شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا

شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود

امیرحسین نصرتی
۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا

بدون شک God of War یکی از بزرگ‌ترین عناوین ساخته شده در صنعت بازی‌ها به شمار می‌آید که از زمان اولین رونمایی تا لحظه‌ی انتشار،  در حفظ کیفیت بالای خود بسیار موفق بوده است. البته همان‌طور که مُسَلم است، به انجام رسیدن چنین پروژه‌ی بزرگی که روند طولانی تولید ۵ ساله را پشت سر گذاشته، به هیچ‌وجه برای توسعه‌دهندگان ارزان تمام نشده است.

به تازگی کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی God of War، در کنفرانس Devcom حضور یافته و از موانع و سختی‌های بسیاری که اعضای استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica) در طول روند توسعه‌ی بازی با آن‌ها موجه شده‌اند، صحبت‌هایی به میان آورده است. بنا به گفته‌ی او یکی از این چالش‌ها، سیستم مبارزات بازی بود چراکه هسته‌ی اصلی این بخش در بازی‌های قبلی سری، همواره تکرار مجموعه‌ای از چندضربی‌های نه چندان متنوع بود:

مربع، مربع، مثلث، جاخالی. در بازی‌های قبلی این سیستم حس خوبی می‌داد. ما این احساس خوب را برداشتیم و [سیستم مبارزات بازی‌های قبلی] را براساس آن ساختیم. اما [در رابطه با بازی جدید] هیچ احساس خوبی نداشتیم. تکرار حلقه‌ی هسته‌ی اصلی، احساس خوبی منتقل نمی‌کرد ولی تیم بخش مبارزات بسیار مطمئن بود و من نیز به آن‌ها اعتماد کردم. آن‌ها از این سیستم استفاده کردند ولی من نیاز داشتم که  آن را زودتر کامل کنند؛ بنابراین واقعاً برای انجام آن تلاش کردم.

و سپس شرکت سونی قبل از رویداد PSX 2017 از سانتامونیکا درخواست کرد تا نسخه‌ی دموی بازی را در اختیارش قرار دهد. مدتی بعد شخص شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، رئیس بخش استودیوهای جهانی این شرکت، به‌طور مستقیم برای آزمایش بازی وارد استودیو شد:

او یک دفعه آمد ولی ما به او اجازه‌ی بازی کردن ندادیم. ما به هیچ‌کس اجازه‌ی بازی کردن ندادیم. اگر بازی آماده باشد تا کسی آن را بازی کند، ما کنترلر را به او خواهیم داد اما به ندرت حاضر به انجام چنین کاری می‌شویم.

منظور من این است که نرخ فریم‌دهی افتضاح بود و همه چیز بد به نظر می‌رسید… او [یوشیدا] کمی بازی کرد، شانه‌هایش منبسط شد و سرش را کمی تکان داد. من احساس می‌کردم زمانی که او بازی می‌کند اصلا حس عالی بودن ندارد! البته این کمی مرا دل‌سرد کرد اما به هر صورت آن چیزی بود که یوشیدا را برای انجامش به استودیو آورده بودم.

او فقط سرش را تکان داد و از در خارج شد. هیچ‌وقت به من چیزی درباره‌ی احساسی که در آن لحظه داشت نگفت. راستش، او فقط به یکی از دوستانم، زمانی که به مهمانی رفته بودند گفته بود که “اوه، تو برروی God of War کار می‌کنی؟ فقط می‌توانم بگویم که روزی کمی بازی را انجام دادم و… وحشت‌زده شدم!

در نتیجه بارلوگ و تیمش نیاز داشتند تا اول حلقه‌ی هسته‌‌ی مبارزات را تکمیل کنند و سپس نرخ فریم را بالا ببرند تا یوشیدا را تحت تاثیر قرار دهند:

 نه تنها تیم طراحی مبارزه بلکه تیم رندرینگ و تیم موتور بازی‌سازی نیز مجبور بودند با هم متحد شوند. در نهایت، موفق شدیم. او [یوشیدا] دوباره آن را بازی کرد و سپس می‌توانستید دو چهره‌ی متفاوت از یوشیدا را نظاره‌گر باشید! چهره‌ی وحشت‌زده‌ بسیار ترسناک‌تر بود. اما بار دوم او دیگر وحشت‌زده نبود. او بسیار عالی و هیجان‌زده به نظر می‌رسید!

توجه داشته باشید که اعضای استودیو سانتا مونیکا طی تنها ۶ ماه مانده به زمان عرضه‌ی بازی توانستند به چنین دست‌آوردی برسند و همین موضوع می‌تواند دلیلی برای مشخص شدن دیرهنگام تاریخ عرضه‌ی God of War باشد. در نهایت بارلوگ خاطرنشان کرد:

درسی که من از این ماجرا یاد گرفتم این بود که خودمان را در شرایط سخت قرار دهیم و هیچ‌گاه راحت نباشیم. ما گاهی اوقات نیاز داریم که سختی‌های بسیاری را بر خود تحمیل کنیم.

عنوان God of War هم‌اکنون به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد و طبق اعلام سانتا مونیکا، امروز به‌روزرسانی New Game Plus را دریافت خواهد کرد. چندی پیش نیز مشخص شد که ممکن بود این بازی در مصر باستان جریان داشته باشد اما در نتیجه سازندگان، اساطیر و سرزمین‌های اسکاندیناوی را به سرزمین ابوالهول و مومیایی‌‌ها ترجیح دادند. همچنین می‌توانید نقد و بررسی این بازی به قلم سعید آقابابایی را از طریق این نشانی مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا
شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • والا من اولین بار هنگام تجربه برگام ریخته بود که یه بازی چقدر میتونه عالی و کامل باشه؟؟؟ اصلا مگه داریم بازی با این کیفیت بالا؟؟
    از گیم پلی بازی که با هر ضربه تبر اون رو حس میکردم تعجب کرده بودم..
    از گرافیک بازی که به معنای واقعی کلمه فوق العاده بود تعحب کرده بودم…
    از موسیقی های گوش نواز بازی تعجب کرده بودم..
    از صداگذاری های شخصیت ها به خصوص کریتوس تعجب کرده بودم..
    از طراحی های محیط شاهکار تعجب کرده بودم..
    از داستان و شخصیت پردازی فوق العاده تعحب کرده بودم..
    از دوربین بدون کات تعجب کرده بودم….
    آخر سر با خودم گفتم… دورد بر سانتامونیکا…درود بر بارلوگ… درود بر سونی… درود بر همشون که چنین ابرشاهکاری خلق کردند :heart: :heart:
    کوری بارلوگ یک کارگردان نابغه و یک انسان شریف هست…. حالا ما یک عنوان از گاد داریم که به مانند عناوین قبلی هیچگاه فراموشش نخواهیم کرد

  • Godofwar0385 گفت:

    فقط میتونم بگم همین عکس این پست خودش یه دنیاس امیر جان در مورد گیم‌پلی هم بگم فوقالعادس تبر زنی و مخلوط کردن چند ضربها عالیه خیلیا با نگاه کردن به تبر زدن فکر میکنند دائم این کار تکراریه یا بدون هیجان ولی منی که هشت بار بازیرو رو درجات مختلف بازی کردم میگم تبر یکی از بهترین سلاحهایی که تاحالا باهاش جنگیدم و در کنار زنجیر اصلی و دستکش های هرکول تبر بهترین سلاح ممکنه یعنی جوری معتادش شدم که وقتی زنجیرهارو بدست میارم بازم دوس دارم با تبر مبارزه کنم هر چند هنوز مبارزات و خشونت گاد سه هیچ وقت از یادم نخواهد رفت و اون ضربات سنگین کریتوس تو گاد سه دیگه واسم تکرار نشد

  • Hala madrid گفت:

    بله بله عظمت کریتوس کبیر رو هرکی ببینه وحشت زده میشه :inlove: 😎

  • همیشه وقتی برای بار اول یک بازی رو تجربه میکنید یک چیز هایی از دستتون در میره من برای بار سوم که دارم بازی گاد او وار تجربه میکنم بنظرم مبارزات به شدت خشک و خسته کنندست مخصوصا تنوع پایین فینیشر ها و همچنین نبود سلاح های متنوع در حالی که ما در گاد او وار های قبلی چندین سلاح با خودمون حمل میکردیم اما تو این نسخه فقط دوتا سلاح داریم توضیح ندادن در رابطه با شیلد کریتوس که اصلا از کجا اومده و رو دستش چیکار میکنه و خشونت بسیار پایین که حتی بنظرم این بازی درجه سنیش باید برای نوجوانان میبود نه بزرگسالان و به طور کلی یک سری مشکلات داشت که خیلی ها ازش چشم پوشی کردن به دلیل تعصب، ولی اینا مشکلاتی بود که به چشم بنده به شدت پر رنگ بود….(تایید)

  • B-E-S-T گفت:

    اول بگم هرچقدر میخواید دیسلایک کنید. این نسخه از نظر من ضعیف بود اصلا هیجان نسخه قبل رونداشت کریتوس رو کند کرده بودن کمبود دشمن های بازی بخصوص باس ها که عین هم بودن نمونش باس اول با چند بار تکرار میشد که فقط رنگ هاشون رو تعقیر میداد چند تا حرکت جدید میزدن حتی نکردن فینیشر هر کدوم روم رو که میزدیم تعقیر بدن تنوع و جثه باس ها در مقایسه با ۳ اصلا خوب نبود :no:

  • F-d گفت:

    آپدیت نیوگیم پلاس چرا نیومده؟

  • Shakhes گفت:

    بازی از همه نظر شگفت انگیز بود بدون کوچک ترین ایرادی اینجور بازی ها افتخار این صنعت هستن
    ولی به شخصه همونجور که تو پست قبلی هم اشاره کردم فک نمیکنم این نسل بازی ای رو دست ویچر بلند شه اون بازی واقعا ابرشاهکار بود که چندماه از کار و زندگی ادمو مینداخت که هنوز به اون لحظاتی که تو بازی گذروندم فک میکنم میبینم هیچ بازی انقدر واسم لذت بخش نبود نه برای من برایه خیلی ها اینطور بود فقط کافی بود بازی ارتباط برقراری کنی اون موقعس که محاله تا چنده ماه بیخیال بازی کردن بشی اگه نگیم بهترین یکی از دو سه بازیه برتر تاریخ هستش

  • Baldur=joker گفت:

    برای من با اختلاف‌ بهترین بازی نسل‌ بوده.تو یوتیوب میدیدم چقدر کمبوهای روان و پشم ریزونی رو میشه زد!!طوری که ادم واقعا نمیتونه باور کنه واقعیه و فکر میکرد اسکریپت شده هست!!شخصیت پردازیش چقدر عمیق بود داستان و روایتش چقدر عمیق بود!!بالدر چقدر فوق العاده بود!چیزی که گادهای قبلی به این اندازه نداشتنش(داستان و روایت و شخصیت پردازی بسیار عمیق)!گرافیکش هم بهترین گرافیک تاریخه و هیچ بازی ای رو ندیدم که گرافیک چهره و موجودات زنده اش به این بازی برسه !فقط کافیه به جزییات صورت و ریش های کریتوس وقتی دوربین نزدیکشه نگاه کنید!وقتی برای اولین بار با اترئوس اون گوزن رو شکار کردیم و کاملا نزدیکش شدیم طوری جزییات موها و پشمهاش طبیعی بود و عالی تکون میخورد که باورم نمیشد بازیه!بهترین هک ان اسلش تاریخه این بازی.اون نوب هایی هم که میگن این بازی در حد سگانه اولی نیست بازی رو فقط تو بکش بکش برو جلو میبینند و درک و شعوری از جزییات داستانی و شخصیت پردازی و روایت داستانی ندارن

    • :yes: :yes:
      بیخیال بعضی ها شیم بهتره…. یک بازی هرچقدرم بی نقص باشه باز یک سری ترول و هیتر پیدا میشند که مارو از جملات گهربارشون بهره مند کنند

      • PSFAN@COD گفت:

        طرف اومده از درخت ایراد می گیره
        چطوری منتقد
        یه سایت بود شاید بعضی ها اسمش رو شنیده بودن
        اسمش تاینی مووز بود
        این سایت برای دانلود اشتراک ویژه نیاز داشت
        اما بخش نظراتش در دسترس همه کاربران بود و نتیجه مشاهده یه مشت نظرات احمقانه مشابه همین نظر که توی گاد سوتی درخت داریم پس بازی مزخرفیه و … دیده میشد
        وبسایت تاینی مووز که پولی بود،بخش نظرات رو هم پولی کرد تا هر کسی بهش دسترسی نداشته باشه و مزخرف نگه
        اما سیاست های اون سایت به همین جا ختم نشد
        حتی کاربرای ویژه که پول هم داده بودن از بخش نظرات در صورت مزخرف گویی محروم میشدن
        با هیچ کسی هم تعارفی نداشتن
        مهمم نبود طرف پول داده
        بن می کردن تا یاد بگیره مزخرف نگه
        حالا سوال من اینه
        گیمفا،تو خودت رو از تاینی مووز سر تر میدونی که این افراد جوک گو رو بن نمی کنی؟ یا دنبال افرایش بازدیدت هستی؟
        روشنه یه مولتی اکانتی مثل گلبرگ بازدیدی که از سایت میکنه ده برابر پارسا هست.
        شاید منم بودم بازدید سایت رو هیچ وقت فدای رضایت کاربران و بهبود جامعه کاربری نمی کردم.
        فقط باید افسوس خورد برای گیمفا که در برابر بن کردن چنین افرادی مقاومت می کنه.

        • Last Of Us گفت:

          البته آزادی بیان باید تو سایت باشه
          ولی خداییش این علی لست آف آس یا همون Allfreegamer گندش رو با چرت گفتناش و ایرادهای بنی اسرائیلی با ۱۰۰۰ تا اکانتش در آورده
          اون درخت رو هم براش توضیح دادم باز چرت میگه

          • PSFAN@COD گفت:

            من مخالف ازادی بیان نیستم
            اتفاقا دقت به برخی جزئیات خیلی خوبه
            مشکل اینجاست که فرد میاد میگه
            پابجی از گاد سر تره
            فورت نایت گاد رو میزاره تو جیب
            بازی ایراد درختی داره
            بازی اشغاله
            بازی رو بزرگ نکنید پشیزی نمی ارزه
            لینک میزاره که بگه فلان قضیه این طوریه ولی وقتی می خونیش می بینی هیچ ربطی نداره
            اکانت دوم و سوم میزنه و با خودش حرف میزنه تا به مخاطبین سایت پیام خودش رو القا کنه
            اظهار نظر چیز خوبیه
            ولی
            من معتقدم بیشعوریم حدی داره!
            خیلی موارد هست خودتون این مدت توی سایت دیدید و لازم نیست بهشون کامل اشاره کنم.
            در همین حد بدونید که اکانت الکتروپاپ متن کامنتش عینا مشابه allfreegamer بود
            متن کامنت های سلیناکایل،گلبرگ،فنیکس و … عینا یکی بودن
            اینا میان متن کامنت هم رو کپی می کنند؟
            تله پاتی دارن یا همشون یه شخصن؟
            قضاوت با شما.
            ازادی خوبه ولی بازم میگم هر چیزی حتی بی شعوری حد خودش رو داره و از یه حدی به بعد بوی تهفنش ادم رو خفه می کنه.
            اصلا کسی فکر کرده چرا بحث مفید و سازنده مثل گذشته توی سایت زیاد نیست؟
            فکر نمی کنید ازدیاد امثال این افراد،کاربرای طلایی وبسایت رو فراری داد؟
            من پل ارتباطی مستقیمی با مسئولین گیمفا ندارم.
            هر کس میتونه صدای من رو بهشون برسونه.
            هر سایتی ممکنه بتونه بازدید بالا داشته باشه،اما چیزی که باعث میشه یه سایت ازش به نیکی نقل بشه داشتن جامعه کاربری استاندارد و معقوله.
            چیزی که در گیمفا کم می بینم و وقتی عده ای هنر،معلومات،سواد و شعور خودشون رو به نمایش میزارن،امثال گلبرگ میان و به گند میکشنش.
            من احساس می کنم تنها چیزی که برای گیمفا اهمیت داره فقط و فقط بازدیده.
            مولتی اکانتی مثل گلبرگ که اثبات کردم مدت ها پیش پنج تا اکانت داره،هر بار ورود و خروجش به حساب کاربری برای هر پست گیمفا و رفرش هاش برای منفی،مثبت دادن خودشون بازدید حساب میشن.
            بیش از این ادامه نمیدم.
            اگر صدای من نوایی داشته باشه همینطوری هم شنیده میشه.

          • allfreegamer گفت:

            هیچوقت توضیح ندادی و نمیتونی بدی ای نوب خالص کسی که انقدر راستگو هست که میگه من از ۵ سالگی بازی میکردم دیگه ازش انتظای نیست

        • دوست عزیز انتقاد شما رو به مراتب بالاتر رسوندم، ولی بهترین و تاثیرگذارترین کار اینه خودتون انتقادات و پیشنهاداتتون رو مستقیماً به مراتب بالاتر برسونید. سپاس از شما :rose:

        • GraYsoN گفت:

          خیلی حرف های قشنگی زدی دست خوش برادر PSFAN@COD

      • Baldur=joker گفت:

        :yes: :yes:
        اخه میدونی،جالبیش اینجاشت اونایی که گیمرهای باسابقه و پر سن و سالی هست و گیمر رو از ps1 و سگا جنیسیس شروع کردن و همه ی گادها رو بازی کردن دیوانه ی این بازی شدن ولی بچه های ۱۴_۱۵ ساله که با نسل ۸ گیمر شدن از این شاهکار ایراد میگیرن :rotfl: :rotfl: یا مثل alifreegamer اکانت فیک درست میکنن و تو پستهای DMC از کسانی که به گاد بیشتر علاقه دارن با VPN منفی میدن :rotfl: دلیلش هم سن و سال کمشون هست که از شخصیت پردازی و داستان چیزی نمیدونن

    • داداش حرف از گرافیک زدی گفتم بد نیست اینارو اشتراک بزارم
      http://uupload.ir/files/0p5z_god_of_war_20180621235553.jpg
      و این یکی
      http://uupload.ir/files/uwx_god_of_war_20180609013705.jpg

  • Shakhes گفت:

    گیمفا عزیز شما واسه بررسی نظرات بمب اتم که خنثی نمیکند که انقدر طول میکشه بعضی وقتا سوال پیش میاد واقعا همونجور که میگید به فکر کاریرها هستید؟
    بررسی نظرات احتمال میدم برای کنترل کردن نظرات اکانت هایه فیکه ولی خب جلو اونم نگرفتید پس نظرات یا کلا برداشته بشه بهتره یا اینکه حداقل یه شب تا صبح طول نکشه تایید شه به شخصه خودم به این موضوع اهمیت نمیدادم تا اینکه خواستم از اقا سعید بابات مقالشون بعد این همه وقت که مقاله هاشون رو دنبال میکنم تشکر کنم متوجه این قضیه شدم قصد بی احترامی هم نداشتم فقط حیفه این سایتی که این همه مدت رو گذروندیم باهاش اینطور نقص داشته باشه اگرم دلیل دیگه ای داره معذرت میخوام قبلا درست این سایت همچین کیفیتی نداشت ولی خب این مشکلاتم نداشت و خواهش دیگه اینه مقاله هایی مثل قیمه گیم رو راه اندازی کنید قبلا خیلی مقالات باهم تفاوت داشتن ولی الان خیلی محدود شد فقط نقد و بررسی و ۱۰ برتر شده اقایه حسین غزالی هم هرفته مقاله هایه خوبی مینوشت که ایشون هم رفت عملا جایگزین ایشون که میدونم کی هستن قبلا یکی از کاربر ها فعال تو نظرات بودن اقایه هامون معتقدی اگه درست گفته باشم خیلی کم کاری میکنن عملا مقاله هایه ایشون تو بازی هایه مستقل خطم میشه حالا فک کنم سرپرست هم شدن درست نمیدونم لازمه کیفیت مقاله هاشون رو مثل اقا سعید تو گذر زمان بالا ببرن در کل ممنون این چیزهایی از نظر من بودن که کیفیت سایت رو بالا میبرن

    • سلام دوست عزیز
      بخش نظرات به طور کامل دست نویسندگان نیست، یکی از دلایلی که سبب طول کشیدن تائید نظرات و مشکلات دیگه که اون یکی دوستمونم اشاره کردن میشه
      پیشنهادات بخش تحریریه هم حتماً باید خدمت نویسندگان همون بخش و مخصوصاً سردبیر عزیز آقای آقابابایی برسونید، بخش خبری رو هم که ما در خدمتیم
      در آخر هم خدمتتون عرض کنم که شما هرگز دلیلی برای معذرت‌خواهی از ما ندارید! شما کاربر این سایت هستید و ما نویسندگان هم فقط به خاطر شما هست که داریم فعالیت می‌کنیم، پس حق شما پیشنهاد و انتقاد و اعتراضه!

      • Shakhes گفت:

        سلام خدمت شما امیر جان
        بنده اول از همه بگم از تمام کامنت هایی که میزاریی همیشه لذت میبرم دروغ نیست بگم شما یکی از سه کاربر خیلی خوب و با ادب گیمفا بودی و هنوزم که عضو بخش خبری گیمفا فعالیت میکنی هستی افردای مثل شما امیرجان باعث سربلندی این سایت هستن و منم افتخار میکنم کنار شما عضو کوچیکی از این خانواده هستم
        خیلی ممنون همونجور که گفتم شاید من از موضوع هایی بی خبر باشم که شما در حد توانتون راهنماییم کردید جز تشکر نمیتونم حرفی بزنم و دراخر بخش خبری و نقدوبررسی کم لطفی کردیم بگیم مشکلی داره

        • سلام دوباره خدمت شما
          اول از همه این که من کوچیک شما هستم، اتفاقاً باعث افتخار من هست که دارم برای افرادی مثل شما انجام وظیفه می‌کنم
          در مورد آقای معتقدی هم که من از همون مقاله‌ی اولشون، از طرفدارانشون شدم! دروغ هم نیست، حتی برای اون مقاله همون زمان کامنت گذاشتم، برای بازی خیلی خیلی شناخته شده‌ای هم نبود ولی قلم آقای معتقدی کاری کرد که تا آخر مقاله بشینم و با اون بازی آشنا بشم (نقد و بررسی بازی Brothers : A Tale of Two Sons)
          ولی حتما هر پیشنهاد یا انتقادی دارید، همیشه مستقیما به خود اون فرد برسونید. آقای معتقدی هم اتفاقا بسیار انسان شریف، آروم و فهمیده‌ای هستن و این واقعیته!
          بازم تشکر می‌کنم از توجه شما

