اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

نکته: توجه داشته باشید که مهم ترین شخصیت در روند دستیابی به پایان سوم که روند خیلی حساسی هم دارد و خیلی زود ممکن است شرایط دستیابی به آن از بین برود، شخصیت Yuria of Londor است که باید کاملا روند چگونگی ظاهر شدن او، ناراحت نکردن او و باقی ماندنش تا پایان بازی را بدانید تا در انتهای بازی، پایان سوم را کسب کنیذ. در واقع مواردی که اکنون در مورد شخصیت Anri of Astora گفتیم تنها بخشی از روند داستانی و دستیابی به پایان سوم هستند. بهتر است که برای آگاهی کامل از روند دستیابی به پایان سوم و خط داستانی شخصیت Yuria of Londor، بخش هایی از خط داستانی و ماموریت وی را نیز برای شما قرار دهیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

مهم ترین شخصیت در روند دستیابی به پایان سوم که روند خیلی حساسی هم دارد و خیلی زود ممکن است شرایط دستیابی به آن از بین برود، شخصیت Yuria of Londor است که باید کاملا روند چگونگی ظاهر شدن او، ناراحت نکردن او و باقی ماندنش تا پایان بازی را بدانید تا در انتهای بازی، پایان سوم را کسب کنیذ. در واقع مواردی که اکنون در مورد شخصیت Anri of Astora گفتیم تنها بخشی از روند داستانی و دستیابی به پایان سوم هستند.

۰۴۱۲۱۶ ۲۲۰۷۵۶۱۱۰ big

Yuria of Londor ست لباس Black Set را به تن دارد و از Dark Hand و Darkdrift استفاده می کند.

Yuria of Londor یکی از شخصیت های غیر قابل بازی در عنوان Dark Souls 3 است. وی یکی از مرموزترین شخصیت های بازی به شمار می رود و پس از مرگ Yoel of Londor در بازی ظاهر می شود. وی عضوی از Darkwraiths به شمار می رود که هدف اصلی و اولیه آن ها بازگرداندن عصر تاریکی است. ارباب وی Darkstalker Kaathe است (primordial serpent) که در نسخه اول این سری او را ملاقات کرده ایم.

وی یکی از ۳ خواهری است (وسطی) که کلیسای Sable Church of Londor را رهبری می کنند و البته بهتر است بگویم کل Londor، سرزمین Hollow را رهبری می کنند. نام جوانترین خواهر Liliane است و نام بزرگترین خواهر مشخص نیست. تا به اینجا تنها Yuria را در بازی ملاقات کرده ایم، هرچند که به نظر می رسد که هر دو خواهر دیگر نیز در پایان Usurpation of Fire حضور دارند.

۴۳۸۳۰۵۲۷۶

محل قرارگیری Yuria of Londor در firelink shrine درست در همان محل حضور Yoel of Londor و روبروی جنازه اوست.

در این بخش اطلاعاتی کلی از شخصیت Yuria of Londor را برای شما عزیزان بیان می کنیم:

  • وی قابل کشتن است.
  • در نقش یک تاجر و فروشنده عمل می کند.
  • gesture (حالت) “Dignified Bow” را به شما یاد می دهد.
  • بعد از این که بخش مربوط به شخصیت Orbeck of Vinheim از ماموریت وی را انجام دهید به شما  Morion Blade را می دهد.
  • اگر شما شخصیت Anri را قبل از حاضر شدن وی در firelink shrine بکشید، Yuria دیگر در بازی ظاهر نخواهد شد.
  • وی ست لباس Black Set را به تن دارد و از Dark Hand و Darkdrift استفاده می کند.
  • وی جای Yoel of Londor را در بازی می گیرد بعد از این که Yoel پس از پنج مرتبه ارتقا دادن شما با استفاده از  Dark Sigil می میرد. شما باید این ۵ ارتقا را قبل از ورود به catacombs of carthus انجام داده باشید وگرنه مرگ Yoel of Londor، ظاهر شدن Yuria of Londor را سبب نخواهد شد.
  • اگر شما قبل از مرگ Yoel of Londor، نزد Fire Keeper حتی یکی از Dark Sigil ها را درمان کنید، Yuria دیگر در بازی ظاهر نخواهد شد.
  • بعد از حضور Yuria of Londor در firelink shrine، هر زمان که شما نزد Fire Keeper یکی از Dark Sigil ها را درمان کنید، وی برای همیشه firelink shrine را ترک می کند و امکان پیشروی در خط ماموریت وی در آن بازی متوقف می شود. بنابراین اگر خواستید که درجه hollowing خود را ریست کنید، از purging stone استفاده کنید تا اثر منفی بر روی خط ماموریت این شخصیت نگذارید.
  • اگر خط داستانی Yuria of Londor را دنبال کرده باشید می توانید او را در باس فایت آخر بازی یعنی Soul of Cinder هحضار کنید و پایان جایگزین بازی را رقم بزنید. همچنین در صورت ظاهر شدن علامت احضار Yuria، علامت احضار یک شخصیت دیگر به نام Pale Shade of Londor نیز برای کمک به شما در مبارزه نهایی بازی ظاهر خواهد شد.
  • زمانی که آیین و مراحل ازدواج شخصیت Anri را انجام دهید، دیگر حتی اگر شما هم به Yuria of Londor حمله کنید وی به شما حمله نمی کند و می ایستد تا وی را بکشید و جمله ای منحصر به فرد را هنگام مرگ بیان می کند.
  • وی پس از مرگ Yuria’s Ashes را از خود به جای می گذارد.
  • می توانید بعد از مرگ او ست لباس Black armor set را از Shrine Handmaid خریداری کنید.
dark lady

طراحی زره Yuria of Londor یکی از برترین ها در بازی است و زره و کلاه Black Set از زیباترین ها در بازی هستند.

محل قرار گیری شخصیت:

پس از اتمام خط ماموریت Yoel of Londor و مرگ وی در بازی، Yuria of Londor درست در همان منطقه در firelink shrine حاضر خواهد شد.

اگر می خواهید Yuria را در همان اوایل کار بکشید باید مراقب سرعت حرکت بالای او باشید. بهتر است او را به سمت درب firelink shrine بکشانید و از در بیرون بروید، او نمی تواند که از درب به بیرون بیاید و به این شکل کشتن وی خیلی راحت تر است. البته حملات راه دور چندان روی او کارایی ندارند و اگر هم که خیلی خیلی به او نزدیک شوید ضربات مرگباری برای شما دارد پس استفاده از یک نیزه یا halberd با برد حملات بالا روش بسیار خوبی برای کشتن وی است.

وقتی که Yuria of Londor را عصبانی کنید و ۳ بار به او ضربه بزنید، باعث می شود تا بعدا در دو منطقه Farron Keep and Irithyll، شخصیتی به نام Londor Pale Shade دو بار به شما حمله کند که در بار اول با شکست او سلاح Manikin Claws و بعد از هر دو بار شکست او  Pale Shade Set را دریافت خواهید کرد. این حمله ها فقط اگر شما به صورت kindled یا شعله ور باشید (از Ember استفاده کرده باشید) و باس های مناطق گفته شده را نکشته باشید، اتفاق می افتند. در حالت عادی، این روند باعث می شود تا رقم خوردن پایان Ursurpation of Fire باطل شود، اما راه گریزی هست. اگر شما Yuria را عصبانی کنید و سپس بعد از این که Londor Pale Shade دو بار به شما حمله کرد و آیتم ها را برداشتید، درخواست Absolution برای خود کنید می توانید هم آیتم ها و هم پایان Ursurpation of Fire را داشته باشید. درخواست Absolution توسط بازدید از مجسمه  Statue of Velka که در Undead Settlement و درست قبل از بونفایر Dilapidated Bridge قرار دارد انجام می شود. برای رسیدن به این مجسمه، کلید Grave Key را نیاز خواهید داشت که می توانید با قیمت ۱۵۰۰ روح، از Shrine Handmaid آن را خریداری نمایید.

۱۴۶۱۳۱۰۰۴۷ ۵۴۲۸ capture d ecran

او در نقش فروشنده نیز عمل می کند.

خط ماموریت و داستانی Yuria of Londor:

۱- خط ماموریت Yoel of Londor را کامل کنید تا Yuria of Londor در firelink shrine حاضر شود و بتوانید خط ماموریت او را آغاز کنید.

۲- شما باید شخصیت Anri of Astora را در منطقه  Road of Sacrifices ملاقات کنید و بایستی تا در خظ ماموریت و داستانی او نیز جلو بروید. شما باید Anri را زنده نگاه دارید و بنابراین اصلا نباید اطلاعی از جای Horace در Smouldering Lake به او بدهید.

۳- بعد از ملاقات دوم با Anri در Catacombs of Carthus در نزدیک پل چوبی قبل از High Lord Wolnir، دوباره با Anri در بونفایر Church of Yorksha در منطقه  Irithyll of the Boreal Valley دیدار خواهید کرد. در این اتاق یک قاتل وجود دارد که خود را به صورت مجسمه در آورده است . فصدش کشتن Anri است. شما باید تمام دیالوگ های Anri را بگذرانید و سپس بدون این که قاتل را بکشید به سمت باس فابت منطقه بروید.

۴- بعد از شکست باس Pontiff Sulyvahn با Yuria of Londor در firelink shrine صحبت کنید. وی به شما اطلاع می دهد که زوج شما در Temple of Darkmoon منتظر شماست! برای دسترسی به معبد، شما باید تا یک دیوار مخفی که در پشت مجسمه Lord Gwyn در منطقه پایین پلتفرم چرخان در  Anor Londo قرار دارد را بشکنید تا وارد معبد شوید.

۵- بعد از ورود شما به این معبد، همان قاتل را خواهید دید که به شما خوش آمد می گوید و گزینه برگزاری آیین ازدواج در معبد را به شما می دهد. اگر بپذیرید باید از شمشیری که قاتل به شما می دهد استفاده کنید تا زوج خود را که منتظرتان است بکشید. در این صورت Chameleon from the assassin را به دست خواهید آورد.

نکته: اگر در اتاق بونفایر Church of Yorksha در منطقه Irithyll of the Boreal Valley قاتل را که به صورت مجسمه در آمده بکشید، Yuria of Londor خیلی زود firelink shrine را ترک می کند و خط داستانی وی باطل می شود. در واقع زنده نگاه داشتن Anri of Astora در این مرحله برابر با درمان کردن Dark Sigil ها است و خط داستانی Yuria of Londor را متوقف می کند.

۶- بعد از انجام مرجله قبل با Yuria of Londor در firelink shrine صخبت کنید. او به شما تبریک می گوید و همچنین می گوید که چه زمانی برای گرفتن “شعله” به جای انصال و Link کردن آن مناسب است. اکنون می توانید به معبد Darkmoon بازگردید و شمشیر Anri’s Straight Sword را بردارید.

۷- حال شما باید بازی را با تمام Dark Sigil ها که در اختیار دارید به پایان برسانید . بعد از شکست باس نهایی بازی، با آتش تعامل کنید تا سینماتیکی پخش شود.

۸- اگر شما Yuria of Londor را برای مبارزه نهایی بازی احضار کرده باشید و نگذارید که او بمیرد و همچنین بازی را بلافاصله به NG+ نبرید، وقتی به firelink shrine بروید می توانید در همان محلی که او قرار داشت  Darkdrift و Black Set را بیابید. اگر شما وی را برای مبارزه نهایی احضار نکرده باشید و یا اگر وی در مبارزه نهایی کشته شود، می توانید او را در همان محلی که در firelink shrine قرار داشت پیدا کنید.

۹- اگر شما باس نهایی را شکست دهید ولی بدون تعامل با آتش به firelink shrine بازگردید، باز هم می توانید در همان محلی که او قرار داشت Darkdrift و Black Set را بیابید.

dark souls 3 4k pic 34 usurpation of fire by user619 da1mmfb

پایان Ursurpation of Fire کاملا به خط داستانی و ارتباط شما با Yuria of Londor دارد.

خط ماموریت انتخابی: کشتن Orbeck of Vinhiem

۱- خط ماموریت Yoel of Londor را کامل کنید تا Yuria of Londor در firelink shrine حاضر شود و بتوانید خط ماموریت انتخابی او را آغاز کنید.

۲- بعد از ملاقات با Orbeck of Vinhiem در Road of Sacrifices باید او را به firelink shrine بفرستید. این کار باید قبل از انجام مرحله ازدواج با Anri of Astora در حط اصلی ماموریت Yuria of Londor انجام شود تا او به شما پیشنهاد انجام قدم بعدی در خط ماموریت انتخابی خود را بدهد، حتی اگر قبل از این مرحله، Orbeck of Vinhiem را کشته باشید و خاکستر او در اختیارتان باشد. کشتن Orbeck of Vinhiem قبل از این که وی به firelink shrine بیاید، خط ماموریت انتخابی Yuria را متوقف خواهد کرد.

۳- Yuria از شما می خواهد تا Orbeck of Vinhiem را بکشید زیرا می ترسد که او برای گرفتن جایگاه شما به عنوان lord of the hollowed رقیب محسوب شود.

۴- بعد از کشتن Orbeck of Vinhiem باید خاکستر وی را به منزله تایید مرگ او به Yuria بدهید. او به عنوان تشکر به شما Morion Blade را خواهد داد.

نکته: برای انجام خواسته Yuria به هیچ وجه مجبور نیستید تا خودتان حتما Orbeck of Vinhiem را بکشید و فقط کمی صبر لازم است. با پیشرفت در خط داستانی Orbeck of Vinhiem وی نهایتا خواهد مرد و بعد از این که شما او را برای مبارزه با Lothric Younger Prince احضار کردید، جنازه و خاکستر او را در Grand Archives پیدا می کنید که می توانید به Yuria بدهید بدون این که خط ماموریت Orbeck of Vinhiem را نیز قطع کرده باشید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

با این که بین شما و آن ساختمانT آسمان است ولی اگر آرام از لبه جلو بروید و مسیر مستقیم را به سمت ساختمان دیگر دنبال کنید می بینید که روی یک پل نامرئی هستید و مسیر را بروید جلو تا به بالکن ساختمان دیگر برسید.

  • ادامه راهنما: از Anor Londo به سمت Aldrich, Devourer of Gods

از بونفایر Anor Londo قبل از این که مسیر را به سمت پیشروی در این منطقه ادامه دهیم، کمی برمی گردیم تا به کاوننت Blades of the Darkmoon بپیوندیم. برگردید درون برجی که وسطش دستگیره را کشیدیم و دوباره دستگیره وسط را بچرخانید تا برج پایین برود. به لبه این برج در سمت چپ بروید که از آن لبه یک ساختمان کوچک دیگر را می بینید. با این که بین شما و آن ساختمان آسمان است ولی اگر آرام از لبه جلو بروید و مسیر مستقیم را به سمت ساختمان دیگر دنبال کنید می بینید که روی یک پل نامرئی هستید و مسیر را بروید جلو تا به بالکن ساختمان دیگر برسید. اینجا شخصیتی را می بینید که Company Captain Yorshka است و می توانید با او صحیت کنید. اگر شما Darkmoon Loyalty gesture را داشته باشید (در صحبت با سیریس می گیرید)، می توانید به این کاوننت ملحق شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

اینجا شخصیتی را می بینید که Company Captain Yorshka است و می توانید با او صحیت کنید. اگر شما Darkmoon Loyalty gesture را داشته باشید (در صحبت با سیریس می گیرید)، می توانید به این کاوننت ملحق شوید.

رفتار شما با این شخصیت نقش خیلی خیلی مهمی در خط داستانی sirris of the Sunless realms دارد و برای اطلاع از این موضوع یک بخش کوچک را برای شما بازگو می کنم تا بدانید رفتار شما با Company Captain Yorshka چطور روی داستان شخصیت مهم sirris of the Sunless realms اثر می گذارد. ثانیا برای این که بدانید چطور باید Darkmoon Loyalty gesture را بگیرید نیز به بخش آخر راهنمای این قسمت و ۳ شماره نخست خط ماموریت سیریس مراجعه کنید تا بتوانید عضو کاوننت شوید.

تاثیر رفتار شما با Company Captain Yorshka روی خط داستانی شخصیت sirris of the Sunless realms

  • اگر شما به Rosaria حتی یک عدد Pale Tongue برای پیشرفت در covenant  وی بدهید، sirris از Firelink Shrine خواهد رفت و دشمن شما می شود.
  • اگر شما Company Captain Yorshka را بکشید نیز sirris از Firelink Shrine خواهد رفت. (بعد از آپدیت ۱٫۰۵ اگر Company Captain Yorshka را بکشید و سپس ظاهر خود را عوض کنید ماموریت sirris قابل ادامه خواهد بود).
  • اگر قبل از برداشتن آیتمها از روی جسد Company Captain Yorshka پس از کشتن وی، ظاهر خود را عوض کنید نیز خط داستانی sirris متوقف خواهد شد. ابتدا آیتمها را بردارید و سپس تغییر ظاهر دهید. 
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

 حالا وقت گشت و گذار در این منطقه است که با این که زیاد بزرگ نیست ولی پر است از شوالیه های نقره ای

ادامه راهنما: از Anor Londo به سمت Aldrich, Devourer of Gods

حالا راهنما را ادامه می دهیم. به هر شکل بعد از صحبت با  Company Captain Yorshka، به داخل برج بروید و بونفایر Prison Tower bonfire را روشن نمایید. حالا وقت مقداری سقوط است تا آیتم جمع کنیم. حلقه  Silvercat Ring را فعال کنید یا از Spook استفاده نمایید تا آسیب سقوط برایتان کم شود. سپس شروع کنید و از مرکز برج یکی یکی لبه ها را به روی لبه پایینی بپرید. اولین آیتم درخشنده ای که می بینید Painting Guardian’s Curved Sword است. دومی هم ست لباس Painting Guardian’s armour set است. همینطور پایین بپرید و در نهایت می بینید که در Church of Yorskha هستید (دم طراحان مراحل گرم!!). حالا از بونفایر اینجا به Anor Londo سفر نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

این لعنتی ها خیلی جان سخت و مرگبار هستند و اگر شخصیتی برپایه حملات دور و تقریبا ضعیف از نظر دفاع دارید اینجا کارتان سخت تر می شود.  اگر اینجا نمی خواهید یا نمی توانید با این شوالیه ها مبارزه کنید دو راه وجود دارد.

حالا وقت گشت و گذار در این منطقه است که با این که زیاد بزرگ نیست ولی پر است از شوالیه های نقره ای. این لعنتی ها خیلی جان سخت و مرگبار هستند و اگر شخصیتی برپایه حملات دور و تقریبا ضعیف از نظر دفاع دارید اینجا کارتان سخت تر می شود.  اگر اینجا نمی خواهید یا نمی توانید با این شوالیه ها مبارزه کنید دو راه وجود دارد. یکی این که کمک برای خود احضار نمایید و درخواست کمک کنید. راه دوم هم این که از Young White Branch یا the Chameleon spell استفاده نمایید و به این شکل وقتی دشمن مستقیم به شما نگاه نمی کند می توانید بدون جلب توجه دشمنان راه بروید و دیده نشوید. البته وقتی آیتمی بردارید یا دربی را باز کنید، پوشش مخفیتان لو می رود!! البته این ها کار ما نیست و ما می رویم دشمنان را می کشیم!!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

یادتان است در دارک سولز ۱ آهنگر غول پیکر اینجا نشسته بود… یادش بخیر حالا.. حالا همچین میگم یادش بخیر که انگار نه انگار همین ۱ ماه پیش، سولز ۱ بازی می کردم ها!!

وقتی از پله های بزرگ و اولیه این منطقه بالا بروید یک شوالیه با نیزه به شما حمله می کند. دومی هم خیلی زود به او ملحق می شود. بعد از کشتن این دو در بالای پله ها و سمت چپتان، Soul of a Weary Warrior را بردارید. lمسیر سمت راستتان بن بستی است که توسط یک سیلور نایت چشم قرمز نگهبانی می شود که اگر وی را بکشید Soul of a Crestfallen Knight می گیرید. درب بزرگ وسط این منطقه باز نمی شود (از پشت باید آن را باز کنیم) و باید به تنها مسیری که اینجا باقی مانده برویم. روی لبه های پایین این بخش چیزی وجود ندارد پس وارد درب شوید و Giant’s Coal را بردارید تا بعدا به Andre آهنگر بدهید. این آخرین ایتم برای infusion سلاح هاست و حالا دیگر به تمام انواع infusion دسترسی دارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

اگر طبق این راهنما آمده باشید و دیگر موجود عنکبوتی را نیز قبلا در Cathedral of the Deep کشته باشید حالا یک جفت حلقه Aldrich دارید که با هم ست و مچ هستند.

از پله هایی که اینجاست بالا بروید تا زمانی که به یک کلیسای دیگر می رسید. در هر دو سمت پله هایی وجود دارند که پایین می روند و پایین هم پر از deacon است. در بخش وسط بین دو راه پله بایستید و به سقف بالای سرتان نگاه کنید. یک شلیک تیر در اینجا، آن موجود مخوف عنکبوتی ترسناک که یک بار دیگر هم در بازی با چنین چیزی مبارزه کرده بودیم را به طبقه پایین می اندازد. بهتر است الان این کار را انجام دهید تا بعدا ناگهان بپرد پایین و بیافتد روی سرتان!! حالا به سراغ پله ها برویم. روی بالکن پله های سمت چپ ۴ عدد deacon هستند که ۲ تا در جلوی درب باس هستند و ۲ عدد دیگر هم در وسط این بخش استاده اند. همچنیئ این منطقه پر است از slime که کلی از آنها روی سقف هستند و منتظرند تا بپرند پایین روی سرتان. در اینجا بروید روی پله های سمت چپ بایستید و ابتدا ۳ deacon را بکشید که از soul نگهبانی می کنند. سپس با استفاده از بخش دیگر پله ها، دو عدد دیگر را که در طبقه پایین هستند اسنایپ کنید و سپس به بالاترین قسمت پله ها بروید. اینجا چند Moonlight Arrow را بردارید و از اینجا ۲ عدد deacon دیگر را نیز اسنایپ نمایید. سپس بهتر است یکی یکی همه اسلایم های روی سقف را بیاندازید پایین و بکشید تا منطقه پاک شود و البته می توانید که خیلی از این ها را هم نادیده بگیرید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

این باس می تواند یک مبارزه کابوس وار برایتان رقم بزند. بگذارید تا برایتان بگویم بهتر است چکار کنید.

حالا برویم سراغ ست پله های سمت راست (در جایی که اول از پله ها بالا آمدیم و از روی سقف عنکبوت را انداختیم). از اینجا و روی پله های سمت راست، روی نزدیکترین بخش به زمین بایستید و از اینجا می توانید موجود عنکبوتی را که احتمالا به سمت درب این بخش رفته است را اسنایپ نمایید و زود بعد از تیر زدن برگردید به طبه بالا چون این موجود “معمولا” نمی تواند بالا بیایید و حمله اش نیز زیاد به بالا نمی رسد که بخواهد به شما آسیب بزند و به این روش می توانید او را بکشید. به هر شکل به هر روشی که برایتان بهتر است این عنکبوت را بکشید و از آن، Aldrich’s Ruby را بگیرید. اگر طبق این راهنما آمده باشید و دیگر موجود عنکبوتی را نیز قبلا در Cathedral of the Deep کشته باشید حالا یک جفت حلقه Aldrich دارید که با هم ست و مچ هستند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

 Aldrich, Devourer of Souls نسبت به لایتنینگ و آتش ضعف زیادی دارد ولی نسبت به جادو و تاریکی مقاوم است.

وقتی اینجا را پاکسازی کردید، بروید و در سمت چپ درب این اتاق یک دستگیره را بچرخانید تا درب باز شود. حالا مسیرتان به اتاق باس، دیگر خیلی کوتاه و سرراست است و از بونفایر آنور لوندو مستقیم به آن می رسید زیرا درب وسط که از آن طرف بسته بود را باز کردیم. خودتان را برای مبارزه با سومین لرد سیندر آمده کنید. این باس فایت یک پیشرفت بزرگ و یک نقطه بی بازگشت در داستان بازی است و بهتر است قبل از این هر خط داستانی و ماموریت شخصیت ها را انجام داده باشید که در طول قسمت های این راهنما به تمامی آنها که تا اینجا باید انجام شوند اشاره کرده ایم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

یک روش خوب وقتی که باس تیرکمانش را در می آورد تا باران تیر بر سرتان بریزد این است که دوستمان انجام داد. البته این لباس سنگین خیلی جالب نیست برای این مبارزه ولی گویا این بازیباز میزان وزنی که می تواند حمل کند را خیلی ارتقا داده است که با این لباس هم خیلی سریع می دود و مخصوصا سریع غلت می زند.

  • باس فایت Aldrich, Devourer of Souls

این باس مخصوصا در شرایطی خاص می تواند یک مبارزه کابوس وار برایتان رقم بزند. بگذارید تا برایتان بگویم بهتر است چکار کنید. این باس جدا از حملات نزدیکش که واقعا شما را اذیت خواهند کرد، از دور با جادوی خالص به شما حمله می کند که کار خیلی خیلی سختی برای فرار از آن دارید. هیچ کدام از heavy knight armour ها و .. اینجا به هیچ دردی نمی خورند. به جای آنها بهترین ست لباس که هم وزنش در درجه اول سبک باشد و هم مقاومت در برابر جادو دارد را به تن کنید. بهتر است تیرکمان و کاتالیست و.. اینجور سلاح هایتان را هم کنار بگذارید. یک سپر که در عین سبک بودن، مقاومت خوبی به جادو داشته باشد را بردارید مثل East-West shield و یا حتی اگر شخصیتتان خیلی چابک است و در غلت زدن و جاخالی دادن حرفه ای هستید، سپر را هم بی خیال شوید و هر چیزی که زود قدرت بدنیتان را پر می کند همراه خود بردارید. Aldrich, Devourer of Souls نسبت به لایتنینگ و آتش ضعف زیادی دارد ولی نسبت به جادو و تاریکی مقاوم است. سلاح خود را Enchant کنید و اگر اسپل ها یا معجزات دفاعی خوب دارید آنها را قبل از ورد به مه باس فعال نمایید، زیرا وقتی وارد شویم کار بلافاصله شروع می شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

به طور کلی برای نبرد با این باس سعی کنید مدام نزدیکش باشید و به او بچسبید و کنارش بایستید و وقتی ضربه زد سریعا سلاحتان را دو دستی بگیرید و تا وقت دارید، ضربات مختلف به وی وارد کنید که پیشنهاد می کنم از آتش استفاده نمایید زیرا خیلی کارآمد است.

این باس واقعا روی مخ است. بالاخره یکی از لردهای سیندر است. حمله معمولی او وقتی از وی دور هستید یک نیزه جادویی فوق العاده مرگبار و کشنده است که پرتاب می کند و با این که جاخالی دادن از آن غیر ممکن نیست ولی یکی از کارهای سخت بازی است و اگر هم درست این کار را نکنید و اشتباه نمایید، بدجوری خط سلامتیتان را غارت می کند و احتمال یک ضرب کشته شدنتان هم هست. این نیزه لعنتی از کاور هم عبور می کند و فقط باید زود بدوید و به نزدیک باس بروید تا بی خیال این کار شود! از نزدیک، این باس یکی دو ضربه سنگین دارد که البته می توان آنها را نسبتا اسان جاخالی داد و بهتر است که همواره در یک سمت وی بایستید یعنی کنار باس.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

یادتان است در دارک سولز ۱ در اینجا بانویی زیبا (زیبا ها!!) یعنی پرینسس خورشید وجود داشت؟حالا حلقه Ring of the Sun Princess را از این اتاق بردارید.

همچنین دو حمله نزدیک جادویی هم هستند که باید خیلی مراقبشان باشید. نوع اول یک موج از جادوهای تیر مانند است که دنبال شما می آیند تا سرانجام به شما بخورند و اگر بخورند دیگر باید برخورد آنها را یکی یکی تحمل کنید و زجر بکشید! بهتر است بروید پشت یک ستون و کاور بگیرید تا این حمله رفع شود و یا این که بدوید به سمت همین جادوها و وقتی که نزدیکشان شدید به جلو غلت بزنید و خیلی از آنها را رد خواهید کرد. حمله بدتر این است که او تعداد خیلی زیادی نیزه جادویی احضار می کتد که مثل باران در اتاق ببارند و بر سرتان فرود بیایند و مثل یک ابر هم دنبالتان کنند!! وقتی که باس تیرکمانش را در بیاورد یعنی می خواهد این کار را بکند و سریعا دور شوید و سعی کنید که از زیر بخشی که قرار است تیر ببارد خارج شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

حالا از بونفایر آلدریچ به بونفایر Vordt of the Boreal Valley سفر کنید و از آنجا دوباره مسیر را برگردید و از پله ها بالا بروید و شوالیه ها را رد کنید و وارد cathedral شوید و حالا وقتش است تا با Emma که روی صندلی است صحبت کنیم و Basin of Vows را بگیریم.

به طور کلی برای نبرد با این باس سعی کنید مدام نزدیکش باشید و به او بچسبید و کنارش بایستید و وقتی ضربه زد سریعا سلاحتان را دو دستی بگیرید و تا وقت دارید، ضربات مختلف به وی وارد کنید که پیشنهاد می کنم از آتش استفاده نمایید زیرا خیلی کارآمد است. وقتی وی یکی دو ضربه بخورد شروع به تلپورت می کند و در زمین فرو می رود، درست مثل کرم غول پیکر در Smouldering Lake. این کار مقداری هم اسیب به شما می زند. سریعا سلامتی خود را چک کنید و اگر نیاز است یه ایتم سلامتی مصرف کنید و آماده باشید تا وقتی باس از یکی از گوشه های اتاق ظاهر شد سریعا و با سرعت هر چه تمام تر به وی نزدیک شوید. در فاز دوم نبرد، آلدریچ شروع به استفاده از المان آتش در حمله هایش می کند که آسیب ضربه ها را بیشتر می کند. روش مبارزه باز هم فرقی ندارد و سعی کنید که تا هر چقدر می توانید نزدیک باس بمانید و به او بچسبید و ضربه بزنید. وقتی سرانجام باس را شکست دهید، Cinders of a Lord و the Soul of Aldrich را دریافت می کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

بعد از صحبت با Emma به محرابی که پشت صندلی وی است بروید تا از آنجا باس فایت بعدی را فعال کنیم 

اگر طبق این راهنما آمده باشید و این سومین روح لرد سیندر باشید یک کات سین پخش می شود و خود به خود به athedral در High Wall of Lothric تلپورت می شوید. اینجا اصلا با Emma که روی صندلی است صحبت نکنید و با Homeward برگردید به همان آنور لوندو و بروید دوباره به اتاقی که کمی قبل آلدریچ را کشتیم. اینجا از دو طرف انتهای اتاق می توانید با آسانسور بالا بروید و از درون اتاق خالی، Ring of the Sun Princess را بردارید (یاد بانویی که در دارک سولز ۱ اینجا بود بخیر). همچنین در اینجا بدانید که می توانید برگردید به منطقه اوایل بازی و دقیقا در ورودی منطقه ای که با باس درخت غول پیکر یا Rotted Greatwood وارد مبارزه شدیم، خط داستانی Sirris را ادامه دهید. در اینجا بخش اصلی خط ماموریت این شخصیت را برای شما قرار می دهیم تا دیگر بتوانید به درستی خط داستانی او که از مهم ترین شخصیت هاست را پیش ببرید و به پایان برسانید.

dark soul 3 wiki anri horace 3

محل همیشگی sirris of the Sunless realms در Firelink Shrine

خط داستانی و ماموریت sirris of the Sunless realms :

۱- اولین مرحله خط داستانی sirris of the Sunless realms از منطقه  Road of Sacrifices آغاز می شود، وقتی که برای اولین بار با  Horace و Anri of Astora صحبت می کنید در بازگشت به Firelink Shrine وی را می بینید که روی پله ها نشسته است و باید با او صحبت کنید.

۲-  Dreamchaser’s Ashes را پیدا کنید و به Shrine Handmaid بدهید.

۳- با sirris صحبت کنبد و gesture (حالت) “Darkmoon Loyalty” را دریافت کنید.

۴- Sulyvahn’s Beast را در پل نزدیک به بونفایر Irithyll of the Boreal بکشید. بازی را ریلود کنید و اکنون باید علامت احضار sirris of the Sunless realms در وسط پل ایجاد شده باشد. از آن استفاده کنید تا به دنیای وی بروید و به او کمک کنید تا  Creighton the Wanderer را بکشد.

dark souls 3 sirris of the sunless realms

sirris بسیار نسبت به رفتارهای شما حساس است و ممکن است خط داستانی او را خراب کنید و وی را دشمن خود سازید.

نکته: اگر علامت احضار وی روی پل ظاهر نشد، کشتن Curse-Rotted Greatwood باعث میشود تا ظاهر شود.

نکته: اگر Curse-Rotted Greatwood را کشته اید و علامت وی باز هم ظاهر نشده است به Firelink Shrine بازگردید (بعد از فعال کردن بونفایر بعد از پل) و از آنجا دوباره به اول پل بازگردید. اکنون دیگر علامت احضار وی ظاهر شده است.

۵- با sirris در Firelink Shrine صحبت کنید تا آیتم های Mail Breaker و the Silvercat Ring را به خاطر کمک کردن به وی شما بدهد.

۶- بعد از شکست  Aldrich از علامت احضار sirris در بیرون از منطقه باس فایت Curse-Rotted Greatwood استفاده کنید تا باز هم به دنیای وی احضار شوید و این بار کمک کنید تا  Holy Knight Hodrick را بکشد.

dark souls 3 guide npcs sirris of the sunless realms

sirris در واقع نوه Holy Knight Hodrick است که این را در توضیحات آیتم ها می توان فهمید

توجه: در این مرحله یک آیتم خاص و منحصر به فرد به نام  Budding Green Blossom در فروشگاه Shrine Handmaid ظاهر می شود. توضیحات این ایتم موارد جالبی را در مورد sirris بازگو می کند: “خداحافظ، مادربزرگ عزیز، من پدربزرگ را در Pit of Hollows خواهم دید”.  sirris احتمالا این ایتم را قبل از این که به مبارزه با Holy Knight Hodrick که پدربزرگ وی است برود، نزد Shrine Handmaid گذاشته است. ظاهر شدن این آیتم در فروشگاه نشانه پیشرفت صحیح شما در خط داستانی sirris of the Sunless realms است اما نیازی به خریدن آن نیست.

۷- وقتی که به دنیای خود بازگشتید متوجه می شوید که تمام منطقه باس فایت ریخته است و شما می توانید به درون Pit بپرید بدون این که آسیبی از افتادن به پایین به شما وارد شود. زره Hodrick یعنی the Sunset Armor Set کنار بونفایر Pit of Hollows است و سپر Sunset بر روی قبر Hodrick قرار دارد. هر دوی این ایتمها قبل از صحبت مجدد با sirris قابل برداشتن هستند.

dark souls iii sirris v hodrick

برای پیشبرد خط داستانی sirris باید به وی در کشتن پدربزرگ خود که رهبر گروه Mound’s Maker نیز هست کمک کنید.

۸ برای آخرین بار در Firelink Shrine با sirris صحبت کنید و وی برای شما قسم وفاداری یاد می کند. اگر پیشنهاد وی را نپذیرید وی باز هم در Firelink Shrine می ماند و می توانید با صحبت دوباره با او پیشنهاد وی را بپذیرید. بعد از پذیرفتن پیشنهاد وی دیگر حتی اگر به او حمله کنید نیز به شما ضربه نمی زند و کشتن وی حتی گناه محسوب نمی شود و بازیباز به راحتی می تواند تجهیزات وی را به دست آورد.

۹- بعد از شکست  Twin Princes، می توانید جسد sirris of the Sunless realms را در قبر مادربزرگش پیدا کنید و سپس  Sunless Talisman و زره وی را نیز می توانید از Shrine Handmaid خریداری نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

بعد از شکست Sulyvahn’s Beast اگر دوباره به وسط پل برگردید و بازی را ریلود کنید، می توانید علامت احضار Sirris را ببینید و به دنیای او بروید و خط داستانی وی را ادامه دهید. Sirris شخصیت بسیار مهم و حساسی در بازی است که خیلی زود و با کوچکترین اشتباهی یا دیگر برای همیشه می رود و یا دشمنتان می شود.

  • ادامه راهنما:

حالا برگردید به فایر لینک شراین و اگر کاری و ارتقایی دارید انجام دهید تا به ادامه بازی بپردازیم که شامل یک باس فایت دوباره است. باید به بونفایر Vordt of the Boreal Valley سفر کنید و از آنجا دوباره مسیر را برگردید و از پله ها بالا بروید و شوالیه ها را رد کنید و وارد cathedral شوید و حالا وقتش است تا با Emma که روی صندلی است صحبت کنیم و Basin of Vows را بگیریم. سپس به محراب پشت صندلی وی برویم تا از آنجا باس فایت بعدی را فعال کنیم که مبارزه با  Dancer of the Boreal Valley است و در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

 مبارزه با Dancer of the Boreal Valley باس فایت بعدی است که در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام اقای اقابابایی یه خسته نباشید ویژه به شما می گم :rose: مثل همیشه کاملو جامع واقعا زحمت می کشید که از این دست مقالات خوب و جامع در سایت قرار میدید

  • keyarmin گفت:

    وای این قسمت خیلی حساسه.باید خیلی دقت داشته باشی :dazed:

  • این سری از مقالات واقعا مفید هستن :yes: متاسفانه نمیتونم دارک سه رو بازی کنم و از جهت دیگه تو هیچ مغازه ای تو شهرمون دارک سولز یک برای ایکس باکس ۳۶۰ پیدا کنم. 😥 😥
    جدا” دوستان میشه یک سایت معتبر و کامل رو برای خرید بازی xbox 360 معرفی کنید؟

    • درود بر شما. خیلی متشکرم ازتون. نظر لطفتونه.
      بازی های ۳۶۰ رو نمی تونید دانلود کنید خودتون و بازی کنید؟ البته من ایکس باکس نداشتم و نمیدونم دقیقا چطوریه ولی پی اس ۲ که کپی خور بود بازی هاش رو میشد دانلود کرد
      https://t.me/Gametal

      • بله درست می فرمایید اتفاقا من یه مدت مشغول رایت بازی ps2 بودم ولی برای ایکس باکس ۳۶۰ کمی اوضاع فرق میکنه یعنی همین دارک سولز رو چند بار تلاش کردم اما متاسفانه هر بار به ارور disk is not supported رسیدم. پس دور دی وی دی رایت کردن هم خط کشیدم.

