دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا

دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا

Stronghold برای بسیاری از افراد مانند خود من، به معنای واقعی کلمه یک نوستالژی محسوب میشود…زمانی که سن و سالمان کم بود و  نمی دانستیم متا چیست، بازیهایی مانند stronghold بخش قابل توجهی از اوقات فراغت مارا پر می کردند…انقدر از این سری خاطره دارم و انقدر حرف برای گفتن هست که ده ها مقاله هم بنویسم حرفهایم تمام نخواهد شد!!! یک عنوان استراتژی همزمان (real time strategy) که استاندارد های این سبک را در حد قابل قبولی رعایت کرده است.بگذریم…بعد از چندسال که استودیو firefly( خالق وسازنده بازی) هیچ خبری از نسخه ای جدید از سری نمی داد و هواداران به شدت منتظر نسخه بعدی بودند، بالاخره پس از مدتها انتظار stronghold crusader 2معرفی شد که دنباله ای از نسخه بسیار پرطرفدار و محبوب crusader محسوب میشد…دوباره سازندگان  فضای این بازی را به دوران جنگ های صلیبی بردند و نهایت تلاش  خود را انجام دادند تا یک بازی با کیفیت منتشر کنند.  Stronghold crusader 2 با تمامی نقاط قوت و ضعفش عرضه شد و بالاخره هواداران منتظر توانستند به تجربه این بازی بپردازند. در مورد این عنوان چون قصد نقد و بررسی ان را نداریم به گفتن یک جمله بسنده میکنم…این بازی میتوانست خیلی کامل تر و بهتر باشد.

به هر حال پس از انتشار اخرین نسخه، هوادارن دوباره منتظر شنیدن اخباری از نسخه ی بعدی بودند. تا این که firefly بالاخره به حدس و گمان و شایعات پایان داد و اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۸ به طور رسمی از نسخه بعدی رونمایی خواهد کرد و بازی در سال ۲۰۱۹(به احتمال قوی)عرضه خواهد شد…پس از تایید ساخت بازی از سوی سازندگان دوباره موجی از شایعات، پیشنهادات و انتقادات و نظریه های مختلف پیرامون نسخه بعدی مطرح شد. از دورانی که بازی در ان رخ می دهد گرفته، تا ویژگی های گیم پلی و موضوعات مختلف.

بعد از گذشت مدتی سازندگان سعی کردن با ارائه اطلاعاتی از جنبه های مختلف بازی هم به نوعی شفاف سازی کرده باشند و هم خط بطلانی بر برخی شایعات بکشند…با ما در گیمفا همراه باشید با بررسی این نکات. هر چند این مقاله بسیار کوتاه و مختصر است، اما تمامی نکات و موارد لازم در ان ذکر شده است.

صرفا جهت اطلاع!!! تمامی اطلاعات و ویژگی‌های ارائه شده در این مقاله کاملا رسمی بوده و از سوی خود سازندگان تایید شده است…

دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا

با گیمفا همراه باشید…

– نه جادو نه جنبل!!!

پس از تایید ساخت نسخه بعدی طرفدارن به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول طرفدار فانتزی شدن بازی بودن و حتی گروهی از این افراد با اطمینان از این سخن می گفتند که نسخه بعدی این سری، در واقعی  نسخه دوم stronghold legendsاست(برای ان دسته از دوستانی که اطلاع ندارند، باید عرض کنم legends اولین نسخه از این سری بود که کلا در فضایی فانتزی جادویی روایت می شد و شما علاوه بر سربازهای معمولی، به اژدها،گرگینه، جادوگر و… دسترسی داشتید)اما گروه دوم مخالف وجود هرگونه المان تخیلی و غیرواقعی بودند و معتقد بودند بازی باید در دوره ای واقعی و بدون هرگونه محتوای غیرواقعی ارائه شود…در این زمینه باید بگویم بخت با گروه دوم است. چون سازندگان باقاطعیت تاکید کردند علاوه براین که نسخه بعدی،ادامه ی نسخه legends نخواهد بود، بلکه بازی به طور کلی از هیچگونه المان،ویژگی،شخصیت یا سربازان تخیلی یا جادویی استفاده نخواهد کرد و فضای بازی کاملا واقع گرایانه خواهد بود.

سازندگان همچنین اشاره کرده اند که تجهیزات مربوط به محاصره و حمله به قلعه یا اصطلاحا(siege equipment)نیز کاملا واقعی بوده و هیچگونه ویژگی غیرواقعی نخواهند داشت…

این که واقعی بودن فضا و نیروهای جنگی بازی چه تاثیری بر کیفیت بازی خواهد داشت مشخص نیست.اما استودیو firefly قبلا با ساخت عناوینی همچون crusader یا stronghold 2به خوبی ثابت کرده است تبحر خاصی در ساخت عنوانی استراتژیک بر اساس دوره ای واقعی از تاریخ دارد . این موضوع، این امید را تقویت میکند که این نسخه هم یک عنوان درجه یک در سبک استراتژیک همزمان باشد.

– دوره ای متفاوت از تاریخ، حال و هوایی جدید

نکته بعدی که سازندگان در رابطه با نسخه بعدی به ان اشاره کردند این است که بازی در دوره از تاریخ روایت می شود که هیچکدام از نسخه های قبلی در ان دوره نبوده اند و در واقع این بار firefly برهه ای کاملا بکر و دست نخورده را برای ساخت نسخه بعدی انتخاب کرده است.سازندگان علت اصلی این کار تنوع بخشیدن به داستان و اتمسفر بازی و جلوگیری از تکراری و خسته کننده شدن بازی اعلام کردند. با توجه به این موضوع بلاشک نسخه بعدی در دوره هایی که بازی های قبل دران اتفاق می افتادند (مانند جنگ های صلیبی) روایت نخواهد شد. با وجود گسترده بودن تاریخ دست سازندگان برای انتخاب یک برهه خاص کاملا باز بوده و انها انتخاب های زیادی پیش رو دارند.این که چه دوره و برهه ای از تاریخ را انتخاب کرده اند هنوز مشخص نیست و برای یافتن جواب باید تا اواخر امسال صبر کنیم.اما امیدواریم دوره ی تاریخی که سازندگان انتخاب کرده اند پتانسل بالایی داشته باشد و از جنبه های مختلف مانند داستان،واحد های جنگی،اب و هوا و محیط های بازی و… بتواند به خوبی به بلوغ برسد…

دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا

STRONGHOLD CRUSADER 2 اخرین نسخه عرضه شده از سری…

– منجنیق ها اماده!!!

نکته سوم که سازندگان به ان اشاره کردند در واقع در جواب سوال بسیاری از هواداران بود که ایا بازی از مکانیزم های کلاسیک و قدیمی سری استفاده خواهد کرد یا به طور کلی سیستم جدیدی از گیم پلی را مشاهده خواهیم کرد؟سازندگان در جواب این سوال به این موضوع اشاره کرده اند که ویژگی ها و مکانیزم جدیدی در بازی وجود دارد اما در عین حال آن دسته از ویژگی ها و المان هایی که در بازی های قبل شاهد انها بودیم و هواداران از انها خشنود بوده اند در این نسخه نیز حضور خواهند داشت. در ادامه سازندگان به این نکته اشاره کردند که هواداران از ویژگی ها و المان هایی که در بحث حمله/دفاع به قلعه و یا محاصره کردن دژ ها به بازی اضافه شده است غافلگیر خواهند شد و از انها لذت خواهد برد.در ادامه نیز به این نکته اشاره شد که در این نسخه تمرکز و توجه بیشتری نسبت جنگ ها و نبرد های شهری و قلعه وجود خواهد داشت و سیستم شهرسازی و احداث بنا و استحکامات نیز ویژگی هایی جدید به خود خواهد دید…امیدواریم که این حرف ها فقط وعده نباشد و سازندگان بتوانند به وعده های خود به خوبی عمل کنند و شاهد یک سیستم لذت بخش در بخش دفاع و حمله و همچنین ساخت و ساز باشیم…

– در انحصار PC

بین اطلاعاتی که سازندگان در مورد نسخه بعدی دراختیار همگان قرار داده اند، این نکته شاید به نوعی واضح ترین و قابل حدس ترین انهاست…بازی انحصاری پلتفرم pc خواهد بود و بلافاصله بعد از انتشار در steam قابل خریداری می باشد

اما این موضوع که بازی برای پلتفرم های دیگر نیز در اینده منتشر خواهد شد یا نه اطلاعاتی در دست نیست.اما با توجه به نسخه های قبل و سیاست گذاری firefly و استراتژیک بودن بازی، بسیار بعید به نظر می رسد بازی برای پلتفرم دیگری نیز عرضه شود…

– لوت باکس؟؟؟ چرا عاقل کند کاری…..

پس از اتفاقات و حواشی به وجود امده به دنبال وجود لوت باکس های بسیار جنجال برانگیز در عنوان star wars,اکنون پس از تایید ساخت هر بازی  یکی از مسائلی که طرفداران به شدت نگران ان هستند و مکررا از سازندگان درباره ی آن سوال می پرسند، این است که ایا بازی دارای لوت باکس می باشد ی نه…

Firefly رسما و قطعی اعلام کرد که هیچگونه لوت باکسی در بازی وجود نخواهد داشت.در واقع firefly از جمله استودیوهایی است که به شدت با این سیاست مربوط به لوت باکس مخالف  است…

دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا

سرباز کماندار عرب!!!

– بتل رویال؟؟؟ حرفش رو هم نزن!!

با فراگیر شدن و پرطرفدار شدن مود بتل رویال به واسطه بازی هایی چون PUBG و fortnite, استودیوهایی دیگر نیز به فکر اضافه کردن این بخش به بازی خود افتادند. چنانچه دیدیم وجود بخش بتل رویال در نسخه جدید سری call of duty نیز تایید شده است…یکی دیگر از چیزهایی که طرفداران از سازندگان مکررا می پرسیدند(واقعا چقدر طرفداران بیکار هستند!!! از اول مقاله صد بار طرفداران پیش سازندگان رفته و سوال می پرسند…به کار و زندگیتون برسید!!!)که ایا این بخش در بازی وجود دارد یا نه…جواب منفی است و سازندگان اعلام کردند برنامه ای برای بخش بتل رویال ندارند و ترجیح می دهند تمرکز و توان خود را به مسائل دیگر معطوف کنند…البته ممکن است در ادامه با اپدیتی این بخش به بازی اضافه شود،ولی فعلا استودیو سازنده چیزی در این رابطه نگفته است.باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد…

– MMO؟؟؟شوخیشم خوب نیست!!!

دوباره سوال از طرفداران و دوباره پاسخ از سازندگان!!!

پس از انکه چندسالی است که بازیهای انلاین بسیار داغ و پرطرفدار شده اند و بعضی شرکت ها تمرکز اصلی خود را روی این بخش گذاشته اند،برخی در این فکر بودند که ممکن است نسخه بعدی stronghold بازی mmo)massively multiplayer online)باشد یا نه؟؟؟ که دوباره سازندگان عزیز خیال هواداران نگران را راحت کرده و اعلام کرده اند که این نسخه یک بازی تمام انلاین چند نفره نخواهد بود…هرچند این نکته هم با توجه به دیگر نسخه های این سری نسبتا قابل حدس و بدیهی به نظر می رسید اما برخی هنوز شک داشتند به صحت این نکته که سازندگان با اعلام رسمی خیال انهارا کاملا راحت کردند

– شبکه های مجازی، سازندگان گوش می دهند…

استودیو firefly اعلام کرده است که کارکنان این شرکت به طور مرتب و منظم و با دقت کامنت ها، نظرات،پیشنهادات  و انتقادات هواداران را در شبکه های مجازی دنبال می کنند و تمام تلاش خود را میکنند تا بتوانند آن چیزهایی که هواداران از بازی انتظار دارند برای انها فراهم کنند…

