کوری بارلوگ: بار‌ها در مراحل مختلف توسعه God of War تصمیم به کناره‌گیری گرفتم

۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

بازی God of War دستاوردی بسیار بزرگ برای استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica) است. اما بنابر گفته کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی، رسیدن به این موفقیت اصلا هم کار آسانی نبوده و او بار‌ها در مراحل مختلف توسعه تصمیم به کناره‌گیری گرفته است.

در طول کنفرانس Devcom 2018، کوری بارلوگ ضمن تاکید بر فرآیند پیچیده تولید، به سازندگان توصیه کرد که پیش از آغاز مراحل توسعه، با شک و تردید‌های خود رو به رو شوند و آن‌ها را برطرف کنند. بنابر گفته بارلوگ، او بار‌ها در طی مراحل مختلف توسعه God of War تصمیم به تسلیم شدن و کناره‌گیری گرفته است اما یونی یانگ (Yuni Yang) و شانون اِستادستیل (Shannon Studstill) بار‌ها او را از این کار منصرف کرده‌اند.

دلیل موفقیت من این تیم سازنده است. آن‌‌ها به قدری به بخش‌های مختلف بازی اهمیت می‌دادند که گویی این بخش‌ها جزیی از آن‌‌‌ها است. آن‌‌ها کنترل امور را به دست گرفتند و فراتر از آنچه که انتظارش را داشتند به پیش رفتند.

همچنین کوری بارلوگ اذعان کرد که سانتا مونیکا بارها تصمیم به حذف کردن آترئوس (Atreus) از بازی گرفته است. چراکه تهیه‌کنندگان بازی بر این باور بودند که این پروژه بیش از حد جاه‌طلبانه خواهد بود و امکان ساخت آن وجود نخواهد داشت. خوشبختانه در پایان استودیو تصمیم به حضور این شخصیت در بازی گرفت.

این موضوع که تیم سازنده علی رغم وجود موانع مختلف با تلاش فراوان به توسعه بازی ادامه داده‌اند، قابل تحسین است. به هر حال تلاش آن‌‌ها بی‌ثمر نمانده و ما نیز شاهد موفقیت بازی در جلب نظر بازی‌بازان و منتقدان بودیم.

بازی God of War هم اکنون به صورت انحصاری در دسترس کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار دارد. می‌توانید با مراجعه به این قسمت به مشاهده نقدی ویدئویی گیمفا از این بازی بپردازید. همچنین چندی پیش مصاحبه‌ای از کوری بارلوگ منتشر شد که اطلاعات بسیار جالبی از God of War در اختیار کاربران قرار می‌داد. در پایان می‌توانید برای پیگیری سایر اخبار مربوط به بازی، به این قسمت مراجعه کنید.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یکی از خیلی خیلی خیلی بزرگای سونی Yes

    0
    0
    • در این کامنت می خواهم به یکی از مواردی در خدای جنگ اشاره کنم که مطمئنم تا به این لحظه در هیچ کجای وبسایت های مرتبط با گیم نخوانده اید و آن این است که کارگردانی و شخصیت پردازی بازی چگونه با غیر مستقیم ترکیب شدن با روانشناسی،تاثیر خودش را به ماکسیموم می رساند.
      برای شروع بیایید نگاه کنیم به این که اصلا کریتوس چه بود؟
      در سه گانه کلاسیک گاد،کریتوس خودش همه مراحل را به پیش می برد.بالا رفتن از همه محیط ها انفرادی شکل می گرفت.اگر لازم بود بالا برود و اهرم را بزند تا در باز شود خودش این کار را می کرد و برای شخص سومی قلاب نمی گرفت.در برابر بزرگترین خدایان و تایتان ها هرگز حرف از منطق،مبارزه معقول،درست فکر کردن،برنامه ریزی و نقشه داشتن نمی زد.چیزی به اسم محبت در وجود او هرگز دیده نمی شد.به شدت بی رحم و خشن بود و فقط خودش برای خودش همه بود و هر چیزی جز هدفش برایش پشیزی نمی ارزید.دو بار یک ناخدای کشتی را در گاد یک به فنا داد تا راحت تر به مقصد خودش برسد.یکی سرباز بدبخت را که در قفس زندانی بود سوزاند تا راحت تر به هدف برسد.در گاد دو کلی را به خاک وخون کشید.در گاد سه همه را به بی رحمانه ترین شکل ممکن به قتل رساند و فقط هدفش برایش مهم بود.
      اما در گاد جدید،کریتوس همه مراحل را به صورت همکاری با آترئوس به جلو می برد.حل معما ها تماما با کمک اترئوس صورت می گرفت.اگر دری قفل باشد یا نیازی به زنجیر برای بالا رفتن باشد،کریتوس برای اترئوس قلاب می گیرد تا او راه را باز کند و حتی در باز کردن راه هم اترئوس همکاری می کند و در این مورد هم کریتوس انفرادی کار نمی کند.بار ها کریتوس از نقشه داشتن،منطقی فکر کردن،برنامه ریزی برای موفقیت و … صحبت می کند و خبری از خشونتی دیوانه وار و بی منطق نیست.او هر چند در ابتدای امر نسبت به خدایان حس خوبی ندارداما در ادامه از محبت و خوب بودن مثل تیر سخن می گوید و آترئوس را به محبت،منطقی بودن،خوب بودن و شرافت داشتن دعوت می کند.کریتوس جدید کاملا کار هایش حساب شده است و اگر لازم نباشد کسی را نمی کشد درست برعکس نسخه های قبل که حتی بی گناه ترین افراد مثل یه ناخدای کشتی یا ملکه پوزایدن کشته می شدند تا کریتوس بتواند به راهش ادامه دهد،در حالی که کشتن آن ها نیازی ضروری نبود.دیدیم در این نسخه که وقتی مگنی زخمی بود،کریتوس او را هدفی نمی دانست و با کشتن او مخالف بود.در انتهای بازی هم وقتی بالدور زخمی بود او را رها کرد.مقایسه کنید با شخصیت بی منطق و افسارگسیخته قبلی کریتوس که همه چیزی را بی دلیل هم که شده نابود می کرد.این بار فقط هدف کریتوس نیست که برایش مهم است.بلکه او هدفی مهم تر دارد:حفظ فرزندش.سپس هدف مهم تر او تربیت این فرزند است.نهایتا هدف شخصی خودش که ادای دین به فی هست در اولویت قرار می گیرد.دیگر مثل سابق او فردی تک رای و خودخواه نیست که فقط به خودش فکر کند بلکه به آترئوس حتی بیشتر از خودش اهمیت می دهد و در انتهای بازی به آترئوس می گوید که اگر لازم باشد و جانش در خطر باشد حاضر است خودش را فدای اترئوس کند.مقایسه کنید با جایی که کریتوس ملکه پوزایدن را لای چرخ حدنده های در کذشات تا در دیرتر بسته شود.
      می بینید که صفر تا صد گاد جدید در تضاد با گاد های قبلیا است و این تضاد صرفا به گیمپلی،محیط،داستان و … محدود نمی شود و حتی در شخصیت پردازی کریتوس هم رخنه کرده است.گذشته از تفاوت فراوان کریتوس با گذشته اش نگاهی هم به آترئوس بیاندازید.
      شخصیتی که در ابتدای بازی انواع حرکات ناامید کننده را به نمایش می گذارد و حال مخاطب را تا حدی از خودش بهم می زند.سپس شخصیت او متعادل می شود و به خود می گوییم خب داره تازه ادب میشه،تربیت کریتوس داره اثر می کنه.در ادامه وقتی میفهمد که یه خدا هست دوباره رفتارش میرود روی مخ مخاطب تا جایی که به کریتوس یک تیر شلیک می کند و این جا بود که گفتم لعنتی داری چه غلطی می کنی!
      باید قبول کنیم حتی ورژن منطقی کریتوس هم شکست ناپذیر و قدرتمند است.چگونه یک شخصیت اسطوره ای و حماسی بزرگ مثل کریتوس در کنار اترئوس ضعیف قرار می گیرد . چگونه مخاطب با این تضاد کنار می آید؟آیا اجباری در کار است که مخاطب به خودش بگوید خب باید باهاش کنار بیایم؟واقعیت این هست که نه! هیچ اجباری در کار نیست می توانید از بازی متنفر شوید و سپس بگویید دلیلش اترئوس بود.اما من ندیدم کسی این را بگوید.همه از این بخش نظرات وبسایت گیمفا گرفته تا بخش نظرات گیم اسپات،اترئوس را در عین بعضا اعصاب خورد کنی و حرف گوش نکردن هایش همراهی بی نظیر می دانند.
      چطور این تضاد ها بین شخصیت قدیمی و جدید کریتوس موجب آزار مخاطب نمی شود؟
      چطور تضاد بزرگ بین دو شخیصت اصلی،کریتوس و اترئوس موجب درخشان شدن بازی می شود؟
      برای پاسخ به این سوال باید نگاهی دقیق به نحوه جلو رفتن داستان بیاندازیم.
      باید دقت کنیم که داستان بازی از هر جایی می توانست شروع شود.از اغاز اشنایی کریتوس با فی یا حتی لحظه تولد آترئوس.سازندگان لحظه سوگواری را انتخاب کردند که قدرت محتوایی و تاثیر گذاری بیشتری دارد.لذا مخاطب بدون پیش زمینه و مقدمه چینی وسط سفره داستان بازی می افتد و به خودش می گوید که یه سری چیز ها رو از دست دادم.سفره یکم خالی به نظر میرسه.انگار قبل من پای این سفره نشستن و یکم ازش خوردن.این که فی چه کسی هست و … به من گفته نشده.یه خلا احساس می کنم.
      همین خلا که شاید حس چندان خوش آیندی در ابتدا نباشد محرک توجه ما به داستان می شود.البته درباره مخاطبی صحبت می کنم که سعی می کند داستان را درک کند.طبیعی است کسی که فقط دنبال گیمپلی است متوجه منظورم من نشود.
      شما به عنوان مخاطب خوب می دانید که نمی دانید قبل تر چه شده و سعی می کنید دقت کنید تا هر لحظه چیزی را به دست آورید که به شما بگوید که گذشته چه شده است.
      به این ترتیب سازندگان توجه مخاطب را جلب می کنند که “دقت کن توی بازی چی بهت نشون میدیم،اینا سرنخ از گذشته است،چیزی که تو الان مشتاقی دربارش بیشتر بدونی”.
      در ادامه به بهترین شکل ممکن،شخصیت ضعیف اترئوس در فرایند شکار و مبارزه با ترول،خودش را به ما نشان می دهد و اندکی به این باور می رسیم که این نمی تواند همراه خوبی برای شخصیتی قدرتمند باشد.
      حال که مخاطب می داند آترئوس همانند کریتوس قدرتمند و بی نظیر نیست،دچار این تردید می شود که می توان آترئوس را ۳۰ ساعت تحمل کرد؟
      این دقیقا همان حسی است که کریتوس هم دارد و او به خوبی می داند که این بچه برای سفر پیش رو آماده نیست و استرس این را دارد که این بچه در سفر زنده نماند و دوام نیاورد.
      صحنه ای که ضعیف بودن آترئوس را بیشتر در ذهن مخاطب حک می کند،جایی است که کریتوس و آترئوس با هم تمرین می کنند.
      کریتوس به آترئوس می گوید که به دست من ضربه بزن.
