هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

tomb raider را می توان جزء معدود فرانچایزی های صنعت گیم دانست که سالهاست همراه بازیبازان بوده و از نسلی به نسل بعد منتقل شده است. فرانچایزی که نسخه ی اول آن در اکتبر ۱۹۹۶ عرضه شد و از ان تاریخ،نسخه های مختلفی از این سری روانه بازار شده اند. با بررسی فرانچایزهایی چون tomb raider یا resident evil و مقایسه هر نسخه عرضه شده با نسخه بعد،می توان به وضوح به پیشرفت و تکامل در بازیهای ویدیویی پی برد. از عناوین ابتدایی که با گرافیک پیکسلی عرضه شده اند تا نسخه های این سری در چند سال اخیر. پس از وقفه ای چندساله در انتشار نسخه جدیدی از این سری، بالاخره در سال ۲۰۱۳ عنوان tomb raider به عنوان یک reboot و اولین نسخه از سه گانه(یا اصطلاحا trilogy) به بازار عرضه شد.این بازی موفق به کسب متای ۸۶ شد و در مقیاس جهانی حدود ده میلیون نسخه(با احتساب فروش نسخه های نسل هشتمی بازی) فروش داشت که امار بسیار خوبی به شمار میرود. به دنبال فروش فوق العاده و نمرات بالا و رضایت طرفداران از این نسخه،نسخه بعدی (دومین نسخه از سه گانه) در سال ۲۰۱۵ با نام rise of the raider عرضه شد.این عنوان هم از لحاظ امتیازت و فروش عملکرد بسیار قابل قبولی داشت و سود قابل توجهی را برای ناشر بازی به ارمغان آورد.به دنبال موفقیت این نسخه،هواداران و منتقدان که به نوعی از انتشار نسخه ی بعدی اطمینان داشتند، منتظر معرفی و انتشار بازی بودند.بالاخره انتظارها به سر رسید و اخرین نسخه و تکمیل کننده ی سه گانه مهاجم مقبره در دوران جدید با نام shadow of the tomb raider معرفی و برای عرضه در اگوست(شهریور)سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شد. مدت زمان زیادی به عرضه این بازی نمانده است و به رسم همیشگی با پیش نمایش این بازی در خدمت شما دوستان هستیم. با گیمفا همراه باشید.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

Shadow of the tomb raider

از داستان بازی شروع کنیم. داستان بازی shadow of the tomb raider دو ماه پس از قضایا و اتفاقات نسخه قبل آغاز می شود. جایی که لارا کرافت، باستان شناس محبوب دنیای بازی های ویدیویی، برای یافتن آثار و عتیقه ای مربوط به تمدن مایا(mayan) راهی آمریکای جنوبی می شود. عتیقه ای که لارا به دنبال آن است به نوعی با پدر او و دست نوشته هایش ارتباط دارد و او امیدوار است با پیدا کردن این قطعه، بتواند از چیزهای بیشتری سردر بیاورد و کمی از سردرگمی رهایی یابد.از آن طرف سازمان نیمه نظامی trinity که در حوزه موارد ماوراءالطبیعه فعالیت می کند نیز به دنبال این عتیقه دوران مایا است تا بتواند با استفاده از این قطعه و قدرت آن، تغییراتی در دنیا به وجود بیاورد و به قول خودشان دنیا رادوباره شکل دهد(reshape).در طی فعل و انفعالاتی، لارا ناخواسته جرقه اتفاقات منتهی به اخرالزمان مایا را می زند. پس از این اتفاق، لارا به دنبال جبران اشتباه خود شروع به تحقیق و بررسی می کند تا بتواند دنیارا نجات دهد (سنگی را که خود در چاه انداخته،در بیاورد!) و از آن طرف سازمان قدرتمند trinity را برابر خود میبیند.

داستان بازی که البته ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با نسخه قبل دارد،یکبار دیگر بازیبازان را در نقش یک قهرمان قرار میدهد که عازم سفری است برای نجات دنیا. تکرار سناریوی همیشگی،اینطور فکر نمیکنید؟ در وهله اول و با اولین نگاه داستان بازی کاملا کلیشه ای به نظر می رسد اما با توجه به این نکته که به احتمال فراوان این نسخه، پایانی بر ماجراجویی های لارا کرافت خواهد بود و از طرف دیگر علامت سوال های مختلف و زیادی در مورد موضوعات مختلف روبه روی بازیبازان و خود لارا وجود دارد،به نظر می رسد نویسندگان این فرصت را داشته باشند که از یک موضوع کلیشه ای،یک داستان باکیفیت و مطلوب خلق کنند تا هم هواداران و هم منتقدان را بتوانند راضی سازند.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

دختر مقبره ای!!!

چیزی که امیدواریم نویسندگان به خوبی از آن عهده آن بر بیایند و به خصوص در خلق و پرداخت شخصیت های فرعی دوست و دشمن و همچنین آنتاگونیست بازی، به خوبی انتظارات را براورده سازند. چون یکی از ایرادات وارده منتقدان و گروهی از هواداران این سری به دو نسخه قبل، شخصیت پردازی سطحی و نسبتا ضعیف اکثر شخصیت های فرعی بود که ارتباط برقرار کردن با این شخصیت‌ها ها برای بازیبازان نسبتا سخت بود. نکته قابل توجه دیگر که در زمینه شخصیت خود لارا سازندگان به آن اشاره کرده اند، پخته تر شدن شخصیت لارا کرافت است. سازندگان به این نکته اشاره کردند که این مسأله در دیالوگ ها،تصمیمات و برخوردهای لارا با اتفاقات مختلف و تعامل با ادمهای متفاوت مشهود خواهد بود.

بد نیست به انگیزه ی فردی لارا هم اشاره ای داشته باشیم و ان را با نسخه های قبل مقایسه کنیم. در نسخه اول مهمترین هدف و اولویت اول لارا، بقا و خارج شدن از جزیره بود.در این نسخه(tomb raider) اکثر فعالیت ها و اقدامات او مانند،شکار،جمع کردن تجهیزات،درگیری با دشمنان و…در راستای زنده ماندن و بقا بود و تمرکز کمتری روی کاوش و ماجراجویی وجود داشت.در نسخه rise of the tomb raider اما، اینبار خود لارا برای کسب اطلاعات و یافتن جواب سوالات پرشمار خود راهی یک ماجراجویی دور و دراز شد.در این نسخه این روند ادامه پیدا کرده است و علاوه بر ماهیت ماجراجویی/کاوشگری بازی،او وظیفه نجات دنیا را نیز بر عهده دارد.لارا کرافت این بار قرار است به معنای واقعی به مهاجم مقبره تبدیل شود و ماجراجویی‌ها و کاوش های خود را به اوج برساند.زمان زیادی به انتشار بازی نمانده است و به زودی مشخص شد که ایا انتظارات هواداران و منتقدان در زمینه ی داستان و شخصیت پرداری برآورده میشود یا خیر…

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

چه گندی زدم!!!خودم کردم که لعنت بر خودم باد…(نگران نباش خدا بزرگه دنیارو نجات میدی همه چیز درست میشه!!!)

شخصی سازی کامل تر،لارای اماده تر

یکی از مواردی که طرفدارن و منتقدان پس از عرضه نسخه اول سه گانه در سال ۲۰۱۳، از نسخه های بعدی انتظار داشتند، عمیق تر شدن گیم پلی،افزایش گزینه های شخصی سازی و بیشتر شدن محتوای بازی بود.در نسخه rise of the tomb raider شاهد بودیم بازی از حالت خطی به حالتی نیمه خطی تبدیل شد و مراحل فرعی،مناطق مختلف برای کاوش و فعالیت های مختلفی برای انجام دادن در مناطق مختلف بازی جدا از خط اصلی داستانی وجود داشت. همچنین تنوع و حق انتخاب بیشتری به بازیبازان نسبت به نسخه ی tomb raider داده شد.چنانچه اگر به خاطر داشته باشید در نسخه tomb raider تنوعی در هیچکدام از سلاح ها وجود نداشت و از هر کلاس ،تیر و کمان،شاتگان،کلت و سلاح نیمه خودکار فقط یک نوع موجود بود و بازیبازان حق انتخابی نداشتند.در نسخه بعد اما در هر کلاس اسلحه،چندین سلاح با ویژگی های مختلف وجود داشت تا بازیبازان مناسب با علاقه و همچنین روش بازی خود سلاحی که علاقه دارند را در هر کلاس انتخاب کند.سازندگان در این نسخه به دست آوردهای نسخه ی قبل قانع نشده اند و وعده گزینه های شخصی سازی بیشتری نسبت به نسخه قبل داده اند.از جمله این گزینه های بیشتر شخصی سازی،می توان به شخصی سازی و ارتقاء لباس لارا اشاره کرد.در rise of the tomb raider شما یک لباس کامل(outfit) را انتخاب می کردید که هر لباس دارای ویژگی منحصر به خود بود. از توانایی حمل بیشتر گلوله گرفته تا کمتر کردن میزان اسیب وارده به لارا و مواردی از این دست.اما در shadow of the tomb raider شما توانایی انتخاب،شخصی سازی و ارتقاء هر بخش از لباس لارا به طور جداگانه دارید.که شامل،نیم تنه،شلوار و… میشود.و هرکدام از این قسمت ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

چه خاطره ها که با این تبر دوست داشتنی نداریم…(البته به کلنگ بیشتر شبیه!!!)

دنیایی بزرگ در انتظار یک کاوشگر

برویم سراغ محیط و دنیای بازی.اولین نکته ای که سازندگان به ان اشاره کردند سه برابر شدن وسعت منطقه hub بازی است(هاب در دنیای بازی های ویدیویی به مناطقی گفته میشود که بازیاباز برای خرید و فروش ایتم های مورد نیاز،استراحت،فست تراول و…از ان استفاده می کند.همچنین معمولا شخصیت هایی در گوشه کنار این هاب ها وجود دارند که شما با صحبت با انها اطلاعات و ماموریت دریافت میکنید.به نوعی به زبان ساده تر میتوان به ان پایگاه یا مقر بازیباز در بازی گفت…از جمله هاب های معروف در دنیای بازیهای ویدیویی می توان به mother base در متال گیر و lake of nine در عنوان خدای جنگ اشاره کرد…بگذریم)سازندگان در ادامه اشاره کردند با بزرگتر شدن هاب های بازی تعداد فعالیت ها و مراحلی که در هاب موجود هستند هم افزایش داشته است.در نسخه ی قبل شما با صحبت با برخی npc ها فقط میتوانستید از ان ها quest بگیرید.اما در این نسخه علاوه بر quest ها،شما با صحبت با npc ها،می توانید برخی اطلاعات درباره ی دنیای بازی،مناطق مختلف،دشمنان، تله ها و مقبره ها کسب کنید.و حتی در برخی موارد راهنمایی هایی از آنها برای پیدا کردن صندوقچه های ارزشمند که شامل ایتم های مختلف برای ساخت یا ارتقاء سلاح هستند بگیرید.خود دنیای بازی هم افزایش وسعت قابل توجهی داشته و تعداد مقبره ها،غارها و مناطق مختلف برای کاوش بیشتر از نسخه rise of the tomb raider است.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

بدون شرح!!!

نکته قابل توجه دیگر که کارگردان بازی به ان اشاره کرده است،اضافه شدن مناطق زیر آب به بازی است.در tomb raider لارا توانایی زیراب رفتن را نداشت،در rise of the tomb raider لارا فقط می توانست برای رسیدن به مناطقی محدود شنا کند،اما در این نسخه لارا هم می تواند در عمق بیشتری شنا کند و هم در زیر آب به کاوش و جست و جو بپردازد.کارگردان بازی به ان نکته هم اشاره کردد ایت که صندوقچه ها،ایتم ها،اشیاء عتیقه و باستانی و برخی گیاهان در عمق اب وجود دارند که شما می توانید انهارا بدست اورید.همچنین در برخی مناطق(به خصوص مقبره ها و غارها)این راه های آبی به مانند میانبرهایی هستند برای ورود و خروج راحت و گاهی اوقات دسترسی به نقطه ای که در حالت عادی و از طریق خشکی قابل دسترس نیست.

پیش تر به این نکته اشاره کردیم که لارا در این نسخه بسیار پخته تر و با تجربه تر از تمامی نسخه های قبلی است.علاوه بر تفاوت برخورد لارا در مکالمات و تصمیم گیری ها نسبت به لارای نسخه های قبلی، سازندگان میخواستند این بلوغ و باتجربه شدن در ابزارات و توانایی های او نیز نمود داشته باشند.برای مثال لارا در این نسخه توانایی rappel(پایین آمدن از صخره یا کوه به وسیله یک چنگک یا طناب،مانند انچه در horizon شاهد ان بودیم)را داراست و به جای پایین امدن به شکل معمولی و مرحله به مرحله،او می تواند مستقیم به پایین بیاید.یا مثال دیگر توانایی آویزان ماندن لارا از سقف ها و لبه هاست که احتمالا در بخش مخفی کاری بسیار مفید باشد.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

حس de javu(دژاوو) دارم..شما هم به همون چیزی که من فکر میکنم فکر میکنید؟؟؟

 در مورد بخش شخصی سازی به مواردی اشاره کردیم و گفتیم در این نسخه گزینه های بیشری روبه روی بازیبازان است .اما اجازه دهید در مورد درخت مهارت و توانایی های لارا نیز صحبت کنیم.از اولین نسخه از سه گانه(tomb raider) تا به الان، مهارت ها و المان  های نقش افرینی نقش نسبتا پررنگی را در زمینه گیم پلی بازی ایفا کرده اند.در نسخه ی قبل مهارت های لارا در سه دسته بندی تقسیم شده بودند و بازیباز بنابر روش و سبک بازی، میتوانست تمرکز خود را بیشتر بر روی بخش مربوطه معطوف کند.این سه دسته بندی شامل survivor,brawler و hunter بود.اما در این نسخه این سه بخش جای خود را به سه دسته بندی جدید داده اند.

  • Seeker : مهارت های این دسته بندی همانطور که از اسم آن نیز پیداست، تماما مربوط به جست و جو، کاوش و گشت و گذار است
  • Warrior : مهارت های این بخش عمدتا مربوط به بخش مبارزات و توانایی لارا در استفاده ی هر چه بهتر و کارامد تر از سلاح های مختلف می باشد
  • Scavenger : تمرکز این بخش، بیشتر روی المان های مخفی کاری و همچنین بخش crafting است

تغییر بزرگ دیگر در این نسخه، عمیق تر و پرجزییات تر شدن تنظیم درجه های سختی بازی است.همانند اکثر بازی‌های مرسوم، که فقط یه درجه سختی کلی مشخص را باید انتخاب کنید که این درجه سختی کلی،روی میزان مهمات،سلامتی دشمنان و…تاثیر میگذارد، در shadow of the tomb raider، شما می تواند درجه سختی را در بخشهای مختلف تنظیم کنید(تقریبا مشابه custom difficulty بازی dishonored 2 البته نه به آن دقت و جزئیات). بگذارید نگاهی به دو بخش گشت و گذار و کاوش و معما برای مثال داشته باشیم.

گشت و گذار و کاوش

  • درجه سختی اسان(easy) : رنگی سفید کاملا واضح وجود دارد که مسیر را به لارا نشان میدهد.لارا مدت زمان زیادتری در برای grab time(جایی که بازیباز زمان مشخص و محدودی برای فشردن دکمه دارد،مانند هنگام اویزان ماندن از لبه و هنگام سقوط). تمام base camps ها روشن هستند
  • درجه سختی متوسط(normal) : رنگ سفید نیمه واضح است. مدت زمان داده شده برای بخش grab time متعادل است.base camps ها روشن نیستند
  • درجه سختی بالا(hard) : رنگ سفید برای راهنمایی اصلا وجود ندارد.بازیبار مدت زمان محدودی در grab time ها فرصت دارد،base camps ها روشن نیستند.survival instinct به منظور گشت و گذار قابل استفاده نیست مگر اینکه از طریق درخت مهارت ها این توانایی را ازاد کرده باشید

معما ها

  • درجه سختی آسان(easy) : لارا خود تمام توضیحات را برای حل معماها میدهد،هنگام survival instinct,ایتم ها و بخش هایی که شما برای حل معما باید با آنها تعامل کنید به رنگ آبی مشخص می شوند.همچنین وقت بیشتر برای مکانیزم های زمانی وجود دارد(مثلا زمان بسته شدن دروازه پس از کشیدن دستگیره)
  • درجه سختی متوسط(normal) : لارا نکات و توضیحات کلی درباره معما می دهد. آیتم ها و بخش هایی که نیاز به تعامل دارند بارنگ معمولی در survival instinct نشان داده می شوند.مدت زمان مکانیزم های زمانی متعادل و معمولی است
  • درجه سختی بالا(hard) : لارا هیچگونه توضیح یا راهنمایی را به بازیباز نمیدهد،ایتم ها و بخش هایی که نیاز به تعامل دارند اصلا در survival instinct نشان داده نمی شوند.مدت زمان مکانیزم های زمانی محدود است

درجه سختی بخش مبارزات مانند نسخه های قبل است و مثلا در درجه سختی اسان و متوسط، دستیار نشانه گیری(aim assist) فعال است ما در درجه های سختی بالاتر غیرفعال است.یا مثال دیگر توانایی بهبود سلامتی خودکار در حین مبارزات در درجه های سختی پایین وجود دارد اما در درجه های سختی بالاتر در حین مبارزات سلامتی لارا به طور خودکار بهبود نمی یابد.به دلیل اینکه درجه سختی مبارزات نکته جدیدی ندارد از توضیحات اضافه صرف نظر می کنیم.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

جزئیات محیط فوق العاده به نظر می رسند…

خالی از لطف نیست در مورد سازنده این نسخه هم اشاره ای داشته باشیم.در دو نسخه قبلی tomb raider و. Rise of the tomb raider، استودیو crystal dynamic به عنوان استودیو اصلی وظیفه ساخت و تولید بازی را برعهده داشت و در کنار این استودیو، استودیو eidos montreal به عنوان استودیو فرعی به ساخت و توسعه بازی کمک می کرد. اما در این نسخه جای این دو استودیو بایکدیگر عوض شده است و این بار eidos montreal به عنوان استودیو اصلی و crystal dynamic به عنوان استودیو فرعی،وظیفه ساخت این نسخه را برعهده داشته اند.باید دید نتیجه زحمات و تلاشهای تیم سازنده چه می شود و ایا شاهد یک عنوان درخشان در سال ۲۰۱۸ خواهیم بود یا خیر.