  • Last Of Us گفت:

    من خودم تریلرها رو که میدیدم خیلی میترسیدم بازی نمرش خوب نشه یا خوب نباشه
    ولی وقتی بازی کردم حال کردم سگی مخصوصا با آخر بازی که ۴۰ ۵۰ باری دیدم
    خداییش قشنگ ترین گاد بود به نظر من

  • navid313714 گفت:

    والا شماره های قبلیش اصلا کلا یه چیز دیگه بودن
    این شماره هم خوب بودا ولی دیگه اون هیجان و جذابیت سابق رو نداشت :-((
    اصلا پرش و دوربین ثابت رو به طور کل از بازی حذف کردن!
    دوربین هم زیادی به کارکتر نزدیک بود
    زیادم حرف بیخود توش میزدن
    موسیقی های حماسی سابق رو هم نداشت
    تو wiki هم نگاه کنین دیگه ژانر hack and slash از مشخصات بازی حذف شده

    • navid313714 گفت:

      یه سری کارهای تکراری هم داشت که اذیت کننده بودن
      هی برو اونجا دوباره برگرد بیا اینجا
      از دیوار برو بالا بیا پایین
      از این سکو برو بالا بیا پایین
      دو ساعت با قایق برو اونجا برگرد اینجا
      کلی کار انجام میدادی آخرش که میومدی نتیجه تلاشت رو ببینی فلان اتفاق میوفتاد نمیشد، چند با این حس بد تو بازی روبرو شدیم؟
      باس فایتاش که دیگه وای، اصلا باس فایت نیستن یه سری دشمن قوی تر حساب میان

      آخه ادم عاقل میاد بغل کریتوس کبیر یه بچه بازیگوش کله خر بزاره 😐
      نه ناموسا
      که نصف بازی با هم جک و جفنگ بگن همش :wilt:

      به نظرم اینکه بازیسازان تلاش کردن یه سه گانه بسازن باعث شده این شماره اون چیزی که باید میشده نشه و مجبور شدن یه مقدار آب توش کنن
      شماره بعدی احتمالا بهتر میشه :yes:

  • بعضی وقت ها تغییر یه عنوان باعث بهبود ان میشه ولی به شرطی که به تجربه بازی اسیب نزنه نه مثل بازی assassins creed که اصلا احساس نمیکنم دارم این فرانچایز قدیمی رو بازی میکنم. یک سوالی ذهنم رو درگیر کرد که زمانی که جریان اون بال هایی که کریتوس داشت چی بود چه جوری اون ها رو دست اورده بودیم البته نسخه قبلی رو بازی کردم ولی یادم نمیاد :-/ اصلا چرا توی این نسخه بهش اشاره نشد؟؟؟

    • ETERNAL_MAN گفت:

      حالا توضیح میدم بهتون ، تو گاد ۲ وقتی کریتوس می خواست به خواهران تقدیر برسه توی راه با مردی به نام ایکاروس مواجه شد که مدعی بود خواهران به اون وعده ملاقات دادن ؛ اون واسه خودش بالهایی درست کرده بود تا با استفاده از اونها از پل رد بشه و به منزلگاه خواهران تقدیر برسه (چون وسط اون پل خراب شده بود و راهی به جز استفاده از اون بالها برای رد شدن از اون وجود نداشت) اون به کریتوس اینجوری میگه :
      – تا حالا اسم ایکاروس رو شنیدی؟ این تقدیر منه که با بالهام به خواهران برسم نه تو… – برگرد جنگجوی سفید ، تو می میری … تو می میری….. , خواهران به من یک وقت ملاقات دادن نه تو
      – من به اونجا میرسم و با بالهای تو هم این کار رو انجام میدم(کریتوس خطاب به ایکاروس)
      و بعد از اون ایکاروس پرید رو شونه کریتوس و اونا از پل پرت شدن پایین … توی مسیر با هم در گیر شدن… در نهایت کریتوس بالهای ایکاروس رو ازش گرفت … ایکاروس به اعماق زمین سقوط کرد و افتاد توی مواد مذاب ولی کریتوس خودش رو با اون بالها نجات داد ، اینجا آتنا بهش الهام میکنه : معبد خواهران بسیار دورتر هست ، تو باید به سطح زمین برگردی – و داستان ادامه پیدا میکنه – امیدوارم توضیحاتم مفید بوده باشه (در جواب Mohammad Ali psi)

    • Godofwar0385 گفت:

      دادا وقتی یادت نمیاد بالها رو توگاد دو از کجا اوردیم و چه اتفاقاتی افتاد پس در مورد گاد نظر ندی شاید منطقی تر باشه مثلا من هیلو بازی نکردم‌پس نظر هم نمیدم

    • دوست عزیز، محمد علی گرامی!
      اگه یادتون باشه، توی God of War II وقتی کریتوس به سمت معبد خواهران تقدیر رهسپار شده بود، توی مسیر یه آقایی پیر و لاغر به اسم ایکاریوس میاد و مانع اون میشه
      کریتوس اول بهش میگه از سر ره من برو کنار (دقت کنین که قصد نداره ایکاریوس رو بکشه) ولی ایکاریوس مقاومت می کنه و میگه من باید جلوت رو بگیرم تا (اگه درست به خاطر آورده باشم) بتونم نظر خواهران تقدیر رو جلب کنم
      خلاصه خیلی پاپیچ کریتوس میشه و کریتوسم میگه من به خواهران تقدیر می‌رسم، اونم به وسیله‌ی بال‌های تو!
      بعدش ایکاریوس میوفته روی کول کریتوس و پرتش می‌کنه پائین، در نهایت هم کریتوس بال‌های ایکاریوس رو میکنه و از سقوط نجات پیدا می کنه
      توی God of War III هم پدر ایکاریوس رو می‌بینیم که فکر می‌کنه کریتوس پسرشه، بعد می‌فهمه اشتباه متوجه شده. همون پیرمردی که بعد از کشتن باس عقرب می‌بینیم به زنجیرها آویزون شده
      امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم

      • واقعا خیلی ممنون دوستان عزیز pedram zarei و امیر حسین نصرتی واقعا ممنون. لامصب شماها دیالوگ ها رو یادتون :yes: کلا دیگه حافظه ام نمیکشید هر چی فکر میکردم یادم نمیومد. من فکر کنم هنوز کریتوس اون بال ها رو داره شاید توی نسخه دوم استفاده کنه. فکر کنم باید یک بار دیگه نسخه های ۱ و ۲ رو دوباره بازی کنم.

  • چند وقت پیش یه مقاله تو سایت قرار داده شد با عنوان تحلیل آینده god of war که فرصت نشد تو اون بحث شرکت کنم. خیلی وقته راجع به gow کامنت نذاشتم.
    پس این کامنتو بخونین و لذت ببرین!
    ( آهای شمایی که میای کامنتو کپی میکنی و میذاری تو کانالت! برای نوشتن این کامنت وقت و زحمت زیادی صرف شده. پس ذکر منبع رو فراموش نکنین لطفا )

    ***خطر اسپویل داستان god of war****

    اول اینکه میدونیم میمیر در بازی گفت یورمونگاند به علت درگیری با ثور در زمان سفر کرده و به قبل از تولد خودش برگشته‌.
    در اساطیر نورث یورمونگاند به همراه برادرش فنریر و خواهرش هل فرزندان لوکی و آنگربودا( زن لوکی ) محسوب میشن و این احتمال وجود داره که یورمونگاند در بازی هم فرزند لوکی ( آترئوس ) باشه.
    حتی نقاشی آنگربودا رو هم میشه در بازی و در یکی از یوتنار شراین ها دید.
    در این نسخه که تجربه کردیم فنریر در بازی وجود نداشت ولی توسط میمیر اشاراتی بهش شد.
    میمیر در قسمتی از داستان اسکول و هاتی (‌ که فرزندان فنریر هستن و در رگناروک ماه و خورشید رو میبلعن ) از فنریر با اسم Hróðvitnir و به عنوان کابوس خدایان اسیر یاد کرد.
    فنریر بزرگ ترین ترس و کابوس خدایان اسیر بود و به خاطر ترسی که داشتن فنریر رو از همون بچگی با زنجیری غیرقابل شکستن در یک کوه زندانی کردند.
    برای اینکه فنریر آروم بگیره و بتونن اون رو به زنجیر بکشن Tyr دست خودش رو در دهان فنریر گذاشت و همین باعث شد اسیرها بتونن این کارو انجام بدن. هرچند بعد از این اتفاق تیر دست خودشو از دست داد.
    در یکی از قسمت های بازی میمیر به زنجیری غیرقابل شکستن اشاره میکنه که توسط براک و سیندری ساخته شده و مواد تشکیل دهنده ی اون آب دهان یک پرنده و ردپای گربه هست. ( هرچند در اصل ۶ ماده ی تشکیل دهنده وجود داره ) و این مورد غیرمستقیما به فنریر اشاره داره.
    از اونجایی که فنریر پسر لوکی هست پس این احتمال هم وجود داره که مثل برادرش یورمونگاند در زمان سفر کرده باشه.

    دومین نکته اینه‌ که سانتامونیکا در بازی میخواد فریا و فریگ رو به عنوان یک شخصیت معرفی کنه.
    وقتی برای اولین بار به دریاچه جهان های نه گانه برین کریتوس راجع به بالدر از آترئوس میپرسه و آترئوس هم میگه بالدر پسر اودین و فریگ هست.

    در رابطه با اینکه کریتوس چطور به نورث اومده‌ تئوری جالبی دارم‌.
    پرنده ای که در هل هایم بود رو یادتون میاد؟
    اسم اون پرنده Hræsvelgr هست و به بلعنده اجساد معروفه و همه ی هوا و بادها از بال های اون منتشر میشن.
    برگردیم به Gow3، مکانی که کریتوس بر روی اون مرد طرح یک پرنده نقش بسته بود!!!
    حدس من اینه‌ که Tyr که با جاینت ها در ارتباط بود و اونها میتونستن آینده رو پیش بینی کنن فهمیده بود که به تنهایی نمیتونه از پس ثور و اودین بر بیاد و در نهایت کشته میشه، در نتیجه با سنگ یونیتی به جهان های مختلف سفر میکنه و کریتوس رو پیدا میکنه. وقتی تیر میبینه‌ کریتوس از پس خدایان یونان بر اومده پرنده هل هایم رو میفرسته تا کریتوس رو به نورث بیاره و عدالت به سرزمین ها برگرده.

    نکته مهم بعدی اینه که هدف فی از فرستادن کریتوس و آترئوس به یوتن هایم چی بود؟
    اول بگم که اودین و ثور از اونجایی که به کمک پیش بینی ها میدونستن راگناروک فرا میرسه و جاینت ها قیام میکنن به دنبال این بودن که با کشتن جاینت ها قبل از رگناروک جلوی به وقوع پیوستنش رو بگیرن. جاینت ها که از نقشه اودین و ثور با خبر میشن به یوتن هایم بر میگردن و به کمک تیر راه ارتباطی میدگارد به یوتن هایم رو نابود میکنن تا دست اودین به اونها نرسه.
    دلیل اینکه بالدر به دستور اودین دنبال فی بود هم میتونه این باشه که اودین میخواست روش ورود به یوتن هایم رو از فی یاد بگیره تا به اونجا برن و جاینت های باقی مانده رو بکشن، برای همین بالدر رو به سراغش میفرسته.
    جاینت های یوتن هایم هم احتمالا اونجا به خواب میرن یا خودشونو به مردن میزنن تا زمانی که فرصت مناسب فرا برسه.
    و در نهایت به نظرم هدف فی از فرستادن کریتوس و آترئوس به یوتن هایم نه تنها این بوده که از هویت فی و لوکی با خبر بشن بلکه خاکستر فی جاینت ها رو از خواب بیدار میکنه یا بهشون خبر میده که fimbulwibter استارت خورد و راگناروک در حال شروع شدنه و اون فرصت مناسب برای قیام علیه آسگاردی ها فرا رسیده!
    و اینم در نظر داشته باشین که خود ثور هم مثل آترئوس دورگه ( نیمه جاینت نیمه گاد ) هست!!

    و اما در راگناروک چه کسانی به کریتوس و آترئوس برای جنگیدن علیه آسیرها کمک خواهند کرد؟
    علاوه بر یورمونگاند ، براک ، سیندری و میمیر افراد زیادی برای پیوستن به جناح آترئوس هستن.
    ارتش جاینت ها که نقش اصلی رو در نبرد با ارتش آسیر ایفا میکنن،
    ۳ اژدهایی که کریتوس و آترئوس در بازی آزاد کردن، ( فافنیر ، اوتر و رجین ) و والکری هایی که زندانی شده بودن.
    فنریر که در راگناروک اودین رو خواهد کشت،
    سورتر جاینت آتشینی که در موسپل هایم قرار داره و در رگناروک با شمشیر خودش آسگارد رو نابود میکنه،
    عقابی که در هل هایم قرار داشت هم میتونه در راگناروک نقش داشته باشه و
    اسکول و هاتی پسران فنریر که ماه و خورشید رو میبلعن.
    علاوه بر اینها فریا و ارتش خدایان ونیر هم ممکنه در سمت کریتوس و آترئوس قرار بگیرن. هرچند فریا به خاطر کشتن بالدر توسط کریتوس عصبانیه ولی این احتمال هست که بعد از کمی کشمکش به سرزمین خودش برگرده و با ونیرها صحبت کنه تا برای برگرداندن صلح و عدالت و جلوگیری از جنایات بیرحم آسیرها به ارتش جاینت ها کمک کنن.( فریا نقاط ضعف آسگارد رو هم از هریمتور پسر تامور یاد گرفته )

    و اما تئوری آخر…
    آخرین نقاشی پیشگویی جاینت ها در یوتن هایم کریتوس رو نشون میداد که در دستان آترئوس مرده بود و از دهان آترئوس هم چیزی شبیه به مار بیرون میومد.
    احتمال داره آسیرها کریتوس رو بکشن و در آخرین لحظات که کریتوس در حال مردن هست آترئوس با قابلیت های خودش کریتوس رو در جسم یک مار قرار بده و به این ترتیب یورمونگاند به وجود بیاد!!!
    گفته بودم که در اساطیر نورث یورمونگاند پسر لوکیه، ولی تصور کنید با تئوری بالا کریتوس همون یورمونگاندی باشه که از آینده اومده و برعکس لوکی پسر یورمونگاند ( کریتوس ) باشه!!
    همین باعث میشه مثل سه گانه ی قدیمی دوباره موضوع انتقام مطرح بشه و اینبار آترئوس انتقام پدرش رو از تک تک خدایان نورث بگیره! ( یا انتقام مادرش رو بگیره و یا حتی ثور و فریا به دنبال گرفتن انتقام فرزندانشون باشن )

    با این اوصاف نسخه بعدی میتونه حول محور جمع کردن ارتش و آماده شدن برای رگناروک در نسخه سوم باشه!!

    و در آخر یه نکته جالب که تو بازی به نظرم اومد…
    پایان مخفی بازی رو یادتونه؟
    اونجا که کریتوس و آترئوس رو تخت خواب دراز میکشن که استراحت کنن کریتوس سر میمیر رو از کمربندش در نیاورد و همونجوری دراز کشید…!

    امیدوارم از کامنتم لذت برده باشین. حتما ریپلای کنین و نظرتونو بگین 🙂

    • واقعا متشکرم ازت توضیحات جذاب و جامعی بود :yes: :yes:
      چیزی ندارم بگم حقیقتش فقط میخوام دوباره یک تمجیدی از داستان فوق العاده ایی که سانتامونیکا ساخته بکنم 🙂

      • @Parsarad777
        خواهش میکنم. ممنون از شما.
        بدون شک داستان بازی بسیار بسیار پیچیده تر و عمیق تر از عناوین قبلیه.
        بارلوگ و تیمش پایه های داستانی این ۳گانه جدید رو به شدت قدرتمند و پرمحتوا بنا کردن.
        حتی تبر کریتوس هم داستان خودشو داره…!

    • درود برا شما…
      این پست ” جدول فروش هفتگی بریتانیا | خدای جنگ بریتانیا را به زانو در آورد” رو پیشنهاد میکنم یه نگاه بندازی از زیرنویس های بازی که من به بعضیاش که مهم بودن اشاره کردم یکی دوتا تئوری کلا رد میشن (توی کامنتت منظورمه )ولی در مورد خود کامنتت :
      در مورد زمان ها باید بگم این یکی از توری های فوق العاده قوی هست چون یسری موارد دیگه هم هست که اینو ثابت میکنه مثلا باردوم وقتی آترئوس مریضه کسی که شیپور رو میزنه فقط دو نفر میتونن باشن :
      ۱- میمیر ۲- آترئوس
      چرا آترئوس ؟ چون در پایان آترئوس زبان قدیمی که میمیر فقط قادر به صحبتش بود (بقیه که این زبان رو بلد بودند همگی مردند )رو یاد میگیره …
      خب آترئوس لوکیه (یقینا دیگه این ثابت شده طبق کلی نشانه توی بازی به نظرم ۹۹% درسته )پس لوکی به زمان عقب برمیگرده و شیپور رو میزنه …..
      کلی تئوری دیگه هم هست لذت بردیم از کامنتت در اخر بگم کریتوس روی دستان آترئوس نمرده و اصلا ممکنه کریتوس نباشه … (جوابش توی همون پستی که دادم هست ولی حالا مینویسم باز )
      همه ی پیش گویی ها با فاصله ی خیلی کم به حقیقت پیوستن … جز اون اخریه … که فاصله زمانیش با بقیه کاملا متفاوته …
      اگر دقت کنی اولین پیشگویی باز زمان گذشتس
      بقیه زمان حل
      و اخری زمان آینده
      به نظرم کریتوس نمیمیره فقط زخمی میشه اونم به احتمال زیاد به دست ثور هست …
      ممنون دوست عزیز :rose:

      • Last Of Us گفت:

        من یک چیز رو نفهمیدم
        میگی آترئوس مریضه
        یورمانگادو فلان هم همون آترئوس هستش که از آینده اومده
        پس دقیقا چه جوری آترئوس شیپور رو میزنه؟

      • درود و تشکر.
        کامنت شما رو قبلا خونده بودم. :yes:
        در رابطه با شخصی که موقع مریض شدن آترئوس در شیپور دمیده بود عمدا چیزی در کامنتم ننوشتم. چون فعلا هیچ مدرک معتبری برای اون مورد وجود نداره.
        اولا اینکه کوری بارلوگ در توییتر اعلام کرده بود که “در یک داستان دیگه خواهیم فهمید که چه کسی شیپور رو به صدا در آورده بود” !
        دوما درسته که تو بازی به سفر در زمان و آینده اشاره شد ولی تا مدرک درستی نباشه نمیشه به همه چیز ربطش بدیم.
        اگه به احتمال باشه خیلی ها میتونن از شیپور استفاده کرده باشن. ( تیر‌، میمیر، کریتوس، آترئوس و… )
        حتی بعد از اون هم اتفاق بزرگی مرتبط با دمیده شدن شیپور نیفتاد.(‌ ممکنه بازتابش در آینده معلوم بشه ) راجع به شخصیت های دیگه‌ هم هنوز خیلی چیزها مجهول موندن. مخصوصا تیر!
        اما نقاشی روی دیوار… نکاتی بودن که شاید به اونها توجه نکرده باشین.
        اگه به آخر دیوارهای یوتن هایم دقت کنین یه نقاشی میبینین که در اون آترئوس همراه ۳ گرگ هست. (‌ که اون گرگها میتونن فنریر ، اسکول و هاتی باشن ) حتی راجع به گرگها هم میمیر توضیحاتی در بازی داد.
        نقاشی که یک شخص بر روی دستان آترئوس افتاده احتمال زیادی داره که کریتوس باشه. ( وگرنه دلیلی نداشت که داستان تا اون حد روی نقاشی تمرکز کنه ) و احتمال این که بازی بخواد گیمر رو گمراه کنه کمه. (‌ سانتامونیکا در این حد گمراه نمیکنه )
        پس اگه اون شخص کریتوس بود چرا خالکوبی خودشو نداشت؟
        جواب ساده میتونه این باشه که خالکوبی های کریتوس به سمت چپ بدنش مایل هستن و نقاشی دو بعدی که ما دیدیم فقط سمت راست بدن کریتوس رو نشون میداد‌.
        یه جواب منطقی تر؟ میدونیم که کریتوس تو این بازی هنوز با گذشته ی خودش دست و پنجه نرم میکرد و نمیتونست با گذشته کنار بیاد. در جریان بازی به مرور کمی با گذشته کنار اومد (‌ میشه گفت استارتش از اتفاقی بود که برای آترئوس افتاد و حرف هایی که فریا زد ) تا اینکه در آخر بازی به اوج رسید و دستبندهای خودش رو هم باز کرد. ولی‌ میدونیم که هنوز کریتوس هیچ چیزی در رابطه با کشتن خانوادش به آترئوس نگفته… پس هنوز رازهایی وجود دارن که برملا نشدن.
        ممکنه در نسخه دوم بعد از اینکه کریتوس همه حقایق رو به آترئوس گفت در نهایت به طور کامل با گذشته خودش کنار بیاد و به رستگاری برسه و بعد از بخشیدن خودش طلسم اون خالکوبی شکسته بشه و از روی بدنش پاک بشه.
        و اینکه در نقاشی ۳ کلمه به زبان الدر فوثارک وجود داره که ترجمه یکی از اونها میشه “پدر”
        هرچند بیشتر حرف هایی که میزنیم اکثرا احتمالات هستن.
        به نظرم کریتوس به نوعی‌ کشته میشه (‌ حدس من هم ثور هست ) ولی نه به دست آترئوس. اگه به دست آترئوس باشه تلاش کریتوس برای شکستن طلسم چرخه ی کشتن والدین به دست فرزندان بی فایده مونده!

        • نه نه من اصلا کاری به خالکوبی اینا ندارم دارم میگم ممکنه کریتوس نباشه چون تئوریه اثبات نمیشه که …(خودم نظرم اینه کریتوس هست چون یه کلمه به نام پدر که اشاره کردید هم وجود داره )
          حرفای شماهم بقشیش تئوری بوده … تئوری هم هیچ وقت صد در صدی نیست ….
          به نظر من کریتوس زخمی شایدم کشته میشه(ولی به هردلیلی بازهم زنده میمونه)مثلا یه تئوری هست میگه لوکی در زنده موندن کریتوس نقش داره نه آترئوس ! (یعنی بزرگسالی آترئوس از زمان استفاده میکنه …)
          کلی تئوری هست توی نت که خیلیاشون بی اساسه ولی یسری مثل تئوری زمان ها خیلی مورد توجه بوده …
          ممنون از شما :heart:

    • دوست عزیز از قبل از زمان انتشار بازی، همیشه با دیدگاه‌هاتون اطلاعات زیادی از جهان نورث و اتفاقاتی ممکنه توی God of War بیوفته به ما می‌دادین، الان که چند ماه از بازی می‌گذره هم همچنان اطلاعات و تئوری های جالبی بیان می‌کنین! مخصوصاً تئوری خاکستر فِی که خیلی جالب بود و فکر می‌کنم احتمالش بسیار بالا باشه
      وظیفه‌ی خودم می‌دونم که از شما تشکر کنم، ممنونم :yes: :rose:

      • ممنون از لطف شما جناب نصرتی :rose:
        از همون زمان همیشه با نظرات ارزشمندتون انرژی و انگیزه ی زیادی می دادین.
        خوشحالم که مفید واقع شده.
        قطعا خاکستر فی هدفی بیشتر از رسیدن کریتوس و آترئوس به بلندترین قله یوتن هایم داشته…

    • دوستانی که به بازی و داستانش علاقه مند هستن بهشون پیشنهاد‌ میکنم بعد از خواندن کامنت و در نظر گرفتن تئوری ها یکبار دیگه بازی رو از اول و کامل تجربه کنن.
      متوجه میشین که خیلی از اتفاقات و دیالوگ ها به هم مرتبط تر میشن و معنای خاصی داشتن.

  • درود بر دوست خوب و عزیز امیر حسین جان گل …
    خیلی جالب بود … اینکه در ابتدا یوشیدا ترسیده و بعد شگفت زده شده خودش میتونه نهایت تلاش تیم رو اثبات کنه !
    در مورد بازی که هزار بار صحبت کردیم راجعش …NG+ هم که گفتن امروز میاد و یسری تغییرات خوب هم همراهش هست …
    فقط درمورد دوستان که میگن بازی بی نقص بود باید بگم نه اینطور نیست از نظر من بازی نقص هایی داشت اما این موارد خیلی کوچک تر از این بود که بازی لطمه بزنه !(دوربین هیچ مشکلی نداشته همین الان بگم که بعضیا نوبن نمیتونن بازی کنن نیان از دوربین ایراد بگیرن بگن اوه پسر من نمیتونستم حتی یه نفر از پشت سرمو بکشم 😐 )
    مثلا تنوع دشمنا میتونست بیشتر باشه ولی اگر با دقت به قضیه نگاه کنیم God of war های قبلی هیچ وقت به مرز ۲۰ ساعت گیم پلی نزدیک هم نمیشدن چون خیلی خیلی سریع تر از این نسخه تموم میشدن و اونا هم با این حساب تنوع کمی داشتن از نظر دشمنا ولی این در صورت قضیس چون توی GoW های قبلی کسی اهمیتی نمیداد داره چه موجودی رو میکشه فقط مربع مربع مثلث میزد تا دخلش بیاد اما در این نسخه ما به ذره ذره بازی اهمیت میدادیم ! چرا ؟ چون بازی تغییر کرد … دوربین بازی تغییر کرد … حس مرموزی داستان تغییر کرد … بازی یسری چیزا رو بهت اوایل نمیگفت و بعضی واقعیات رو که باورشون کرده بودی تغییر میداد این شد که همه روی GOW 2018 زوم کردن تا ببیند چه نقصی میتونن بگیرن و موفق هم شدن اما این نکته منفیه ؟ اصلا !! چون این نشون میده چقدر بازی سعی کرده کم نقص باشه که برای گرفتن ایراد مجبور شی با دقت جزئیات رو بررسی کنی ! حتی از توجه به یه درخت ساده هم نتونی بگذری !
    این شد که GOW 2018 از نظر من میشه بهترین نسخه در کل سه گانه !
    بعضی میگن باس فایت حماسی نداشت خب اینم اصلا قبول یا مثلا باس فایتاش کم بود … من یه سئوال دارم ما توی کدوم نسخه بیشترین “خدایان ” رو کشتیم ؟؟ نسخه ۳ سری قبل !
    در نسخه ۱ چند خدا کشتیم ؟ درسته یدونه !
    حالا در این نسخه چند خدا رو کشتیم ؟؟ ۳ تا ! شاید بگید خب یکی از اونا که اصلا ما کاری نکردیم ولی کشته شد دیگه ؟ این یعنی این نسخه در کنار GoW 3 میتونه در بین بیشترین “کشتار خدا ها ” قرار بگیره !(داریم سری اصلی رو بررسی میکنیما)پس بازی عملا توی این مورد هم کم نذاشته و باعث حیرت شما میشه !
    کلی موارد دیگه هم برای حیرت کردن هست ولی قبلش باید یه کوچولو راجع اساطیر نورس بدونید و بعد ببینید که اوه اوه چی ساخته سانتامونیکا و چطوری داره ذهنیت همرو راجع خدا ها تغییر میده !
    من پیش بینی میکنم ثور در نسخه ی بعدی سخترین باس در بین کل سری باشه و احتمالا کریتوس مجبور میشه کلی تلاش کنه برای زنده موندن از دست این داداشمون چون در بازی طوری که گفته میشه ثور فوق العاده وحشی و خطرناکه و در اصل وحشی ترین موجود و خشن ترین ثوری که میشناسیم همین آقا در بازی GOW هست که قراره ملاقاتش کنیم اونم خیلی خیلی زود (با توجه به پایان بازی )
    برای اینکه بعضیا که توجه نکردن به دیالوگ و الان میان مینویسن که چه مدرکی داری برای حرفت همینو بگم به نظرتون کسی که میاد پسر خودشو تا حد مرگ کتک میزنه وحشی نیست ؟؟ 😐 کسی که میزنه بالای ۵۰% جاینت ها رو میکشه وحشی نیست ؟؟
    صحبت که بسیار هست اما همیشه وقت اندکه …
    ممنون ازت امیر جان … :heart:

    • سلام امیرجان
      خب در مورد بازی و مقایسه با نسخه‌های قبل که قبلاً بحث کردیم، فکر می‌کنم با توجه به این که هر کدوممون یه شخص جدا هستیم ، همیشه یه سری اختلاف نظر با هم داریم!
      نظر من که مهم نیست ولی نظر شما برای من قابل احترامه
      ممنون که همیشه نظر می‌ذاری :rose:

      • این چه حرفیه نظر شما هم خوشحال میشیم همیشه ببینیم راجع بازی و قطعا اختلاف نظر بین همه هست …
        ولی اختلاف نظر داریم تا اختلاف نظر …
        مثلا یکی میگه چون درخته اونجا یه شاخش نبود پس بازی گاد چرته …
        ولی یکی مثل من و شما روی ساختار بازی اختلاف نظر داریم که خیلی هم عالیه :heart:

        • امیر جان اون درخت اتفاقاً به نظرم نکته‌ی مهمیه، ولی نه واسه‌ی ایراد گرفتن!
          ببینید زمانی که یه شی توسط توسعه‌دهنده ساخته میشه، ساختارش توی بازی ثابته (حالا همه‌ی این ها بستگی داره که اصلا اون شی چی باشه، مربوط به کدوم بخش توسعه باشه، برنامه نویسی یا مدل یا…)
          خلاصه می‌خوام بگم که اون درخت به صورت کامل ساخته شده، و “تا زمانی که سازنده دستور تغیرش رو نداده باشه، اون درخت تغیر نمی کنه” یعنی “درخت به خودی خود نصف نمی‌شه” و این خواست خود سازنده بوده!
          حالا دلیلش چی بوده من نمیدونم، ولی فکر نمی‌کنم چیز غیرعمدی بوده باشه. مخصوصاً که من خبر ندارم ولی فکر کنم مشکلش توی آپدیت‌ها حل نشده، در حالی که خیلی راحت می‌تونستن با یه آپدیت مشکلش رو برطرف کنن. پس شاید اصلا مشکل نیست! شاید (با توجه به دلیلی که آوردم) یه دلیلی پشتشه
          بازم ممنونم ازت

          • نکته ی جالبی گفتی چرا با اپدیت رفع نکردن وقتی انقدر سریع باگ هارو رفع کردن توی زمان انتشار که هنوز که هنوزه من نتونستم یدونه باگ هم پیدا کنم! اره راست میگی از این زاویه نگاه نکرده بودم … خود بازی که خیلی چیزارو مرموز باقی میزاره ! اگر یه قضیه هم پشت این باشه چه شود 😐

            • دو امیر عزیز خوب به این بازی نگاه کنید این بازی حتی به صدای گلدون دست گرفتن کریتوس توجه کردن پس این تیم چجوری باید این سوتی بده؟(با وجود طراح ارشدی مثل رافا گراتسی) من این اتفاق بخاطر دوربین بازی میبینم
              (چون خودم تو آنریل به این مشکل برخورد کردم) و سر همین تداخل تصویر ایجاد میکنه شاید این کارو کردن که به این مشکل برنخورن ولی متاسفانه بعضی از دوستان اینو سوتی میدونن یعنی بعد از جمله دوستمون سر سوتی بودن این قضیه رافا گراتسی فقید خشتک به خشتک والهالا نمود

    • Last Of Us گفت:

      داداش اینایی که ایراد میگیرن ایکس باکس فنن ( اینم به خاطر امیر خان ) فقط میخوان ترول کنند

  • Pazikon گفت:

    یکی ز برترین اسکرین شات های گاد
    https://drive.google.com/file/d/1y6IhGczNpZQ_Ka9TfbmLgBoJMg4ffHQ3/view?usp=drivesdk

  • Warrior Of Darkness گفت:

    فقط همین سیستم مبارزش بازیو نجات داده که همینم در حد نسخه های قبلی نیست اما قابل قبوله. کسایی که میگن این نسخه جدید بهترین نسخه است اصن شک دارم که نسخه های قبلیو بازی کردن. بهترین خدای جنگ فقط خدای جنگ ۲ هست که از همه نظر بازی کاملیه. اما این نسخه آخریه از برخی جهات بازی ناقصیه. مثل باس فایت ها و تنوع دشمن ها و سلاح و حتی لوکیشن ها. و داستان اصلی بازی هم خیلی کوتاه بود. من اصلا از این استایل جدید خوشم نمیاد باید با همون استایل قبلی بازی رو ادامه می دادن و این استایل جدید هم اصلا نوآورانه نیست و کاملا از بازی های دیگه کپی برداری میکنه. این تغییر جهت به هیچ وجه شباهتی با تغییر RE4 نسبت به نسخه های قبلیش نداره. اون استایل جدیدی که re4 بکار برد کاملا نوآوارانه بود در هیچ بازی دیگه ای استفاده نشده بود و در عین حال به نسخه های قبلیش هم کاملا وفادار بود چون تمام المان ها نسخه های قبلیو داشت.

  • JJSTYLE36 گفت:

    این بازی به این شاهکاری قراره مقدمه فوق شاهکار های بعدی باشه و در نهایت مثله گاد ۳ به یک پایان حماسی منتهی بشه 😎

  • ShahinSky گفت:

    تو گاد سه باس زیاد داشت اما موقع کشتن همشون یه صحنه سینمایی پخش میشد و با دکمه زنی هیجانو تزریق میکرد تو روحو روان گیمر
    اما تو این قسمت این هیجان یجور دیگه تو خوده گیم پلی وقتی داری میجنگی هیجان داره مخصوصا روی درجه اخر سختی و چلنج اخریه محیط اتشفشانی خییییلی سخته اما همونقدرم حال میده تا اینکه عصبی کنه زنجیراشو انقدر منظم و دقیق روی همه دشمنای اطراف میزنه با یه ترکیبی زدن یه حرکت خفن میزنه با زنجیرا که خاکو خون باند میشه واقعا تو کدوم بازی همچین کیفیتی وجود داره! براب لول اپ شدنم هم باید حسابی زحمت بکشی تا بتونی به لول بالا برسی بعد تاره بری سراغ دهن سرویس کنای اصلی ک والکریا هستن
    ملکه رو اگه رو این درجه بتونم بزنم احتمالا از خوشهالی اشک بریزم!

  • Senatorbigy گفت:

    مگه میشه؟لابد از این ترسیده شاید طرفدارا خوششون نیاد ولی همه عاشقش شدن هیچ طرفداری جدیدی خم پیدا کرد :inlove: :inlove: :inlove: نزدیک ۹ میلیون نسخه فروخته اونم توی ۴ ماه با اینکه انحصاری هست :inlove: قدرت اینه و صد البته هم بگم بهترین بازی مبارزاتی تاریخ هستش :inlove:راستی اون سه چهار ساعت اول بازی هر صحنه اش حماسی و شاهکاره و بعد از اون دیگه عادی میشه بازی ولی تا آخر بازی،بازی شما رو میخکوب میکنه راستی کسی خبر داره new game mode plus کی میاد؟نیومده فکر کنم:inlove:tnx

  • Bloody fenix گفت:

    بازی واقعا همه چیش عالیه اما سرٱمد همه موارد موسیقی بینظیرشه و اینکه زمینه داستانی مناسبی ایجاد کرد واسه بسط بیشتر در ادامه سری. جاتون خالی دارم رو اخرین درجه سختی نیو گیم پلاسو میرم یه سذیدشمنت کارای جدیدی میکنن لعنتیا پس از همینجا اعلام میکنم لعنت بهت کوری جان کن ملتی رو خوشحال کردیدمرسی ازت همونجور‌که دست پخت قبلیت بهترین گاد سری بود این یکی ام نشت رو تخت پادشاهی . hail to the new king

  • Bloody fenix گفت:

    بازی واقعا همه چیش عالیه اما سرٱمد همه موارد موسیقی بینظیرشه و اینکه زمینه داستانی مناسبی ایجاد کرد واسه بسط بیشتر در ادامه سری. جاتون خالی دارم رو اخرین درجه سختی نیو گیم پلاسو میرم یه سری دشمنا کارای جدیدی میکنن لعنتیا پس از همینجا اعلام میکنم لعنت بهت کوری جان کن ملتی رو خوشحال کردیدمرسی ازت همونجور‌که دست پخت قبلیت بهترین گاد سری بود این یکی ام نشت رو تخت پادشاهی . hail to the new king

شوهی یوشیدا در ابتدا از تجربه‌ی بازی God of War وحشت‌زده شده بود - گیمفا