هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

tomb raider را می توان جزء معدود فرانچایزی های صنعت گیم دانست که سالهاست همراه بازیبازان بوده و از نسلی به نسل بعد منتقل شده است. فرانچایزی که نسخه ی اول آن در اکتبر ۱۹۹۶ عرضه شد و از ان تاریخ،نسخه های مختلفی از این سری روانه بازار شده اند. با بررسی فرانچایزهایی چون tomb raider یا resident evil و مقایسه هر نسخه عرضه شده با نسخه بعد،می توان به وضوح به پیشرفت و تکامل در بازیهای ویدیویی پی برد. از عناوین ابتدایی که با گرافیک پیکسلی عرضه شده اند تا نسخه های این سری در چند سال اخیر. پس از وقفه ای چندساله در انتشار نسخه جدیدی از این سری، بالاخره در سال ۲۰۱۳ عنوان tomb raider به عنوان یک reboot و اولین نسخه از سه گانه(یا اصطلاحا trilogy) به بازار عرضه شد.این بازی موفق به کسب متای ۸۶ شد و در مقیاس جهانی حدود ده میلیون نسخه(با احتساب فروش نسخه های نسل هشتمی بازی) فروش داشت که امار بسیار خوبی به شمار میرود. به دنبال فروش فوق العاده و نمرات بالا و رضایت طرفداران از این نسخه،نسخه بعدی (دومین نسخه از سه گانه) در سال ۲۰۱۵ با نام rise of the raider عرضه شد.این عنوان هم از لحاظ امتیازت و فروش عملکرد بسیار قابل قبولی داشت و سود قابل توجهی را برای ناشر بازی به ارمغان آورد.به دنبال موفقیت این نسخه،هواداران و منتقدان که به نوعی از انتشار نسخه ی بعدی اطمینان داشتند، منتظر معرفی و انتشار بازی بودند.بالاخره انتظارها به سر رسید و اخرین نسخه و تکمیل کننده ی سه گانه مهاجم مقبره در دوران جدید با نام shadow of the tomb raider معرفی و برای عرضه در اگوست(شهریور)سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شد. مدت زمان زیادی به عرضه این بازی نمانده است و به رسم همیشگی با پیش نمایش این بازی در خدمت شما دوستان هستیم. با گیمفا همراه باشید.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

Shadow of the tomb raider

از داستان بازی شروع کنیم. داستان بازی shadow of the tomb raider دو ماه پس از قضایا و اتفاقات نسخه قبل آغاز می شود. جایی که لارا کرافت، باستان شناس محبوب دنیای بازی های ویدیویی، برای یافتن آثار و عتیقه ای مربوط به تمدن مایا(mayan) راهی آمریکای جنوبی می شود. عتیقه ای که لارا به دنبال آن است به نوعی با پدر او و دست نوشته هایش ارتباط دارد و او امیدوار است با پیدا کردن این قطعه، بتواند از چیزهای بیشتری سردر بیاورد و کمی از سردرگمی رهایی یابد.از آن طرف سازمان نیمه نظامی trinity که در حوزه موارد ماوراءالطبیعه فعالیت می کند نیز به دنبال این عتیقه دوران مایا است تا بتواند با استفاده از این قطعه و قدرت آن، تغییراتی در دنیا به وجود بیاورد و به قول خودشان دنیا رادوباره شکل دهد(reshape).در طی فعل و انفعالاتی، لارا ناخواسته جرقه اتفاقات منتهی به اخرالزمان مایا را می زند. پس از این اتفاق، لارا به دنبال جبران اشتباه خود شروع به تحقیق و بررسی می کند تا بتواند دنیارا نجات دهد (سنگی را که خود در چاه انداخته،در بیاورد!) و از آن طرف سازمان قدرتمند trinity را برابر خود میبیند.

داستان بازی که البته ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با نسخه قبل دارد،یکبار دیگر بازیبازان را در نقش یک قهرمان قرار میدهد که عازم سفری است برای نجات دنیا. تکرار سناریوی همیشگی،اینطور فکر نمیکنید؟ در وهله اول و با اولین نگاه داستان بازی کاملا کلیشه ای به نظر می رسد اما با توجه به این نکته که به احتمال فراوان این نسخه، پایانی بر ماجراجویی های لارا کرافت خواهد بود و از طرف دیگر علامت سوال های مختلف و زیادی در مورد موضوعات مختلف روبه روی بازیبازان و خود لارا وجود دارد،به نظر می رسد نویسندگان این فرصت را داشته باشند که از یک موضوع کلیشه ای،یک داستان باکیفیت و مطلوب خلق کنند تا هم هواداران و هم منتقدان را بتوانند راضی سازند.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

دختر مقبره ای!!!

چیزی که امیدواریم نویسندگان به خوبی از آن عهده آن بر بیایند و به خصوص در خلق و پرداخت شخصیت های فرعی دوست و دشمن و همچنین آنتاگونیست بازی، به خوبی انتظارات را براورده سازند. چون یکی از ایرادات وارده منتقدان و گروهی از هواداران این سری به دو نسخه قبل، شخصیت پردازی سطحی و نسبتا ضعیف اکثر شخصیت های فرعی بود که ارتباط برقرار کردن با این شخصیت‌ها ها برای بازیبازان نسبتا سخت بود. نکته قابل توجه دیگر که در زمینه شخصیت خود لارا سازندگان به آن اشاره کرده اند، پخته تر شدن شخصیت لارا کرافت است. سازندگان به این نکته اشاره کردند که این مسأله در دیالوگ ها،تصمیمات و برخوردهای لارا با اتفاقات مختلف و تعامل با ادمهای متفاوت مشهود خواهد بود.

بد نیست به انگیزه ی فردی لارا هم اشاره ای داشته باشیم و ان را با نسخه های قبل مقایسه کنیم. در نسخه اول مهمترین هدف و اولویت اول لارا، بقا و خارج شدن از جزیره بود.در این نسخه(tomb raider) اکثر فعالیت ها و اقدامات او مانند،شکار،جمع کردن تجهیزات،درگیری با دشمنان و…در راستای زنده ماندن و بقا بود و تمرکز کمتری روی کاوش و ماجراجویی وجود داشت.در نسخه rise of the tomb raider اما، اینبار خود لارا برای کسب اطلاعات و یافتن جواب سوالات پرشمار خود راهی یک ماجراجویی دور و دراز شد.در این نسخه این روند ادامه پیدا کرده است و علاوه بر ماهیت ماجراجویی/کاوشگری بازی،او وظیفه نجات دنیا را نیز بر عهده دارد.لارا کرافت این بار قرار است به معنای واقعی به مهاجم مقبره تبدیل شود و ماجراجویی‌ها و کاوش های خود را به اوج برساند.زمان زیادی به انتشار بازی نمانده است و به زودی مشخص شد که ایا انتظارات هواداران و منتقدان در زمینه ی داستان و شخصیت پرداری برآورده میشود یا خیر…

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

چه گندی زدم!!!خودم کردم که لعنت بر خودم باد…(نگران نباش خدا بزرگه دنیارو نجات میدی همه چیز درست میشه!!!)

شخصی سازی کامل تر،لارای اماده تر

یکی از مواردی که طرفدارن و منتقدان پس از عرضه نسخه اول سه گانه در سال ۲۰۱۳، از نسخه های بعدی انتظار داشتند، عمیق تر شدن گیم پلی،افزایش گزینه های شخصی سازی و بیشتر شدن محتوای بازی بود.در نسخه rise of the tomb raider شاهد بودیم بازی از حالت خطی به حالتی نیمه خطی تبدیل شد و مراحل فرعی،مناطق مختلف برای کاوش و فعالیت های مختلفی برای انجام دادن در مناطق مختلف بازی جدا از خط اصلی داستانی وجود داشت. همچنین تنوع و حق انتخاب بیشتری به بازیبازان نسبت به نسخه ی tomb raider داده شد.چنانچه اگر به خاطر داشته باشید در نسخه tomb raider تنوعی در هیچکدام از سلاح ها وجود نداشت و از هر کلاس ،تیر و کمان،شاتگان،کلت و سلاح نیمه خودکار فقط یک نوع موجود بود و بازیبازان حق انتخابی نداشتند.در نسخه بعد اما در هر کلاس اسلحه،چندین سلاح با ویژگی های مختلف وجود داشت تا بازیبازان مناسب با علاقه و همچنین روش بازی خود سلاحی که علاقه دارند را در هر کلاس انتخاب کند.سازندگان در این نسخه به دست آوردهای نسخه ی قبل قانع نشده اند و وعده گزینه های شخصی سازی بیشتری نسبت به نسخه قبل داده اند.از جمله این گزینه های بیشتر شخصی سازی،می توان به شخصی سازی و ارتقاء لباس لارا اشاره کرد.در rise of the tomb raider شما یک لباس کامل(outfit) را انتخاب می کردید که هر لباس دارای ویژگی منحصر به خود بود. از توانایی حمل بیشتر گلوله گرفته تا کمتر کردن میزان اسیب وارده به لارا و مواردی از این دست.اما در shadow of the tomb raider شما توانایی انتخاب،شخصی سازی و ارتقاء هر بخش از لباس لارا به طور جداگانه دارید.که شامل،نیم تنه،شلوار و… میشود.و هرکدام از این قسمت ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