از تولید به مصرف

بد نیست سری به بخش ساخت و ساز یا همان crafting بزنیم. در این بخش لارا با استفاده از سه گیاه مختلف، می تواند توانایی های خود را به طور موقت بالا ببرد این سه گیاه مختلف در سه بخش مورد استفاده قرار میگیرند

  • Focus mode : زمان را هنگام نشانه گیری لارا کند میکند تا تیراندازی راحت تر باشد
  • Endurance mode : میزان اسیب وارده از طرف دشمنان را کمتر میکند و مقاومت اورا بالا می برد
  • Perception mode : مهارت survival instinct را تقویت می کند تا به هنگام حرکت لارا، همچنان فعال بماند

همچنین به مانند نسخه قبل،شما می توانید با استفاده از مواد و ایتم های مختلف، تیر آتشین،سمی،بمب،کوکتل مولوتف و… نیز بسازید و از انها استفاده کنید.البته اینکه چه نکاتی به بخش crafting بازی اضافه شده اند را سازندگان هنوز کاملا فاش نکرده اند اما احتمالا ایتم های جدید و متنوعی به این بخش اضافه شده اند که تنوع گیم پلی بازی را بالا خواهند برد.

بخش مخفی کاری(stealth) هم در این نسخه بهبود یافته است و نکات اضافه ای را به خود میبیند. لارا توانایی پنهان شدن در بین دیوار ها را در این نسخه دارد. لارا همچنین با استفاده از گل، و مالیدن آن به صورت و بدن خود، تا حدودی سعی در استتار خود دارد.این امر شناخت اورا برای دشمن به خصوص در تاریکی کمی سخت تر میکند.از دیگر نکات اضافه شده که پیش‌تر به ان اشاره کردیم،توانایی آویزان ماندن از لبه ها یا سقف است که به نطر می رسد بسیار کارآمد باشد.سازندگان به این نکته هم اشاره کردند که روش پیشروی در این نسخه به مانند نسخه قبل تا حد زیادی بستگی به بازیباز دارد و طراحی مراحل و محیط های بازی به نحوی صورت گرفته تا امکان مخفی کاری و یا برخورد مستقیم و اکشن را در آن واحد دارا باشد.

جهانی به زیبایی یک تابلوی نقاشی

اما برویم سراغ گرافیک فنی و بصری بازی.در سری مهاجم مقبره، ما همواره شاهد صحنه هایی مختلف با خراب شدن گسترده ساختمان ها و دیوارها،اتش گرفتن و انفجار بخش های مختلف دنیای بازی و مواردی از این دست بوده ایم.این موضوع با وجود اینکه جذابیت بصری بازی را بالا می برد و بازی را هیجان انگیز می سازد، اما از طرفی زمینه را برای به وجود امدن انواع باگ های گرافیکی در بخش فنی مهیا می سازد. از گیر کردن در دیوار و یا ساختمان های در حال ریزش گرفته،تا مشکلات فنی هنگام پریدن از روی ساختمان ها و بخش های مختلف که در دو نسخه قبل شاهد آن بوده ایم.موضوعی که هم منتقدان و هم هواداران به دفعات زیاد از سازندگان برای به حداقل رساندن آن درخواست کرده اند.eidos Montreal این بار وعده داده است باگ های گرافیکی و مشکلات فنی را به حداقل برساند و به خصوص در صحنه های تخریب محیط و تعقیب و گریز، شاهد به حداقل رسیدن مشکلات فنی باشیم.علاوه بر این مسأله، در دونسخه قبلی یکسری مشکلات جزیی در سایه زنی به چشم میخورد که در تریلرها و نمایشهای بازی به نظر می رسد تا حد زیادی برطرف شده اند.

گرافیک بصری بازی هم در یک کلام زیبا و فوق العاده به نظر می رسد.نورپردازی زیبا و با کیفیت کار شده است و کیفیت تکسچر ها چه از دور و چه از نزدیک قابل قبول است.هر چند برای قضاوت نهایی باید تا زمان انتشار و تجربه بازی صبر کنیم چون ممکن است مواردی که اشاره کردیم دچار دستخوش و تغییر بشوند.

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

گرافیک بصری بازی بسیار چشم نواز است

سخن پایانی

Shadow of the tomb raider جذاب و لذتبخش به نظر می رسد.عنوانی که پایانی حداقل موقتی برای ماجراجویی های باستان شناس محبوب بازی های ویدیویی خواهد بود.لارا کرافتی که از نسل پنجم همراه بازیبازان بوده است تا به امروز که در اواخر نسل هشت به سر میبریم.به عنوان نکته آخر باید بگویم بحث ها و جدال های بسیاری بین این سری و سری uncharted(اکثرا بین طرفدارن این دو مجموعه) وجود دارد.به عنوان حسن ختام اجازه دهید نظر یکی از سازندگان shadow of the tomb raider را درباره این مقایسه ها را باهم دیگر مرور کنیم.

Uncharted عنوانی لذتبخش و فوق العاده است.من خودم به شخصه از uncharted 4 بسیار لذت بردم.اما اگر بخواهیم این دو فرانچایز را با هم مقایسه کنیم، باید بگویم uncharted بیشتر روی موضوعات تاریخی تمرکز دارد اما سری tomb raider بیشتر بر روی موضوعات افسانه ای و جادویی .همچنین تم داستان و شخصیت اصلی uncharted آمیخته با طنز است در حالی که بازی ما(سری tomb raider) دارای تم درام و تاریک است.

در پایان باید اشاره کنم shadow of the tomb raider یکی از مورد انتظارترین عناوین امسال است که به زودی شاهد انتشار ان خواهیم بود.این بازی نسبت به نسخه قبل از تمامی جهت ها پیشرفت های مختلفی به خود دیده است.امیدوارم این بازی،طرفداران را راضی و خوشحال سازد و بتواند حسن ختامی فوق العاده برای ماجراجویی‌های لارا کرافت دوست داشتنی باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا
هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • داستان تکراری،گیم پلی تکراری،متاهای نه چندان قوی،شخصیت پردازی های ضعیف،گرافیک سطح پایین،تقلید باکس آرت از آنچارتد،تقلید موسیقی از أنچارتد،بعدش سازندگانش با وقاحت تمام میان از عناوین ناتی داگ ایراد میگیرن،یکی نیست بگه اخه تو چه افتخاراتی داشتی که میای از ناتی داگ کبیر ایراد میگیری :reallypissed:
    تعجب اورتر اینکه همش میان تامرایدر رو آنچارتد مقایسه میکنن،بابا آنچارتد از لحاظ متا،تعداد جوایز،یوزراسکور،داستان و شخصیت پردازی،موسیقی،گرافیک،گیم پلی،مولتی پلیر،از همه چیزش یه سرو گردن که هیچ،دو سرو گردن بالاتره،
    این نسخه ۲۰۱۸ تامرایدر هم که گرافیکش در حد بازیهای با گرافیک متوسط سال ۲۰۱۵ هستش

    • NFrealmusic گفت:

      از کی تاحالا داستان و شخصیت پردازی و گرافیک ضعیف متای ۸۶ (رو x1)هشتادو و هشت روی (ps4) میگیره؟

      • NFrealmusic گفت:

        منظور نسخه قبله, درضمن سازنده هاش چیزه بدی درمورد انچارتد نگفتن فقط گفتن تم بازی ما تاریک انچارتد طنزه داستان تومب ریدر رو موضوعات افسانه ای تمرکز داستان انچارتد رو موضوعات تاریخی که حرفش تا حدودی درسته

    • البته کاش کنار تقلیداش از آنچارتد، تقلید آنچارتد ١ از این سری قدیمی که عمرا باهاش خاطره داشته باشی هم میگفتی…

    • داداش چرا بازیها رو با هم مقایسه می‌کنی ؟ از کجا معلوم کدوم بازی از کدوم یکی اسکی رفته ؟ تازه مهم اینه در عمل خودش رو نشون بده.
      کی گفته هر بازی متاش بالاتر بشه یا جوایز بگیره صرفا بهتره ؟ شاید برای شما اینطور بشه اما من شخصا بازی رو براساس سلیقه خودم میخرم.کاری به امتیازات بازی ندارم.کی با من موافقه؟شماها بازی رو براساس متا می‌خرید ؟ 😐

      • shadowwarior گفت:

        حسین جان من خوم مافیا ۳ رو که متای خیلی کمی هم گرفت عاشقش شدم واقعا از نظر من فوق العاده بود بازیش یا یه بازی مثله homefront : revolution هم متای خیلی بدی گرفت ولی من خود بازی و تمام dlc هاشو با اشتیاق کامل تموم کردم در حالی که اکثر بازیهارو فقط میخوام زودتر تموم بشه ولی این دوتا خیلی خیلی به دلم نشستن و بعد از مدتها لذت واقعی رو حس کردم با این بازیها . این بالایی هم که دیگه همه سایت میشناسنش یه تروله که یدفه میگه من pc دارم و ازش دفاع میکنه یدفه میگه نه من خیلی وقته ps بازم اصلا معلوم نیست کدوم طرفه روزی یه چیز میگه خیلیام شاهد بودن که کسایی که مخالفت میکنن با ایشون میاد با vpn هزاران دیس لایک تقدیمشون میکنه !
        ( مثله همون اتفاقی که چن روز پیش افتاد بدبخت ۲۰۰۰ تا دیسلایک خورده بود ! )

      • من مقایسه نمیکنم،بقیه کاربرای سایت باعث میشن که این مقایسه ها انجام بشه :yes:

        • Brutal_shooteلایک داری حالا وقتی نمرات منتشر شد قیافه هاشون دیدن داره :rotfl:

          • شما هم لایک دارین، :yes: واقعا اگه بخوایم به دور از تعصب و فن بازی نظر بدیم،تامرایدر حرفی برای گفتن نداره جلوی آنچارتد.واقعا اگه بخوایم خلاصه مقایسه کنیم متای بازیها گوای همه چیزه،
            آنچارتد ۱:متای ۸۸٫
            آنچارتد۲:متای ۹۶و برنده گوتی
            آنچارتد۳:متای۹۲
            آنچارتد۴:متای۹۳،که اگه اون سایت از خدا بی خبر نمره ۴ رو نمیداد،متاش تا ۹۵هم میرفت
            با این حال،بعضیها میگن متا برامون مهم نیست،که اگه همین تامرایدر متاش بالای ۹۰ بود همش متاشو به رخ همه میکشیدن :rotfl:

            • دیگه جوایز نگو که بد ضایع میشن :rotfl:

            • دوست عزیز نگاه کن… هرکی سلیقه خودش رو داره. من چهار ساله دارم میام گیمفا و میرم و هیچ وقت عضو نشدم تا حالا. از یک سال پیش بود که دیدم چنین چیزی تو گیمفا شروع شد. شما فن سونی هستی، فن آنچارتد هستی اشکال نداره. من خودم عاشق آنچارتد هم و باور دارم که کار ناتی داگ واقغا حماسیه. گرافیک شاهکاره حتی از بعضیا که میگن گرافیک God Of War بهترینه من نگاه میکنم واقها Uncharted یه چیز دیگه س. ولی با تمام اینا من احترام و عشقم نسبت به tomb raider بیشتره چون خیلی ساده بیشتر ازش لذت میبرم چون سلیقه من چیزی هست که تمش دارک باشه.

              شما نباید بیاین و اینطوری به سلیقه و بازی که افراد دوست دارن توهین کنید. باور کن که اگه این نسخه متای ۰ هم بگیره که نمیشه من هنوز بازیش میکنم. پس اگه لطفا کار بهتری دارین تا توهین کردن به بازی که شاید میلیون ها نفر عاشقشن برو داخل پست های سونی و اونجا از عشقت به بازی هاش بگو و بازی هاشو هرگز با بقیه مقایسه نکن چون این زشت ترین کار ممکنه. شما این مقایسه ها و این فن سونی یا مایکروسافت بودن رو سعی کن ادامه نده و تلاش کن این پیام رو به بقیه برسونی و خودش کم کم این مسئله ریشه کن میشه. 😀 😀 😀 😀 :rotfl:

          • Strixxx گفت:

            ی گیمر اول ب سلیقش نگاه میکنه نه نمرات.
            ب شخصه نمره این بازی هرچی بشه بازم بازیش میکنم و لذت میبرم…

      • آلادار
        کار درست رو شما می کنی … از بازیت کیفم می کنی به حواشی هم کار نداری:yes:
        این متاها صرفا به ما می گن این بازی بر اساس یه عده گیمر دیگه (به اسم منتقد)
        خوبه یا بده … فروش هم به ما می گه این بازی توسط این تعداد گیمر تجربه می شه …
        این ها خوبن ولی در انتها خودت هستی که حرف آخر رو می زنی …

    • من منظورم این نیست که آنچارتد ضعیف تر از تومب رایدر هستش
      ولی شما یه نگاهی به تاریخچه این بازی بنداز
      اون زمان که شما هنوز بدنیا نیومده بودی این بازی وجود داشته
      پس نمیتونیم بگیم سازنده های تومب رایدر به آینده سفر کردن و دیدن یه بازی آنچارتد نامی هست بعد سفر کردن به قدیم و همون بازی رو با شخصیت زن برای پلی وان ساختن
      منطقی صحبت کنید

    • ArmaaeeL گفت:

      اولا عمو جان شما تلفظ بازیو یاد بگیر بعد بیا واسه ما نقد و بررسی کن در ثانی تقصیر کیه که شما تازه نسل ۸ گیمر شدی اصلا PS1 از نزدیک ندیدی و اصلا نمیدونستی همچین بازیم هست که میای یه بازی که ۱۰ سال قبل از انچارتد خلق شده رو کپی میدونی از بازی ۱۰ سال بعد!!!
      خدایا به حق ابروداران درگاهت شر این گیمرایی که نسل ۸ گیمر شدن تازه رو به خودشان باز گردان.الهییییییی امیییین.

    • f.socity گفت:

      نه اینکه گیم پلی آنچارتد تو هر نسخه تکراری نبوده
      داستان تکراری؟ هنوز بازی نکرده تکراری شده
      نیتن دریک جزو شخصیت های برتر تاریخ هست یا لارا کرافت؟
      در ضمن وقتی tomb raider ساخته میشد ناتی داگ وجود نداشت من خودم یکی از بهترین بازی هایی که کردم آنچارتد ۴ هست ولی دیگه این ایرادهای مسخره چیه

    • Brutal_shooter سلام دوست عزیز
      ببینید در هر هنری و صنعتی،از گیم گرفته تا سینما الهام خیلی نقش مهمی داره…اینکه بگیم یه بازی از یک باری دیگه الهم بگیره و به نوعی تقلید کنه،باعث میشه اون بازی بد باشه منطقی نیست.مثل اینکه بگیم هیچ بازی نباید از المان نقش افرینی استفاده کنه،چون به نوعی تقلید از اولین بازی که این المان ها رو داشت.یا مثالهای مشابه.
      دنیای گیم هم پر از الهام عناوین مختلف از یکدیگر…این باعث ویشرفت و تکامل عناوین شده…
      مقایسه این دو عنوان هم،بعضی افراد متا و جوایز براشون ملاکه،بعضیا هن زیاد براشون مهم نیست.مهم لذتی که فرد از بازی میب ه.البته منطق هن باید باشه.نه این که من به یک بازی خیلی ضعیف بگم بهترین بازی تاریخ…

    • Rorschach گفت:

      Brutal_shooter

      سابقه فرنچایز Tomb Raider هم از آنچارتد کمتره؟
      فروشش هم؟
      شما سال ۱۹۹۶ نطفه گذاری نشده بودی که لارا تبلیغ های تلویزیونی رو تسخیر کرده بود و فیلماشو آنجلینا جولی بازی می کرد.
      یاد بگیر رفیق
      در جواب اینکه چرا این دوتا بازی مقایسه میشن اینکه هر دوشون توی سبک اکشن ادونچرن. هر دو پس زمینه شبیه به هم دارن (دنبال گنج گشتن) و برخی مکانیزم های گیمپلی علیرغم تفاوت ها، شبیه به همه (بالا رفتن از صخره و غیره). حالا ذهن شما فقط عدد میبینیه که برات تعریف شده متا، به کسی مربوط نمیشه.
      ضمنا وقتی میگی متای نه چندان قوی، یعنی به طور ضمنی تایید کردی که متای خوبی داشته (قوی) نسخه های این بازی. اول مزه کن حرفو بعد تایپ کن.
      شخصیت خود لارا هرگز دچار ضعف نبوده. خاصه توی دوتا نسخه پیشین. این شخصیت های جانبی و خصوصا آناتگونیست های این دوتا بازی بودن که دچار ضعف بودن.
      سازندگان Tomb Raider از آنچارتد ایراد میگیرن؟ خبرش هست همین هفته پیش سازندگان گفتن آنچارتدی ها دوستامونن و ما خیلی کیف میکنیم از بازیشون.
      بابا…. فسفر سوزوندن کار سختی نیست. عادت کنید بهش
      هی نیایید با تایپ کردن حرفای احساساتی و غیر منطقی و بی پایه یه سری دیگه رو اذیت کنید.

    • sarfaraz گفت:

      توم پیشینه خیلی قوی تری نسبت ب آنچ داره پتانسیل خوب و بالایی هم داره ولی متاستفانه هر سال خیلی سطحی و ظاهری ساخته میشه شخصا خیلی خاطره با توم های قبلی دارم ولی از جدیدا ترجیحم ناشناخته هست چون هم از لحاظ داستان سرایی خیلی با جزییات و واقع بینانه کار شده و هم دیالوگ های فان و عمیقی داره وقتی ک برای انچ ناتی داگ میگذاره هیچوقت برای توم گزاشته نشده برای همین همیشه خروجی هاش یا متوسط یا نسبتا ضعیف بوده در کل بازی خوبیه و مطمئنن ارزش بازی کردن هم داره ولی با اینحال از روزهای اوجش خیلی فاصله گرفته

    • Godofwar0385 گفت:

      Brutal.shooter
      بارها گفتم انچارتد واسه من مقدسه و واقعا دوسش دارم گفتی متای تامرایدر ضعیفه بعد انچارتد یک با متای ۸۸ انچارتد گلدن ابیس با متای ۸۰ و انچارتد لاست لگسی با متای ۸۴ هم لابد ضعیفند ببین یک طرفه نگاه نکن به غذیه الان‌میگی تو بل ناتی داگ مشکل داری ن عزیز دل بهت گفتم شاید وقتی که تو و امثال تو وجود خارجی نداشتید من داشتم با کرش تیم ریسینگ ناتی داگ رکورد میزدم از دوران سگا هم‌کنسول داشتم فرق بازی ضعیف و قوی و میفهمم ناتی داگم دومین شرکت محبوبمه لست رو هم ده بار تموم کردم ولی شما یک طرفه نگاه میکنید من بعد از ۲۰ سال گیم زدن میفهمم گرافیک یعنی چی گیم‌پلی یعنی چی موسیقی یعنی چی ولی یکی مثل تو فقط میگی متا متا متا ن عزیزم من متا پرست نیستم من هیجان و میبینم همین گاد اسنشن متاش شد ۸۰ و عاشق بازیشم خیلیم دوسش دارم همین گرن توریسمو متاش ۷۵ من هر شب دو سه ساعت بازیش میکنم عالیم هست گرافیک تامرایدرم در بالاترین سطحه

