اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

بازی های هیدتا میازاکی هر کدام برای خود یک دنیای بسیار بسیار پیچیده با کلی قوانین نانوشته و شخصیت های عجیب و وقایع غیر منتظره هستند و گاهی حتی کوچکترین حرکات بازیباز و یا حتی گذشتن از کنار یک صدا یا یک چاه بدون توجه به آن بعدا منجر به عواقبی جذاب یا از بین رفتن شانس اتمام خط داستانی یک شخصیت و … خواهد شد. بازی های میازاکی فارغ از این که نامشان Demon’s Souls است یا Dark souls  و یا Bloodborne همگی دنیایی خیلی خیلی پیچیده تر از چیزی که به نظر می رسد دارند و پیچیدگی مراحل بازی حتی نصف آن پیچیدگی کلی و رمز و رازهایی که در پس تمامی بخش های دنیای این بازی ها خوابیده و مخفی شده اند را نیز ندارند و در این بازی ها مهم بخش هایی نیست که می بینید بلکه مهم تر مواردی است که نمی بینید. رازهایی که وقتی آن ها را در می یابید تازه می فهمید که فقط و فقط یک نابغه می تواند چنین پیچ و تاب و عواقب و روابط شخصیت ها و … را در یک بازی بگنجاند آن هم با درصد خطای تقریبا صفر. در واقع باید گفت یکی دو بار اولی که خودتان این بازی های را تجربه می کنید به کنار، ولی مهم تر دفعاتی است که باید به راهنماهای بازی و … مراجعه کنید و تازه در می یابید که “عجب!! پس اینجا این بود قضیه اش!! پس این شخصیته واسه این بود که دیگه پیداش نشد!!” و بسیاری “آهان!!” های دیگر که به شما می گویند هنوز در نیمی از عمق دنیای بازی هم فرو نرفته اید. به واقع بدون راهنما و گشت و گذار در اینترنت تقریبا محال است که بتوانید سری سولز و بلادبورن را صد در صد کنید و کل رمز و رازهای آن را بفهمید. به همین دلیل هم نیاز خیلی زیادی در این بازی ها به یک راهنمای جامع حس می شود. کاربران خارجی که در این مورد راحتند و صدها راهنمای بی نظیر به زبان مادری در اختیارشان است ولی بازیبازان کشورمان مخصوصا کسانی که با این سری بیگانه هستند و یا زبان انگلیسی مناسبی ندارند اگر بخواهند این بازی ها را کاملا به اتمام برسانند به مشکل خواهند خورد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

برخیز و آتش بیافروز مبارز خاکستر…

 افرادی نیز که در این بازی ها حرفه ای هستند هم بالاخره نیاز دارند تا به راهنما مراجعه کنند تا تمام رازهای بازی را بفهمند و حتی خود بنده مثلا در بار چهارم که سراغ دارک سولز ۳ رفتم و راهنماها را چک کردم تازه فهمیدم کلی از موارد بازی بوده که من نمی دانسته ام و پایان مخفی و … برای خودشان داستان و خطی مخصوص دارند. به همین دلیل هم چه برای بازیبازان حرفه ای سری سولز چه برای مبتدی ها که می خواهند اولین بار به استقبال این سری بروند، وجود یک راهنمای فارسی که به راحتی آن ها را در بازی پیش ببرد و تمامی رازهای بازی را برای آنها باز کند می تواند خیلی مفید باشد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنمای جامع بازی Bloodborne و درخواست های شما عزیزان، تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که بر عنوان Dark Souls III دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه کنم. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Dark Souls III برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III

 قصد داریم تا این راهنما را که به دلیل درخواست های مکرر شما نگارش می گردد با فاصله زمانی کم و به صورت هفته ای دو قسمت برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم که البته راهنمای این بازی قطعا بسیار حجم و مطلب بیشتری نسبت به بلادبورن خواهد داشت زیرا بسیار طولانی تر است و دی ال سی های بازی را هم در بر خواهد گرفت. در این راهنما هیچ هیچ سنگ و آیتم ارتقایی پنهان نمی ماند، هیچ منطقه مخفی پنهان نخواهد ماند و هیچ باس مخفی زنده نمی ماند، تمامی گنج های ارزشمند و سلاح ها و زره ها و شخصیت ها و… کشف می شوند و حتی در انتها به دی ال سی های بازی نیز خواهیم پرداخت. Dark Souls III در ابتدا نسبت به بازی های قبلی کمی آسان تر شروع می شود ولی درجه سختی ناگهان با صورت تصاعدی در بازی بالا می رود و دنیای در ابتدا خطی بازی، چندین و چند شاخه می شود. به کدام مسیر باید بروید؟ چطور باید بروید؟ کجا می توانید یک شمشیر بی نظیر پیدا کنید؟ اون چه موجودیه که مدام داره شما رو میکشه؟ اون باس لعنتی رو چطوری بکشم؟ حلقه های قدرتمند بازی کجا هستن؟ پاسخ های شما همگی اینجاست. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III  با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

یک نقشه خلاصه ولی بسیار گویا و مفید از مسیر پیشروی در بازی و مناطق مهم

  • باس فایت Yhorm the Giant

کلید شکست این باس شمشیری است که در همین منطقه کنار صندلی Yhorm the Giant قرار دارد و نامش Storm Ruler است که می توانید با این شمشیر وی را شکست دهید. این شمشیر یک weapon art ویژه دارد که برای شکست این باس باید به کار ببرید. trigger سمت چپ کنترلر را نگه دارید و می بینید که این شمشیر با قدرت طوفان پر می شود. وقتی آن را به اندازه کافی نگه دارید یک صدایی می آید که می فهمید وقت حمله است و در حالی که دکمه را نگه داشته اید، به سمت باس حمله انجام دهید و می بینید که شمشیر یک طوفان را به سمت باس روانه می کند که آسیب زیادی به او می زند. بهتر است که شمشیرتان را شارژ کنید و در همین حالت نگه دارید تا زمانی که در زاویه صحیح قرار گرفتید، آماده حمله باشید. این شمشیر برای بقیه مواقع بازی هم خوب است ولی نه این قدر که در مبارزه با این باس فوق العاده است. صبر کنید تا باس حمله کند و سپس در زمان ریکاوری او، طوفان را به سمتش روانه کنید تا آسیب زیادی ببیند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

جناب استاد ابوسیندر غول تشنگ!! Yhorm the Giant

با این که حملات این باس کند و قابل جاخالی دادن هستند ولی به جایش دامنه اثر ضرباتش بسیار بالاست و فاصله خیلی زیاد با شما را در جشم به هم زدنی به صفر می رساند و به شما می رسد. در فاز دوم مبارزه او حتی مرگبار تر نیز می شود و باید خیلی مراقب ضرباتش باشید. سعی کنید با خودتان چند Ashen Estus آورده باشید که اگر لازم شد FP را پر کنید و شمشیرتان را همیشه در حالت شارژ نگه دارید. خوشبختانه منطقه مبارزه بسیار بزرگ است و شما می توانید به خوبی با باس فاصله ایجاد کنید ولی همان طور که گفتم مراقب دامنه حرکت و ضربات بالای باس باشید. این مبارزه اگر دو نفر یا بیشتر باشید خیلی خیلی ساده تر می شود و بیرون منطقه مبارزه هم علامت های احضار وجود دارند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

کلید شکست این باس شمشیری است که در همین منطقه کنار صندلی Yhorm the Giant قرار دارد و نامش Storm Ruler است که می توانید با این شمشیر وی را شکست دهید.

همچنین اگر طبق این راهنما تا اینجا خط داستانی Siegward of Catarina را تکمیل کرده باشید، او در نبرد به شما ملحق خواهد شد که بسیار بسیار هم مفید است. با همان روند حمله طوفانی مبارزه را ادامه دهید تا سرانجام با چندین ضربه باس را از پای در آورید. بعد از شکست باس، بونفایر Yhorm the Giant bonfire را روشن کنید و با Siegward of Catarina صحبت کنید تا چند Siebrau هم بگیرید. اگر شما از این منطقه سفر کنید و دوباره بازگردید، می توانید از جایی که وی در نزدیک بونفایر نشسته بود، سپر و ست زره و یک شمشیر Storm Ruler دیگر را نیز بردارید. اگر هم وی در نبرد با باس کشته شود باز هم این ها را می گیرید به غیر از دومین شمشیر Storm Ruler که البته زیاد هم لازمش ندارید زیرا یکی دارید. با کشتن باس شما Cinders of a Lord و Soul of Yhorm the Giant را دریافت خواهید کرد. خب! دو تا از لردهای سیندر از بین رفتند. برگردید به فایرلینک شراین و خرید و صحبت و ارتقا و .. را انجام دهید و سپس به بونفایر Pontiff Sulyvahn سفر کنید تا مسیری که بعد از کشتن وی باز شد و ما ابتدا به آنجا نرفتیم را دنبال نماییم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

با این که حملات این باس کند و قابل جاخالی دادن هستند ولی به جایش دامنه اثر ضرباتش بسیار بالاست و فاصله خیلی زیاد با شما را در جشم به هم زدنی به صفر می رساند و به شما می رسد. در فاز دوم مبارزه او حتی مرگبار تر نیز می شود و باید خیلی مراقب ضرباتش باشید. سعی کنید با خودتان چند Ashen Estus آورده باشید که اگر لازم شد FP را پر کنید و شمشیرتان را همیشه در حالت شارژ نگه دارید.

  • از Pontiff Sulyvahn به سمت Anor Londo

از این بونفایر به دربی که بعد از باس باز شد بروید و خارج شوید. اگر اینجا طبق راهنما آمده باشید (یعنی بعد از کشتن Yhorm the Giant) پس اکنون در حالت امبر و انسانی هستید و بنابراین باید اینجا خیلی خیلی مراقب باشید. اگر بیرون این درب کلی علامت احضار قرمز و بنفش می بینید (اینجا یکی از محبوب ترین محل های دوئل و حمله به دنیای دیگران است)، یعنی که شما در لول مناسب برای حمله به دنیای دیگران یا حمله شدن به دنیایتان هستید و کار سختی در پیش خواهید داشت اگر این اتفاق بیافتد. اگر عضو کاوننت های Blue Sentinels و Blades of the Darkmoon a favour هستید، Way of Blue sigil را مجهز کنید تا کمک بگیرید، مگر این که بخواهید تنهایی و برای کاوننتی که عضوش هستید، جوایز مبارزات PvP فارم کنید. دقیقا در منطقه روبروی دربی که از آن خارج شدید و کمی جلوتر و پایین که تصویر آن را نیز برایتان قرار داده ام، دو عدد Crystal Lizard قرار دارند که هر دو Twinkling Titanite دارند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

اگر اینجا طبق راهنما آمده باشید (یعنی بعد از کشتن Yhorm the Giant) پس اکنون در حالت امبر و انسانی هستید و بنابراین باید اینجا خیلی خیلی مراقب باشید. اگر بیرون این درب کلی علامت احضار قرمز و بنفش می بینید (اینجا یکی از محبوب ترین محل های دوئل و حمله به دنیای دیگران است)، یعنی که شما در لول مناسب برای حمله به دنیای دیگران یا حمله شدن به دنیایتان هستید

در یک بار نمی توانید هر دو را بکشید و آیتم ها را بردارید ولی نگران نباشید زیرا دوباره اینجا بر خواهید گشت، چون به احتمال خیلی خیلی زیاد کشته خواهید شد!! ابتدا به مسیر راست درب بروید و Large Titanite Shard را از روی جسد بردارید و سپس به سمت چپ درب بروید و مسیر را دنبال کنید. آیتمی که جلوتر برق می زند را می بینید؟ کمی بعد سراغش خواهیم رفت ولی اکنون این کار را نکنید. اگر مقداری جلوتر بروید و وارد محوطه وسط این بخش که ستون و غول های سنگی و.. دارد شوید، اگر در فرم امبر باشید، حمله ۲ عدد Aldrich Faithful player invasion به دنیایتان را فعال می کنید و اگر در فرم فانتوم باشید، ۲ عدد Drang Knight NPC به شما حمله خواهند کرد. در مورد invasion دیگر بازیبازها به دنیایتان که کمکی از دست ما بر نمی آید و به بخش آنلاین و مبارزات رو در رو و.. نمی پردازیم، ولی خوب است بدانید که دو عدد Drang Knight ها که اگر در حالت فانتوم باشید می آیند، به طرز شدیدی سخت نیستند و حتی اگر کمی خوش شانس و صبور باشید می توانید حمله کردن آن ها را به صورت یکی یکی فعال نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

اگر مقداری جلوتر بروید و وارد محوطه وسط این بخش که ستون و غول های سنگی و.. دارد شوید، اگر در فرم امبر باشید، حمله ۲ عدد Aldrich Faithful player invasion به دنیایتان را فعال می کنید و اگر در فرم فانتوم باشید، ۲ عدد Drang Knight NPC به شما حمله خواهند کرد.

اگر کمی جلو بروید آنها از سمت دیگر این منطقه به سمت شما حمله خواهند کرد، یعنی از روبروی شما و آن طرف منطقه دارای ستون ها و غول های سنگی. اگر وقتی حمله کردند شما سریعا برگردید و بدوید به سمت بونفایر ممکن است آن ها موقتا شما را فراموش کنند و برگردند و سپس شما بروید و به یکی از آن ها تیر بزنید و او را بیاورید به سمت منطقه جلوی درب بونفایر تا تنهایی او را بکشید! هر دوی این ها از سلاح های دوتایی استفاده می کنند و بهترین حالت برای شما در این نبرد، صبر بالا و یک سپر خوب است. دور آن ها بچرخید و جاخالی بدهید و کمبوهایشان را دفاع کنید تا وقتی که آنها یک کمبوی قدرتمند کند بزنند و سپس آن ها را مجازات کنید. همین روش را تکرار نمایید تا هر دو را بکشید. قطعا مبارزه با این دو از مبارزه با دو رقیب انسانی خیلی خیلی آسان تر است. اگر خوش شانس باشید این دو دشمن، برای شما Drang weapon می اندازند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

درب روبرو به درون اتاق باس سالیوان از طبقه بالا بر می گردد

قبل از این که وارد منطقه وسط حیاط و غول های سنگی شوید، ابتدا باید چند تهدید روی مخ را که روی پل کنار این منطقه قرار دارند از بین ببریم. آهسته به سمت پل بروید و به منطقه زیر پل وارد شوید. اطرف را نگاه کنید و می توانید دو دشمن نامرئی و یک جادوگر نامرئی را ببینید که در آن سمت منطقه زیر پل قرار دارند، یعنی در سمت راست شما از جایی که وارد منطقه زیر پل شدید. یک جادوگر نامرئی دیگر هم در پشت گوشه آن منطقه و نزدیک این ۳ دشمن وجود دارد که می تواند خیلی کار را سخت کند. با دقت و صبر و حملات حساب شده و کشیدن دشمنان به سمت خود و عقب رفتن و .. همه این ۴ دشمن را بکشید و سپس می توانید از بخش نزدیک آن ها، Dark Stoneplate Ring را بردارید. حالا برگردید جایی که وارد منطقه زیر پل شدید و کمی جلوتر و سمت چپتان، چند پله می بینید که بالا می روند و به روی پل می رسند و یک درب روبروی پله ها است. در آن سمت پل ۸ عدد deacon وجود دارند که هر کدام را که حمله کرد سریعا بکشید ولی فعلا به سمت آن ها نروید زیرا ابتدا یک مسیر به عقب داریم که به درون اتاق باس سالیوان از طبقه بالا بر می گردد و هدف اصلی ما در اینجا برداشتن Large Titanite Shard است که قبل تر و بعد از کشتن سالیوان آن را از پایین دیده بودیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

در طبقه دوم اتاق باس سالیوان یک میمیک وجود دارد که اگر آن را بکشید Golden Ritual Spear را می گیرید.

وارد دربی که بالای پله ها هست شوید و می بینید که در طبقه بالایی اتاق باس فایت سالیوان هستید و Large Titanite Shard را بردارید. در سمت چپتان یک پلتفرم است که بروید روی آن بایستید تا یک آسانسور فعال شود که به پایین و به بخش کف اتاق باس و کنار بونفایر می رود و یک میانبر باز می شود. دوباره با آسانسور برگردید بالا و سمت مخالف این بخش بالای اتاق را دنبال کنید تا یک Crystal Lizard ببینید که یک Simple Gem به شما می دهد. در سمت روبرویتان و در انتهای این بخش یک میمیک وجود دارد که اگر آن را بکشید Golden Ritual Spear را می گیرید. حالا کلا از اینجا برگردید بیرون روی پل و حالا به سمت ۸ دشمن بروید و همه آن ها را بکشید و جلوتر نیز بقیه را از پای در آورید، اما هوس نکنید که زیاد جلوتر و به سمت بخشی که درخت ها را می بینید بروید، زیرا از بالا شوالیه های لعنتی با تیرکمان های عظیم شما را اسنایپ می کنند و دخلتان را می آورند!

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

دو عدد از این غول های سنگی زنده هستند و می توانید به آنها ضربه بزنید و مبارزه کنید و آن ها را بکشید و احتمال انداختن آیتم بالایی هم دارند.

حالا کلا این مسیر را برگردید به پایین پله ها و به جایی که در همان اول گفتیم به سمت وسط منطقه حیاط و غول های سنگی نروید. حالا وقت رفتن به این منطقه است، ولی دیگر کسی از بالای پل به شما جادو نمی زند زیرا دیگر دشمنان روی پل را کشتیم. دو عدد از این غول های سنگی زنده هستند. آرام و بدون ضربه زدن به هیچ چیز، این منطقه را بگردید و آیتم ها را بردارید. آیتم اول Soul of a Weary Warrior است. سپس به سمت دیوار راست این منطقه بروید و از پشت این بخش، Large Titanite Shard را بردارید. در وسط این منطقه یک Ember روی یک جسد وجود دارد و یکی دیگر هم در کنار پای یکی از غول های سنگی وجود دارد. این یکی را اگر بردارید غول سنگی بر می خیزد ولی می توانید خیلی زود بدوید و فرار کنید و از کل این منطقه بگذرید. البته من که هر دو غول سنگی اینجا را کشتم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

از پله های آن طرف حیاط بعد از غول های سنگی بالا بروید و وارد یک اتاق شوید. به گوشه بالای سمت چپ اتاق رفته و به دیوار ضربه بزنید تا یک راه مخفی باز شود. آن هم چه راه مخفی مرگباری!! نردبانی که اینجا می بینید و بسیار طولانی است را به پایین بروید و اینجا به بخش عضویت در Aldrich Faithful covenant می رسید ولی دو عدد crocodile wolf miniboss مرگبار و خیلی سخت نیز اینجا وجود دارند

از پله های آن طرف حیاط بعد از غول های سنگی بالا بروید و وارد یک اتاق شوید. قبل از رفتن به پله هایی که سمت راستتان است ابتدا به گوشه بالای سمت چپ اتاق رفته و به دیوار ضربه بزنید تا یک راه مخفی باز شود. آن هم چه راه مخفی مرگباری!! نردبانی که اینجا می بینید و بسیار طولانی است را به پایین بروید و اینجا به بخش عضویت در Aldrich Faithful covenant می رسید ولی… ولی دو عدد crocodile wolf miniboss مرگبار و خیلی سخت نیز اینجا وجود دارند که یکی مثل این ها را قبلا روی پل Irithyll کشته بودیم. این ها را هرگز نمی توانید بدون مبارزه رد کنید زیرا حتما شما را می بینند، ولی خب می توانید خیلی آهسته و با صبر، در همان منطقه پایین نردبان کمی جلوتر بروید و کاری کنید که فقط یکی از آن ها ابتدا به سمت شما حمله کند و او را هم فقط در همین بخش پایین نردبان بکشید و به سمت وسط این منطقه نروید که دومی هم حمله کند. اگر این دو را بکشید دیگر ظاهر نخواهند شد و Ring of Favor را نیز می گیرید و می توانید از روی جسد وسط این بخش، Deep Gem را بردارید. همچنین می توانید بونفایر Water Reserve bonfire را فعال کنید و با Archdeacon McDonnell نیز حرف بزنید تا به عضویت Aldrich Faithful در آیید. شاید برای برخی ها این اصلا ارزش نداشته باشد زیرا آن دو مینی باس لعنتی جزو سخت ترین دشمنان بازی هستند ولی به هر حال این دارک سولز است و ما هم جایی را از قلم نمی اندازیم و هیچ کجا را از ترس سختی رها نمی کنیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

این دو را هرگز نمی توانید بدون مبارزه رد کنید زیرا حتما شما را می بینند، ولی خب می توانید خیلی آهسته و با صبر، در همان منطقه پایین نردبان کمی جلوتر بروید و کاری کنید که فقط یکی از آن ها ابتدا به سمت شما حمله کند و او را هم فقط در همین بخش پایین نردبان بکشید و به سمت وسط این منطقه نروید که دومی هم حمله کند. اگر این دو را بکشید دیگر ظاهر نخواهند شد و Ring of Favor را نیز می گیرید و می توانید از روی جسد وسط این بخش، Deep Gem را بردارید. همچنین می توانید بونفایر Water Reserve bonfire را فعال کنید

حالا برگردید بالای نردبان و از پله های اتاق بالا بروید و بخش مارپیچی را به روی سقف بپیچید و در بالا Titanite Scale را بردارید. در سمت دیگر این سقف دایره ای، می توانید پله هایی را ببینید. در بالای این منطقه ۴ عدد Silver Knight archer با تیرکمان های عظیم ایستاده اند و کارتان را خیلی سخت خواهند کرد. بین پلتفرم مارپیچی و شوالیه ها، یک بخشی قرار دارد که می توانید پشت آن قایم شوید و اولین شوالیه را اسنایپ کنید. نکته مثبت اینجاست که این شوالیه اگر شما برگردید به عقب و کمی دور شوید یادش می رود که شما هستید و می توانید دوباره همین کار را تکرار کنید. نکته بهتر هم اینجاست که اگر وی را هدشات کنید بعد از چند بار وی از بالا به پایین پرت می شود و می میرد، فقط مراقب باشید که جوری نایستید که دومی هم شما را در دید داشته باشد و شلیک کند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

اگر دو هیولا را بکشید می توانید در انتهای این منطقه و در گوشه سمت چپ، با Archdeacon McDonnell نیز حرف بزنید تا به عضویت Aldrich Faithful در آیید.

بعد از کشتن اولی، سریعا از سمت راست بالا بروید و در حالی که دارد به شما شلیک می شود، به روی پلتفرم زیرتان بپرید. خلاف جهت عقربه های ساعت، این پلتفرم را دنبال کنید تا Large Titanite Shard را بردارید. سپس از بخشی که سقفی آبی رنگ قرار دارد بالا بروید. در بالای این بخش پشت ستون قایم شوید تا شوالیه ها شما را فراموش کنند. اطرف را با دقت نگاه کنید و شوالیه دوم را مخفی پشت یک بخش سنگی کوتاه که جلوتر قرار دارد خواهید دید که نزدیک شماست. بله.. شلیک به وی سخت است ولی قابل انجام است. وقتی آن را کشتید، چند پله را در انتهای سمت دیگر پلتفرم او خواهید دید که از آن ها پایین بروید و Easterner’s Ashes را بردارید و باید آن را به Shrine Handmaid بدهید تا چند آیتم عالی باز کنید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

در این منطقه Silver Knight archer ها با تیرکمان های عظیم ایستاده اند و کارتان را برای بالا رفتن خیلی سخت خواهند کرد.

از اینجا شوالیه سوم را هم می توانید ببینید که آن را نیز با شلیک بکشید و دقت کنید که اگر او بیافتد پایین نمی میرد زیرا زیرش یک بخش دیگر است و باید بعد از کشتن شوالیه چهارم او را دوباره بزنیم تا بمیرد. برای یافتن شوالیه چهارم این بخش را تا انتها به سمت راست دنبال کنید و شوالیه melee Silver Knight که اینجاست را بی خیال شوید و ابتدا شوالیه چهارم را با تیر بزنید و سپس می توانید شوالیه دیگر را نیز بکشید. دقت کنید که بعد از هر شلیک، مقداری فاصله بیاندازید زیرا که شوالیه چهارم می تواند بیاید بالا و شما را تعقیب کند. بعد از کشتن او، این بخش دور ساختمان را بچرخید و در انتها یک شوالیه تیرانداز دیگر را در پشت ساختمان و گوشه این منطقه خواهید دید که البته از آیتم خاصی نگهبانی نمی کند و می توانید او را بی خیال شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

Easterner’s Ashes را به Shrine Handmaid بدهید تا چند آیتم عالی باز کنید.

حالا که اینها را کشتیم، می توانید از این بالا یکی دو fallen knight را که یکی از آن ها جلوی یک درب ایستاده است، نیز با تیر بکشید. سپس برگردید بروید جایی که شوالیه سوم بود و با Spook یا Silvercat Ring به بخش زیرین این پلتفرم بپرید و از جایی که fallen knight ها را کشتید اگر آیتمی از آنها مانده است بردارید. سپس در اینجا یک لبه دیگر در زیر این بخش می بینید که روی آن بپرید پایین و Dragonslayer Greatbow و تعدادی Dragonslayer Arrow را بردارید. از اینجا می توانید به روی سقف زیرین بپرید و سپس دوباره به پایین بپرید و جایی فرود بیایید که درخت ها بودند و قبل تر روی پل گفتیم به قسمتی که درخت ها هستند نروید زیرا از بالا به شما شلیک می شود. حالا مسیر را برگردید دوباره جایی که شوالیه ها را کشتید. در زیر سقفی که اینجا وجود دارد، پلتفرمی هست که آن را به جهت عقربه های ساعت بچرخید و Large Titanite Shard را بردارید. اینجا به سمت دیگر و انتهای پلی که می بینید بروید و از نردبانی که وجود دارد پایین رفته و یک درب را باز کنید که یک میانبر به روی پل اول (پل کنار غول های سنگی) باز می کند. حالا برگردید جایی که دو شوالیه Melee را کشتیم و از دربی که یکی از آن ها جلویش ایستاده بود وارد شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

شوالیه ای که می بینید، جلوی دربی ایستاده است که باید برای خارج شدن از این بخش و رفتن به Anor Londo و فعال کردن مراسم ازدواج و ادامه بازی، به آن وارد شوید.

وقتی که به این اتاق دایره ای شکل وارد می شوید مسبرهایی را در سمت راست و چپ می بینید. اگر مسیر سمت راست را نمی بینید و باز نیست، بروید آنجا و به مجسمه ای که دقیقا روبروی درب مسیر سمت چپ است ضربه بزنید تا راهی مخفی باز شود و اینجا برای کسانی است که به دنبال دستیابی به پایان سوم هستند. به این مسیر مخفی بروید. اگر خط داستانی و ماموریت های Anri of Astora و Yuria را برای دستیابی به پایان سوم طبق راهنما دنبال کرده اید، اینجا با یک pilgrim که ایستاده است صحبت کنید تا Sword of Avowal را بگیرید که البته یک شمشیر قابل استفاده نیست. جلوتر از روی جسدی که سمت چپ است می توانید Brass set را بردارید. حالا وارد یک اتاق بزرگ که انتهای این راهروی مخفی است شوید و از گوشه سمت راست اتاق از درون صندوق، Reversal Ring را بردارید که به شخصیت های مرد اجازه می دهد حرکات شخصیت های مونث را انجام دهد و برعکس. چرا چنین چیزی در اینجاست؟ میازاکی خیلی باهوش و زرنگ تر از این حرف هاست. این حلقه برای این است که اگر شخصیت خود را ریست کرده و جنسیت خود را نزد Rosaria تغییر داده باشید و حالا در جنسیت غلط (یعنی در جنسیت موافق Anri of Astora) باشید، بتوانید با این حلقه این موضوع را درست کنید و بتوانید مراسم Rite of Avowal و ازدواج را در اینجا انجام دهید. حالا اگر همه چیز درست باشد در وسط این اتاق می توانید مراسم ازدواج را فعال کنید (البته ازدواجش دارک سولزی است!!) و یک کات سین ببینید. مبارکتان باشد Lord of Londor!! اگر از اینجا سفر کنید و بعدا برگردید، می توانید Anri’s Straight Sword را هم از اینجا بردارید و از محل pilgrim نیز جادوی Chameleon را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

این همان اساسینی است که شکل مجسمه بود و قبلا وی را نکشتیم تا بتواند آنری را بکشد. البته تبری آنری نه ها!! آنری خودمون!!

در اینجا دیگر به پایان خط داستانی Anri of Astora می رسید و اصلی ترین مرحله را برای گرفتن پایان سوم انجام داده اید. بد نیست تا مروری کلی بر این روند و این خط داستانی در انتها داشته باشیم تا تمام موارد در خاطرتان باشد و اگر احیانا دیدید که در اینجا چنین گزینه هایی برای فعال کردن ازدواج و .. ندارید، متوجه شوید که چه بخشی را از قلم انداخته اید یا اشتباه کرده اید که باعث شده است این روند قطع شود تا در دفعه بعدی برای رسیدن به پایان سوم آن را تکرار نکنید. 

ازدواج با Anri of Astora و خط داستانی Horace و Anri

 هدف نهایی از پیشبرد خط داستانی Anri of Astora ازدواج با او است که البته جزو روند داستانی یک شخصیت خیلی مهم دیگر نیز هست و در واقع به پایان سوم و مخفی بازی نیز ربط دارد. در این بخش و قبل از ادامه راهنما نکات کلیدی خط داستانی این شخصیت و ازدواج با او و فعال کردن پابان سوم بازی را شرح می دهیم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

بعد از شکست باس Deacons of the Deep به فایرلینک شراین بازگشته و صحبت دوباره ای با Anri of Astora داشته باشید.

 شما اولین بار این شخصیت را به همراه Horace the Hushed در نزدیکی بونفایر Halfway Fortress می بینید. با هر دوی آن ها صحبت کنید تا هم حضورشان در ادامه بازی را قطعی کنید و هم آیتم مربوط به کاوننت Blue Sentinels را دریافت نمایید. اگر این آیتم را تجهیز نمایید در واقع انگار داوطلب می شوید که در مواقعی که به دنیای دیگر بازیبازان که عضو کاوننت شما هستند حمله شود، شما برای کمک به آن ها به صورت خودکار در دنیایشان ظاهر شوید و این اجازه را به بازی می دهید تا شما را هر کجا خواست در دنیای “هم کاوننتی هایتان” ظاهر کند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

بعد از صحبت در فایرلینک شراین شما در منطقه Catacombs of Carthus شخصیت Anri را خواهید دید و متوجه می شوید که Horace گم شده است. سپس در ادامه بازی شما Horace را در منطقه Smouldering Lake از طریق Abandoned Tomb پیدا خواهید کرد و سپس بعد از آن دوباره باید Anri of Astora را در بخشی دیگر از Catacombs of Carthus که قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir است پیدا کنید و با او صحبت نمایید.

بعد از شکست باس Deacons of the Deep به فایرلینک شراین بازگشته و صحبت دوباره ای با Anri of Astora داشته باشید. بعد از صحبت در فایرلینک شراین شما در منطقه Catacombs of Carthus شخصیت Anri را خواهید دید و متوجه می شوید که Horace گم شده است. سپس در ادامه بازی شما Horace را در منطقه Smouldering Lake از طریق Abandoned Tomb پیدا خواهید کرد و سپس بعد از آن دوباره باید Anri of Astora را در بخشی دیگر از Catacombs of Carthus که قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir است پیدا کنید و با او صحبت نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

سپس شخصیت Anri of Astora را در نزدیک بونفایر Church of Yorshka در منطقه Irithyll of the Boreal Valley خواهید دید. در اینجا و بسته به کاری که انجام دهید، خط داستانی و ماموریت این شخصیت دو شاخه می شود. (نگران نباشید زیرا تمام این بخش ها را در راهنما به وقتش خواهیم گفت و هیچ چیزی را از دست نمی دهید. این توضیحات فقط برای این است که به طور کلی روند داستانی این شخصیت و فعال کردن پایان سوم بازی دستتان بیاید).

صحبتی که ابنجا با Anri of Astora انجام می دهید عواقب مهمی دارد و بسیار تاثیرگذار است که اکنون آن ها را خدمت شما عرض می کنیم. در واقع این ها گزینه هایی است که بعد از یافتن Horace و کشتن یا نکشتن او، در مورد صحبت با Anri of Astora پیش روی شما قرار دارد و می توانید یکی از این کارها را انجام دهید.

  • Horace را زنده بگذارید و قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir اصلا سراغ صحبت با Anri of Astora نروید. در این حالت بعد از شکست دادن باسHigh Lord Wolnir، شخصیت Anri of Astora در Catacombs of Carthus خواهد مرد. این بدترین حالت است و خط داستانی هر دو شخصیت Horace و Anri of Astora تمام می شود و هیچ آیتم خاصی هم نمی گیرید و شرایط دستیابی به پایان سوم کلا از بین می رود.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

در این اتاق یک pilgrim اساسین که به شکل مجسمه در آمده است و خود را مخفی کرده، در لابلای مجسمه هایی که کنار هم هستند در گوشه اتاق وجود دارد که می توانید او را بکشید یا زنده نگه دارید.

  • Horace را زنده بگذارید ولی قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir با Anri of Astora صحبت کنید. در این حالت Anri of Astora منطقه Catacombs را ترک می کند و داستان دو شخصیت ادامه می یابد ولی به جای آن، شخصیت خیلی خیلی مهم Yuria دیگر فایرلینک شراین را ترک می کند و شرایط دستیابی به پایان سوم کلا از بین می رود.
  • Horace را بکشید و قبل از مبارزه با باس High Lord Wolnir با Anri of Astora صحبت کنید. در این حالت Anri of Astora به شما حلقه Ring of the Evil Eye را می دهد و منطقه Catacombs را ترک می کند و داستان دو شخصیت ادامه می یابد و همچنین شرایط دستیابی به پایان سوم نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که حلقه Ring of the Evil Eye باعث می شود تا از هر دشمنی که شکست می دهید  +۳۰ HP دریافت نمایید که البته ۳ ورژن مختلف قوی تر نیز دارد و لول ۱ این حلقه +۳۳ HP، لول ۲ این حلقه +۳۵ HP و لول ۳ این حلقه +۳۷ HP را در ازای کشتن هر دشمن به شما می دهد.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

اینجا باید سریعا در مورد این اساسین تصمیم بگیرید زیرا Anri of Astora به زودی اینجا را ترک می کند. عواقب هر تصمیم را در متن ببینید.

بعد از این شما شخصیت Anri of Astora را در نزدیک بونفایر Church of Yorshka در منطقه Irithyll of the Boreal Valley خواهید دید. در اینجا و بسته به کاری که انجام دهید، خط داستانی و ماموریت این شخصیت دو شاخه می شود. در این اتاق یک pilgrim اساسین که به شکل مجسمه در آمده است و خود را مخفی کرده، در لابلای مجسمه هایی که کنار هم هستند در گوشه اتاق وجود دارد که می توانید او را بکشید یا زنده نگه دارید. اینجا باید تصمیم بگیرید، زیرا Anri of Astora به زودی اینجا را ترک می کند. بگذارید تا عواقب هر کدام را توضیح دهم:

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

اگر pilgrim اساسین را بکشید باید بدانید که شخصیت بسیار مهم Yuria، فایرلینک شراین را ترک می کند و شرایط دستیابی به پایان سوم کلا از بین می رود.

  • pilgrim اساسین را بکشید. در این حالت آیتم یا جادوی Chameleon را بردارید و بدانید که شخصیت بسیار مهم Yuria دیگر فایرلینک شراین را ترک می کند و شرایط دستیابی به پایان سوم کلا از بین می رود. سپس در مسیر رسیدن به باس فایت Aldrich, Devourer of Gods (معمولا بالای پله های بسیار بزرگ و جلوی درب دو دهنه خیلی بزرگ که به یک سالن عظیم می رسد) یک علامت احضار روی زمین می بینید که وقتی روی آن بزنید، شما را می برد به دنیای Anri of Astora و اینجا باید به او کمک کنید تا باس Aldrich, Devourer of Gods متعلق دنیای او را شکست دهد. (اگر اوضاع بد پیش رفت و دیدید آنری دارد می میرد و شما می خواهید زنده بماند، قبل از پایان مبارزه، زود برگردید به دنیای خودتان). اگر باس Aldrich, Devourer of Gods متعلق دنیای Anri of Astora را شکست دادید (کشتن این باس ربطی به دنیای شما ندارد و در دنیای شما این باس فایت، باقی است)، در فایرلینک شراین با  Ludleth صحبت کنید و او به شما Anri’s Straight Sword را می دهد. حالا اگر بعد از این موضوع، به منطقه Smouldering Lake بروید و Anri of Astora شما را ببیند، او به خاطر Horace به شما حمله خواهد کرد.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

دارک سولز که باشد ازدواجش هم با همه بازی ها فرق می کند!

  • کاری با pilgrim اساسین نداشته باشید. در این حالت بعدا در Darkmoon Tomb دنبال Anri of Astora بگردید (از دستگیره نزدیک بونفایر Anor Londo استفاده کنید تا پله های مارپیچ را به پایین ترین طبقه ببرید). اگر شخصیت Yuria هنوز در بازی شما حضور داشته باشد و طبق توضیحات قبلی عمل کرده و کارهایی نکرده باشید که او فایرلینک شراین را ترک کرده باشد، شما می توانید اینجا با Anri of Astora ازدواج کنید و شرایط دستیابی به پایان سوم را باز نمایید. سپس بعد از مدتی وقتی دوباره اینجا بیایید، می توانید جادوی Chameleon را بردارید و دوباره بعد از مدتی دیگر اگر اینجا بیایید می توانید Anri’s Straight Sword را بردارید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

مرحومه مغفوره مختومه محبوبه مشروطه مکروهه “آنری بنت الاستوریا”

  • ادامه راهنما

نکته: توجه داشته باشید که مهم ترین شخصیت در روند دستیابی به پایان سوم که روند خیلی حساسی هم دارد و خیلی زود ممکن است شرایط دستیابی به آن از بین برود، شخصیت Yuria of Londor است که باید کاملا روند چگونگی ظاهر شدن او، ناراحت نکردن او و باقی ماندنش تا پایان بازی را بدانید تا در انتهای بازی، پایان سوم را کسب کنیذ. در واقع مواردی که اکنون در مورد شخصیت Anri of Astora گفتیم تنها بخشی از روند داستانی و دستیابی به پایان سوم هستند. برای آگاهی کامل از روند دستیابی به پایان سوم و خط داستانی شخصیت Yuria of Londor، در قسمت بعدی راهنما ابتدا بخش هایی از خط داستانی و ماموریت Yuria of Londor را برای شما قرار می دهم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

امبر را بردارید و دستگیره را بکشید تا مسیر باز شود و سپس از پله ها تا انتها بالا بروید و از منظره این بالا حسابی لذت ببرید. حالا دستگیره وسط این بخش را بچرخانید و مسیر جدیدی که باز می شود را دنبال کنید تا به بونفایر Anor Londo bonfire برسید و آن را روشن کنید.

به هر حال بعد از عروسی و پلوخوری و رقص و پایکوبی و … حالا وقت ادامه مسیر است!! حالا برگردید به اتاق دایره ای و این بار مسیر چپ اتاق را که از اول باز بود بروید و در انتهای مسیر، امبر را بردارید و دستگیره را بکشید تا مسیر باز شود و سپس از پله ها تا انتها بالا بروید و از منظره این بالا حسابی لذت ببرید. حالا دستگیره وسط این بخش را بچرخانید و مسیر جدیدی که باز می شود را دنبال کنید تا به بونفایر Anor Londo bonfire برسید و آن را روشن کنید. در قسمت بعدی راهنما مسیر را از Anor Londo به سمت Aldrich, Devourer of Gods دنبال خواهیم کرد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

در قسمت بعدی راهنما مسیر را از Anor Londo به سمت Aldrich, Devourer of Gods دنبال خواهیم کرد.

دکتره گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mercenary گفت:

    با تشکر از آقای آقابابایی بابت زحمتشون.
    در رابطه با Sulyvahn’s Beast های Water Reserve bonfire رو میشه راحتتر کشت. چون ممکنه خیلیا تو کشتن این مینی باس به مشکل بخورن یک روش ساده تر و طولانی تر رو می گم.
    حتی مسقیم سرشاخ شدن با یکی از اینا هم سخته ولی یه ضعف بزرگ دارن … فقط وقتی حمله می کنن که بهشون نگاه کنیم. اما این راه هم خیلی طولانیه و هم خیلی باید مواظب بود به دومی مستقیم نگاه نکنیم و همیشه دوربین به سمت پایین باشه. خب وقتی از نردبون رفتین پایین جلوتر یه ستون هست ، دوربین رو بگیرین پایین و به هیچ کدوم نگاه نکنین تا برسین به جلوی ستون بعد به اونیکه جلو وایساده نگاه کنین تا بیاد سمت ستون و همیشه کاری کنین ستون بین شما و اون باشه و همیشه به سمت پایین نگاه کنین تا دومی رو نبینین ، اون حمله به ستون شما هی دور ستون می چرخین تا اون حمله ای رو انجام بده که الکتریسته می زنه اونقت میتونین برین جلو چند ضربه بزنین و برگردین دوباره پشت ستون و همین کار رو تکرار کنین تا کارش تموم شه… فقط مواظب باشین دومی رو نبینین …
    اگر دیدین یادتو باشه اگر برین یه جای دورتر از دوتاشون و به هیچکدوم نگاه نکنین بعد از چند وقت دیگه حمله نمی کنن و دوباره روز از نو و روزی از نو
    یکم طولانیه این روش ولی برا کسایی که گیر کردن خیلی موثره..
    موفق باشید

  • fbjg گفت:

    سلام سعید جان طبق معمول عالی بود .
    راستی بنظرم لازم نیست هربار خط های داستانی رو دوباره بنویسی . فقط یه لینک بزاری حله . چون قبلا نوشته داری ( البته بجز anri)
    در کل عالی بود

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی متشکرم ازتون.
      والا ممکنه که کسی مثلا نتونه درست پیدا کنه یا مثلا دقیقا متوجه نشه که کجای اون بخش خط داستانی شخصیت به این قسمت بازی ربط داره و مقداری حالت پراکندگی پیش بیاد ولی اینجوری در کنار همدیگه دقیقا می تونن که پیش ببرن و مدام از این راهنما به اون راهنما نپرن. البته فقط در موارد مهم و خیلی تاثیرگذار در خط داستانی شخصیت ها هست که این ها رو یاداوری میکنم و قرار میدم. قطعا زمانی که بخوایم نسخه کامل و پی دی اف راهنما رو منتشر کنیم خیلی از این یاداوری ها حذف میشن.
      https://t.me/Gametal

  • JUST me گفت:

    ممنون اقای بابایی منتظر بودیم ولی فک میکنم این قسمت از راهنمایی رو یکم دیر نوشتید ..
    دوستانی که باس Pontiff Sulyvahn مشکل دارن یه سپر بیگر و هی دور باس بچرخن مثل حنابندون وقتی دیدن خسته شد پدرشو درارید 😀 😀
    این دوتا ان پی سی هم خیلی سرسختن واقعا زدنشون سخته ولی خوب وقتی تا اینجا بازی پیش میرید فک میکنم زدنشون زیاد هم سخت نباشه ..حتما جاینت هارو بزنید مقدار سولز زیادی میدن که میتونید اپگرید یا ایتمی بخرید برا خودتون …

    اقای بابایی من به شما یه پیام فرستادم از طریق پیام رسان :blush: سایت اگه میشه یه دید بزنید 🙂

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی متشکرم ازتون. راستش دو قسمت رو خیلی با فاصله کم نوشتم و حجمش هم زیاد بود. ولی بعدش دیگه یه هفته فاصله افتاد و این قسمت رو هم سعی کردم خیلی کامل و پرحجم بنویسم که جبران شده باشه. دیگه داریم به پایان کم کم نزدیک میشیم.
      به روی چشم حتما چک میکنم.
      https://t.me/Gametal

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان این سری Souls هم گیم پلیش عالیه هم خط داستانیش برای هر NPC کلی حالت مختلف هست مثلا اگه این دختره کشته نمیشد(اگه pilgrim قلابی رو تو اتاق می کشتین) جلوی دربازه Anor Londo یه نوری ظاهر میشد که تو کشتن Aldrich, Devourer of Gods
    کمکش می کردی (باید ۲ بار با این باس مبارزه می کردین) ولی خوب خط داستانی سوم بازی تموم میشد. کلا هر عملی نتیجه غیر قابل برگشتی تو این سری داره

  • paydin گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای آقابابایی عزیز. بابت همه زحمتاتون ممنونم . یه سوال داشتم. من تازه ng+ بازی رو شروع کردم و هرکاری میکنم stamina نوار استقامت شخصیتم روی ۱۶۰ مونده و هر چقدر آیتم لولشو افزایش میدم روی ۱۶۰ مونده و تغییری نمیکنه. ممنون میشم راهنمایی کنین. پایدار باشین.

    • mercenary گفت:

      دوست عزیز. ببخشید من یک پیشهاد برای شما دارم. (من خیلی وقت dark souls بازی نکردم پس اگر بعضی لغت ها رو اشتباه نوشتم معذرت می خوام)
      ببین اگه endurance رو به ۹۹ هم برسونی تهش stamina میشه ۱۷۰ پس پیشنهاد میدم attribute خرج endurance نکنی، به جاش سرعت stamina recovery رو بیشتر کنی مثلا حلقه chloranthy سرعت رو زیاد میکنه به علاوه آیتم های green blossom و budd.. green blossom هم سرعت recovery رو زیاد میکنه
      غیر از اینا یه سری آیتم دیگه هم هست که اسماشون الان یادم نیس
      ring of favor هم که تو همین آموزش قدم به قدم گفته شد هم Hp رو هم stamina رو زیاد میکنه، ring of favor +3 هم تو ringed city هست. اینا می تونه کمک کنه
      موفق باشی

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی ممنونم ازتون. سلامت باشید.
      امیدوارم پاسختون رو گرفته باشید با توضیحات خوبی که دوستمون دادن. ببینید، اینطور نیست که حتما وقتی یه عددی رو در اپگرید شخصیت ارتقا میدین حتما مثلا قدرت یا استقامت و .. هم زیاد بشن. بلکه خیلی وقت ها ممکنه شما مثلا قدرتتون رو ببرید بالا ولی میبینید که اسیب سلاحتون هیچ فرقی نمی کنه اندازه اش و وقتی در کنار اون مثلا دکستریتی رو هم ببرید بالا اونوقته که می بینید دوباره اسیب سلاح هم داره میره بالا. یعنی باید تا حدودی از تعادل بین ارتقاهای شخصیت برقرار باشه مخصوصا در قالب های دوتایی مثل strength و dextrity
      https://t.me/Gametal

  • سلام لطفا سعید اقا سیستم مورد نیاز بازی sekiro روهم بگید

  • Cpt . PRICE گفت:

    سلام سعید خان خسته نباشی. چجوری میشه تو این بازی با دیگران جنگید؟

    • mercenary گفت:

      دوست عزیز. برای آنلاین بازی کردن حالت های زیر هست
      اول عضو یک covenant بشو بعد باید تو حالت embered باشی (یا ember بزنی یا یه باس رو رد کنی)
      برای summon کردن باید بری رو علامت هایی که بقیه گذاشتن و اون ها رو احضار کنی
      برای summon شدن باید white sign رو داشته باشی (از shrine handmaid میشه خرید) و باهاش علامت بذاری تا بقیه تو رو summon کنن
      برای invade کردن باید cracked red orb و red orb داشته باشی که برایش باید خط داستانی ringfinger رو بری
      برای PvP باید red sign رو داشته باشی که فک کنم نزدیک اتاق rosaria ست.. یا تو با اون علامت می ذاری یا یکی دیگه هر کدومتون قبول کنین می رید برا دوئل دو نفره
      موفق باشی

    • سلام خدمت شما. سلامت باشید. فکر کنم که پاسخ رو گرفتید کاملا و خیلی خوب توضیح دادن.
      https://t.me/Gametal

  • derisi گفت:

    سلام :با تشکر از مقاله عالی شما طبق معمول کامل و با تمام ریزه کاری ها ممنون ( بعضا گیمیرهای کمکی (فانتوم های سفید) تحت تاثیر امبر به دنیای شما وارد میشن از چی استفاده میکنند ؟؟)

    • mercenary گفت:

      دوست عزیز تا جایی که خاطرم هست invade فانتوم سفید یک گلیچ که بعضیا استفاده می کنن و از استوس و med heal استفاده می کنن و الان یادم نیست چه چیزایی تو اینونتوری باید باشه ولی یه سرچ کنی white phantom invade glitch میاد
      روش فان هم برا invade کردن می گم (البته زمانی که بازی می کردم خیلیا نمی دونستن ولی الان شاید اکثریت بدونن به هر حال اگه تکراری بود ببخشید) میشه وقتی invade کردی از بری یه جایی که کسی نبینت و از untrue white ring و hidden body استفاده کنی و از نتیجش برا سورپرایز کردن استفاده کنی
      شاید الان اکثریت بدونن شایدم نه
      موفق باشی

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Dark Souls III – بخش بیست و نهم - گیمفا