نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا

نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک

AmirHossein Norouzi
۱۱:۰۵ ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا

جامعه گیم و بازی سازی از زمان آغاز به کار خود تا به الان بازی های استرتژیک را در خود جای داند حتی از سگا و آتاری گرفته تا به کنسول های امروزی و کامپیوتر ها و لپ تاب ها و حتی تبلت های امروزی که در این مقاله به آن بیشتر می پردازیم.بازی های رایانه ای همیشه با سبک های گوناگون همراه بوده که یکی از جذاب ترین آن ها سبک استراتژیک هست که همراه با تکامل کنسول ها و گیمینگ این سبک هم پیشرفت کرده است.
خود سبک استراتژیک دارای رشته ها و سبک های بسیاری است که هر شاخه طرفداران متعدد و بسیاری دارد که ما به برخی از این بازی های محبوب استراتژیک می پردازیم که هر کدام هر ساله حرفی برای گفتن دارند و حتی بعضی از آن ها حدود هفت یا هشت سال از عمرشان می گذرد ولی هنوز هم طرفدارانی میلیونی دارند و هر ماه به با مپ ها و آپدیت ها و پچ ها و DLC ها و … که به هوادارانشان ارائه می دهند خود را سرپا و محبوب نگه می دارند و بعضی از آن ها هم از زمان انتشارشان یک جزییات ارتقایی برای بازی ندادند ولی هنوز سر پا هستند.

۱. AGE OF EMPIRES

یک سری بازی استراتژیک زیبا و بی نقص شرکت های ENSEMBLE STUDIO , MICROSOFT GAME STUDIO که یکی از معدود بازی های استراتژیک تیراندازی می باشد که در طی سه نسخه خود را به دنیای گیم نشان داد و نسخه سوم این بازی بسیار درخشید و من به شخصه خیلی شیفته نسخه سوم بازی شدم که گرافیکی حیرت انگیز و گیم پلی بسیار سرگرم کننده و همین طور معتاد کننده ای  داشت و قسمت داستانی بازی هم آنقدر زیبا است که جای هیچ حرفی را برای من نمی گذارد. این سری یکی از قدیمی های این سبک به حساب می آید به نظر من این سری بازی ازآن سری بازی هایی  است که باید هر گیمری باید بازی کند تا معنای دقیق و شیرین سبک استراتژیک را بچشد.

۲. SIM CITY

سری بازی SIM CITY که یکی از محبوبترین بازی های شبیه سازی و استراتژیک هست که EA این سری را پنج بار در ۵ نسخه عرضه کرد که هر بار با کیفیت و گرافیک و امکانات بیشتری به خانه های گیمر ها رفت و خیلی هم مورد توجه قرار گرفت و برای گیمرها شیبیه سازی یک شهر و خیابان و رسیدگی به آن خوشایند و دلچسب آمد که هنوز EA در حال پیشرفت دادن و توسعه به امکانات این بازی است که همه با دیدن تریلر ها و تصاویر و اسکرین شات های  SIM CITY5 که در ۲۰۱۳ رونمایی می شود انگشت به دهان و حیرت زده ماندند که آینده ای خوب برای ای فرنچایز را رقم می زند. ودر کل این بازی بر پایه شبیه سازی شهر ها و ساختمان ها و خیابان ها کارخانه ها و … که در دنیای واقعی وجود دارد می باشد و از شما یک شهردار واقعی می سازد.

۳. MEN OF WAR

بازی شبیه ساز جنگ MEN OF WAR به جرعت می توان گفت یکی از فوق العاده ترین شبیه ساز جنگ می باشد که در این بازی به جزییات مو به مو دقت شده است و شما اگر تاکتیک جنگی را بلد بشید می توانید با پنج سرباز یک نیروگاه را پاکسازی و نابود کنید. روی گیم پلی این بازی بسیار خوب کار شده است و توانایی حمل وسیله های نقلیه جنگی مانند توپ و تانک و خمپاره انداز و … یکی از چشم گیر ترین این بخش های گیم پلی است. و این بازی به زیبایی هر چه تمام تاریخ را به رخ شما می کشاند و با گرافیکی  در حد بالا حس و حال فرماندهی را به شما الحاق می کند.

۴. GENERALS

سری بازی GENERALS که در کشور خودمان طرفدار بسیار دارد و در بیشتر گیم نت ها از این بازی فوق العاده استفاده می شود و حتی  مسابقاتی نیز در برخی از آن ها در بخش LAN انجام میشود که یکی از دلایل محبوب شدن این بازی همین بخش LAN بازی است که باعث شده است هنوز هم مورد استفاده گیمر ها قرار بگیرد و گرافیک این بازی هم با این که زیاد مطلوب نیست ولی افراد زیادی این بازی را استفاده می کنند و مشکلی با گرافیک ازی ندارند  و نسخه بعدی این بازی  با موتور قدرتمند FROSTBITE 2 در حال ساخت است و گرافیکی فوق العده را به ارمغان می آورد و خاطره ها را زنده می کند و گرافیک پایین نسخه ها قبلی خود را  نیز به نظرجبران خواهد کرد.

۵.  WARCRAFT

سری بازی های هنر جنگ یا همان WARCRAFT یکی از آن معدود بازی هایی است که نسخه FROZEN THRONE آن که در سال ۲۰۰۳ تولید شده را هنوز گیمرها دنبال می کنند و این به خاطر مپ عالی که واقعا گل کاشت یعنی DOTA ALL STARS که قهرمان های بازی دور هم جمع می شوند و با هم به صورت تیمی به مبارزه با هم می پردازند که این بازی و مپ هم مانند بازی GENERALS قسمت LAN آن در گیم نت ها معروف است. و اما داستان بازی , داستان بازی بسیار پیچیده و سنگینی است که باید چندین بار بازی را تمام کرد تا داستان بازی را متوجه شد. گرافیک این بازی هم MMO می باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا
نگاهی به ۵ بازی موفق استراتژیک - گیمفا