تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا
تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا
تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا
تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا

تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است

هادی اسماعیل‌زاده
۱۵:۳۰ ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا

بعد از نمایش فن‌آوری NVIDIA RTX به عنوان اولویت اصلی در کارت گرافیک‌های جدید GeForce RTX، حال تکنیک رهگیری پرتو بر سر زبان‌ها آمده است. شاید Battlefield V، یکی از بزرگترین عناوینی که پاییز سال جاری میلادی منتشر می‌شود، نمایشی از بهترین نوع پیاده‌سازی این تکنیک در یک بازی را به نمایش گذاشته باشد.

با این وجود به نظر نمی‌رسد بازتاب‌های پرتو رهگیری‌شده (The Ray Traced Reflections) در Battlefield V، فقط به نمایشی واقع‌گرایانه‌تر از بازتاب‌های صفحه نمایش (Screen Space Reflections) قدیمی ختم شود. طبق اظهارات دیوید سایرلند (David Sirland)، تهیه‌کننده بازی که سابقه کار برروی عناوین Battlefield 2، Battlefield 4 و حالت Incursions در Battlefield 1 را دارد، تکنیک رهگیری پرتو “فوق‌العاده جالب” است و دلیل آن نیز تاثیرگذاری این تکنیک برروی گیم‌پلی بازی است. شاید بپرسید که چگونه؟ در جواب باید گفت که بازتاب‌های صفحه نمایش، همان‌طور که از نام آن مشخص است، آبجکت‌هایی را که در داخل صفحه نمایش پردازش نشده باشند، بازتاب نمی‌دهد. بازتاب‌های پرتو رهگیری‌شده چنین مشکلی ندارد و می‌تواند به راحتی، هر چیزی را که در واقعیت بازتاب می‌یابد پردازش کند. این موضوع در عنوانی مانند Battlefield V می‌تواند بدین معنی باشد که شما قادر خواهید بود دشمن را از طریق بازتاب‌های اطراف خود شناسایی کنید. در ادامه توئیت سایرلند را در این خصوص می‌خوانید:

تکنیک رهگیری هم‌زمان پرتو فوق‌العاده جالب است. اگر شما این‌طور فکر نمی‌کنید پس به اندازه کافی خوره‌ی این کار نیستید :). این تکنیک در زمینه گیم‌پلی، خیلی چیزها را تغییر می‌دهد؛ بنابراین امیدوارم استانداردسازی آن به زودی اتفاق بیفتد. من معمولا به این مسائل توجه نمی‌کنم، البته اگر نتیجه آن‌ها بدتر کردن گیم‌پلی بازی باشد… اما این نوع از فن‌آوری به ما اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های غیرواقعی که الان وجود دارد را دور بیاندازیم.

من شخصا در تنظیمات پایین بازی را تجربه می‌کنم؛ با vsync خاموش و بدون triple buffering؛ اما برخی از بهینه‌سازهای نورپردازی می‌تواند شرایط را در زمینه سایه‌های قابل بازی و محیط‌های داخلی و بیرونی و … بهبود بخشد.

او همچنین پیش‌بینی می‌کند که این تکنیک در یک یا دو نسل بعد، تبدیل به یک استاندارد در کنسول‌ها می‌شود. واضح است که اگر این تکنیک در کنسول‌ها نیز در دسترس قرار گیرد، گسترش آن در صنعت بازی‌سازی بسیار سریع‌تر خواهد شد. امید است که سونی و مایکروسافت نیز پتانسیل موجود در این تکنیک را ببینند و در انتخاب سخت‌افزار برای نسل بعدی کنسول‌های پلی‌استیشن و اکس‌باکس آن را در نظر بگیرند. کنسول‌هایی که در حال حاضر برای عرضه در سال ۲۰۲۰ میلادی پیش‌بینی شده‌اند. در ادامه توئیت سایرلند را در این زمینه می‌خوانید:

رهگیری پرتو؟ به آن یک یا دو نسل زمان دهید؛ شرط می‌بندم که تبدیل به یک استاندارد در کنسول‌ها خواهد شد.

نمایشی که از Battlefield V در رویداد Gamescom 2018 شاهد بودیم، با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ و با بهره‌گیری از RTX و فعال بودن بازتاب‌های پرتو رهگیری‌شده اجرا شده بود. با این وجود اخبار حاکی از آن است که دایس (DICE) تنها چند هفته است که به سخت‌افزار GeForce RTX مجهز شده و هنوز زمان زیادی برای بهینه‌سازی آن از لحاظ بهبود کد، بهبود درایور و …، قبل از عرضه بازی در اختیار دارد. شما می‌توانید تریلر مربوط به کاربرد این تکنیک در Battlefield V را در اینجا مشاهده کنید. همچنین تریلری از کلاس‌های بازی نیز منتشر شد که در اینجا می‌توانید آن را تماشا کنید. در جریان این رویداد از باندل Battlefield V برای کنسول اکس‌باکس وان نیز رونمایی شد.

Battlefield V در تاریخ جمعه ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۷ مصادف با ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌ باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. همچنین با پیش خرید نسخه Deluxe، بازی سه روز زودتر به دست شما خواهد دسید. محمد آریامقدم در بخش مقالات اولین نگاه، نگاهی نخست به Battlefield V داشته است که می‌توانید این مقاله را در اینجا دنبال کنید. برای پیگیری سایر اخبار مربوط به بازی، به این آدرس مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا
تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا
تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا
تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا
تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Rorschach گفت:

    چه قادر به خرید بازی ها باشیم یا نباشیم، خالصانه دعا میکنم به همه بچه های گیمر عمر کافی عطا بشه تا شاهد پیشرفت های حیرت آور گرافیکی صنعت عشقمون باشیم.
    بچه ها شما تا حالا خاب بازی های آینده رو دیدید؟؟ یا بازی که اسمشو نمی دونید. من بعضی وقتا خواب می بینم دارم یه بازی میکنم اصلا فیلمه! انقدر گرافیکیه تو خواب کف کردم…

    • goldberg68 گفت:

      کدوم سونی فنی بود گفت این تکنولوژی ها به پای اوردر و انچارتد نمیرسه تو پست قبلی
      زاررت
      یک یا دو نسل بعد گفته شده شاید از این تکنولوژی استفاده بشه یعنی وان ایکسم مونده توش بعد میگند پلی ۴
      بخدا حالت تهوع بهم دست میده از شدت تعصب

    • mahdi.gamer77 گفت:

      عمر زیاد بده خدا که روز به روز وضعمون بد تر شه و گرافیک و تکنولوژی بیشتر پیشرفت کنه
      در نتیجه روز به روز بیشتر حسرت بخوریم مگه نه ؟ 😀 😀
      تو این اوضاع تنها چیزی که خوب بلدم حسرت خوردنه
      منم که پی سی گیمر که عمرا توان حتی ذره ای ارتقا پی سیمو ندارم چه برسه به rtx

  • گمنام گفت:

    جیب ما فوق العاده جالب تر است 🙂
    من که یه قرون به ea نمیدم. یه اکانت دست دومش رو میگرم، نهایت خودم یکی کرک میکنم. شرکتی که ما رو تحریم کرده حقشه که فروشش ضعیف بشه.
    هرچند این سری یکی از بهترین بازیای عمرمه.بخش آنلاینش، بی نظیره.مولتی پلیرش اینقد شاهکاره که بخش داستانی هم که اصلا نیاز نداره. ولی دایس برای اینکه دهن بعضی به ظاهر منتقد رو ببنده باز داستانی هم درست میکنه اونم یه داستان آمریکایی مثل همه بازیا تازه اگه مثل بعضی بازیای دیگه تخیلی و غول کشی و زامبی کشی نباشه، قصدم بازی خاصی نیست، دارم نظرم رو میگم، چون این بازیا براساس واقعیت نیستن هیچ تاثیری روی من ندارن. مثلا ۱۰ تا غول کشتم که چی، شاید اون موقع که بچه بودم با اینا کیف میکردم، اما آدم وقتی بزرگتر میشه، دیگه این مسائل براش جذابیت نداره، من طرفدار بازی داستانی ام اما یه داستان تاثیرگذار واقعی. فعلا باید با همون بازیا انلاین سر کنم. چون خودم داستان خودم رو دارم. هرچند بازیای داستانی رو هم صرفا برا سرگرمی بازی میکنم ولی هیچکدوم رو از لحاظ داستان شاهکار نمیدونم، شاید از لحاظ گیمپلی برام شاهکار باشن.

    • noobmaster69 گفت:

      درود
      داداش من دقیقا عین خودتم 😐 منم قبول دنبال غول کشی و این چیزا بودم اما الان تقریبا تنها ملاکم واسه بازی داستانِ حداقل خیلی و خوب و تاثیر گذاره
      مخصوصا وقتی که وضعیت اکثر فرانچایز های الانو میبینی که انگار کپی از نسخه قبلیِ مثل همین کال و بتل و… تنها چیزی که برات مهم میشه داستانِ

    • Ali گفت:

      واقعا فکر کردی دایس برای این که دهن منتقدا رو ببنده بخش داستانی درست میکنه!! اول اینکه کمپین بتل رو با کمپین بازیای دیگه یکی نکن و دوم اینکه دایس بخش داستانی رو به این دلیل درست میکنه که بتونه از اون هم پول بگیره. دایس یه کمپین بی سر و ته و خسته کننده بدون داشتن یه داستان خوب و بدون داشتن شخصیت پردازی قوی میسازه بعد یه تریلر سینماتیک خوب ازش میسازه و اون کمپین مزخرف رو به نام یه بخش داستانی عمیق میفروشه تا هم از مولتی و هم از کمپین پول در بیاره. دقیقا کاری که با بتل وان انجام داد

  • چند روز پیش داخل یوتیوب داشتم ویدیو همین موضوع RTX رو تماشا میکردم واقعا فوق العاده بود، به شدت علاقه مندم نسل بعدی هرچه سریع تر شروع بشه چون نسل ۸ تحول خاصی ایجاد نکرد اما پیش بینی میکنم در نسل ۹ تحولی در زمینه کیفیت و گرافیک بازی ها ایجاد بشه

  • GTx1070 گفت:

    به دلایل زیر این بازی رو هرگز نمیخرم
    چون سازنده ea هست
    چون داستان جنگ جهانی هست و حداقل انتظار میره کمی به واقعیت نزدیک باشه اما یه زن مو قرمز که دستش هم یک قلاب اهنی هست فرمانده هست که کاملا غیر واقعی هست من با حضور زن ها مشکلی ندارم و طرفدار لارا کرافتم و شخصیتم توی پابجی هم زنه اما بتل دیگه شورشو در اورده و حس میکنم میخواد بگه بله ما هم طرفدار حقوق زنان هستیمو از این چیزا بابا ولمون کنین ما میایم ۲ دقیقه بازی کنیم که لذت ببریم نه اینکه درگیر سیاست و حقوق زنان بشیم
    و دلیل دیگه هم اینه که این بازی در بهترین حالت یک دی ال سی برای بتل ۱ هست و بتل رویالش هم بدون شک یک مود ابکیه

  • با قیمت های فعلی تو کارت های GTX موندیم چه برسه به RTX .

  • یه نظر من با وجود بازی هایی مثل tlou2 و مترو و سکیرو و رد دد و رزیدنت اویل۲ دیگه این بازی ارزش خرید نداره :no:

  • leonika گفت:

    دوستان سلام! کسی می‌دونه که تکنولوژی رهگیری پرتو روی کارت‌های ۱۰۶۰ جواب میده یا نه؟

    • saeedsaeed2 گفت:

      نه دوست عزیز. این تکنولوژی هنوز در حد ابتداییه و فقط روی برخی بازی ها با کارت های rtx پیاده سازی شده. ابتدایی هم به این معنا که هنوز برخی بخش های بازی بصورت ناقص یا پر باگ نور رو رفلکس میدن و هنوز کارت گرافیک پرفورمنس خوبی در پردازش فریم ها و فریم ریت نداره

  • یا خدا این RTX چیه دیگه تو یوتیوب ۲۰۸۰ti رو دیدم. واقعا هیولاست من فکر نکنم این گرافیک برای بازی بخره بیشتر بدرد بازیسازی میخوره. چقدر هم گرونه. ولی هنوز اثراتش تو گیم جای کار داره فکر کنم یک نسل کار ببره تا جا بیوفته.

تهیه‌کننده Battlefield V: تکنیک رهگیری پرتو فوق‌العاده جالب است - گیمفا