تهیهکنندهی NASCAR Heat 3 از خریدهای درون برنامهای میگوید
از زمان عرضهی بازی Star Wars: Battlefront 2 تاکنون یکی از موضوعاتی که با هر بار مطرح شدن بحثهای زیادی پیرامون آن شکل میگیرد، خریدهای درون برنامهای هستند. با اینکه الکترونیک آرتس (Electronic Arts) دیگر قصد تکرار اشتباهاتش را ندارد و توسعهدهندگان Shadow of War و Forza Motorsport 7 خریدهای درون برنامهای را از عناوینشان پاک کردهاند، همچنان این موضوع نقل محافل باقی مانده است.
همانطور که اشاره شد، بحثها و جنجالیهایی که پیرامون خریدهای درون برنامهای شکل گرفتند، تا حدودی موثر واقع شدند و برای توسعهدهندگان تلنگری بودند تا فراموش نکنند بازیهای ویدئویی، تنها برای خالی کردن جیب بازیبازان ساخته نمیشوند و این صنعت عرصهی چنین مقاصدی نیست. در مقابل اما ناشران که به نوعی تُجار صنعت بازها محسوب میشوند، در دفاع از خریدهای درون برنامهای بیان میداشتند که ساخت یک بازی، هزینههای بسیار زیادی به دنبال دارد و با سخنانشان این واقعیت را خاطرنشان میکردند که تجارت در جملهی “تا جایی که امکان دارد میزان سود را به حداکثر برسان” معنی میشود.
به تازگی وبسایت Gamingbolt مصاحبهای با شان ویلسون (Sean Wilson)، تهیهکنندهی اجرایی بازی Nascar Heat 3 از استودیو مانستر گیمز (Monster Games)، ترتیب داده و در این گفتگو نظر او را دربارهی موضوع خریدهای درون برنامهای جویا شده است. ویلسون در اینباره بیان کرد:
زمانی که مستقیماً از زاویهی کسب و کار به موضوع نگاه میکنم، میتوانم درک کنم که چرا شرکتها از خریدهای درون برنامهای استفاده میکنند. آنها درآمد اضافی کسب میکند و این موضوع بسیار ساده است. خوب یا بد، شرکتها در حال تجارت هستند و در تجارت نیز همواره باید به دنبال راههایی برای افزایش درآمد خود باشید.
اگر بهکار گیری خریدهای درون برنامهای فقط محدود به استفاده از آیتمهای تزئینی باقی میماند یا از آن بهتر اگر این آیتمها پس از انتشار بازی ساخته میشدند (و به همین دلیل هزینهی اضافی برای ساختهشدنشان خرج میشد)، آنگاه مشکلی با روش کسب درآمد از طریق خریدهای درون برنامهای وجود نداشت. اما اینکه کسی مرا مجبور کند تا پول اضافی برای محتوایی که هماکنون در دیسک وجود دارد (و پول آن دیسک نیز کاملاً پرداخت شده است) بپردازم و حتی بدتر اینکه برای پیروزی در یک رقابت ناگزیر باشم تا پول بیشتری بپردازم، اصلا خوشایند نیست. این یعنی گذر از خط قرمزها و من دلیل محکوم شدن آن را درک میکنم.
به هر صورت امروزه کمتر شرکتی پیدا میشود که از سود موجود در خریدهای درون برنامهای صرفنظر کند؛ مخصوصاً زمانی که میدانیم بازی رایگانی مانند Fortnite از طریق همین روش، به درآمد سرسام آور یک میلیارد دلاری رسیده است. بنابراین به نظر میرسد تا زمانی که این صنعت پابرجا باشد، خریدهای درون برنامهای نیز به حیات خود ادامه خواهند داد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
نظرات