدگاه سونی هم تو این قضیه به شدت احترام میزارم تو بین این بازی های بتل رویال پابجی رو دوست دارم چون واقعا جنگ ولی فورت نایت داره ادای بتل رویال بودن رو در میاره اول باری که این بازی رو خواستم بازی کنم اولا که هرچی بچه مچه بود از یه جای دیگه دنیا ریخته بودن تو بازی از طرفی هم واقعا چرت شما تیم فورترس ۲ رو بازی کن والا دیگه سمت هیچ بازی آنلاین دیگه نمیری کلا مفهوم آنلاین بازی کردن برای ۲ بازی بیشتر نیست دوتا ۲ و تیم فورترس ۲ تو بهترین مکان ممکن واسه آنلاین بازی کردن یعنی استیم کنسول فقط واسه انحصاری بازی های ناب میخواستم آنلاین بزنم که میرفتم سر وقت پی سی

  • mbox گفت:

    بهترین مکان برای تجربه بازیای مشترک
    اول پی سی هست و بعد ایکس باکس وان ایکس و بعد پلی استیشن پرو.
    این اقا رو چه حسابی گفته بهترین محل تجربه فورتنایت روی پلی استیشن هست!!!
    من از زمانی که وان ایکس گرفتم پی اس پرو رو دو یا سه روز روشن کردم برای گاد اف وار
    تمام بازیای مشترک با اختلاف بسیار زیاد روی وان ایکس بهتر از پی اس پرو اجرا میشن
    پی سی هم که جای بحث نداره و یه پی سی حرفه ای از همه کنسول ها بازی رو بهتر اجرا میکنه

مدیر عامل سونی درباره‌ی بازی میان‌پلتفرمی: پلی‌استیشن بهترین مکان برای بازی کردن است - گیمفا