      هر بار کریتوس ضربه آترئوس را دفع و به او عباراتی مثل “ضعیف بود”،”کند بود”،”خوب نبود” می گوید.
      به نظر می رسد سازندگان بازی قصد دارند آترئوس را که یک نیمه خدا و یک نیمه جاینت هست،بسیار ضعیف تر از چیزی که انتظارش را داریم نشان دهند و اصلا علاقه ای به این که او را مثل کریتوس یک اسطوره نبرد نشان دهند ندارند.
      باید قبول کنیم دیدن اترئوس به این ضعیفی در کنار کریتوس به شدت منزجر کننده است!
      اما در ۲۰ دقیقه ورق بر می گردد.
      در مبارزه ابتدایی با بالدور،او هر بار که به نوعی جاخالی می دهد یا ضربه ای به کریتوس می زند عباراتی مشابه عباراتی که پیشتر شنیده شده بود را بیان می کند.
      “بی هدف بود”
      “خیلی کند بود”
      “ضعیف بود”
      چیز هایی که کریتوس به آترئوس می گفت،حال بالدور به کریتوس می گوید و مخطابی که تا چند لحظه پیش گمان می کرد آترئوس تنها شخصیت دارای نقطه ضعف داستان است،متوجه می شود کریتوس هم آن چنان شکست ناپذیر نیست.
      او چندین بار از بالدور ضربه می خورد و هر بار ضربه خوردن او دقیقا من را به یاد آترئوس چند لحظه پیش می اندازد.
      به این ترتیب سازندگان،آترئوس را ضعیف و دارای نقطه ضعف نشان می دهند.
      سپاس خود مخاطب را در نقش آترئوس قرار می دهند با این تفاوت که آترئوس این بار کریتوسی است که در برابر بالدور آنقدر ها که اول فکرش را می کردم مبارزه آسانی در پیش ندارد.
      و در ادامه شما به بهترین شکل ممکن می توانید با آترئوس همزاد پنداری کنید و بدون آن که اصلا متوجه شوید،در حال حس کردن چیزی هستید که آترئوس داشت حس می کرد.
      اگر مبارزه اول کریتوس با بالدور،مبارزه ای شبیه مبارزه او با هرکول می بود و کریتوس با ابهت تمام موفق به پیروزی در این نبرد می شد،وجه ضعیف آتنرئوس مجددا تقویت می شد و به دلیل بیش از حد قوی نشان داده شدن کریتوس،تحمل آترئوس برای مخاطبین بازی واقعا غیر ممکن می شد.
      لازم بود هم کریتوس پیروز نبرد شود هم چندین بار ضربه بخورد و تا مرز شکست پیش برود تا مخاطب متوجه شود در این بازی شکست ناپذیری معنی ندارد و همه حتی کریتوس ضعف هایی دارند.
      اگر کریتوس در این نبرد ابتدایی شکست می خورد،بعد از کل ضرباتی که خورده بود،بعد از چالش جدی که با آن رو به و شد،مخاطب احساس می کرد که حتی اندکی ضعیف بودن،موجب شکست خوردن می شود.پس اترئوسی که آن قدر ضعیف بود،کاملا غیر قابل درک می شد و مخاطب آن هرگز نمی توانست ارتباط برقرار کند.
      اما با پیروزی کریتوس در این نبرد و همزمان با آن دیدن برخی ضعف ها و سختی ها در این نبرد،مخاطب ناخودآگاه متوجه می شود که
      “وقتی کریتوس با این عظمت،در مبارزه خودش ضعف هایی نشان می دهد،پس باید به آترئوس حق داد که یک بچه بیش نیست و نیاز به تربیت و توجه دارد”.
      به این ترتیب مخاطب دیگر ضعیف بودن آترئوس را آزار دهنده نمی بیند.
      شاید الان فکر کردن به این مطلب کمی سخت باشد چرا که در ذهن ما داستان بازی شکمل گرفته است ولی حداقل چند لحظه به این فکر کنید:
      اگر کریتوس تماما قدرتمند نشان داده می شد و دهن بالدور را به آسانی سرویس میکرد،باز هم میشد آترئوس را با ضعف هایش تحمل کرد؟
      قطعا خیر!
      نبرد ابتدایی با بالدور،بیش تر از هر چیزی،غیر مستقیم با قرار دادن کریتوس در وضعیت چند لحظه پیش آترئوس،در حال وصل کردن مخاطب به آترئوس است.
      مطلب ادامه دارد ولی فعلا به همین قناعت می کنم.

      0
      0
  • soosmar گفت:

    کوری بارلوگ و تلاشش من رو یاد یه اهنگی از باب دیلان میندازه که میگه :
    How many roads must a man walk down
    Before you call him a man
    How many seas must a white dove sail
    Before she sleeps in the sand

    0
    0
  • Godofwar0385 گفت:

    واقعا سخته یه بازی بسیار محبوب و بزرگی مثل گاد و بخوای به کل تغییر بدی و شک نکنی که موفق میشه یا ن سانتا با این کارش ثابت کرد بیشترین جرات و داره و میشه تغییر داد

    0
    0
  • mohsenf5 گفت:

    شک و تردید نکن لعنتی تو فقط گیم بساز شاهکار میشه

    0
    0
  • PARSARAD777 گفت:

    آقا دمت گرم بارلوگ… این عنوانی که تو خلق کردی تا ابد ازش یاد میشه… مشخصه که برای تک تک لحظات و جزئی ترین بخش های بازی زحمت کشیده شده
    از مبارزه های نفس گیر با بالدر و اون گیمپلی خارق العاده تا همراهی موسیقی بی نظیر استاد بر مککرری.. از اون گرافیک بی نظیر تا صدای کریتوس کبیر..ِ از طراحی های محیط تا شخصیت پردازی های عمیق تک تک شخصیت ها چه فرعی و چه اصلی.. از داستانی بی نظیر همراه با شیوه روایت دلنشین…به تک تک بخش های بازی توجه شده تا نتیجه اون شد یک ابرشاهکار به نام god of war که در تمامی بخش ها شاهکار عمل کرده
    آپدیت نیو گیم پلاس هم که حرف نداشت… یکی از زیباترین لحظات تاریخ گیم وقتی هست که در این عنوان داری با زنجیر ها کمبو های بی نظیر خلق میکنی

    0
    0
  • AL1K1NG گفت:

    قابل توجه دوستانی که فقط تو گاد اف وار درخت میبینن!!!
    ساخت این بازی اونقدری سخت بوده که ذهن شما نمیتونه کار این گروه رو درک کنهو یا حتی فشاری که روی بارلوگ بوده
    حتی اگه بازی رو دوست ندارید بگید دوست نداریم نه این ک بیاید ی شاهکار رو از پایه و بنیان بکوبین!!

    0
    0
    • Last Of Us گفت:

      داداش پماد و یخ و … کارساز نیست. اومده به درختی گیر داده که من چهل بار براش توضیح دادم که باگ یا مشکل نیست. ولی خوب طرف میخواد ترول کنه ولی سونی جایی برای ترول نزاشته خوشبختانه

      0
      0
      • allfreegamer گفت:

        اولا هیچ وقت توضیح ندادی دوما من به هرکی نشون دادم گفته حق با منه ایراد ایراد و سوتی هم سوتی حالا هر چقدر هم شاهکار باشه

        0
        0
        • Mikasa گفت:

          سوتی داده که داده
          هیچ منتقدی نمیاد به سوتی غیر داستانی گیر بده
          همونطور که قبلا هم گفتم تو سینما بزرگترین فیلم ها هم سوتی میدن ولی برای کسی مهم نیست
          اینکه اینقدر زوم میکنی رو این سوتی دلیلش اینه که ازین ابرشاهکار سوزشت گرفته
          نگران نباش بیست سال دیگه مایکروسافت شاید یه بازی در این حد داد که بهش بگنgame of the generation
          فعلا که ده ساله در این حد هیچی نساختهD:
          یبار دیگه اینارو تکرار کن

          نقد شده ترین بازی انحصاری تاریخ صنعت گیم با ۱۱۷ نقد
          ۴۱ نمره ی کامل ۱۰۰/۱۰۰ (تو تاریخ ایکس باکس هیچ بازی ای اینقدر نمره کامل نداشته)
          بالاترین یوزر اسکور بین بازیای انحصاری نسل ۸ با ۷۰۰۰ رای نمره ۹.۲ که هیچ بازی ای تو تاریخ ایکس باکس فکر نکنم چنین یوزر اسکوری داشته باشه
          حالا برو سوتی در بیار دردش کم شه

          0
          0
      • Pedram Zarei گفت:

        دقیقا منظور بعضی دوستان از اون درخت چی هست؟ میشه بگید قضیه از چه قراره؟

        0
        0
    • PARSARAD777 گفت:

      داداش دلت خوشه ها… اینا که اصلا هیچ درکی از هنر و داستان و شخصیت پردازی عمیق و… ندارند… یک بازی رو فقط به بکش بکش میبینند.. بعد شما فکر کن همین بازی انحصاری سونی باشه..اونوقت یک مایکرو فن بی منطق( منظورم فقط و فقط برخی از مایکر فن ها هست چون در همین سایت هم مایکرو فن های گلی وجود دارند) که درکی از این مواردی که ذکر کردم نداره توقع داری چی بگه؟؟
      خداروشکر گاد به قدری بازی عظیم و فوق العاده ایی هست که هرکی هرچی بگه هیچ اهمیتی نداره.. این بازی رو فقط باید ازش لذت برد ولاغیر.. این بازی ساخته شده تا گیمر رو در خودش غرق کنه

