رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا

رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion

مهدی رحیمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا

همه‌ی ما علاقه‌ی زیادی به بازی‌های ویدئویی داریم. هر چه نباشد اگر اینطوری نبود الان در حال خواندن این مقاله نبودید. هر مدام از ما ژانر مورد علاقه‌ی خود، کمپانی‌ای که با علاقه کارهایش را دنبال کنیم و بازی‌هایی که در هر ثانیه منتظرشان باشیم را داریم. اما در اکثر اوقات، از چیزی که مهمتر است، یعنی همان سخت‌ افزاری که بازی‌ها را اجرا می‌کند، غافل می‌مانیم. البته، همه‌ی ما با حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای بازی‌های مورد علاقه‌مان سر و کله می‌زنیم، اما شاید کمتر کسی به دنبال کانفیگ حرفه‌ای قطعات، این‌که کدام قطعه با کدام قطعه بیشتر می‌خواند و کارایی بهتری دارد، این که اورکلاک سیستم چیست و چگونه کار می‌کند و معایب و مزایای آن چیست، و ده‌ها مورد دیگر که همگی مربوط به بحث نسبتا تخصصی سخت‌افزار هستند، می‌رویم. البته که برای لذت بردن از بازی‌های روز بر روی سیستمتان، نیازی نیست از همه‌ی این اطلاعات سر در بیاورید، اما گاهی همان یکی دو فریم اضافه که کمی انتخاب قطعات متفاوت به دست می‌آید، می‌تواند تفاوت بزرگی برای برخی از اشخاص ایجاد کند. بحث امروز ما نیز، در مورد تکنولوژی ار جی بی فیوژن، که مختص به مادربردهای گیگابایت هست، می‌شود. البته درست است که این مقاله برای اکثر جامعه‌ی گیمرها مخصوصا در ایران نیست. این مقاله مختص به آن دسته از اشخاصی است که برایشان مهم نیست چه مقداری پول برای کامپیوتر شخصیشان خرج می‌کنند، و می‌خواهند علاوه بر قوی‌ترین سخت‌افزار موجود، کامپیوتر شخصیشان نیز زیبایی خاصی داشته باشد.

رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا

بحث امروز ما نیز، در مورد تکنولوژی ار جی بی فیوژن، که مختص به مادربردهای گیگابایت هست، می‌شود. البته درست است که این مقاله برای اکثر جامعه‌ی گیمرها مخصوصا در ایران نیست. این مقاله مختص به آن دسته از اشخاصی است که برایشان مهم نیست چه مقداری پول برای کامپیوتر شخصیشان خرج می‌کنند، و می‌خواهند علاوه بر قوی‌ترین سخت‌افزار موجود، کامپیوتر شخصیشان نیز زیبایی خاصی داشته باشد.

اول از همه به کلمه‌ی RGB می‌پردازیم، که مخفف کلمه‌ی قرمز، سبز و آبی به انگلیسی هستند و به طور اختصار به این مورد اشاره می‌کنند که این محصول از ترکیب رنگ بندی‌ پشتیبانی می‌کند. خواه چه این محصول یک کیبورد باشد که تک تک دکمه‌هایش را می‌توان به یک رنگ خاص در آورد، و چه یک مادربورد باشد که می‌توان منطقه‌ به منطقه‌ی آن را همراه با الگوهای متفاوت نور پردازی کرد. البته، این برای لذت بردن هر چه بیشتر از بازی است و لزومی ندارد که شما حتما یک مادربرد یا کیبورد ار جی بی انتخاب کنید. این بیشتر به سلیقه‌ی شما و البته بودجه‌تان برمی‌گردد که آیا حاضرید مبلغی اضافی را برای این زرق و برق دوست داشتنی خرج کنید یا خیر. قابل ذکر است تعداد کسانی که گزینه‌ی اول را انتخاب می‌کنند و به دنبال شخصی سازی هر جه بیشتر کیس و قطعات خود به وسیله‌ی رنگ‌بندی منحصر به فرد و استفاده از تکنولوژی ار جی بی هستند، هر روز بیشتر می‌شود. مادربردهای گیگابایت، با بهره‌وری از آخرین تکنولوژِ‌های روز دنیا در بخش ال ای دی، توانسته‌اند یک لیست تحسین برانگیز از تعداد مختلفی گزینه‌های متفاوت نور پردازی برای مادربرد‌های خود تولید کنند که التبه به آسانی و به وسیله‌ی چند کلیک ساده قابل دسترسی است. قابل ذکر است که اگر می‌خواهید از این مادربرد‌های زیبا در کیس خود استفاده کنید، باید کیس خود را به صورتی انتخاب کنید که قطعات درون آن معلوم باشد و به قولی بخش کناری کیس شفاف باشد. البته، استفاده از یک خنک کننده‌ی آبی به دلیل کارایی بالا و البته گرد و خاک نگرفتن قطعات درونی پس از مدتی، به شدت توصیه می‌شود. البته، برای طرفداران پر و پا قرض نورپردازی، گیگابایت یک خاصیت ویژه نیز در نظر گرفته است و آن نور پردازی جدا جدا برای هر منطقه از مادربوردهای خود است. این یعنی این که شما می‌توانید برای هر بخش از مادربورد خود، یک رنگ جدا در نظر بگیرید که به طور مثال می‌تواند با ریتم خاصی رنگ عوض کند و البته با استفاده از رنگ‌های اصلی که همان ار جی بی هستند و پیش‌تر عنوان شد، شما می‌توانید تا میلیون‌ها رنگ خاص برای خود برگزینید و این یک قابلیت شخصی‌سازی فوق‌العاده به تک تک کاربران می‌دهد تا هر کدام از آن‌ها برای خود یک رنگ خاص برگزینند و بتوانند کیس خاص خود را داشته باشند.

رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا

این یعنی این که شما می‌توانید برای هر بخش از مادربورد خود، یک رنگ جدا در نظر بگیرید که به طور مثال می‌تواند با ریتم خاصی رنگ عوض کند و البته با استفاده از رنگ‌های اصلی که همان ار جی بی هستند و پیش‌تر عنوان شد، شما می‌توانید تا میلیون‌ها رنگ خاص برای خود برگزینید و این یک قابلیت شخصی‌سازی فوق‌العاده به تک تک کاربران می‌دهد تا هر کدام از آن‌ها برای خود یک رنگ خاص برگزینند و بتوانند کیس خاص خود را داشته باشند.

البته، این تمام ماجرا نیست و مادربردهای گیگابایت از خصوصیات جذاب دیگری نیز بهره می‌برند. به طور مثال، یکی از جذابترین آن‌ها، نوارهای ال ای دی هستند که می‌توانید آن‌ها در هر جایی که دوست دارید بچسبانید و از آن‌ها استفاده کنید. البته، نوارهای ال ای دی فقط برای مدل‌های خاصی از مادربرد‌های گیگابایت قابل عرضه هستند و نمی‌توانید آن‌ها را جدا خریداری کنید، اما این موضوع چیزی از خاص بودن آن‌ها نمی‌کاهد. شما می‌توانید بیش از شش مدل این نوارها را برنامه ریزی کنید تا به رنگ‌های دلخواه شما بدرخشند و محیط اطرافشان را روشن کنند، و البته نکته‌ی قابل توجه این است که تک تک این چراغ‌ها به صورت جدا قابلیت مورد خطاب واقع شدن را دارند و به عبارتی می‌توانید تک تک این چراغ‌ها را به صورت جدا برنامه ریزی کنید. مادربورد‌های گیگابایت از دو مدل چراغ‌های ال ای دی پنچ و دوازده ولتی پشتیبانی می‌کنند و نه مدل الگوی خودکار برای تغییر رنگ‌های این چراغ‌ها وجود دارد که هر کدام متمایز و در نوع خود جالب و زیباست و البته الگوهای بیشتری نیز در حال آماده شدن هستند. مادربوردهای گیگابایت در قسمت‌های پردازنده، زم‌ها، بخش صدا و دیگر بخش‌های مادربورد از تکنولوژی فیوژن بهره می‌برند که هر کدام الگوهای مختلفی دارد. چه برای کل مادربورد باشد یا همان‌طور که قبلا اشاره شد جدا جدا و برای هر کدام از بخش‌ها، الگوهای متفاوتی وجود دارد که جلوه و جلای زیبایی به کیس شما می‌بخشد. از این الگو‌ها می‌توان به ضربان، موزیک، فلش، چرخه‌ی رنگ و مدل‌های دیگر اشاره کرد که هر کدام به طرز متفاوتی رنگ را برای شما نمایش می‌دهد. یک قابلیت دیگر نیز که در مادربوردهای گیگابایت وجود دارد، این است که شما می‌توانید مادربورد خود را با دیگر دستگا‌ه‌های موجود سینک و هماهنگ کنید تا بتوانید هر چه بهتر از تکنولوژی فیوژن بهره ببرید. هدست، خنک کننده، گرافیک و رم، کیبورد و کیس از جمله قطعاتی هستند که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با آن‌ها جلای هر چه بهتری به آن‌ها بدهید.

رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا

شما می‌توانید بیش از شش مدل این نوارها را برنامه ریزی کنید تا به رنگ‌های دلخواه شما بدرخشند و محیط اطرافشان را روشن کنند، و البته نکته‌ی قابل توجه این است که تک تک این چراغ‌ها به صورت جدا قابلیت مورد خطاب واقع شدن را دارند و به عبارتی می‌توانید تک تک این چراغ‌ها را به صورت جدا برنامه ریزی کنید. مادربورد‌های گیگابایت از دو مدل چراغ‌های ال ای دی پنچ و دوازده ولتی پشتیبانی می‌کنند و نه مدل الگوی خودکار برای تغییر رنگ‌های این چراغ‌ها وجود دارد که هر کدام متمایز و در نوع خود جالب و زیباست و البته الگوهای بیشتری نیز در حال آماده شدن هستند.

‌برنامه‌ای نیز برای کنترل این رنگ‌ها در مادربورد یا دیگر قطعات شما که از تکنولوژی فیوژن بهره می‌برند وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد قطعات مختلفتان را مدیریت کنید. این که بخواهید کاری کنید تمام قطعات یک رنگ خاص و منحصر به فرد داشته باشند، با ریتم یکسان یا نامنظمی رنگ‌هایشان را عوض کنند یا هر کدام رنگ مربوط به خودشان را داشته باشند، همه و همه به سلیقه‌ی شما به عنوان طراح مادربورد و کیس خودتان برمی‌گردد و می‌توانید یک تکه‌ی هنری مربوط به خودتان و با سلیقه‌ی خودتان خلق کنید تا یک چاشنی دلپذیر و عالی کنار بازی کردن برای شما به ارمغان بیا‌ورد. البته ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که چگونه ممکن است شخصی از این تکنولوژِی لذت ببرد؟ البته با این‌ که همه‌ی ما قبول داریم سلیقه‌ها متفاوت است و هر محصولی برای هر شخصی مناسب نیست، اما مطمئنا شما هم لذت تپش آرام رنگ آبی در پیش زمینه‌ی یک اتاق تاریک وقتی دارید با گرالت به شکار هیولاها می‌روید، یا یک پیش‌ زمینه‌ی قرمز و ریتمیک برای وقتی که دارید کمبوهای مختلف را در بازی ناعدالتی امتحان می‌کنید، رنگ سبز روشن وقتی با ماشین خود در میان زمین‌های سرسبز استرالیا در بازی فورزا هورایزن ۳ می‌رانید و ده‌ها و ده‌ها مثال دیگر، درک می‌کنید. درست است که شاید این مدل برای هر شخصی واجب و ضروری به نظر نرسد، اما همیشه کسانی هستند که می‌خواهند حداکثر لذت موجود از بازی خود را ببرند و تکنولوژی فیوژن، کمک شایانی به این اشخاص خواهد کرد. البته، همانطور که گفته شد، این تکنولوژی فقط مختص به بازی کردن نیست و حتی می‌تواند برای کسانی باشد که به شدت خواهان یک مدل خاص برای مادربورد و یا دیگر قطعات خود باشند. این که شما از لحاظ ظاهری سخت پسند باشید چیز عجیبی نیست و این مادربوردها همراه با طراحی به شدت جذاب و گیرایشان، مطمئنا سلیقه‌ی شما را، حتی اگر شده از لحاظ ظاهری، جذب خواهند کرد.

رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا

این تکنولوژی فقط مختص به بازی کردن نیست و حتی می‌تواند برای کسانی باشد که به شدت خواهان یک مدل خاص برای مادربورد و یا دیگر قطعات خود باشند. این که شما از لحاظ ظاهری سخت پسند باشید چیز عجیبی نیست و این مادربوردها همراه با طراحی به شدت جذاب و گیرایشان، مطمئنا سلیقه‌ی شما را، حتی اگر شده از لحاظ ظاهری، جذب خواهند کرد.

نکته‌ی دیگر در مورد مادربردهای گیگابایت، و البته دیگر قطعات متعلق به آن این است که می‌توانید حتی با گوشی‌تان نیز رنگ‌های موجود در این قطعه را کنترل کنید و این کار را به راحتی نیز انجام می‌دهید. سازندگان از این مهم اطمینان پیدا کرده‌اند که کنترل و تغییر رنگ قطعات مختلف از جمله مادربوردهای شرکت، تا جای ممکن برای شما راحت و آسان و همچنین لذت بخش باشد. شما می‌توانید از میان میلیون‌ها رنگ، رنگ مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید و با آن شروع به کار کردن با کامپیوتر شخصی خود کنید و حس شخصی سازی بسیار خوبی از مادربورد خود خواهید داشت. مدل‌های مختلفی از مادربوردهای گیگابایت از تکنولوژی فیوژن استفاده می‌کنند که بسته به قیمت، میزان استفاده از این تکنولوژی و همچنین میزان شخصی‌سازی، ممکن است افزایش یا کاهش یابد. به طور مثال، شما می‌توانید در مدل اکس-۲۹۹ اکثر قطعات مانند پورت‌های مختلف و رم و دیگر بخش‌ها را شخصی سازی کنید و در مدل دیگری مانند زی-۳۷۰-ان این شخصی سازی محدودتر است. البته، قابل ذکر است که اکثر قطعاتی که از تکنولوژی فیوژن استفاده می‌کنند، جزو قطعات رده بالا هستند و با این‌ که ممکن است خود تکنولوژی فیوژن گران نباشد، اما به دلیل این‌ که اکثرا در قطعات رده بالا استفاده می‌شود، می‌توان گفت یک کالای گران محسوب می‌شود که ممکن است به دلیل همین قیمت نسبتا بالا، از تبدیل شدن به یک اولویت برای بازیبازان، جا بماند. هر چند خبر خوب این است که ما بیشتر و بیشتر این تکنولوژی را در رده‌های قیمت پایین‌تر مشاهده می‌کنیم و این می‌تواند نشانه‌ی این باشد که در آینده طیف وسیع‌تری از خریداران بتوانند به این تکنولوژی زیبا و جذاب که لذت بازی کردن را برای هر گیمری تکمیل می‌کند، دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا
رنگ دلخواه شما | معرفی تکنولوژی RGB Fusion - گیمفا