      • من معذرت میخوام اگه اشتباه متوجه شدی،ولی اخه توی پست قبلی بدجور از عناوین ناتی داگ بد میگفتی،دیگه آدم واقعا شک میکرد که با قصد و غرض حرف میزدی،

      • Godofwar0385
        اولا که برای فهمیدن گرافیک خوب نیاز نیست سال های گیمر باشی من خودمم یه دوره کرش بازی میکردم و عاشق شخصیتش بودم.بعدشم تو یجا گفتی انچارتد ۴ رو پلات کردی اگر راست میگی ایدیت رو بگو ببینم تازه انلاین هم تروفی داره . 😉
        بعد شما داری اولین نسخه در مجموعه و همینطور dlc رو با نسخه اصلی یک فرانچز مقایسه میکنی که تازه متای dlc هم از اخرین نسخه اون فرانچز بالا تر شده 😐 بعدشم شما واقعا میفهمی گرافیک چیه 😐 نه واقعا میفهمی 😐 یعنی واقعا همه کاربر ها و منتقدا بازی رو تجربه کردن از گرافیک ایراد گرفتن برو سرچ بکن 😐 بعد تو میگی گرافیک بالا چون زیاد بازی کردی درست میگی 😐 بعد تو واقعا گیمپلی دیدی میگی گرافیک در بالا ترین سطحه 😐 نه واقعا گرافیک تامب رایدر جدید تو بالا ترین سطحه 😐 برو تو یوتیوب مقایسش رو با انچارتد۴ ببین،حالا ناتی داگ خیلی خفنه برو گرافیکش رو با نسخه قبلیش مقایسه کن.از نسخه قبلیش هم گرافیکش پایین تره :-/ یعنی تو واقعا گاد رو بازی کردی بعد به این گرافیک میگی عالی 😐 گرن هم الان خیلی خوبه وقتی که منتشر شد اگر بازیش میکردی می فهمیدی متاش زیادش هم هست اما اگر الان متاش رو بخوان بگن حداقل ۸۸ میشه چون ابدیت هاش خیلی خوب بودن 😉

        • Godofwar0385 گفت:

          والا اسمتو نمیدونم فقط میدونم شاید ۲۰روز باشه تو گیمفایی
          ببین من نگفتم گرافیک تامرایدر از انچارتد بالاتره نگفتم‌گیم‌پلیش بهتره نگفتم هیجانش بیشتره من مقایسه نکردم دارم میگم تامرایدرم بازی خوبه و دوتا اخری با متاهای بسیار عالی ۸۷ و ۸۸ اومدند چرا من وقتی با یه بازی حال میکنم بیام بازی و بکوبم من خودم اوایل از اسپایدر من خوشم نیومد ولی الان خوشم‌میاد من قبول دارم انچارتد واقعا بهترو جذابتره ولی تامرایدرم خوبیای خودشو داره والا گرافیکشم خوبه و قابل قبول حرف من اگه اشتباهه بگو اشتباهه

          • من اکانت قبلیم pc and ps4 بود که میخواستم برم اما پشیمون شدم و رمزم رو فراموش کردم و با این اکانت رو ساختم بعدشم از قبل اینکه شما ها بیایید من تو گیمفا بودم اما کامنت نمی زاشتم هر وقت هم جوین میشدم به دلایلی رمزم رو گم میکردم 😐

            ببین حرفت درسته ولی من مقصودم شما نیستی من مقصودم مایکرو فنایی هستن که بازی رو الکی بزرگ کردن ;-)اماااااا واقعا گرافیک بازی کمه الان عکس های جدید اومده برو ببین :no:

  • خسته نباشید به مصطفی عزیز دل :yes: :yes:
    توم ریدر و لارا همیشه جایگاه خاصی بین گیمرها داشته
    VS بین عناوین هم سبک مثل انچارتد و توم ریدر قطعا لذت بخشه و هر کدام هم ویژگی هایی دارن که در اون یکی نیست توی توم ریدر یک شخصی سازی کامل پیش روی شما قرار میده در حالی که انچارتد این ویژگی رو نداره یا از از اون طرف انچارتد به خصوص نسخه چهارم داستان به شدت خوب تحویل گیمر داد که برای یک عنوان اکشن ادونچر واقعا حرف نداشت
    جهان هر دو بازی به سمت سند باکس رفته چیزی که در لاست لگاسی و نسخه RISE در توم ریدر شاهد بودیم
    در نهایت هر بازی لذت خودش رو داره دوستان از دست ندن بازی رو

    • تیکش رو می اندازه میره بعد بعضی ها نمی فهمن این تیکه انداخته 😐

      • بیخیال :/
        بنده خدا تعریف هم می کنه آخرش هم تیکه می ندازین بهش :/ :/
        خب حق با اونه تو آنچارتد اصلا شخصی سازی نداریم و بیشتر روی المان های اکشن تمرکز شده، در حالی که تومب ریدر تا جایی که بنده خبر دارم بر پایه کاوش و حل معما و این جور چیز ها بوده
        ولی در کل آنچارتد رو ترجیح می دم چون با سلیقه ی من سازگار تره

      • Godofwar0385 گفت:

        الان کجاش تیکه انداخت مثلا که من نفهمیدم؟

      • جان هرکسی دوست دارید تمومش کنید…. ایشون همیشه نظرات خودش رو میگه و خیلی هم قابل احترامه… اینکه نظراتش با شما متفاوت باشه دلیل نمیشه اینجوری زیر کامنت هاش ریپلای کنید… هر نظری که میده امثال شما میاید زیرش حرف های اضافه و مزخرف میزنید… واقعا اینکار شما خیلی غیر قابل تحمله
        یاد بگیرید با نظرات مختلف کنار بیاید..
        همچنین تشکر بابت این مقاله.. زیبا و کار آمد بود… من خودم هم نمیخوام زود در مورد بازی قضاوت کنم.. تنها موردی که از نظر من میشه بهبود پیدا کنه فیزیک و حالات چهره شخصیت ها هستش.. مابقی موارد باید موقع انتشار در موردش بحث کرد

          • حیف که از کامنتاش اسکرین ندارم اگر می زاشتم میفهمیدید

            • من خودم همه کامنت های ایشون رو میخونم … خیلی اوقات هم با نظراتشون مخالفم اما خب اختلاف نظر یک چیز طبیعیه.. غیر طبیعی بی احترامی شما هست… واقا برام عجیبه شما چطور انقدر نظرات رو جدی میگیری و بخاطرش هر چرندی رو مینویسی
              ایشون معمولا نظرات خودشون رو مینویسه بدون بی احترامی و پرداختن بیش از حد به مسائل کم ارزشی که شما همش داری در موردش حرف میزنی

              • ایکاش این روشن فکریت رو توی پست tlou2 و اسپایدر من می اوردی.

                چند تا از جملات این بزرگوار :
                ارزش tlou2 به کاتسین های طوفانیش هست
                باید به طرفدار های اسپایدر من عروسک بدن
                برترین بازی نسل قطعا بین سایبر پانو و رد دد هست(اما میدونه مورد انتظار ترین و پر لایک تریلر برای tlou2 بوده
                و……
                پس خواهشن اگر می خوای فاز روشن فکری برداری مطمعن شو داری چی میگی 😉

                • واقعا متوجه نشدی که دو تا مورد اول بیشتر شبیه شوخی بود؟؟؟
                  در مورد گزینه سوم که گفتی هم خب سلیقه هست… یکی مثل شما تلو رو ترجیح میده یکی دیگه هم رد دد یکی هم سایبر..
                  بحث با شما فایده نداره چون کلا روی یه دنده قفل کردی همش بر میگردی سر خونه اول..