      0
      0
      • allfreegamer گفت:

        برا من از داستان و گاد نگو اونوقت که من ۲۰۰۵ گاآف وار بازی میکردم اکثرتون کجا بودید؟این last of us که همیشه تلوتلو میکنه دو بار بازی تلو رو تموم کرده روی نورمال بعد من تلو رو روی نورمال +هارد +وری هارد+بعد از وری هارد تا اواسطش توی ps4 رفتم خلاصه با حرف زدن و ادعا کردنتون گیمر نمیشید با عمل گیمر میشید من وقتی گاد آف وار ۳ رو روی وری هارد بدون اینکه سلاح هامو قوی کنم تمومش کردم کجا بودید بعدشم همین god of war 0385 این کار رو دوبار کرد شما که باهاش توی تلگرام در ارتباط هستید بپرسید ازش دفعه ی بعدی که خواستی از داستان و شاهکار بگی برو یکبار داستان گاد یک تا سه رو بخون تا به این نگی داستان

        0
        0
        • PARSARAD777 گفت:

          من نمیدونم گیمفا تا کی میخواد چنین کامنت های تاسف برانگیزی رو تایید کنه؟؟
          اخه تو از کجا میدونی؟؟ من فرانچایز قدیمی گاد رو از فول حفظم.. عاشقشون هم هستم.. همینطور نسخه جدید..
          بعدش هم شما معلومه کلا درکی از هنر و شخصیت پردازی عمیق و روند پیشرفت یک بازی و تغییراتی که برای یک عنوان لازمه نداری…
          اندکی تفکر لطفا.. سپس حرف اضافه!!!
          بیچاره هموز نمیدونه این نسخه جدید چه داستان و شخصیت پردازی عمیق تری نسبت به نسخه های گذشته داره… برو عزیز من برو Vpn ات رو بزن تا یه وقت نسوزی

          0
          0
          • allfreegamer گفت:

            اولا من داستانش رو میدونم ولی گاد یک تا سه عمیق تره دوما گیم پلی هم مهمه که گادقدیمی بهتر بود+زاویه دوربین و تنوع دشمن ها و همچنین موسیقی البته با تو بحث کردن بی فایده است

            0
            0
            • allfreegamer گفت:

              درضمن یه نگاه به اون ۱۴۹۷ تا منفی بکن بعد از vpn حرف بزن

              0
              0
              • PARSARAD777 گفت:

                داداش برو معلومه اصلا هیچی از بازی حالیت نیست داری الکی فکت صادر میکنی.. برو بیشتر از این خودتو خراب نکن..افرین
                طرف مشخصه که نه داستان رو درک کرده نه خود بازی رو.. انقدر وضعش خرابه که میگه گیم پلی این نسخه افت داشته ROTFL ROTFL برو داداش ببین میتونی گیم پلی به کاملیه این عنوان تو صنعت گیم پیدا کنی که از تمامی دکمه های کنترلر استفاده کرده..موسیقی؟ وای خدای من اینجا کاملا معلومه سطح مغزیت خیلی خیلی پایینه.. موسیقی این بازی رو هر انسانی بشنوه عاشقش میشه ولی ظاهرا شما خیلی مشکل داری ROTFL
                برو دیگه من هم عمرا با تو بحث کنم چون اصلا در حدی نیستی که جوابت رو بدم

                0
                0
                • PARSARAD777 گفت:

                  راستی یک چیزی رو فراموش نکن.. گاد جدید از پر افتخار ترین های تاریخه با بیشترین تعداد نقد مثبت که هیچ عنوانی در تمامی تاریخ صنعت گیم به اون نرسیده.. همچنین یوزر اسکور ۹٫۲ بازی هم جزو ۲۰ تای برتر تاریخ هست… فهمیدی چی شد؟؟ حرف های تو عملا هیچ تاثیری نداره چون گاد جدید به قدری ابرشاهکار هست که هرکسی درباره اون چرت بگه در واقع به خودش توهین کرده.. برو به جای خندوندن ما یکم فکر کن تا بلکه مغزت ارتقا پیدا کنه و از یک شاهکار هنری چیزی حالیت شه