چه خاطره ها که با این تبر دوست داشتنی نداریم…(البته به کلنگ بیشتر شبیه!!!)

دنیایی بزرگ در انتظار یک کاوشگر

برویم سراغ محیط و دنیای بازی.اولین نکته ای که سازندگان به ان اشاره کردند سه برابر شدن وسعت منطقه hub بازی است(هاب در دنیای بازی های ویدیویی به مناطقی گفته میشود که بازیاباز برای خرید و فروش ایتم های مورد نیاز،استراحت،فست تراول و…از ان استفاده می کند.همچنین معمولا شخصیت هایی در گوشه کنار این هاب ها وجود دارند که شما با صحبت با انها اطلاعات و ماموریت دریافت میکنید.به نوعی به زبان ساده تر میتوان به ان پایگاه یا مقر بازیباز در بازی گفت…از جمله هاب های معروف در دنیای بازیهای ویدیویی می توان به mother base در متال گیر و lake of nine در عنوان خدای جنگ اشاره کرد…بگذریم)سازندگان در ادامه اشاره کردند با بزرگتر شدن هاب های بازی تعداد فعالیت ها و مراحلی که در هاب موجود هستند هم افزایش داشته است.در نسخه ی قبل شما با صحبت با برخی npc ها فقط میتوانستید از ان ها quest بگیرید.اما در این نسخه علاوه بر quest ها،شما با صحبت با npc ها،می توانید برخی اطلاعات درباره ی دنیای بازی،مناطق مختلف،دشمنان، تله ها و مقبره ها کسب کنید.و حتی در برخی موارد راهنمایی هایی از آنها برای پیدا کردن صندوقچه های ارزشمند که شامل ایتم های مختلف برای ساخت یا ارتقاء سلاح هستند بگیرید.خود دنیای بازی هم افزایش وسعت قابل توجهی داشته و تعداد مقبره ها،غارها و مناطق مختلف برای کاوش بیشتر از نسخه rise of the tomb raider است.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

بدون شرح!!!

نکته قابل توجه دیگر که کارگردان بازی به ان اشاره کرده است،اضافه شدن مناطق زیر آب به بازی است.در tomb raider لارا توانایی زیراب رفتن را نداشت،در rise of the tomb raider لارا فقط می توانست برای رسیدن به مناطقی محدود شنا کند،اما در این نسخه لارا هم می تواند در عمق بیشتری شنا کند و هم در زیر آب به کاوش و جست و جو بپردازد.کارگردان بازی به ان نکته هم اشاره کردد ایت که صندوقچه ها،ایتم ها،اشیاء عتیقه و باستانی و برخی گیاهان در عمق اب وجود دارند که شما می توانید انهارا بدست اورید.همچنین در برخی مناطق(به خصوص مقبره ها و غارها)این راه های آبی به مانند میانبرهایی هستند برای ورود و خروج راحت و گاهی اوقات دسترسی به نقطه ای که در حالت عادی و از طریق خشکی قابل دسترس نیست.

پیش تر به این نکته اشاره کردیم که لارا در این نسخه بسیار پخته تر و با تجربه تر از تمامی نسخه های قبلی است.علاوه بر تفاوت برخورد لارا در مکالمات و تصمیم گیری ها نسبت به لارای نسخه های قبلی، سازندگان میخواستند این بلوغ و باتجربه شدن در ابزارات و توانایی های او نیز نمود داشته باشند.برای مثال لارا در این نسخه توانایی rappel(پایین آمدن از صخره یا کوه به وسیله یک چنگک یا طناب،مانند انچه در horizon شاهد ان بودیم)را داراست و به جای پایین امدن به شکل معمولی و مرحله به مرحله،او می تواند مستقیم به پایین بیاید.یا مثال دیگر توانایی آویزان ماندن لارا از سقف ها و لبه هاست که احتمالا در بخش مخفی کاری بسیار مفید باشد.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

حس de javu(دژاوو) دارم..شما هم به همون چیزی که من فکر میکنم فکر میکنید؟؟؟

 در مورد بخش شخصی سازی به مواردی اشاره کردیم و گفتیم در این نسخه گزینه های بیشری روبه روی بازیبازان است .اما اجازه دهید در مورد درخت مهارت و توانایی های لارا نیز صحبت کنیم.از اولین نسخه از سه گانه(tomb raider) تا به الان، مهارت ها و المان  های نقش افرینی نقش نسبتا پررنگی را در زمینه گیم پلی بازی ایفا کرده اند.در نسخه ی قبل مهارت های لارا در سه دسته بندی تقسیم شده بودند و بازیباز بنابر روش و سبک بازی، میتوانست تمرکز خود را بیشتر بر روی بخش مربوطه معطوف کند.این سه دسته بندی شامل survivor,brawler و hunter بود.اما در این نسخه این سه بخش جای خود را به سه دسته بندی جدید داده اند.

  • Seeker : مهارت های این دسته بندی همانطور که از اسم آن نیز پیداست، تماما مربوط به جست و جو، کاوش و گشت و گذار است
  • Warrior : مهارت های این بخش عمدتا مربوط به بخش مبارزات و توانایی لارا در استفاده ی هر چه بهتر و کارامد تر از سلاح های مختلف می باشد
  • Scavenger : تمرکز این بخش، بیشتر روی المان های مخفی کاری و همچنین بخش crafting است

تغییر بزرگ دیگر در این نسخه، عمیق تر و پرجزییات تر شدن تنظیم درجه های سختی بازی است.همانند اکثر بازی‌های مرسوم، که فقط یه درجه سختی کلی مشخص را باید انتخاب کنید که این درجه سختی کلی،روی میزان مهمات،سلامتی دشمنان و…تاثیر میگذارد، در shadow of the tomb raider، شما می تواند درجه سختی را در بخشهای مختلف تنظیم کنید(تقریبا مشابه custom difficulty بازی dishonored 2 البته نه به آن دقت و جزئیات). بگذارید نگاهی به دو بخش گشت و گذار و کاوش و معما برای مثال داشته باشیم.

گشت و گذار و کاوش

  • درجه سختی اسان(easy) : رنگی سفید کاملا واضح وجود دارد که مسیر را به لارا نشان میدهد.لارا مدت زمان زیادتری در برای grab time(جایی که بازیباز زمان مشخص و محدودی برای فشردن دکمه دارد،مانند هنگام اویزان ماندن از لبه و هنگام سقوط). تمام base camps ها روشن هستند
  • درجه سختی متوسط(normal) : رنگ سفید نیمه واضح است. مدت زمان داده شده برای بخش grab time متعادل است.base camps ها روشن نیستند
  • درجه سختی بالا(hard) : رنگ سفید برای راهنمایی اصلا وجود ندارد.بازیبار مدت زمان محدودی در grab time ها فرصت دارد،base camps ها روشن نیستند.survival instinct به منظور گشت و گذار قابل استفاده نیست مگر اینکه از طریق درخت مهارت ها این توانایی را ازاد کرده باشید

