۴A گیمز از کیفیت اجرایی Metro Exodus برروی کارتهای گرافیک NVIDIA RTX میگوید
Metro Exodus یک عنوان تیراندازی اول شخص و نیمه جهانباز است که توسط استودیو ۴A گیمز (۴A Games) توسعه یافته و برای عرضه در ۲۲ فوریه سال آینده میلادی برنامهریزی شده است. این بازی اولین عنوانی بود که برای استفاده از تکنیک رهگیری پرتو (raytracing) در کارت گرافیکهای NVIDIA RTX تائید شد.
حتما اطلاع دارید که این بازی در رویداد Gamescom 2018 در کنار کارتهای جدید GeForce RTX به نمایش گذاشته شد. همچنین تعدادی از توسعهدهندگان ۴A گیمز نیز در جریان این رویداد، نشستی با مطبوعات داشتند.
بن آرچارد (Ben Archard)، برنامهنویس پردازش، در مصاحبهای با وبسایت Rock, Paper, Shotgun تائید کرد که این استودیو در نظر دارد تا بازی را برای وضوح ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، در سیستمهایی که از کارتهای NVIDIA RTX و افکتهای فعالشده (Ray Traced ،Global Illumination و Ambient Occlusion) استفاده میکنند، آماده کند. در ادامه صحبتهای او را در این خصوص میخوانید:
ما همیشه نرخ فریم ۶۰ را درنظر خواهیم داشت ولی باید ببینیم چه پیش میآید. واضح است که اینجا سه کارت وجود دارد و باید ببینیم که برای هر کدام چه پروفایلی میتوانیم در نظر بگیریم.
وضوح ۱۰۸۰p، بله؛ هدف این است ولی باید دید که چه پیش میآید. مشکل این است؛ ما در حال توسعه و بهینهسازی بازی هستیم و موتوری مشخصی با سیستمهایی مشخص در اختیار داریم؛ بنابراین یک مقایسهی مستقیم چندان منصفانه نیست. بله، وقتی اولین بار این کار را انجام دهید و رهگیری پرتو را برای اولین بار در یک بازی پیادهسازی میکنید، کار پرهزینهتر بوده و سرعت کمتری خواهد داشت. اما اگر خوشبین باشید میتوانید به این هدف دست یابید. شما به آن نرخ فریم دست خواهید یافت و این کاری است که ما برای آن تلاش میکنیم. در واقع نمیتوانم بگویم که نتیجه نهایی چه خواهد بود چرا که هنوز کارمان تمام نشده است.
قطعا نتیجه کار در کارت GeForce RTX 2070 نسبت به GeForce RTX 2080Ti بسیار متفاوت خواهد بود زیرا قیمت کارت گرافیک دوم ۵۰۰ دلار بیشتر است و انتظار میرود که بتواند بازیها را با وضوح ۴K و بدون هیچ مشکلی اجرا کند. به نظر میرسد که توسعهدهندگان ۴A گیمز هنوز مطمئن نیستند که در بحث عملکرد فنی چه پیش خواهد آمد. البته با توجه به این که این سختافزار مدت زیادی نیست در دسترس آنها قرار گرفته، این موضوع طبیعی است.
آرچارد همچنین تائید کرد که تمامی ویژگیهای NVIDIA RTX قابلیت غیرفعال شدن را دارا هستند؛ درست به مانند ویژگیهای NVIDIA HairWorks در عناوین قبلی:
ما هنوز در حال کار برروی آن هستیم و هنوز شمار گزینههای موجود در تنظیمات را تعیین نکردهایم. اما این گزینهها را کاهش ندادهایم. در اصل باید گفت که بله، این قطعا چیزی شبیه به Nvidia’s HairWorks است. بله، شما میتوانید Nvidia’s HairWorks را فعال یا غیرفعال کنید و میتوانید هرگونه سیستم نورپردازی را نیز خاموش کنید. این یک ویژگی است؛ بنابراین بله، شما گزینهای در اختیار دارید که هدف آن این است: “ما قصد داریم که به حالت RTX جابجا شویم”. همیشه از یک موتور یکسان استفاده میشود بنابراین میتوانیم بگوییم “ما میخواهیم از سیستمهای قدیمیتر global illumination استفاده کنیم یا میخواهیم از سیستمهای جدیدتر RT GI استفاده کنیم”. این یک ویژگی اختیاری ولی فوقالعاده مهم است.