پس اگر شما هم نظر یا درخواستی از سازندگان دارید می توانید انهارا در شبکه های اجتماعی مرتبط به باری و استودیو مطرح کنید و اطمینان داشته باشید که سازندگان نظرات شما را می‌بینند و تلاش می‌کنند درخواست های منطقی را عملی سازند

– گیم پلی، همان طعم همیشگی با ادویه های جدید!!!

اما مهم ترین بخش بازی، گیم پلی و نکات و ویژگی‌های مربوط به ان است. پیش تر اشاره کردم که سازندگان در این نسخه تاکید بیشتری روی ساختمان ها،دیوارها و قلعه ها و همچنین وسایل و ابزارات برای تسخیر انها گذاشته اند.در مورد گیم پلی ان چیز که مشخص است این است که بازی بسیاری از ویژگی‌های قدیمی و کلاسیک که در نسخه های قبلی وجود داشتند و هواداران از انها استقبال کرده بودند را داراست. اما در کنار این ویژگی‌ها و المان های قدیمی و محبوب، سازندگان وعده اضافه شدن ویژگی‌های جدید نیز داده اند.در کنار سربازان،واحد های جنگی،منجنیق ها،انواع تجهیزات تسخیر قلعه،تجهیزات و استحکامات دفاعی قدیمی،سربازان و.واحد های جدیدی نیز بنابر وعده سازندگان در بازی وجود خواهد داشت که رنگ و بوی تازه به گیم پلی خواهند بخشید.حضور شخصیت های جدید نیز طبیعتا تایید شده و قطعی است.هر چند این بار سازندگان قول داده اند شخصیت های پخته تر و عمیق تری در داستان حضور خواهند داشت

یکی ازموضوعاتی که به شخصه امیدوارم در این نسخه عملی شده باشد، تنوع در ویژگی‌های گیم پلی است…منظورم از تنوع تعداد بالای برج های دفاعی،وجود چندین نوع دیوار و حصار مختلف و تعداد زیادی واحد جنگی است…شاید فکر کنید مگر دربازی های قبلی این موضوع رعایت نمی شد؟؟؟باید عرض کن وجود چند نوع برج کلی و دو نوع دیوار علاقه مندان به عناوین استراتژیک را راضی نخواهد کرد و این دسته خواهان داشتن انتخاب های متفاوت با ویژگی های متفاوت هستند…به شخصه امیدوارم علاوه بر کیفیت کلی،بازی از لحاظ کمیت سربازان،مغازه ها،دیوارها و برج ها هم پیشرفت کرده باشد

دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا

legends اولین نسخه از سری که از المان ها و ویژگی های تخیلی و جادویی استفاده میکرد…

سخن پایانی:

در پایان باید اشاره کنم که نسخه بعدی stronghold جالب به نظر می رسد…اما این که ایا این نسخه می تواند دوباره لذت یک بازی استراتژِیک ناب را مانند گذشته به هواداران عرضه کند مشخص نیست. فقط می توان امیدوار بود که سازندگان نهایت استفاده را از انتقادات و پیشنهادات هواداران ببرند و مشکلات و نواقص نسخه های پیشین را برطرف سازند و همچنین ویژگی‌های مثبت نسخه های قبلی را نیز بهبود ببخشند…من به شخصه به عنوان یکی از طرفداران قدیمی این سری امیدوارم نسخه پیش رو بتواند به خوبی انتظارات هواداران و منتقدان را براورده سازد…

در پایان نظر شما گیمفایی های عزیز چیست؟؟؟ایا نسخه جدیدstronghold می تواند موفق ظاهر شود؟؟؟نطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا
دژی که هرگز فتح نخواهد شد! | نکاتی که باید در مورد نسخه بعدی Stronghold بدانید - گیمفا