لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا
لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا
لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا
لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا

لگو با طعم حماسه | Lego Lord Of the Rings Review

حامد زاهدی
۰۰:۴۳ ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
lego lord of rings review|gamefacom

دنیای Lego در زمینه ی بازی های رایانه ای روز به روز وسیع و گسترده تر میشود و بعد از Lego Batman 2 این بار به سراغ داستانی حماسی به همراه اسطوره هایی جاودانه، رفته است. ظلم و ستم سرتاسر گیتی را فرا گرفته و موجودات وحشی ای به رهبری Sauran در صدد تصرف جهان می باشند.بار دیگر ارتش ها به حرکت در می آیند، انسان ها دوشادوش اولف ها ایستاده اند و همه یک هدف را دنبال میکنند، ” نابود سازی حلقه ی نفرین شده ” . اکنون نوبت شماست که با رهبری نوین خود،حلقه را برای همیشه نابود سازید . آیا قدرت حلقه شما را نیز مجذوب خود میکند ؟

 

 

lego lord of rings review|gamefacom

آیا قدرت حلقه شما را نیز وسوسه میکند؟

 

داستان : بازگشت حماسه آفرینان

بی شک افراد زیادی سه گانه ی ساخته شده توسط کارگردان مشهور نیوزلندی آقای Peter Jackson را مشاهده کرده اند.داستان Lord Of Rings پیرامون حلقه ای ساخته شده توسط جادوگری به نام Sauran می باشد؛در این حلقه قدرتی نهفته است که صاحب خویش را به عرش می رساند ولی در قبال آن ریشه ی پلیدی و شر را در دل آن فرد پرورش میدهد.انسان ها و اولف ها با یک دیگر متحد میشوند تا حلقه ی نفرین شده را از بین ببرند.ارتش ها به حرکت در می آیند و جنگی رخ میدهد . هنگامی که انسان ها صاحب حلقه میشوند ، درست در زمانی که باید عظم خود را جمع کرده و برای همیشه حلقه را نابود سازند،میل به بی نهایت طلبی ، انسانیت را نابود و خار می سازد.حلقه سالیان سال ناپدید میشود تا اینکه هابیتی به نام اسمیگل در حین ماهیگیری حلقه را از کف دریاچه می باید.نور و زرق حلقه هابیت را به سمت خود جذب میکند و بار دیگر نیروهای ظلم و ستم از بند زندان آزاد شده و پلیدی سراسر دنیا را فرا میگیرد.گاندولف که رهبری نیروهای خیر را در دست داشت تیمی متشکل از هابیت ها ، انسان ها و اولف ها جهت نابود سازی حلقه تشکیل میدهد و روایت اصلی شروع میشود.بازی The Lego Lord Of Ringsدر بخش داستانی همانند کتاب اصلی عمل کرده و ضعف خاصی دیده نمیشود و بازی به گونه ای روایت میشود که زمینه ی یادگیری برای افراد نا آشنا با Lord Of Rings را نیز مهیا می سازد.

 

جلوه های بصری محیط بازی چشم نواز است

جلوه های بصری محیط بازی چشم نواز است

 

گرافیک : شکوه،عظمت،پیشرفت

در بازی هایی با رنگ و بوی Lego ، گرافیک را می توان یکی از اولین ارکان اصلی در موفقیت بازی نام برد.طراحی محیط و نقشه ها به خوبی صورت گرفته و سازندگان توانسته اند محیطی با نشاط و پر از رنگ های گوناگون خلق کنند.بدون استثنا محیط رنگارنگ سبب القای حالتی شاد از بازی به بازیباز میشود و این خود هیجان و انگیزه ی بازیباز را برای اجرای بازی بالا می برد.بافت های مطلوب جلوه های بصری دیدنی بوجود آورده اند و نشان دهنده ی دقت بالای سازندگان برای طراحی جز به جز محیط می باشد.بیشتر اوقات در مناطقی قرار گرفته که بک گراند طبیعی چشم نوازی را مشاهده می کنید.نور پردازی و سایه گزاری ها نیز در نوع خود به خوبی کار شده و به عنوان مثال در هنگام غروب خورشید انعکاس نور نارنجی رنگ خورشید با آب رودخانه ی جاری زیر پایه شما صحنه ی زیبایی را خلق میکند که حاضر به ترک آن مکان نخواهید بود و برای مدتی در آن قسمت توقف می کنید.طراحی کاراکترها نیز خوب بوده و توانسته اند شخصیت ها را با جزئیات لازم در یک Lego به خوبی با همدیگر ادقام کنند.انیمیشن ها در سطح متوسطی قرار دارند و اگر از صحنه های فیلم اصلی در لحظات حساس بازی استفاده میشد،مطمئنا شاهکار بهتری را رقم میزد. در کل استودیو TT Games در بخش گرافیک به خوبی عمل کرده و برای جز تا جز بازی اهمیت قائل شده است.