                • XX–lastofwitcher—xx
                  به نظرات دیگران بیش از حد اهمیت نده،شما همین که از بازی محبوب خودت دفاع کنی کافیه،و اینکه جملات این افراد به اندازه نوک سر سوزن از ارزش بازیهای سونی کم نمیکنه،و اینکه نسبت به حرفای مایکروفنا بی اهمیت باش،چون اونا به هر حال حرفه خودشون میزنن،

                • مگه نمی گی شوخیه اگر انقدر شوخه پس چرا در مورد عناوین انحصاریش مثل گیرز و هیلو اینجوری نمی گه 😐
                  اره هر کس نظری داره پس غلط میکنه از کلمه قطعا برای نظر شخصیش که درست نیست استفاده کنه 😉

                • Last Of Us گفت:

                  داداش
                  اینا که میبینی روشن فکرن معمولا یا مولتی اکانتن یا جعبه فن در لباس سونی فن یا رفیق این آقا
                  ایشون قبلا چهره واقعیش رو من رو کردم. اگر ایشونم واقعا کامنتا رو میخوند دیدیه بود بارها ایشون تیکه انداختن
                  از یاوه گویان بگیر تا اونجا که یک خبری میاد میگه پرو ۱۴۴۰ پی میاره
                  این میاد سریع کامنت میده پرو ۱۴۴۰ پی میاره؟ خوب تو خبر نوشته برای چی باز تکرار میکنه؟ داره تیکه میندازه
                  ماشالا منو یاد یک شخصی میندازه که یک عمر با همین ترفند سر ملت رو شیره مالید ولی خدارو شکر چهره واقعیش برای مردم رو شده

                • اخه لامصب فاز روشن فکری میگیرن ادم قاطی میکنه :rotfl:

        • Parsarad
          دوست عزیز بعضی وقت ها باید بی تفاوت بود بحث کردن با بعضی ها مثل مشت زدن تو دیوار می مونه

    • JOHN-117 گفت:

      این؟؟!! 😐 :beatup: …………چه طرز حرف زدنه
      همیشه هم نظرات پخته و قشنگی میده برخلاف تو

    • Fight Club گفت:

      رضا جون… خود درگیری رو میبینی تو این پست
      پیش نمایش بازی Shadow of the Tomb Raider … بعد نظر اول مقایسه بی خود و بی جایی هست که فقط بحث بی خود درست میکنه…. که اگه جای نویسنده محترم بودم…. به هیچ عنوان همچین نظراتی رو تایید نمیکردم… این گونه نظرات مصداق بارز خود زنی هست!!
      اقایون انتظار دارن لارا تو نسخه جدید بال دربیاره و پرواز کنه که میگن گیم پلی تکراریه
      …. داستان هم که هنوز چیزی انتشار پیدا نکرده نتیجه گیری میکنن تکراریه!!
      بازی نیومده حرف از شخصیت پردازی میزنن … خداییش خنده داره
      فن بوی هم …. فن بوی های قدیم!
      به جای اینکه از عناوین مختلف لذت ببرن… میان اینجا کینه ورزی میکنن!
      دمتم گرم… اون نخاله ای که ۲۴ ساعت زیر نظراتت پلاسه رو اصلا حساب نمیکنی که جوابشو بدی :yes:

    • سلام به دادش مایکرو فن عزیز که خیلی وقت بود هم صحبت نشده بودیم و کامنتت رو ندیده بودم …
      توی یسری چیزا موافقیم تو یسری چیزا مخالف و خب طبیعیه دو شخص جدا هستیم ولی به شدت با بخش شخصی سازی موافقم واقعا و اینکه جهان بازی به سمت سند باکس شدن رفته در لاست لگاسی که من توی ۶ ساعت و ۱۳ دقیقه فکر کنم همه چیشو تموم کردم بازی جالب شده بود و نشون دادن بدون نیتن هم آنچارتد هنوز جذابیت داره …
      در مورد توم ریدر هم که واقعا در Rise شاهد این بودیم که جهان بازی چقدر دوست داشتنی بود …
      فقط مشکل اساسی و اصلی سیل عظیمی از بازیاست که دارن میان و یکی از یکی بهتر …
      برخلاف یسری از رای گیری ها که باید بین بد و بدتر انتخاب کنی به نظرم هرچی داریم به سال ۲۰۱۹ نزدیک تر میشیم و وارد اون میشیم انتخاب ها بین خوب و خوب تر یا همون بهتر جریان داره … مثلا با وجود عنوانی مثل red dead که ۴ آبان منتشر میشه به نظرم پتانسیل جابه جا کردن بهترین بازی تاریخ و یا یکی از بهترین بازی های تاریخ گیمینگ شدن رو کاملا داره و اگر بخوایم واقع بین باشیم اگر توی ایران زندگی بکنی و قصدت خرید نسخه فیزیکی یا هکی و هک کردن کنسول نباشه که اگر فریمور ۵٫۵۵ منتشر بشه خودمم هک میکنم واقعا نمیتونی ۱۰۰%به خرید بازی مطمئن باشی … ولی در کل ارزش خرید قطعا داره و حالا اگر از عناوین بزرگ AAAهم فاکتور بگیریم چند تا بازی خیلی خوب AAهم دارن میان که کار رو برای خرید واقعا سخت میکنه …
      ————————-
      کار خوبی میکنی نظر بعضیارو نادیده میگیری بیخیال :yes: :yes:

  • kurd گفت:

    من ۲نسخه انچارتد رو بازی کردم ۲نسخه این بازیم بازی کردم.یه سرو گردن از انچارتد بالاتره.

  • دو نسخه قبلی رو تجربه کردم اولی که واقعا عالی بود جوری که چند دفعه تموم کردم.نسخه ۲۰۱۶ هم خوب بود ولی نسبت به قبلی کمی افت داشت البته پیشرفت های هم داشت ولی بازی جوری بود که دیگه حوصله نداشتم بار دوم برم بخصوص که من معمولا بازی خطی تجربه نمیکنم .نسخه جدید هم شک ندارم حداقل می‌تونه به اندازه نسخه قبلی ما رو سرگرم کنه و قطعا ارزش یکبار تجربه کردن رو داره.

  • ممنون از آقای زاهدی بابت پیش نمایش،
    امیدوارم بعد این نسخه لارا به یه استراحت طولانی بره تا با یک عنوان در خور تر برگرده. خیلی چیزای بازی باید بهتر میشد تو نسخه های اخیر مثلا مشخصه که گرافیک این عنوان کم داره تو سال ٢٠١٨. بازی نیاز به یک بهبود یا تغییر موتور داره مثل خیلی بازی های دیگه. PES,COD و امثالهم نیاز به این تغییر و ریسک دارن تا به چیز ارزشمند تری تبدیل بشن. همینه که با این همه تریلر و هایپی که سعی دارن درست کنن ناموفق هستن.

  • adams-khersi گفت:

    متنفرم از آدمایی که هنوز بازی نکرده با ۲ تا تریلر میان نظر میدن!! باشه بابا آنچارتد خیلی بهتره ولی ما گیمرهای اینم دوست داریم!!! حاضرم سره یه کنسول ببندم که گرافیکش خیلی خیلی از آنچارتد لگاسی بالاتره!!!!
    مطمئنم اگه مشکل مالی نبود ۹۹% گیمرهای ایران این عنوان رو از دست نمیدادن!! به هرحال ما ام مایه دار نیستیم صبر میکنم ۱ ماه بعد از انتشار دسته دوم میگیرم و بازی میکنیم!!!!!!

  • گیمپلی بدون نوآوری و تنوع و گانپلی خشک و بیروح ، اکشن کم ، گرافیک پایین در سال ۲۰۱۸ ، داستان و شخصیت پردازی سطحی جز شخصیت لارا کرافت ، هوش مصنوعی متوسط به پایین ، طراحی جهان بازی تکراری و خسته کننده و کات سین ها کمتر حماسی و صرفا وقت پر کن مثل گیمپلیش . راستش من تفاوتی بین این و یک بازی آنلاین وقت پر کن نمیبینم البته حداقل آنلاین گیمپلی و گرافیک بهتری داره و بیشتر سرگرمت میکنه 😉
    تنها نکات مثبتش صداگذاری و موسیقی خوب و اتمسفرسازی خوب هست .
    اصلا ارزش خرید نداره حتی به صورت کرکی یا اکانت هکی حالا نمیدونم چطور بعضی از افراد محترم ! این بازی یکبار مصرف رو با آنچارتد ۴ که جزء ۵ بازی برتر تاریخ هست یا با اسپایدرمن که بهترین بازی ابرقهرمانی بعد از آرکهام سینی خواهد شد مقایسه میکنن ?:-) 😐

    • بدون توجه به بحث، انچارتد رو میشه با توم ریدر مقایسه کرد. اما مقایسه توم ریدر با اسپایدرمن که عنوانی جهان بازی ابرقهرمانی و هیچ شباهتی با توم ریدر نداره اصلا منطقی نیست…تنها شباهتشون دید سوم شخصه!!!

      • نه منظورم از نظر سبک نبود ، در همین سایت بعضی از افراد مثل همون استاد علی رستگار ( حضرت اسم :laugh: ) که لارا فن هستن به خاطر این که هر دوشون در یک هفته منتشر میشن از نظر فروش و متا با هم مقایسه میکنن که بله از نظر کیفیت غیر قابل مقایسه هستن ولی به نظر من متا اسکور و یوزر اسکور و فروش اسپایدرمن قطعا از توم رایدر بهتر و بیشتر میشه .
        پس به طور کلی میشه گفت اسپایدرمن از این بازی بهتره 😀

        • علی جان البته از لحاظ فروش
          قطعا توم ریدر بهتر عمل می کنه..چون اسپایدرمن امکان نداره به اندازه گاد یا انچارتد فروش داشته باشه(حدود ده میلیون نسخه)ولی هر نسخه توم ریدر ده میلیون فروش رو داشته

          • درود بر آقای زاهدی عزیز ، البته این نکته رو هم باید توجه داشت که اسپایدرمن شخصیت خیلی معروفیه ، خیلی از افرادی که من میشناسم و از گیم هم هیچی سرشون نمیشه ، به خاطر این بازی رفتند PS4 خریدند !!! در کل از نظر فروش پتانسیل اینکه حتی از Uncharted و یا God هم بیشتر بفروشه هست ! چون از لحاظ عمومی و با در نظر گرفتن کل جامعه ، اسپایدی به لطف فیلم ها و انیمیشن ها و حتی کمیک ها محبوبیت و شهرت بیشتری داره ….

            • در محبوبیتش شکی نیست…ولی یه دو دو تا چهارتای سادس…امکان نداره اسپایدرمن از گاد و انچارتد فروشش بزنه بالا و ده میلیون بفروشه…به نطرم چند میلیون نسخه میفروشه ولی خب به ده میلیون نمیرسه طبیعتا…اما از اون طرف توم ریدر دو نسخه قبلیش ده میلیون نسخه فروش داشته…

              • در همین سایت خبر پیشبینى فروش ٢٠١٨ اومده بود که رد دد ٢ اول بود و گاد دهم در این وسط هم اسپایدرمن هشتم بود و اسمى از تومب رایدر نبود که به نظر من اون لیست خیلى درست بود حتى به دلایلى که دوست بالایى گفتن من انتظار ۶ یا ٧ هم دارم
                درسته توم رایدر رو ٣ پلتفرمه و لارا کرافت به دلیل قدمتش خیلى محبوبه ولى همین اسپایدرمن رو یه پلتفرم به دلیل کمیک ها و فیلم ها ١٠٠ برابر از لارا محبوبتر هست و با این تبلیغات گسترده و بى سابقه سونى و همچنین مارول قطعا فروشش بالاتر میشه حتى روى فروش ps4 هم تاثیر مستقیم داره الان من خیلیا رو میشناسم که صبر میکنن بازى منتشر بشه ببینن وضعیتش چطوره تا ps4 بخرن و خیلیا هم تا حالا خریدن 😀

    • fbjg گفت:

      جالبی نظرت در اینه که بقیه رو سطحی نگر و بی منطق میدونی در حال که تو نظر خودت کاملا بی منطقی موج میزد
      آخه مرد حسابی ، داستان سطحی و شخصیت پردازی خشک و …. رو از کجا آوردی ؟ بازی که هنوز منتشر نشده و نمیدونی داستانش در مورد چیه .
      لطفا فن بازی های بی مورد رو بزار کنار

  • mr.javadniazi گفت:

    تک تک قسمت های این سری بشدت دوستداشتنیست، نسخه های ps1 یک نوستالژی تمام عیار بود برام، یک نسخه تو pc هم بازی کردم و اون هم زیبایی های خاص خودش رو داشت، دو قسمت آخر نسل هشتمی با اینکه از رگ و ریشه ی خودش فاصله گرفت ولی خوش درخشید و ماجرای جذابی به نمایش در اومد، این قسمت هم فعلا قضاوت زوده ولی در موفق شدن شکی نیست و با چند تریلری که دیدم حس نوستالژی ps1 رو برام رقم زد…

  • خیلی صحنه ها از آنچارتد ۴ اسکی رفتن!!!بعد میان از روی سوزش الکی دری وری تو کار ناتی داگ میگن :reallyangry:

  • ممنون از آقای زاهدی برای این پیش نمایش
    لارا کرافت از شخصیت های دوست داشتنی و خاطره انگیز صنعت گیم هست ! همان طور که فرنچایزی مثل RE بنیان گزار سبک ترس و بقا هست ، TR هم بنیان گزار سبک اکشن و ماجراجویی هستش ، من تنها دو نسخه از TR رو که از نظرم بهترین ها بودند رو بازی کردم ، اولین بازی مهاجم مقبره واقعا معرکه و سخت بود ! یه تم باحالی هم داشت ، اما نسخه ی ۲۰۱۳ با اینکه بازی قشنگی بود ، اما تم دارک و نسبتا خشنی داشت و من چندان با اتمسفر بازی حال نکردم ، شاید هم به خاطر این بود که اولین باره که یه ماجراجویی با تم دارک دیده بودم !!! در کل از بازی های ماجراجویی با تم های لایت بیشتر لذت می برم ، اما خب این بازی هم طرفدار های خاص خودش رو داره و من هم به طرفداراش احترام میذارم و امیدوارم از بازی لذت ببرند 😉 :yes:

  • Nima.ZM گفت:

    ایشون فکر کنم بچه مون هستن که تغییر اسم کردن

  • Uncharted 4 ، واقعا بازی معرکه ای بود از هر نظر ، اون قسمت هایی هم که پیاده روی داشت ، خوراک عاشقان ماجراجویی هست ، اینکه ساعت ها تو یک محیط بگردن و گنج های داخل بازی رو پیدا کنند (( خودم حدود نصف گنج هارو پیدا کردم )) ولی خب اگه شما میخواید تمرکز بازی بیشتر روی اکشن باشه تا ماجراجویی ، این یک موضوع جداست …..

    • sarfaraz گفت:

      فن جعبه
      ی تئوری وجود داره که میگه معمولا کساییکه خودشون را خوش کل نمیدونن عکس اواتارشون را ی دختر خوشکل میگذارن که حس عقدشون کمتر بشه جدای از اینکه خودت را چقد توی چادری ک دور خودت پیچیدی خوشکل میدونی ولی مطمئنن سلیقت توی گیم و گیمینگ اصلا زیبا نیس و ی حس خود پوچ انگاری مزمنی هم داری ک هر لحظه سعی میکنی حتی با دادن نظرهای احمقانه و کاملا مخالف حتی با منفی خوردن ی جوری توی چشم بیای و اون حس نارسیستیک هیسترایانیک خودت را ارضا کنی چون مجبور ب این کاری و دست خودت هم نیس چیزی بهت نمیگم ولی لااقل کمی در مورد مثال هایی ک میزنی دقت کن

    • من نمی دونم منظور شما از بیشتر گیمر ها دقیقا چیه ؟ (( سونی فن ها که ماشالا کم هم نیستند عاشق بازی های داستانی و شاهکارشون هستند )) اگه منظورتون مایکرو فن هاست ، خب باید هم همین طور باشه ، چون هیچ وقت این بازی های ناب سونی رو انجام ندادند تا بفهمند چیرو باید به چی ترجیح بدند !!!!

  • JOHN-117 گفت:

    من که امید زیادی دارم و به حتمال زیاد موفق میشه
    مقاله عالی بود. مرسی

  • Last Of Us گفت:

    مرسی
    خدمت دوستان یک چیزی رو روشن کنم اولین تام رایدر سال ۱۹۹۶ اومد
    اولین بازی برترین استودیو دنیا ناتی داگ سال ۱۹۸۸
    در مورد اینکه بازی آنچارتد از تام رایدر الهام گرفته پس بازی هیلو هم از دوم و ولفنشتاین و …الهام گرفته
    فورتزا از گرن گرفته
    گیرز از کیل سوئیچ و روگ تروپرز گرفته
    و….
    مهم اینه الان چه بازی ای قشنگه
    گرن توریسمو هم یک زمانی حرف اول رو تو ریسینگ میزد. الان تو ریسینگ فورتزا هرایزن ۳ میزنه
    البته گرن تو شبیه سازی هنوز حرف اول رو میزنه
    در مورد متا و جوایز خییییییییییییییییییلی مهمه. درسته تو حق بعضی بازی ها ناحقی میشه نمره بالا میگیرن یا کم
    ولی جایزه نشون میده یک بازی شاهکار بوده که جایزه گرفته
    حالا تو با زیرشلواری پشت موبایلت قبول نداری به کنار

  • Rorschach گفت:

    شمای تیلور سوئیفت دوست هم از اونور بوم افتادی! 😕

  • ArmanAriCool گفت:

    حس خوبی بهش ندارم همش به ذهنم میاد که مثل بازی قبلیه تومب ریدره

  • میاد بازی میکنیم… خوشمون اومد به به چه چه میکنیم. خوشمون نیومد حداقل یه چند ساعتی سرگرم شدیم از دیدار دوباره لارا کرافت عزیز برای آخرین بار خشنود میشیم… حالا یه مشکل.

    من چند وقت پیش زیر پست مربوط به این بازی دیدم که یکی میگه چرا لارا تو همه بازی هاش شبیه هم راه میره. چرا فرق نمیکنه. خب آخه برادر من یه آدم، که شخصیت خودش رو داره به چه دلیلی باید روش راه رفتنش رو عوض کنه. ?:-) :evilgrin: :evilgrin:

  • MrDarkness گفت:

    هیچوقت با این سه گانه جدید ارتباط برقرار نکردم بشدت خسته کننده و بی معنی

  • ساز مخالف گفت:

    واقعا عالیه ب شدت منتظر این شاهکار هستیم :yes:

  • PS4@PS4 گفت:

    لارای چرا تو هر نسخه ی tomb جوون تر میشه؟؟

  • mo1234 گفت:

    وووای واای خدایا نکنه دارم خواب میبینم عجب بازی ۱۴ میلیون ۸۹۲ هزار تومن گذاشتم برا این بازی کنار که در نیومده بزنم تو گوشش وااای واای با تشکر از سایت خوبتون مرسی

  • Farshidmc گفت:

    لارا دستش تبر نیست اون که دستش هست چکش کوهنوردی هست

  • LoneWolf گفت:

    خسته نباشید بابت پاک کردن کامنت هام ! بعد کامنت یک مشت ترول سونی که اسکی رفتن بازی هاشونو به جیب بقیه اویزون میکنن رو تایید میکنید !!!! :disdain:

  • درود و خسته نباشید میگم به داداش زاهدی گل و عزیز ….
    در مورد بازی اگر بخوام نظر بدم(انقدر سرم شلوغ بود این هفته تازه رسیدم این پست رو ببینم و یه دو هفته ایی هست هیچ کامنتی ندادم محمد رضای عزیز رو هم دیدم که این پایین نظر دادن همراه فرزام جان یه درودی هم خدمت اونها میفرستم امیدوارم سر زنده و سرحال باشن )
    والا من دلیلی برای دشمنی با توم ریدر ندارم واقعا بازی قشنگی بوده و هست و دیگه نمیتونیم بگیم خواهد بود چون گفتن اخرین ماجراجویی لارای عزیز هست منتها بعضی دوستان میان میگن آنچارتد ۴ بهتره یا فلانه …
    این میدونی مثل چی میمونه … مثل این میمونه من بگم چون توی سبک rpg بازی به نام ویچر ۳ وجود داره پس بقیه ی بازیای این سبک نظیر bloodborne و …. کشکن و هیچ ارزشی ندارن چون ویچر هست …
    دوستان ویچر ،بایوشاک،آنچارتد ، اخرین ما و حتی گاد اف وار که بعضا خیلیا تمومش کردن دیگه به قول گفتنی تموم شده چند بار میخوای گاد بازی کنی یا الان اینایی که آنچارتد ۴ رو هی میگن الان در حال تجربه ی دوباره ی بازی هستن ؟ کدومتون اصلا ۲ بار رفتید انچارتد رو تموم کنید ؟بازی دیگه تموم شده حالا چون یه بازی به نام انچارتد ۴ وجود داره پس توم ریدر اصلا بازی خوبی نیست … این استدلالی که من از صحبت بعضیا برداشت کردم … اما حقیقتا اگر بخوام نظر خودمو بگم کاری به متا و این صحبتا ندارم چون اگر بحث جوایز باشه الان ویچر ۳ بهترین بازی تاریخه کاری ندارم شما قبول دارید جوایزشو یا نه مهم اینه دنیا جوایزشو قبول میکنه … مهم نیست که ما میگیم حق فلان بازی بوده گوتی بشه مهم اینه دنیا داره قبول میکنه که چه بازی در مراسم game award به عنوان بهترین بازی انتخاب شده و جایزه گرفته و با فاکتور گرفتن از تمامی این بحث ها به نظرم توم ریدر پتانسیل یه بازی فوق العاده سرگرم کننده رو در خودش داره … مخصوصا الان که ادونچر خفن هم با نبود انچارتد نیازه …
    کلا خیلی مود شده که میبینم تو گیمفا یسری از کابرا دارن فقط مقایسه میکنن … یعنی از مقایسه ی مسخره ی red dead 2 بگیر با tlou تا مقایسه ی اسپایدر من با توم ریدر 😐 اخه چه کاریه من نمیفهمم واقعا الان red dead چه نسبتی با tlou داره حالا ؟ بعد جالبیش اینجاس ۲۰ تا نظر ثبت میشه ۱۹ تاش این مدلیه که یکی میگه این بازی بهتره یکی میگه نه این بازی بهتره …
    یکی از مقایسه ها که داشت به خون و خون ریزی کشیده میشد بررسی pes19 بود که هامون جان نوشتن فکر کنم از ایشون هم تشکر میکنم …قشنگ کامنتا این مدلی بود که یگی میگفت فیفا همه چیش بهتره یکی میگفت نه pes بهتره بعد این وسط که یسری میومدن کامنت منطقی میذاشتن وسط این جر و بحث ها اصلا گم میشدن …
    خلاصه اینکه من منتظر این توم ریدر و تجدید دیدار با لارا جان هستم منتها واقعا نمیشه پیشا پیش گفت که میشه بازی رو با این قیمتا تجربه کرد یا نه …
    ممنون از همگی
    در پناه حق :rose:

    • قشنگ به نکته کلیدی اشاره کردی دوست عزیز AmirDT2. این چند روزه یکسری امدن تو سایت گند زدن به هر پست گیمفا. ابروی هر چی سونی فن بردن. خدا شکر کاربر های مثل شما فهیم و نظرات منطقی میذارید هستن مثل بقیه همش زیر پست های گمیفا چرت و پرت نمینویسن. من خودم هم انچارتد و هم توم ریدر رو بازی کردم. از هر دوتاش لذت بردم اگه بخوام نظر شخصیم رو بگم که ۱۰۰ درصد میگم توم ریدر چون از هر نظر کامل بود. در مورد انچارتد یک بازی خاطر انگیز بود که با داستانش ما رو به یک ماجراجویی واقعا اکشن برد که هیچ بازی ای رو در این حد ندیده بودم. خب از همه اینا که بگذریم میرسیم به وضعیت کشور که دیگه باید با گیم خداحافظی کنیم چون اگه ما نتونیم بازی بخریم دیگه فروشنده بازی ای نمیارن که بخریم. عجب جمله ای گفتم.

  • فرشاد گفت:

    قبلا هم گفتم بازم میگم در اینکه فرنچایز تامب رایدر قدیمی تر و یجورایی پدر سبک ماجراجویی اکشن هست شکی نیست و اینو همه میدونن اما دوستان واقع بین باشید ناتی داگ تو این سبک با آنچارتد کاری کرد که الان برای همه بازی ساز ها شده ملاک شده یه الگو و تونسته برای خودش صاحب امتیاز و سبک باشه که بقیه بیان تلاش کنن بهش برسن شکی در اینکه تامب رایدر با نسخه ۲۰۱۳ سعی در برگشتن این سری به دوران اوج داشت نیست و واقعا عالی کار کرده بودن و به شخصه بی نهایت از این نسخه خوشم اومد حتا نسخه بعد که رایز آف تامب رایدر هم بد نبود اما ضعف هایی داشت ولی دوستان به دور از تعصب و فن بازی نگاهی به هر دو بازی بندازید تفاوت هارو دیگه به ۴k بودن نیاز نیست که متوجه بشید الان این نسخه از تامب رایدر واقعا گرافیک و نور پردازی خوبی داره و مراحل و محیط رو به خوبی طراحی کردن ولی شما روند بازی و شخصیتی که کنترلش میکنید رو ببینید آدم حالش بهم میخوره قشنگ معلومه لارا کجا باید بره و چیکار بکنه یعنی خیلی ساده طراحی شده مراحل از قبل دیوار ها ریخته جاهایی که باید بره لارا یا پازل ها به شدت ساده و الکی هستش و از همه مهم تر شخصیت خود بازی یه نگاه به نو حرکت های لارا از بدن تا تغییر چهره اش و دیالوگ هاش بندازید واقعا کلیشه و خنده داره دریغ از یه ذره احساس خشک خشک و سرد سرد بی روح ترین فردی که میتونم امسال دیدم تو دویدن و حرکت های لاارا واقعا معلومه روش کم کاری کردن سازندگان و بیشتر رو محیط کار کردن تا یه عنوان خفن جلوه بدن از طرفی نحوه صحبت های لارا و دیالوگ هاش واقعا خشک و بی روح بدون حس اما در مقابل ما شاهکاری داریم به اسم آنچارتد که تو نسخه ۴ میتونم به جرائت بگم مرز هایی رو برای این سبک به وجود آورده که حقیقتا تنها عنوانی که میتونه این عنوان رو شکست بده مسلما خود آنچارتد شما به دیالوگ ها و حرکات صورت شخصیت ها و برخورد هاشون نگاه بندازید شگفت زده میشید نیتن دریک رو تو شیروونی اول بازی ببینید با تفنگ اسباب بازی خاطرات گذشته اش رو مرور میکنه وقتی میخنده واقعا خنده رو میشه تو صورتش دید یا موقعی که ناراحته دیالوگ ها واقعا عالی کار شده محیط بازی هم که نگم براتون فوق العاده نزدیک به ۱۰۰ تا اسکرین شات دارم از جزیره اوری و بقیه دزدان از بس این جزیره محیط ها خیره کننده داره لحظه ای که نیتن دریک سقوط میکنه تو رودخونه رو یادتونه النا میاد نیتن رو نجات میده از همون لحظه که باهم شروع میکنن با جیپ از رودخونه برن بالا تا آخرش ببینید این دوتا چقدر قشنگ باهم صحبت میکنن قشنگ ترین لحظه اش هم جایی که با جیپ تو آسانسور هستن و جفتشون میان جلوی ماشین نیتن یه بار دیگه عذرخواهی میکنه و به النا میگه چقدر دلش براش تنگ شده به صورت و پیشونی نیتن نگاه کنید حس پشیمونی از صورت این بشر داره میباره همینطور حس عشق و علاقه ای که النا به نیتن داره هم نشون میده تو دلش بخشیده نیتن تا اینکه بهش میگه یا لحظه ای که سالی سم رو میکشه کنار بهش میکگه منو تو مجردیم و ولی پای نیتن رو وسط نکش اون دیگه متاهل و بقیه داستان چقدر قشنگ کار شده دوستان باور کنید مقایسه تامب رایدر با آنچارتد اشتباه محض چون هنوز خیلی جا داره تا تامب رایدر به مرزهایی که آنچارتد درست کرده برسه این یه حقیقت محض و شکی هم درش نیست با این حال هیچ گیمری نباید خودش رو از گیم محروم کنه تامب رایدر رو هم بازی کنید ولی خواهش میکنم ازتون با آنچارتد مقایسه اش نکنید واقعا درست نیست و کم لطفی به آنچارتد هستش

  • pikachu گفت:

    کمتر از دو هفته مونده تا ملاقات بانو کرفت D:
    i cant wait…

هر ماجراجویی یک پایان دارد | پیش نمایش Shadow of the Tomb Raider - گیمفا