                  0
                  0
          • Mikasa گفت:

            کسی که ته هنرش سوتی پیدا کردنه دوتا چیز ازش میشه فهمید
            ۱: اصلا از معیار های ارزش و نقد بازی سر در‌نمیاره به عبارتی تمام کامنت هاش چرند محضه و حتی ارزش خوندن نداره
            (اینکه من جوابشو‌ میدم برا ساکت کردنشه شماها خونتونو با این بشر کثیف نکنین)
            ۲: اصلا درکی از داستان ، شخصیت و…. غیره نداره و‌ چون درکی نداره میره سوتی پیدا میکنه چون‌ سوتی پیدا کردن برخلاف درک هنری کار راحتیه
            کار نداره کافیه دوتا سرچ کنی تو نت سوتی در میاد
            بهرحال همونطور که همه میدونیم درک هنری و داستان مسلما نیازمند استفاده از مغزه که هرکسی نمیتونه ازش استفاده کنه

            0
            0
            • PARSARAD777 گفت:

              میکاسا جان چی بگم والا.. طرف بدون لحظه ایی فکر و تامل میاد در مورد یک بازی مثل گاد اظهار نظر میکنه.. اصلا با خودش فکر کرده این بازی که داره راحت تمسخرش میکنه چقدر کامله؟ چقدر به جزئیات در اون توجه شده..اصلا مگه میشه بگی که گیم پلی گاد خوب نیست؟؟ ما خودمون تمامی عناوین گاد رو تجربه کردیم.. ولی من باز هم میگم گیم پلی گاد جدید کامل ترین گیم پلی هست که تا به حال دیدم.. اصلا مگه میشه یک گیمر با پرتاب تبر و ضربات اون که راحت میشه حسش کرد هیجان زده نشه؟؟
              یا موسیقی.. میگه موسیقی به خوبی گذشته نیست.. خوب من حدس میزنم منظورش اینه که موسیقی های گذشته حماسی تر بودند.. باز هم یک حرف ری فکرانه دیگه!!! خوب موسیقی باید به جو بازی بیاد که در این عنوان این اصل مهم خیلی خوب رعایت شده.. بعد اصلا مگه میشه یک انسان با اون لحظه بازیابی تیغه ها و همراهی اون موسیقی اعجاب انگیز و چهره کریتوسی که اضطراب در اون دیده میشه به جادوی این بازی ایمان میاره؟؟ وقتی میگیم فلانی این بازی رو درک نکرده یعنی همین.. یعنی نفهمیده که موسیقی های بازی چقدر هماهنگ با جو بازی هستند و در لحظات احساسی چقدر کارشون رو خارق العاده انجام میدنند… یعنی اصلا هیجان و درک این رو نداره که با پیاده کردن کمبو های بی نظیر با سلاح های بازی و همراهی گیم پلی شاهکار عاشق بازی شه..یعنی دقت نکرده که این عنوان از لحاظ داستانی و شیوه روایت و شخصیت پردازی یک دست آورد بزرگ در این صنعت به حساب میاد به گونه ایی که حتی هیچ فیلمی هم نمیتونه به اندازه کات سین های بازی زیبا باشه..همه اینهایی که گفتم نظر شخصی نیستند بلکه یک فکت اند.. حقیقت و فکتی که عده ایی از اون در میرند یا توات درکش رو ندارند..
              من اگر بخوام از دیگر بخش های بازی تعریف کنم هرچی بگم باز هم در وصف زیبایی های این عنوان کم گفتم..
              اما یک چیزی…. این بازی ساخته شده که هر گیمری رو در خودش غرق کنه و اون رو با جادوی سانتامونیکا آشنا کنه.. ارگ کسی از این عنوان بنا به هر دلیل خوشش نمیاد و حرف های مزخرف در موردش میزنه به طور قطع مشکل از خودشه نه این بازی.
              انشالله همه یک روزی بتوانند چنین شاهکار هنری رو در ابعاد مختلف درک کننو

              0
              0
            • allfreegamer گفت:

              کسی که بی ادبه و هر حرفی رو میزنه اون از درک و شعور کافی برخوردار نیست حالا بحث درباره ی هرچی که باشه

              0
              0
  • STAR1 گفت:

    سازنده GTA V بازی با متا ۹۷ و فروش ۱۰۰ میلیونی ساخته انقدر از فرآیند پیچیده تولید و سختی کار حرف نزده که این با بازی متا ۹۴ و فروش ۱۰ میلیونی داستان گفته برا ملت.

    0
    0
  • اقای star1 شما واقعا شما با توجه به چه معیاری داری میای گاد و جی تی ای رو با هم مقایسه میکنی شما صد در صد این عنوان رو تجربه تکردی که همجین حرفی میزنی گاد در سبک خودش بهترین هست و همه هم این رو میدونن ولی عده ای هم مثل شما اون رو انکار میکنن در مورد نمره بازی هم اگه یه عده چوب لای چرخ بازی نمیذاشتن و الکی نمره کم نمیکردن الان نمره بازی دور بر ۹۸ بود

    0
    0
  • Arad2003000 گفت:

    بارلوگ چه کردی با دل ما.چه شاهکارهایی که قراره تو نسل بعد تحویل بدی In Love

    0
    0
  • alispider گفت:

    دم بارلوگ و تمام اعضای سانتا مونیکا گرم.انصافا خیلی با این بازی حال کردم.مطمئنا قسمت های بعد عالی تر هم میشه.
    ببخشید بابت اسپم ولی عکس هایی از هایی های بازی spiderman ps4 لو رفته که حیفم اومد نشونتون ندم
    http://s9.picofile.com/file/8335500050/Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8_%DB%B0%DB%B8_%DB%B2%DB%B6_%DB%B1%DB%B1_%DB%B0%DB%B7_%DB%B3%DB%B7_1.png

    http://s9.picofile.com/file/8335500318/Screenshot_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8_%DB%B0%DB%B8_%DB%B2%DB%B6_%DB%B1%DB%B1_%DB%B0%DB%B7_%DB%B3%DB%B4_1.png

    0
    0
  • 79Mehrshad گفت:

    اقا یه سوال من بازی رو تموم کردم الان ملکه والکری ها مونده منم قدرت هام رو دویست هست چجوری زیادترشون کنم اون گیاه ابی هارو هم جمع کردم

    0
    0
  • 7ribery گفت:

    خواهشا مسخره بازی درنیارید
    بارلوگ هیچ شخصیت بزرگی در دنیای گیم نیس، حداقل فعلا
    بارلوگ برای اولین بار در این بازی کارگردان بوده و پیش از این در هیچ بازی ای نفر اول نبوده
    در گادهای قبلی هم جزو تیم بوده همین
    الکی الکی حرفهای بی اساس بعضی ها رو تایید نکنید که یکی اومده گفته بارلوگ خیلی خیلی کاردرست و استاده، فقط بخاطر اینکه یه شاهکار ساخته
    اگه بارلوگ استاده پس کوجیما کیه !! کوجیما سالها قبل از اینکه خیلی از شماها به دنیا بیاید در صنعت گیم بوده ! کلی اثر ساخته ….
    استاد کیج هم همینطور با چندین ابرشاهکار…
    استاد میکامی که دیگه توضیح نداره…
    و دیگران ….

    حالا بارلوگ فقط با یک شاهکار ساختن استاد شده و این همه ستایش میشه !! خواهشا جمع کنید این بچه بازیها رو

    0
    0
  • Mahdi7600 گفت:

    چرا نظرات منو ثبت نمیکنن ای بابا

    0
    0
  • B-E-S-T گفت:

    خیلی نسبت به نسخه ۳ افت داشته از نظرهیجان مبارزات No No

    0
    0
  • mo1234 گفت:

    به عنوان یک آیپی جدید بازی بسیار قشنگ و زیبایی بود ولی اصلا حس گاد آف وار که میشناختیم و دیده بودیم رو به من دست نداد بیشتر حس جول رو به من دست میداد که سرشو تراشیده و یه تبر گرفته دستش Grin گاد آف وار های قدیم زندگی بود خداییش بهتر بود این بازی یه آیپی جدید نامگذاری میشد تا ادامه گاد آف وار منفی هاتونو بریزین سرم Smile

    0
    0
  • Behnam11 گفت:

    کوری بارلوگ خدای صنعت گیم Heart

    0
    0