  • واقعا آدم باید به خورده مخش تاب داشته باشه که تو همچین دوره ای طرفدار صنعت بازی باشه. یکی از حوصله سر بر ترین صنعت هاست الان.

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان این سری واقعا پروپیمون نوشته بودی مرسی
    Aldrich و من همیشه سعی می کنم سری بکشم و زیاد بهش فرصت ندم خصوصا این بارون تیرش تو New Game های بالا به شدت خطرناکه
    Dancer of the Boreal Valley هم واقعا سریعه خصوصا تو فاز دوم مبارزاتش که شروع به چرخشای چند باره می شه
    sirris هم برای پلات کردن حتما دوستان بهش نیاز دارن چون انگشتر Silvercat Ring رو تنها از اون می تونن بگیرن

  • Erfan_DS گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت تیم گیمفا و آقای بابایی.
    به نظر من اگه راهنمای بازی دارک سولز و بلاد بورن رو نمی نوشتید بهتر بود.
    چون وقتی این بازی ها منتشر میشن تو یوتیوب و سایت wiki برای اونها بهه سرعت راهنمای کامل بازی قرار داده میشه و تعداد کسایی که به اینها دسترسی ندارن یا زبان انگلیسی بلد نیستن خیلی کم هستن.
    دوم اینکه خیلی طول میکشه تا این راهنما نوشته بشه. شما الان ۹ ماهه دارین این راهنمارو مینویسین و هنوز کلی هم از بازی مونده. تو این مدت هر گیمری حداقل دو بار دارک سولزو تموم میکنه.
    به نظر من بهتره به جای راهنما مقالاتی راجب داستان یا پیشینه شخصیت ها یا همون lore برای این بازی یا سایر بازی ها بنویسید.
    من اصلا قصد توهین یا زیر سوال بردن زحمات شمارو ندارم و خیلی هم از زحمات شما و تیم گیمفا متشکرم. من فقط نظر شخصی خودم رو گفتم.
    با ارزوی پیشرفت برای سایت گیمفا و موفقیت همه عزیزان.

    • سلام و درود خدمت شما. سلامت باشید انشالله. خیلی متشکرم ازتون.
      عرض کنم حضورتون که خب این راهنماها قطعا برای افرادی که بازی رو مثلا پلات کردن نیست که. ایا شما می دونید چه تعدادی هستن که بلادبورن و دارک سولز رو اصلا بازی نکردن هنوز و یا اصلا سمت این بازی ها نرفتن؟ ایا میدونید چه تعداد هستن که یه بار بازی رو تموم کردن ولی هنوز ۵۰ درصد از اون رو هم کشف نکردن؟ میدونید چه تعداد هستن که ۲-۳ بار تموم کردن ولی میخوان حالا کل ایتم ها و تمام رازهای بازی رو پیدا کنن؟ می دونید که چه تعداد هستن که نمیتون برن ساعت ها ویدئوی یوتیوب رو ببینن اون هم انگلیسی؟ میدونید چقدر برای کسی که میخواد برای اولین بار بره سراغ بازی و می ترسه، و یا کسی که بازی رو یه بار رفته و حالا میخواد ۱۰۰ درصد کنه لدتبخشه که متن فارسی رو بذاره جلوش و با خیال راحت بار دوم و سوم رو بره و خیالش راحته که هیچی رو جا نمیندازه؟ میدونید چه تعدادی از همین راهنماها استفاده کردن و میکنن و به من پیام میدن؟ ایا صرفا این که راهنمای انگلیسی موجوده دیگه اوکیه و همه خیالشون راحته میر ن میشنن خط به خط ترجمه میکنن و بازی میکنن؟ این که یک راهنمای اختصاصی که کسی توی کشور ننوشته به زبان مادریمون باشه خوب نیست؟
      در هر صورت خیلی متشکرم از نظرتون ولی یک مورد رو در نظر گرفتید و صد مورد رو در نظر نگرفتید. انشالله موفق و سلامت باشید.
      https://t.me/Gametal

      • Erfan_DS گفت:

        نمیدونم من احساس میکنم اون تعداد خیلی کم باشن.
        برای من به شخصه خیلی راحت تره که ار یوتیوب یا wiki اطلاعات بازی رو بدست بیارم.
        ولی بازم شما صاحب نظرید اگه میبینید که واقعا بعضیا دارن از این راهنما استفاده میکنن و به درد بخوره که چقد هم عالیی.
        با تشکر.

        • درود بر شما عرفان جان. نه والا من صاحب نظر نیستم اصلا و نظر شما هم کاملا برام عزیز و قابل احترامه ولی خب این بازی های هاردکور رو به خاطر عدم اگاهی و ترس از سختی و .. خیلی ها نمیرن اصلا سراغش. ولی با یک راهنمای فارسی که بهت میگه جلوتر چه خبره و فلان ایتم رو بردار و استفاده کن تا قوی بشی و فلان باس رو اینجوری بکش، ترسشون میریزه و میان سراغ این بازی های هاردکور. باور بفرمایید که برای خودم هم کار اسونی نیست نوشتن لحظه لحظه بازی به فارسی با کل توضیحات فرعی ولی خب چون میدونم که خیلی ها ازش استفاده میکنن و به عنوان یه کار همیشگی باقی میمونه، ادامه میدم تا تموم بشه و خدا رو شکر داریم به اخراش میرسیم.
          در هر صورت خیلی متشکرم از نظرتون و خوبه که برخی از شما یاد بگیرن که انتقاد کردن بد و بیراه گفتن نیست و میشه ادم نظرش و انتقادش رو بگه و مودب هم باشه و در کمال احترام هم پاسخ بگیره. تشکر از شما
          https://t.me/Gametal

          • farhad357 گفت:

            خیلی از شما ممنون . به نظر من کسانی که زبانشون خوب نیست کم نیستن مانند بنده . و البته علاقه مند به بازیهای سری سولز . بشخصه تا اونجایی که بتونم از راهنما استفاده نمیکنم چون بازی مزه خودشو از دست میده . ولی وجود راهنمای دقیق و فارسی مانند مطالب شما بتظرم واجب هست . چون زبانم در حد معمولی هست کلا قید سبک ار پی جی رو زده بودم و تو سبکهای دیگه مشغول بودم تا به دارک سولز برخورد کردم و دیگه به سبک دیگه ایی نمیتونم فکر کنم . و هر طور شده باید سر از این سه گانه ابر شاهکار در بیارم . ممنون از زحمات جنابعالی .

            • سلام و درود خدمت شما. یک دنیا ممنون از نظر لطفتون. دقیقا استفاده از راهنما برای بازی هایی مثل سولز و بلادبورن، برای بار دوم یا سونم که می خواید بازی رو شروع کنید مناسبه تا همه چیز رو کشف کنید و کارهایی که نکردید رو انجام بدین. باعث افتخارمه واقعا که عقیده دارید این راهنماها مفید هستن. بسیار ممنونم از لطفتون. واقعا ابر شاهکار رو خیلی درست فرمودید.
              https://t.me/Gametal

              • farhad357 گفت:

                خواهش میکنم جناب اقا بابایی . کاملا درست میفرمایید دفعه اول نباید سراغ راهنما رفت . شما خیلی زحمت در خصوص سری سولز کشیدید از نقد بازی بصورت مفصل و چند باره تا همین راهنماها و به نظرم یه جورایی سری سولز مدیون شما در ایران شده . به شخصه تا قبل از دارک سولز فکر میکردم هیچ بازی هیچ وقت رو دست رزیدنت اویل ۴ نمیاد. اما دارک سولز نظرم رو عوض کرد . سیستم مبارزات فوق دقیق که دهم ثانیه هم توش دخیل هست . چیدن استراتژی درست . گیم پلی فرازمینی . بهمراه داستان سر به مهر که قدم به قدم خودش رو نشون میده . ژانر شمشیر و سپر و فانتزی حماسی که دیگه نمیدونم چی بگم . به نظرم خیلی خیلی جای صحبت داره این بازی که شما دارید زحمتش رو میکشید . باز هم ممنون .

      • با سلام خدمت اقای بابایی.تشکر از مقالات ارزشمند شما.که واقعا کمتر کسی رو دیدم اینجوری مقالات دقیق و بدون نقصی رو تحویل کاربرانش بده. :yes:
        به نظرم خوندن این مقاله اصلا ربطی نداره که طرف بازی رو پلات کرده یا نه.چون الان من خودم دارک سولز ۳٫بلادبورن.نیوه رو پلات کردم.با این حال الان که راهنمای شما رو میخونم.میفهمم که هنوز با وجود صد در صد کردن بازی دارک سولز ۳ و بلادبورن بعضی از رمز و رازها رو کشف نکردم!
        با تشکر فراوان. :yes: :heart:

        • سلام و عرض ادب دارم خدمت شما. خیلی از شما ممنونم به خاطر این محبتی که دارید. خیلی افتخار میکنم که برای کسانی مطلب می نویسم که قدر و ارزش کار رو درک میکنن و نمیذارن خستگی بمونه توی تن ادم با حمایت ها و محبتشون. یک دنیا ممنونم از لطف و بزرگواری شما. دقیقا با مطلبی که فرمودید موافق هستم
          https://t.me/Gametal

  • PS4@PS4 گفت:

    خیلی بازی سختی بود پ د ر م در اومد
    ممنون از نویسنده ی این مطلب آقای بابایی خیلی برای گیمر ها مناسبه

    کسی میدونه اسپایدر من چنده؟؟ ۸۰۰ ت میشه نه؟ البته ربطی نداشت اما خب……. :cute:

  • gow dmc ps4 گفت:

    سلام آقای بابایی ببخشید بابت اسپم ولی چون جای دیگه نمیتونستم سوالمو بپرسم مجبور شدم اینجا بگم
    بهترین بازیی که تو سبک HAS انجام دادین چیه (لطفا کس دیگه ای نظر نده اصلا دوست ندارم جرو بحث بین GOW فنا و DMC فنا بشه ) و میشه چند تا بازی HAS خوب که کمتر شناخته شده هستن رو نام ببرید؟؟

    • سلام و درود خدمت شما. خواهش میکنم اختیار دارید.
      برای شخص من برترین بازی هک اند اسلش با اختلاف سری گاد او وار و نسخه سوم و نسخه ۲۰۱۸ و کلا سری گاد او وار بگم بهتره . بعدش هم دویل می کرای ۳ و دویل می کرای ۲۰۱۳ و کلا سری دویل می کرای. یعنی این دو سری بهترین های این سبک هستن. ولی برای من سری گاد او وار اوله. اگر هم بخوام فقط بازی به بازی رتبه بندی کنم اول گاد او وار ۳ (در زمینه هک اند اسلش بودن)، بعد دویل می کرای ۳، بعد گاد او وار ۲۰۱۸ف بعد دویل می کرای ۲۰۱۳٫
      کلا اگر بخوام بهترین های این سبک رو بگم بدون ترتیب میشه اینها رو نام برد:Bayonetta و Darksiders و Metal Gear Rising: Revengeance و Ninja Gaiden ۲ و Prince of Persia: The Two Thrones و Castlevania: Lords of Shadow و Dante’s Inferno و اونیموشا و.. هستن
      اکر منظورتون معرفی بازی هایی غیر از اینهاست که مقداری ناشناخته تر باشن هم اگر میخواین بگید تا چندتایی نام ببرم اگر ذهنم یاری کنه.
      https://t.me/Gametal

  • اسپم
    سلام دوستان عزیز
    می دونم براتون مهم نیست، و می دونم همین الان این نظر رو رد می کنید و می رید،
    اما می خواستم از این جمع خداحافظی کنم، دوست ندارم که این رو بگم ولی این جا باعث می شه به هدف بزرگ دیگه ای که دارم نرسم
    اگه خوبی یا بدی ای دیدین حلال کنین.
    در پناه حق :blush:

  • fbjg گفت:

    سلام سعید جان طبق معمول عالی بود
    ب

  • سلام به دوست عزیز و خوب خودم دادا سعید گل …
    ممنون بابت این قسمت عالی و کامل …
    ——————–
    ۲ تا عکس من آپلود کرده یکی رو قبلا توی پست RDR گذاشتم یکی رو الان توی اسکرین شات ها داشتم میدیم یه چیز جالبی نظرمو جلب کرد میزارم ولی اسپویل داره در مورد گاد هست کسی بازی نکرده نبینه …
    http://s8.picofile.com/file/8336564342/God_of_War_20180907022133.jpg%D8%A7
    این تابلو رو من خودم دیده بودم قبلا ۲ بار ولی اون قسمت پایینی رو توجه نکرده بودم …بعد با یکم مطالعه فهمیدم اون مایاها نیست آزتک هستن …
    http://s8.picofile.com/file/8336627034/Capture.JPG
    شرمنده بابت اسپم :rose:

  • Mahdipooyan گفت:

    سلام سعید جان
    واقعا دست و پنجت طلا . من چند ماه قبل مطلبی که واسه بلادبورن گذاشته بودیو خوندم راستش وقت نکرده بودم انجام بدم بازی بعد از خواندن مطلبتون بازی کردم بلادو ،و فهمیدم تا الان تو سو تفاهم بودم بعد از بیش از بیست اندی سال بازی بندرت آنقدر درگیر یه بازی شدم . و بعد دارک سولز رو تهیه کرده کردم و تا اینجا با راهنمای شما اومدم و لذت بردم جدا ازت کمال تشکر دارم دوست خوبم
    😉 😉
    لرد او فالن و نیر و نیوه روهم میخواستم نظرتونو بدونم که چطورن ارزش خرید دارن یا نه
    ممنون

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی ممنونم از شما به خاطر لطفتون و باعث افتخارم هست که از راهنمای من استفاده کردین و باعث شده تا ارزش واقعی این شاهکارهای بی تکرار رو بیشتر درک کنید. واقعا خوشحالم از این موضوع و خیلی ممنون که استفاده کردید از راهنمای بنده. بنده هم از شما تشکر میکنم به خاطر لطفتون. یک دنیا ممنون.
      ۳ بازی که فرمودید یکی از یکی بهتر هستند و هر ۳ بی نظیرن. اول نایر و بعد نی اوه و بعد لردز از نظر من. حتما تجربه کنید هر ۳ رو. اصلا پشیمون نمی شید. امیدوارم لذت ببرید.
      https://t.me/Gametal

  • باز هم باید از اقای اقابابایی تشکر کنیم به خاطر زحماتش :-* نمی دونم دیگه چجوری تشکر کنم بابات زحماتتون که دل ما گیمر ها رو شاد میکنید :rose: :heart:

  • Djcracker گفت:

    آقای بابایی عزیز فکر میکنید چند بخش دیگه از این راهنما باقی مونده باشه و اینکه آیا در اخر همه بخشها رو بصورت یه کتابچه pdf یکپارچه قرار میدید یا نه.

  • Alireza_yoo گفت:

    خسته نباشید اقای اقابابایی بیشتر از دویست ساعت دارک سولز سه رو رفتم هنوز خیلی از کارها و چیایی ک توی متنه رو اصا نمیدونسم با بازی کردن نسخه اول سری فقط میتونم بگم دارک سولز سه یک ریمستر و یه ارث و پایان عالی برای سری هست فقط یه سوالی ک دارم اینه که چرا دارک سولز دو اینقدر نچسب و متفاوت هست نسبت ب سری (بیشتر از نظر طراحی و دشمنا و باس ها و حتی مواردی مثل انیمیشن و استوس فلسک) یه نظری در مورد دارک سولز دو میخواستم نظرتون باعث شد بهترین بازی های عمرمو یعنی ویچر و بلادبورن رو برم ایا ارزش داره دارک سولز دو با این قیمت دلار؟ اگه در حد این دو نسخه نیست کرکی بگیرم

    • سلام خدمت شما علیرضا جان.سلامت باشیدانشالله. یک دنیا ممنونم. باعث افتخارم هست که نظر بنده باعث شده سراغ این شاهکارها مثل ویچر و سولز برید و مرسی از اعتمادتون.
      علیرضا جان دارک سولز ۲ نسخه کاملش یعنی با ۳ دی ال سی فراتر از شاهکارش، بدون شک برای من بهترین دارک سولز و بهترین بازی این سری محسوب می شه و از همه بازی های دیگه بیشتر لذت بردم ازش نسبت به دیمونز سولز و بلادبورن و دارک سولز ۱ و ۳٫ البته فکر میکم که منتقدین هم چنین نظری داشتن و بالاترین متا رو داره فکر کنم در این سری. واقعا لذتی که سولز ۲ داره رو هیچ بازی و محیط و دنیایی نداشت برای من و وقتی ۳ دی السی فوق شاهکار اضافه شدن دیگه اصلا یه بازی عجیبی شد. چوئن ۳ دی ال سی از خود بازی اصلی هم بهتر و سخت تر هستن و باس هایی دارن که نگو و نپرس مثل فوم نایت و … قطعا ارزش بی نهایت بالایی داره خریدش و برای یک سولز باز اصلا لازمه داشته باشه نسخه کاملش رو با دی ال سی ها و با اونها تجربه کنه بازی رو. بدون شک از نظر من حتما ارزش خرید داره و برای من بهترین بازی سری هست علیرضا جان
      https://t.me/Gametal

  • hamed 66 گفت:

    آقا سعید خسته نباشید واقعا ممنون

    آقا سعید آیا امکانش هست این مقالات بصورت ویدئویی هم ردیف کنین.. مثله برخی سایت های خارجی

  • Aztec گفت:

    سلام آقاى اقابابایى مطالبى که شما مى نویسید عالى و بى نقص است.

  • Mahdipooyan گفت:

    سلام رفیق
    من بعد از کشتن آلدریج اشتباه کردم و با اون زنه emma که رو زمین افتاده بود صحبت کردم و وارد نبرد شد به سرعت چون فلاکس جون نداشتم کشت منو وبرگشت به همون اتاق که چیزی توش نیست و بالا بر داره الان دوباره چطور برم سراغ باس dancer راهو پیدا نمیکنم ممنون میشم کمکم کنی سعید جان

  • mercenary گفت:

    خسته نباشید آقای آقابابایی. نوشتن این راهنما راجع به دارم سولز با این حجم کار هر کسی نیست. هر وقت این راهنماها رو می خونم می خواهم دوباره برم سراغ dark souls.
    موفق باشید

    • سلام و درود خدمت شما. سلامت باشید انشالله. باعث افتخار من هست که درک می کنید حجم و زحمت کار رو. ولی باور کنید همین یه خسته نباشید گفتن شما خدا شاهده دیگه اصلا خستگی باقی نمی ذاره. یک دنیا ممنونم ازاون
      https://t.me/Gametal

      • mercenary گفت:

        خیلی ممنون. افتخار از بندست و همچنین شما هم سلامت باشید. نه تنها نوشتن این حجم از مطلب بلکه جواب دادن به همه فقط کار آدمیه که عاشق این کار و گیم هست. امیدوارم سال های سال در این زمینه موفق باشید و امثال شما رو هم بیشتر بیبینیم.
        موفق باشید

  • ahkratos3 گفت:

    یه نکته خیلی جالب در مورد Aldrich اینه که کلی از کسایی رو که ما از قبل میشناسیم رو خورده (البته تو اسمه خوده باس هم میشه اینو فهمید) …اولین کسی که خورده و خیلی زایست گوایندولن هستش که باس مخفی دارک سولز بود و خدای ایلوژن بود(سره الدریچ سره هم گوایندلون هس)…دومین کسی که خورده احتملا نیتو هست و خدای مردگان و اینو از داسش و اسکلات های زیرش میشه فهمید…یه نکته جالب تر اینه که موسیقی باسه الدریچ ترکیب موسیقی نیتو و گوایندلون هستش………و در آخر هم اسموگ رو خورده و اینو میشه از اینجا فهمید که وقتی آلدریچ رو می کشی لباسش رو بهت میده…حالا یه سوال پیش میاد که چرا اسموگ رو خورده ولی اورنستین دراگون اسلیر رو نخورده و این به خاطر این بوده که احتمال زیاد name less king از اون در خواست کرده که به فرمانرواییش بیاد و به اون ملحق بشه…لباس دراگون اسلیر رو میشه تو قلعه nameless king پیدا کرد…و نکته اخر اینه که هر کی که تو سری دارک سولز اسمش قاتل اژدها یا اژدها کش بوده به یه دلیلی کارش دقیقا بر عکس شده و با اونا موافق شده…nameless king l هم که دقیقا برای همین از پدرش طرد شد و فرمانراویی ساخت که توش اژدها ها زندگی و سلطنت کنن.(همه اینا از کانال معروف ترین و بهترین لور گویه دارک سولز “VaatiVidya” بود…البته خیلی ناقص گفتم و بهتره ویدیو هاشو خودتون ببینین)

  • Majid67676767 گفت:

    خدا قوت داداش. دمت گرم عالی مینویسی. مارو معتاد استفاده از راهنمات کردی، دیگه بدون راهنما نمیتونم دارک سولز بازی کنم. حتی یک قدم. بخش بعدی رو کی میزاری؟

  • johny گفت:

    سلام و تشکر از آقای آقابابایی
    سوال داشتم در مورد بازی من از یک جا به بعد ظاهر شخصیتم undead شده و مثل اسکلت هر چیم ember میزنم همینجوریه چه کاری باید بکنم که ظاهرم درست شه ممنون

  • Erfan00725 گفت:

    آقا سعید قسمت سی و یکم چیشد پس
    مردیم از بس صبر کردیم
    ضمنا خیلی ازتون ممنونم که برای این راهنما
    که اینقدر زحمت میکشید دستتون طلا

  • Green souls گفت:

    داخل کلیسا قبل با الدریچ همونجا که عنکبوت بود سمت چپ یک جعبه هست که استاتو داخلش هست که اشاره نکردید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش سی ام - گیمفا