یکی از راههای ارتقای عملکرد فنی بازی میتواند استفاده از تکنیک DLSS (Deep Learning Super-Sampling)، یکی دیگر از ویژگیهای اصلی GeForce RTX است که طبق اظهارات انویدیا میتواند نرخ فریم بازی را ۳۰ تا ۱۰۰ درصد ارتقا دهد. متاسفانه Metro Exodus در حال حاضر در لیست عناوینی که از این تکنیک پشتیبانی میکنند قرار ندارد اما با توجه به زمان باقیمانده برای توسعه بازی (۶ ماه)، ممکن است این موضوع تغییر کند. شما میتوانید تریلر مربوط به استفاده از تکنیک رهگیری پرتو در عنوان Metro Exodus را در اینجا مشاهده کنید. همچنین در جریان رویداد Gamescom 2018، تریلر جدیدی از بازی منتشر شد که میتوانید برای مشاهده آن به این آدرس مراجعه کنید. سایر اخبار مربوط به بازی را نیز در این نشانی دنبال کنید.
بازی Metro: Exodus در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۹) برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکس باکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد شما می توانید تحلیل فنی نسخه آزمایشی بازی Metro: Exodus را اینجا و پیشنمایش آن را از اینجا دنبال کنید.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
نمیخوام ۴A گیم رو بکوبم خودم طرفدار ناجور سری مترو هستم ولی وقتی یه استدیو مثل ناتی داگ میاد رو سخت افزار ۳۰۰ دلاری PS4 بازی هایی مثل آنچارتد ۴ و لست او اس پارت ۲ تحویل میده یا سانتا مونیکا و ردی ات داون میان بازی های پرگرافیکی مثل گاد و اوردر میدن و حتی استودیوی مثل کرایتک رو سخت افزار ps3 و ۳۶۰ بازی کرایسیس رو میسازن که من تو نسل ۸ گرافیک رو دست این بازی نسل هفتی ندیدم این جاست که میگم ۴A گیم please شات اپ
حاجی ۴a کارش درسته این مسئله به خاطر فناوری جدید nvidia rtx هستش که فوقالعاده پردازشش سنگینه اگه بخوای تو بازی استفادش کنی.
فک کنم شما مترو لست لایتو حداقل رو پیسی بازی نکردی چون همزمان با کرایسیس ۲۰۱۳ اومد و اکه گرافیکش بهتر از اون نبود بدترم نبود
برو بابا rtx 2080ti تو اجرای بازی مثل بتل ۵ پلی فورتو مثل تانک لههه میکنه ، خدایی تعصب تا چقدر
Rtx 2080 ti حداقل ۱۵ برابر قویتر از پلی ۴ هستند
وان ایکس جلوش پایینه کاملا ، عجب رویی بخدا قسم شماها دارید ،
انتم ، مترو، دویژن،بتل ۵ رو rtx 2080 حکم شوخی میمونه تو میگی اوردر ؟؟؟؟؟
رایز از اوردر تو نظر سنجی گیم اسپات بهتر بود
https://www.gamespot.com/forums/system-wars-314159282/ryse-vs-the-order-which-has-the-best-graphics-31764941/
این ۴aتا اینجا چیزی نگفته که کل حرفش اینه((کار هنوز تموم نشده مثل همه استودیوها داریم بهینه سازی میکنیم و سنجیدن و مقایسه الان اشتباه))…….خب حالا این بنده خدا چی گفته که باید خفه شه؟؟
چی میگی تو آخه ؟
گرافیک بیشتر از کاریسیس نداریم 😐 الان انچارتد گاد tlou چین 😐 اما بخش اول حرفت موافقم
داداش کارسیس اشتباهه کرایسیس درسته بعدشم داداش پست رد دد رو ببین یک کامنتی زیر الکترو پاپ گزاشتم لطف کن بخون
عه ببخشیداشتباه نوشتم. زیر پست گاد اف وار برو بخون
بابا این کیبورد خیلی مشکل داره.بعضی وقتا پیش میاد 😉 راستش من کامنت خاصی رو پیدا نکردم میشه اطلاعات بیشتر و پست رو بدی 😉
days gone
کامنتت رو خوندم.دادش اصلا نیاز به عذر خواهی نیست :rose: شما عزیزی :rose: :heart: فقط این رو گفتم چون دیدم جو سایت خراب میشه بی احترامی به هم نکنیم اما گلدبرگ و الکتروپاپ قصدشون اینه که جو سایت رو خراب کنن :no: و امیدوارم بن بشن :no:
در ضمن شما کرایسیس۳ رو روی pc بازی کردین??? اگه بازی کردی این حرفو نمیگفتی . کرایسیس۳ یکی از پر کیفیت ترین بازی هستش و مطمعنم حتی نسل جدید کنسولها هم به گرد پای گرافیکش نمیرسند
گرافیکش عالی بود یادمه pc ام رو براش ابدیت کردم اون زمان که اومد اما دیگه پر گرافیک ترین بازی نسل نیست 😉
@vitto همون استودیوهای انحصاری که این همه سنگشون رو به سینه میزنید اگر زمانی بخوان بازیشون رو برای سه پلتفرم مختلف عرضه کنن که یکی از این سه (pc) خودش چند تا کانفیگ مختلف داره اون وقت میبینید چطور تو گل گیر میکنن، حالا بماند که بازیهای کنسول روی ۳۰ فریم با تنظیمات متوسط و بعضا high نه الترا (روی pc ) قراره اجرا شن و چند تا ترفند گرافیکی (بخونید کاهش گرافیکی تو جاهایی از تصویر که زیاد تو دید نیست) هم برای افزایش کارایی اکثر اوقات استفاده میکنن. این افکتهای فوق سنگین جدید هم تازه وارد هستن و باید موتور بازی و درایورهای انویدیا بهینه سازی بشن تا زمان عرضه (البته گیمرهای کنسول فعلا تا نسل بعد باید صبر کنن ببینن این افکتها روی سخت افزار کنسولهای بعدی پشتیبانی میشن یا نه) همون کرایسیس هم تا حدی دانگرید شد برای نسخه های کنسولی.
دادا با بخشی از کامنت شما کاملا موافقم و منظور شما از نقش مهم بهینه بودن بازیها کاملا درسته. :yes:
ولی کارت گرافیک سری RTX برای گرافیک واقع گرایانه و بازیهای نسلهای بعدی کنسولها یعنی ۹ و ۱۰ هستش.
انقدر متود های پردازش جدید و خفن دارن میان که تا زمانی که همشون ثابت باشن و بدون مشکل و فشار روی کارت گرافیک اجرا بشن فک کنم یه ۲ ۳ نسل دیگه از کارت گرافیکای انویدیا باید بگذره
دیگه دوره زمونه اینجور بازی ها که فقط تکنفرست تموم شده . بازی فقط فورتنایت این بازی هم وقتی بیاد به دلیل فروش ناامید کننده سازنده هاش مثل دیسانرد دیگه نمیسازن
باشه
فورتنایت؟؟؟؟ :laugh: وای خدا چی میگه این ؟؟ پشمام ریخت خدا وکیلی
این تازه شروع نسل جدید کارتای انویدیاست توی سری های بعد تکنولوژی ها پخته تر میشن یه جهش خفن توی نورپردازی خواهیم داشت
امیدوارم از نظر بازخوردها و فروش عنوان موفقی بشه metro واقعا بازی بی نقصیه خصوصا از لحاظ داستان و موسیقی حرفی واسه گفتن نمیزاره
شخصا metro 2033 رو بیشتر دوست داشتم با روح و روان ادم بازی میکنه همین دیشب حدود سه شب تمومش کردم واسه چندمین بازم تحت تاثیر این بازی قرار گرفتم با اینکه نسل قبل هم حتی چندبار تمومش کردم!!!!!!! تنها بدیش اینه ادمو از کارو زندگی میندازه
انویدیا به جای تبلیغ برای قدرت محاسباتی تراشه های جدید داره برا قابلیت های نرم افزاری ساده ای مث رهگیری پرتو نور تمرکز و تبلیغ میکنه, یه سری سایتا قدرت گرافیک ۶۰۰ دلاری ۲۰۷۰ رو ۷٫۵ ترافلاپس براورد کردن که به وضوح معلومه پیشرفتش خیلی کم بوده و ارزش ارتقاع نداره برا کسایی که نسل فعلی رو دارن.
قیمت rtx2080ti
۱۰۰۰$
😐
قیمت core i9-7980xe
۲۰۰۰$
😐
همین ۲تا قطعه شد ۳۰میلیون! 😐
یعنی الان (با این وضعیت شخمی دلار) برای بستن سیستم high-end پیسی حداقل ۵۰میلیون پول میخواد!!! 😐 😐 😐
پردازنده های i9 برای بازی کردن زیاد مناسب نیستن . نه که نباشن . هستن . ولی بیس و منطق ساختشون برای رندرینگه بیشتر مثل سری کوآدرو کارت گرافیکای انویدیا که مخصوص رندرینگن و بر خلاف تصور چندان مناسب بازی نیستن . i7 ها با معماری اسکای لیک به بعد بهترین هان برای بازی
اره بخوای مانیتور فورکی گیمینگ بگیری موس و کیبورد و هدست و ….
من بزرگترین مشکلم اینه حالا پول ps5 یه جوری شاید بتونم جور کنم ولی مانیتور فورکی هم میخواد مانیتورم مخصوص گیمه و ازش راضیم ولی فورکی نیست دلم میخواد بشینم فقط گریه کنم کاش تو ایران بدنیا نمیومدم ( حالا میبینی از شانس بدم اگه ایران بدنیا نمیومدم افغانستان بدنیا میومدم )
افغانستان بهتره.اونجا دلار قیمتش ۲۰۰۰ تومنه 😐
کاربر گرامی فرزاد پرو
شما نگران خرید مانیتور یا tv فورکی نباش! بنده به شما قول میدم که رزولوشن fhd تا ps10 هم پشتیبانی کامل خواهد شد!
توضیحات مختصر:
هر وسیله که خروجی hdmi داره یک «بازه رزولوشن» هم وجود داره!
از ستاپ باکس و رسی.ور گرفته تا کنسول و پیسی و انواع پلیر و سینمای خانگی و لپتاپ و… یک طیف وضوح وجود داره که این بدان معناست که توانایی تغییر رزولوشن از ۴۸۰i تا ۲۱۶۰p(در صورت قدرت خروجی و گیرنده) رو داره.
حالا بصورت اختصاصی درباره کنسول می نویسم:
شما اگر ps4 داری میتونی بری تو ستینگ بخش صدا و تصویر وضوح رو از ۴۸۰i تا ۱۰۸۰p تغییر بدی! این یعنی ps4 قابل اتصال به تیوی crt اولیه (البته با تبدیل hdmi به کامپوزیت) هست!
و اگر پرو یا وانx داری بازم توانایی تغییر از ۷۲۰p(وضوح اکثر گوشیها و تبلتهای متوسط) به ۲۱۶۰p یا ۴k UHD(وضوح اکثر تیوی های منحنی و ۳D) رو داری! پس طیف گسترده ای از وضوح یک گوشی ۵اینچی گرفته تا تیوی ۱۲۰ اینچی پشتیبانی میشه.
نکته آخر:
تا وقتی که رزولوشن ۸k و ۱۶k کاملا فراگیر نشه(احتمالا تا یک قرن آینده) هیچ وقت fhd یا ۱۰۸۰p منقرض نخواهد شد.
در پایان:
هیچ ظلمی تو هیچ کجای دنیا “پایدار” نبوده و نخواهد بود…
با تشکر از همه دوستانی که ریپلای کردن. :yes:
البته وضعیت دلار بهتر از همیشه هست, فقط اقتصاد کشورمون فرو ریخته و ارزش پول ملی ۳ برابر کم تر شده.
این کارتی ک گفتی برای بازی رو ۴k و ۶۰ fps ه.
Cpu هم ک کلا ی آی فایو ب بالا جواب میده. (تو گیم فعلا عملکرد تک هسته مهمه.)
ب نظر من حتی با یک کارت مثل ۱۰۶۰ هم میشه نهایت لذت رو برد. هرچند وضعیت کشور ب کل شخمیه.
اول از همه اینکه این سیستم حتی برای high end گیمینگ هم بالاس
دوما اینکه سعی کنید در طول ۵ سال دوتا سیستم متوسط داشته باشید تا یه سیستم high end
انویدیا همش حرف میزنه.مهم اینه نسل گیمه amd داره میبره جلو.که رو همین سخت افزار این نسل amdببین چه بازیهای انحصاری شاخی از سونی اومدن
دوست عزیز مطمین باش اون هنر و هزینه سازنده هست. بحث بازی انحصاری فرق داره کلا.
وگرنه amd اصلا در حدی نیس ک بخاد گیم رو جلو ببره و کلا تغییری ایجاد کنه. ته رقابتش همون قیمت پایین ترش هست. از لحاظ پردازش بسیار عقبه.
والا تا ما یادمونه نزدیک به ۹۰% بازار گرافیک دسته انویدیا هست
در واقع amd هیچ حرفی برای گفتن نداره