طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا
طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا
طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا
طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا

طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen

مهدی رحیمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا

همراه با مرلین، یکی از جادوگران معروف و شاید معروف‌ترین جادوگر قرون وسطی همراه باشید تا برای نجات پرنسس، در سفری مرگ‌بار شما را همراهی کند. با نقد و بررسی بازی  Sword Legacy Omen با گیمفا همراه باشید.

داستان بازی در اکثر مواقع یک چیز عادی، و در بعضی مواقع به یک داستان نسبتا خوب بدل می‌شود. داستان در دوره‌ی تاریخی قبل از روی کار آمدن شاه آرتور جریان دارد و وقتی پرنسس دزدیده می‌شود، شما باید همراه با مرلین، جادوگر معروف که خوابی در مورد دوران تاریک پیش رو دیده و اوثر، شخصی که مرلین از او تقاضای کمک کرده، برای نجات پرنسس به راه بیفتید. بازی به شدت داستان محور است، و تقریبا تمام کارهای شما توسط داستان کنترل می‌شود. بازی از چند چپتر مختلف تشکیل شده که هر کدام بخش داستانی مربوط به خودشان را دارند و یک یا چند کات‌سین برای شما پخش می‌کنند. تعداد دیالوگ‌های نوشتاری در طول بازی زیاد است و بازی در چند جا از دیالوگ‌های گفتاری نیز استفاده می‌کند. بازی از لحاظ کیفیت صدا نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و در چند جای محدود که شخصیت‌ها حرف می‌زنند، حس و حال بازی به خوبی منتقل می‌شود. در کل، داستان بازی در مراحل اولیه به دلیل تازگی جذابیتی هر چند کم دارد و متاسفانه با جلوتر رفتن نمی‌تواند همان جذابیت اولیه خود را حفظ کند و کمی افت می‌کند. البته، به این معنی نیست که داستان بازی بد است، بلکه فقط به این معنی است که جا برای کار زیاد می‌ماند و داستان بازی در بهترین حالت، فقط نصف هدف خود را که ارائه‌ی یک تجربه‌ی نفس گیر و جذاب است کامل می‌کند.

طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا

بازی از لحاظ کیفیت صدا نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و در چند جای محدود که شخصیت‌ها حرف می‌زنند، حس و حال بازی به خوبی منتقل می‌شود. در کل، داستان بازی در مراحل اولیه به دلیل تازگی جذابیتی هر چند کم دارد و متاسفانه با جلوتر رفتن نمی‌تواند همان جذابیت اولیه خود را حفظ کند و کمی افت می‌کند. البته، به این معنی نیست که داستان بازی بد است، بلکه فقط به این معنی است که جا برای کار زیاد می‌ماند و داستان بازی در بهترین حالت، فقط نصف هدف خود را که ارائه‌ی یک تجربه‌ی نفس گیر و جذاب است کامل می‌کند.

گیم‌پلی بازی، که دلیل اصلی جذابیت بازی است، یک گیم‌پلی عمیق، جذاب، پیچیده و سخت را شامل می‌شود که بازی کردن با آن و مکانیک‌های مختلف و البته نوآورانه‌ی آن، واقعا جذاب است. بازی ابتدا با یک مرحله‌ی آموزشی شروع می‌شود که تقریبا اکثر چیزهایی را که شما نیاز دارید تا بدانید به شما یاد می‌دهد. در مراحل بعدی، شما باید خودتان در موقعیت‌های مختلف از دانشتان استافده کنید و دشمنان خود را با استفاده از استراتژی مناسب، شکست دهید. این بازی، یک بازی مبارزه‌ای نوبتی است که به این معنی است که ابتدا شما نوبت خود را بازی می‌کنید، و سپس نوبت دشمنان می‌شود تا نوبت خود را بازی کنند. شما در طول نوبت خود، اکشن‌پوینت‌هایی دارید که می‌توانید از آن‎‌ها استفاده کنید. مادامی که شما اکشن‌‌پوینت‌هایی داشته باشید، می‌توانید جای افراد در گروهتان را عوض کنی یا از قابلیت‌هایشان برای حمه یا دفاع استفاده کنید. قابل ذکر است بازی خصوصیات ریز و جذاب دیگری نیز در بخش مبارزه‌ی خود جای داده است. یکی از این خصوصیات، بخش حمله‌ی مخفیانه و از پشت سر است که آسیب زیادی به دشمن وارد می‌کند. چه شما و چه دشمنان مقدار سلامت زیادی ندارید و بعد از خوردن چند ضربه، می‌میرید. در بازی شما همراه با افراد مختلفی هم‌گروه می‌شوید که برای هر ماموریت، می‌توانید چهار نفر از آن‌ها را همراه با خود ببرید. اگر یکی از یارهای شما در طول مبارزه کشته شد، می‌توانید او را در یکی از خانه‌هایی که در بازی مخصوص خوابیدن قرار داده شده‌اند بگذارید و جان آن‌ها دوباره پر می‌شود. بازی در این حیطه از یک مکانیک جالب نیز استفاده کرده است. بازی از سیستم قدرت اراده نیز استفاده می‌برد به این صورت که شما مقدار از این قدرت را در اختیار دارید. شما می‌توانید از این قدرت استفاده کنید تا به طور موقتی قدرت یا توانایی خود را افزایش دهید.

طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا

در بازی شما همراه با افراد مختلفی هم‌گروه می‌شوید که برای هر ماموریت، می‌توانید چهار نفر از آن‌ها را همراه با خود ببرید. اگر یکی از یارهای شما در طول مبارزه کشته شد، می‌توانید او را در یکی از خانه‌هایی که در بازی مخصوص خوابیدن قرار داده شده‌اند بگذارید و جان آن‌ها دوباره پر می‌شود. بازی در این حیطه از یک مکانیک جالب نیز استفاده کرده است. بازی از سیستم قدرت اراده نیز استفاده می‌برد به این صورت که شما مقدار از این قدرت را در اختیار دارید. شما می‌توانید از این قدرت استفاده کنید تا به طور موقتی قدرت یا توانایی خود را افزایش دهید.

درست مانند وقتی که یک جنگجو در میدان مبارزه نعره‌ای از سر اشتیاق سر می‌دهد و از آدرنالین پر می‌شود و حداقل برای مدت کوتاهی، قدرتش به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند. البته، استفاده از این سیستم بدون ریسک نیست و بعد از این‌که همه‌ی قدرت‌ اراده‌تان را مصرف کردید، چند اتفاق ممکن است بیفتد. به طور مثال ممکن است به حالت دیوانه بروید و هر کسی که کنارتان هست را نابود کنید. دومی این‌که بترسید از میدان مبارزه فرار کنید. البته قابل ذکر است که امکان تداوم این اتفاق‌ها و دوباره و دوباره اتفاق افتادنشان، به طور مثال دوباره و دوباره فرار کردنتان از میدان مبارزه پس از اتمام قدرت اراده‌تان، چیزی که تقریبا همیشه اتفاق می‌افتد و بهتر است سازندگان کاری کنند که ارزش این ریسک کمی بالاتر رود. به هر حال این که بدانید تقریبا همیشه پس از استفاده از این ریسک، تاوانش را نیز خواهید داد، دیگر تمایلی به استفاده از آن نشان نخواهید داد. در کل، این بازی از سیستم استراتژی بسیار خوبی بهره می‌برد که همراه با خصوصیات منحصر به فرد و جذاب، موفق می‌شود به یک بازی جذاب تبدیل شود. شما پس از تمام کردن هر ماموریت و دانستن آن بخش داستان، به ماموریت بعدی می‌روید. قابل ذکر است که بازی تقریبا کاملا به صورت خطی پیش می‌رود و در شما نمی‌توانید هر کجا که خواستید بروید. و البته، طول بازی نیز یکی دیگر از نکات نسبتا مناسب آن است که با توجه به قیمتش مناسب است. شما با خرید این بازی یک تجربه‌ی حدودا هفت الی نه ساعته به دست می‌آورید که البته با توجه به سطح توانایی شما در بازی، ممکن است این زمان بیشتر یا کمتر شود. در کل، این یک بازی جمع و جور، جذاب همراه با یک گیم‌پلی خوب است که مطمئن باشید شما را ناامید نخواهد کرد.

طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا

دومی این‌که بترسید از میدان مبارزه فرار کنید. البته قابل ذکر است که امکان تداوم این اتفاق‌ها و دوباره و دوباره اتفاق افتادنشان، به طور مثال دوباره و دوباره فرار کردنتان از میدان مبارزه پس از اتمام قدرت اراده‌تان، چیزی که تقریبا همیشه اتفاق می‌افتد و بهتر است سازندگان کاری کنند که ارزش این ریسک کمی بالاتر رود. به هر حال این که بدانید تقریبا همیشه پس از استفاده از این ریسک، تاوانش را نیز خواهید داد، دیگر تمایلی به استفاده از آن نشان نخواهید داد.

گرافیک بازی اصلا واقع‎گرایانه نیست و حالتی نسبتا کارتونی دارد. البته، این موضوع ممکن است بر تجربه‌ی برخی از بازی تاثیر بگذارد. غیز از آن، به شخصه برای من دیدن این شخصیت‌ها بامزه و جالب بود. البته این موضوع نباید شما را گول بزند. بازی خشن است. و واقعا هم خشن است. در اکثر مواقع هنگام مبارزه با دشمنان، خون صفحه‌ را پر می‌کند و بهتر است بدانید که این بازی یک بازی خشن است. موزیک بازی نیز خوب است و حال و هوای دوران قرون وسطی را به خوبی پر می‌کند. بازی از لحاظ گرافیک هنری نیز بسیار خوب است و در این حیطه مشکلی وجود ندارد. البته، گرافیک فنی می‎‌توانست از کمی افزایش کیفیت بافت‌ها نیز کمک بگیرد که در آنصورت بازی در وضعیت بهتری قرار می‌گرفت.

خلاصه و نتیجه گیری:

این بازی از یک داستان نسبتا خوب، گیم‌پلی عالی و پیچیده و همچنین موزیک و گرافیک منحصر به فرد بهره می‌برد. بازی در عصر قبل از شاه آرتور و مرلین جریان دارد و مقداری وقایع تاریخی را، همراه با مقدار زیادی تحریف نیز در خورد جای داده است. گیم‌پلی بازی، یک گیم‌پلی نوبتی است که در آن، هر طرف نوبت دارد و با استفاده از اکشن پوینت‌ها، می‌تواند حرکات خود را کامل کند. البته، موارد ریز و درشت دیگری مانند مکانیک جذاب قدرت اراده نیز در بازی وجود دارد که با این‌که کمی کار می‌برد، بازی را به یک بازی ارزشمند تبدیل می‌کنند. بازی در حدود هشت ساعت محتوا درون خود جای داده است که در محدوده‌ی خوب قرار می‌گیرد و در کل، با این‌که بازی مشکلاتی دارد، مانند کمبود کیفیت گرافیک فنی که با کمی کار اضافه درست می‌شوند، اما بازی در همین وضعیت هم در موقعیت خوبی قرار دارد و به دوست‌داران این ژانر حتما توصیه می‌شود.

طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا
طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا
طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا
طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا
طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sasha Grey گفت:

    واقعا کسی هم پیدا میشه به جز سازنده خودش اینو بازی کنه

    • shadowwarior گفت:

      توی یک از پست ها خودت رو گیمر حرفه ای معرفی میکنی بعد میای اینجا شخصیت خودت رو هم زیر سوال میبری ! ترول جدیدی ؟ اکانت جدید علی پاوری؟ 😐
      این سیک از بازیهای طرفدارهای خاص خودشون رو دارن چون خیلی خیلی خاص هستن و حوصله زیاد و فکر کردن لازمه براشون که به اصطلاح گیمرهای امروزی اصلا حوصله این چیزا رو ندارن یه تفنگ بده رگبار بگیرم همرو بکشم برم من ! نتیجش میشه فروش میلیونی همین بازیهای بکش بکش و بی معنی مثله کالاف و بتل و پابجی و فروتنایت……..

    • mūnchild گفت:

      این طرز فکر خیلی بچگانس، اوج خلاقیت تو همین سبک بازیا دیده میشه، همه که از ابتدا aaa ساز نبودن. وقتی متعصبانه نکوبینمیشون ( 😮 ) راه برای پیشرفتشون هموار تره

  • ashkandlv گفت:

    فعلا که در حال انجام Ash of Gods تا بعد که سراغ این هم بریم اینشالا :ZZZ: بازم این ویژگی که فرد آسیب دیده رو ببریم جایی مثله درمانگاه خیلی جالبه ولی جالب تر از اون مرگ واقعی تویه بازی :evilgrin: که واقعا یه نههههههههه از تهه دل میگید واسش وقتی محبوبتون کشته میشه 😀 که تویه Ash of Gods هست :yes:

طالع شمشیر به نوبت | نقد و بررسی بازی Sword Legacy: Omen - گیمفا