ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا
ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا
ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا
ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا

ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است

هادی اسماعیل‌زاده
۱۳:۳۰ ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا

اینترنت تاریک و پر از وحشت است (نقل قول از Game of Thrones!) و گاهی شاهد چالش‌های آنلاین احمقانه‌ای در سطح اینترنت هستیم. یکی از این چالش‌ها Momo Suicide Challenge است که حال به جهان Minecraft نیز سرایت کرده است. حداقل تا زمانی که مایکروسافت تصمیم گرفت که از قانون برای پیشگیری از این موضوع استفاده کند.

اما برای آن دسته از کسانی که با Momo Suicide Game آشنایی ندارم باید بگویم این چالشی است که از واتس‌آپ سرچشمه گرفت و اولین بار نیز در ژاپن آغاز شد. یک یوتوبر اخیرا ویدئویی را منتشر کرده و در آن درباره این بازی و تاثیرات آن برروی افراد “ضعیف” هشدار داده است. در ادامه به خودکشی یک دختر ۱۲ ساله اشاره شده که به نظر می‌رسد ارتباطی به این چالش اینترنتی داشته باشد.

این چالش در نهایت تبدیل به یک ویروس شد که شرکت‌کنندگان خود را تشویق می‌کرد به خود آسیب زده و حتی اقدام به خودکشی کنند. تحقیقات در مورد مرگ غم‌انگیز دختر ۱۲ ساله آرژانتینی همچنان ادامه دارد؛ با این وجود مایکروسافت اقدامات لازم را برای جلوگیری از نفوذ این سم در بازی‌های خود انجام داده است.

اخیرا یک ماد در Minecraft ظاهر شده که آواتری بر تن دارد تا شبیه به Momo به نظر برسد و تنها هدف آن نیز تعقیب کردن سایر باز‌ی‌بازان در Minecraft است. این شخصیت داخل بازی را همچنین می‌توان با یک گوشی در دست دید که آیکون واتس‌آپ برروی آن قرار دارد. تیم سازنده Minecraft، در بیانیه اخیر خود که به فاکس نیوز ارجاع داده شده، این ماد را “مریض” خطاب کرده‌اند:

این محتوا، که به صورت مستقل و توسط یک تیم ترد پارتی توسعه یافته است، با ارزش‌های ما هماهنگی ندارد و بخشی از عنوان رسمی Minecraft نیست. این سوءاستفاده از پلتفرم است و ما اقدامات لازم را برای محدود کردن دسترسی به این ماد انجام خواهیم داد.

سخنگوی مایکروسافت اشاره‌ای به این که این محدودیت از کی آغاز خواهد شد نداشت؛ اما با توجه به دریافت گزارش‌های متعدد پلیس از والدینی که نگران چالش‌های خطرناک آنلاین هستند، به نظر می‌رسد که اقدامات جلوگیرانه سریعا اعمال شود. سخنگوی واتس‌آپ، اوایل این ماه در گفتگویی با فاکس نیوز اظهار داشت:

واتس‌آپ برای امنیت کاربران خود اهمیت قائل است. بلاک کردن هر شماره تلفنی، کاری آسان است و ما از کاربران می‌خواهیم که پیام‌های مشکل‌دار را به ما گزارش دهند تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

شما در مورد گسترش اخیر این چالش چه فکر می‌کنید؟ آیا شما نیز با این موضوع که این چالش می‌تواند تبدیل به یک نگرانی بزرگ به خصوص برای بازی‌بازان جوان‌تر شود؟ مخصوصا با توجه به این که Minecraft، مخاطبان جوان‌تر را هدف گرفته است. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا
ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا
ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا
ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا
ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بابا ما ایرانی ها خودمون تو این ماد گیر کردیم نزدیک به چهل ساله

    …..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈
  • 7ribery گفت:

    این خبر و خبرهای مشابه نشون میده یه سری جریانات وارد دنیای گیم شده … نهنگ ابی … این چلنج و ….
    حس خوبی ندارم به این قضایا
    گیمرهای کم سن و سال در خطرند
    تعدادشونم که زیاده… به عنوان مثال
    electro pop و …..

  • عکسو دیدم هم یکم ترسیدم هم مردم از خنده :ghost: :vampire: 😀 😀 :laugh:

  • Hamed72 گفت:

    از هر چیزی که استفاده بد بشه مشکل آفرین میشه. یک چیزی مثل همون چالش نهنگ آبی هست که واقعا فاجعه بود. متاسفانه مردم زیادی همیشه قربانی این چالش های مسخره میشن و به خاطر جهانی شدنشون حس کنجکاوی رو برای آدم های ساده به وجود میارن. امیدوارم این آدمایی که اینجور ویروس هارو پخش میکنن به درک واصل بشن(شرمنده اگه خیلی رک و راست گفتم) :no: :no: :no: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff:

  • sarfaraz گفت:

    داداش خبر میذاری لااقل بازش کن مومو یه اکانت فیکه واتس آپه که به فیس بوکم جدیدا اومده یه ادم مریض که عکس پروفایش این عروسک کریهه با شماره گیری شماره های مخصوص معمولا افراد زیر ۱۶ سال و ارسال عکس ها و ویدئو های خودکشی همراه با ی سری دستوارات قدم به قدم که یک نوع بازی چالشی خودکشی نامیده میشه ی چیزی شبیه نهنگ آبی همراه با تهدید به ظاهر شدنش زیر تخت یا نفرین این بچه ها :rotfl: اونها را تحریک به خود زنی و در نهایت خودکشی میکنه فقط فرقش با نهنگ آبی اینکه این بابا در حالی که ماسک این عروسک را پوشیده به صورت انلایوو لایو با قربانی هاش ارتباط برقرار میکنه برای همین طرف زهره ترک میشه

  • asasin گفت:

    چقد مزخرف
    این مزخرفات بازی نیستن اینا (چالش سرگرمی هستن نه بازی) بلخرا ادم توی هر چیزی سر گرم میکنه خودشو تا وقت اضافشو بگذرونه خدایی خیلی حیف اسم (گیم) ضربه بخوره از این مزخرفات
    و بعدش هم این عکس مسخره رو گذاشته باهاش از عکس العمل تشخیص میده که طرف چه ادمیه: گول میخوره یا نه! ضعیف! قوی! اراده دار! ناامید!) حتا از همون نوع تکلم و حرف زدن میفهمن که طرف چند سالشه و چجور ادمیه
    _________________________________________
    هر انسانی ارزش زندگی کردنو داره امیدوارم کسی تابع این مزخرفات نباشه
    به این چیزا محلی نذاریم تا بزرگتر نشه! و توسعه پیدا نکنه!. مزخرفMojang فقط خاک تو سرت اخه که چی!؟

  • Rorschach گفت:

    این قضیه بیشتر از هر چیزی واقعیت پیدا کردن هویت های مجازی غیر قابل ردیابی و آسیب رسون و خطرناک رو نشون میده.
    من هیچ دور از تصور نمی بینم که بزهکاری های عجیب و غریبی از همین طریق رخ بده. و حتی آسیب رسوندن جسمی و حتی کشتن. (نهنگ آبی فقط یک نمونه کوچیک از این مساله بوده) الان چند ساله با خودم میگم، هیچ بعید نیست یکی از اون ور دنیا یدفه به محض وصل شدن من به یه برنامه آنلاین کوفتی، بتونه با زدن یه دکمه دخل منو بیاره (خیلی فانتزیه). یا منو مبتلا به یه ویروس کنه (نه ویروس مجازی یه ویروس واقعی)
    اما باور کنید دنیا داره به همین سمت پیش میره.
    روشن تر بگم، الان یکی دوساله همه از Deep Web و Dark Web حرف میزنن و خیلی رو اومده. ۳-۴ سال پیش که من توجهم بهش جلب شد، به فارسی دوتا سایت بودن که دربارش مطلب داشتن. حرفم اینه که رسیدن دیپ وب به سطح دسترسی موبایلی اصلا دور از دسترس نیست. و وقتی چنین اتفاقی بیوفته تازه فاجعه گوشی های هوشمند عزیز رخ می ده. یعنی تصور کنین تمام کارایی که توی اون سطح دسترسی از وب می کنن، وارد گوشی ها بشه. یا گردانندگان سایت های دیپ وب بخوان به موبایل ما دسترسی داشته باشن. حالا به هر دلیلی…
    دنیای تکنولوژیکی ما هرچی جلوتر میره ترسناک تر میشه.
    درست مثل فیلما و رمان های علمی تخیلی

    • sarfaraz گفت:

      با دو خط اول حرفات موافقم اما اینکه یه نفر از اونور دنیا بتونه ویروسی را به شما به صورت جسمی و فیزیکی وارد کنه حرف منطقی نیست در بدترین حالت میتونه با ی کلیک کامپیوتر یا آی پی شما را هک کنه در صورتی که هم بخواد دخل شما را بیاره میتونه از طریق روانی یا ذهنی بیاره مثل انواع بازی های ذهنی الوژنال و دلوژینال که اونم بشرطی هست که شما از قبل توی یک خانواده گیر و گرفتار بزرگ شده باشی و اختلالات شخصیت های مثل پارانویا پنیک های عصبی یا بوردر لاین یا avoident disorder داشته باشی در مورد دارک وب هم صفحات گوگل و اکثر موتور های جستجوی این اون صحفات زیرین فضای مجازی پشتیبانی نمیکنن و به این سادگی ها هم شما نمیتونی بهش وارد بشی ولی خب اگه وارد بشی فاتحت خوندس حرف شما مثه اینکه بگیم ماشین بده چون باعث کشت و کشتار و تصادف میشه انسان هم پا داره پس دیگه نیازی به ماشین و هواپیما نیس تکنولوژی خوبه این ما هم هستیم که در بعضی مواقع ظرفیتش را نداریم

      • Rorschach گفت:

        رفیق میدونم باید با Tor یا Onion وبسایت های دیپ وب رو جستجو کرد. و میدونم که کار هر کسی نیست. و میدونم که فلان و فلان. گفتم که آشنام باهاش.
        و گفتم اینی که گفتم فانتزیه.
        نکته: چندین سال پیش یه اختراعی بدجور توی دنیا صدا کرد. چی بود؟ انتقال بو از طریق امواج موبایل!
        اگر پیشرفت های تکنولوژی رو رصد کنی تو هم می گرخی دوست من. من رصد می کنم. در نظر من هیچ چیز برای علم کنونی غیر ممکن نیست. پیشنهاد میکنم تاریخ مختصر بشر رو بخونی رفیق!
        در مورد مسایل روانی و اختلال های شخصیتی و ناپایداری های رفتاری هم نمیشه به طور قطع حرف زد. چون مقیاس علوم رواشناسی بر اساس آزمایش هاییه که برای همه صادق نیست. اما در کل اون حرفت درسته.
        و اینکه اگر توجه داشته باشی همه چیز در دنیای ما در ابتدا فانتزی بوده!
        اگر ۶۷ سال پیش میگفتن انسان میتونه بره کره ماه، میگفتن دیوونه ای.
        من فقط محدودیت هایی که قواعد بازی رو ساخته رو برداشتم.
        حرف شما درسته ها
        ولی اگر روند شکل گیری این مسایل رو طی ۳۰-۴۰ سال گذشته پیگیری کنی، و نگاهی هم به رمان ها و فیلم ها و هشدارهای کسانی که از مضرات دنیای تکنولوژیکی صحبت می کنن داشته باشی (یکی مثل ایلان ماسک که درباره هوش مصنوعی هشدار داده) این فانتزی من دور از انتظار هم نیست. دنیای قشنگ نو (Brand new world) رو بخون ببین ژنتیک چه کارها میکنه. هیچی برای انسان امروزی دور از دسترس نیست. انسان در آستانه نامیرا کردن سلول ها قرار داره. هیچ نباید سخت باشه از طریق موبایل بتونه یه تاثیر فیزیکی روت بذاره.
        یه سخنرانی هست، از سری سخنرانی های TED. حیرت میکنی. ببینش. یارو با یه چیپست یا یه چیزی شبیه به اون، “اراده” یه نفر دیگه رو کنترل میکنه. ببینش حتمن. یارو اونور سن واستاده، دست اون یکی رو که یه طرف دیگه ست، با فشردن یه دکمه تکون میده. یارو حیرت میکنه که دستش به اختیار خودش نیست!!!

        • Rorschach گفت:

          و اینکه حرف من بد بودن تکنولوژی نیستا.
          اصلا
          فقط به جنبه های دیگه ش هم اشاره کردم رفیق.
          آخه گیمر باشی بعد از تکنولوژی بد بگی؟
          مگه داریم؟! مگه میشه؟! 😉

        • sarfaraz گفت:

          من خودم کارشناسی رواشناسی اختلالات شخصیت دارم واسه همین اون موضوع را پیش کشیدم میخوام بگم بی دلیل حرفی نمیزنم در مورد بوی ادکلن از طریق امواج مبایل شنیدم اما فکر نکنم هنوز تولید شده باشه اگر بشه حرف شما درسته میتونه تاثیر بسازه اصلا امواج خود مبایل روی پرده گوش و قلب تاثیر میذاره یا حتی اگه وای وای و جی پی اس شما روشن باشه و باگوشی دم پمپ بنزین صحبت کنید ممکنه کل پمپ بنزین را بفرستید هوا 😀 من حواسم به اون نبود و عذر میخوام حرف شماهم در مورد علم درسته همین الان ماشین زمان اختراع شده و احتمالا ظرف ۵۰ تا ۱۰۰سال دیگه هم انسان میتونه یا پیوند بافت های رباطیک و نانومایند ها به اعضای خودش نامیرا بشه ولی درمورد بینش و سخرانی TED باهات موافق نیستم این عمل هیپنوز یا هیپنوتیزم هست که به طرف با القای ذهن خودش این کار را میکنه و فکر هم نمیکنم ربطی به تراشه یا چیپست داشته باشه مگر اینکه اون تراشه روی سیستم نخاج و مغز فوقانی نصب شده باشه و کلا عملکرد ذهن را بدست گرفته باشه که همچین آزمایش هایی لااقل تا الان در کشورهای اروپایی ممنوعه به هر حال ممنون از اشتراک گذاری نظرت :yes:

    • asasin گفت:

      هیپنوتیزم یا همان هیپنوتیسم میدونین چیه ؟
      این میاد هر جور شده تورو هیپنو تیسم میکنم خلع اراده یکمی ضعیف باشی ارادتو از دست میدی یکی و اگه عقب نشینی کنی چون میدونه ضعیفی تهدیدت میکنه و مجبوری بری پیش به جلو!

      شمارو ونمیگم دور از جانتان اما بعضیا ضعیفن!

    • Redmond Guys گفت:

      Dark Web اون روی دیگه‌ی اینترنته. با یه سری مرورگرای خاص می شه ازش استفاده کرد. خرید اسلحه، خرید اعضای بدن، پاسپورت، استخدام آدم کش و… گوشه از کاری کثیفیه که می شه با DW انجام داد.‌

  • چهره این خانم که رو عکس پست هستش من رو یاد شخصیت Jeff the killer میندازه اما در کل به شدت مخوف و ترسناکه من خودم حس خوبی نسبت بهش ندارم…..

  • Hoower گفت:

    چیزی که برای من جای پرسش داره اینه که برای چی یه گروه یا یه کس خودش رو اینطور در بیم(خطر) بندازه تنها برای این که گیان(جان) دسته ای از مردم بیگناه رو بگیره
    خواسته ش و انگیزه ش چی میتونه باشه؟
    چون هیچی به دست نمیاره
    مگر اینکه***اسپویلر HEAVY RAIN***
    *
    *
    *
    *
    داستان مانند همون اسکات خودمون باشه…

  • ساز مخالف گفت:

    عکس پست چقدر خوشگله

  • هخ دو از موضوع شکلش خیلی خنده داره اصلا معنی نمیده. اما درسته قبول دارم با همین مردمو کشف میکنن.

  • Senatorbigy گفت:

    آقا این ماد رو اصلا چجور میشه گیر آورد؟لامصب این افراد روی کره زمین بیخور و بی جهت به دنیا اومدن(سازنده این چالش)و حیف درد زایمان مادرانشون 😐 :no: 🙄 tnx

ماد مشکل‌ساز Momo Suicide Game به عنوان Minecraft نیز راه یافته است - گیمفا