معما ها

  • درجه سختی آسان(easy) : لارا خود تمام توضیحات را برای حل معماها میدهد،هنگام survival instinct,ایتم ها و بخش هایی که شما برای حل معما باید با آنها تعامل کنید به رنگ آبی مشخص می شوند.همچنین وقت بیشتر برای مکانیزم های زمانی وجود دارد(مثلا زمان بسته شدن دروازه پس از کشیدن دستگیره)
  • درجه سختی متوسط(normal) : لارا نکات و توضیحات کلی درباره معما می دهد. آیتم ها و بخش هایی که نیاز به تعامل دارند بارنگ معمولی در survival instinct نشان داده می شوند.مدت زمان مکانیزم های زمانی متعادل و معمولی است
  • درجه سختی بالا(hard) : لارا هیچگونه توضیح یا راهنمایی را به بازیباز نمیدهد،ایتم ها و بخش هایی که نیاز به تعامل دارند اصلا در survival instinct نشان داده نمی شوند.مدت زمان مکانیزم های زمانی محدود است

درجه سختی بخش مبارزات مانند نسخه های قبل است و مثلا در درجه سختی اسان و متوسط، دستیار نشانه گیری(aim assist) فعال است ما در درجه های سختی بالاتر غیرفعال است.یا مثال دیگر توانایی بهبود سلامتی خودکار در حین مبارزات در درجه های سختی پایین وجود دارد اما در درجه های سختی بالاتر در حین مبارزات سلامتی لارا به طور خودکار بهبود نمی یابد.به دلیل اینکه درجه سختی مبارزات نکته جدیدی ندارد از توضیحات اضافه صرف نظر می کنیم.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

جزئیات محیط فوق العاده به نظر می رسند…

خالی از لطف نیست در مورد سازنده این نسخه هم اشاره ای داشته باشیم.در دو نسخه قبلی tomb raider و. Rise of the tomb raider، استودیو crystal dynamic به عنوان استودیو اصلی وظیفه ساخت و تولید بازی را برعهده داشت و در کنار این استودیو، استودیو eidos montreal به عنوان استودیو فرعی به ساخت و توسعه بازی کمک می کرد. اما در این نسخه جای این دو استودیو بایکدیگر عوض شده است و این بار eidos montreal به عنوان استودیو اصلی و crystal dynamic به عنوان استودیو فرعی،وظیفه ساخت این نسخه را برعهده داشته اند.باید دید نتیجه زحمات و تلاشهای تیم سازنده چه می شود و ایا شاهد یک عنوان درخشان در سال ۲۰۱۸ خواهیم بود یا خیر.

از تولید به مصرف

بد نیست سری به بخش ساخت و ساز یا همان crafting بزنیم. در این بخش لارا با استفاده از سه گیاه مختلف، می تواند توانایی های خود را به طور موقت بالا ببرد این سه گیاه مختلف در سه بخش مورد استفاده قرار میگیرند

  • Focus mode : زمان را هنگام نشانه گیری لارا کند میکند تا تیراندازی راحت تر باشد
  • Endurance mode : میزان اسیب وارده از طرف دشمنان را کمتر میکند و مقاومت اورا بالا می برد
  • Perception mode : مهارت survival instinct را تقویت می کند تا به هنگام حرکت لارا، همچنان فعال بماند

همچنین به مانند نسخه قبل،شما می توانید با استفاده از مواد و ایتم های مختلف، تیر آتشین،سمی،بمب،کوکتل مولوتف و… نیز بسازید و از انها استفاده کنید.البته اینکه چه نکاتی به بخش crafting بازی اضافه شده اند را سازندگان هنوز کاملا فاش نکرده اند اما احتمالا ایتم های جدید و متنوعی به این بخش اضافه شده اند که تنوع گیم پلی بازی را بالا خواهند برد.

بخش مخفی کاری(stealth) هم در این نسخه بهبود یافته است و نکات اضافه ای را به خود میبیند. لارا توانایی پنهان شدن در بین دیوار ها را در این نسخه دارد. لارا همچنین با استفاده از گل، و مالیدن آن به صورت و بدن خود، تا حدودی سعی در استتار خود دارد.این امر شناخت اورا برای دشمن به خصوص در تاریکی کمی سخت تر میکند.از دیگر نکات اضافه شده که پیش‌تر به ان اشاره کردیم،توانایی آویزان ماندن از لبه ها یا سقف است که به نطر می رسد بسیار کارآمد باشد.سازندگان به این نکته هم اشاره کردند که روش پیشروی در این نسخه به مانند نسخه قبل تا حد زیادی بستگی به بازیباز دارد و طراحی مراحل و محیط های بازی به نحوی صورت گرفته تا امکان مخفی کاری و یا برخورد مستقیم و اکشن را در آن واحد دارا باشد.