 

lego lord of rings review|gamefacom

محیط بازی وسیع و از جزئیات گوناگون تشکیل شده است

 

گیم پلی : مارپیچی کسل کننده

رکن دوم در یک بازی موفق گیم پلی آن می باشد.اگر گیم پلی بتواند آن چیزی را که بازیباز نیاز دارد را بر طرف سازد به گونه ای توانسته در دل او جایی را تصاحب کند. بازی The Lego Lord Of Rings از نظر گیم پلی در سطح مطلوبی واقع شده است و توانسته با ایجاد محیط هایی وسیع و گسترده امکان گشت و گذار را برای بازیباز فراهم سازد و در حالی که ماموریت های اصلی را انجام میدهد از ماموریت های فرعی نیز دیدن کند.البته ماموریت های فرعی در برخی از موارد واقعا خسته کننده و سر درد آور میشوند به طوری که از وارد شدن به این گونه مراحل ها متاسف می شوید ! البته قابل به ذکر است که هدف از طراحی مراحل فرعی تنها تنوع و جلوگیری از یک نواخت شدن بازی بوده است.در طول بازی ممکن است با چند باگ نیز روبرو شوید که برخی از آن ها روی گیم پلی تأثیرگذار هستند و کمی بازیکنان را اذیت می کنند. استانداردهای کلی سری LEGO در این بازی نیز دیده می شوند. ویژگی های گوناگونی که هر کدام از شخصیت ها در اختیار دارند نیز به بازیباز در به اتمام رساندن مأموریت ها و حل معماها، یاری می رساند. به طور مثال، برای حل کردن برخی از معماها به کمک چندین کاراکتر نیاز خواهید داشت که هر کدام از آن ها بخشی از معما را حل می کنند. یکی دیگر از قابلیت های مثبت در The Lego Lord Of Rings که باید به آن اشاره داشته باشیم بازیباز امکان دو نفره کردن بازی را در هر زمان و مکان خاصی می تواند داشته باشد . بازیکن دوم در هر زمان که مایل است می تواند به بازیباز دیگر ملحق شده  و هر دو ماجراجویی را ادامه دهند . وقتی از جریانات و اتفاقات بازی با خبر باشید ، به مرور زمان  کسل می شوید و این یک امر طبیعی است و صد البته یک نقطه ی ضعف در ایجاد تنوع از جانب سازندگان.در بازی می توانید با ضربه زدن به اشیا اطراف خود پوینت هایی را جمع آوری کنید و امتیاز خود را بالا ببرید.در کل اگر TT Games تلاش و میزان اهمیت بیشتری را برای بخش گیم پلی می گذاشت می توانستیم گیم پلی دلچسب تری را تجربه کنیم.

 

گاهی اوقات گیم پلی بازی یک نواخت و تکراری میشود

گاهی اوقات گیم پلی بازی یکنواخت و تکراری میشود

 

صداگذاری و موزیک : حماسه با طعم طنز !

بعد از پشت سر گذاشتن دو رکن اول،نوبت به رکن سوم که موزیک و صداگذاری باشد،می رسد.بخشی که می تواند شوق و اشتیاق بازیباز را در صورت آشنایی با زبان انگلیسی تا سطح بالایی در دستان خود بگیرد.در The Logo Lord Of Rings جملات طنز زیادی گفته میشود.کاراکترها در هنگام پخش انیمیشن ها دیالوگ هایی را به زبان می آورند که بازیباز را به خندیدن وادار می سازد.بین آنها تیکه کلام های انگلیسی رد و بدل میشود که در نوع خود بسیار جالب است.همچنین در نقاط حساس و حماسی بازی نیز شاهد تمسخر قرار دادن صحبت های دیگر کاراکترها توسط کاراکترهای دیگر هستیم.البته دیالوگ های جاوادانه ی کاراکترها نیز به دست فراموشی سپرده نشده و در طول بازی شاهد بیان این مهم هستیم.یک بازی Lego نیازمند ریتم موزیک شاداب می باشد،در ارباب حلقه ها نیز از موزیک های کم نظیر فیلم اصلی بهره گرفته شده و لحظات حماسی ای پدید آمده است.در طول مبارزات ریتم موزیک بلند تر شده  باعث ایجاد هیجان در بازیباز می شود.در کل بخش موسیقی و صداگذاری نیز به نوبه ی خود عالی کار شده است.

 

 داستان: ۹

موسیقی: ۸٫۵

گرافیک: ۹

گیم پلی: ۱۰

نمره کل: ۹

 

نویسنده و منتقد : حامد زاهدی

 

ᴘᴏʀɪ

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا
لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا
لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا
لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا
لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

لگو با طعم حماسه  | Lego Lord Of the  Rings Review - گیمفا