تیم هوش مصنوعی OpenAI از یکی از بهترینهای جهان شکست خورد
همانطور که شرکت OpneAI وعده داده بود، تیم هوش مصنوعی آنها برای رقابت در مسابقات امسال حاضر شد اما به نظر میرسد این تیم هنوز راهی طولانی برای شکست بهترینهای جهان پیش رو دارد.
هر ساله در محل برگزاری رقابتهای قهرمانی DOTA 2، شاهد حضور بهترین و بامهارتترین بازیبازان جهان هستیم. تیمهایی متشکل از ۵ بازیباز که برای به دست آوردن جایزهی چندین میلیون دلاری و عنوان بهترین تیم جهان، با یکدیگر رقابت میکنند. در طول مسابقات سال گذشته، گروه OpenAI پس از معرفی هوش مصنوعی مخصوص این بازی، بهترین بازیبازان جهان را در رقابت یک به یک به چالش کشید و موفق به شکست آنها شد. اما به نظر میرسد هنوز هوش مصنوعی به جایی نرسیده است که جای این بازیبازان را به طور کامل پر کند.
امسال در جریان رقابتهای The International 2018، تیم متشکل از ۵ هوش مصنوعی طراحی شده توسط تیم OpenAI، تیم برزیلی Pain Gaming را به مبازره دعوت کرد. اگرچه براساس عملکرد تیم هوش مصنوعی تا به امروز (این تیم پیش از شروع مسابقات موفق شده بود تیم متشکل از بازیبازان قدیمی و آنالیزورها را به راحتی شکست دهد)، بسیاری باور داشتند این تیم پیروز مسابقه خواهد بود، این تیم در نهایت در دو رقابت یک ساعته مغلوب تیم حریف شد. به دلیل وجود برخی نواقص در تیم متشکل از هوش مصنوعی، شخصیتها و آیتمهای درون بازی برای متعادل کردن این رقابت، محدود شده بود اما این موضوع نیز کمکی به این تیم نکرد.
هر دو مسابقه حدود یک ساعت به طول انجامید. تیم OpenAI در دقایق ابتدایی هر دو مسابقه و مبارزات تیمی، عملکرد فوقالعادهای را از خود نشان داد. عکسالعملهای بسیار سریع تیم هوش مصنوعی، کار را برای تیم حریف بسیار دشوار کرده بود. متاسفانه این تیم هنوز در بخش گردش در محیط نقشه، توزیع منابع و تمرکز برروی اهداف اصلی در حد بازیبازان حرفهای عمل نکرد.
از نظر تعداد هیروهای کشته شده، تیم هوش مصنوعی پا به پای رقیب پیش رفت ولی از نظر GPM (گلد به دست آمده در هر دقیقه) و XPM (تجربهی به دست آمده در هر دقیقه)، این تیم بسیار ضعیفتر از بازیبازان حرفهای عمل کرد. همهی ما میدانیم که Gold و Experience بسیار مهمتر از تعداد کشتهها است، چرا که پول به دست آمده در بازی همان چیزی است که آیتمهای خریداری شده توسط بازیبازان و قدرت آنها در بازی را مشخص میکند. اگرچه کشتن اعضای تیم حریف میزان گلد قابل توجهی را در اختیار شما قرار میدهد ولی روش اصلی به دست آوردن گلد در بازی، کشتن Creepها و نابود کردن اهداف اصلی بازی است. همچنین در جریان بازی بسیار مهم است که شما بتوانید برروی اعضای اصلی تیم حریف (Core) تمرکز کرده و جلوی پیشرفت آنها را بگیرید.
به نظر میرسد تیم حریف نیز در جریان بازی به نقاط ضعف تیم حریف پی برده و موفق شد از آنها به نفع خود استفاده کند. این تیم برزیلی موفق شد تیم OpenAI را بارها در شرایطی نامساعد قرار دهد و در نهایت پیروز از میدان مسابقه خارج شود.
سال گذشته در جریان مسابقات TI7، تیم سازندهی OpenAI از بازیباز معروف Dendi درخواست کرد تا در مقابل دیدگان همه با هوش مصنوعی آنها در حالت سادهی تک به تک مسابقه دهد. در این مسابقه سرعت عملهای باور نکردنی هوش مصنوعی در نهایت باعث شکست این بازیباز شد. اما به نظر میرسد در رقابتهای تیمی، عدم توانایی در برنامهریزی و انتخاب هدف مناسب در نهایت باعث شکست تیم OpenAI میشود.
به نظر میرسد تیم سازندهی هوش مصنوعی نیز از باخت تیم خود مطمئن بوده است. یکی از پایهگذاران این شرکت، Greg Brockman در مصاحبهای گفته است که تیم OpenAI در اکثر رقابتهای خود، بازیهای ابتدایی را واگذار میکند ولی در ادامه آنها از اشتباهات خود درس گرفته و پس از تکرار مجدد یک بازی، آنها قادر هستند تیم رقیب را شکست دهند. با توجه به این موضوع و سرعت پیشرفت هوش مصنوعی طراحی شده توسط شرکت OpenAI، به احتمال زیاد سال آینده شاهد عملکرد متفاوتی از این تیم خواهیم بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
جلو تیم حرفه ای پنجاه دقیقه دووم آوردن خیلیه با وجود نقصایی که هنوز داره مثل وارد کاشتن زیر تاور استفاده درست نکردن از اسموک قبل از اینکه با بازیکنای قدیمی بازی کنن یه تیم از پلیرای عادی رو تو ۱۳ دقیقه شکست داد.
این آپتیک گیمینگ یه باشگاه ایاسپورته
تو همهی رشته ها تیم دارن
دو سه سال تیمشون تو لیگ کالاف دیوتی قهرمان شدن
ایشالله که تو کشور ما هم از این باشگاه ها زیاد بشه
پر از استعدادیم بخدا
تو همین جاکارتا مسابقات پیس ۱۸ هستش که علی نوبخت و حسن پاجانی نماینده های ایرانن