جهانی به زیبایی یک تابلوی نقاشی

اما برویم سراغ گرافیک فنی و بصری بازی.در سری مهاجم مقبره، ما همواره شاهد صحنه هایی مختلف با خراب شدن گسترده ساختمان ها و دیوارها،اتش گرفتن و انفجار بخش های مختلف دنیای بازی و مواردی از این دست بوده ایم.این موضوع با وجود اینکه جذابیت بصری بازی را بالا می برد و بازی را هیجان انگیز می سازد، اما از طرفی زمینه را برای به وجود امدن انواع باگ های گرافیکی در بخش فنی مهیا می سازد. از گیر کردن در دیوار و یا ساختمان های در حال ریزش گرفته،تا مشکلات فنی هنگام پریدن از روی ساختمان ها و بخش های مختلف که در دو نسخه قبل شاهد آن بوده ایم.موضوعی که هم منتقدان و هم هواداران به دفعات زیاد از سازندگان برای به حداقل رساندن آن درخواست کرده اند.eidos Montreal این بار وعده داده است باگ های گرافیکی و مشکلات فنی را به حداقل برساند و به خصوص در صحنه های تخریب محیط و تعقیب و گریز، شاهد به حداقل رسیدن مشکلات فنی باشیم.علاوه بر این مسأله، در دونسخه قبلی یکسری مشکلات جزیی در سایه زنی به چشم میخورد که در تریلرها و نمایشهای بازی به نظر می رسد تا حد زیادی برطرف شده اند.

گرافیک بصری بازی هم در یک کلام زیبا و فوق العاده به نظر می رسد.نورپردازی زیبا و با کیفیت کار شده است و کیفیت تکسچر ها چه از دور و چه از نزدیک قابل قبول است.هر چند برای قضاوت نهایی باید تا زمان انتشار و تجربه بازی صبر کنیم چون ممکن است مواردی که اشاره کردیم دچار دستخوش و تغییر بشوند.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

گرافیک بصری بازی بسیار چشم نواز است

سخن پایانی

Shadow of the tomb raider جذاب و لذتبخش به نظر می رسد.عنوانی که پایانی حداقل موقتی برای ماجراجویی های باستان شناس محبوب بازی های ویدیویی خواهد بود.لارا کرافتی که از نسل پنجم همراه بازیبازان بوده است تا به امروز که در اواخر نسل هشت به سر میبریم.به عنوان نکته آخر باید بگویم بحث ها و جدال های بسیاری بین این سری و سری uncharted(اکثرا بین طرفدارن این دو مجموعه) وجود دارد.به عنوان حسن ختام اجازه دهید نظر یکی از سازندگان shadow of the tomb raider را درباره این مقایسه ها را باهم دیگر مرور کنیم.

Uncharted عنوانی لذتبخش و فوق العاده است.من خودم به شخصه از uncharted 4 بسیار لذت بردم.اما اگر بخواهیم این دو فرانچایز را با هم مقایسه کنیم، باید بگویم uncharted بیشتر روی موضوعات تاریخی تمرکز دارد اما سری tomb raider بیشتر بر روی موضوعات افسانه ای و جادویی .همچنین تم داستان و شخصیت اصلی uncharted آمیخته با طنز است در حالی که بازی ما(سری tomb raider) دارای تم درام و تاریک است.

در پایان باید اشاره کنم shadow of the tomb raider یکی از مورد انتظارترین عناوین امسال است که به زودی شاهد انتشار ان خواهیم بود.این بازی نسبت به نسخه قبل از تمامی جهت ها پیشرفت های مختلفی به خود دیده است.امیدوارم این بازی،طرفداران را راضی و خوشحال سازد و بتواند حسن ختامی فوق العاده برای ماجراجویی‌های لارا کرافت دوست داشتنی باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا