ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا
ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا
ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا
ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

بر هیچ کس پوشیده نیست است که سری عناوین Resident Evil یکی از برترین، جذاب ترین، محبوب ترین و البته تاثیرگذارترین فرنچایزها در تاریخ بازی های رایانه ای محسوب می شود که این را بار ها و بارها با بازی های شاهکار خود به همه ثابت نموده است، می توان گفت سری Resident Evil به نوعی شروع کننده یک مسیر و پایه گذار سبک وحشت-بقا است و اگر امروز عناوین وحشت بقای بسیار باکیفیت و جذابی عرضه می شوند، به نوعی این را مدیون هنر و نبوغ استاد شینجی میکامی و فرنچایز شاهکارش Resident Evil هستیم که باعث شد اکنون  بازی های زیادی با الهام گرفتن از آن عرضه شوند تا بتوانیم مطلبی در مورد برترین و مناسب ترین این بازی ها برای طرفداران Resident Evil بنویسیم. به واقع تاثیر Resident Evil بر سبک وحشت بقا و حتی بر کل تاریخ بازی های رایانه ای بسیار بالاست و امروزه طرفداران متعصب و پر و پا قرص بازی های Resident Evil، به دنبال یافتن هر بازی هستند که مقداری حس و حال شاهکارهای این سری را به آن ها منتقل کند و البته بازی های بسیار عالی نیز با این حال و هوا وجود دارند که هدف اصلی ما نیز در این مقاله هستند و می خواهیم بهترین بازی هایی که طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند را معرفی نماییم. در حقیقت در این مطلب قصد داریم تا به ۸ بازی برتری که بسیار برای طرفداران سری Resident Evil مناسب هستند، اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. عناوینی که هر کدام بازی هایی ارزشمند در حوزه و سبک خود هستند و برخی هایشان هم خاطرات خیلی خوبی را برای ما طرفداران سری Resident Evil رقم زده اند. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” به انتخاب و بر اساس رتبه بندی نویسنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

اگر امروز عناوین وحشت بقای بسیار باکیفیت و جذابی عرضه می شوند، به نوعی این را مدیون هنر و نبوغ استاد شینجی میکامی و فرنچایز شاهکارش Resident Evil هستیم که باعث شد اکنون  بازی های زیادی با الهام گرفتن از آن عرضه شوند تا بتوانیم مطلبی در مورد برترین و مناسب ترین این بازی ها برای طرفداران Resident Evil بنویسیم.

رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است، البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی که کلا هیچ ربطی به Resident Evil ندارد را بیاورد و در جایگاه اول لیست قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این بازی ها سلایق و علایق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر عنوانی که بیشتر از آن خاطره داشته باشد و به آن علاقمند باشد، آن را بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا عناوینی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان و منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا در مورد فوق العاده بودن مناسب بودن آن ها برای طرفداران Resident Evil برقرار است و بدون شک بازی های این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به این موضوع با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که عنوانی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که آن بازی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین بازی برتر برای طرفداران Resident Evil است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. عناوین این لیست، با معیار و میزان “مناسب تر بودن و جذاب تر بودن” آن ها برای یک طرفدار سری Resident Evil مورد سنجش قرار گرفته و در لیست رتبه بندی شده اند و امتیاز متا و موفقیت کلی آن ها و … چندان برای جای گرفتن یا نگرفتن بازی ها در این لیست مهم نبوده اند و این که مثلا لست آو اس پایین تر از دد اسپیس قرار گرفته است به این دلیل نیست که دد اسپیس بازی بهتری نسبت به لست آو اس باشد بلکه از نظر المان های مناسب برای طرفداران Resident Evil بازی بهتری است . دوستان عزیزم توجه داشته باشید که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می تواند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. نکاتی که خدمت شما عرض کردم مهم ترین مواردی بود که باید هنگام خواندن مقاله در نظر داشته باشید تا نظراتی عجیب و غریب را شاهد نباشیم. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور کرده و یا با برخی عناوین جذاب و باکیفیت برای یک گیمر طرفدار Resident Evil، آشنا خواهید شد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید. 

۸ – Deadly Premonition 

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

Deadly Premonition

سازنده: Access Games, Rising Star Games

ناشر:  Ignition Entertainment و Marvelous Entertainment و Rising Star Games

ژانر:  Survival-Horror

پلتفرم مقصد:  PlayStation 3, Xbox 360 و  Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۰

امتیاز متا:  ۷۰/۱۰۰

عنوان Deadly Premonition که یک بازی بسیار خاص است و خیلی ها نام آن را هم نشنیده اند، در اصل یک ریبوت و بازسازی دوباره برای بازی قبلی استودیو Access Games به نام Rainy Woods است. Rainy Woods از سال ۲۰۰۴ در دست ساخت قرار داشت و نهایتا در سال ۲۰۰۷ به خاطر مشکلات فنی کنسل شد. بعد از آن بود که بازی Deadly Premonition که در ژانر وحشت-بقا قرار دارد، توسط Access Games و Rising Star Games ساخته شده و در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ توسط کمپانی های Ignition Entertainment و Marvelous Entertainment و Rising Star Games برای پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360 و  Microsoft Windows در دسترس علاقمندان قرار گرفت. وقایع بازی در یک شهر خیالی در واشنگتن آمریکا به نام Greenvale رخ می دهد و داستان یک افسر ویژه FBI به نام Francis York Morgan را دنبال می کند که در حال تحقیق بر روی پرونده قتل یک دختر ۱۸ ساله است که شباهت هایی با یک سری از قتل های زنجیره ای که در سراسر کشور رخ داده است، دارد. Deadly Premonition با دستمایه قرار دادن سبک وحشت و بقا و پیاده کردن یک داستان جذاب با درونمایه وحشت،  توانست تا بعد از انتشار نسبتا موفق عمل کرده و بازخوردهای تقریبا مناسبی را از سوی طرفداران و منتقدان منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نماید و نهایتا نیز Deadly Premonition موفق گردید تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای خوب ۷۰/۱۰۰ را کسب نماید. نکته جالب در مورد نقدهای این بازی، دامنه خیلی خیلی وسیع و گسترده نظرات مختلفی بود که در مورد این بازی وجود داشت و از انواع نمرات بالا گرفته تا نمراتی در سطح یک بازی افتضاح به این بازی اختصاص داده شده بود و واضح بود که نوع نگاه منتقدان به این بازی با هم تفاوت زیادی دارد.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

خاص ترین وحشت بقایی که تا به حال ساخته شده بدون شک همین Deadly Premonition هست..

همین دامنه گسترده نظرات مختلف و امتیازهای بسیار متنوع، Deadly Premonition را به یکی از عناوینی که بحث های زیادی در مورد آن انجام شد و در واقع به یک بازی بحث برانگیز تبدیل کرد و حتی تا سطح ایجاد شدن یک فرقه عجیب از طرفداران و .. نیز پیش رفت. جالب است بدانید که این بازی رکورد گینس را نیز در زمینه بالاترین دامنه نمرات در سبک وحشت بقا در اختیار دارد!! گیم پلی بازی به صورت جهان آزاد و از زاویه دوربین سوم شخص روی شانه دنبال می شود. شما باید در بازی شخصیت اصلی را در مسیر حل پرونده قتل و به دام انداختن قاتلی با لقب “کت بارانی پوش” یا Raincoat Killer هدایت نمایید. شما در بازی با انجام فعالیت های مختلف، پول رایج در بازی را کسب می کنید که این فعالیت ها شامل انجام ماموریت ها و لول های اصلی و یا فعالیت های جانبی و کوچک تر می باشند. در بازی به عنوان یک افسر ویژه باید حواستان به ظاهرتان هم باشد و ممکن است در بازی به خاطر پوشیدن لباس های کثیف جریمه شوید و باید ریش های خود را بزنید و لباس هایتان را عوض کنید!! همچنین شخصیت اصلی نیاز به خواب و غذا دارد که با نوارهایی جداگانه نمایش داده می شوند. اگر نوار خواب به صفر برسد شما زودتر شروع به گرسنه شدن می کنید و وقتی هم که نوار گرسنگی به صفر برسد شما شروع به از دست دادن سلامتی خواهید کرد که این موارد بازی را جذاب تر کرده اند و المان های بقای بیشتری را به آن بخشیده اند.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

دامنه گسترده نظرات مختلف و امتیازهای بسیار متنوع، Deadly Premonition را به یکی از عناوینی که بحث های زیادی در مورد آن انجام شد و در واقع به یک بازی بحث برانگیز تبدیل کرد و حتی تا سطح ایجاد شدن یک فرقه عجیب از طرفداران و .. نیز پیش رفت. جالب است بدانید که این بازی رکورد گینس را نیز در زمینه بالاترین دامنه نمرات در سبک وحشت بقا در اختیار دارد!!

 بازی دارای بخش های مبارزات پرتعدادی نیز هست که در آن ها Francis York Morgan که در یک دنیای دیگر گیر افتاده است باید با موجوداتی فراطبیعی و شیطانی مبارزه نماید و این مبارزات هم از طریق سلاح های سرد (که بعد از مدتی استفاده می شکنند) و هم از طریق شلیک با اسلحه های گرم مختلف انجام می شود. جالب است بدانید که اگر نخواهید مبارزه کنید و از دشمنان بگذرید باید در بازی نفس شخصیت اصلی را نگه دارید تا به این ترتیب از مبارزه در امان بمانید! در طول بازی و در دفعات مختلف شما باید با Raincoat Killer نیز دست و پنجه نرم کنید که شامل سکانس های quick time event و تعقیب و گریز و همین طور مخفی شدن از قاتل هستند. مشاهده می کنید که این بازی المان های جذاب و متنوع و خاصی را در سبک وحشت بقا ارائه می دهد و همین خاص بودن باعث شده تا دامنه نظرات در مورد آن خیلی گسترده باشد و برخی از منتقدین آن را حسابی درک کرده و پذیرفته اند و برخی هم به شدت از آن زده شده اند. اما به هر حال یک نکته، ثابت و مشخص است و آن هم این است که بازی Deadly Premonition، جزو عناوین مناسب برای طرفداران و علاقمندان سری بی نظیر Resident Evil محسوب می شود و این بازی در لیست ما از “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

۷ –  ObsCure

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

ObsCure

سازنده:Hydravision Entertainment

ناشر: MC2-Microïds و DreamCatcher Interactive   

ژانر:   Survival-Horror

پلتفرم مقصد:   PlayStation 2, Microsoft Windows و Xbox

سال انتشار: ۲۰۰۴

امتیاز متا: ۶۶/۱۰۰

نام عنوان و فرنچایزی که در این شماره از لیست ما قرار گرفته است، حتی از بازی قبلی هم ناشناخته تر است و تعداد خیلی زیادی از بازیبازان حتی قدیمی تر نیز نامش را نشنیده اند چه برسد که آن را تجربه کرده باشند. اما هر شخصی که عناوین این فرنچایز به نام ObsCure را بازی کرده است از آن به عنوان یک وحشت بقای خاص و جذاب یاد می کند. بازی ObsCure که در ژانر وحشت-بقا قرار دارد، توسط Hydravision Entertainment ساخته شده و در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ توسط کمپانی های MC2-Microïds و DreamCatcher Interactive به ترتیب در اروپا و آمریکا برای پلتفرم های PlayStation 2, Microsoft Windows و Xbox در دسترس علاقمندان قرار گرفت. جالب است بدانید که انتشار این عنوان در کشور چین را نیز کمپانی محبوب و قدرتمند یوبیسافت بر عهده داشت! داستان بازی از این قرار است که با رخ دادن اتفاقات عجیب و غریب در مدرسه Leafmore High، چند دانش آموز نوجوان به دنبال یافتن دوست گم شده شان به آنجا می روند و ناگهان خود را شب هنگام، اسیر و گیر افتاده در مدرسه می یابند و حالا باید به دل وقایع عجیب و غریب رخ داده بروند و ترس و استرس مرگباری را تجربه نمایند. شما در بازی کنترل این ۵ دانش آموز را بر عهده دارید و باید در بخش های مختلف مدرسه بگردید و با انواع و اقسام فرم های مختلف دانش آموزان آلوده شده نیز مبارزه کنید. سپس این دانش آموزان متوجه می شوند که دشمنان به نور حساس هستند و با تابش مستقیم نور خورشید از بین می روند. چراغ قوه ها نیز مقداری تاثیر بر این دشمنان دارند و آن ها را ضعیف تر می کنند و هاله سیاهی که دور آنها را فرا گرفته است از بین می برند.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

تعداد خیلی زیادی از بازیبازان حتی قدیمی تر نیز نام ObsCure را نشنیده اند چه برسد که آن را تجربه کرده باشند. اما هر شخصی که عناوین این فرنچایز به نام ObsCure را بازی کرده است از آن به عنوان یک وحشت بقای خاص و جذاب یاد می کند.

در روند بازی، دانش آموزان در می یابند که توطئه ای برای تزریق به دانش آموزان و تبدیل آن ها به هیولاهایی جهش یافته در کار بوده است. سپس متوجه می شوند که این ها در اصل نتیجه آزمایشاتی بر روی هاگ های یک گیاه کمیاب بوده است که این توانایی را دارد که عمر جاویدان به انسان ها بدهد و در می یابند که پرستار Elisabeth و مدیر مدرسه به نام Herbert بیشتر از ۱۰۰ سال سن دارند در حالی که تقریبا ۶۰ ساله به نظر می رسند. ObsCure که یک بازی بسیار خاص و منحصر به فرد در سبک Horror-Survival محسوب می شود، توانست تا بعد از انتشار نسبتا موفق عمل کرده و بازخوردهای تقریبا خوبی را از سوی طرفداران و منتقدان منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نماید و نهایتا نیز ObsCure موفق گردید تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای ۶۶/۱۰۰ را کسب نماید، ولی کسانی که این بازی را تجربه کرده اند اعتقاد دارند که کیفیت بازی مخصوصا برای کسانی که به سبک وحشت بقا علاقه دارند، بسیار بالاتر از امتیازش است و حتی این سری جزو عناوینی محسوب می شود که نامش را در برخی لیست های “عناوینی که دوست داریم دوباره ساخته شوند یا ادامه پیدا کنند” نیز به چشم می خورد.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

شما در بازی کنترل این ۵ دانش آموز را بر عهده دارید و باید در بخش های مختلف مدرسه بگردید و با انواع و اقسام فرم های مختلف دانش آموزان آلوده شده نیز مبارزه کنید. سپس این دانش آموزان متوجه می شوند که دشمنان به نور حساس هستند و با تابش مستقیم نور خورشید از بین می روند. چراغ قوه ها نیز مقداری تاثیر بر این دشمنان دارند و آن ها را ضعیف تر می کنند و هاله سیاهی که دور آنها را فرا گرفته است از بین می برند.

 دانش آموزهایی که در بازی کنترل آنها را به دست می گیرید همگی دارای شخصیت های کاملا متفاوتی هستند و جدا از داستان اصلی و کلی بازی، شاهد روابط درام گونه، عاطفی، خانوادگی، عصبی و حتی عشقی شخصیت های مختلف بازی نسبت به یکدیگر نیز هستیم که در یک فضای وحشت بقا بسیار جالب و خاص به نظر می رسد. این دانش آموزان شامل Ashley Thompson ،Shannon Matthews ،Kenny Matthews ،Stanley Jones ،Josh Carter و همینطور Dan هستند. در بازی می توانید کنترل هر کدام از این شخصیت ها را به صورت دوتایی (دو شخصیت با هم) در اختیار بگیرید و بقیه نیز توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند. همچنین یک بازیباز دیگر نیز می تواند کنترل یکی از این دو شخصیتی که در کنترل شما هستند را بگیرد و بازی را به صورت کواپ پیش ببرید که این موضوع از قابلیت های بسیار جذاب و لذتبخش ObsCure به شمار می رود. در نهایت باید گفت بازی ObsCure فارغ از امتیاز متای آن، جزو عناوین قابل توصیه به طرفداران و علاقمندان سری بی نظیر Resident Evil محسوب می شود و این بازی در لیست ما از “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

۶ –   Dying Light: The Following 

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

Dying Light: The Following

 سازنده:  Techland  

ناشر:  .Warner Bros

ژانر:   Open World First Person Survival Horror Action-Adventure

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux  

سال انتشار:  ۲۰۱۵   

امتیاز متا:  ۸۷/۱۰۰ 

طی نسل های پنجم، ششم و هفتم بازی های رایانه ای، تعداد خیلی زیادی بازی های جذاب و فوق العاده با محوریت زامبی ها در دنیا عرضه شدند که بدون شک در راس آنها هم سری رزیدنت اویل قرار داشت. با آغاز نسل هشتم یکی از نخستین بازی‌هایی که موضوع زامبی را به عنوان اصل محوری خود قرار داد و بسیار هم موفق عمل کرد، عنوان Dying Light بود که بسیاری را با جذابیت خود سورپرایز کرد. این بازی ابتدا قرار بود برای نسل هفتم نیز منتشر شود ولی در ادامه تبدیل به عنوانی مختص نسل هشتم و رایانه‌های شخصی شد. یک سال بعد از انتشار بازی اصلی و پس از عرضه یکی دو بسته الحاقی نسبتا کوچک، سازندگان یک بسته الحاقی بزرگ با اضافاتی تعیین‌کننده به نام The Following را منتشر کردند (که متای ۸۴ را کسب نمود) که داستان بازی را دقیقا بعد از اتمام بازی اصلی ادامه می‌دهد. همراه با این دی ال سی، نسخه‌ای کامل از بازی اصلی همراه با این محتوای الحاقی نیز با نام Dying Light: Enhanced Edition نیز عرضه شد که همین نسخه، بازی مورد نظر ما در این لیست هم به حساب می آید. بازی Dying Light: The Following که در ژانر های وحشت-بقا و اکشن ماجرایی اول شخص جهان آزاد قرار دارد، توسط Techland ساخته شده و در سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی برادران وارنر برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows و Linux در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

اصلا ژست نگرفته هم نوکرتم خودم.!!

 Dying Light المان های موفق Dead Island و Mirror’s Edge و گاها رزیدنت اویل را با هم ترکیب کرده بود و نتیجه آن ترکیبی منحصر به فرد، جدید و سرگرم‌کننده بود. بازی یک سرزمین بسیار بزرگ برای اکتشاف، یک داستان پر رمز و راز و پر تنش و مکانیک‌های فوق العاده جذابی را در گیم‌پلی در اختیار شما قرار می دهد. buggy ها یک افزونه فوق‌العاده برای بازی هستند که سرگرمی جدید و بی ‌نظیری را در دنیای Dying Light برای ما به ارمغان آوردند و با بسته الحاقی The Following به بازی اضافه شدند. Dying Light: The Following نیز با دستمایه قرار دادن موفقیت آمیز سبک وحشت و بقا و پدید آوردن ترکیبی خوش ساخت از این دو ژانر به همراه المان های جذاب و خوش ساخت پارکور که جذابیت خاصی به بازی بخشیده بودند، توانست تا بعد از انتشار  موفق عمل کرده و بازخوردهای بسیار عالی را از سوی طرفداران و منتقدان منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نماید و نهایتا نیز Dying Light: The Following موفق گردید تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار عالی ۸۷/۱۰۰ را کسب کرده تا به این ترتیب تبدیل به یک تجربه بسیار موفق برای سازندگان و همچنین یک انتخاب خوب برای دوستداران سری Resident Evil گردد.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

یکی از بهترین و حساس ترین و استرس زا ترین و مخوف ترین تعقیب و گریزها در تاریخ بازی های رایانه ای، مربوط به تعقیب شدن شما توسط این نایت هانترها در شب توی بازی دایینگ لایت هست که واقعا هیجانی وترسناکه

در داستان نسخه Dying Light: The Following علاوه بر بخش داستانی بازی اصلی، شاهد اضافه شدن خط داستانی عظیم بسته الحاقی The Following نیز هستیم که در آن Kyle Crane شخصیت اصلی بازی و دوستانش در برج (Tower) با کمبود شدید ماده Antizin روبرو هستند و در این حین مردی مرموز نیز پای به Harran می‌گذارد و در مورد مکانی صحبت می‌کند که در آن همه نسبت به ویروس زامبی مقاوم و ایمن هستند. Crane پس از اطمینان از امنیت و نجات دوستانش، از نقشه این مرد برای ورود به سرزمین مرموزی که از آن صحبت می کند استفاده کرده و در یک ماجرای رازآلود و پیجیده درگیر می‌شود. می توان گفت بازی Dying Light: The Following، جزو عناوین بسیار مناسب و قابل توصیه به طرفداران و علاقمندان سری بی نظیر Resident Evil محسوب می شود و این بازی در لیست ما از “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. نکته مثبت این بازی در لیست ما این است که یک بازی نسل هشتمی و جدید محسوب می شود و بازی کردن آن برای نسل جدید بازیبازان هم کاملا فراهم و در دسترس است.

۵ – Alan Wake

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

Alan Wake

سازنده: Remedy Entertainment

ناشر:  Microsoft Corporation, Remedy Entertainment, Microsoft Studios, THQ Nordic

ژانر: Action-adventure game

پلتفرم مقصد: Xbox 360, Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۱۴ می ۲۰۱۰

امتیاز متا: ۸۳/۱۰۰

یکی از آن بازی هایی که تا همیشه در ذهنم مانده و دوست دارم هر زمانی که شد آن را تجربه کنم، عنوانی بی نظیر به نام Alan Wake است که از همان وقتی که تریلرهایش را دیدم فهمیدم این بازی خوراک خودم و طرفداران رزیدنت اویل است! به هر حال نمی شود که استودیو Remedy Entertainment و سم لیک بزرگ که مکس پین و برخی از برترین خاطرات ما را خلق کرده است، عنوانی را بسازند و به آن توجه تکرد. بازی Alan Wake که در ژانر اکشن ماجرایی با درون مایه وحشت-بقا قرار دارد، توسط Remedy Entertainment ساخته شده و در سال ۲۰۱۰ برای ایکس باکس ۳۶۰ و در سال ۲۰۱۲ برای رایانه های شخصی، توسط کمپانی مایکروسافت در دسترس علاقمندان قرار گرفت. از لحاظ کلی این بازی مانند سریال های تلویزیونی و اپیزودیک است که در هر اپیزود کلی اتفاقات هیجان انگیز رخ می دهد و پایان های کلیف هنگر بسیار عالی دارد. گیم پلی بازی از زاویه دید سوم شخص دنبال می شود و در حقیقت مبارزات آن بر پایه شوتر سوم شخص است. بازی Alan Wake عنوانی بود که تمامی بخش های آن شامل گیم پلی و موسیقی و… قدرتمند و خوب کار شده بودند اما ستون اصلی آن، داستان و روایت بی نقص داستان بازی بود که این بازی را خاص کرده است.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

نورپردازی رو عشق است..

 این عنوان داستان نویسنده ای به نام Alan Wake را که نویسنده پرفروش ترین کتاب هیجانی است، دنبال می کند که به دنبال کشف راز ناپدید شدن همسرش در طول یک سفر تفریحی به شهری خیالی به نام Bright Falls است. وی در این روند، تمامی اتفاقات کتابی که نوشته است را تجربه می کند در حالی که خودش به یاد نمی آورد آن ها را نوشته است. بعد از گذشت ۸ سال از نسخه اول این سری، اکنون طرفداران خواهان یک بازی با همان داستان بی نظیر و کیفیت عنوان اصلی هستند که به عنوان ادامه و نسخه بعدی این سری منتشر شود اما هنوز خبری رسمی در مورد ساخت بازی جدید این سری در دست نیست، هر چند اخیرا زمزمه هایی مبنی بر ساخت نسخه ای جدید از سری Alan Wake به گوش رسیده است. امیدوار هستیم که در آینده ای نزدیک شاهد یک عنوان بزرگ و جذاب مثل بازی اصلی Alan Wake باشیم. Alan Wake با دستمایه قرار دادن موفقیت آمیز سبک وحشت و بقا در دل یک اکشن ماجرایی بسیار با کیفیت، توانست تا بعد از انتشار  موفق عمل کرده و بازخوردهای بسیار خوبی را از سوی طرفداران و منتقدان منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نماید و نهایتا نیز Alan Wake موفق گردید تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای بسیار عالی ۸۳/۱۰۰ را کسب کرده تا به این ترتیب تبدیل به یک تجربه بسیار موفق برای سازندگان و همین طور یک انحصاری باکیفیت برای مایکروسافت گردد.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

یکی از آن بازی هایی که تا همیشه در ذهنم مانده و دوست دارم هر زمانی که شد آن را تجربه کنم، عنوانی بی نظیر به نام Alan Wake است که از همان وقتی که تریلرهایش را دیدم فهمیدم این بازی خوراک خودم و طرفداران رزیدنت اویل است!

هر چند که همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام به شخصه اعتقاد دارم امتیاز این بازی باید خیلی بیشتر از ۸۳ باشد و ارزش عنوانی در حدود امتیاز ۹۰ را داراست زیرا نقص های بازی با توجه به مواردی که از آن در سایت های مختلف مطالعه کردم، اصلا پرتعداد و بزرگ به نطر نمی رسیدند. شاید بتوان گفت Alan Wake را تمام کسانی که در نسل هفتم ایکس باکس ۳۶۰ داشته اند تجربه کرده و همگی نیز به عنوان یک بازی عالی از آن یاد می کنند که کاملا استحقاق و پتانسیل ساخت ادامه را نیز داراست و راستش جای تعجب دارد چطور ۸ سال هیچ خبری از آن نشده است و چگونه مایکروسافت و سم لیک هنوز نسخه ای جدید در ادامه این سری نساخته اند و حیف است چنین عنوانی و چنین فرنچایز زیبا و با کیفیتی که برای داستان ارزش قائل است، فراموش شود. البته بازی Alan Wake’s American Nightmare بعد از عنوان اصلی ساخته شد اما این بازی یک دنباله و یک نسخه دوم برای بازی اصلی نیست ودر حقیقت مانند یک بسته مجزا یا full stand-alone title در شبکه ایکس باکس لایو منتشر شد. در مجموع باید گفت بازی Alan Wake، لااقل از دیدگاه نویسنده، جزو ۵ عنوان بسیار مناسب و قابل توصیه به طرفداران و علاقمندان سری بی نظیر Resident Evil محسوب می شود و این بازی در لیست ما از “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

۴ –  The Last of Us

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

The Last of Us

سازنده: Naughty Dog

ناشر: Sony

ژانر: Action-Adventure, Survival-Horror

سال انتشار:  ۲۰۱۳

پلتفرم مقصد: Playstation 3 ,Playstation 4

امتیاز متا: ۹۵/۱۰۰

تا به امروز بارها و بارها در لیست های ۱۰ برتر مختلف و نقدهای متنی و ویدئویی و.. در مورد این شاهکار بی بدیل با شما صحبت کرده ایم و دیگر به واقع نکته جدیدی نیست که شما در مورد آن بیشتر از من اطلاع نداشته باشید، ولی به هر شکل باز هم خالی از لطف نیست تا کمی تجدید خاطره کنیم. بازی The Last of Us که یکی از برترین عناوین نسل هفتم بازی های رایانه ای و یکی از باکیفیت ترین بازی های تاریخ است، عنوانی در ژانر اکشن ماجرایی و وحشت-بقاست که توسط Naughty Dog ساخته شده و در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی سونی برای PlayStation 3 در دسترس علاقمندان قرار گرفت و بیش از ۲۰۰ بار توسط معتبرترین وبسایت های فعال در بازی های رایانه ای، جایزه برترین بازی سال را دریافت کرد. The Last of Us با پدید آوردن ترکیبی شاهکار و بی نقص از دو ژانر اکشن ماجرایی و وحشت بقا و پیاده کردن یک داستان شگفت انگیز در یک قالب مخوف از گیم پلی و افزودن بیماران قارچ زده، توانست تا بعد از انتشار بی نهایت موفق عمل کرده و بازخوردهای شگفت انگیزی را از سوی طرفداران و منتقدان منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نماید و نهایتا نیز The Last of Us موفق گردید تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای شاهکار ۹۵/۱۰۰ را کسب کرده تا به این ترتیب تبدیل به یکی از برترین عناوین در تاریخ بازی های رایانه ای شود.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

یکی از اون حرفایی که گاه گداری می بینم و میخونم و ازش رد می شم و فقط لبخندی می زنم اینه که “لست او اس بازی خوبی نیست یا بازی معمولیه”!!! گیم که می دونید یعنی چی؟ هنر چطور؟ شاهکار چطور؟ یعنی دشمن هنر فقط ازش بر میاد همچین حرفی. کاش یاد بگیریم که این که “من به هر دلیلی از فلان چیز خوشم نمیاد” ربطی به این که “فلان چیز افتضاحه” نداره.

بعد از موفقیت شگفت انگیز و خارق العاده این عنوان در نسل هفتم، سازندگان تصمیم گرفتند نسخهٔ جدید و ریمستر شده از لحاظ گرافیکی این بازی به نام  The Last Of Us Remastered که البته بسته الحاقی Left Behind را نیز در خود داشت، برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر کنند که در سال ۲۰۱۴ این اتفاق نیز افتاد و عنوانی که زیباترین و چشم نوازترین گرافیک های فنی و هنری در نسل هفتم را داشت، باز هم بهبودهای بیشتری از لحاظ گرافیک به خود دید و در نسخه The Last Of Us Remastered که به نسل هشتم آمد، شاهد عنوانی باز هم زیباتر از قبل بودیم. اکنون که قسمت دوم این شاهکار نیز برای کنسول پلی استیشن ۴ معرفی شده است ما خوشحال ترین بازیبازان روی کره زمین هستیم و می دانیم که این عنوان در هر سالی که منتشر شود شاهد برترین بازی آن سال برای ما خواهیم بود بدون توجه به هر بازی دیگری که در آن سال منتشر گردد زیرا همان طور که قبلا نیز گفته ام The Last of Us برای ما تنها یک بازی نیست. یک معنا و مفهوم است. یک ایده است. یک هنر ناب و خالص است که شما را عاشق و شیفته خود می کند.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

این بازی از اون شاهکارهایی بود که همه چیز داشت. یعنی داستان و شخصیت های بی نظیر و غم و عشق و درد و گریه و خنده و زیبایی و زشتی و مخفی کاری و اکشن و بقا و وحشت و گرافیک فنی و طراحی هنری و موسیقی شگفت انگیز و هر چیزی که فکر کنید در این شاهکار هست. یه بار کلماتی که گفتم رو بخونید و بهشون در بازی لست آو اس فکر کنید تا عمق هنر سازندگان رو متوجه بشید.

The Last of Us در تک تک بخش های خود و حتی در توجه به ریزترین جزییات نیز یک شاهکار محض است و به حدی زیبا و چشم نواز است که تماشای آن بر روی کنسول پلی استیشن ۳ هنوز که هنوز است از بسیاری بازی های جدید نسل هشتم هم لذت بخش تر و با کیفیت تر است و باید طراحان و سازندگان بازی در ناتی داگ را تحسین کرد. The Last of Us مظهر قدرت داستان پردازی و قدرت شخصیت هاست است. نماد جلوه های بصریست، مفهوم ترکیب سرگرمی، درام، غم، ترس، مرگ و البته در راس آن ها عشق است. عشقی که لب دنیا را به تحسین واداشت و The Last of Us را جاودانه کرد. در The Last of Us ما کنترل جوئل را به دست می گیریم. وی در دوره ای که دنیا توسط یک بیماری قارچی از بین رفته و انسان ها تبدیل به قاتلینی وحشتناک یا بیمارانی زامبی مانند شده اند، طی اتفاقاتی با دختری نوجوان به نام الی همراه می شود که گویا کلید حل این بیماری مخوف است و نسبت به آن مقاوم می باشد.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

ببین ناتی داگ.. یعنی فقط دمت گرم.. یعنی دمت گرم ها… دم خودت و طراحات گرم..

جریان و اتفاقاتی که در سفر این دو رقم می خورد و رابطه ای که بین آن ها ایجاد می شود، داستان بازی را شکل می دهد و یکی از احساسی ترین و زیباترین روایت های داستانی که تاکنون در بازی ها دیده ایم را به ما هدیه می دهد. با این که جوئل والی سال ها با هم غریبه بوده اند بوده و هم را نمی شناخته اند، اما وقتی که هم را می یابند و با هم همراه می شوند یکی از زیباترین و عمیق ترین و بی نظیرترین روابط شکل گرفته در تاریخ این صنعت را با هم برقرار می کنند که بر اساس یک دوستی مشترک و بسیار قدرتمند است، چیزی که در آن زمان و در آن دنیای دیوانه وار اصلا پیدا نمی شود و به همین خاطر بی نهایت ارزشمند و زیباست. در طول روند بازی، دو شخصیت اصلی آرام آرام به هم وابسته می شوند و لحظه به لحظه برای هم مهم تر می شوند. آن ها با هم دعوا می کنند، گریه می کنند، هوای هم را در بدترین شرایط دارند و حتی در زمانی که لبخندها بر لبان دنیا خشکیده است با هم شوخی می کنند و لبخند می زنند.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

جوئل نبودی ببینی.. (با ریتم آهنگران)!!

اوج داستان بازی زمانی است که جوئل متوجه می شود که چقدر الی برای او عزیز است و برایش اهمیت دارد، آن قدر که تمام دنیا را به خاطر او بکشد و از پیش رو بردارد تنها برای این که الی سالم بماند و او را نیز مانند دخترش از دست ندهد. این یک رابطه شاهکار و بی نظیر و زیبا و عمیق و قدرتمند در یک بازی شاهکار و بی نظیر و قدرتمند است و نوابغ ناتی داگ با این عنوان و با این داستان پردازی و شخصیت ها و روابط آن ها بار دیگر ما و طرفداران و علاقمندان پلی استیشن را غرق در شادی و لذتی کردند که نظیر آن برای هیچ کس دیگری ممکن نیست. باید گفت بازی The Last of Us، جزو عناوین کاملا مناسب و قابل توصیه به طرفداران و علاقمندان سری بی نظیر Resident Evil محسوب می شود و این بازی در لیست ما از “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

۳ –  The Evil Within 

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

The Evil Within

سازنده:  Tango Gameworks

ناشر:  Bethesda Softworks

ژانر:  Survival horror Third Person Shooter

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows ,PlayStation 4 ,Xbox One ,Playstation 3 ,Xbox 360

سال انتشار:  ۲۰۱۴

امتیاز متا:  ۷۹/۱۰۰

خیلی رک و راست یک چیز را به شما می گویم. The Evil Within هر کمبودی که داشته باشد و هر ضعفی که داشته باشد، در یک زمینه عالی عمل می کند و آن هم ترساندن شما با تمام وجود است. نه یک ترس بیهوده و مسخره، بلکه ترس از اعماق وجود. یک ترس ناب، واقعی و مخوف که حتی از راه رفتن هم استرس بگیرید. اصلا مگر می شود که خود خالق فرنچایزی که اکنون داریم برای آن مقاله می نویسیم یعنی استاد شینجی میکامی بزرگ، یک بازی دیگر بسازد و آن بازی جزو برترین های آن سبک و قابل توصیه ترین عناوین به طرفداران آن فرنچایز نباشد؟ The Evil Within بازی نیست که هر روز از خواب بیدار شوید یک بازی مانند آن در بازار عرضه شده باشد و یا مدام بازی های استاد شینجی میکامی را شاهد باشیم. The Evil Within حتی بازی ای نیست که در یک سال و یا چند سال نظیرش پیدا شود. این بازی شینجی میکامی است، پدر سبک وحشت بقا، پدر رزیدنت اویل؛ این شیطان درون است. ترس ناب چیزی نیست که در هر بازی ای که بر روی خود نام ترسناک می گذارد مشاهده کنیم. ترس ناب حس کردنی است و باید در وجودتان بخزد و لانه گزیند. در The Evil Within همین ترس ناب در وجودتان رخنه خواهد کرد و گاهی کنترلر را از ترس محکم می گیرید که مبادا ناگهان اتفاقی بیافتد و شما آماده نباشید. ترس مدت هاست که در بازی های رایانه ای وجود دارد ولی لااقل قبل از سال ۲۰۱۴ و عرضه نسخه اول The Evil Within چند سالی بود که تنها نام آن باقی مانده بود و متاسفانه شاهد روند نزولی با شیب بسیار زیاد در عناوین سبک وحشت بقا چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت بودیم. در واقع به استثناء چند عنوان انگشت شمار که تعدادشان به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی رسند (مانند شماره اول و دوم Dead Space)، بازی دیگری نبوده است که بتواند حس بازی های ناب وحشت بقای کلاسیک را به ما یاد آوری کند و شاهد عرضه بازی قدرتمندی در سبک وحشت بقا نبودیم. عناوین با کیفیتی هم که در آن سال ها، خوب و عالی بودند تقریبا همگی از نوع عناوین سبک “وحشت” بودند و نه “وحشت-بقا”؛

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

زنده زنده انداختنش توی مایکروفر و مرگ و سوختن عزیزترین کسشو دید.. می خواستین دیونه نشه؟

در همین دوران بود که باز هم پدر ژانر وحشت بقا دست به کار شد و آستین های خود را برای نجات این ژانر بالا زد. شینجی میکامی ترس را دوباره بازگرداند، همان ترس نابی را که سری رزیدنت اویل به خاطر دایم ولی در قالب عنوانی دیگر… عنوانی با اسمی بسیار پرمعنی و با مسما به نام The Evil Within…شیطان درون. بازی The Evil Within که در ژانر وحشت-بقا و شوتر سوم شخص قرار دارد، توسط Tango Gameworks و زیر نظر خالق سری رزیدنت اویل یعنی استاد شینجی میکامی ساخته شده و در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی Bethesda Softworks به صورت یک بازی بین نسلی برای پلتفرم های Microsoft Windows ,PlayStation 4 ,Xbox One ,Playstation 3 و Xbox 360 در دسترس علاقمندان قرار گرفت. The Evil Within برای ما گیمرهای قدیمی که با رزیدنت اویل و سایلنت هیل بزرگ شده ایم یک دنیا نوستالژی همراه خود دارد. یک دنیا حرف و یک دنیا لذت. The Evil Within از دسته عناوینی است که بازی کردنش برای کسانی که ذره ای به بازی های وحشت بقا تعلق خاطر دارند واجب و لازم است. حتی کسانی که این سبک را تجربه نکرده اند نیز قطعا با انجام این بازی لذت بسیار زیادی را تجربه خواهند کرد و شاید به این ژانر از عناوین نیز علاقمند شوند.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

لات بازی یعنی این که با دست و مشت خالی بری توی شکم این گنده بک قاتل دیوانه!!

The Evil Within و استاد میکامی با دستمایه قرار دادن موفقیت آمیز سبک وحشت و بقا و پدید آوردن ترکیبی خوش ساخت از المان های محبوب و قدیمی سری رزیدنت اویل با مکانیک های جدید، بسیار موفق عمل کردند و این عنوان بازخوردهای بسیار خوبی را از سوی طرفداران و منتقدان منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نمود و نهایتا نیز The Evil Within موفق گردید تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای ۷۹/۱۰۰ را کسب نمیاد که الحق والانصاف یک کم لطفی محض به این عنوان است زیرا شینجی میکامی باز هم یک بازی بی نظیر وحشت بقا را برای ما خلق کرد و هر کس که این عنوان را تجربه کرده است قطعا تا همیشه آن را به یاد خواهد داشت، زیرا مجددا یاد و خاطره سری عناوین کلاسیک رزیدنت اویل را زنده می کند و یک بازی وحشت بقای بسیار با کیفیت در سبک خود به حساب می آید. البته به هیچ وجه نمی گویم The Evil Within یک بازی بدون نقص و کامل است و قطعا کمبودهایی گاها بزرگ هم دارد ولی این کمبودها در مقایسه با نقاط قوت بازی و لذتی که به شما منتقل می کنند و ترس نابی که بعد از سال ها انتظار کشیدن، تجربه خواهید کرد، حتی به حساب نیز نمی آیند. The Evil Within بازی کمیابی است. عنوانی که شاید تنها استاد میکامی می توانست برایمان به ارمغان بیاورد.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

هیچ کس مثل استاد عزیزمون شنیجی میکامی جان، نمیتونه یه موجودی بسازه که وقتی دنبالت می کنه تا مرز سکته قلبی پیش بری!!

باید گفت بازی The Evil Within با توجه به این که توسط خود خالق و آفریننده سری شاهکار رزیدنت اویل یعنی استاد شینجی میکامی ساخته شده است، جزو عناوین لازم و ضروری برای تجربه توسط طرفداران و علاقمندان سری بی نظیر Resident Evil است و این بازی در لیست ما از “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. اگر می خواهید که مجددا یاد و خاطره ای از سری عناوین کلاسیک رزیدنت اویل برای شما زنده شود و یک بازی وحشت بقای با کیفت را تجربه نمایید، اکنون زمان آن است که کنسول نسل هفتم یا هشتم خود را روشن کنید و به سراغ The Evil Within بروید. حتی اگر در زمان عرضه نیز آن را بازی کرده اید، مطمئن باشید که اکنون و پس از گذشت ۲-۳ سال، تجربه مجدد آن برای شما خالی از لطف نخواهد بود و دوباره طعم لذت ترس ناب را خواهید چشید. البته باید به نسخه دوم این سری یعنی The Evil Within 2 نیز اشاره کرد که این بازی نیز یکی از بهترین انتخاب ها برای طرفداران رزیدنت اویل است و پس از موفقیت بالای بازی اول این سری، در سال ۲۰۱۷ توسط کمپانی Bethesda Softworks در نسل هشتم منتشر گردید. عنوانی که این بار استاد شینجی میکامی بزرگ را در مقام تهیه کننده خود می دید و بازخوردهای خیلی مثبتی را نیز از سوی منتقدان و طرفداران دریافت نمود و نهایتا امتیاز متای بسیار خوب ۸۲/۱۰۰ را کسب کرد.

۲ – Dead Space 2

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

Dead Space 2

سازنده: Visceral Games

ناشر: Electronic Arts

ژانر: Survival-Horror

پلتفرم مقصد:  Microsoft Windows ,Playstation 3 ,Xbox 360:

سال انتشار: ۲۰۱۱

امتیاز متا: ۹۰/۱۰۰

 Electronic Arts با تعطیل کردن استودیو ویسرال گیمز، گند زد! بدجوری هم گند زد. سازنده ای که عناوینی مثل Dead Space و Dante’s Inferno را خلق کرده بود به راحتی توسط این شرکت تعطیل شد. نمی دانم چرا Electronic Arts که همواره در روند تاریخ، بازی های بی نظیری را برای ما به ارمغان آورده و ما را از لذت تجربه هایی ناب سیراب کرده است، این قدر با جدیت دوست دارد که ما را از خودش براند و خود را بدنام کند. حتی من که در زمانی که انتقادها از این شرکت در اوج خود قرار داشت باز هم حامی Electronic Arts بودم نیز حالا دیگر این قدر از این شرکت موارد منفی می بینم که دیدم دارد نسبت به آن کلی تغییر می کند و بدون شک جدا از گندکاری های استاروارز بتلفرانت ۲ و لوت باکس و… برای من بدترین کار این شرکت، تعطیل کردن ویسرال گیمز بود که با هر ۴ بازی آن کلی خاطره خوب دارم. زمانی که صنعت بازی در عطش یک وحشت بقای بی نظیر می سوخت، ویسرال گیمز فرنچایزی را خلق کرد که بی شک در کنار بزرگترین فرنچایزهای وحشت بقای تاریخ در کنار بزرگانی چون رزیدنت اویل و سایلنت هیل قرار می گیرد.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

بدون شک جدا از گندکاری های استاروارز بتلفرانت ۲ و … برای من بدترین کار الکترونیک آرتز،  تعطیل کردن استودیو خوش ذوق و توانمند ویسرال گیمز بود که با هر ۴ بازی آن کلی خاطره خوب دارم

فرنچایزی خوفناک و بسیار خوش ساخت به نام Dead Space که دوباره علاقمندان وحشت بقا را زنده کرد و جانی دوباره به این ژانر بخشید و با چندین تفنگ، وقتی صدای برخی دشمنان مخوفش به نام نکرومورف ها را می شنیدیم دلمان می خواست برویم زیر تخت قایم شویم!  Dead Space باعث شد علاقمندان و طرفداران سبک وحشت بقا بعد از مدت‌های طولانی رنج بردن از نبود یک بازی خوب در این سبک، با این عنوان بی نظیر دلی از عزا در بیاورند و غرق در وحشت ناب و تلاش برای بقا شوند. بازی اول این فرنچایز که در سال ۲۰۰۸ منتشر گردید، موفقیت فوق العاده ای را کسب کرد و بازخوردهای مثبتی را چه از سوی منتقدان و چه بازیبازان دریافت نمود و متای ۸۹ را به خودش اختصاص داد که یک افتخار بی نظیر برای یک آی پی جدید به شمار می رفت. موفقیت بازی اول سبب شد تا  نسخه دوم بازی نیز ساخته شود که بدون شک برترین نسخه این ۳ گانه نیز هست. بازی Dead Space 2 که در ژانر وحشت-بقا قرار دارد، توسط استودیوی فقید Visceral Games ساخته شده و در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی Electronic Arts برای پلتفرم های Microsoft Windows ,Playstation 3 و Xbox 360 در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

یعنی وقتی میگن یه بازی اینقدر ترسناک باشه که ادم خودشو جدا خیس کنه منظور همین بازیه!! البته من که ندیدم ها.. فقط شنیدم دوستان کردن!!

علاوه بر فضاسازی عالی و بسیار مخوف Dead Space 2 که باعث شده بود حتی در محیط خالی نیز استرس بگیرید، عامل دیگر و در حقیقت عامل اصلی ترس و وحشت در این بازی و کلا در این سری، نکرومورف‌ها (دشمنان اصلی بازی ) بودند که به قدری طراحی مخوف، عالی و فوق‌العاده‌ای داشتند که زمانی که به سمت شما حرکت می‌کردند ناخود‌اگاه قلب شروع به تندتر زدن می‌کرد و حس وحشت و استرس بازی‌باز را فرا می‌گرفت. تازه صداگذاری آن‌ها حتی از طراحیشان نیز بهتر بود و  بنده به شخصه بهترین صداگذاری موجودات ترسناک در عناوین سبک وحشت که تاکنون مشاهده کرده‌ و شنیده‌ام مربوط به همین بازی بوده است. صدای جیغ نکرومورف‌ها و مخصوصا برخی انواع آن‌ها به قدری خوفناک بود که مو بر تن بازی‌باز سیخ می‌کرد مخصوصا اگر با هدفون بازی می‌کردید. Dead Space 2 با دستمایه قرار دادن موفقیت آمیز المان های محبوب و تاثیرگذار سبک وحشت-بقا، بالاتر بردن استاندارد صداگذاری در بازی های وحشت بقا و جذب کردن قشر عظیمی از طرفداران این سبک که مدت ها در عطش یک عنوان بی نظیر و شاهکار در این سبک می سوختند، توانست تا بعد از انتشار بی نهایت موفق عمل کرده و بازخوردهای بی نظیری را از سوی طرفداران و منتقدان منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نماید و نهایتا نیز Dead Space 2 موفق گردید تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای شگفت انگیز۹۰/۱۰۰ را کسب کرده تا به این ترتیب تبدیل به یکی از برترین بازی های وحشت بقای تاریخ شود.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

نمی دانم چرا Electronic Arts که همواره در روند تاریخ، بازی های بی نظیری را برای ما به ارمغان آورده و ما را از لذت تجربه هایی ناب سیراب کرده است، این قدر با جدیت دوست دارد که ما را از خودش براند و خود را بدنام کند. حتی من که در زمانی که انتقادها از این شرکت در اوج خود قرار داشت باز هم حامی Electronic Arts بودم نیز حالا دیگر این قدر از این شرکت موارد منفی می بینم که دیدم دارد نسبت به آن کلی تغییر می کند

 Dead Space 2 بازی بسیار خوش‌ساختی بود که با این که مثل بازی اول سری، المان‌های موفق بسیاری از بازی‌ها را استفاده کرده بود، اما نه تنها به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کرده بود بلکه حتی در بخش‌هایی، از خود بازی الهام گرفته شده نیز بهتر عمل کرده بود. بازی از زاویه دوربین سوم شخص و بر پایه مبارزه با سلاح های گرم بنا شده بود که اتفاقا همین میارزات یکی از قدرتمندترین بخش های بازی بودند و لذت و استرس ناب مقابله با نکرومورف های وحشی را به بازیباز منتقل می کردند. مبارزات فوق العاده جذاب و سلاح های عالی و گان پلی لذتبخش بازی، آن را تبدیل به یک شوتر سوم شخص وحشت بقای دوست داشتنی و خوفناک کرده است. همراهی با ماجراهای آیزاک کلارک و سفینه ایشیمورا به قدری وهم‌انگیز و جذاب بود که بسیاری از افراد مانند بنده چندین و چند بار بازی را پشت سر هم بازی می‌کردند و انگار که لذت بازی ذره‌ای کم نمی‌شد که این به جهت ارزش تکرار بسیار بالای بازی نیز بود. باید با قطعیت گفت بازی Dead Space 2، جزو یکی دو عنوان برتر قابل توصیه به طرفداران و علاقمندان سری بی نظیر Resident Evil محسوب می شود و این بازی در لیست ما از “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و واقعا لیاقت رتبه نخست را نیز داراست.

۱ – Silent Hill 2

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

Silent Hill 2

سازنده:  Konami, Team Silent, Creature Labs, Konami Computer Entertainment Japan

ناشر:  KONAMI

ژانر: Survival-Horror

پلتفرم مقصد: PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox, Microsoft Windows

سال انتشار: ۲۰۰۱

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰

صحبت از بازی های شاهکار قدیمی کونامی بسیار تلخ و ناراحت کننده است و مخصوصا برای من این تلخی خیلی هم ببیشتر است، زیرا که با این عناوین قدیمی زندگی کرده ام و بزرگ شده ام و یادم هست که کونامی و کپکام شانه به شانه هم پیش می رفتند و شاهکار می ساختند. اگر کپکام رزیدنت اویل داشت، کونامی سایلنت هیل می ساخت، اما امروز رزیدنت اویل هنوز هست و همچنان از بازیبازان دلبری می کند ولی سایلنت هیل مرده است. مثل صاحب لعنتیش.. مثل کونامی که مرده است. اما با این وجود تاریخ را نمی شود پاک کرد و نام بزرگ Silent Hill همیشه در دفتر تاریخ جاودانه خواهد ماند و امیدواریم که کونامی دیگر سراغش نرود و به خاطرات ما گند نزند، زیرا آخرش می خواهد Silent Hill Survive تحویلمان بدهد! وقتی هم که یکی مثل کوجیمای بزرگ بخواهد این سری را بسازد کونامی پست فطرت آن بازی را کنسل می کند. بگذریم… بهتر است در مورد بحث اصلی این مقاله صحبت کنیم. سری Silent Hill همواره به عنوان یکی از پرچمداران و برترین فرنچایزهای سبک وحشت بقا در تاریخ بازی های رایانه ای شناخته می شود. نسخه اول Silent Hill فرنچایزی بسیار زیبا و قدرتمند را بنا نهاد و نسخه دوم آن را به بهترین شکل تکمیل کرد و تبدیل به یکی از برترین عناوین تاریخ شد که تاکنون ساخته شده است.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

امیدواریم که کونامی دیگر سراغ سایلنت هیل نرود و به خاطرات ما گند نزند، زیرا آخرش می خواهد Silent Hill Survive تحویلمان بدهد!

قطعا وقتی بخواهیم نماینده ای برای عناوین این سری از نظر “بهترین بازی سری بودن” انتخاب کنیم، شاهکار Silent Hill 2 نخستین گزینه و بهترین انتخاب است. بازی Silent Hill 2 که در ژانر وحشت-بقا قرار دارد، توسط KONAMI ساخته شده و در سال ۲۰۰۱ و بعد از آن در نسل هفتم در قالب کالکشن، توسط همین کمپانی برای پلتفرم های PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox و Microsoft Windows در دسترس علاقمندان قرار گرفت. یکی از بهترین اتفاقات در سری سایلنت هیل و یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود تا نسخه دوم را بهترین بازی سری بدانیم، معرفی موحودی به نام کله هرمی یا Pyramid Head در این بازی بود که یکی از دلایل اصلی ترسناک بودن این سری تا امروز بوده است و به مانند تعریفی است برای شهر سایلنت هیل و به نوعی نماد و ذات مجازاتگر این شهر است که منتظر مجارات کردن گناهکارانی است که پای به این ویرانه می گذارند. سایلنت هیل ۲ بیشتر از دیگر عناوین این سری بر روانشناسی و نماد شناسی تکیه دارد و کله هرمی در آن به عنوان نماد جلاد و مجازاتگری است که James Sunderland در ذهن خود ساخته و انتظار دارد که توسط وی برای مرگ ماری مجازات شود. James Sunderland در یکی از دیالوگ های نسخه دوم سایلنت هیل می گوید “من ضعیف بودم، به خاطر همین به تو نیاز داشتم… به کسی که مرا برای گناهانم مجازات کند.” در واقع اگر برای هر عنوان و فرنچایزی یک شخصیت کلیدی و نمادین را بخواهیم معرفی نماییم، بدون شک نماد سری عناوین و شهر سایلنت هیل، همین کله هرمی مشهور و مخوف خواهد بود که لحظاتی بسیار پر استرس و ترسناک و پر از حس تعلیق را برای ما رقم می زند.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

سایلنت هیل، دار مکافات است…

 داستان در سری عناوین سایلنت هیل همواره بسیار پیچیده، مرموز و البته ناراحت کننده بوده است، دقیقا به مانند خود شهر سایلنت هیل. داستان Silent Hill 2 در کنار روایت آن و فضاسازی شهر سایلنت هیل، بار اصلی غم عمیقی که به بازیباز منتقل می شد را به دوش می کشیدند و در واقع در این بازی تنها ترس و استرس نیست که به سراغ شما می آید بلکه فراتر از اینها حس شکست برای شخصیت اصلی بازی و شومی سرنوشتش است که بازیباز را در بر می گیرد. داستان بازی که بر اساس سرنوشت پروتاگونیست آن یعنی جیمز ساندرلند و مسیر او برای یافتن همسرش قرار دارد فوق العاده بی نظیر، عالی و عمیق است. وقتی ماریا کشته می شود جیمز تصمیم می گیرد تا به شهر مرده سایلنت هیل برود و با انواع وحشت ها و حوادث این شهر عجیب روبرو شود. از خودگذشتگی وی برای همسرش واقعا قابل تحسین بود و وی در این راه در مواجهه با ترسناک ترین اتفاقات و رفتارها و هولناک ترین موجودات نیز دریغ نکرد و پا پس نکشید و نا امیدانه تلاش می کرد تا به جستجوی همسر مرده اش بپردازد و در این نا امیدی امیدوار بود تا شاید او را جایی زنده پیدا کند. Silent Hill 2 به کنکاش در روح و روان پروتاگونیست بازی می پردازد و این کار را به غایت عمیق و جذاب انجام می دهد. در شهر Silent Hill هیچ چیزی کاملا درست نیست، همه چیز مصنوعی به نظر می رسد و انگار که شما به همان دنیایی نگاه نمی کنید که بقیه افرادی که در آن هستند به آن نگاه می کنند.

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

صحبت از بازی های شاهکار قدیمی کونامی بسیار تلخ و ناراحت کننده است و مخصوصا برای من این تلخی خیلی هم ببیشتر است زیرا که با این عناوین قدیمی زندگی کرده ام و بزرگ شده ام و یادم هست که کونامی و کپکام شانه به شانه هم پیش می رفتند و شاهکار می ساختند.

داستان سایلنت هیل ۲ از آن داستان هایی است که شخصیت اصلی قصه در آن بارها و بارها نا امید می شود ولی باز هم با استقامت و تلاش راه را ادامه می دهد تا شاید سرانجام در کورسوی امیدی بتواند بارقه ای از نور را بیابد و از آن شعله ای برافروزد ولی از این خبرها نیست… Silent Hill 2 با پیاده کردن یک داستان بی نظیر با تم وحشت در قالب شهر مخوف سایلنت هیل و ترکیب این داستان زیبا با المان های جذاب گیم پلی، توانست تا بعد از انتشار فوق العاده موفق عمل کرده و بازخوردهای بی نظیری را از سوی طرفداران و منتقدان منابع و مراجع معتبر گیمینگ دنیا دریافت نماید و نهایتا نیز Silent Hill 2 موفق گردید تا از مجموع نقد ها و نمرات خود، امتیاز متای  بسیار عالی ۸۹/۱۰۰ را کسب کرده تا به این ترتیب تبدیل به یک بازی جاودانه شود که همیشه نامش در بین ۲-۳ عنوان برتر سبک وحشت بقا در تاریخ بازی های رایانه ای، به چشم می خورد و به طور کلی می توان گفت این فرنچایز بعد از رزیدنت اویل، تاثیرگذار ترین فرنچایز در سبک وحشت بقا به حساب می آید. در نهایت و در برترین شماره این لیست باید اعلام کنیم که بازی Silent Hill 2، بدون شک برترین و باکیفیت ترین بازی برای طرفداران و علاقمندان سری بی نظیر Resident Evil محسوب می شود که کیفیتش هم هرگز کمتر از عناوین جاودانه رزیدنت اویل نیست. Silent Hill 2 در لیست ما از “برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند” بر کرسی ریاست تکیه زده و جایگاه نخست را از آن خود کرده است. هر چند که دیگر امیدی به آینده اش نیست و کونامی را مدت هاست که به خاک سپرده ایم…

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

اگر کپکام رزیدنت اویل داشت، کونامی سایلنت هیل می ساخت، اما امروز رزیدنت اویل هنوز هست و همچنان از بازیبازان دلبری می کند ولی سایلنت هیل مرده است. مثل صاحب لعنتیش.. مثل کونامی که مرده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا
ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا
ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا
ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا
ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Schrodinger گفت:

    خیلی خیلی عالی بود. از شما ممنونم.

    • shadowwarior گفت:

      مقله جالبی بود خسته نباشید .
      پی نوشت : فقط اونجاش که گفته جوعل نبودی ببینی :rotfl: :rotfl:
      خیلی عالی بود خیلی .
      آقا این dead space 1 خداوکیلی هنوزم وحشتناکه ینی ترسناکه نه ها وحشششتناااااک :pain: 🙄 خدایی من تازه بازیش کردم هنوزم وحشتناکه پینهاد میکنم یه سر دوباره بهش بزنین .
      روز خوش

      • 13eauty گفت:

        دد اسپیس یک دلهره اوره یعنی ترسناکش یجوریه مثل دو نیست نسخه دومش ی ترس خیلی خوبی بهت میداد ولی یکش ی حالتی که نمیتونی بازیش کنی 🙂

        • HSM گفت:

          هیچوقت یادم نمیره تو سایلنت هیل ٢ با کلاه هرمی مبارزه میکنی بعد مبارزه ی اهنگ ترسناک میاد کلاه هرمی از پله ها پایین میره واقعا ترسناک بود

        • هر سه عالی بودند ولی شماره ۲ واقعا یکمی عالی تر بود
          ObsCure یکی از بهترین بازیایی هست که بازی کردم،اگه میتونید حتما تجربش کنید مخصوصا نسخه دوم رو،فوقولعادس
          کسایی هم که به سایلنت هیل علاقه دارن اگه هنوز PS2 دارید حتما Clock Tower 3 بازی کنید،عالیه
          خودم اگه PS2 گیر بیارم حتما دوباره ObsCure 2 و Clock Tower 3 بازی میکنم با اینکه چندین بار ObsCure 2 رو، رو PC تموم کردم
          بقیشونم مثه The Last of Us و Alan Wake نیاز به توضیح نداره اصلا

      • درود بر شما. سلامت باشید انشالله. خیلی متشکرم که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید و خوشحالم که از اون تیکه طنز هم رضایت داشتید. در مورد دد اسپیس واقعا همینطوره و همین الان هم اگر بازی کنید انتهای ترسناکه. کاش ۳ گانه ریمستر بشه
        https://t.me/Gametal

    • سلام و عرض ادب خدمت شما Schrodinger عزیز. خیلی متشکرم از نظرتون. لطف دارید به بنده.
      خدمت همه دوستای گل و با معرفت گیمفایی هم سلام عرض میکنم. صبح ادینه تون به خیر. دوستای عزیزم یک عذرخواهی به شما بدهکارم که به خاطر سفر، نتونستم نظرات دو قسمت از راهنمای سولز و یک مقاله مورد انتظارترین های ۲۰۱۹ که در اون بالغ بر ۱۰۰ نظر ثبت شد رو پاسخ بدم خدمتتون و خیلی عذر میخوام از این بابت. نظراتتون رو تماما خوندم و بسیار بسیار بسیار ممنونم از سیل حمایت ها و نظرات پر از مهر و محبتی که نوشته بودید و خیلی مفتخرم که افرادی مثل شما مقالاتم و راهنماها و ویدئوها و… رو دنبال می کنند و با این نظرات زیبا خستگی رو از تن نویسنده در میارن. از امروز مثل همیشه در خدمتتون هستم و پاسخ نظرات پست هام رو یک به یک خواهم داد تا به این شکل احترام خودم رو به شما عزیزان که وقت می ذارید و مقالات رو می خونید و نظرهای زیبا می نویسید رو به جا بیارم و بدونید که نوشتن برای شما در تمام طول این چند سال برام افتخاری بزرگ بوده و هست و بدون شما و حمایت هاتون و نظراتتون هرگز نمی شد که حدود ۴۵۰ مقاله و راهنما و .. رو براتون بنویسم و تمام انرژی و انگیزه این مقالات رو از شما گرفتم.
      https://t.me/Gametal

      • Nima.ZM گفت:

        تو آقایی استاد مقالات شما همه بی نظیر هستند اصلا نمیشه ایراد گرفت

        • سلام عرض میکنم خدمتتون نیما جان. یک دنیا ممنون از این نظر زیبا و پر از محبتتون. این نظر زیباتون تنها نشانه بزرگواری خود شما هست و امیدوارم که لیاقت لطف و محبت شما رو داشته باشم. بدون شک انگیزه و دلیل نوشتن این مطالب فقط و فقط همین حمایت های شما و انگیزه هایی هست که به من میدین. واقعا افتخار میکنم که برای افراد با محبت و بزرگواری مثل شما می نویسم.
          https://t.me/Gametal

      • s.a.m گفت:

        درود بر آقا سعید عزیز
        خسته نباشی و خدا قوت دلاور
        نوشتن هر کدوم از مقاله هایی که شما مینویسید واقعا زحمت خیلی زیادی داره و ما هم انتظار نداریم هر پستی که شما میذاری بیاید زیرش به نظرات هم پاسخ بدین چون خود متن مقاله خودش یه دنیا زحمت داره ، دیگه اگر تک تک نظرات هم پاسخ بدین لطف و بزرگواری شما هست که هیچ وقت از ما دریغ نکردین
        حالا که نظرات این پست رو کامل میخونید یه خواهشی ازتون دارم
        ببینید الان تو هر سایت ایرانی مربوط به بازی که بری و بخوای نظرتو بذاری ، خیلی که طول بکشه ۱ دقیقه هست و سریع قرار میگیره برای مشاهده ی عموم
        ولی تو گیمفا متاسفانه بخش نظرات واقعا ایراد داره و حداقل از شما که اینقدر واسه سایت زحمت میکشید
        میخوام یه فکری برای بخش نظرات بکنید و تغییراتی در اون ایجاد کنید
        الان متاسفانه ۵ دقیقه طول میکشه که نظر تازه بره برای تایید و وقتی که میره برای تایید اگه صبح نظر گذاشتی میتونی بری ناهار بخوری ، بعدش بری یه چرخی تو خیابون بزنی ، بعدش یه سری کارهای عقب افتاده ت رو انجام بدی و تازه ساعت ۴ و ۵ بعد از ظهر بیای ببینی نظرت تایید شده
        علاوه بر این ها اصلا نظارتی بر محتوای نظراتی که تایید میشه وجود نداره و همین طور داره به کاربرای به درد بخور سایت توسط یه مشت مولتی اکانت و اکانت فیک توهین میشه
        یه مثال براتون میزنم
        همین چند روز پیش یه نفر اومده نوشته که لطفا نظرات آقا فرزام (Fight Club) رو تایید نکنید و ایشون رو بن کنید تا جو سایت رو به هم نریزه !!! در صورتی که خود شما آقا فرزام رو خیلی بهتر از ما میشناسی
        که یکی از بهترین کاربرای قدیمی سایت هستن ، مثال های مشابه هم به فراوانی پیدا میشه
        همین طوری توهین پشت توهین به کاربر های محترم سایت(توسط افرادی که از سایت های دیگه اومدن و قصد تخریب این سایتو دارن ، حالا اسم نمیبرم چه سایتی ولی همه میدونن) و هیچ کسی هم نظارت محتوایی روی کامنت ها نداره
        خواهش میکنم ازتون یه تجدید نظر کلی روی بخش نظرات داشته باشید(چه زمان تایید نظرات و چه نظارت روی محتوای اون کامنتی که در دسترس عمومه)
        البته کل کل توی سایت خیلی هم خوبه باشه و نمک کار همینه ولی مثلا کاربری مثل گلدبرگ میاد و میخواد
        پولشو به رخ بکشه ، خب که چی حالا مثلا پولدار هم باشی چه سودی واسه ما داره که هر روز میاد و ۱۰ تا عکس از ماشین و خونه و تلویزیون و اکس باکس و سکه و زمین و هزار تا چیز دیگه میذاره و آخرش هم میگه آهای کوماتتسو چرا چیزی نمیگی دیگه جوابی نداری بدی ها …………
        شاید یکی پول نداره و از کامنت ایشون دلش بسوزه و ناراحت بشه و ……… خب این چرا تایید میشه؟؟
        آقا ازت خواهش میکنم (فرض کن به عنوان برادر کوچیکت یه خواهش ازت دارم) بخش نظراتو درستش کنید وگرنه جو سایت از همین الان هم که اینقدر داغونه بدتر میشه ، خواهش میکنم ……..

        • سلام و عر ض ادب و احترام خدمت شما. سلامت باشید. خیلی متشکرم از لطف و محبت و بزرگواریتون. خیلی خوشحالم که می بینم شما درک می کنید که نوشتن یکی از این مقاله ها و عکس و گیف و .. چقدر زمان بر و سخت هست و خیلی ممنونم که برای این زحمت ارزش قائل میشید. این که می فرمایید لازم نیست جواب همه پست ها رو بدم هم از بزرگواری و محبتتونه. یک دنیا ممنونم از این معرفت شما.
          در مورد نظرات با بسیاری از موادی که فرمودید موافق هستم و بالاخره هر جایی که موفق باشه دمشن هم پیدا می کنه و برخی چشم دیدنش رو ندارن. مطمئن باشید که کاربرای قدیمی و گلمون مثل فرزام عزیز و . رو کاملا می شناسم و هرگز به حرف یه اکانت فیک یا هر کس دیگه ای اتفاقی برای نظرات این دوستان نمیافته و همیشه نظراتتون حتما تایید میشه. باور بفرمایید که به شخصه امکان نداره حتی یه لحظه یه نظر بی ربط و توهین و حتی نظری که تویهن هم نباشه ولی تحریک کننده باشه رو ببینم و تایید کنم. قطعا تایید نمیشه و کاربرش هم در صورت تذکر و گوش ندادن بن میشه. بالاخره یکی دو نفر افراد مریض که غرض ورزانه رفتار می کنن و ۳۰ تا اکانت میسازن و .. همیشه هستن و همه جا هم هستن یعنی نه فقط در سایت های ایرانی بلکه همه جا ادم مریض هسشت. بهترین کار همونطور که همیشه گفتم طوری رفتار کردنه که دقیقا و دقیقا انگار اصلا این ادم وجود نداره و کلا انگار نمبینیدش و حتی مثبت و منفی هم ندین بهش و حتی یه جواب هم ندین. این بهترین کاره در رابطه با این افراد مریض. در مورد تایید نظرات هم چشم. بازم سعی میکنیم زودتر تایید بشه نظرات و باور بفرمایید نظرات مقالات رو که خودم چک میکنم بلافاصله تایید میشن ولی دیگه نمیرسم که کل نظرات رو در همه پست ها بخونم. کاملا انتقاد و اعتراضتون صحیحه و بهش واقف هستم به شخصه و سعی میکنم که هر کار میتونم بکنم تا این مورد بهتر بشه. از شما ممنونم که دلسوز سایت هستید و همیشه حمایت می کنید از سایت خودتون. یک دنیا ممنون از نظرتون.
          https://t.me/Gametal

      • Amirooo گفت:

        آقا سعید شما نامبر وان ایران تو حوزه کاری خودتون هستید ، بدون هیچ گونه اغراق :-*

        • اقا سعید من که سال هاست با گیمفا هستم با ورود شما سایت از این رو به اون رو شد.بهترین مقالتون هم به نظر من در مورد خشن ترین بازی های ویدیویی بود بد جوری به دلم نشست،و به نظر من شما بهترین نویسنده بین سایت های ایرانی هستید.امیدوارم مثل زومجی مقاله هاتون رو ویدیویی نکنید چون لذت خوندن مقاله های شما خیلی بیشتر از ویدیویی بودن مقالتون هست.ولی خواهش میکنم از این دست مقاله ها مثل زشت ترین باس فایت های تاریخ یا مثلا خشن ترین npc های تاریخ.کلا از این دست مقاله ها چون به نظر من خوراکتون است :yes: :yes: :yes: اماااااااااا
          اقا سعید خواهشن بخش نظرات رو درست کنید.خیلی از کار برا از سایت کوچ کردن به زومجی به خاطر اینکه واقعا بخش نظرات بد شده.کامنت های ترول همیشه تو گیمفا بوده اما قبلا خیلی خوب بود و فقط و فقط جنبه فان داشت مخصوصا با کار های الادار :rotfl:(نمی دونم بشناسیدش یا نه اما دیگه الان فعال نیست ) اما الان دیگه واقعا زیاده روی شده و جووو سایت خراب شده :no: من الان نمی خوام بگم خوبم خودم خیلی جا ها ترول میکنم اما واقعا دیگه جو سایت خیلی خیلی خراب شده :no:
          مثلا دو نفر دارن در مورد بازی مورد علاقشون حرف میزنن بعد میان بازی های دیگه رو تخریب میکنن.خواهش میکنم به اکانت گلدبرگ رسیدگی کنید به همه بی احترامی میکنه بعد فکر کنم سایت رو با سایت اموال اشتباه گرفته.و جو سایت رو خیلی خراب کرده :no: بعد خواهشن به افرادی که در نظرات به جنسیت یا مذهب و یا سن و…افراد بی احترمی می کنن بن کنید چون جو سایت خیلی خراب میشه.مثلا کاربر days gone زیاد دیدم به جنسیت زنان (در پست بتلفیلد برید ببینید )و یا به سن من بی احترامی میکنه :no: خوب اینکار باعث میشه خیلی از گیمر های زن از سایت برن :no: ولی در زومجی اینجور کامنت ها اصلا تایید نمیشن(نمی گم وضع کامنت های زومجی خوبه چون اونا دیگه زیادی سانسور میکنن )بعد اینجا سایت گیمینگ هست و از همه سنی از ده گرفته تا ۳۰ وارده سایت میشن ولی مثل اینکه یه سری از افراد متوجه نیستن که سایت یه سری قوانین داره.مثلا کار بر microsoft.xboxone البته کار بر خیلی قدیمی هست اما مثلا تو پست tlou2 میگه ارزش این بازی به کاتسین های طوفانیش هست 😐 یا مثلا در پست اهنگ ساز انتم اومدن گفتن ایشون پری دریایی هستن و … 😐 البته نظر گوهربارشون حذف شد.واقعا باید به این کار بر های تذکر داده بشه.یه زمانی پردیس گیم اینجوری بود اخر سر خیلی از کار بر ها از سایت رفتن و نظرات اوجش ۱۰ نظر میشه.اکثال ۰ نظر 😐 اقای بابایی سایت به این خوبی نویسنده های توانا چرا باید انقدر جو کامنت ها بد باشه.یه کاربری اومد گفت توی یه پست ای کاش ایکس باکس وان اس میگرفتم قبل از گرونی بعد کاربر گلدبرگ اومده گفته برو بابا :no: طرف عکس مال و اموالش رو با اطلاعات شخصیش رو تو سایت گیمینگ میزاره.واقعا خواهش میکنم یه فکری به حال نظرات بکنید مگر نه سایت نابود میشه. :-(( ببخشید اگر کامنتم خیلی طولانی شد :yes:

          • سلام عرض میکنم خدمت شما XX—LASTOFWITCHER—XX عزیز. باید بگم واقعا ممنونم از این نظر زیبایی که نوشتید و افتخار میکنم به خودم که نظرتون این هست در مورد من و در مورد سایت خودتون گیمفا. واقعا خیلی شرمنده فرمودید من رو با نظرتون و من فقط سعی میکنم که برای شما مطالب خوب قرار بدم و رضایتتون رو جلب کنم چون همیشه از من حمایت کردید و لطف دارید به سایت خودتون و به بنده. افتخار میکنم که براتون می نویسم و خیلی ممنونم از بزرگواریتون. من بهترین نیستم ولی شما قطعا بهترین هستید بدون شک.
            به روی چشم همیشه مقالات ۱۰ برتر قرار میدم براتون.
            در مورد نظرات هم چشم حتما بیشتر نظارت میکنیم. این گلدبرگ و دیگر کسانی که مریض هستند رو مطمئن باشید نظرشون در جا حذف میشه و خودشون هم حذف میشن اگر ادامه بدن و تا الان هم بارها حذف شدن و باز از بیکاری و از بس که وقت زیاد دارن باز اکانت میسازن و میان. به شخصه مطمئن باشید که اصلا کلا نگاه به متن نوشته این گلدبرگ نمی کنم و تا اسم رو ببینم که نظر داده پاک میشه. انشالله که با حمایت و حضور شما بهتر میشه خیلی جو نظرات. اینها فکر میکنن با این کارا میتونن سایت رو تخریب کنن و وقتی میبنن که مثلا یه پست مثل این ۱۵۰ تا و ۲۰۰ تا نظر میخوره براشون مثل یک آتش سوزانه. گیمفا به خاطر کابراش هم که شده همیشه بهترین میمونه و منم تا وقتی هستم سعی میکنم براتون مطالب خوب قرار بدم.
            خیلی ممنونم از این که دلسوز سایت هستید و بدونید که حرف های شما رو با تمام وجود درک میکنم و متوجه هستم. در نهایت هم مجددا باید بگم یک دنیا ممنون از نظر پر از محبت و بزرگواریتون
            https://t.me/Gametal

            • DAYS GONE گفت:

              اقا سعید اولا دستت درد نکنه بابت این مقاله بسیار زیباتون واقعا جیگرم حال اومد دوما اقا سعید بنده هیچوقت به زنهای شخصیت بازی مسخره نکردم مگر اینکه بازی جدا مزخرف. و داستان خوب و نداشته باشه . همچین میگن من توهین کردم که انگار هزاران فحش و ناسزا به شخصیت های زن کردم میتونید برید ببیند در ضمن من به کاربر لست اف ویچر مسخرشون نکردم فقط یک بار باشوخی بهشون گفتم لست کوچولو میتونید برید ببیند . و بنده فقط همین اکانت رو دارم و قصد تخریب سایت رو ندارم مگه دیووانم ؟؟؟ اقا سعید من ۶ ساله که عضو گیمفام و البته ۵ سال اول نظر نمیدادم و فقط امسال دارم کامن میزارم. و گاهی اوقات هم یک کامنت های خنده داری رو میزارم تا کمی بخندیم و قصد توهین به کسی رو ندارم بخدا
              بعدشم این کاربر لست ویچر اگه کمی به کامنتاشون نگاه بکنید اصلا حرفایی میزنن که با عقل جور در نمیاد میتونید ببینید ایشون چندین اکانت های مختلف دارند و دارن بخش نظرات رو به گند میکشن. درضمن این کاربر گلد برگ رو اگه میشه بن کنید واقعا دارن اعصابمون رو داغون میکنه همش عکسایی از اموالشون رو تو سایت میزارن و پز میدن و چند باری کامنت گزاشتم که اینجور نظرا لطفا تایید نکنید ولی متاسفانه تا الان هم تایید میکنن . دمتون گرم اقا سعید واقعا شما برترین نویسنده ی کره ی زمین هستین .در ضمن اسمم محمد فرهادی هستش

        • امیر جان با نیم خط حرف میشه اندازه یه دنیا یه نفرو خوشحال کرد. همین کاری که شما الان کردی دقیقا. واقعا شرمنده کردی منو امیر عزیز. من همین که فقط بتونم برای شما گیمفایی های گل و عزیز که مثل برادرم هستید مطالب خوب بنویسم برام کافیه و تنها عشق و انگیزه ام برای نوشتن اینه که برای شما مطلب قرار بدم و کاربرای گیمفا رو خوشحال کنم چون واقعا از صمیم قلب میگم مثل برادر و خانواده هستید برام. خیلی لطف دارید شما امیر عزیز و بدون شک شما هم کاربران نامبر وان سایت تخصصی نامبر وان گیم ایران هستید و منم یه نوسنده هستم که سعی میکنم مطالب خوب برای شما قرار بدم چون لیاقتتون و معرفتتون خیلی بالاست. یک دنیا ممنون از این نطر پر محبتت امیر جان
          https://t.me/Gametal

      • V.Rahimi360 گفت:

        سلام آقای آقابابایی…
        ممنون از مقاله خوبتون،
        فرمودید ۴۵۰ مقاله ، معمولا افرادی که کمیت زیادی توی هر کاری ارائه میدن، کارشون کیفیت کمتری داره. توی انجام بازی هم همینطوره ، مثلاً طرف ادعا می‌کنه من این ماه ۱۲ تا بازی تموم کردم ولی واقعا از هیچکدوم هیچی نفهمیده. من شخصا ۶ ماه کامل فقط برای ویچر ۳ وقت گذاشتم در عوض حد اکثر لذت رو بردم از این بازی.
        ولی در مورد شما، این که همزمان هم کمیت زیادی داشته باشی هم کیفیت بالا و هرروز یک ایده جدید برای یک مقاله جدید ، کار هرکسی نیست که شما از پسش براومدی و تبریک میگم.

        • V.Rahimi360 گفت:

          راستش هروقت مقاله های شما رو میخونم یه حس آشنای نوستالژی بهم دست میده. چندین سال پیش، وقتی که هنوز این اپلیکیشن ها و کانال های خبری و اینترنت پرسرعت نبود، یک مودم داشتیم که موقع وصل شدن کلی قیژ قیژ میکرد و آخرسر فقط در حد چک کردن ایمیل سرعت داشت.
          اون زمان مجله زیاد میخریدم، مجله های بازی، تکنولوژی، ماشین، دانستنی ها و… میخریدم و اخرشب ها توی رخت خواب می‌خواندم و ورق میزنم و از بوی کاغذ لذت میبردم.یکی از اون ها مجله بازی‌نما بود (که چند سالی هست دیگه نخریدم) یکی از نویسندگانش آقایی بود به نام آرمان نیک سرشت که مثل شما قلم بسیار خوبی داشت و نقد می‌نوشت.
          خواندن مقالات شما اون حس و حال رو برام تداعی می‌کنه همیشه

          • جناب رحیمی اتفاقا من هم از قدیم همیشه بازی نما و بازی رایانه و دنیای بازی رو می خریدم و می خوندم و حتی از وقتی خودم می نویسم هم باز هم میخونم مقالات نویسنده های کشورمو و همیشه هم بازی نما رو میخرم که ازشون حمایتی کرده باشم به عنوان تنها مجله ای که روی پاش ایستاده و داره کار میکنه و بسیار براشون ارزش قائل هستم.
            اتفاقا بنده هم علاقه خاصی به مقالات اقای نیک سرشت داشتم چون راحت و صمیمی بود مقالاتشون و کاملا برای خواننده قابل درک بود و به دل می نشست. خیلی خیلی خوشحالم که می فرمایید مقالات من هم همون حس رو براتون داره و باعث افتخارم هست واقعا. انشالله که لیاقت این لطف و محبت شما رو داشته باشم جناب رحیمی بزرگوار و عزیز.
            https://t.me/Gametal

        • عرض سلام و ادب دارم خدمت شما جناب رحیمی عزیز. بسیار متشکرم از این که وقت عزیزتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید و خوشحالم مورد توجهتون قرار گرفته.
          بسیار بسبار خوشحالم که این طور فکر می کنید و واقعا ازتون متشکرم به خاطر حمایتتون و انگیزه ای که میدین. باور بفرمایید که همیشه سعی میکنم مطلب پر و پیمون و به درد بخور و با کیفیت براتون بنویسم حالا چه نقد باشه چه ۱۰ برتر چه راهنما و .. باعث افتخارم هست که این موضوع رو شما هم متوجه هستید و برای کارم ارزش قائل میشید. بدون شک دلیل نوشتن این مقالات همین حمایت ها و لطف شما هست که نمذاره خستگی باقی بمونه برای نویسنده. از خوندن نظرتون بسیار کیف کردم و خوشحال شدم و البته شرمنده هم شدم از این بزرگواری شما. یک دنیا سپاس و تشکر از این لطفتون و انشالله بتونم براتون مطالب خوب بنویسم باز هم.
          https://t.me/Gametal

      • آقا سعید! آقا سعید! ماشین مقاله نویس تمام ناشدنی گیمفا! و اسطوره تمام ناشدنی گیمفا. باور کنید، اگر گیمفا یک کاخی یک خانه‌ای یک مرکزی یا دفتری داشت، خودم میومدم و عکس‌های هنری و نقاشی‌های روغنی شما رو با یک ژست عمیق، همه جای اون مرکز نصب می‌کردم تا فردا پس فردا، هر کی گیمفا رو دید، نوشته‌های شما هم براش تداعی بشه و بگه خودشه! ایشون سعید آقابابایی هستند!
        ای کاش می‌شد همیجا توی سایت هم عکس نقاشی شده و روغنی شما با اون ژست عمیق و لباس فاخر رو نصب کنیم! به افتخار شما. به افتخار تمام ۴۵۰ مقاله ای که نوشتید و زحمتی که کشیدید.
        فقط می‌تونم بگم خدا قوت و خسته نباشید و از سفری که دارید نهایت لذت رو ببرید.

        • به به به. سلام به حسین غزالی عزیز، همکار خوب و دوست خوب و نویسنده قدرتمند و سرپرست متعهد. حسین جان از خوندن نظرت اشک در چشمام جمع شد واقعا. نظرت رو هم مثل مقالاتت نوشتی به همون سادگی و صمیمیت و جذابیت که به دل می شینه و به یادم میندازه که چقدر جای مقالاتت خالیه در گیمفا. حسین جان وقت رفتنت و خداحافظی کردن واقعا حرف هایی در مورد من زدی که خیلی من رو شرمنده کردی و واقعا خیلی لطف و محبت داری به من و امروز هم با این نظرت مجددا بیشتر من رو شرمنده کردی و نمیدونم در برابر این همه محبتت چی بگم. بدون شک یکی از بهترین افرادی که در حوزه گیم باهاش اشنا شدم و یکی از بهترین نویسندگانی که دیدم بدون تعارف شما هستی حسین جان و دلیل اصلی این علاقه ای که بهت دارم همخ جدا از نویسندگی و .. یه چیز هست که خودت قطعا میدونی و اون هم “ادب و احترام” هست که هرگز حتی در یک کلمه از دایره ادب خارج نشدی. حسین عزیز همین چند خط نظر شما برام از همه تابلوها و عکس ها و .. ارزشمندتره و هیچ چیزی نمیتونه اینقدر خوشحالم کنه به اندازه این نظر زیبا و پر از محبت و لطفت. قطعا نام شما و مقالاتت هم در گیمفا همیشه جاودانه هست و کسی فراموش نمیکنه مقالات جذاب و دوست داشتنی حسین غزالی رو. یک دنیا.. نه.. چند دنیا ممنونم ازت به خاطر این نظر زیبا و پر از بزرگواری و صمیمیت و لطفت. افتخار میکنم که در کنار هم بودیم و همکاری کردیم و هر روز با هم حرف زدیم. انشالله یه روز دوباره بتونیم همکار بشیم. در نهایت هم باز میگم مرسی از این نظر زیبا و بی نظیرت که دقیقا مثل مقالاتت من رو به وجد اورد و خوشحالم کرد. به افتخار خودت حسین غزالی عزیز. انشالله همیشه موفق و سلامت باشی.
          https://t.me/Gametal

    • ʂiɳα-ȥʅ گفت:

      بسیار لیست خوبیه ولی جز لست آف آس هیچکدوم رو بازی نکردم 😀 واقعا نمیتونم بازی ترسناک بازی کنم ولی جالبه عاشق فیلم ترسناکم. ?:-) و دلیل این موضوع اینه که توی بازی تمرکز و حواس کامل به بازی و هدایت هست آدم شکه می شه ! :reallypissed: اما لست آف آس یه هنر ناب و فوق العادست انقد عشق و علاقه به این بازی دارم که کافیه یه سطر از اسمش و توصیفش بخونم حتی بهش فکر کنم امکان نداره احساساتی نشم و اشکم در نیاد اینو جدی می گم 😥

  • درود سعید جان.عالی بود.اویل ویتین علاوه بر اینکه یک وحشت بقای خفن هست داستان فوق العاده ای هم داره.به نظرم سری اویل ویتین واقعا از نظر داستانی یکی از خفن های صنعت بازی است.

    ببینیم قسمت سوم چه داستانی داره و ان شا الله خود استاد هم بازی را خواهد ساخت

  • mahdi.gamer77 گفت:

    فوق العاده اقا سعید
    هر کدوم ازین بازیا دیایین برا خودشونا
    از شبای بازی دایینگ لایت که هر ثانیه قدم زدن توشون با استرس همراهه تا طراحی عالی موجودات توی اویل ویدین و دد اسپیسی که زمان خودشو یه روح تازه بود تو بدن سبک وحشت بقا
    شاهکار هایی مث سایلنت هیل و لست اف آس هم که جای خود دارن

  • Redmond Guys گفت:

    از لیست فقط DS2 و TLOU رو بازی کردم. TLOU که اصلاً ترسناک نبود، برعکس DS2 که خیلی ترسناک و چندش آور بود.
    راستی چند سال پیش قرار بود یه بازی به اسم PT منتشر بشه، چرا تا به حال خبری ازش نیست؟

  • darkwarrior گفت:

    الان بعضیا میان میگن نه لست آف آس اصلا هم ترسناک نیس و ایراد های بنی اسراییلی میگیرن ازش حتی مورد داشتیم این شاهکارو اصلا جزو بازی به حساب نمیارن
    دد اسپیس حرف نداره اویل ویتین هم واقعا استرس میده
    سایلنت هیل هم اره خیلی خوب بود الن ویک هم جالب بود بازیش فقط حیف که ادامش ندادن

  • Maximum Pain گفت:

    اگه کسی Dying light بازی میکنه پیام بده تا با هم بازی کنیم

  • مقاله ی خیلی عالی ای بود ، راستش Silent Hill 2 نه تنها یک بازی ترس و بقای خارق العاده بود ، بلکه داستانی روان شناختی رو تعریف می کرد ، ما درون دنیایی پا می گذاشتیم که سر آخر می فهمیدیم گناهکار و خبیث اصلی خود ما هستیم ، نمی دونم دوستان گیمر اون نوار ویدیویی رو یادشونه یا نه ، اما بعد از اون دیدگاه من به جیمز کاملا عوض شد ، اون داشت تمام مدت خودش رو گول می زد !!!! و البته از شخصیت های فرعی هم نگم که واقعا حرفی واسه گفتن ندارند ، و البته PH افسانه ای که خیلی ها باهاش خاطره دارند !! راستش SH2 تنها بازی ای بود که اینقدر ‌عالی ترس روانشناختی رو به بازیکن القا می کرد ، و البته داستانی داشت که آدم رو یاد فیلم Mullholland drive دیوید لینچ میندازه !!!!

    در آخر بگم که واقعا ‌باید به کونامی لعنت فرستاد که PT کنسل شد و مارو از یک Silent Hill معرکه محروم کرد ….

    خسته نباشید

  • خسته نباشید به سعید عزیز :yes: :yes:
    غیر از عناوین مطرحی که توی لیست هست دوستان از deadly premonition غافل نشن که عنوان بسیار بسیار خاصی هست
    پایان شوک اور بازی که قاتل دستش رو میشه
    شخصیت پردازی فوق العاده یورک و همراه شدنش با زک -ایمیلی یا جورج -تامس و یک داستان پلیسی و تکرار نشدنی در انتظاره دوستان هست
    هر بازی که رو به اتمام دارین رها کنید و برید سراغ deadly

  • به نظر من tlou باید دوم می بود.خدایش اون دو تای دیگه چه برتری نسبت به tlou دارن :no: :no: اما رتبه اول باید سایلنت هیل باشه واقعا وقتی من خیلی بچه بودم بازیش میکردم چه لذتی که نمی بردم.tlou ترسناک تیود پر استرس بود و استرسش توی داستان بود روابط بین کاراکتر ها و….. :yes: اما یه جایش واقعا ترسناک بود مثل جایی که جول از اسانسور می افته و بعد ژنراتور رو روشن میکنه و کیلیکر ها و بولتر میان سراغش :tremble:

    • lordhossein گفت:

      دوست عزیز اگه از نظر کلی بود صد در صد لست در رتبه اول اصلا قرار میگرفت اما این ها بازی هایی هستن که شباهت بیشتری به رزیدنت اویل دارن و صد در صد وقتی خالق رزیدنت اویل اومده اویل ریتینو ساخته خب تو همچین مقاله ایی در رتبه بهتری قرار میگیره

    • DanteofSparda گفت:

      من مطمئن بودم یه نفر بالاخره از رتبه متوسط tlouگله میکنه.اقا تو این سایت هر مقاله ای بود tlou رو بزارید تو رتبه ی اول تا بچه ها ناراحت نشن.حتی اگر لیست بازیای ورزشی بود.

    • Hala madrid گفت:

      آره اون یه تکه ای که میری key card رو بر میداری برمیگردی میبینی یه استالکر پشتته من اون لحظه داشتم سکته میکردم :rotfl:

    • دیگه لست اف اس را که نمیتونی از نظر عناصر ترسناک بقا با اویل ویتین و سایلنت هیل مقایسه کنی که!

    • JOHN-117 گفت:

      (“””به نظر من tlou باید دوم می بود.خدایش اون دو تای دیگه چه برتری نسبت به tlou دارن “””)
      اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد.
      .
      (“””اما رتبه اول باید سایلنت هیل باشه واقعا وقتی من خیلی بچه بودم بازیش میکردم چه لذتی که نمی بردم”””)
      الان بزرگ شدی؟!

      • قبول من تسلیم چه قدر حمله میکنید من نظر شخصیم رو گفتم اما دیگه حداقل اویل ویتین باید بالاتر از دد اسپیس باشه.
        aradkeshvari
        اره اونجاش خیلی ترسناک بود مخصوصا اونجا که بولتر میومد جلوت رو درجه سختی گروندد پشم های ادم میریخت لامصب اما ترس اصلیش توی داستان بازی بود مخصوصا تو زمستونش.
        lordhossein
        بله کاملا حق با شماست :yes:
        DanteofSparda
        ریسینگ و هک اند اسلش رو جا گذاشتی :laugh: :rotfl:
        FATHER THEODORE
        خدایش قبول کن دد اسپیس رتبش نباید از اویل ویتین و tlou بالاتر باشه البته شاید من دارم اشتباه میکنم ?:-)
        JOHN-117
        در جواب سوال اولت خوب منم گفتم به نظر من،فکت که صادر نکردم. 😉 در جواب سوال دومت منظورم وقتی فکر کنم نه ده سالم بود یواشکی بازی میکردم البته اون دوره تو خط اخبار گیم نبودم هر بازی دستم میومد بازی میکردم حالا میخواست قدیمی باشه یا جدید :rotfl: (البته کار اشتباهی میکردم 😐 چون یه جا هایی واقعا می ترسیدم 😐 )اما خوب الان دیگه ۱۵ سالمه

        • Hala madrid گفت:

          @XX—LASTOFWITHER—XX عزیز فصل زمستون بازی علاوه بر ترسناک بودن نسبی اش به نظرم بهترین و احساسی ترین فصل بازی بود و البته خونین ترین
          (خطر اسپویل بازی THE LAST OF US )
          .
          .
          .
          اونجا که دیوید لعنتی(آخ که من چقدر از این مرد بدم میاد)الی رو خفه میکنه و الی بیهوش میشه.بعد اش که به هوش میاد میبینه جیمز داره یه مرد رو سلاخی میکنه و یه دفعه دست طرف رو با تبر برید انداخت جلو بقیه دست ها :-|.اونجا که جوئل دوتا از آدمای دیوید رو گیر میاره و به فجیع ترین شکل ممکن ازشون حرف میکشه و میکشتشون.اونجا که الی هفت هشت بار قمه رو فرو میکنه که کله پوک دیوید و جوئل میاد و همدیگه رو بغل میکنن و جوئل بعد از ۲۰ سال بالاخره از کلمه baby girl استفاده میکنه.همه اینا دست به دست هم دادن تا فصل زمستون در بازی برای من تبدیل به بهترین فصل بازی بشه.بعدش بهار،پاییز و آخر از همه هم تابستون.بهار بخاطر پایانش فوق العاده اش،پاییز بخاطر اون جروبحث الی و جوئل که الی راجع به سارا میگه و جوئل ناراحت میشه و اون قسمتی که میلگرد میره تو کمر جوئل از شکمش میزنه بیرون.تابستون هم قشنگ و غم انگیز بود بخاطر مرگ تس.و زامبی شدن سم و خودکشی هنری.در کل tlou تا ابد برای من بهترین بازی عمرم خواهد بود :inlove:

          • Aradkeshvari
            وایییییی نگو چه خاطراتی رو برام زنده کردی :inlove: .وای من حالم از دیوید به هم میخورد چطور دلش میومد با الی اونجوری رفتار کنه اما یه بخشش رو جا گذاشتی که الی رو میخوان بکشن بعد زخمش رو نشون میده (قبلش دیوید رو گاز گرفته :evilgrin: )بعد تبر رو وارد گردن جیمز میکنه :yes: برترین بازی عمرم بود خدایش عالی بود بهت میشنهاد میکنم یه سر به بخش انلاین بازی بزنی.خیلی باحال و خشن هست :yes:

            • Hala madrid گفت:

              بخش آنلاینش رو بازی میکنم.آیدیت چیه اگه هنوز بخش آنلاینش رو بازی میکنی آیدیت رو بده باهم بازی کنیم 😉

            • Hala madrid گفت:

              آره اون یه تیکه عالی بود فقط من مسئله ام اینه که
              (خطر اسپویل tlou)
              انصافا دیوید خیلی تو کار با تفنگ ناشیه.وقتی الی و دیوید توی رستوران بودن.وقتی برای اولین بار چاقو رو تو کتف اش فرو میکنیم دیوید الی رو پرت میکنه رو زمین بعد از اون فاصله کوتاه سه تا تیر زد به سمت الی ای که روی زمین افتاده بود ولی هیچ کدوم به الی نخورد :-/ ولی ترسناک بودن مبارزه با دیوید بخاطر این بود که نگرانیم الی رو به کشتن بدیم.برای من پشم ریزون ترین قسمت فصل زمستون وقتی بود که الی فهمید اونایی که تو آزمایشگاه به جوئل و الی حمله کردن و بعد اون حادثه ای که برای جوئل پیش اومد کار آدمای دیوید بود.وقتی فصل پاییز تموم شد و دیدیم جوئل بیهوش شده واقعا فکر کردم مرده.تا اینکه تو فصل زمستون الی واکسن رو که از دیوید میگیره و میره به پناهگاشون جوئل رو دیدم نفسم بند اومده بود اصلا فکر نمیکردم از اون حادثه جون سالم به در برده باشه :-((

              • arshiatlou1383 😉 کم بازی کردم ولی دیگه حرفه ای شدم :laugh: ولی سخته بهت بگم :-Dبعد اسلحه های توپی داره که تو افلاین نیست.عالی مولتیش

                • خطر اسپویل

                  در واقع دیوید میخواست یه کار دیگه بکنه که خوش بختانه به حدفش نرسید :yes:
                  اره به نظر من اون بخشش از همه ترسناک تر بود.اونجا که جول می افته من بیشتر دلم برای الی میسوخت چقدر ترسیده بود جلوی چشمش داشت عزیز ترین فرد تو زندگیش می مرد. 😥 که خوش بختانه زنده موند :evilgrin:

          • خخخخ کل بازی رو تو ۱۰ خط خلاصه کردی

        • JOHN-117 گفت:

          تو گفتی خداییش اون دوتا چه برتری نسبت به لست دارن منم منظورم بود قرار نیست برتری داشته باشن چون نظر شخصیه…
          منم دوازده سالم بود رزیدنت اویل ۴ رو بازی میکردم سکته میزدم….دو سال طول کشید تا بازی رو تموم کنم….باورت میشه؟

        • Hossein E 47 گفت:

          دد اسپیس جایگاهش کاملا به حقه نوکرومورف ها و شخصیت و فضای روانی ایجاد شده خر کسی رو میترسوند لذت استفاده از اشیا و اعضای بدن نوکرومورف ها برا کشتنشون کجا همچین چیزی دیذی؟

    • Avelone گفت:

      واقعا سایلنت هیل بهترین رقیب رزیدنت بود گرچه دقیقا هم سبک نبودن ولی واقعا بهترین رقیبش بود کونامی هم می تونس الان مثل کپ کام باشه ولی فقط چسبیده به pes که مثل بیشتر وقتا از fifa شکست می خوره کونامی جان یک سایلنت هیل جدید بده واقعا منتظر یک سایلنت هیل جدیدم.از اون ورم منتظر دد اسپیس جدیدم البته فک کنم استودیوش بسته شد واقعا حیفه وای دیگه نگم از الن ویک حیف که مایکرو نمی ده رمدی یکی دیگه واسش بسازه.در کل هیچکدوم اینا برام رزیدنت نمیشه مخصوصا رزیدنت ۴ میکامی جان برگرد و re8 رو بساز تا بازم رزیدنت به دوران اوجش برگرده البته با re7 و re2 که دیگه داره بر می گرده شما هم بیا دیگه کامل بشه از آقای اقا بابایی هم ممنونم عجب مقاله ای بود.

    • درود بر شما. در المان های وحشت-بقا برتری دارن.
      https://t.me/Gametal

  • JJSTYLE36 گفت:

    وای پسر کله مثلثی رو یادم رفته بود :pain:

  • lordhossein گفت:

    خیلی ممنونم و تشکرمیکنم از این مقاله فکرشو نمیکردم امروز یه همچین مقاله اییی بخونم اونم اول صبحی . من واقعا رزیدنت اویل یکی از بهترین های من در تاریخ گیمر بودنم هست . کلا سبک وحشت بقارو خیلی دوست دارم و جالبه بدونین اولین نسخه از رزیئنت اویل که بازی کردم اول از همه رزیدنت اویل سروایور بود بعدش ۲ و بعدشم ۳ و بعد ۴ و دیگه اویل بازی نکردم تا ۷ تازه من سایلنت هیل ۲ رو اول تابستون همین امسال بازی کردم و در زمان نسل ۵ و ۶ هیچوقت هیچگونه عنوانی از سایلنت هیل بازی نکرده بودم . لست اف اس هم که دیگه هرچی نگم بهتره شاهکار اندر شاهکار تاریخ گیم . هم رزیدنت اویل و هم سایلنت هیل و هم لست برای من در کنار سری سولز و گاد اف وار و اسکایریم و ماریو و کرش بندیکوت و زلدا و هاروست مون و ویچر و اساسین جزو بهترین عناوین تاریخ گیم برای من هستن (وقتی میگم به اندازه اساسین ینی دیگه اصلا یه وضعی ) یه چیز دیگه هم بگم ؟ من ویچر ۳ که هنوز بازی نکردم ولی چند رو پیش ویچر ۲ رو گرفتم واقعا حالا به حرفای شما رسیدم تو اون مقاله بهترین نقش افرینی که سری ویچر اولین رتبه قرار بودین و من فکر میکرم چرا رتبش بهتر از فاینال فانتزی و الدر اسکرولز و سولز شده حالا میفهمم واقعا لیاقتشو داره . آقا سعید لطفا یه ویدیویی مقاله ایی چیزی واسه اساسینم بزارین دیگه من همش منتظرم

  • legendboy گفت:

    مقاله جذابی بود خسته نباشید
    توی این لیست با dead space و alan wake زیاد خاطره دارم و واقعا برام دوست داشتنی هستن
    dead space یه ترس ناب با المان های بدیع، جذاب و جریان ساز بود و صد حیف که ea به فراموشی سپردش !!
    ولی alan wake به کل یه داستان جداس و ترسی که القا میکنه کاملا خاص هست و تو هیچ عنوانی ندیدیم و شاید نخواهیم دید . الن ویک جزو بازی هایی هست که نه هیولای کریه المنظر و عجیب غریب داره و نه نیازی به اونها داره، ترس الن ویک یه ترس روحی و روانی هست که با یه داستان و روایت به جرات خارق العاده جزو عناوینی میشه که بعد از بازی کردن در یادتون میمونه و آنچنان فضا و اتمسفر سنگینی در بازی ایجاد میکنه که بیرون اومدن ازش حتی بعد از تموم شدن بازی بسیار سخته . این کار از نابغه ای به نام سم لیک بر میاد!
    واقعا به شدت منتظر نسخه دوم هستم .

  • mrvafa گفت:

    سلام و خسته نباشید خیلی نقد خوبی بودش :yes: 🙂
    بهترین از نظر من alan wake بودش
    بعدش dead space2 از همون شروع بازی ترس و هیجان شروع میشد که صورت یارو میترکید
    Daying light ولی قشنگ نبود منو یاد dead island مینداخت و پارکورش به بازی mirror نمیرسید البته نظرمه
    سایلنت هیل۲ هم نشد که بشه بازی کنم :brokenheart:

  • آقا سعید مقاله عالی بود…
    رتبه‌ی هفتم بازی Deadly Premonition با توجه به اطلاعاتی که درباره‌ش دادید بازی بدی به نظر نمی‌رسه، احتمالاً اینم از اون عناوینی باشه که نباید به متاش توجه کرد ?:-)
    بازی‌های دیگه هم که یا بازی نکردم، یا خودتون توضیحات لازم رو دادید و یا اونقدر بزرگ هستن که دوستان همینجا یه عالمه در موردشون حرف می‌زنن
    فقط در مورد سایلنت هیل ۲ یه نکته‌ای رو بگم، حتی اگر کسی حوصله‌ی بازی کردنش رو نداره (مثل خودم که هربار سعی کردم تمومش کنم نتونستم :-(( ) حتما حتماً در باره‌ی داستانش تحقیق کنه…
    ” دیگر امیدی به آینده اش نیست و کونامی را مدت هاست که به خاک سپرده ایم…”
    تشکر دوباره از جناب آقابابایی :rose:

    • والا من خودم اون موقع هم که بازی رو تموم کرده بودم ، نمی تونستم از داستان کلی بازی سر در بیارم ، بنابراین رفتم اینترنت و کلی مقاله خوندم !!! تازه فهمیدم هدف داستان چی بوده دوباره نشستم از اول بازی کردم 😀 یادمه یه سناریو هم داشت بازی به نام Born From a Wish ، والا چی بگم اونو کلا هنوزم نتونستم هضم کنم 😮

    • سلام و درود به امیرحسین عزیز، همکار گرامی. خیلی متشکرم امیرحسین جان که مطالعه فرمودید مقاله رو و مرسی از محبتتون. لطف دارید مثل همیشه به بنده.
      بله بازی Deadly Premonition بازی خاص و جذابی هست و هم نمره عالی داره و هم زیر خط افتضاح!! همین نشون میده که بازی میتونه برای برخی خیلی معرکه باشه.
      مجددا ممنونم از نظرتون امیرحسین جان
      https://t.me/Gametal

  • واقعا بهترین ها رو داره اینه سبک از سایلنت هیل بگیر که هنوزم درموردش بحثه و تو اکثر لیست ها اسم silent hill 2 هست تا the last of us که دیگه معرف حضور همه هست ولی واسه خود من هیچی resident evil 4 نمیشه درسته داستانش به اندازه ی د لست احساسی نبود یا اتمسفرش به اندازه ی سایلنت هیل و دد اسپیش بی نظیر نبود ولی گیم پلیش تکامل یافته ترین چیزیه که این صنعت به خودش دیده

  • سعید جان خسته نباشی خیلی حال کردم
    البته کلا با ترسنک حال نمی کنم ولی تعدادی از بازی های لیست و تجربه کردم
    در کل خیلی گلی

  • Shakhes گفت:

    خسته نباشید مقاله خوبی بود راستش اقا سعید چند وقتی بود گیم رو گذاشته بودم کنار اون سال هم سال بدی بود واسم به تنها چیزی که فک نمیکردم گیم بود تا اینکه بعد چند وقت به گیمفا سر زدم چون از قبلم زیاد نه درحد خیلی کم دنبال میکردم یادم باشه شما همون موقعه شروع کرده بودید به مقاله نوشتن اولشم تو بخش خبری فعالیت میکردید اگه اشتباه نکنم اولین مقالتون رو درست یادم نیست چی بود خوندم خیلی دوست داشتم منتظر مقاله بعدیتون بودم که فوق العاده بودن تا دقیق ماه هایه بعدش که رفتم بازار اخرین باری هم که رفته بودم یادم میاد میگفتن انچارتد ۴ داره میاد واسه ps4 ساله بعد/تا اینکه رفتم ps4 رو گرفتم اولین بازی هم که رفیقم که ازش دستگاه رو خریدم بهم پیشنهاد کرد انچارتد ۴ بود یه لحظه فک کردم یعنی واقعا یک سال گذشت,,,,,,,,
    فک میکنم تشکر از شما سعید جان کمترین کاریه که میشه کرد ولی به هرحال بابت تمام مقاله و راهنمایی ها!!!!!!(چون خودم از راهنما بلادبورن استفاده کردم) تشکر میکنم
    خیلی وقته منتظرم از شما مقاله ای در سری عناوین the elder scrolls هم ببینم چون نیاز به گفتنش نیست که یکی پرطرفدارن و تاثیرگذارترین بازی ها تو نسل خودشون بودن خصوصا دو نسخه اخر که چه خاطرات خوبی رو برای طرفدار هایه این سبک رقم زدن اغراق نکردیم بگیم the elder scrolls یکی از پنج فرنچایزها و نسخه اخر skyrim یکی از سه بازی برتر تاریخ هستش

    • سلام و درود خدمت شما Shakhes عزیز. سلامت باشید انشالله. خیلی متشکرم لز این نظر زیبا و دوست داشتنی که نوشتید. من باید از شما تشکر کنم که همیشه به من لطف دارید و با نظراتتون من رو خوشحال می کنید و انگیزه میدین بهم. شما هستید که به مقالات و مطالب من ارزش میدین و باعث دیده شدنش میشین و بدون وجود شضما و این نظراتتون اصلا انگیزه و حسی برای نوشتن باقی نمی مونه. بنده یک دنیا ممنون هستم از این همه محبت و بزرگواری شما و باعث افتخارم هست که از مقالات و راهنماها استفاده کردید.
      راستش من از همون ابتدا در تحریریه بودم ولی ۲ تا پست خبر هم گذاشتم در یک روز که تا امروز همون ۲ خبر کل کار خبری من بوده در گیمفا!! خوشحالم که با خوندن مقاله من دوباره گرایش به سمت دنیای گیم پیدا کردین و باعث افتخارم هست که منتظر مقالات بعدیم بودین.
      عرض کنم خدمتتون که تا امروز در خیلی از مقالات در مورد اسکایریم و این سری جاودانه صحبت کردم و مطلب نوشتم و ویدئوی نقد اسکایریم رو هم قرار دادم براتون ولی خب مطلب متنی جداگانه برای این سری ننوشتم تا حالا و به روی چشم حتما می نویسم. شک نکنید که از این جمله که اسکایریم یکی از ۳ بازی برتر تاریخ هست هیچ کس نمیتونه ایراد بگیره.
      در نهایت هم یک دنیا ممنون از نظر زیبا و بزرگواریتون
      https://t.me/Gametal

      • Shakhes گفت:

        چیزی که شمارو از بقیه نویسنده ها جدا میکنه رفتار و ادبتون هست از نظر مقالات هم که اصلا هیچ ایرادی نداره تک تک مقاله هاتون بی نقص هستش
        بنده هم محمد هستم سعید جان دراخرهم بازم جز تشکر نمیتونم چیزی بگم

  • Amirooo گفت:

    سلام سعید جان.چشمم که به عنوان مقاله خورد.با خودم گفتم تمامی عناوین این لیست رو بازی کردم.ولی با دیدن دو بازی اول متوجه شدم که شما خیلی جلوتر از مایی 😀 :laugh: :laugh: بازم مثل همیشه عالی بود. :yes:

  • MrDarkness گفت:

    ممنون آقای آقابابایی عالی بود مقاله درباره رتبه ی اولم حرفی نمیشه زد فقط باید با مرور خاطرات سکوت کرد
    سایلنت هیل ساختن فقط از یسری دیوونه مثل team silent برمیومد کونامی بره دنبال تیله بازیش!!

    پیشنهاد میکنم برای درک عمق داستان سری سایلنت هیل کتاب Book of Lost Memories رو بخونید

  • Hala madrid گفت:

    Tlou فوق العاده بود واقعا.دارم روی survivor بازی میکنم آنچنان هم سخت نیست فقط یه چیزی که کار رو مشکل میکنه کمبود شدید مهمات و منابع هست.ولی در کل خیلی خفنه بهترین بازی عمرمه با اختلاف.لامصب این قدر من از این کلیکر و بلوتر بدم میاد خیلی رو مخ بودن از استالکر هم زیاد خوشم نمیاد چون با مشت خیلی سخت میمیرن دوتا مشت میزنی بعد میخوان گازت بگیرن جونت کم میشه دوباره دوتا مشت میزنی باز همین کار رو میکنه دوتا چک هم میزنه.دوستان مایکروفن،پی سی گیمر و نینتندو فن هرجور شده این بازی رو تو گیم نت تجربه اش کنید بینهایت لذت میبرید.ممنون آقا سعید برای این مقاله زیباتون :inlove: :yes:

    • s.a.m گفت:

      آراد جان این بازی از نظر من فقط رو درجه سختی Grounded کیف میکنی اگه بازیش کنی چون بعضی جا ها واقعا بازی برات چاره ای جز فرار نمیذاره !!!(کمبود مهمات رو توی Grounded متوجه میشی) هر جای بازی هستی اینو بدون اگه همین الان بری از اول رو درجه سختی که گفتم بازیش کنی به شدت لذت خواهی برد از تجربش (حداقل یه بار رو Grounded تمومش کن)
      روی درجه هایی مثل Survivor و پایین تر تا Easy اصلا به من حال نداد فقط رو درجه Grounded (ببین چند بار گفتم !!! نکنه یه وقت از دستش بدی)
      در ضمن Left Behind رو فراموش نکنی (اون هم روی درجه سختی Grounded !!!)

      • Hala madrid گفت:

        چشم من میخوام اول روی survivor و survivor + و hard و hard + برم و تروفی هاش رو بگیرم بعدش چشم با این توصیفات حتما میرم رو grounded 😉 :rose: و grounded +

      • noobmaster69 گفت:

        درود
        باهات کاملا موافقم دوست عزیز این بازی رو درجه سختی grounded واقعا لذت خاصی داره
        من اولین بار روی همین سطح بازی رو تموم کردم یادم میاد قبل از بلوتر اولی کلی از مهماتو خرج کردم و به خاطر کمبود مهمات یه روز جون دادم تا ازش رد بشم(چند مدت پیش یه جوک دیدم که مفهوم سلاح رو تو بازیای مختلف میگفت برای لست نوشته بود “شما یک اسلحه دارید اما از اونجایی که یک تیر بیشتر نداره ترجیح میدید اونو برای خودتون نگه دارید تا کمتر زجر بکشید :rotfl: 😀 )
        همونطور که تو مقاله هم اشاره شده روزی که طرفدارای لست بتونن نسخه دومو جبران خوشحال روی زمینن و مهم اون سال چه بازیهای بزرگی باشه برا من که لست شده یه سبک زندگی :inlove:

        • s.a.m گفت:

          درود بر شما دوست عزیز
          دقیقا همینطوره که میگی ، خودمم دفعه اول روی Grounded تمومش کردم
          کمبود مهمات توی سایر بازی های این سبک واقعا به این اندازه بی رحمانه نیست !!(حداقل تا جایی که من میدونم)
          شاید لذت بخش بودن این درجه سختی به اینه که بازیو شبیه واقعیت میکنه (این که سریع با یکی دو گلوله میمیری و یا هوش مصنوعی Clicker ها و سایر Infected ها و اینکه بعضی جاها غافلگیر میشی و دیگه کارت تمومه !! تازه هم این سختی ها رو جلوت داری هم هیچ سلاحی نداری !! باید با نهایتا ۴-۵ تا تیر حداقل ۱۰ نفر رو بکشی و اینجاست که مغز آدم شروع به کار میکنه !!)
          ولی لذتی که تموم کردن یه مرحله توی این درجه سختی داره واقعا با بقیه درجه سختی های بازی قابل مقایسه نیست ، بعضی جا ها پدر آدم در میاد تا بفهمه چطور خودشو از اونجا خلاص کنه ولی وقتی تموم میشه اونوقته که میگی : آخیش !! بالاخره تموم شد ، راحت شدم از دست اینا ……
          نسخه دوم هم هر وقت بیاد مهم نیست ، برای من بهترین بازی PS4 خواهد بود .

        • No white flag above my door
          لامصب این تفنگ های لست واسه این خوبه که باهاش خود کشی کنی چون کلا یه تیر داری رو گروندد که ادم نابود میشه تا یه بولتر رو بکشه :reallypissed: الحق که برترین بازی عمرم بود و شاهکار بودنش هم جوایز و متا+user score نشون میدن.هر چند فراتر از این حرفاست 😎

    • درود بر شما آراد جان. یک دنیا ممنونم از این که لطف کردید و مطالعه فرمودید مقاله رو و خوشحالم رضایت داشتید. نظر لطف و محبتتون هست.
      https://t.me/Gametal

  • gow dmc ps4 گفت:

    خسته نباشید آقای بابایی
    بنظرم نزدیک تر و شبیه ترین بازی به RESIDENT EVIL همون اویل ویتین هست که دلیلشم مشخصه 😀 😀
    حتی نسخه ۲ هم میتونست تو لیست باشه با اینکه ترسناک نیست ولی اتمسفرش عالی بود

  • Parham.ps گفت:

    مرسی از این مقاله خوب و جامع، لذت بردیم

    اینجوری نمیشه ،باید تو یه حرکت انتحاری ۲&۱ The Evil Within رو بازی کنم !

  • REZ گفت:

    خیلی هم عالی مرسی بابت مقاله
    به نظرم در کنار شاهکارهایی مثل سایلنت هیل، ایول ویدین و لست آو آس جای خالی obscure و alan wake هم احساس میشد
    دوستانی که بازی کردن میدونن چی میگم

  • 13eauty گفت:

    ۱ – dead space 2
    ۲- alan wake
    ازین دو بازی خیلی خیلی خوشم اومد واقعا شاهکار بودن بنظرم البته لست او اس هم خیلی خوب بود ولی اونا خاطره انگیزن واسم

  • Senatorbigy گفت:

    جوئل نبودی :rotfl: دستتون درد نکنه آقای بابایی واقعا مرسی شماره ۴ بهترین هست مخصوصا وگه شبا بشینی پاش و clicker ها دشمنات باشن و تیر نداشته باشی :inlove: شماره یک هم که نگم برات :inlove: tnx

  • میدونم این سوالی که دارم مرتبط نیست اما زیر پست مربوطه کسی جوابمو نداد، لطفا راهنماییم کنید تو رو خدا.

    سلام، من اولین بار هست که میخوام عضو سرویس گیم پس بشم، وقتی این خبر خوندم اکانتمو ۵ دلار شارژ کردم، الان وقتی با ایکس باکس میخوام عضو این سرویس بشم اولا فقط طرح ۲ دلار برای ۱ ماه وجود داره و تازه اونهم که میخوام جوین بشم میگه باید بابت مالیات بر ارزش افزوده ۹.۹۹ دلار دیگه هم بپردازید؛ لطفا راهنمایی کنید.

    اگه این خبر صحت داره پس اون ۱۰ دلار چیه دیگه، بعدشم ارزش افزوده ۲ دلار ۵۰۰ درصد حساب کرده که گفته ۱۰ دلار دیگه باید پرداخت کنی؟!

    خیلی گیج شدم لطفاااااااااا راهنمایی کنید

  • Wheelchair 3 گفت:

    با تشکر از استاد آقابابایی عزیز :-*
    لعنت به konami ;من نمیدونم این شرکت کون‌امی چطوری تا امروز درش تخته نشده :pissedoff: :reallyangry: یعنی حیاتش تنها به یه تار مو بنده که اونم بازی pes اینم اگر EA یک تکونی به fifa بده شرکت کونامی به زباله دان تاریخ می پیونده :laugh: اخراج کوجیما-خدشه دار کردن نام متالگیر با فاجعه ی MG Survive،کنسل کردن یکی نه دوتا نسخه از سایلنت هیل،یکی سایلنت هیلز ساخته کوجیما کبیر یکی هم مربوط به سال ها قبل میشه که انحصاری ps3 بود اسمش silent hill:broken covenant-به کما بردن سری کسلوانیا و …
    یعنی شرکتی اگر حتی یدونه از اشتباهات بالا مرتکب میشد قطعا امروز ورشکست و نابود شده بود اما کونامی همه این اشتباهاتو با هم انجام داده ولی هنوز سرپاست 😐
    در هر صورت امیدوارم روزی برسه که مدیراش سرشون به سنگ بخوره و اشتباهتشون جبران کنن اما اگر آدم نشدن همون سنگ باعث نابودیشون بشه به حق امامزاده بیژن 😀 😀
    سعید جان کاش یادی هم از سری F.E.A.R میکردی واقعا جاش تو این لیست بشدت خالیه.

    • سلام و درود خدمت شما Wheelchair 3 عزیز. با اجازه تون کلمه ابتدای متنتون در مورد کونامی رو مقداری رقیق کردم که بشه نظر رو منتشر کرد!!
      خیلی متشکرم از لطف و محبتتون و واقعا لطف دارید به بنده. خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته مقاله. یک دنیا متشکر.
      واقعا نکاتی که در مورد کونامی گفتید کاملا صحیحه و باهاتون دقیقا موافقم.
      https://t.me/Gametal

  • MetallicA گفت:

    به به، چه چه، عالی و همه‌ی تعریف های خوب
    واقعا عالی بود مقاله و مخالفتی ندارم اصلا، حتی با اینکه Alan wake رو بازی نکردم
    واقعا هرچی بگی از این بازیا کمه، در مورد این جملتون «هیچ کس مثل استاد عزیزمون شنیجی میکامی جان، نمیتونه یه موجودی بسازه که وقتی دنبالت می کنه تا مرز سکته قلبی پیش بری!!» واقعا نمیدونم چی بگم از درست، درست تره
    فقط بنظرم اگه بحث اینه که طرفداران این سری باید این بازی ها رو تجربه کنن، خب باید بگم که قرار دادن بازی های قدیمی برای گیمرای تازکار زیاد ترقیبی توش نیست و نه اینکه شما اشتباه کردید؛ ینی بنظرم اسم مقاله رو میذاشتد «عناوینی که طرفداران سری Resident Evil قطعا اون ها رو دوست دارن»
    باز هم ممنون ازت سعید جان

    • سلام خدمت شما حسین جان. مرسی از لطف شما که مقاله رو مطالعه کردی حسین عزیز. خوشحالم که موافق هستی با لیست بازی ها.
      والا حسین جان الان بازی کردن بازی های قدیمی هم برای همه کاربرا فراهم هست شرایطش و اگر کسی در بند گرافیک نباشه هنوز هم میتونه سایلنت هیل ۲ رو بازی کنه و لذت ببره واسه همین قرار میدم اینها رو. در نهایت مجددا ممنون از نظرت
      https://t.me/Gametal

  • Ashkan_GOW گفت:

    واقعا evil within متا ۷۹ گرفت؟ ناموسا خیلی بیشتر از اینا حقش بود

    • Sir Sonic گفت:

      اویل ویتین یک کلکسیونی از پتانسیل های به هدر رفته بود…بتسدا هم دمش گرم به تیم سازنده اجازه داد با وجود ناامیدکننده ظاهر شدن نسخه اوّل …نسخه دوّم رو بسازن که الحق و الانصاف تو اون یکی Tango ترکوند…اویل ویتین ۲ یکی از بهترین بازیای ترسناک نسل هشته

  • amin گفت:

    سلام خسته نباشید اقا سعید بازم یه مقاله توپ دیگه :yes:
    اون عکسی که از الی و رایلی گذاشته بودید و رایلی اونطوری بود خیلی غم انگیز بود و یهو یه حس غمی بهم دست داد 🙁 همیشه میخواستم بدونم بعد از تبدیل شدن رایلی و عادی موندن الی چی شد و شاید مثلا الی مجبور شد رایلی رو که حالا زامبی شده بکشه، از دست دادن عزیز ترین ها و بدتر از اون مجبور شدن به کشتن اونها بدست خود فرد یکی از وحشتناک ترین سناریوهاست و تو د لست اف اس هم زیاد اتفاق افتاد مثل ماجرای سم و هنری یا خود رایلی که توی کامیک د لست اف اس میگه مجبور شد پدرشو بکشه و…
    در کل دارم لحظه شماری میکنم واسه د لست اف اس دو چون هیچی نمیتونه مثل د لست اف اس باشه و اون فضای محشر و فوق العاده رو به وجود بیاره و با این قیمتا احتمالا تا موقع عرضه بازی هیچی نباید بخرم تا پول خریدشو داشته باشم!

    • سلام و درود خدمت امین عزیز و گل. سلامت باشید امین جان. یک دنیا ممنونم از لطفتون و این که وقت ارزشمندتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید و باعث افتخارم هست که رضایت داشتید. بسیار از خوندن نظرتون لذت بردم وکاملا باهاتون موافق هستم در مورد شاهکار جاودانه لست او اس.
      https://t.me/Gametal

  • RAZIEL گفت:

    به به خسته نباشید,خاطرات زنده شدن,alone in the dark هم خوب بود

  • Sir Sonic گفت:

    اگه مبنای کار رو رزیدنت اویل ۴ بذاریم به نظرم TLOU واقعاً مثل دنباله معنوی این عنوان عمل می کنه…چیزی که به نظرم نسخه های بعدی سری باید میرفتن سمتش و اشتباهی اکشن تر شدن…
    واسه همین فکر می کنم Tlou بیشتر لایق رتبه اوّله از این نظر…
    ولی اگه مبنا رو سه تا اویل اوّلی قرار بدیم که لیست فوق العاده است…مخصوصاً سایلنت هیل…لعنت بهت یامائوکا…یه موسیقی ای گذاشتی تو اون بازی ها که کلّ اتمسفر بازی از هیولاهای کلّ لیست ترسناک تر شده بود

    • از نظر من زیبا ترین آهنگی که یامائوکا برای Silent Hill ساخته بود ، Theme Of Lara از نسخه ی دوم این بازی بود که واقعا عجیب بود آهنگش ، ترکیبی از ملودی غمگین و یکم هیجان !!! و البته اون آهنگ نبرد با اسکارلت توی Silent Hill Homecoming هم خیلی ترسناک و رو اعصاب بود :pissedoff: :reallypissed:

  • مرسی آقای بابایی …….
    بی نظیر …..
    کماکان جای سایلنت هیل جدید خالی ….

  • Farshidmc گفت:

    از شما انتظار نداشتم اقای بابایی
    عکس کاور بازی The Last Of Us کاملا اشتباه است
    بجای الی عکس Ellen Page اون و مربوط به فن ها است

  • asasin گفت:

    سلام بر :heart: اقا سعید اقابابایی عزیز مِرC از مقاله خیلی عالی بود!
    در باره کونامی والله شرکت کونامی اگه اقای میازاکی کیازاکیان 😐 نمیزاشت و نمیرفت اینجوری نمیشد شک ندارم یک روزی از این روزها بازم برمیگرده به روزهای اول اوجش ولی هیچ وقت نفهمیدم: که چرا از یوبیسافت رفت به کونامی و از کونامی بیرون رفت نمیدونم کجا داستان چیه شرا این شکلیه؟
    خلاصه متشکرم از مقاله خوبتون عالی بود.

  • با تشکر از مقاله خوب و خواندنی جنابعالی، به نظرم بازی Alien: Isolation هم می توانست در این لیست جای بگیرد و نه تایی کند لیستتان را. واقعا بازی خوب و دوست داشتنی در این سبک است که علاقه مندان باید تجربش بکنند.

    • mūnchild گفت:

      من سبک مورد علاقم تو دنیای گیم horror هستش و alien isolation جزء چهار تا بازی برتر از ده ها بازی ترسناکی که بازی کردم هست. واقعا یه بالانس خوب از همه نکات خوب تو خودش داشت و بدون شک به حقش نرسید از نظر متا

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. خیلی متشکرم از این که وقت عزیزتون رو گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو و خوشحالم که رضایت داشتید از لیست.
      صد در صد حق با شماست و alien هم جزو بهترین بازی های وحشت هست ولی خب در این لیست چون تمرکزم بیشتر روی بازی های وحشت بر پایه مبارزات بود این بازی رو قرار ندادم وگرنه شکی نیست که جزو بهترین هاست.
      https://t.me/Gametal

  • ساز مخالف گفت:

    بهتر بود ک dying light اول باشه چون بین این ۸ تا این بازی از همشون ترسناک تر بود مخصوصا شب ها ک نایت هانتر ها دنبالت میکنن و اون اهنگ هیجان اور ک هیچوقت از یادم نمیره

  • ferigamer گفت:

    the last of us فوق العادست خیلی دوست دارم silent hill 2 رو بازی کنم میدونم خییییییلی ترسناکه

  • Nightwolf گفت:

    اقا سعید واقعا لذت بردم از این مقالتون. کلا هیچوقت هیچ سبکی برای من به محبوبیت ترس و بقا نبود. یه دورانی یادش بخیر dino crisis و parasite eve و clock tower چه بازیایی بودن. با خوندن این مقاله چنانی دلتنگ شدم .
    باز ۲۰۱۷ سال خوبی بود با outlast 2 و little nightmare و prey.
    بعد از رزیدنت اویل فرنچایز مورد علاقه من در کپکام دد. رایزینگ بود. وحشت و بقا نیست ولی بازی دوست داشتنی هست.
    ای کاش pt کنسل نمیشد. و ما یه شاهکار رو از دست نمیدادیم. کلا سایلنت هیل بعد از نسخه homecoming مرد و تنها چیزی که میتونست زندش کنه هم سوخت.
    خیلی ممنون اقا سعید به خاطر این مقاله فوق العاده

    • سلام و عرض ادب خدمت شما مجتبی جان. خیلی متشکرم. باعث افتخارم هست که از مقاله راضی بودید و ممنونم که لطف کردید و مطالعه فرمودید. بسیار از خوندن نظرتون لذت بردم و واقعا به چه اسم هایی اشاره کردید که هر کدوم یه دنیا هستن. خیلی ممنونم ازتون.
      https://t.me/Gametal

  • SubZero گفت:

    واقعا بسته شدن ویسکرال گیمز از بدترین اخباری بود که شنیدم.هنوز هم شخصیت آیزاک کلارک رو فراموش نکردم.کاش نسخه سوم بازی،بجای اکشن کاری یکم ترسناکتر ساخته میشد تا به این سرنوشت دچار نشه.هرچند همون نسخه هم از خیلی بازی های امروزی سرتره.کاش ادامه بازی رو حداقل بدن یه استودیو دیگه بسازه :-((

  • Eranux گفت:

    ممنون‌ از مطلبتون سعید جان، اما cold fear رو فراموش کردید

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی متشکرم ازتون.
      بازی cold fear هم انصافا خیلی قشنگ بود و روی پلی استیشن ۲ واقعا لذت بردم ازش مخصوصا با اون صحنه شروع بارانی و زیباش. قطعا جا داشت که در این لیست باشه. مرسی از اشاره تون. خاطرات خوبی رو به یادم اوردید.
      https://t.me/Gametal

  • mūnchild گفت:

    تو دایینگ لایت وقتی volatile دنبالم میکرد تا اون لحظه ای که برسم زیر نور آبی صد بار سکته میزدم، با اون صدای وحشتناکشون

  • دمت گرم سعیدجان خاطراتمونو زنده کردی…مورد ۸ و ۷ رو همونطوری که خودت گفتی اصلا نشنیدم!!داینگ لایت هم هنو موفق بع تجربش نشدم و اما ۵- alan wake up…خداروشکر تونستم تو نسل هفتم تجربش کنم میتونم بگم شاهکار بود مخصوصا داستان بازی و بازی بیشتر گیم پلیش روی چراغ قوه الن سوار بود محیط هاشو ک نگم واقعا جالب از کار در اومده بود
    ۴-lost of us چیزی نگم سنگین ترم!!!!
    ۳-evil within-وای من سر این بازی چقد عذاب کشیدم یعنی مهمات به قدری تو این بازی کم بود ک آدم باس فقط فرار میکرد خیلی نسبت به رزیدنت سخت تر بود ولی همینش خوبه دیگه… وحشت بقا!!!
    ۲-dead space 2 بنده هم مثل شما با اینکه شماره دوم بهترین نسخه تو این سه گانه هس موافقم و بعد رزیدنت اویل بهترین بازی وحشت بقایی که بازی کردم همینه ی جایی تو آسانسور داشتم میرفتم پایین در آسانسور که باز شد ی نکرو مورف پرید تو صورتم زهرم ترکید:-)!!!لعنت بهت ea چرا ی نسخه جدید ازش نمیدی؟ من هنوز امیدوارم که این سری نمرده باشه خیلی باهاش حال کردم خیلی امیدوارم ی خبری ازش بشه روحم شاد شه حداقل امتیاز ساختشو بفروشن یکی دیگه بسازه اگه انقد پول پرستن تا با فروشش ی چیزی هم بیاد دستشون!!!!!
    ۱-silent hill این سری جزو شاهکاراس و نمیشه بهش ایراد گرفت نسخه آخرش که فک کنم downpour بود خیلی باهاش حال کردم کلا تم سنگینی داره که هرکسی نمیتونه باهاش ارتباط برقرار کنه…
    بازم ممنون سعیدجان

  • Last Of Us گفت:

    مرسی آقای بابایی
    نمیدونم کامنتم رو دیدی یا نه ولی چون مثل خودم عشق بلاد و دارک سولز و این بازی ها هستی
    حتما بازی
    Death’s Gambit
    رو بازی کن عالیییییییییییه. خود دارک سولز ولی ۲بعدی و پیکسلی
    خوشت میاد آقای بابایی

  • REZAxpab گفت:

    انتخاب ها عالی
    یادش بخیر obscure چقدر خوب بود
    به نظرمنم بهترین انتخاب همون silent hill ها هستن همشون فوق العاده ن

  • خسته نباشید مثل همیشه عالی
    باورکنید چند روز پیش داشتم به یه بازی که با رفیقم به بدبختی تمومش کردیم البته از رو کتاب راهنما ولی اسمش یادم نمیومد
    obs cureاون بازی بود

  • سلام و درود خدمت شما The mythical hunter. خیلی ممنونم از لطفتون. و خوشحالم رضایت داشتید از مقاله.

    https://t.me/Gametal

  • کسی اینجا هست تلو مولتی بزنیم؟؟؟؟؟

  • M.Sj گفت:

    خیلی عالی بود جناب آقا بابایی،لذت میبریم از مقالات فوقوالعاده شما،Dead Space رو به کسانی که اهل ورزش نیستن پیشنهاد میکنم چون ضربان قلب رو حسابی بالا میبره

ترس، شات گان، بقا | برترین عناوینی که تمامی طرفداران Resident Evil باید تجربه کنند - گیمفا