سازنده Dying Light 2 از المانهای نقشآفرینی بازی میگوید
![dying light 2 key art سازنده Dying Light 2 از المانهای نقشآفرینی بازی میگوید - گیمفا](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2018/06/Dying-Light-2-Key-Art.jpg)
Dying Light 2 یکی از عناوین قابل توجهی بود که در رویداد E3 2018 به نمایش درآمد. بازی نسبت به نسخه قبلی خود جاهطلبانهتر به نظر میرسد و شاهد ارائه یک سیستم جدید و عمیق تصمیمگیری و عواقب ناشی از این تصمیمات هستیم. آدریان سیزوسکی (Adrian Ciszewski)، سرپرست نوآوری در استودیو تکلند (Techland)، در مصاحبهای با وبسایت GamesIndustry، در مورد تصمیم استودیو مبنی بر پیادهسازی تعدادی المان نقشآفرینی در Dying Light 2 توضیحاتی را ارائه داده است.
در ادامه صحبتهای او را در این خصوص میخوانید:
اگر بخشی از بازی نقشآفرینی باشد، بازیباز میتواند ارتباط بهتری با آن برقرار کند. در این صورت راحتتر میتوانید خود را نشان دهید و کاری را که میخواهید با شخصیت یا آواتار خود انجام دهید. انتخابها و پیامدهای ناشی از آنها تنها مثالی از مکانیزمهای نقشآفرینی است و این احساس را به شما میدهد که این، قهرمان و شخصیت متعلق به خودتان است.
با این وجود بازی هنوز یک عنوان اکشن است. این یک موضوع حیاتی است. انتخابها و پیامدها همیشه مربوط به عناوین نقشآفرینی بودهاند، مخصوصا عناوین هاردکور. اما چشماندازی که ما از انتخابها و پیامدها داریم متفاوت است. ما در حال توسعه یک تجربه سندباکس هستیم و در زمینه گیمپلی آن شاهد وجود سیستمها، قوانین، محدودیتها و مواردی مشابه میباشیم. بازیبازان میدانند که قادر به ترکیب این موارد هستند تا تجربه متعلق به خودشان را خلق کنند و به نظرمان رسید که میتوانیم همین رویکرد را در زمینه داستانی نیز در پیش بگیریم.
ما معتقدیم که انتخابها و پیامدها بخشی از گیمپلی هستند، بخشی از سندباکس روایی بازی؛ نه این که فقط یک دیالوگ را در کاتسینها انتخاب و داستان را شاخه شاخه کنیم.
نکته جالب این است که طبق اظهارات سیزوسکی، نواحی مختلف در بازی به نحوی طراحی شده است که محدودیتهای سطحی (level) تبدیل به یک مشکل نشود. در ادامه توضیحات او را در این زمینه میخوانید:
اینطور نیست که روند خطی از سطح ۱ تا سطح ۱۰ وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال گاهی اوقات در نزدیکی یک منطقه سطح ۱۰، یک دشمن سطح ۱ وجود دارد. در این زمینه بازی به صورت تصادفی، موارد مختلف را پخش کرده است و این موضوع مرتبط با دشمنان است.
بنابراین در بخشی از شهر، به عنوان مثال ممکن است که حتی در روشنایی روز، زامبیهای زیادی حضور داشته باشند زیرا کس دیگری در آنجا حضور ندارد. اما اگر شما کاری کنید که افراد مختلفی به این منطقه علاقمند شوند، تعداد زامبیها در آن منطقه کاهش مییابد و در نتیجهی آن درجه سختی نیز پایین میآید. این به خود شما برمیگردد زیرا شما ابزارهایی را برای ایجاد تغییراتی در این زمینه، در اختیار دارید. هیچ راهی وجود نداشت که ما یک روند خطی را در این زمینه ایجاد کنیم زیرا شما به عنوان بازیباز میتوانید به این موارد شکل دهید.
کریس آولان (Chris Avellone)، طراح افسانهای عناوین نقشآفرینی، به عنوان طراح روایت داستانی به استودیو ملحق شده است و همچنین تکلند تعدادی از نویسندگانی را که قبلا برروی عنوان The Witcher 3 از سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) کار کردهاند، استخدام کرده است.
بازی Dying Light 2 قرار است در تاریخی نامشخص و در سال ۲۰۱۹ میلادی، برروی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان عرضه شود.
پر بحثترینها
- مقایسهی PS Plus و Game Pass؛ کدام بهتر است؟
- ۳ The Last of Us چگونه میتواند برخی ایدههای جاهطلبانه بازی دوم را عملی کند
- ۳۰ هزار امضا برای لغو بازی Assassin’s Creed Shadows توسط ژاپنیها جمعآوری شده است
- حضور پلی استیشن در Tokyo Game Show 2024 تایید شد
- خالق God of War اعتقاد دارد آترئوس به یک «شخصیت افتضاح» تبدیل شده است
- گزارش: مایکروسافت با موج جدیدی از اخراجها مواجه شد
- پس از بیست سال، Splinter Cell کلاسیک همچنان یک شاهکار به تمام عیار است
- چرا با وجود قدرت بیشتر Xbox Series X، خروجی برخی بازیها روی PS5 بهتر است؟ دیجیتال فاندری پاسخ میدهد
- ویدیو: ماد Graceborne، بازی Elden Ring را شبیه Bloodborne میکند
- آیا جهان باز شدن Resident Evil 9 هویت این فرنچایز را نابود میکند؟
نظرات
از بهتریناى زامبى محور :inlove: :yes: در کنار SOD و RE :yes:
SOD؟!!
بهتره بجای اون بازی آشغال شخمی بنویسی در کنار tlou و RE
Sod 😐 😐 😐
جوک قرن :rotfl: :rotfl:
جان درکنار چی؟ sod؟ بیا برو تنه نایت هانتر هارو لرزوندی(چه ساعتی هم دارم کامنت میدم میدم کمتر از نیم ساعت دیگه میان الاناست جیغ بکشن :rotfl:)
داداش پشمای کایل خدا بیامرز به فنا دادی با این حرفت. اخه dl در کنار sod???????
نسخه قبلی کم و کسری هایی داشت ولی خیلی دوست داشتنی بود.ساعت های زیادی بازی کردمش و واقعا حال کردم.
نقاط مثبتش:گرافیک عالی و فیزیک خوب محیط و دشمنان.پاره پاره کردن اون همه زامبی و راه انداختن حمام خون :pissedoff: 😎 که خیلی لذت بخش بود.
منتها نقاط ضعفی هم داره مثله موسیقی های خوب اما کم، که بعد مدتی دیگه تکراری میشن-دیالوگ های تکراری کرکتر ها.منتطقه ها و نقاط مختلف نقشه که باز از روی هم کپی پیست شدن و میتونستن بهتر باشن
در کل اگر این نقاط ضعف رو هم تو این نسخه برطرف کنن و یه داستان بهتر هم روش قرار بدن تبدیل به یه بازی شاهکار میشه تو سبک خودش :yes:
نسخه اولش که جالب نبود ببینیم دومیش چی میشه
قراره بترکونه
بهترین گیم پلی در اخرزمان زامبی برای این بازی و اویل ۴ هستش و در مورد داستان تلو
اینجور که بوش میاد روز هم ارامش نداریم 😐 عیب نداره ما که متودا کشتن نایت هانترا رو یاد گرفتیم اینم یاد میگیریم :laugh: