اطلاعاتی در خصوص انتخابهای بازیبازان در Anthem منتشر شد
Anthem، عنوان co-op و اکشن نقشآفرینی بعدی بایوور (BioWare)، از بسیاری جهات امیدوارکننده به نظر میرسد؛ با این وجود برخی از طرفداران قدیمیتر، هنوز در مورد داستان بازی نگران هستند. عناوین بایوور معمولا داستانهایی بزرگ، چندشاخه و مبتنی بر انتخابهای بازیبازان را ارائه میدهد اما این موضوع چگونه در جهان مشترک و آنلاین Anthem پیادهسازی میشود؟
بایوور اعلام کرده است که بازیبازان قادر خواهند بود تا تصمیماتی را در پایگاه اصلی بازی یعنی Fort Tarsis اتخاذ کنند. اما آیا میتوانیم مسیر داستان به شیوهی قابل توجهای تغییر دهیم؟ طبق اظهارات جاناتان وارنر (Jonathan Warner)، کارگردان بازی، بهتر است روی این موضوع حساب نکنید. در ادامه صحبتهای او را میخوانید:
انتخابهایی برای بازیبازان وجود خواهد داشت. من فکر میکنم با توجه به این که Anthem یک عنوان نقشآفرینی اجتماعی جهان مشترک است، ما تمرکز کمتری برروی یک داستان چندشاخه بزرگ و ارائه یک روایت شخصیتر داشتهایم. قطعا تصمیماتی در بازی وجود دارد که میتوانید اتخاذ کنید، اما تمرکز اصلی در این بازی، کمی متفاوت است.
بایوور اینبار برروی ایجاد حس بودن در یک جامعه تمرکز کرده است که در آن همه شرایطی مشابه را تجربه میکنند. وارنر در ادامه صحبتهای خود افزود:
ما میخواستیم اطمینان حاصل کنیم که جهان بازی حس یک فضای مشترک واقعی را منتقل کند. ما چرخه شب و روز و چرخه آب و هوایی خودمان را هماهنگ میکنیم. فرض کنید من در انگلستان بازی میکنم و شما در کانادا؛ ما گروهبندی نمیشویم و فقط به تجربه بازی میپردازیم و فردای آن روز از طریق اسکایپ با هم تماس میگیریم و مثلا میگوییم “هی، دیشب اون طوفان رو دیدی؟ فوقالعاده بود. من اون کار رو انجام دادم”. ما موضوع مشترکی داریم که میتوانیم از آن حرف بزنیم و این یک تجربه اجتماعی است، حتی اگر دور هم جمع نشویم.
وارنر همچنین اشارهای به پشتیبانی از بازی بعد از عرضه آن داشت. بایوور در نظر دارد تا با بهروزرسانهای “جدید و جالب”، رویکردی مداوم را در پشتیبانی از Anthem در پیش بگیرد. با توجه به این که در حال حاضر بیشترین منابع بایوور به عنوان Anthem اختصاص یافته، امید است که در آینده شاهد ارائه محتویات بسیاری باشیم.
خوشبختانه (یا متاسفانه) به نظر میرسد که Anthem تجربهای متفاوت با عناوین گذشته بایوور باشد. ممکن است خود بایوور با این موضوع موافق نباشد ولی ظاهرا اینبار روایت داستان در بازی از اولویت پایینتری برخوردار است. این واقعیت ممکن است برخی از طرفداران را ناامید کند. شاید به دنبال عرضه عنوان ناامیدکننده Mass Effect: Andromeda، حال وقت آن رسیده باشد که بایوور مسیر جدیدی را امتحان کند.
در جدیدترین اخبار بازی، به تازگی اطلاعاتی در زمینه شخصیسازی زره Javelin و دموی بازی منتشر شد. برای پیگیری سایر اخبار مربوط به بازی نیز میتوانید به این آدرس مراجعه کنید.
بازی Anthem در تاریخ جمعه ۳ اسفند ماه ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. مشترکین سرویس Origin Access Premier قادر خواهند بود تا بازی را یک هفته زودتر و از تاریخ جمعه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ (۱۵ فوریه ۲۰۱۹ میلادی) تجربه کنند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات