ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا

ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است

حامد زاهدی
۲۳:۵۵ ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا

تولیدکننده بازی رایانه‌ای جاده‌های نبرد گفت: تجربه دنیا در زمینه صنعت گیم ثابت کرده که بخش خصوصی می‌تواند دوام و پیشرفت صنعت را تضمین کند.


به گزارش معاونت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، علیرضا مرادی تبار اعمال رده بندی بازی های رایانه ای را در کاهش آسیب های احتمالی گیم موثردانست و افزود: این نوع دسته بندی ها به شرط رعایت مبانی علمی و فرهنگی موثر خواهد بود البته میزان تاثیر گزاری فارغ از دسته بندی وابسته به رعایت رده بندی از جانب مصرف کنندگان بازی رایانه ای است.
وی یاد آور شد: میزان توجه تولید کنندگان بازی های رایانه ای به علاقه مخاطبان خاص و گروه هدف در ساخت بازی بسیار اندک است .
مرادی تبار توضیح داد: تولیدکنندگان به علاقه مخاطبان توجه نداشته و این خلآ ناشی از تشکیل نشدن  چرخه استاندارد تولید و نبود ارتباط منطقه ای با بازار مصرف است.
مسوول شرکت چنگ پژمان پارسه به راهکارهای ارتقای تولیدات گیم داخلی اشاره کرد و توضیح داد: تولید موفق نیاز به دانش و برنامه ریزی دارد که این رویکرد با طراحی یک برنامه مدون و دراز مدت محقق خواهد شد.
این تولید کننده بازی رایانه ای ادامه داد: برای تحقق چرخه استاندارد در عرصه تولید و ایجاد ارتباط مناسب با بازار، همکاری بخش خصوصی ، دانشگاه و حمایت نهادهای متولی ضروری است.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای راهکار ارتقای جایگاه گیم و ایجاد رقابت حرفه ای با تولیدات خارجی را می توان از طریق سرمایه گذاری در تولیدات داخلی فراهم کرد.
مرادی تبار نقش نهاد های فرهنگی و حمایتی در  عرصه گیم را اساسی دانست و یاد آور شد: این نهادها می توانند علاوه بر حمایت از تولید کنندگان داخلی در جهت فرهنگ سازی درمیان مخاطبان بازی های رایانه ای  به خصوص  خانواده ها فعالیت کنند که به نوعی حمایت غیر مستقیم از تولیدکنندگان به شمار می رود.
تولید کننده بازی رایانه ای جاده های نبرد حضور  بخش خصوصی را در تثبیت جایگاه صنعت گیم کشور و رونق چرخه اقتصادی  عرصه گیم مهم  دانست  و گفت:  بخش خصوصی  نقش بسیار پررنگ و موثری خواهد داشت، تجربه دنیا ثابت کرده است که بخش خصوصی می تواند دوام و پیشرفت صنعت را تضمین کند.
مرادی تبار برپایی نمایشگاه ها بازی های رایانه ای در نقاط مختلف کشور را در  بومی کردن  محصولات و تولیدات گیم تاثیر گذار دانست و ادامه داد: این رویداد فرهنگی در معرفی و آشنایی بازی های رایانه ای ایرانی به مخاطب موثر خواهد بود.
مسوول شرکت بازی سازی چنگ پیمان پارسه گفت که برگزاری نمایشگاههای استانی گیم عامل مهم در  رونق بخشی بازار و سطح کیفی گیم است.
این تولید کننده بازی رایانه ای ادامه داد: برپایی چنین رویدادهای فرهنگی در عرصه گیم می تواند به  معرفی بازی های رایانه ای در سطح کشور کمک کند و گستره مخاطبان را افزایش دهد.
وی به نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در برپایی نمایشگاه های استانی که عاملی برای جذب فعالان شهرستانی در عرصه گیم بوده اشاره کرد وگفت: نخستین اقدام باید توزیع عادلانه ¬امکانات باشد و به طور همزمان باید با برقراری ارتباط میان تولید کنندگان در تهران و شهرستان امکان تبادل دانش و تجربه را فراهم کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا
ورود بخش خصوصی به چرخه اقتصادی گیم عاملی مهم در رشد این عرصه است - گیمفا