بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا
بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا
بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا
بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا

بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد

truth seeker
۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا

به دلیل مشکلات پیش آمده در دولت کشور چین و تغییراتی که در سیستم وزارتخانه‎های این کشور به وجود آمده است، هیچ عنوان جدیدی موفق به کسب مجوزهای لازم برای عرضه به بازار این کشور نشده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، ۴ ماه از زمان آخرین مجورز منتشر شده برای عرضه‌ی یک بازی ویدئویی به بازار می‌گذرد. افراد نزدیک به دولت و آگاه در این زمینه (تمامی این افراد تنها با شرط مخفی ماندن هویتشان حاضر به انتشار اطلاعات کرده‌اند) گزارش داده‌اند که این مشکل از زمان شروع تغییرات در ساختار دولت چین پیش آمده است. تغییرات پیش آمده در وزارتخانه‌ی رادیو و تلویزیون که مسئول صدور مجوز می‌باشد و همچنین سخت‌گیری‌های شدید وزارت فرهنگ کشور چین، باعث شده است که در طول ۴ ماه گذشته هیچ محصول جدیدی نتواند مجوزهای لازم برای ورود به بازار این کشور را کسب کند.

در حال حاضر این دو وزارتخانه فاقد مدیریت لازم هستند و علاوه بر این، اعضای دیگر دولت که توانایی صدور چنین مجوزهایی را دارند از انجام این کار خودداری می‌کنند. بسیاری از این افراد نگرانند که محتوای موجود در بازی‌های منتشر شده، ممکن است در آینده مورد انتقاد دولت قرار گرفته و به عنوان صادر کننده مجوز انتشار، آن‌ها مورد بازخواست قرار بگیرند. اعتراضات مربوط به بحث لوت باکس‌ها و انتشار بیانیه‌های متعدد از سوی افراد قانون‌گذار مبنی بر قمار بودن لوت باکس‌ها، این مشکل را پیچیده‌تر کرده است.

عدم صدور مجوزهای جدید، بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی و به خصوص شرکت Tencent را دچار بحران کرده است. این شرکت از ابتدای سال جاری، معادل ۱۵۰ میلیارد دلار از درآمده خود را از دست داده است. این شرکت همچنان منتظر دریافت مجوزهای لازم مربوط به بخش پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی PUBG و نسخه‌ی موبایلی عنوان Fortnite می‌باشد. به علاوه از این شرکت خواسته شده است تا عنوان Monster Hunter World را از فروشگاه خود حذف کند.

شرکت Tencent مسئولیت انتشار عناوین شرکت‌های بزرگی همچون بیلیزارد و الکترونیک آرتس در بازار چین را به عهده دارد و مشکل پیش آمده ضرر زیادی را به این شرکت‌ها تحمیل خواهد کرد. علاوه بر این شرکت‌ها، شرکت‌ها ژاپنی نیز متحمل ضرر زیادی شده‌اند. در طول چند ماه گذشته از زمان شروع این مشکل، شرکات‌های کونامی و کپکام به ترتیب ۴٫۲ درصد و ۲٫۷ درصد از ارزش سهام خود را از دست داده‌اند.

اگرچه شرکت بزرگ و قدرتمندی همچون شرکت Tencent، به احتمال زیاد از این مشکل به سلامت عبور خواهد کرد، احتمال ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها و توزیع‌کنندگان کوچک‌تر به دلیل مشکل پیش آمده وجود دارد. یکی از افرادی که حاضر به مصاحبه در این زمینه شده، بیان کرده است که این مشکل در آینده‌ی نزدیک رفع نخواهد شد. به گفته‌ی این شخص توسعه‌دهندگانی که مجوزهای مربوط به محصول خود را در گذشته دریافت نکرده‌اند امکان انتشار عنوان خود در بازار چین را در آینده‌ی نزدیک نخواهند داشت و باید تا رفع این مشکل منتظر بمانند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا
بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا
بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا
بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا
بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدئویی در جهان آشفته‌تر از همیشه به نظر می‌رسد - گیمفا